Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Benzina VS Motorina la Laguna 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
naighba
De ceva vreme rascolesc forumurile pentru a gasi ceva pareri despre motorizarile folosite pe Laguna 3. Stiu prea bine ca motorizarile cautate de mine nu se prea vand in Romania dar sper sa obtin ceva pareri subiective de la voi.
De cca 2 ani conduc o Laguna 2 1.8 16v benzina si sunt foarte multumit . In 80.000 km nu am facut decat reviziile regulate fara alte probleme majore.
Acum e timpul sa schimb masina si caut o Laguna 3 GT 4Control (4 roues directrices ... a nu se confunda cu versiunile GT Line)
Pe aceasta versiune exista 2 motorizari ( 2.0Turbo 205 cai benzina si 2.0 dCi 180 cai motorina) si 3 culori (argintiu, bleu si negru)
Spun 2 motorizari pentru ca acestea au fost originalele aparute pe GT. Mai nou am vazut ca gama s-a mai extins cu inca 2 motorizari pe motorina 130 si 150 cai ... pentru a scade pretul de vanzare.
Ok ... sa va expun calculele facute de mine pentru a compara cele 2 motorizari.
Medie aprox de km pe an : 40.000 km
Diferenta intre un plin de benzina fata de motorina: 15 euro
Diferenta de vanzare intre modelul pe benzina si cel pe motorina : 2000 euro

Impartind 40k km la 700km (km parcursi cu un plin aprox) rezulta aprox 57 plinuri.
57 plinuri inmultit cu 15 euro (diferenta de plin intre benzina si motorina) rezulta 850 euro ca diferenta de cost pe an.
Din ce am inteles la revizii motorina este mai scumpa cu cca 40% fata de benzina.
Sa zicem (difenta de pret intre combustibili) 850 euro plus 400 euro reviziile rezulta un total de 1250 euro
Sa zicem ca la benzina totalul va fi 1100 euro si la motorina 1250 euro.
Acum tinand cont de pretul de vanzare mai mare cu aprox 2000 de euro reiese ca la varianta pe benzina diferentele de pret intre combustibili si revizii sunt amortizate pe aprox 2 ani din start.
Intervine si factorul de consum ... eu circuland constant pe autostrada cu regulatorul de viteza sa zicem ca amortizarea ajunge la 1 an.

Ca "senzatii tari" e clar ca benzina le ofera mult mai bine ca motorina ce e drept cu un cost de 1000 de euro pe an.

Astept parerile voastre referitoare la cele 2 motorizari.
Sper sa nu va fi plictisit prea tare cu comparatiile mele stupide pentru unii ... logice pentru altii.
Am uitat sa precizez ca am pornit din start cu premiza ca motoarele pe benzina sunt mult mai fiabile ca cele pe motorina.
Din ce am auzit motorul 2.0t 205 cai este cel de pe Megane RS pe cand cel 2.0dCi 180 cai este o varianta supraalimentata a motorului de 130 si 150 cai.

P.S. Am vazut si topicul cu diferenta intre 2.0 140 cai si 2.0 dci 150 dar eu caut ceva mai puternic ... in speta 2.0Turbo si 2.0 Dci 180 cai ...
dili
Calculele tale sunt realiste dar, din pacate, doar atat.
De ce? Foarte simplu.

Pentru ca tu ceri niste pareri referitoare la motorizari care in Romania nu sunt nici macar pe hartie: benzina turbo de 205 CP sau diesel de 180 CP, ambele pe Laguna GT 4Control; nici una nu se comercializeaza la noi.
Asa ca, mai mult decat niste pareri subiective nu cred ca vei obtine.

Din pacate, pentru ca era interesant sad.gif, dar cred ca tu poti sa ne spui noua mai multe despre ele!

