Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Torpedou refrigerat pt. cei care nu au, cine ne poate ajuta, cum se face

loganmpi16
post 27 May 2014, 14:23
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 31 March 09
From: Alexandria,




Am un megane 3 ST din 2011 si nu are torpedou refrigerat. Solicit ajutorul unui coleg care are aceasta dotare, sa ne ajute cu niste fotografii cu furtunasul care pleca din aeroterma. Am vazut pe sectiunea fluence niste fotografii, dar nu se vede exact modul (locul) de conectare a furtunasului in carcasa aerotermei. Se vede doar ca pleaca undeva din zona filtrului de habitaclu. Ma gandeam la posibilitatea preluarii fluxului de aer din distribuitorul de aer de la picioarele pasagerului. A realizat cineva acesta modificare?

This post has been edited by loganmpi16: 27 May 2014, 17:13


--------------------
Renault Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp 2011 Bussines
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 27 May 2014, 16:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




Aerul rece coboara, aerul cald urca; de aceea vara aerul rece vine pe la aeratoarele de pe bord, iar iarna aerul cald vine pe la aeratoarele de la picioare.
Prin urmare, nu are rost sa legi torpedoul la distribuitorul de aer de la picioarele pasagerului, pentru ca pe acolo vara nici nu prea circula aer. Mai degraba legi torpedoul la conducta aeratorului lateral dreapta, avand grija ca la torpedou sa ai si intrare si iesire pentru aer, altfel n-ai facut nimic.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganmpi16
post 27 May 2014, 16:54
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 31 March 09
From: Alexandria,




Buna ideea cu luatul aerului de la aeratorul de sus dreapta. Ma voi baga acum pe acolo sa vad cum pot sa ma intep. Cat despre torpedou, exista in partea din spate a acestuia doua gauri dreptunghiulare cam de 2x1 cm. pe una voi introduce un furtun copex. Problema este sa-i gasesc un dop.04.jpg ( Size: 628.38k ) Number of downloads: 1398

La sectiunea Fluence am gasit o fotografie postata de ali3n_cop
DSCN1255.JPG ( Size: 871.84k ) Number of downloads: 1509

La mine cred ca ar mege in locul indicat de sageata. Voi ce ziceti? O sa ma uit si pe dialogis sa vad ce apare acolo
CAM01005.jpg ( Size: 671.98k ) Number of downloads: 1467


This post has been edited by loganmpi16: 27 May 2014, 17:52


--------------------
Renault Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp 2011 Bussines
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 28 May 2014, 16:04
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




ne tii la curent , sau cauta la unul care este la dezmembrat si are sistemul de refrigerare torpedou, practic furtunul si duza pe care sufla aerul.


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 28 May 2014, 19:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan





Era optiunea asta pe Megane 3?


La Passat-ul B5.5 pe care l-au avut ai mei parinti era optiunea asta, dar era un fel de kka-maka, o simpla gaura cat degetul mic prin care intra aerul rece in torpedou. Ce dracu' sa racesti cu ea?
Ca sa racesti calumea o sticla de apa, ar cam trebui sa treaca prin torpedou cam acelasi debit de aer ce iese printr-un aerator, adica sa ai atat la intrare cat si la iesire un diametru al conductei de macar 25-30 de centimetri patrati. Apoi pui o plasa de sarma la intrarea si la iesirea conductei, pentru ca obiectele din torpedou sa nu ajunga in climatizare. La final, etansezi capacul torpedoului, pentru ca aerul sa iasa in continuare prin aerator, nu prin lufturile de la torpedou.

De asemenea, studiind putin manualul, am observat ca, cei care au aeratoare spate (si implicit si frana de parcare electrica), isi pot face consola centrala refrigerata, intr-un mod foarte simplu: muta conducta de aer sa treaca prin consola centrala, iar aerul rece, dupa ce a racit interiorul consolei, va iesi apoi prin aeratoare.

