Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme stergatoare/stropitoare faruri/parbriz
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
riptor
In primul rand imi cer scuze daca subiectul si solutiile date mai jos se mai repeta pe undeva

Desi sunt posesor de clio am zis sa postez aici pentru ca sunt destule megane II cu xenon si implicit stropitoare de faruri.
Asadar am avut si eu in cei 4 ani de cand am masina ceva probleme la sistemul de spalare parbriz/faruri si in ultima perioada am reusit sa le depasesc fara vizite la service.
Prima problema intalnita acum cativa ani:
Nu mai functiona instalatia de spalare parbriz

Desi se auzea cum functiona motorul, cei de la service au zis ca e defect, mie imi stropea totusi cu presiune foarte slaba, si pe fata si pe luneta. in fine... m-a costat 300 lei blestematul de motor care e o chestie infima de plastic (probabil 300 cu tot cu montaj nu mai retin dar suma e mare oricum). Mecanicul care a diagnosticat problema mi-a explicat ca motorasu are inauntru un fel de elice, si ca aia s-a rupt sau ceva si nu mai are eficienta in a pompa lichidul. Acasa am desfacut bucati motoru vechi sa vad daca omu avea dreptate. Culmea nu am gasit ABSOLUT NIMIC rupt, murdar, deteriorat.
Anu trecut prin toamna am avut aceeasi problema cu stropitorile de faruri. Numai ca de data asta tipu care a umblat, a desfacut motoru si am vazut fiind de fata care e problema: atasat de corpul cilindric al motorului e un fel de butoias din care pleaca doua duze la care sunt atasate furtunele care pleaca sprea stropitori; inauntru, daca se desface butoiasu (cu atentie ca e de plastic si se poate sparge) este un fel de dop de cauciuc care e imbracat intr-un o camasa de plastic mai scurta cam cu 1,5 mm pe ambele parti decat lungimea dopului. In timp, cauciucu respectiv se inmoaie in lichidul de parbriz si se mareste putin.
Si aici e buba: dopu asta de cauciuc trebuie sa culiseze inauntru butoiasului, in functie de sensul in care se invarte elicea din motor si implicit de locul prin care iese la momentul respectiv lichidul. Ideea e ca la sensul X de rotatie al elicei lichidul tinde sa iasa mai mult pe duza X, iar dopul de cauciuc se deplaseaza catre duza cealalta Y si o astupa, adica ai apa pe parbriz sa zicem. Cand se invarte invers motoru, dopu astupa cealalta duza si ai lichid pe luneta. Daca dopu de cauciuc nu se misca lesne sistemul nu functioneaza si ori nu iese lichid pe nicaieri, ori iese si pe luneta si pe parbriz, etc.

Solutia

Capetele dopului de cauciuc se taie (nu mai mult de 0,5 mm) cu un cutter bun si dopul va culisa stanga dreapta cum trebuie. Trebuie sa spun ca am aplicat solutia de fata la 2-3 masini si a mers de fiecare data. Eu zic ca pt 2-300 lei merita putin efort si incercata si solutia asta pana sa arunci banii cum am patit eu.

A doua chestie pe care am avut-o chiar acum in primavara:

nu mai mergeau stropitoarele de faruri. rezolvarea a fost fix aceeasi de vreme ce motorasele sunt identice.

Toate bune si frumoase pana cand am dat peste alta problema pe care am avut-o si mai demult cand imi curgea unu din stropitoarele de faruri, bine inteles ca initial am dar 30-40 lei si l-am schimbat (plus manopera adica dat bara fata jos)
De data asta stropitorul care curgea era nou (am avut un accident pe partea respectiva si tocmai ce fusese inlocuit) asa ca am dat bara jos, am desfacut stropitoru sa vad daca gasesc ceva.
Inauntru este un fel de supapa, adica un arc mic si sensibil care preseaza o pastila minuscula de cauciuc pe iesirea duzei catre interior. Pe pastila de cauciuc am gasit un varf de ac de mizerie, l-am indepartat, am asamblat la loc duza si am facut o proba inainte sa pun totu la loc. Bine inteles ca mergea perfect, mizeria de am inlaturat-o nu permitea o etansare corecta, si din moment ce stropitoarele de far sunt mai jos decat vasul cu lichid, evident ca se pierdea la stropitor.

