Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare filtru habitaclu la Megane III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2
COSTY
Unde este amplasat filtrul habitaclu la Megane III ?
Pe cei care au schimbat acest filtru, îi rog să posteze un tutorial.

Mulțumesc.
tatimeu
se lucreaza ca la ginecologie. E amplasat undeva in spatele torpedoului, iar toata lucrarea se face intins pe (burta-spate) prin torpedou.
Dantee
Mai aveti putintica rabdare ca o sa aflam in curind, probabil ca se inlocuieste ca la M2 se da torpedoul jos si se inlocuieste.
skorpio_bog
idem ca la megane 2. Cei de la Reno nu au fost prea inventivi cu anumite detalii.
COSTY
In acest caz, cum se demonteaza torpedoul?
Evident, solicit detalii de la cei care l-au demontat.

Multumesc.
soferix
La revizia de 1 an am văzut ceva-ceva: meșterul a demontat torpedoul, a cam scobit înăuntru, nu mai știu dacă a folosit vreo unealtă specială... în fine, mi s-a părut chirurgie curată.

Meșterul a fost dezolant de cinstit: "păi dacă îl făceau mai simplu, mai veneați la mine? Io ce mai lucram?"

diviziunea muncii...

deci:

1. chirurgie. nu recomand amatorilor
2. cutia e-n garanție, deci orice intervenție duce la pierderea garanției și zgârceniile alea de la reno abia așteaptă...
V10
Salutare Costy,

Eu am schimbat la prima revizie filtrul de habitaclu. Le-a fost foarte greu si mecanicilor sa il gaseaca smile.gif. Filtrul se afla pe coloana din mijloc, cum te uiti pe sub torpedou, ar veni in fata de tot sub parbriz la inaltime cam cu panoul de comanda al AC. Este un capac trapezoidal lat cam de 4-5 cm si lung cam de 15 cm prins in doua suruburi in capete. Filtrul este pus in plan vertical cu latura mai lunga transversal pe axul longitudinal al masinii. Mie mi-au demontat torpedoul, are niste suruburi pe margini, unele se vad cind deschizi capacul iar pentru cele din partea de jos trebuie sa scoti ornamentul din bord care e sub capacul torpedoului si sub ornament mai sint parca inca trei suruburi. Dupa ce ai scos toate suruburile torpedoul iese foarte usor, are niste ghidaje. Nu stiu daca se poate schimba filtrul si fara sa scoti torpedoul. Eu le-am zis la service ca nu o sa ii las de fiecare data sa imi scoata torpedoul si mi-au spus ca asa prevad instructiunile de service, asa ca eu cred ca o sa-l schimb la fiecare 30000 km (eu fac reviziile la 15000 km). Ia o lanterna si il vei gasi dar e pus absolut aiurea. Spor la treaba. Sa auzim numai de bine.

Nu stiu daca e clara explicatia mea. Daca e nevoie mai pot da detalii. Nu l-am schimbat eu efectiv dar la revizii eu supraveghez atent toate operatiunile deci am vazut exact cum l-au schimbat.
COSTY
Multumesc V10 pentru aceste detalii.

Pentru a demonta torpedoul, ai amintit de ornament

"iar pentru cele din partea de jos trebuie sa scoti ornamentul din bord care e sub capacul torpedoului ''

Daca te referi la ornamentul din foto, cum se scoate fara a fi deteriorat.



[attachmentid=1627656232]
V10
Da, acela este. Eu am zis gresit in explicatie, este in partea de sus de fapt. Ornamentul a fost scos tragind inspre scaun de capatul dinspre usa. Nu parea sa fi iesit foarte usor dar m-am uitat la el si are niste cleme care nu s-au rupt si s-a fixat bine la remontare. Oricum lucrezi cu atentie si nu fortezi. Eu as zice sa vezi cu o lanterna daca nu poti sa schimbi filtrul fara sa scoti torpedoul. E posibil sa nu ai loc pentru surubelnita ca sa desfaci acel capac de la filtru dar mie nu mi-a placut deloc cum arata masina cu juma' de bord demontat.
alexbudan
mie mi l-au schimbat in 3 minute, fara sa scoata torpedoul. scaunul pasagerului la maxim in spate, si bagat pe spate, pana sub bord, se vede capacul de care se vorbea mai sus. in astea trei minute au si aspirat compartimentul.