Capture.PNG ( Size: 147.47k ) Number of downloads: 1395
Capture2.PNG ( Size: 168.99k ) Number of downloads: 1304


This post has been edited by Laurentziu83: 28 May 2014, 22:06


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganmpi16
post 28 May 2014, 21:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 31 March 09
From: Alexandria,




Dupa ce am analizat bine situatia, mi-am dat seama cum trebuie facut. (este doar o parere de-a mea ce accepta si astepta imbunatatiri din partea voastra).
1. Aerul ce intra in torpedou nu este conditionat de distributia pe aeratoare a acestuia. El trebuie sa intre acolo tot timpul si sa poata fi oprit doar din torpedou prin punerea unui dop. In consecinta este "gresit" sa luam aer de la aeratoarele centrale sau de la picioare.
2. Am gasit locul prevazut de producator pentru a prelua fluxul de aer rece: imediat dupa vaporizator, nefiind conditionat de clapetele de directionare a aerului rece. La mine acest loc este astupat, exact cum era astupat la logan locul pentru filtru habitaclu.
Iata o fotografie CAM01016.jpg ( Size: 733.05k ) Number of downloads: 510

3. Daca decupam acel cerculet, mai ramane decat sa identificam un furtun flexibil care sa intre acolo si posibilitatea de etansare a acestuia. Eu m-am gandit la doua variante. Unul este copexul, dar este cam rigid si nu stiu cum sa-l izolex acolo, al doilea fiind un furtun de masina de spalat (evacuare apa) iar modalitatea de introducere in blocul aerotermei cu ajutorul unui niplu de plastic de prelungire furtun masina de spalat. (se gaseste in magazine si are crestaturi in 2 sensuri). Ar mai putea intra acolo un cot de plastic ce se foloseste la aparatele de aer conditionat, la unitatile exterioare, in partea de jos a acestora pentru a prelua condensul pe timp de iarna cand aparatul se foloseste la incalzit. Majoritatea nu il monteaza si ramane doar o gaura in partea de jos. Avantajul acestul cot este ca are o parte care sa intre prin fortare in blocul aerotermei si, imediat langa aceasta, un guler de plastic pentru etansare.
4. La torpedou, eu sunt de parere ca ar trebui facuta o gaura in lateralul dinspre aeroterma,CAM01004.jpg ( Size: 655.39k ) Number of downloads: 472
tinand cont ca in fundul acestuia se gasesc doua fante prin care sa si iasa aerul. Prin acea gaura sa introducem furtunul, iar la capul acestuia sa existe posibilitatea inchiderii cu un dop.
Astept pareri si completari.
Stiu ca ar fi mai simplu sa cautam la dezmembrari, dar la mine in oras nu gasesti asa ceva.
Iata si cotul de la AC CAM01023.jpg ( Size: 267.97k ) Number of downloads: 443
CAM01026.jpg ( Size: 371.11k ) Number of downloads: 371


This post has been edited by loganmpi16: 28 May 2014, 22:14

Attached thumbnail(s)
CAM01019.jpg ( Size: 726.31k ) Number of downloads: 383


--------------------
Renault Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp 2011 Bussines
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 28 May 2014, 22:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




Pun si eu o poza, cu respectivul orificiu obturat cum e la clima automata.
In manualul de reparatie, nu este precizat nimic despre furtunul de la refrigerarea torpedoului, desi clar trebuie demontat si el la inlocuirea filtrului de habitaclu.
Eu sunt curios si de altceva: cum arata din fabrica intrarea in torpedou a respectivului furtun. Cel mai bine e de studiat un Megane 3/Fluence cu aceasta dotare si apoi se va trece la lucru.

Daca respectivul furtun exista in Dialogys, cea mai buna varianta ar fi comandarea lui (asta daca nu are un pret nesimtit) si montarea direct a lui, pentru rezultate optime.

This post has been edited by Laurentziu83: 28 May 2014, 22:27

Attached thumbnail(s)
IMG_5477.jpg ( Size: 894.64k ) Number of downloads: 441


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganmpi16
post 28 May 2014, 22:54
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 31 March 09
From: Alexandria,




Si a mea are clima, e venita din Franta, dar nu are acel furtunas. Uite o fotografie de la userul vasile82 cum arata la fluence IMG.jpg ( Size: 311.55k ) Number of downloads: 485
Se observa ca torpedoul este putin diferit. In dialogis nu am gasit acel furtunas, dar am cautat pe baza codului vin al meu. Referitor la pret, in mod sigur e nesimtit.
Iata cateva exemple: astazi m-am interesat de alt lucru care lipseste la a mea - jumatatea de jos a chederului de pe usa din spate Fotografie0263.jpg ( Size: 741.3k ) Number of downloads: 470
Stiti cat costa? 104 lei bucata. Tot cam pe acolo se invarte si pretul pentru tubulatura (per bucata) aeratoarelor spate (si mi se pare ca sunt din trei bucati). Asa ca ma astept ca acel furtunas, plus mufa de la aeroterma plus sistemul din torpedou sa ajunga pe la 150 lei. Asteptam un cod vin de la cineva care are pt a vedea ce coduri au piesele si ce pret.