Alta problema intalnita acum 2 saptamani la un megane II al unui amic:

Nu stropeau duzele de parbriz aproape deloc, si nici cea de pe luneta. Increzator ca aplic rezolvarea de mai sus am desfacut motorasu. Inauntru surpriza: nu mai are acelasi dop de cauciuc ca la cel de clio, ci un fel de pastila de cauciuc de aproape 1 cm diametru, care face aceeasi treaba: culiseaza stanga dreapta in functie de rotatia elicei si fluxul de lichid. Nu am stiut insa ce sa ii fac, nu parea sa fie umflata sau altceva, asa ca am montat totul la loc.
Ciudat era ca la gol, adica fara sa traga lichid, motoru se invartea normal, iar montat inapoi pe vas si fortat sa pompeze lichid se auzea chinuit si scotea un bazait anormal.
Mi-am adus aminte de povestea mecanicului cu elicea (care acum era o posibila varianta) asa ca am desfacut motoru sa ajung la elice.
Elice care era crapata fix unde intra axul motorului in ea, si fireste ca invartit la liber ansamblul nu depunea efort, insa in sarcina (cu lichid in sistem) axul se invartea aproape in gol in elice si facea si zgomotul respectiv. Am lipit crapatura cu superglue si am lipit si un manson subtire pe elice peste crapatura ca sa tina mai bine.
Am pus totu la loc si a mers la fix.

Ca o concluzie:

Daca aveti probleme de genu si va place sa mesteriti la masina verificati in primu rand sa nu fie infundate furtunele.
Apoi merita sa incercati una din solutiile de mai sus, mai ales daca suspectati un motoras defect. ideea e daca inca se aude cum functioneaza ar trebui sa fie relativ usor de reparat.

Succes!

P.S: daca moderatorii considera inutil topicu nu ma supar daca e sters sau mutat/modificat

<span class='edit'>1 Jun 2010, 20:13:</span>
Ca o completare la cele de mai sus, mai e vesnica problema cu stergatoarele care sar sau scartaie pe parbriz.
De multe ori, problema e de la stergatoare in sine, care trebuiesc schimbate.
Numai ca am patit sa schimb stergatoarele cu unele Valeo x-terme silencio (flat blade) si problema s-a diminuat dar nu de tot.
In situatia respectiva stergatoru cu pricina nu cadea perpendicular pe parbriz, chestie pe care am rezolvat-o rasucind cu grija bratul stergatorului in directia corecta.
E bine sa verificati perpendicularitatea atat in pozitia normala, adica orizontala cat si in pozitie verticala (puneti contactu, trageti de maneta si rasuciti cheia inapoi cand stergatoarele sunt verticale si verificati pozitia lamei). Rasuciti daca e nevoie bratul pana ajungeti la cea mai buna pozitie.
Iar ca intretinere din cate am vazut e bine ca periodic lamele sa fie sterse cu alcool.

Stiu ca multi cunosc aceste "secrete" si ca explicatiile suna prea "mura-n gura" pentru unii mai priceputi, dar am zis sa fiu pe intelesu tuturor si sa pun intr-un singur topic tot ce stiu din experienta mea legat de stergatoare si instalatia de spalare, poate va va fi de folos toata povestea asta la un loc

Bafta!
valyl
am si eu o problema asemanatoare: motorasul se aude, dar nu stropeste pe luneta, ci, tot pe parcbriz... la service mi-a spus ca e defect motorasul si costa doar el, fara manopera 200 ron... ha!!!...
riptor
pai trebuie desfacut si vazut ce-i p-acolo pana sa dai 200 lei! manopera ma ganedsc ca ar fi si aia macar 50 lei.
ziceam mai sus ca motorasu la megane II are inauntru ca o pastila de aprox 1 cm diametru, daca ea nu mai culiseaza cum trebuie as incerca sa iau din ea cu un cutter pe circumferinta cam 0,5 mm, si apoi sa fie verificata si elicea. daca motorasu se aude trebuie sa fie o buba mecanica undeva inauntru

p.s: ca sa ajungi cel mai usor la motor trebuie sa dai jos bara fata, merge accesat si cu roata drapta data jos si scoasa o parte din contraaripa, dar e mult mai incomod p-acolo si nu cred ca cei din service s-ar obosi, deci ar fi ceva la manopera
valyl
dar din moment ce imi pleaca tot pe fata, nu e posibil sa aiba ceva schimbat?
ma gandesc ca e un singur motoras cu 2 iesiri, nu?
riptor
daca iti pleaca doar pe fata sunt aproape sigur ca pastila de care vorbeam e blocata si din cauza asta nu ajunge apa si pe spate.
da, e un motoras cu 2 iesiri