oricum, dintr-o pura curiozitate, eu unul am desfacut cam tot ce se putea desface la bordul masinii (cu grija), inclusiv consola centrala si cotiera. este pur si simplu un Lego. smile.gif asa ca, daca te hotarasti sa dai jos torpedoul, poti trage linistit de ornamntul ala.

bafta!
tatimeu
QUOTE(tatimeu @ 8 Sep 2010, 08:45)
se lucreaza ca la ginecologie. E amplasat undeva in spatele torpedoului, iar toata lucrarea se face intins pe (burta-spate) prin torpedou.
*




QUOTE(alexbudan @ 14 Sep 2010, 21:38)
mie mi l-au schimbat in 3 minute, fara sa scoata torpedoul. scaunul pasagerului la maxim in spate, si bagat pe spate, pana sub bord, se vede capacul de care se vorbea mai sus. in astea trei minute au si aspirat compartimentul.

oricum, dintr-o pura curiozitate, eu unul am desfacut cam tot ce se putea desface la bordul masinii (cu grija), inclusiv consola centrala si cotiera. este pur si simplu un Lego. smile.gif asa ca, daca te hotarasti sa dai jos torpedoul, poti trage linistit de ornamntul ala.

bafta!
*



dupa cum se vede am zic cat de cat adevarul.
Eu la revizie am stat cam la 20 m de masina si m-am uitat prin gean (de undeva de sus). Ceea ce am vazut e identic cu ceea ce a spus alexbudan. scaunul dat mult in spate iar mesterul mai asa intr-o parte sub torpedou sau mai bine zis intins pe podea mesterind - mai mult vorbea si se uita la un coleg care statea langa usa masinutei deschisa.
Totul a durat foarte putin - cinci minute?
COSTY
Multumiri pentru detalii, sunt suficiente informatii pentru a-l schimba.

Prefer sa schimb acest filtru la 10k, revizia fiind la 20k.

Deci oricum la 20k trebuie sa-l schimb la service.

Alexbudan

'' in astea trei minute au si aspirat compartimentul''

la care service l-ai schimbat? denota atentie deosebita.
clr
Parerea mea: daca te apuci sa-l schimbi singur, fa si un tutorial pe care sa-l postezi aici. La Megane II exista sectiune dedicata pentru tutoriale, lucru pe care il consider excelent. Mai mult ca sigur va aparea si aici o sectiune similara mai devreme sau mai tarziu.
alexbudan
QUOTE(COSTY @ 14 Sep 2010, 21:30)
Multumiri pentru detalii, sunt suficiente informatii pentru a-l schimba.

Prefer sa schimb acest filtru la 10k, revizia fiind  la 20k.

Deci oricum la 20k trebuie sa-l schimb la service.

Alexbudan 

'' in astea trei minute au si aspirat compartimentul'' 

  la care service l-ai schimbat? denota atentie deosebita.
*



la Amat in pitesti. baietii sunt ok, poti sa stai langa masina cand se lucreaza si programarile functioneaza perfect. ce nu-mi place, ca atunci cand "iti spala masina", de fapt dau cu un jet de apa pe ea, si dupa ce se usuca, raman numai dungi. in fine....