This post has been edited by loganmpi16: 28 May 2014, 22:58


--------------------
Renault Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp 2011 Bussines
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganmpi16
post 2 Jun 2014, 21:18
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 31 March 09
From: Alexandria,




Astazi am comandat la opel, piesa cod 1840708 pe care am s-o folosesc la inchiderea aerului in torpedou. Pret 20 lei si vine in 5-6 zile. Cateva fotografii>1840708_4.jpg ( Size: 27.87k ) Number of downloads: 421
si aici cum arata un torpedou de astraslider004.jpg ( Size: 138.57k ) Number of downloads: 408


LE: o intrebare off: ale voastre au tweetere pe fata? A mea nu a avut, cu toate ca are usb si bluetooth. Parca e Logan, scot astia tot de pe ele.

This post has been edited by loganmpi16: 2 Jun 2014, 21:26


--------------------
Renault Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp 2011 Bussines
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 3 Jun 2014, 11:20
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




O gaura mai mare nu puteau face si ei? Mi se pare insuficienta gaurica aia mica pentru a raci o sticla de apa in torpedou.

Eu in 2009 am avut tweetere pe fata, insa nu sunt multumit de boxe, si cu 20 de lei puneau altele care aveau si o urma de bass. Au investit o groaza in head-unit, display, comenzi pe volan, dar au dat rasol cu niste boxe care si la reprezentanta pe original costa 10 euro. Tipic frantuzesc...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 4 Jun 2014, 14:11
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.768
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




De racit sticle cu apa in torpedou nu se pune problema...cel mult poti sa menti o sticla cu apa deja rece(luata de la frigider) la o temperatura acceptabila. Sau sotia mea isi mai pune acolo cand mergem in concediu(drumuri lungi de sute km pe timp de vara) cremele ei femeiesti care se acresc repede daca stau la caldura.
Aviz celor care nu au gaurica in torpedou si se chinuie sa faca modificarea...nu e mare smecherie si dupa parerea mea nu merita bataia de cap, mai bine va faceti o priza de 12v prin portbagaj(daca nu aveti) si va puneti un frigider de voiaj.


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Highwayman
post 4 Jun 2014, 15:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.872
Joined: 30 September 04
From: Marele sat numit Bucuresti




Nici eu nu am avut tweetere in bord dar azi mi-a dat cineva doua de Megnae 2 si le-am montat in 2 minute. Cablajul era deja tras. Singura "chestie" a fost necesitatea raschetarii unei nervuri de pe mufa cablului.


--------------------
- - Ex. Megane 3 2009, Ex. Megane 2 Sedane 2005
"If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut." (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mezym
post 4 Jun 2014, 16:11
Post #13


Mandru proprietar de Fluence Privilege 1,6 16v 2010


Group: Members
Posts: 430
Joined: 29 December 13




Papa mulo

Ce scrii tu e valabil la Megane-ul II. La III si Fluence raceste de rupe. Pui sticla calda si o iei perfect rece chiar dupa 100 de km.


--------------------
Megane II Sedan Fluence 1.6 16v Expression 2006/ 1.6 16v Privilege 2010 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganmpi16
post 9 Jun 2014, 19:57
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 31 March 09
From: Alexandria,




Am terminat operatia de refrigerare a torpedoului. Astazi am primit piesa de la opel (20 lei) Fotografie0049.jpg ( Size: 468.06k ) Number of downloads: 343
Fotografie0050.jpg ( Size: 482.37k ) Number of downloads: 187
. Am demontat torpedoul, am gaurit cu ajutorul unui cutit, locul de dupa vaporizator, am introdus un niplu si o garnitura in carcasa aerotermeiFotografie0052.jpg ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 327
Fotografie0053.jpg ( Size: 578.59k ) Number of downloads: 349
Furtun am folosit unul de la scurgere de masina de spalat. Cel de la aerul conditionat fluiera cand avea un flux mai mare de aer.
Am demonta torpedoul pt. a studia unde sa-l gauresc fara sa incomodez altceva. Fotografie0059.jpg ( Size: 907.27k ) Number of downloads: 352

