De ceva vreme rascolesc forumurile pentru a gasi ceva pareri despre motorizarile folosite pe Laguna 3. Stiu prea bine ca motorizarile cautate de mine nu se prea vand in Romania dar sper sa obtin ceva pareri subiective de la voi.
De cca 2 ani conduc o Laguna 2 1.8 16v benzina si sunt foarte multumit . In 80.000 km nu am facut decat reviziile regulate fara alte probleme majore.
Acum e timpul sa schimb masina si caut o Laguna 3 GT 4Control (4 roues directrices ... a nu se confunda cu versiunile GT Line)
Pe aceasta versiune exista 2 motorizari ( 2.0Turbo 205 cai benzina si 2.0 dCi 180 cai motorina) si 3 culori (argintiu, bleu si negru)
Spun 2 motorizari pentru ca acestea au fost originalele aparute pe GT. Mai nou am vazut ca gama s-a mai extins cu inca 2 motorizari pe motorina 130 si 150 cai ... pentru a scade pretul de vanzare.
Ok ... sa va expun calculele facute de mine pentru a compara cele 2 motorizari.
Medie aprox de km pe an : 40.000 km
Diferenta intre un plin de benzina fata de motorina: 15 euro
Diferenta de vanzare intre modelul pe benzina si cel pe motorina : 2000 euro
Impartind 40k km la 700km (km parcursi cu un plin aprox) rezulta aprox 57 plinuri.
57 plinuri inmultit cu 15 euro (diferenta de plin intre benzina si motorina) rezulta 850 euro ca diferenta de cost pe an.
Din ce am inteles la revizii motorina este mai scumpa cu cca 40% fata de benzina.
Sa zicem (difenta de pret intre combustibili) 850 euro plus 400 euro reviziile rezulta un total de 1250 euro
Sa zicem ca la benzina totalul va fi 1100 euro si la motorina 1250 euro.
Acum tinand cont de pretul de vanzare mai mare cu aprox 2000 de euro reiese ca la varianta pe benzina diferentele de pret intre combustibili si revizii sunt amortizate pe aprox 2 ani din start.
Intervine si factorul de consum ... eu circuland constant pe autostrada cu regulatorul de viteza sa zicem ca amortizarea ajunge la 1 an.
Ca "senzatii tari" e clar ca benzina le ofera mult mai bine ca motorina ce e drept cu un cost de 1000 de euro pe an.
Astept parerile voastre referitoare la cele 2 motorizari.
Sper sa nu va fi plictisit prea tare cu comparatiile mele stupide pentru unii ... logice pentru altii.
Am uitat sa precizez ca am pornit din start cu premiza ca motoarele pe benzina sunt mult mai fiabile ca cele pe motorina.
Din ce am auzit motorul 2.0t 205 cai este cel de pe Megane RS pe cand cel 2.0dCi 180 cai este o varianta supraalimentata a motorului de 130 si 150 cai.
P.S. Am vazut si topicul cu diferenta intre 2.0 140 cai si 2.0 dci 150 dar eu caut ceva mai puternic ... in speta 2.0Turbo si 2.0 Dci 180 cai ...