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=174...dpost&p=2529093 aici gasesti si o povestire a evenimentului...
Laurentziu83
Astazi am schimbat si eu filtrul de habitaclu la Megane-ul meu.
Inainte de a prezenta tutorialul, am cateva precizari:
-modalitatea pe care o aleg service-urile, si anume cu bagatul pe sub bord, fara demontare torpedou, este cea mai buna;
-cine isi inchipuie ca, daca demonteaza torpedoul si conducta de aer pentru picioare va lucra mai comod, se inseala;
-demontarea torpedoului pare simpla la prima vedere, dar in manualul de reparatii lipseste ceva; dupa ce mi-am belit degetele si am invocat toate p****le si dumnezeii la adresa proiectantului francez, m-am lasat pagubas, pur si simplu torpedoul nu iese dupa ce desfaci cele 5 suruburi si basta;
-orificiul prin care se introduce filtrul de habitaclu este mai mic decat filtrul in sine, prin urmare acesta se introduce pliat, indiferent daca demontezi torpedou, conducta de aer, bord, masina si eventual unitatea de climatizare cu totul (sau doar atunci, cand e facuta bucati).
-demontarea torpedoului si a conductei de aer de la picioare este pusa in manual doar ca sa nu mai stai cu capul sub torpedou, dar din propria mea experienta prefer sa stau cu lanterna si cu capul pe podea decat sa demontez toate alea.
-nu va apucati de lucru pana nu intelegeti tutorialul; daca aveti dubii, mai bine apelati la service, manopera nu trebuie sa depaseasca 20-30 lei intr-un service autorizat Renault, pentru acesti bani stati linistiti ca nu stricati nimic; eu am facut inlocuirea de hobby.

Boon, sa incepem:

Avem nevoie de urmatoarele scule:
- o surubelnita mica cu cap in stea; in lipsa merge si o surubelnita mica plata, daca nu se invarte in gol in capul stea;
- o lanterna pe care sa nu fiti nevoiti sa o tineti cu mana; eu am folosit lanterna de pe spatele telefonului;
- o patura; ca sa nu stati cu spatele direct pe mocheta.

1. se declipseaza plasticul lateral dreapta (sageata rosie) din consola centrala, bagand mana pe dedesubt din directia sagetilor albastre tragandu-l spre exterior; este prins in 3 puncte;
[attachmentid=1627867611]
2. dati scaunul dreapta cat mai in spate si strangeti covorasul de la picioarele pasagerului si asezati patura pe toata podeaua pasagerului, pe cat posibil pana in spatele torpedoului;
3. luati surubelnita si lanterna la indemana si bagati-va cu spatele pe podea si cu capul sub torpedou, dupa care luminati zona de sub consola centrala; veti vedea blocul de climatizare, dupa cum se vede in poza:
[attachmentid=1627867612]
4. ca si in poza, veti vedea 2 cabluri ce intra in 2 motorase. Declipsati mufele din motorase cu grija, pentru a nu rupe firele si tineti minte in ce motorase intra fiecare. Apoi desfaceti firele si dati-le cat de cat la o parte, pentru a putea umbla nestingheritii la capacul filtrului de habitaclu, marcat cu albastru in poza de mai sus.
5. cu ajutorul surubelnitei, desfaceti cele 2 suruburi marcate cu rosu. DOAR acele 2 suruburi, si nu altele (ale motoraselor, de exemplu). Aveti grija apoi unde puneti cele 2 suruburi, eu recomand pe consola centrala in dreptul scrumierei.
6. acum declipsati capacul filtrului de habitaclu, cu grija, pentru a nu rupe ceva. El trebuie sa iasa relativ usor. Daca nu iese usor, verificati daca nu cumva ati desfacut alt surub in locul celui care trebuie.
7. dupa ce scoateti capacul, filtrul de habitaclu se va vedea cam asa:
[attachmentid=1627867614]
8. acum strangeti patura, intrucat va urma scoaterea filtrului de habitaclu, ce va iesi impreuna cu ceva mizerie, frunze, etc.
9. acum nu va fi nevoie sa va bagati cu totul sub bord, asa ca nu va fi nevoie de patura; dupa ce dati cat de cat la o parte firele ce se vad si in poza, apucati filtrul vechi si trageti-l spre exterior, pana iese. Nu va iesi usor, avand in vedere orificiul destul de mic prin care trebuie sa iasa. Tineti minte apoi pozitia din care l-ati scos, ea este aceasta:
[attachmentid=1627867615]
10. acum introduceti filtrul nou. Inainte de a-l introduce, apucati-l de mijloc si strangeti-l ca un evantai, dupa care il introduceti cu grija in compartimentul lui, avand grija sa se desfaca in interior, pentru asta miscati-l inainte-inapoi si lateral, pana se aseaza.
[attachmentid=1627867616]
11. dupa ce a intrat corect filtrul nou in locasul lui, asezati din nou patura si bagati-va din nou cu lanterna sub bord si cu capacul filtrului in mana. Asezati-l apoi exact cum l-ati scos.
12. montati la loc cele 2 suruburi.
13. montati la loc cablajul demontat anterior si fixati-l apoi pe agatatorile dedicate.
14. porniti ventilatia de proba; verificati debitul ventilatiei, sa fie puternic la viteza maxima, precum sa functioneze toate comenzile voletilor de aer, recirculare, etc.
15. montati la loc plasticul lateral de pe consola centrala.