Daca, asa cum spui, te multumesti cu o parere subiectiva, atunci iat-o pe a mea: vrei senzatii tari, benzina turbo este neegalata. Atat la condus cat si la pompa de benzina radmasa.gif .
CristianFlorea
@naighba
Poti sa iti cumperi din Germania o astfel de masina cu vechime de maxim 1 an.
Gasesti pe www.mobile.de
La noi nu se aduc intotdeauna motorizari gen ultimu' racnet. Deh, tara membra CEE dar mai de mana a 2-a...
E fapt cunoscut ca majoritatea producatorilor exporta in tarile de est masini categ. B si C. La ei merge doar categ. A.
Daca faci drumuri multe si vrei economie de carburant iti recomand diesel. Se simte la buzunar.
Rezervorul de motorina se goleste mai greu decat cel de benzina. Pretul la benzina este aproape la fel cu cel la diesel - corect. Dar, te scoti la consum.
Diesel renteaza daca faci peste 20.000 - 30.000 km pe an.

naighba
Locuiesc in Franta si voi cumpara masina de aici. Preturile la SH cu vechime de 1 an si cca 15-20 mii km difera cu aprox 2000 de euro intre benzina si motorina. Un 2.0T cu 15000km si 1 an vechime ajunge pe la 18500 pe cand la motorina 21.000 aprox. Majoritatea drumurilor le fac pe autostrada (peste 90%) si de obicei merg cu regulatorul pe 136km/h. Din ce am citit pe forumurile franceze motorina scoate intre 6.5 si 7 iar benzina intre 7.5 si 8 diferenta nu e chiar foarte mare. Bineinteles intervine diferenta de pret intre motorina si benzina care este de cca 25 centi per litru.
Masina va fi cumparata din reprezentanta Renault si are garantie de fabrica pana la jumatatea lui 2011.
tse
Se poate sa gasesti ceva muuult mai ieftin pe aici.
Cauta site-ul auto meridian , aveau o Laguna 3 SH pentru vanzare ocazie. Cu garantie Renault, desigur.
naighba
@tse se pare ca nu ai urmarit discutia. Ceea ce caut eu este o Laguna 3 GT 4Control nicidecum GTLine ... este vorba de versiunea care "face curba" si cu rotile din spate. Despre motorizari aceasi treaba 2.0Turbo benzina 205 cai si 2.0dCi motorina 180 cai versiuni care nu se vand in Romania. Astazi ma duc sa vad una pe Benzina culoare Bleu Malte cu 14.000km din 05.2008 ... pretul fiind de 18900 euro si garantie pana in 05.2011.
Revin cu feedbackuri.

[attachmentid=1627587696] [attachmentid=1627587697] [attachmentid=1627587698]
tse
QUOTE(naighba @ 27 Jan 2010, 10:46)
@tse se pare ca nu ai urmarit discutia. Ceea ce caut eu este o Laguna 3 GT 4Control nicidecum GTLine ... este vorba de versiunea care "face curba" si cu rotile din spate. Despre motorizari aceasi treaba 2.0Turbo benzina 205 cai si 2.0dCi motorina 180 cai versiuni care nu se vand in Romania. Astazi ma duc sa vad una pe Benzina culoare Bleu Malte cu 14.000km din 05.2008 ... pretul fiind de 18900 euro si garantie pana in 05.2011.
Revin cu feedbackuri.



Salut din nou,

Intrebarea benzina-diesel si analiza economica facuta m-a dus la gandul ca esti foarte econom. Si ti-am sugerat cea mai ieftina piata SH din Europa.

Apoi, daca faceai un raport Euro/km, diferenta dintre benzina/diesel este foarte mica.
De fapt tu vrei o super-masina (automatic, 200CP, 4-directrices).
Pai nu mai conteaza de care este!

Mai bine ziceai si tu ca ala cu A-seis.

