Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor pentru demontarea radiatorului de caldura
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
Pages: 1, 2
bull3t22
Salut!

Deoarece afara sunt putine liniute deasupra lui 0, trebuie apelat la o modalitate de incalzire. Si cum cele mai placute modalitati sunt incompatibile cu legea si cu volanul, bine-nteles ca se face uz de sistemul de incalzire cu care este dotata masina.

Astfel, se da una bucata Laguna I din '97, 2.0 benzina, combi, 115 CP, CLIMATRONIC cu o lipsa a caldurii, dar nu in totalitate. Simptome: se seteaza din panoul de control orice temperatura calda (chiar maxima) si se lasa ventilatorul pe turatii joase (o liniuta, doua, poate trei), se simte caldura, insa nu suficienta. Pe time pe vara nu au fost probleme cu "racoarea". O data cu cresterea turatiei ventilatorului, scade si fluxul de caldura direct proportional (caldura se simte, insa aerul rece e mult mai "pronuntat"). Pe mine ma duce cu gandul la radiatorul de caldura care s-ar putea sa fie infundat (in vasul de expansiue este ceva rugina).

Se cere sa se demonstreze, cu cat mai multe detalii, eventual cerculete pe poze, cum se poate face demontarea radiatorului de caldura (asta daca sunteti de parere ca el este de vina). Pentru lamuriri, aveti mai jos figurile 1, 2, 3 si 4.

Rog cat mai multe detalii, incepand cu: se ridica capota si se inchide robinetul x (asta daca e cazul), se intra in habitaclu si se desurubeaza y si z etc.

Nu de alta, insa la service nu mai vreau sa mai merg, ca am tot fost zilele astea pt schimbarea unor elemente de directie plus cauciucuri plus altele, si am cam lasat banii pe vin pentru cateva luni.

Rog totodata, asta daca nu intind coarda, sa mi se spuna si ce fel de antigel e recomandat pentru acest tip de motor, in ce cantitati, si cum se face operatiunea de schimbare a lui.

Mai jos gasiti figurile, primele doua cu ce e sub capota, urmaotarele facute in interiorul masinii, sub bord, din partea stanga, respectiv dreapta a ceea ce cred (sper) ca este carcasa radiatorului.
CaLeDONis
salut
de demontat nu e greu.. si da! este radiatorul infundat, discutii despre aceasta problema sunt destule, foloseste si tu functia de "search" sau click http://www.reno.ro/Cum-opresc-circuitul-de...er-t173543.html
katalyn03
in primul rand pui mana pe tevile de la radiator din figura 3( trebuie sa nu poti tine mana pe ele mai mult de 30sec, asta cu conditia ca motorul sa fie cald)spune-ne cum e temperatura pe cele doua tevi si iti spun cum este cel mai simplu de demontata, fara sa-l dai jos, sau poate este din comanda la clima si te trimit in alta parte, tot simplu
bafta
bull3t22
QUOTE(CaLeDONis @ 7 Oct 2010, 21:53)
salut
de demontat nu e greu.. si da! este radiatorul infundat, discutii despre aceasta problema sunt destule, foloseste si tu functia de "search"  sau click http://www.reno.ro/Cum-opresc-circuitul-de...er-t173543.html
*




De cautat, am cautat inainte de a posta, insa voiam sa ma asigur inainte de a face operatiunea in sine. Am vazut cele doua tevi, insa nu stiu daca temperaturile lor sunt constante au ba (am sa scot in 5 min masina pt o plimbarica... shit, nu pot, ca m-am "incalzit" mai adineauri smile.gif) ). Citisem ceea ce postasei, scris chiar foarte bine (chiar acel post m-a determinat sa incerc eu sa fac operatiunea), insa nu spuneai nimic de cum se scot acele tevi (e suficient sa se desfaca surubul ce imbina carcasa cu flansa cu tevi), despre prinderea carcasei radiatorului de restul masinii, pe care parte se scoate acea carcasa etc. Eu vreau sa aflu mai multe detalii inainte de a ma apuca de operatiune. Ca sa stiu maine exact ce si cum e acolo, in spatele acelei carcase. Ca banuiesc ca acel radiator acolo se afla, nu?



