Vreau sa va povestesc intamplarea mea din weekend. Plec cu un Megane II din 2003 in alta localitate, ajung la destinatie si pe la ora 20 vreau sa dau jos geamul din dreapta fata, reusesc si cand sa-l ridic se blocheaza la jumatatea cursei. Mai incerc de vreo 2 ori si nimic. Reusesc sa duc masina intr-un garaj peste noapte, a doua zi, sambata, dau singur jos fata de usa, ma uit la sistemul de ridicare al geamului, motorasul mergea,se auzea cum cupla, nimic rupt la cele 2 sine de aluminiu pe care se ridica geamul, singura problema ar fi la piesa unda intra cablurile care ridica geamul. Plec la la un service Renault, platesc 25 ron pentru o constatre, vine un electricean care imi spune superior ca e defecta macaraua, trebuie inlocuita. Ce inseamna macara in opinea lor? Tot sistemul de ridicare care cu tot cu manopera ma ajunge pe la 1100 Ron. Rog macar sa-mi ridice geamul dar nu vor ca au multa treaba si binenteles m-ar fi taxat. Plec spre casa si desfac si piesa unde intra cablurile care ridica geamul. Ce s-a intamplat de fapt: cablurile se infasoara pe o banala rotita de plastic care are in profil niste canale, acele canale s-au tocit si cablurile nu si-au mai urmat traseul si s-au incalcit. Deci pentru o banala rotita de plastic trebuie sa platesc 1100 ron? Mi se pare absurd. E ca si cum daca mi se duce pompa de benzina trebuie sa schimb tot motorul. La Renault se pare ca se poate. Mi-am blocat geamul, am improvizat o propta. Astept acuma sa gasesc banala rotita. Poate la dezmembrari. Cine stie. Aveti vreo sugestie. Multumesc.
Daca moderatorii considera rog sa se mute topicul
misu_imv75
24 Aug 2008, 20:21
Am patit si eu la fel acum un an dar la mine se crapase un opritor din plastic alb de la capetele cablului; La reprezentanta macaraua fara motor -reductor este 10,5 mil si la magazin de piese auto 7,5 mil...enorm , asa ca am facut respectivul opritor din textolit
La tine e mai complicat cu tamburul respectiv , incearca la SH...bafta
Este e chestie tampita sa ceri 200-300€ pe un rahat de macara ( din pacate se gaseste numai ca piesa originala Renault )...la WV am gasit macara aftermarket cu 1,5 mil la magazin auto
ScoRpiO
25 Aug 2008, 09:32
si eu am patit acelasi lucru... schimbat acum 3 sapt in afara garantiei.. aprox 8 mil macaraua si 1,5 mil manopera... si un coleg al meu a patit acelasi lucru, dar a schimbat-o in garantie...
stiu ca nu e prea incurajator... eu ma intreb acum cand vor pica si celelalte 3...
)
Nu pot sa cumpar separat doar rola si cablurile? Chiar nu exista?.
ScoRpiO
26 Aug 2008, 07:31
din cate stiu eu nu...
26 Aug 2008, 07:32:
dar suna la un dealer si intreaba...
vladd1923
26 Aug 2008, 08:18
nu gasesti decat macara cu totul. eu am reparat-o cu ajutorul unui coleg de pe forum caruia ii multumesc foarte mult... dar din pacate m-a tinut fix 4 ore... acum iar nu mai merge. probabil luna viitoare voi face un efort voi cauta magazinul unde e cel ma ieftin si voi merge la renault sa o montez pt a avea garantie si in caz de ceva sa le dau in cap cu ea
meganus_bicorpus
26 Aug 2008, 09:36
Am schimbat si eu macarua la sofer, incepuse sa pocneasca ceva in ea la ridicarea/coborarea geamului si m-am gandit sa nu raman in ploaie cu geamul larg deschis...9 milioane cu tot cu manopera....enorm!
La dealer se vinde toata macaraua. Nu exista posibilitatea sa se cumpere separat nimica. O mare magarie ca pentru o banala rola care ar costa 10 lei sa platesti 1000 lei pe tot sistemul. Ma gandeam ca pot gasi ceva after market.
Si eu am ramas cu geamul deschis, noroc ca nu ploua in seara respectiva si am avut noroc ca am gasit un garaj unde sa parchez peste noapte.