sau, desi nu cred, s-ar puea ca dintr-un anume motiv sa se invarta mortoru doar intr-un singur sens, oricum, trebuie scos de pe vas si vazut cum se comporta
valyl
dar nu stropeste separat, pe rand, pe parbriz si separat pe luneta?
eu asa imi aduc aminte de la masina anterioara...
iar daca ar fii sa fie furtunul pe traseu pe undeva cum pot sa-mi dau seama?
riptor
ba da, pe rand stropeste. cand dai tragi de maneta sa stropeasca pe fata motoru se invarte intr-un sens. cand vrei sa stropesti pe spate ar trebui sa se invarta in sensul opus si pastila sa astupe cealalta iesire ca sa se duca apa pe luneta.
eu am scos furtunele de pe motor si am suflat in ele. pe cel care duce la parbriz e relativ usor de suflat, iar pe spate e mai greu, ca e o singura duza care are si diametrul de iesire mic, zic asta ca daca sufli si merge greu nu inseamna ca e infundat neaparat.
cand am rezolvat la amicul meu acu o sapt-doua m-am gandit pt o secunda ca poate e infundat, dar nu a fost cazul. odata ce motoru merge cum trebuie el are suficienta forta sa impinga lichidu fara problema
valyl
OK!
Mersi
Sper sa mearga
riptor
daca esti din bucuresti eu pot sa te ajut eventual.
am si eu o problema acum, am modulatoru electric de la ventilatoru de AC ars si costa peste 500 lei unu nou.
preturile la toate rahaturile astea electrice sunt foarte mari si e pacat sa nu incerci inainte.
din pacate la mine nu stiu ce sa ii fac, e un fel de radiator pe care e atasat o placa cu circuite si, nefiind electrician .... sad.gif

succes!
p.s: daca nu ai timp sa te uiti ziua la ea, iei o lanterna si te duci in real vitan in parcare ca e non stop biggrin.gif
mnxcc
Multumiri, fratelui riptor pentru micul tutorial ! smile.gif

A mers de minune, mai ales cand m-a ajutat in problema de fata.

georgerusu
salut!
ca sa nu deschid un topic nou scriu aici problema mea. Tin sa mentionez de la bun inceput ca atunci cand am nevoie sa folosesc doar stergatoarele fata totul merge OK. Problema e daca vreau sa actionez stropitoarea de pe luneta, caz in care incep si stergatoarele fata sa mearga ca si cum as da cu apa si pe parbriz. Are cineva vreo idee de ce se intampla asta?
cj98czh
Probleme la maneta de actionare ?
georgerusu
si cum pot sa aflu... cum se demonteaza panarama aia de acolo si cum se verifica?
tzsombi
Am tras de furtunul stropitorului de luneta si a iesit de la locul lui (in spatele motorului) Nu mai gasesc unde trebuie sa il conectez inapoi. Stie cineva?
AgLiAn
Am si eu o problema la megane.

Țâșpicul (chestia care seamana cu o bila taiata) din care iese apa pentru far, e directionat foarte in sus, iar toata apa zboara in sus (si nu pe far).

Am incercat sa imping acea bila spre far, insa nu se urneste din loc. Are vre-un mecanism, sau trebuie sa aplic mai multa forta?

Multumesc.
riptor
un pic mai multa forta, si da cu ceva wd40 pe ea iainte sa se urneasca mai usor. foloseste o surubelnita plata si scurta ca sa o bagi in santul pe unde iese lichidul si cu surubelnita inauntru misca cu grija in directia dorita
AgLiAn
Multumesc. Am reusit.
CRISTIAN_S1981
Pentru toti cei cu problema gen (in toate cazurile se presupune ca aveti lichid parbriz in rezervor) :
-functioneaza doar spalator parbriz, iar spalator luneta nu
-functioneaza doar spalator luneta, iar spalator parbriz nu
-functioneaza ambele dar cu presiune foarte mica
-functioneaza spalator parbriz, la actionarea spalatorului luneta, sau invers
-functioneaza ambele, dar apa tasneste cu intarziere de cateva secunde dupa actionarea manetei
-nu functioneaza niciunul, dar motorasul functioneaza(face zgomot la actionare)