7 Oct 2010, 23:08:
QUOTE(katalyn03 @ 7 Oct 2010, 22:50)
in primul rand pui mana pe tevile de la radiator din figura 3( trebuie sa nu poti tine mana pe ele mai mult de 30sec, asta cu conditia ca motorul sa fie cald)spune-ne cum e temperatura pe cele doua tevi si iti spun cum este cel mai simplu de demontata, fara sa-l dai jos, sau poate este din comanda la clima si te trimit in alta parte, tot simplu
bafta
*




Deoarece nu o pot scoate la plimbare din cauze ce tin de incompatibilitatea mea momentana cu volanul dpdv legal, am sa te rog, daca se poate, sa imi prezinti solutiile pentru ambele cazuri, pentru ca maine sa si rezolv "ecuatia". Nu de alta, dar sambata tebuie sa plec la drum lung, si...

Multumesc pentru intelegere.

7 Oct 2010, 23:11:
Plus ca maine vreau sa schimb tot antigelul din instalatie. Ce antigel ar fi indicat? Si ce sfaturi/ recomandari imi puteti da pentru efectuarea schimbului in garajul propriu?
CaLeDONis
neata.. radiatorul se scoate pe la sofer, cel putin eu asa l-am scos.. ai 4 suruburi din cate retin eu, care tin radiatorul fixa, cat despre antigel , daca ai radiatorul de aluminiu (cazul meu) de preferat antigel fara silicati e special pt acest tip de radiatoare pt ca nu le oxideaza, operatiunea e relativ simpla, jumatate de ora daca esti rapid, maximi o ora te intinzi, daca in garaj e frig si lucrezi cu mainile inghetate
bull3t22
Azi am facut schimbul de antigel si surpriza, au intrat 5 litri jumatate de amestec. Oare o fi suficient, tinand cont ca e motor de 1998 cmc, iar masina este fabricata in 1997 (deci Phase I)? Amestecul este compus din 3 litri antigel Hepu si 2 litri jumatate de apa distilata, deci, daca e sa judec dupa etichete, ar avea temp de inghet mai mica de - 40 grade, deoarece la 50%-50% era -38.

Din pacate nu am reusit sa dau jos radiatorul de caldura de sub bord (nu am putut sa desfac surubul din imagine. Cei care au facut operatia, cum ati reusit sa scoate toate cele 4 suruburi? Din ce pozitie ati lucrat?

Dupa schimbul de antigel, teava de tur e fierbinte, cea de retur e calduta, iar caldura inca nu am decat pe trepte reduse de turatie. Avand climatronic pe ea, cum e recomandat: sa setez de exemplu temp de 26 si sa pornesc si AC.ul, fara recirculare, cu recircularea aerului sau fara AC?