26 Aug 2008, 13:30:
Am tot cautat si am gasit la dezmembrari macara la pretul de 550 ron.Nu stiu ce sa fac. Daca o cumpar si ma tine o luna ce fac. Oare merita sa platesc dublu pentru una noua cu garantie 1 an?
papa_mulo
26 Aug 2008, 13:43
Pai ce rost are sa iei una noua, ia-o pe aia second de 550 ron! Important e sa aiba rotita buna! Poti sa o pui cu totul sau sa ii iei doar rotita buclucasa...din doua macarale folosite faci tu una buna!
vladd1923
26 Aug 2008, 15:15
mai cauta, eu la dezmembrari am gasit cu 450 ron cu tot cu montaj, incearca sa mai negociezi sau incearca la altu
RoboCoop
26 Aug 2008, 15:33
garantia la piese noi este de 2 ani
Aveti cumva o poza cu rotita aia? Am avut un prieten cara a patit aceeasi chestie la un BMW, si si-a rezolvat o rola din metal cu 100 de mii
. A apelat la un prieten de la strung.
Vedeti ca exista pe net kit-uri de macarale electrice universale pe la vreo 400 de RONI
Nu am poza cu rola dar cand o sa inlociuesc macaraua o sa fac ceva poze.
am patit si eu ceva de genu la mine s-au rupt opritorii de plastic de la cablu care intra in motoras si suspectez ca a si sarit cablu o bucla de pe rola (nu ma intrebati cum) nu am avut de ales si am dat 850RON pe macar si 70RON pe manopera acum ma gandeam sa incerc totusi sa o repar pe cea veche sa am piese de schimb in caz ca o sa am nevoie la cealalta usa
Kasper_key
28 Aug 2008, 21:15
Macarale, macarae de Megane, macarale,
Intr-o zi cu soare in parcare la un supermarket am vrut sa dau geamurile jos ca sa se aeriseasca un pic masina. Surpriza, geamul din dreapta-fata refuza sa mai urce. Am tot incercat sa-l ridic din buton ..nika.
Am desfacut portiera acasa si m-am prins ca e ceva in neregula cu macaraua. Fuga la Reno sa vad de o macara noua. Am ramas perplex- 300 euroi fara TVA.
Eii, atunci pt ptima oara in viata eram bucuros ca se mai tamponeaza lumea. Fuga la dezmembrari unde ma astepta un Megane facut zob cu prortiera fata intacta. Am luat macaraua cu 250 ron si mi-am montat-o singur.
Concluzie:
Sa ai viata ushoara cu Meganu e bine sa inveti mecanica, sa ai o trusa cu multe chei stelate, si sa frecventezi cimitirele de masini.
La cat mai putine evenimente neplacute!
Meganu sa traiasca !
mafia_ooops
31 Aug 2008, 21:17
Fratilor ajutati_ma, am ramas cu geamul dat jos la maxim la pasager , am tras-o langa un zid, am pus in geam un ciolofan in caz ca ploua peste noapte, dar ce fac maine? Cum a fost, am dat geamul jos si nu a vrut sa mai urce, am dat fata de portiera jos, am ajuns la macara totul prarea oki. In timp ce dadeam fata de potiera jos, am zis sa mai incerc poate se ridica geamul si a mers, dar prostia mea a fost ca nu am tinut pe buton apasat continu si a doua oara nu a mai mers, l-am ridicat aproximativ 4-5cm si atat a fost.
Am desfacut motorasul de cele 3suruburi, am scot rotita aia de plastic de care se vorbea mai sus, am scos-o din motoras si am probat motorasul fara cabluri, merge doar pentru coborare, invarte, dar pentru unrcare nu vrea deloc. Eu zic ca el e stricat, se poate cupara separat, se poate repara? Acuma am venit de la masina
. Asptept pareri, multumesc anticipat!
misu_imv75
31 Aug 2008, 21:36
Daca iti merge motorul numai intr-un sens , defectul este in blocul butoanelor de comanda geamuri , comutatorul pt ridicare geam defect
mafia_ooops
31 Aug 2008, 21:47
Am rezolvat problema, "misu_imv75" multumesc , ai avut dreptate. Am mers la reno si baietii de cum le-am povestit stiau ca problema e la blocul butoanelor de comanda geamuri, au desfacut si au lipit cu pistolul de lipit un circuit pe placut butoanelor era dezlipit , au pus la loc si a functionat. Am si poze cum se desface panoul, motorasul cine vrea -PM.