Asta-i tot !
ali3n_cop
O mare porcarie, inginerie tipic "francais". Ma mira faptul ca nu l-au amplasat undeva in spate pe centru ca sa demontam comanda la climatizare, gurile centrale, consola centrala si radio-ul.
+10 pt tutorial.
Laurentziu83
Acum, dupa ce l-am schimbat, pot sa zic ca nu-i asa de greu, in 10 minute n-ai ce face; categoric il voi schimba tot eu si la anul. Ca e mai greu fata de Clio Symbol, asta e, acolo lucrezi pe la grila de la stergatoare.
M-am chinuit mai mult incercand sa dau torpedoul jos, dupa ce demontasem lumina din torpedou, comutatorul de airbag pasager, un surub de la torpedou nu se desfacea, etc, etc. Chiar ma lasasem pagubas si ma apucasem sa montez totul la loc, dupa care m-am mai uitat in manual si am dat capacul de la filtru jos.
molnar.peter
buna ziua
datorita topicului am reusit sa scot filtru de habitaclu, pe maine vine filtrul, dar am uitat sa ma uit cu care parte sa bag la loc???
loganmpi16
Are o sageata in partea de sus. Sageata trabuie sa fie orientata dinspre motor catre habitaclu.
[attachmentid=1627949309]
molnar.peter
mersi de info

merita schimbat, merge mult mult mai bine

in cutia filtrului am primit si un caietel incare este descris fff amanuntit cum desfaci bordul pt a schimba filtru

f simplu merge si fara sa desfaci
te bagi sub bord si desfaci acele doua suruburi tragi si apoi pui la loc
cosmin_69
Mai baieti nu va suparati ca va intreb.
Am citit si eu acest tutorial de mai sus.
Am renault megane II si ma bate gandul sa iau un model III.
Ma sperie modelul asta de filtru habitaclu pe care-l strangi usor ca pe evantai in mana ca apoi sa-l bagi inauntru.
Invatat cu modelul de la megane II, care are marginile din plastic si dupa demontarea torpedoului intra DREPT nefragmentat, dar stai linistit ca este COMPLET si BINE asezat in locasul sau.
Intreb :
Filtrul la modelul III se aseaza desfacut inauntru, dupa ce-l indoi ca un evantai ca sa-l bagi ?
Adica mai revine el COMPLET la forma lui?
Va intreb ca ma sperie ,,ingineria asta frantuzeasca" la filtru, ce in loc sa simplifice lucrurile, le complica.
Ma intreb ce o fi si la alte consumabile.
De aceea stau inca sa ma gandesc daca vreau Megane III.
loganmpi16
Dupa ce il introduci isi revine la forma initiala, la fel ca si la M II. Nu te speria!
marius80_eugen
QUOTE(cosmin_69 @ 16 Jun 2014, 15:51)
De aceea stau inca sa ma gandesc daca vreau Megane III.
*