Dupa desurubarea si celui de-al patrulea, ce mai trebuia facut? Inainte de a ma apuca de desurubat, trebuia sa mai fac si altceva?
puzzle
Vara-iarna merg pe 22 grade si cu AC pornit. E cald iarna in masina si nu am probleme cu aburitul geamurilor. 26 grade e f. cald,prea cald.
CaLeDONis
pai atunci e radiatorul infundat, ambele tevi ( tur si retur) trebuie sa aiba aceeasi temperatura . Daca nu au aceeasi temperatura inseamna ca nu circula apa calumea prin radiator .
katalyn03
daca ai radiatorul infundat te uiti in poza a doua si pe langa tulumba de servofrana o sa vezi 2 furtunuri care intra in habitaclu
1 trebuie sa le urmaresti sa vezi unde mai intra(traseul lor) le desfaci din compartimentul motor ca este mult mai simplu bagi apa cu presune pe ele(sa se intoarca pe celalat si invers)
nu jet la spalatorie ci presiune normala de apa curenta de acasa.
repeti de cateva ori operatia si gata
bafta
joe_bulgaru
pentru bull3t22! te-ai descurcat cu radiatorul de caldura?suruburile sint cu cap torx de 4mm daca nu ma insel,si trebuie desfacute doar 3 suruburi,cele doua de la radiator si acela dintre conducte care ar avea cap hexag de 8 sau9 mm.trbuie sa ai pedala de acceleratie apasata si cred ca si ambreiajul ca nu ai loc sa extragi radiatorul.se desprinde din punctul indicat vezi ca are doua inele oring care ramin pe cnductele radiatorului.taie un bidon de plastic din acela de apa plata de 6l ijumatate pe lungime si il pui sub conducte pe podea ca o sa curga apa.apoi cum s-a indica mai inainte bagi apa de la chiuveta si pe oparte sipe alta de mai multe ori pina iese apa curata. eu am pus dero cu calgon si l-am lasat 1/2ora si ambagat apa firbinte de la robinet si a iesit super.
costy neamt
Am tot amanat aceasta operatiune si acum imi pare rau. La Piatra Neamt sunt -8 grade, radiatorul sigur e infundat ca baga "caldut"...
@bull3t22 Ai caldura?
costy neamt
Radiatorul de caldura se afla sub pedalier, pe mijloc, sau unde tine picioarele pasagerul din dreapta? Astept un raspuns de la Johnny78, ca avem masini identice.
Gabryel.GLN
QUOTE(costy neamt @ 2 Dec 2010, 16:51)
Radiatorul de caldura se afla sub pedalier, pe mijloc, sau unde tine picioarele pasagerul din dreapta? Astept un raspuns de la Johnny78, ca avem masini identice.
*



Este undeva pe mijloc, dar se scoate pe la pedalier.
costy neamt
Multumesc pentru raspuns Gabryello, astept vreme buna si ma apuc de demontat.
brandon23
am si eu o problema

aseara s-a auzit un fasait si instant mi s-a aburit parbrizul.

la picioarele mele cascada niagara.apa nu se prelinge, curge serios
apa a iesit si pe la motor. ce a pocnit? ce sa verific? banuiesc ca nu este caloriferul

Sau pot opri circuitul apei prin radiator ?

Merci.
johnnyfx
din cate stiu eu nu se poate intrerupe circuitul..pornesti motorul, returul de la vasul de expansiune il bagi intr-o sticla si il lasi pana se duce tot lichidul din vas..desfaci surubelul de aerisire si vezi daca mai pica pe acolo ceva..te apuci de demontat radiatorul si vezi ce gasesti..o sa iti mai curga 1/2 litri antigel pe care il poti recupera folosind o sticla de plastic taiata in partea superioara..s-ar putea sa ti se fi crapat tevile de plastic sau nu mai etanseaza oring-urile de cauciuc de la calorifer ..bafta
espacern
Se poate face by-pass la radiatorul de caldura(varianta provizorie).
Dar asta inseamna sa nu mai ai caldura in habitaclul.
Si nu este cel mai bun moment acum iarna.
Numai bine!
brandon23
si eu banuiesc ca au crapat tevile de plastic.

Daca cumpar alt radiator vine cu ele , sau le pot achizitiona separat.

iar pt by-pass se poate mai multe detalii?

Ms,
johnnyfx
radiatorul vine complet cu tevile de rigoare si oring-uri de etansare, numai sa vezi ce model de producator ai valeo sau behr ca difera un pic exact la tevi (nu fac reclama dar incearca pe autokarma.ro, te sfatuiesc sa masori caloriferul, la mine originalul era mai subtire)..
in primul topic ai poze..in a doua vezi 2 furtune ce merg spre panoul ignifug cu un robinet mic de plastic pe ele..reprezinta tur-retur pt calorifer..daca le scoti si le mufezi cu un furtun sau ceva suntezi caloriferul..bineinteles orice metoda alegi tb sa aerisesti circuitul.bafta
brandon23
Stiu tevile cu clema albastra.