exista probabilitatea de 99% ca problema sa provina de la acel mic butoias de plastic cu cauciuc in capete, ce se gaseste in incaperea din capatul motorasului din care pleaca doua duze la care sunt atasate furtunele stropitorilor. Nu stiu daca am fost destul de clar, dar explicatiile detaliate si modul de remediere al problemei se gasesc la postul 1, al lui riptor, topic http://www.reno.ro/probleme-stergatoare-st...iz-t183338.html, pentru care merita felicitari! Deasemenea, pentru cei care nu le e frica sa faca putina mecanica (desfacut suruburi, in special) si doresc sa rezolve problema gratuit, doar prin putin efort si putin timp liber, le recomand sa studieze aceste 3 topice inainte de a trece la treaba:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=96384&st=0
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=74920&hl=stropitoare luneta&st=0
http://www.reno.ro/probleme-stergatoare-st...iz-t183338.html
Sincer, sunt foarte dezamagit de majoritatea mecanicilor care cer schimbarea imediata a - unei piese - motorasului (chiar daca acesta e perfect functionabil), la preturi INCREDIBILE fata de valoarea reala a problemei. De fapt, aceasta atitudine a mecanicilor e prezenta aproape in toate problemele ivite la masinile Renault Megane (si eu nu am avut putine). O zi buna!
mike12
Eu zic ca mai simplu cumperi o pompa de logan normala (are 1 iesire) sau una de MCV (cu 2 iesiri) decat sa stai sa te chinui, costa 25.. 30 RON in targ la Vitan.
CRISTIAN_S1981
QUOTE(mike12 @ 2 Mar 2012, 09:57)
Eu zic ca mai simplu cumperi o pompa de logan normala (are 1 iesire) sau una de MCV (cu 2 iesiri) decat sa stai sa te chinui, costa 25.. 30 RON in targ la Vitan.
*


E si asta o varianta, dar daca tot se da jos pompa veche, remedierea acelui cauciuc e extrem de simpla, iar rezultatul e maxim (eu am rezolvat problema prin tehnica descrisa de riptor, iar acum stropitoarea de parbriz functioneaza perfect: "la secunda" si cu putere). Decizia va apartine! Succes!
268cca
Salut,

Imi puteti spune cum pot verifica instalatia de spalat faruri si daca are pompa/rezervor comun cu cea pt parbriz?
Din manual am aflat ca functioneaza cand faza scurta e aprinsa.

Va multumesc.
georgggeee
Am un prieten care are problema cu stergatoarele cand ploua...nu merg iar cand nu ploua merg...rar se intampla sa pornesca cand ploua....dar pt scurta durata. Stie cineva care ar fi problema ?
CHYBRYT
georgggeee prietenul tau are o problema de contact imperfect sau scurt la ansamblul de stergatoare, mai pe scurt trebuie sa ajunga la motorasul de la stergatoare sa scoata mufa s-o verifice si sa-i dea cu niste spray de contacte, si daca tot a desfacut acolo sa verifice daca nu cumva se acumuleaza apa si inunda zona atunci cand ploua.
atipiq_nightmare
Aceiasi problema am avut`o si eu astazi.S`au infundat gaurile de scurgere, s`a umplut locul cu apa iar rezultatul motorasul s`a ars.
georgggeee
multumesc CHYBRYT am sa-i spun !
babone
QUOTE(CRISTIAN_S1981 @ 2 Mar 2012, 09:24)
Pentru toti cei cu problema gen (in toate cazurile se presupune ca aveti lichid parbriz in rezervor) :
-functioneaza doar spalator parbriz, iar spalator luneta nu
......
-functioneaza spalator parbriz, la actionarea spalatorului luneta, sau invers


Am avut si eu recent aceste doua probleme, cand am pus prima data lichid de parbriz dupa ce rezervorul a stat gol cateva luni iar vechiul proprietar obisnuia sa puna apa de la robinet. M-am gandit ca sunt ceva depuneri sau gripari, fiindca motorasul mergea. Asa ca am pus un lichid de calitate si dupa o procedura de mine descoperita intamplator, functioneaza acum perfect. Procedura este urmatoarea:

Cu maneta stergatoarelor in pozitia 0 (oprit), am actionat spalatorul de parbriz, prin tragerea mametei inapoi. In timp ce spalatorul de parbriz mergea, am actionat si spalatorul de luneta, prin rotirea inelului corespunzator pana la capat, tinand-ul asa timp de 10-15 secunde. Dupa acest interval, a inceput sa mearga si spalatorul lunetei, concomitent cu cel de parbriz, fiindca tineam in continuare maneta trasa spre mine. Apoi am eliberat maneta si spalatorul de parbriz s-a oprit, cel de luneta functionand de acum, independent.