O intrebare, cele 2 tije pe care culiseaza cele 2 plastice trebuiau unse cu vaselina sau cu WD40? Multumesc.
cip2008
11 Sep 2008, 19:51
Salut,
Am si eu o probelma cu geam dreapta fata : am uzata o clema de plastic din cele 4 la macara (nu stiu exact in termeni mecanici care este denumirea). Am fost la CICLOP piese auto si ei mi-au oferit set de Megan fara motoras la 300 RON care ar include si cele 4 cleme(nici nu stiu sigur daca este bun-cei de acolo mi-au zis ca este). Chiar nu exista posibilitatea cumpararii separate. Vad ca multi au schimbat si montat singuri, deci nu cumva aveti ramasa o bucata care sa o vindeti mai ieftin? biggrin.gif . Eu sunt din Timisoara si de maine o sa incep sa iau toate magazinele de piese auto sa intreb, multi ziceti de locatii unde se dezmembreaza dar habar nu am pe unde ar fi acelea in Timisoara.
Sper sa fie cineva cu o solutie mai ieftina.
M i h a i
11 Sep 2008, 20:30
mafia_ooops
11 Sep 2008, 22:23
Poze cum se ajunge la renumitele cleme si motorasul geamului:
[attachmentid=1627470809][attachmentid=1627470810][attachmentid=1627470811]
[attachmentid=1627470812]
[attachmentid=1627470813]
[attachmentid=1627470814][attachmentid=1627470815][attachmentid=1627470816]
[attachmentid=1627470817][attachmentid=1627470818][attachmentid=1627470819]
[attachmentid=1627470820][attachmentid=1627470821][attachmentid=1627470822]
[attachmentid=1627470823][attachmentid=1627470824]
[attachmentid=1627470825]
Si totusi cu ce se ung cele doua tije, nu stie nimeni, cu vaselina sau wd 40?
La mine, sinele si clipsurile alea de plastic sunt unse din fabrica cu vaselina. WD40 nu este tocmai un lubrefiant.
Are cineva schema electrica a geamurilor electrice? Nu ma intereseaza neaparat aia din manual, ci cum sunt interconectate butoanele care actioneaza geamul dreapta fata. Stiu ca sunt interconectate butoanele de pe usile din fata, dar as vrea mai multe detalii vizavi de cum.
calin.rosu
16 Nov 2008, 20:44
Dupa parerea mea la pretul unui renault poti sa adaugi lejer pretul macaralelor de la toate geamurile pentru ca vor cadea sigur toate pe rind. Dupa ce mi s-a intimplat la al 3-lea geam am decis sa ma uit mai atent la cauza problemei.
Iata ce am descoperit:
1. in locul in care cablul de otel, prin care se transmite miscarea motorasului la geamuri, intra in carcasa motorasului se gasesc 2 "tuburi" de plastic.
2 Exista o zona in aceste "tuburi" in care o bucata de plastic de 2mm e presata intre un arc de otel si camasa, tot de otel, din jurul cablului care actioneaza geamul
3. Rezultatul nu poate fi decit unu: "DUPA NU NUMAR NU FOARTE MARE DE UTILIZARI PLASTICUL CEDEAZA" .
4. Bucata rupta de tub e trasa in sistemul "melcului" pe care il blocheaza
Nu trebuie sa fi un mare inginer sa-ti dai seama de asta si nu pot sa cred ca cei de la Renault nu si-au dat seama de problema. Atunci de ce nu o rezolva?
Pai de ce sa o rezolve? Nu mai bine au pus un pret exorbitant pt inlocuirea piesei (600 RON) -- Bani siguri
Eu unu sint foarte dezamagit
Am atasat poze cu "tubul " care a cedat alaturi de cel intreg
renaultm
23 Feb 2009, 09:20
A reusit cineva sa confectioneze artizanal sau (si mai bine) sa cumpere ca piesa separata) piesa de plastic din postul lui calin.rosu de mai sus?