Am incercat sa le scot dar sunt imposibil de intepenite. va tin la curent cu ce am rezolvat.
Observ ca nici vremea nu ma prea ajuta...
johnnyfx
manual pag25-26
sper sa fie de ajutor
brandon23
Salut,

Am reusit sa desfac, mai tot ce este scris mai sus, mai putin la caroserie ,dintre caroserie si furtune, clema albastra nu vad ce rol are, nu blocheaza/deblocheaza nimic.
valifilioreanu
clema albastra are rol de siguranta, doar ca functioneaza taman pe dos, adica nu apesi pe ea sa o lipesti de furtun, ci din contra, departezi coada clemei de furtun si tragi usor de furtune. Sper ca m-am facut inteles, succes
brandon23
am inteles ce zici,o sa incerc si va anunt.

Multumesc.
bull3t22
Salutare. In primul rand, ma bucur ca topic-ul meu a ajutat mai multa lume. Si acum sa revenim la oile noastre.

Da, am reusit sa dau jos caloriferul (Doamne, ca am scos din el atat de multa mizerie, incat mi-am facut cruce). Acum, si turul, si returul sunt fierbinti de nu poti tine mana pe ele.

DAR, pentru ca exista si un dar (si nu, nu este un cadou dat de calorifer ca semn de multumire ca l-am curatat), inca am probleme cu caldura. Plus ca am acoperit cu carton, aproape 2/3 din suprafata radiatorului de AC. smile.gif (Da, stiu, cartonul era sfant la Dacie, si cred ca si in cazul Lagunei.)

Dupa curatirea radiatorului, s-a vazut o ameliorare, ce-i drept, dar nu suficienta. Pot spune ca acum, in mijlocul iernii, la - .. grade Celsius, am caldura doar daca apas orice tasta de dirijare a aerului in habitaclu plus tastele AC si "recirculare" de pe modulul de climatronic. Si am caldura de se aburesc aproape instant geamurile. smile.gif Dar CRED ca papa si mai multa benzina atunci. Asa sa fie?

Dar daca las doar AC, aerul e caldut, dar se simte si ceva aer rece (e un mix de aer cald-rece). La fel daca dezactivez si butonul AC si il las numai pe ventilatie (sau cum i-o zice), adica doar pe comenzile din partea inferioara a modulului (cele cu dirijarea aerului in habitaclu).

In majoritatea cazului, nu pot selecta doar functia de "recilculare" a aerului de pe panoul de comanda fara sa mi se activeze automat si cea de AC. Spun "in majoritatea cazurilor" pentru ca de cateva ori am reusit sa selectez DOAR functia de "recirculare", insa dupa 5-10 min pornea automat si cea de AC. (adica i se aprindea led-ul de pe panou).Oare se poate selecta "recirculare" fara sa se selecteze si AC?

Daca merg cu ceva viteza, dupa ce in prealabil am facut ceva caldura in masina, si opresc de tot instalatie de caldura de la butonul STOP, aproape instant se simte ca intra aer rece in masina, ceea ce ma duce cu gandul ca, in momentul in care instalatia e pornita si apas tasta de "recirculare" a aerului, doar atunci se inchid acele clapete ce aduc aer din exterior (si despre care am citit cate ceva prin manual).Daca nu e apasat "recirculare", chiar daca e doar pe AC, raman cumva deschise.

Acum va intreb pe voi, e normal sa fie asa? Sa ma chinui sa dau jos modulul de comanda de clima din plansa de bord, in speranta ca or fi doar ceva contacte oxidate in interior? Daca as seta temperatura pe MAX si as dezactiva tastele AC si "recirculare", nu ar trebui sa bage caldura? Cu alte cuvinte, care e diferenta dintre "caldura" comandata de pe butoanele de recirculare a aerului (cele din partea inferioara a panoului) si cea data de AC, AC si recirculare aer? Sau, mai bine spus, cum functioneaza exact modulul de clima? Voi puteti selecta doar tasta recirculare, fara sa se activeze automat si cea de AC? Pe ce apasati voi ca sa va faca mult dorita caldurica?