De atunci functioneaza perfect ambele spalatoare, in mod independent, impreuna cu stergatoarele corespunzatoare. Probabil ca in modul fortat de mers al amandurora, pompa cu doua cai ori supapele ei s-au degripat. Banuiesc de asemenea ca spalatorul spate nu a prea fost folosit, si de aici griparea.

Ce nu inteleg insa este de ce au mers amandoua simultan, daca se spune pe aici ca pompa are doua sensuri de rotatie pentru fiecare spalator? Habar nu am.

Oricum, grija mare la lichid, ca asta strica tot. De apa chioara nu mai vorbesc, mai ales daca ingheata.

verjic
am si eu o problema cu stropitoarele de parbriz. Cand actionez maneta nu stropeste, nu se aude nici motorasul si nici stergatoarele nu pornesc. Mentionez ca stergatoarele functioneaza, daca dau maneta in jos pe pozitie de stergere, stergatoarele pornesc fara nici problema. E problema din maneta? nu ajunge semnalul de undeva? Recent am schimbat panglica de la airbag, deci s-a desfacut volanul. E posibil sa fi fost atins vre-un contact acolo si de asta nu mai stropeste si stergatoarele cand trag maneta?
Multumesc
verjic
nimeni nu a avut caz ca al meu?
adistefan
La mine e o problema care m-a scos din sarite iarna asta.
Stropeste bine si cu jet puternic insa daca pun peste un litru de lichid in vas se scurge tot pe jos... si cred ca 1 litru e optimist spus. Am ajuns sa umblu cu sticle de juma' de litru cu lichid in portbagaj si sa completez la 2-3 zile. Eu obisnuiam sa pun aproape 4 litrii pana cand prin Septembrie (deci cald afara) am luat o punga de 3 L de la OMV din aia scumpa si am facut balta in parcare. Multa vreme am crezut ca vasul ar fi putut fi fisurat si lipit cu Poxilina de catre fostul proprietar si ca cumva lipitura ar fi cedat. Ramane o ipoteza dar din ce in ce mai improbabila pentru ca aseara am avut o experienta ciudata. La o spalare de parbriz pe timp de noapte au inceput spalatoarele de faruri sa mearga necontrolat... nu se mai opreau... mergeau cand una cand alta non stop. Fiind in trafic, nu am putut opri decat dupa vreo 5 minute si am observat ca farurile erau de fapt uscate, iar pompa se chinuia acolo.. cand stanga cand dreapta. Am oprit mototul, pornit iar si pe urma s-a potolit.Am spalat parbriz (mers ok), tinut mai mult sa intre farurile,a mers iar in gol odata stanga, odata dreapta pe urma s-a oprit.
Foarte probabil ca intamplarea cu mersul incontinuu sa fie o eroare idioata si izolata de ECU, insa acum sunt din ce mai convins (mai ales dupa ce am citit si forumul asta) ca spalare farurile mele n-au mai vazut din toamna si ca pierd lichidul pe undeva pe la ceva legat de spalatorul de faruri. Nu pot identifica exact pe unde curge pentru ca se prelinge pe sub bara si iese pe undeva pe marginea aparatorii de noroi.
In vreo 2 sapt. ma duc la revizia mare de 120k... cu distributie si tot tacamul. Nu stiu ce sa fac, daca sa le zic sa-mi dea jos bara, sa-mi ia manopera si poate sa nici nu rezolv nimic, sau sa astept vara si sa fac asta cu niste "priceputi" la o bere in curte? E o operatiune "de nasul nostru",amatori "priceputi", 'au ba? wink.gif
CHYBRYT
verjic daca problema a aparut imediat dupa ce ai inlocuit panglica trebuie verificat la maneta daca face contact in mufa sau eventual daca ai de unde sa imprumuti una sa faci proba,

adistefan decat sa dai banii aiurea desfaci aparatoarea de noroi din dreapta singurel si poti sa verifici pe unde curge in timp ce torni pe sus.
brutus36
Salut verjic,ai rezolvat problema cu stergatoarele si cu stropitul parbrizului ?
Am aceasi problema .Imi poti spune cum ai rezolvat ?Merci

17 Jul 2014, 20:05:

Ceva pareri despre problema mea ?