SorinCT
23 Feb 2009, 12:06
Cel mai bine cumparati piese de la dezmembrari decat sa va apucati de cladit plastice.
va rog sa ma scuzati daca nu am nimerit topicul dar am patit si eu o problema cu macaraua dreapta spate cind mergeam prin oras am auzit cum geamul coboara (se auzea motarasul cum functiona) asa din senin, am demontat fata de usa mecanismul arata bine cablurile nu erau rupte nu actiona nici din butonul de pe usa spate si nici de pe cel de la sofer asa ca am pus o punga in geam pina a doua zi si surpriza a dimineata dupa ce am pornit a functionat pina seara cind a coborit din nou, alta punga pina dimineata dar dimineata nu a vrut sa se ridiceam desfacut fata de usa si am scos modulul de comanda al motorasului, lam desfacut si nimic deosebit, am desfacut usa din stinga si am schimbat butonul si nimic am schimbat modulul de comanda si nimic, dar dupa 1 sau 2 zile functioneaza pina coboara din nou
si eu am avut probleme cu geamul din fata/dreapta,l-am coborat si cand sa il urc,mai mult de 1 cm nu urca,m-am dus la service si nu pot sa imi dau seama ce au schimbat ca merge(cred ca motorasul),dar am observat pe pres niste mici cleme de metal(4 la numar)
nu ca ar fi uitat sa le monteze,ci cand le desfaci acestea se rup,si nu inteleg ce au rupt
De coborat geamurile le cobor foarte rar,atat vara cat si iarna,tot timpul merg cu aeroterma pe treapta I,deci la mine ce uzura sa fie
calin.rosu
5 Apr 2009, 19:33
pina la urma am reusit sa produc piesa care cauzeaza probleme.
ncristi
5 Apr 2009, 20:43
Genial
Poti face mai multe?
daniel4ro
5 Apr 2009, 21:06
felicitari, calin!
daca poti face in serie , o sa gasesti cumparatori destui.
daca nu, zi-ne te rugam, cum ai reusit sa confectionezi piesa
renaultm
6 Apr 2009, 21:54
dar cum ai facut cu sertizarea cablului? pentru ca piesa am facut-o si eu...
calin.rosu
7 Apr 2009, 12:44
Pot sa fac mai multe.
Pentru sertizare am folosit o bucata de metal cu o gaura in care sa intre cit mai fix capatul cablului.
La inceput am incercat doar sa presez bucata de metal cu scopul de a o deforma intr-un mod care sa retina cablul.
Pentru ca nu mi s-a parut ca va rezista in timp i-am adaugat un punct de sudura.
Nu stiu daca ar fi rezistat si fara dar asa sigur rezista.
Probabil ca se pot gasi si solutii mai simple.
ATENTIE: In momentul in care taiati vechile sertizari nu deteriorati cablul.
tiberiu27
11 Apr 2009, 11:20
Fa un pret si incepe sa trimiti prin posta - doritori sunt destui
Schultz
14 May 2009, 18:14
si eu cu aceeasi problema...
am reusit sa pun o alta macara cu 400 ron inclusiv manopera, oricum este aberant sa iti ceara 15 milioane pe un sistem complet din cauza unui plastic care parca special este pus acolo, ca sa se rupa.
calin.rosu, bravo pentru munca! fii linistit, se vor da ca painea calda, doar sa stie lumea de tine.
... totusi am o intrebare, ajungem sa facem ca la dacie, mai dam cu ciocanul, mai cu surubelnita toata ziua? macar la dacie nu erau atatea suruburi, cabluri si plastice, asa ca parca parca era mai bine...
aditasse
14 May 2009, 21:34
si macaraua de lageamul meu s-a dus si tot din cauza plasticelor alora.. ma inscriu si eu sa cumpar 2
solidconvert
15 May 2009, 12:35
OFF: cineva spunea ca Renault ca si producator este departe de perfectiune... parerea mea este ca au atins demult perfectiunea da nu in interesul nostru ci al lor. De-abia acum se vad toate orele investite in cercetare(va dati seama ca nu este usor sa ajungi sa produci ceva cu un numar foarte limitat in timp de utilizari?
alabinas
18 May 2009, 15:22
m'ar interesa si pe mine 4 buc ... asteptam un pret
Adila16
19 May 2009, 07:38
Draga colega Schultz, mie mi s-au cerut intre 800 si 1100 lei pe un sistem macara fata-dreapta, cu impuls, pentru masinuta din semnatura... La service Renault. Plus manopera 50 lei...