Iata ce a iesitFotografie0056.jpg ( Size: 580.05k ) Number of downloads: 360
Fotografie0057.jpg ( Size: 583.18k ) Number of downloads: 343

Fotografie0058.jpg ( Size: 595.98k ) Number of downloads: 336

Tin sa precizez ca aerul intra in torpedou nefiind conditionat de dirijarea fluxului de aer catre aeratoare. Se simte doar o scadere a fluxului atunci cand este directionat in mai multe locuri. Totusi, la prima impresie, are putere de racire. Voi reveni cu impresii peste 2 saptamani, dupa un drum de Grecia.

This post has been edited by loganmpi16: 9 Jun 2014, 19:59


--------------------
Renault Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp 2011 Bussines
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
greenpeace
post 11 Jun 2014, 14:22
Post #15


Meganiac


Group: Members
Posts: 203
Joined: 8 February 04
From: Bucuresti




Felicitari ! Cred ca e mai eficient montajul decat cel OEM.


--------------------
Renault Megane 3 M3 2011 Dynamique
Renault Megane 3 Sport Tourer 2011.03 1.9 dCi Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 5 Feb 2015, 22:58
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Si acum ce faci ? Stai cu dozele prin torpedou ? Daca apare mult condens , mirosuri , apa , diferenta mare de temperatura a bordului intre 40-50 grade de la soare si 10' de la refrigerare ???
Nu era mai simplu o cutie frigorifica bagata la bricheta ? Loc e destul in portbagaj .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganmpi16
post 6 Feb 2015, 09:11
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 31 March 09
From: Alexandria,




QUOTE(marius80_eugen @ 5 Feb 2015, 22:58)
Si acum ce faci ? Stai cu dozele prin torpedou ? Daca apare mult condens , mirosuri , apa , diferenta mare de temperatura a bordului intre 40-50 grade de la soare si 10' de la refrigerare ???
Nu era mai simplu o cutie frigorifica bagata la bricheta ? Loc e destul in portbagaj .
*


Vara trecuta nu mi-a aparut niciun fel de condens, mirosuri sau ce mai zici tu. Optiunea de torpedou refrigerat exista pe fluence fara nicio modificare a torpedoului sau a bordului, in sensul ca nu sunt izolate sau captusite. Si, in plus, s-a mai discutat pe tema asta: Daca am torpedoul refrigerat nu inseamna ca am in bord un frigider cu condens in el si mirosuri. El doar imi mentine rece ce introduc in el. Pe distante scurte nu isi are rostul, dar la drum lung, e bine sa ai acolo o doza de cola rece sau o sticla de max 1 L de apa. Lada frigorifica e o optiune de luat in seama pt cei care nu au chef de bricolat. Majoritatea marcilor, (chiar si Megane 2) au ca optiune torpedoul refrigerat si eu am ramas suprins ca la M3 nu exista. Cu toate ca, pregatirea pentru aceasta optiune exista. Vezi predecupajul de unde se ia aerul rece, iar la unele Fluence-uri chiar exista si torpedoul gaurit dar fara furtun si dopul de inchis.
La fel as putea spune si eu de ce ai senzorii de parcare pe fata, ce nu vezi cand parchezi, sau pe spate nu ar fi mai bine sa stea cineva in spatele masinii sa te directioneze? Si totusi, din punctul meu de vedere orice optiune in plus pe masina ne face viata la volan mai usoara si mai confortabila. Si in plus, unora dintre noi ne mai place sa mai si bricolam la masinile noastre (poate e in gena noastra). Eu as mai avea niste proiecte de bricolat (capitonat fetele de usi cu pasla insonorizanta pt un sunet mai bunicel-am facut la fostul logan si s-a cunoscut diferenta) dar am o mare lipsa de timp. O zi buna va doresc!


--------------------
Renault Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp 2011 Bussines
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 04:47
Dacia