18 Jul 2014, 14:45:
Sa inteleg ca este o problema mai rar intalniata ?
adistefan
Cam ce diametru au furtunele de la stropitorile pentru faruri? Ultima data cand am dat bara jos si am taiat capetele pentru ca erau coapte si cazusera, am uitat sa pastrez cioturile ca si mostra. Acum vara de la caldura s-au copt mai departe si au cazut din nou din duze. Vreau sa cumpar furtun la metru dar sa stiu ce sa cer pentru ca atunci cand dau bara jos sa am deja cu ce sa le inlocuiesc pe alea vechi, nu sa umblu prin oras dupa furtune.

Multzam
faby_al3x
Azi am reusit si eu sa remediez problema cu stropitoarele. Prima data a cedat cel de pe spate, dar l-am lasat asa. Zilele astea au picat cele de pe fata, deci nu se mai putea asa. Nu a fost greu, mai mult a durat demontarea si montarea barii fata, decat remedierea problemei in sine. La mine este acelasi sistem, un butoias de plastic, in care culiseaza garnitura de cauciuc, invelita in plastic. Oricum, a meritat efortul. Multumiri Riptor!
Radu_Ionut
Buna ziua,

Am si eu o problema cu stropitoarea de parbriz. Pur si simplu nu mai merge si nici nu se aude ca ar porni. Totodata nu mi se mai aprind nici martorii de la butoanele de aer conditionat si dezaburire spate (cele 2 leduri-aer conditionat manual+dezaburire).
N-am verificat inca sigurantele dar pare ca de acolo ar fi probleme ca au cedat toate in acelasi timp.
Mi se pare cam ciudat ca cele 3 sa fie puse pe aceeasi siguranta.
A mai patit cineva ceva similar?

Va multumesc anticipat!
Fuzz
Salutare.

Am constatat si eu o problema la masina din semnatura - stergatorul de la sofer nu mai coboara pana la semnele respective dupa ce dau de maneta. Daca imping cu mana, se impinge fara prea mare rezistenta - azi am dat o singura data, il pozitionez la semn si dupa ce dau de maneta ramane tot cam la 3 cm mai sus. S-a tocit ceva pe acolo ? Nu am cum sa remediez ?
Radu_Ionut
Salut,

Problema asta n-am avut-o pana acum si nici nu prea ma pricep. Sper sa fie cineva care sa stie cat de cat despre ce vorbeste care sa ne raspunda.
sacrifice219
Problema stergatoare..Salut forumisti.
Am si eu o problema cu stergatoarele care au fost blocate. le-am curatat, le-am gresat, insa au mers ceva timp si dupa cateva utilizari nu au mai merm. Le-am redesfacut in ideea ca s-au gripat iar, insa surprinza nu a fost asa. Am verificat motorasul pe direct, insa el functioneaza... am verificat si masa are, adica firul de minus are curent, dar nu primeste plusul cand ii dai comanda...banuiesc ca ar fi ori releul, care nu stiu une este sau maneta...verificat sigurante, inclusiv compartiment motor. va rog ajutati-ma ca este ceva timp de cand merg fara ele. Va multumesc!
mitea vali
Aceeasi problema o am si eu cu un megane 2 an 2007...pe spate arunca lichid de parbriz iar pe fata deloc..plus ca daca trag de maneta sa arunce lichid pe fata..nu se aude nimic si nici stergatoarele nu pornesc...in schimb stergatoarele merg la treapta 1 si 2...
MatzuJr
Salut
O problema la mine la laguna 3 din 2009 fara xenon dar cu spalator la far
Totul mergea struna dar azi mi am schimbat becurile h7 cu unele pe led h7 si surpriza ca nu mai merg spalatoarele la far
Cand dau de maneta stropeste pe parbriz si se aude motorasul de la faruri de 4 ori dar nu se ridica si nici nu imi dau seama daca si stropesc pe dupa spoiler
Are vreo legatura ledurile h7 ca le am schimbat
Are ceva senzor ce masoara consumul unui bec care eemult mai mare decat un led h7
MatzuJr
Salut
Rezolvat problema de mai sus cu schimbatul becurilor inapoi pe halogene
Se pare ca are ceva electric care vede consum mic si nu ridica stropitoarele
In concluzie nu puneti h7 led in loc de halogen ca nu mai merg stropitoarele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.