Pe bune ?!? Nu iei o masina din cauza ca un filtru se schimba mai greu ? Dar cu cel de motorina ce faci ? Eu am si SLZ si Clio si la TOATE trebuie sa strangi cu MARE atentie evantaiul si apoi sa-i refaci marimea si forma in interior , dar asta inseamna ca totul ma costa 15-20 lei + 10 minute din viata mea. Nici cel de ulei nu se schimba usor si mai faci si mizerie in compartiment ... nu mai spun de cum il pui daca mai vrei sa-l si amorsezi cu putin ulei in interior . Deocamdata mie mi-e frica de cel de motorina ... asa ca o sa apelez la un mecanic mai cu experienta decat mine biggrin.gif

Revenind la filtrul de polen : are aceeasi marime ca cel de Clio Symbol ? Eu oricum vreau sa-l schimb in fiecare an , indiferent de km , ca e dezastru la mine in Drumul Taberei de praf si mizerie.
Deci ma intereseaza daca este identic cu cel de la Clio Symbol sau nu si daca ati incercat varianta cu carbon activ sau nu . Eu am incercat-o o data la Clio si sincer nu am simtit mai nimic , cred ca mai mult efect placebo ... ca de mirosit de afara tot mirosea gazele altora...
loganmpi16
E mai mare decat cel de symbol. Cel de origine e numai cu carbon si costa 60-70 lei.
marius80_eugen
Ok , atunci preturile celor de la Norauto nu au fost exagerate : 58 lei filtrul Mann (nu stiu daca are carbon sau nu) si manopera vre-o 33 lei parca.
ali3n_cop
Acuma.. nu e vreo avere sa dai 33 ron daca nu ai chef sa te chinui pe sub bord. Cand iti iei o masina..se presupune ca iti permiti sa ai grija de intretinerea ei.
Laurentziu83
QUOTE(cosmin_69 @ 16 Jun 2014, 16:51)
Invatat cu modelul de la megane II, care are marginile din plastic si dupa demontarea torpedoului intra DREPT nefragmentat, dar stai linistit ca este COMPLET si BINE asezat in locasul sau.
*


La Megane 3, singura metoda de a evita "plierea ca un evantai" este sa dezmembrezi grupul de climatizare, sa pui filtrul acolo si sa reasamblezi grupul la loc; adica sa demontezi tot bordul, sa scoti grupul de climatizare de acolo, sa il pui pe banc si apoi sa-l dezmembrezi.
Adica, nu merita.

Repet, demontarea torpedoului o faci doar daca n-ai chef sa stai cu picioarele pe scaun si cu capul pe podea, sub torpedou. Altfel, in spatele torpedoului (pe unde ajungi la filtru), ai suficient spatiu sa manevrezi filtrul in vederea schimbului.
mariusd4
Prima oara este mai greu pana iti gasesti pozitia. Eu preferam sa-l schimb singur pentru ca si aspiram locasul ala in care de fiecare data gaseam frunze...imi lua cam 20-30 min daca si aspiram.
loganmpi16
Daca ai efectuat deja operatia o data, pe urma poti sa o faci pe vine langa usa si sa te intinzi. Nu e neaparat nevoie sa bagi capul acolo ca sa vezi ce faci. O iei pe "bajbaite" La mine acum e putin mai greu dupa upgade-ul suportat in sensul ca mi-am montat furtunul pt torpedou refrigerat, care trebuie dat deoparte pt a avea acces la filtru.
marius80_eugen
Azi am tot intrebat de oferte si se pare ca singura varianta de la Mann este cu carbon activ si este pe la 60 lei .
Eu cum pot afla daca am torpedou refrigerat ? icon_mrgreen.gif
loganmpi16
Te uiti in torpedou si trebuie sa ai o gaurica in partea din stanga, mai spre fundul torpedoului. Dar, sigur nu ai. Eu am facut si am prezentat totul la http://www.reno.ro/Torpedou-refrigerat-pt-...au-t278638.html mesajul 14
marius80_eugen
Azi am fost intr-un service sa schimb acel filtru si se pare ca marele ingier nu stia si nu vroia decat cu demontarea torpedoului sa faca operatiunea. As fi refuzat , dar toata manopera la toate consumabilele si ulei a fost 100 lei , asa ca am mers mai departe .
Filtrul chiar trebuia schimbat , era oribil, dar nu obturat complet , cu toate astea avea ceva frunze si mizerie .
A facut ok operatiunea , totul a decurs ok , dar exact partea de bord de deasupra torpedoului se misca putin , partea din dreapta dupa montare . Nu scartaie , nu troncane , dar se misca si inainte nu se misca. Aveti vre-o idee ce sa-i fac ?
espacern
QUOTE(marius80_eugen @ 5 Feb 2015, 23:02)
Nu scartaie , nu troncane , dar se misca si inainte nu se misca. Aveti vre-o idee ce sa-i fac ?