Fara suparare. Bafta la cumparaturi si kilometri in siguranta.

dili
"Razboiul" benzina versus motorina este vechi de cand au aparut cele doua motoare si nu va fi transat probabil prea curand.
Problema esta alta: in cat timp amortizezi diferenta de pret? Daca faci ca mine 18-20000km pe an si schimbi masina dupa 3-4 ani, motorina iese clar din discutie. Daca sari de 30-50000 pe an, atunci ai putea lua in calcul motorina. Normal ca toate cele de mai sus sunt mai degraba valabile la masina noua, cand "iei in bot" intreaga diferenta. La masina second hand, evident ca negocierea pretului va avea un cuvant greu de spus.
Revenind la topic, daca eu as avea posibilitatea sa pun mana pe o benzinara turbo cu 205 CP nici nu as mai sta pe ganduri. Mai ales ca spui ca exploatarea va fi 90% pe autostrada, la viteze rezonabile, deci problema consumului va fi oarecum rezolvata.
naighba
"Problema" a fost rezolvata. Am condus ambele motorizari si va pot spune ca diferentele sunt foarteee mari. Asa ca am ramas la benzina. Am luat Laguna 3 GT 2.0T 4Control. Masina are 14.000 km si este din 03.2008 culoare bleu malte. Istoricul este curat deoarece prima revizie se face la 20.000 km. Masina a costat 18900 euro cu actele incluse care costa si alea 500 de euro (masina noua a costat in jur de 33.000 euro). Imi va fi livrata pe 6.02 asa ca pana atunci rabdare si tutun. La livrare va trebui sa urmez un instructaj oferit gratis de Renault pentu a sti cum sa exploatez la maxim masina radmasa.gif .
In concluzie pot considera topicul inchis si voi reveni cu pareri la cald dupa ce imi va fi livrata masina. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.


[attachmentid=1627588032] [attachmentid=1627588033] [attachmentid=1627588034] [attachmentid=1627588035] [attachmentid=1627588036] [attachmentid=1627588037]

P.S. Am gasit si un filmulet cu Laguna inmatriculata exact dupa a mea tongue.gif

http://www.autodeclics.com/renault/essai/3...html?tpe=video#
pcs
Reviziile la benzinar nu se fac la 20000 km sau la un an? Ca in cazul asta trebuia sa aiba macar o revizie in 2009!
naighba
Este posibil ... inca nu am carte de service ca sa stiu exact intervalele. Eu am vorbit cu un prieten la Renault ca s-a uitat in Dialogys dupa VIN si mi-a spus ca este curat. Acum nu stiu daca apar reviziile sau doar problemele rezolvate in garantie. In orice caz cei de la Renault imi vor face revizia completa innainte de livrare ... de aici si termenul de livrare . Eu as fi plecat cu ea direct ... dar au zis ca masina nu pleaca de la ei pana nu este verificata. Banuiesc ca pentru garantie de "aur" pe care mi-o ofera timp de un an.
CristianFlorea
Arata bine masina. Sa o stapanesti sanatos!
Se pare ca a circulat in regiunea pariziana (dep.92).
Totusi 14.000 km in aproape 2 ani! Mi se pare f putin pentru o masina care a circulat in Franta. Sa nu fi fost avariata si reparata. Eu in Romania fac lejer peste 20.000 km pe an.
De performantele maxime ale masinii te poti bucura cu adevarat pe autostrazile germane unde nu exista limita de viteza. In Franta viteza maxima legala este limitata la 130 km/h daca am retinut eu bine. Am fost in Normandia anul trecut si m-a luat radarul fix de pe autostrada. Aveam 140 km/h si am vazut blitz-ul. Au f multe radare fixe si pe autostrazi si pe nationale. Insa, francezii trimit amenzile doar celor cu masini inmatriculate in Franta. biggrin.gif
naighba
Si mie mi-a sarit in ochi numarul de kilometri dar dupa ce am aflat istoricul masinii si am aflat ca a fost folosita dar in reteaua Renault m-am linistit. Am mai aflat de inca o lege frantuzeasca dupa cea care obliga vanzatorul sa imi garanteze numarul real de km, se numeste "garantie vice cache" (garantie pe viciile ascunse) ceea ce obliga vanzatorul sa imi prezinte toate posibilele probleme alea masinii tongue.gif
tazza
iarna nu diesel... benzina power la pornire iarna, benzina power la cum se infinge.. si diesel power la consum .. alege .. cool.gif
valpred
diesel doar daca ai pamant la tara biggrin.gif
pcs
Aveti macar idee de cum te impinge in scaun in viteza a sasea intre 2500 rpm (~130 km/h) si 3200 rpm (~170 km/h ) un 2 l dci de 150 cp?
valpred
Am mers in Franta cu o Laguna 2.0 Turbo benzina 205 caluti...
Iti imaginezi ? 2.0 dCI este degeaba in comparatie cu benzinarul asta biggrin.gif
Asta era ideea, la aceeasi capacitate cilindrica, un turbo pe benzina face orice dieselar rolleyes.gif
naighba
Am reusit sa le conduc pe amandoua. Motorina 2.0dCi 180 cai si 2.0T 205 cai . Cu toate ca diferentele de cuplu sunt destul de mari 400nm motorina si 300nm benzina ... turbina cu motorul pe benzina este o combinatie perfecta. Nu neg puterea cu care te impinge in scaun o motorina cu 180 de cai dar benzina cu turbo este de neegalat. De accea am si ales acesasta motorizare. Senzatiile sunt total diferite ...
aphophis
de ce nu ii faci un jurnal de bord? Cred ca ar fi printre primele gt-uri de pe forum.. tongue.gif
naighba
Ii voi face ... ii voi face ... numai sa se faca odata data de 06.02 cand o voi primi tongue.gif
bebecool
Felicitari pentru achizitie!
Este una din preferatele mele, in materie de masini!
Eu visez la o Laguna Coupe cu acelasi motor 2l Turbo 205cp.
chiril
masina e o bijuterie smile.gif culoarea albastra de pe GT este bestiala. vom astepta si noi sa vina 6.02 biggrin.gif