P.S. Am atasat si o poza cu modulul de comanda pt clima.
catalee
Lafel face si la mine cu recircularea si parca am mai citit mai demult pe aici ca asa e gandit climatronicul.
Ieri am schimbat filtrul habitaclu( clapeta fiind sub el) si am observat urmatoarele:
-pornesc ventilatia - se deschide clapeta
-dau pe recirculare - se inchide clapeta
-opresc recircularea - se deschide clapata
-opresc ventilatia - se inchide clapeta
-daca opresc motorul fara a opri ventilatia - clapeta ramane deschisa pana pun din nou contactul
-clapeta se inchide in vreo 5-7 sec (ieri erau +2 gr)
brandon23
salut,

datorita vremii fumoase de astazi m-am hotarat sa continui demontarea radiatorului de caldura.

si m-am blocat din nou la clapeta albastra. intradevar functioneaza asa cu ma zis valifilioreanu, doar ca am incercat sa trag de furtune cu toata puterea si sa ridic de clapeta accea si nu am reusit. sunt blocate rau de tot.

Aveti o idee cum sa fac ? cum sa le degripez ca sunt f intepenite..

am incercat metoda fortei. dar se pare ca din cauza varstei furtunul s-a lipit de tubul de plastic si s-a rupt sad.gif
bull3t22
@ catalee - La tine, pe comenzile de climatronic, poti selecta doar functia de recirculare, fara sa ti se activeze automat si cea AC. (sa se aprinda ambele butoane, si recirculare, si AC)? Pentru ca eu nu pot selecta functia de recirculare fara sa porneasca si cea de AC.
catalee
Ti-am mai raspuns odata ca lafel se comporta si la mine si asa e normal, asa scrie si in carte (pag 44)
emy39
1 Functia de recirculare a aerului are rolul de a ajuta la pastrarea temperaturii setata cu un consum minim .
2 La cuplarea recircularii aerului cupleaza automat si AC pentru a dezumifica aerul din habitaclu, dar dupa un anumit timp se va decupla singur. Maxim 10min.
lag_ph
cam cat timp dureaza la voi de la pornirea motorului pana incepe sa bage aer cald? 1/3/5/10 min?
brandon23
aveti idee cum se scot ce le 2 tevi ? pe sub bord nu merge si nici pe la motor.

Am sucito pe toate partile si nu am reusit sa le scot.

Merci
stan klaudiu
ai spalat freodata caloriferul el este cel mai jos si acolo se stringe mizeria
brandon23
caloriferul l-am dat jos, dar la mine s-a spart una din cele doua tuburi/tevi care intra din calorifer in caroserie. dar nu am reusit sa le dau jos.
brandon23
chiar nu stie nimeni cum se dau jos?

Doresc in week-end sa ma apuc de treaba .

Merci
jas2
Esti sigur ca ai desfacut toate suruburile ? Mai controleaza cu atentie.

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=199664&hl=
stan klaudiu
brandon tevile de care spui tu au un surub dinspre motor spre habitaclu
brandon23
am desfacut toate suruburile, tuburile sunt libere, le pot roti , misca inainte inapoi.

Daca incerc sa le scot pe la motor nu ma lasa aparatoarea din interior.
daca incerc sa le scot pe la pedale, nu am loc se loveste de diferite chestii.

Califerul l-am scos fara mari probleme exact 15 min cum a zis si colegul.Problema apare cand incerc sa scot tevile.
brandon23
dragi colegi.

dupa 6 ore de munca am reusit sa schimb caloriferu (cu toate ca nu el era de vina).

Ce am facut se poate cataloga tiganie dar decat sa dau 700 RON pe un furtun + 170 pe alt calorifer (doar pentru a primi si tuburile care s-au spart la mine) m-am hotarat sa pun unul de dacie si sa schimb tuburile cu furtune prinse cu coliere.

intre caloriferul de dacie si cel de laguna diferenta este de lungime, cel de dacie este cu 2 cm mai scurt, in rest latimea si grosimea sunt la fel.
Alt impediment a fost masca care etanseizeaza locul in care intra caloriferu, dar cu un bomfaier si o bucata de plasti am rezolvat partial problema.

Deci daca este interesat cineva de un calorifer orig. de laguna (il dau fara tuburi, dar in schimb dau cele 3 suruburi care acum imi sunt enfolositoare) sa imi de PM.