Reclamatie mecanicului....si remedierea!
loganmpi16
QUOTE(madhorsefuzzy @ 6 Feb 2015, 07:14)
Nu as baga DuraLube in nici o masina.
*


Eu sunt de parere ca schimbarea filtrului de polen este o operatiune ce ar trebui facuta de noi si nu de mecanic la service. Ala nu lucreaza cu grija pe care o avem noi si, in plus nu necesita cine stie ce cunostinte, priceperi, scule etc. Un torx de 20, un studiu al topicului de pe acest forum cu schimbarea filtrului si un aspirator (eventual si un spray de curatare a sistemului de AC daca tot desfacem si avem acces la vaporizator) este tot ce ne trebuie. Si in mod sigur vom lucra cu grija, vom aspira bine zona si am face treaba mai buna. Poate te convingi si tu ca la reprezentante sau la majoritatea service-urilor nu se lucreaza calitativ ci cantitativ.
marius80_eugen
Eu sunt convins 100% ca multi mecanici sunt imbecili si incompetenti , dar oferta lor a fost de 100 lei la TOATE consumabilele , adica ulei , filtru ulei , filtru motorina , filtru aer motor , filtru polen. In orice alta parte ajungeam aproape la dublu , sincer sa fiu singurul fitlru dificil de schimbat fiind cel de motorina , unde singurel nu ma bag. Problema la ei a fost ca nu se putea sta langa masina , ci la etaj sa te uiti de la distanta. Daca stiam ca astept 30 minute degeaba pana baga masina si ca o sa faca treaba cu torpedoul si ca risc aceste zgomote suplimentare pe care inainte nu le aveam ... as fi dat dublu intr-un service autorizat sau ma apucam singur sa schimb ce pot si doar restul in service.
Inca am piciti pe creieri cu acel zgomot in plus si saptamana viitoare dupa ce imi iau numerele finale si termin cu alergaturile , o sa fac o vizita intr-o reprezentanta Renault, unde vreau sa-mi reglez "ca la carte" si xenoanele si acolo o sa deschid subiectul cu acel sunet ciudat.
Sa va spun ca tot acolo mi-au cerut 50 lei ca sa reseteze acel contor de kilometri pana la urmatoarea revizie ? Ca aveau nevoie de interfata ... bulshitt !!! Nici nu am plecat din parcarea lor si am gasit pe youtube un tutorial cum se reseteaza din meniul bordului , asa ca l-am resetat la 30.000 sau 24 luni , asta in 40 de secunde , fara nici o interfata .
loganmpi16
Cititi manualul si gasiti foarte multe acolo. In plus se gasesc aici pe forum manuale de service ale M3. Rabdare sa aveti. Cat despre procedura cu dat jos o parte a bordului pt a schimba filtrul este data chiar de renault cat se poate de oficial. Numai ca se poate si cum facem noi, fara sa apara greierasi. Eu cand mi-am tras furtunul pt refrigerare am dat jos torpedoul si pozitia de schimbat filtrul era la fel de "dificila". Adica gaura aia tot acolo e si locul creat de torpodeu nu ajuta mult intrucat acesta este in sus. La mine nu au aparut greierasii. Poate la tine mecanicul nu a lucrat cu grija si a rupt vreo clema de prindere. Mai sunt unii care sunt incurcati la schimbarea becurilor de acele tije pe care uita sa la scoata pentru a trage de far in afara. Acele tije sunt de fapt chei puse de reno sa ne faca viata usoara si sa nu stai cu cheia de 13 dupa tine pt a scoate cele doua suruburi. Si chestia asta se gaseste parca in manual.
marius80_eugen
Apropos de spiluri , cum naiba se desfac stopurile de pe hayon ? Ca am citit in carte , dar nu gasesc decat un singur surub torx si apoi se misca putin , dar nu iese . Trebuie doar sa trag de el in lateral sau spre spatele masinii ? Vreau sa schimb toate becurile din stopuri ...
loganmpi16
Mie mi se misca unul, Flencanea. L-am desfacut anul trecut si parca se trage de el din partea din margine. Asa am gasit in manual[attachmentid=1627980938]