laguna 3 2.0 dci hmm, la 100 km/h nu se intampla absolut nimic cand bagi piciorul in acceleratie primele 2-3 secunde
horia1983
Buna alegere,
Oricum la ce preturi sunt in Franta la manopera(60 euro/ora), ai fost foarte prudent.
Oricum ai uitat un aspect, asigurarea, benzinarul asta are considerabil mai multi cai fiscali si implicit cresc si costurile asigurarii.
naighba
In departamentul 10 ... unde locuiesc este 45 euro ora de service la Renault . Si la asigurare am avut ceva surprize foarte placute . Am facut simulare pe net la cateva companii de asigurari si deiferenta inte motorina 10CV si benzina 13CV este infima ... sub 50 de euro pe an. Momentan Laguna 2 pe care o detin este asigurata "toutes risques" la Credit Agricole cu un cost de aprox 1100 euro anual. Am fost la asigurare si am cerut un deviz pentru Laguna 3 GT benzina . Spre surprinderea mea asigurarea "toutes risques" se ridica la 1300 euro pe an ... suma la care am negociat si o reducere de 10% pe primul an. Eu zic ca e foarte bine tinand cont ca am bonus 0,95 tongue.gif si ca conducator secundar am un incepator (permis sub 3 ani ) sotia ...
horia1983
QUOTE(naighba @ 1 Feb 2010, 10:39)
In departamentul 10 ... unde locuiesc este 45 euro ora de service la Renault . Si la asigurare am avut ceva surprize foarte placute . Am facut simulare pe net la cateva companii de asigurari si deiferenta inte motorina 10CV si benzina 13CV este infima ... sub 50 de euro pe an. Momentan Laguna 2 pe care o detin este asigurata "toutes risques" la Credit Agricole cu un cost de aprox 1100 euro anual. Am fost la asigurare si am cerut un deviz pentru Laguna 3 GT benzina . Spre surprinderea mea asigurarea "toutes risques" se ridica la 1300 euro pe an ... suma la care am negociat si o reducere de 10% pe primul an. Eu zic ca e foarte bine tinand cont ca am bonus 0,95 tongue.gif si ca conducator secundar am un incepator (permis sub 3 ani ) sotia ...
*