Acum am caldura nu mai imi curge apa la picioare. daca se intampla ceva va tin la curent, sper sa ca Lagunica sa nu respinga noul organ smile.gif
Brinduse Claudiu
se poate scoate radiatorul de incalzire pe acolo pe la pedale ? sa nu desfac bordul ..
valifilioreanu
Da, se scoate pe la pedale fara a demonta bordul.
taznebunu
Ma poate ajuta si pe mine cineva cu sfaturi....nu am caldura in masina ... in oras este foarte putin ... iar la drum intins deloc ... ceasul de bord imi indica , ca temperatura se ridica normal .... am curatat toata instalatia inclusiv caloriferul si degeaba ... astept un sfat bun ca e foarte frig afara ....
s_gm1
taznebunu: ai rezolvat?
Tin sa multumesc oamenilor de pe forum ca-si dedica atata timp cu explicarea proceselor de demontare! In weekendul asta l-am demontat si eu de doua ori. Prima data l-am curatat 3 ore, dar vreau sa mentionez ca nu ajuta, radiatorul trebuie desfacut si inauntrul tevilor de aluminiu (cred) are spirale de cupru care sunt imbaxite/infundate!!! Eu le-am scos de tot, desi ar fi indicat sa le doar curatam. Acum la -20 grade incluj nu pot sa ma plang de frig... Spor.
taznebunu
s_gm1 nu am rezolvat ... am observat ca imi scade nivelul in vas si nu stiu de ce ....
s_gm1
taznebunu verifica pe furtune daca nu scapa pe undeva, la suruburile de aerisire, jos la radiatorul de caldura unde e imbinat cu tevile ce duc spre motor, etc etc. Daca e corect aerisita si nu baga caldura, sigur e radiatorul infundat, are ceva spirale de cupru in radiator care se infunda. Trebuie dat jos radiatorul si desfacut dintr-o parte frumos cu surubelnita si patentu si o sa vezi... biggrin.gif spor. biggrin.gif
Angel1985
Salut,

Sunt nou pe acest site, posesor al unei Laguna 1 Ph 2 1998, 1,8 L Benzina.

Am urmatoarea problema poate ma ajutati voi cu ceva sugestii/idei. Minunata mea masina nu mai vrea sa "bage" caldura asa cum o facea inainte , adica aerul care imi intra in masine este "calai" nici pe departe cat arata temperatura apei in bord.

Am verificat conductele care intra si ies din habitaclu si tur si retur toate sunt calde.
Am verificat si tevile de la calorifer (cum era sugerat mai sus) ambele sunt fierbinti

Ce pot sa mai verific sau sa mai fac ?

Multumesc frumos.
mogutz
slutare am si eu nevoie de ajuto pt demontarea caloriferului am desfacut tote suruburile si nu stiu cum sa il scot de acolo am tras de el am incercat sa ridic nici cum nu pot sal scot va rog spunetimi si mie cum sal scot ca sa pot circula iarasi cu masina
adipopescu
La mine e alta problema. Baga caldura la inceput (climatronic fiind ) , sa zicem pe temp. comandata de 23grade , iar cand ajunge cam la 3liniute pe display baga rece/calai incel mai fericit caz. Termostatul e ok , nivelul de asemenea , nu am pierderi de antigel (care e neschimbat de 3 ani dar rezista pana la -33grade) , acul de temp. nu oscileaza deloc. Nu am schimbat filtru de polen de 6ani(de cand am masina , adica), oare asta sa fie cauza?
grawrr
Buna ziua! Imi tot picura antigel la pedale, ajutati-ma va rog cu un cod pentru oring-urile de cauciuc de la calorifer.
daniellu
@grawrr :
Vezi pozele din postarea lui angel1985: desfa din nou, da oringurile jos si mergi la un magazin de piese auto autohtone, tractoare sau camioane. Vei gasi acolo oringuri. Zi-mi si mi ce dimensiune trebuie, am vazut si la masina mea ca la temperaturile astea de foarte minus ca e umezit acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.