Si, oricat mi-as iubi sanioara, am zis ca nu dau mult peste jumate din salariul meu pentru o prapadita de macara...Parol!
Am petrecut o juma de zi prin parcurile de dezmembrari si am gasit, langa targul Vitan-Barzesti, o macara, confectionata in 2007, cu impuls, la 350 lei. Apoi, am petrecut vreo doua ore demontand finitia interioara si inlocuind piesa defecta. Chichirezul consta in aceea de a conecta "paianjen" macaraua ce urmeaza a fi montata, a-i face o cursa completa (sus-jos) si a o opri undeva la mijloc, a o fixa provizoriu pe pozitie si mai apoi de a infige capetele cablurilor de tractiune in bridele-glisiere de plastic (de regula de culoare alba...). Apoi se ridica geamul la maximum si se purcede la montarea finitiei interioare a portierei. neaparat, sa nu faceti ca mine, si sa demontati si difuzorul din lacasul lui pentru a avea acces la agrafele dinspre balamale. Eu nu am facut-o decat in ultima instanta si m-am cam chinuit un pic, injurand gratuit flacaii de la TehnoCentre. Dupa ce am desurubat cele doua holz-uri ale difuzorului, mi-am cerut scuze - in petto si contumacie - si am observat ca finitia interioara intra usor de tot, ca la un joc tetris...
In concluzie, pentru a obtine un fel de total, adaug la pretul de achizitie pe cel al unei cutii de bere si al unui pachet de tabac (nu dau numele, pentru a nu fi acuzat de reclama....
). Si un bronz tractoristic, nebunia lumii, nu altceva.
Dar, a meritat. Masina e bine facuta, gandita un pic. Cu capul, nu cu antipozii..
Calitatea pieselor, insa, in masura in care pe macaraua cea defecta scria, ca si pe cea, hai sa ii spunem, noua, Sagem, nu cred ca tine neaparat de constructorul masinii.
Involuntar fac o paralela cu fabricantul pinionului decalor (Delphi, parca...)...
Si nu exonerez Reno de raspundere, Doamne fereste!, dar nici nu ii fac o culpa mai mare decat o are, aceea de a nu fi schimbat furnizorul atunci cand a sesizat sumedenie de defectiuni similare, la vehicule din diferite loturi de fabricatie, exploatate diferit, dar echipate cu componente provenite de la acelasi furnizor... Parol!
ncristi
19 May 2009, 12:21
Flacaii de la TehnoCentre sunt niste tembeli. Si eu sunt inginer si cand am vazut solutiile alese pentru unele componente ale masinii am rams masca. Macaraua de la geam cu piesele alea jenante descrise atat de bine mai sus sunt facute parca sa pice.
Sincer si daca ai face piesa aia din metal nu stiu cat de mult ar tine. Este posibil sa cedeze cablul in timp din cauza frecarii....
Solutia este foarte proasta.
Adila16
19 May 2009, 22:21
Nu contest opinia nimanui...
Daca e vorba de opritoarele intinzatoare, adica cilindrii aia de plastic - in care se opresc arcurile de tensionare si prezenti la toate macaralele cu cabluri... - care cedeaza la un moment dat si blocheaza cablul pe cabestan, de unde toate belelele, intr-adevar poate ca ar fi trebuit ales un alt plastic...
Insa, in investigatiile aproape criminalistice efectuate - dupa ce mi-au trecut dracii, desigur...- nu am sesizat urme de uzura pronuntata, care sa justifice distrugerea opritoarelor, ci mai degraba semne de imbatranire; prematura, as mai zice, la cei cinci anisori ai masinutei mele...
Subiectul ramane deschis.
daniel4ro
19 May 2009, 22:57
solutia cu macaraua de la dezmembrari nu mi se pare prea buna
dupa ce am ramas ca multi altii dintre cei care cititi pe topicul asta, cu geamul picat in usa, am mers la un baiat mai priceput care mi-a demontat fata de usa si mi-a prins geamul in pozitia ridicat ,cu 2 sarme in forma de S. apoi m-am pus pe cautat prin parcuri de dezmembrari unde in final am gasit un megane cu portiera stanga intreaga, de unde am extras macaraua cu pricina, platind 200 lei.
dupa ce acelasi meserias descurcaret mi-a montat macaraua, nu a durat nici 3 saptamani si iarasi mi-a picat geamul in usa, cauza fiind aceleasi bucatele de plastic.