45 euro, mi se pare cam putin poate HT, iar asigurarea e Ok, mie ca mi-au calculat la Matmut singura care a vrut sa ma asigure la un renault 19 chamade 1.4 80 cai, 650 euro pe an minima, cica ar fi sportiva masina....
naighba
In Franta tarifele defera in functie de departament si chiar de oras. Eu locuind intr-un oras cu putini locuitori tariful este automat mai mic. Bine ... au 3 tarife parca in functie de ce au de facut T1, T2, T3. Exact asa am patit si eu cand am asigurat prima data masina ... doar Generali a acceptat permisul de conducere romanesc. Dupa ce am facut un an la ei am schimbat asiguratorul deoarece aveam istoric la o asigurare in Franta si aveam permisul de peste 5 ani. Asa ca daca ai facut un an la asigurarea actuala si ai titlu de sejur iti recomand Groupama sau Direct Assurance unde eu cred ca cu 700 pe an iti asiguri masina "toutes risques". Bafta ...

P.S. Ca exemplu la Laguna 3 GT 2.0T care are 13CV si e clar masina sportiva si turbocompresata pe benzina ... minimul e undeva pe la 500 de euro pe an si e asigurata si evaluata la 30.000 de euro ...
sserban22
Asigurare tout risque = rca +casco , la noi?
naighba
Exact ... full casco. Sunt 3 tipuri de asigurari
1.Minima = RCA
2.Mediu = RCA + geamuri sparte + incediu + furt + cauze naturate etc
3.Maxima = Mediu + repararea masinii personale in caz de vina

In orice caz exista francize si aici ... ex 1000 de euro franciza pentru un conducator care nu e trecut in asigurare si nu e asigurat pe numele lui la o alta masina ... 500 de euro franciza pentru accidente cu autor necunoscut (parcare etc ) sau din vina asiguratului.
Exista o optiune de a cumpara si franciza din start ... costa cca 300 de euro pe an in plus si atunci esti asigurat total.
R19/16v
Considerabil mai bune preturile...
naighba
Asta incercam si eu sa zic . Am vazut destui romani in Paris care circula cu masini inmaticulate in Romania ... dar na ... cred ca merg cu RCA-ul ... chiar daca masina este un BMW seria 5 sau vreun Q "shepte" ....
horia1983
Oricum, trebuie sa fii si cuminte in primul an, ca daca nu, adio asigurare....
costacheadelin81
E frumoasă tare. Diesel...benzină...mai contează? Poate să fie motorizată și cu o pereche de pedale ca msina lui Fred Flinstone. Ne-o prezinți pe 6 in detaliu
naighba
discutiile le-am mutat aici :

http://www.reno.ro/Laguna-3-GT-2-0T-4Control-t171299.html

devenisem deja offtopic
SDR81
intotdeauna dieselul va avea cuplul mai mare decat motorul pe benzina
Adi-Paul
senzatii vs cifre
un diesel te impinge in scaun. da, e adevarat, da senzatia ca e puternic...
L3 150 cp diesel si L3 140 cp benzina, benzina ajunge prima la 100km/h cu 0.4 secunde mai repede...
probabil pana la 40-45 km/h primul ajunge dieselul...
dragut, pentru 'demaraje' la semafor
dar peste 80% dintre depasiri se petrec intre 70 si 110km/h; nu stiu dieselul cum se comporta acolo, probabil ca ramanand in treapta de viteza superioara accelereaza mai bine ca benzina. dar daca la benzina schimbi 'in jos', sigur bate de departe motorina...
pe de alta parte L3 nu este o masina pentru liniute, nu e o masina sa faci cerculete in parcari, nu e o masina sa te intreci cu alti golani.
e o masina de domni si doamne si pentru publicul ei este foarte bine calibrata.
si benzina duce cam 2 litri in plus /100km fata de diesel, cel putin la unul ca mine, cu piciorul 'greu'
am facut 75.000 km cu masina deci am consumat cam 1500 litri combustibil in plus.
am facut 5 revizii (intocmai ca un diesel) si am dat 1000 lei mai putin pentru ca nu am filtru diesel
poate ar fi fost si alte chestii de schimbat...
deci m-a costat cam 3500 lei mai mult la exploatare
la cumparare, dieselul costa cu 1700 euro mai mult, la 3.7 euro/leu, adica 6290 lei
ceea ce inseamna ca banii i-as fi recuperat undeva pe la 130-135.000 km
dar cand am luat masina n-am intentionat s-o pastrez cei 3 ani in care as fi ajuns la 135.000 km, ci doar 2 ani jumate si cam 115-120.000 km
iar acum sunt tentat sa o las mostenire in familie, chiar un pic mai devreme pentru ca nu are cutie automata...