si de la userul frizzeru22@ procedura de resetare a contorului de service[attachmentid=1627980940]
Ar trebui infiintata o sectiune de tutoriale.
marius80_eugen
Sincer am cautat-o de mi-a venit rau sectiunea aia ... de asta probabil se si repeta o gramada de topicuri. Acum 10 minute am terminat de citit toate topicurile , cam 14 pagini... cam 30% se repeta si cam toate sunt incomplete si se cam schimba subiectul.
Schema am gasit-o in carte , ca le am in 3 limbi , dar din pacate peste tot specificatia miscarii exacte de a scoate lamapa este foarte vaga , pentru ca descrierea initiala asa este si restul nu sunt decat traduceri aiurea si un idiot dintr-un service era sa imi crape suportul ala de prindere din care trebuie trasa si incepuse sa se auda plasticul fortat.
Procedura aia ... m-a scutit de 50 lei si am nimerit-o de pe youtube. La acelasi service fomist vroiau 50 lei sa-mi RESOFTEZE carkitul handsfree Parrot , cica nu se putea da din meniu din Olandeza in Engleza ... dar un prieten mi-a cautat meniul si ca orbetele am reusit sa-l dau in engleza, asa ca am economisit 100 lei in total numai din cautari pe net. Nici acum nu-mi vine sa cred ce minciuni si bulshitt-uri baga astia din service-urile de cartier pentru orice chestie la masina care nu stii sa o faci singur.
Deja m-au enervat si cu schimbul de filtru de polen si cu resetarea contorului de km si cu handsfree-ul , asa ca mai bine va spun si voua ca despre SELENIU.ro este vorba , asa ca mai bine sa-i ocoliti !
Laurentziu83
Atasat pdf-ul emis de Mann pentru inlocuirea filtrului de habitaclu. Documentatia e ceva mai completa fata de manualul masinii.

Mie insa mi-a fost lene sa mai dau jos torpedoul, tot prin metoda clasica l-am schimbat.
Filtrul l-am luat cu 79 de lei de la magazinul de piese auto de pe Corneliu Coposu, aproape de benzinaria MOL.
[attachmentid=1627986205]
gangara
Pentru cine vrea sa schimbe filtrul habitaclu, aproape ca rog posesorii sa nu faca "greseala" de a da torpedoul jos. Castigi doar ceva mai mult spatiu. Tot tb sa te contorsionezi un pic sa il schimbi.
Prin urmare, modalitatea prin care eu l am schimbat in 2, 3 minute.
-scaunul pe spate la maxim
-te asezi pe spate cu capul in jos sub torpedo.
-vei vedea foarte bine cele doua suruburi (te ajuti cu lanterna telefonului)
-le desfaci (torx 15-25 nu mai stiu exact), scoti capacul apoi filtrul, inlocuiesti, insurubezi si ...gata.
acilutim
salut, cine imi poate spune codurile oem pentru filtrele de habitaclu si aer pentru un megan 3 break 2010 1.4 tce?
azaghorth
Am reusit sa schimb filtrul de polen din habitaclu,urmarind instructiunile date de MANN in carticica ce vine cu filtrul.
Nu e greu,chiar aprox 15 minute a luat.
Am pus totul inapoi si nu se aude nici un greieras smile.gif
marius80_eugen
Greierasi nu se aud nici la mine , dar se misca acea bucata mare de plastic de deasupra torpedoului si inainte nu se misca. Si in partea stanga, la instalarea alarmei , la fel a capatat joc. Pentru mine de acum e clar ca romanii din service-uri nu sunt in stare sa lucreze corect cu partile din plastic ale masinilor indiferent daca stau cu manualul sub nas.
rMegane
Ca tot veni vorba de greierasi, uneori centura de la sofer incepe sa scartie. O perioada am crezut ca e ceva din bord, dar se auzea doar cand ma miscam in scaun (la o denivelare, cand schimbam vitezele, etc).
A mai patit cineva asa ceva? Se poate rezolva?