de toamna trecuta merg cu geamul imobilizat si incerc acum sa inlocuiesc cele 2 plastice cu 2 piese facute la strung din alama. daca merg, voi pune pe forum rezultatul si o sa intreb care este costul de productie si daca pot fi facute intr-un numar mai mare pentru colegii forumisti.
aditasse
20 May 2009, 09:27
Eu dupa ce mi-am pus o gramada de intrebari, .. de ce scartaie geamul cand se inchide, de ce nu se mai inchide, de ce... de ce ... am tabarat pe usa si am desfacut tot. Am gasit acele opritoare rupte, am descoperit ca si melcul din interiorul macaralei s-a bulit si ca de acolo venea scartaitul, si caut o solutie... dar spre marea mea bucurie inainte sa gasesc solutia a aparut aceiasi problema si la usa dreapta fata... parca au fost programate sa pice amandoua. Caut si eu un strungar bun sa fac plasticele.. si eventual si melcul din interior...Sper ca cel care reuseste primul sa puna aici mai multe detalii si preturi.
Adila16
20 May 2009, 09:54
Astept si eu cu interes sa apara pe forum primul post cu cabestanul melcat si opritoarele-intinzatoare confectionate din alama...Curios fiind mai ales de pret: material plus manopera.
Ma tem, insa, ca alama nu este prea buna prietena cu otelul , fiind tentata sa cedeze ca o inteleapta si ca, obligatoriu, va trebui sa apara p-acolo, in zonele de contact intre cabluri si opritoare-intinzatoare, ceva vaselina.
Cum vaselina le poseda p-astea cu atrasul prafului ca magnetul si cum Ro nu este tocmai statul cu cea mai mica densitate de praf in metrul cub de aer respirat, ma tem ca in schema vor trebui sa apara si un fel de burdufe de protectie...
Si uite-asa le vindem pontul flacailor de la TehnoCentre, pretul turismelor efectuate sub inaltul lor patronaj va creste corespunzator, iar garantia se va extinde la 7 ani, ca la KIA Cee'd...
aditasse
20 May 2009, 12:59
Uite asa ne tai elanul celor care speram intr-o rezolvare... dar poate ne spune Calin cum functioneaza la el macaraua cu opritoarele din metal...
ncristi
20 May 2009, 18:38
Vaselina avea si pana cum si nu am vazut urme de praf. Este posibil ca piesele din alama sa tina mai mult. Daca nu...din otel. Idea este ca pana la urma ceva o sa cedeze...cablul sau piesa...depinde de material.
daniel4ro
20 May 2009, 19:21
QUOTE(calin.rosu @ 16 Nov 2008, 21:44)
1. in locul in care cablul de otel, prin care se transmite miscarea motorasului la geamuri, intra in carcasa motorasului se gasesc 2 "tuburi" de plastic.
2 Exista o zona in aceste "tuburi" in care o bucata de plastic de 2mm e presata intre un arc de otel si camasa, tot de otel, din jurul cablului care actioneaza geamul
3. Rezultatul nu poate fi decit unu: "DUPA NU NUMAR NU FOARTE MARE DE UTILIZARI PLASTICUL CEDEAZA" .
4. Bucata rupta de tub e trasa in sistemul "melcului" pe care il blocheaza
din ce s-a mai scris pe aici, nu cred ca problema era tocirea plasticului in frecare cu cablul, ci zona de imbinare dintre bucata mai groasa si cea mai subtire din piesa de plastic
aditasse
20 May 2009, 19:42
din cauza frecarii plasticului cu cablul otelit, acesta (plasticul ) se toceste, se subtiaza si se rupe , bucatele mici de plastic intra pe langa cablu si il blocheaza. Cablul blocat intr-o parte se "incocleteaza" pe melcul din interiorul motorasului, care este tot din plastic.. si se duce totul la ...... si uite asa schimbi toata macarua
daniel4ro
20 May 2009, 19:47
te contrazic, la postul 25#, poza nr 3 se vede clar ca tubul mai subtire este rupt de tot
problema e la frecarea arcului pe de o parte si la camasa cablului pe de alta parte, la mijloc fiind o portiune f subtire de plastic ce separa cele 2 tuburi de diametre diferite din piesa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.