mie imi face impresia ca nu-i nici o diferenta la costuri intre benzina si motorina la suma de 150.000 km; si pare ca renault si-a calculat lucrurile astea... precum si multe altele in asa fel incat sa scoata multi bani din ideiile fixe ale oamenilor...

si ca sa vedeti in ce societate concurentiala traim, iata ce am descoperit:
vreau un koleos cu cutie automata, full; costa 28.900 euro varianta privilege
dar am aruncat si un ochi la concurenta:
citroen c-crosser, cutie DSG, piele si alte alea, versiune top, 28.900 euro
mitsubishi outlander, cutie sst automata, versiune top - da, tot 28.900 euro
toyota rav 4 diesel luxury, cutie automata - 28.900 euro

ma refer aici la oferte si nu la preturile de catalog care sunt mai aproape de 34-35.000 euro...

dar revenind, benzina vs motorina = marketing


14 Apr 2010, 12:39:
dar da, vorba lui sdr81, dieselul va avea mereu mai mult cuplu
deci se preteaza la un suv si mai ales cand depasesti 2 tone...
benzina nu-si are rostul pe koleos spre exemplu
la L3, diesel iti iei daca ai remorca smile.gif
eu am un mic peridoc, cu frane si stopuri dar masa lui si a unui kayak pus deasupra nu depaseste 350kg; nu simt nevoia de diesel, cu remorca nu gonesti ca intri in balans...
alexdan
In general e bine sa-ti iei motorina cand faci mai mult de 30 000 km pe an, iar benzina cand faci mai putin.. asta gandindu-te doar la bani si intretinere.

Acum, daca ai preferinte benzina/motorina, asta e partea a 2a.


@Adi-Paul - am fost de curand cu un amic la Chevrolet - nu prea eram familiarizat cu brandul lor - poti incerca si tu sa mergi la un dealer sa vezi Chevrolet Captiva - arata bine si este la un pret bun - full se duce la 26000 euro la oferta + ca ai 7 locuri, e ceva mai mare ca, Koleos + ca e mai lat ca Laguna (1811 latimea Lagunei, 1880 Captiva). Are motor Opel si arata bine in interior - poti incerca totusi sa mergi la o reprezentanta de-a lor - ca optiuni vei avea un motor de 2.0 motorina sau 2.4 benzina. Cel de 2.0 motorina este de 150cp - poti sa treci oricand de pe awd pe fwd - ai un comutator
Prima revizie pe benzina te duce la 1100 ron, iar la motorina la 1300 ron - am intrebat acolo. Chiar imi place masina, arata bine si este la un pret bun, acum nu stiu cat de fiabile sunt..
Inca ceva - am inteles ca trebuie sa apara si noul model de Captiva in curand - oricum arata foarte bine si asta.
Adi-Paul
@alexdan
am vazut captiva inca de la lansare. arata intr-adevar mai bine decat Koleos
nu ma intereseaza ca-i un pic mai mare, oricum circul singur in timpul saptamanii iar in week-end in 2...
sta destul de bine pe drum dar pe 'light offroad' e un dezastru. degeaba are 'comutator', are un sistem extrem de invechit, imprumutat de la firma care facea diferentiale pentru Mitsubishi. adica pentru anul 1994 e bine dar a trecut ceva apa pe dunare de atunci.
arata bine la interior cu pielea maro, nimic de zis dar armata de butoane cu texturi si forme diferite imi aduce aminte de o chinezarie...