Ziceau unii pe forum ca la varianta turceasca scartie bordul din cauza ca e facut din bucati, eu am descoperit ca motivul e altul: aeratoarele daca sunt reglate pe verticala la maxim, componenta mobila incepe sa vibreze si loveste in mod repetat partea fixa.
azaghorth
QUOTE(marius80_eugen @ 4 Apr 2015, 19:14)
Pentru mine de acum e clar ca romanii din service-uri nu sunt in stare sa lucreze corect

Asta e clar!La Twingo mi-am instalat inchidere+alarma aftermarket,la service Citroen.Modulul de inchidere era pus in fata tabloului de sigurante din stanga volanului (dupa un sertar),daca vroiam sa schimb o siguranta trebuia sa trag modulul si firele intr-o parte...Dupa 3-4 luni usa din dreapta nu se mai deschidea,actuatorul freca in usa...De aia prefer multe chestii sa le fac eu,cu mesterii astia... wacko.gif
loganmpi16
Am schimbat aseara pt a doua oara filtrul habitaclu fara a demonta torpedoul. Pozitia aleasa de mine: scaunul dreapta-dat la maxim in spate, apoi m-am asezat in genunchi langa pragul masinii si m-am intins spre filtru. Am declipsat plasticul de pe tunelul central, am desurubat cele 2 suruburi cu un torx de 20, am tras usor de filtrul vechi spre inapoi si usor in jos. Am curatat cu aspiratorul, apoi cu o solutie pt dezinfectat instrumentalul medical am stropit vaporizatorul si l-am periat cu o periuta de dinti. Tin sa precizez ca intra foarte usor mana in locul filtrului pt a curata de mizerie. Am introdus filtrul respectand indicatiile de pe el - directia fluxului de aer si acea bucata alba (V-FLAP /netratata cu carbune activ) care trebuie sa fie in sus. Am pus apoi capacul si cele 2 suruburi si acum am un sistem de climatizare curat.
Intaresc ce a spus gangara, ca nu te ajuta f mult demontarea torpedoului.
Filtrul de origine (mann) cod 2727709R[attachmentid=1627990467] [attachmentid=1627990469] [attachmentid=1627990470]

L.E. A se observa diferenta intre filtrul vechi si cel nou referitor la acel V-Flap. La cel vechi nu se facea nicio referire, pe cand la cel nou, se specifica ca trebuie sa fie in partea de sus.
mariusbatrinu
Verificati modul in care a-ti instalat filtrul. Se poate aseza intr-o pozitie gresita.
[attachmentid=1628001721]
oves
Am schimbat si eu filtrul polen dupa un interval de 60k.Am luat un filtru Man si am gasit in cutia filtrului poze si indicatii despre montaj.L-am schimbat c-am in 15 minute fiind prima data cand il schimb.
marius80_eugen
Dupa 14.000 km in Bucuresti, din februarie si pana sapt. trecuta , a trebuit sa schimb filtrul de polen. Nu imi pot imagina cum mirosea la voi in masina , dar la mine mirosea nasol , cam primele 5 minute , apoi isi revenea , dar filtrul necesita schimbare continand mult praf si elemente din exterior.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.