si consuma mult; am un prieten care s-a bucurat la un discount de 35% si a luat versiunea diesel, full, cutie manuala; si datele oferite de producator sunt cu cel putin 25% mai mici, in conditiile in care el circula destul de bland...

am incercat asa: Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser, Nissan X-trail, Koleos, Land Rover Freelander, Chevrolet Captiva, Opel Antara (de fapt sunt exact la fel), Toyota Rav4
eu am nevoie asa:
masina dotata cu toate alea, urasc masinile 'blana'
cutie automata
capabilitati de offroad decente
comfort
pret pana in 35.000 euro
La primele 4 categorii se incadrau: Forester, X-trail, Koleos, Freelander si Rav4
dar forester are o cutie automata mizerabila (vorbim aici de versiunea de 150cp), X-trail e ok in versiunea de 2.5 litri benzina MCVT dar consuma mult
astea doua stau si foarte bine pe sosea
Koleos, Freelander si Rav4 au diesel cu cutie automata dar Rav4 are garda la sol cea mai mica
Iar Freelander full costa vreo 51.000 pret de catalog si poate as gasi ceva la 40.000....
Ramane doar Koleos care are un minus in tot ce-mi trebuie mie si anume e cam lent. dar la 31.000 cu navigatie, trapa, xenon, sistem 4x4 bun, o gramada de gadgeturi cum ar fi frana automata, keyless si alte alea e cea mai buna alegere diesel cu cutie automata, la un buget sub 35.000
la cutie manuala ar fi Forester 2 litri boxer diesel...
dar forester nu-i prea comfortabil, nici macar pe asfalt. sta bine in curbe dar sare ca o capra prin gropile orasului...

la buget mai mare ar fi fost freelander
la buget si mai mare ar fi fost Discovery 4, 3 litri, 245cp (dar deja discutam de 60.000 euro)

cum spuneam si in alte postari, am condus peste 40 de masini (cel putin 1000 km); nu discut aici de test drive, am fost probabil la peste 30...
dar plimbatul in jurul blocului (de cele mai multe ori) nu inseamna test drive...
cand am ales Laguna 3 iar acum Koleos, nu am facut-o din perspectiva unui fan Renault. Nu sunt. Am avut un clio sport foarte bun. Am condus Megane 2 si era ok dar nu era fiabil.
L2 nu as fi cumparat...

Iar cand vine vorba de un SUV, e musai diesel, apropos de topic...
X-trail 2.5 benzina MCVT e rafinat, silentios, rapid
dar in oras se distreaza cu 15 litri la 100km...
si este singura cutie automata care intr-o panta usoara te lasa sa o iei la vale cand esti in D...
cosmin_meme
QUOTE(costacheadelin81 @ 3 Feb 2010, 19:07)
E frumoasă tare. Diesel...benzină...mai contează? Poate să fie motorizată și cu o pereche de pedale ca msina lui Fred Flinstone. Ne-o prezinți pe 6 in detaliu
*



subliniez si eu costacheadelin! Chiar ca frumoasa tare masina
gastorro
QUOTE(Adi-Paul @ 22 Apr 2010, 12:48)
... cum spuneam si in alte postari, am condus peste 40 de masini (cel putin 1000 km)...
... cand am ales Laguna 3 iar acum Koleos, nu am facut-o din perspectiva unui fan Renault. Nu sunt.
Am avut un clio sport foarte bun. Am condus Megane 2 si era ok dar nu era fiabil.
Ce te-a nemultumit la Laguna 3 de ai trecut la Koleos? (a fost cumva Laguna 3 GT ?)
Ce parere ai acum despre Koleos?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.