Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Glitschig
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35
Adi-Paul
Acum dupa 4000 km cu L3 am descoperit si unele... bug-uri
nu e vorba despre defecte ci mai curand ciudatenii

Clima - setezi recircularea aerului
Orice apesi - soft, auto, fast - se deconecteaza recircularea
apesi iar butonu' de recirculare, functioneaza indiferent de setare...

Trapa - cand e cald afara scartzaie
Cu cat e mai cald, cu atat scartaie mai tare
Am incercat si "ungerea" adica am deschis-o/inchis-o de 2-3 ori si s-a potolit.

Frana automata - nu mi-am putut da seama care este intervalul de stationare in panta si apoi lasata sa alunece in spate pentru a se activa; de fiecare data a fost altul smile.gif


tiberiu.anghel
La frana automata cred ca este vorba de altceva.
Ea se activeaza cand tragi de clapeta sau cand se opreste motorul. Daca masina este in panta, spatele coboara. Cu cat panta este mai abrupta, cu atat coboara mai mult. Daca masina este in rampa, spatele se ridica. Cu cat este mai abrupta, cu atat se ridica mai mult. Asta se datoreaza geometriei puntii spate, care descrie defapt un arc de cerc in miscarea rotilor sus-jos.

Cred ca la asta te-ai referit. Daca nu, reformuleaza.
ciobanucos
faza cu recircularea este logica: cele 3 stari: soft, auto, fast sunt functionari normale ale aerului condit(acelasi circuit, viteza difera ). Cand dai recirculare nu mai poate functiona in acele regimuri, deoarece se blocheaza orice intrare de aer din afara si unele orificii sunt folosite sa traga aerul din habitaclu si altee sa il bage din nou. Deci circuitul normal folosit in soft auto fast nu mai este valabil.
Adi-Paul
Da, nu vorbim de acelasi lucru;
am fost in plimbare la sinaia
pe o strada in panta am intors; am stat cateva secunde pe loc ca sa treaca alta masina, am luat piciorul de pe frana si am dat sa pornesc
masina dardaia pt ca se activase frana automata

faza asta s-a mai repetat de cateva ori in saptamanile urmatoare; nu mi-am dat seama cand se activeaza si cand nu...


in privintza climei... mai invatz smile.gif
hellcat
Poate cuvantul ala din titlu ar trebui tradus..."glitschig" - personal nu stiu ce-nseamna.
Dan73
Cred ca un "s" e de prisos si a mancat un "n". Era "glitching" adica ocupatiunea unora de a cauta defectele ascunse (gen pete si reflexii aiurea) si ceea ce nu merge tocmai bine din jocurile video.
antifizic2
QUOTE(ciobanucos @ 22 Jul 2008, 16:26)
faza cu recircularea este logica: cele 3 stari: soft, auto, fast sunt functionari normale ale aerului condit(acelasi circuit, viteza difera ). Cand dai recirculare nu mai poate functiona in acele regimuri, deoarece se blocheaza orice intrare de aer din afara si unele orificii sunt folosite sa traga aerul din habitaclu si altee sa il bage din nou. Deci circuitul normal folosit in soft auto fast nu mai este valabil.
*




era doar o chestiune de timp pana cineva ar fi zis asta asa ca ma arunc eu primul

la passat poti activa recircularea si totusi iti pastreaza setarile tale biggrin.gif
Abu
QUOTE(Adi-Paul @ 24 Jul 2008, 22:41)

pe o strada in panta am intors; am stat cateva secunde pe loc ca sa treaca alta masina, am luat piciorul de pe frana si am dat sa pornesc
masina dardaia pt ca se activase frana automata
faza asta s-a mai repetat de cateva ori in saptamanile urmatoare; nu mi-am dat seama cand se activeaza si cand nu...

*



Pana la urma cum e cu frana asta automata, nu se poate dezactiva (adica sa o treci pe manual)? Mie mi se pare aiurea rau, daca in momentul ala vrei sa accelerezi puternic?
Si eu tot pe Privilege am pus ochii, de aia intreb.
ccezar2004
adica frana automata la LIII se activeaza singura cand esti in panta/rampa, viteza zero si motorul pornit?.... mira-m-as...
eu am acest tip de frana... dar la LII... si nu procedeaza asa... daca ar fi asa ar fi trebuit sa ii spun Hill Assist sau ceva de genul asta....
Bibanu
Frina automata se cupleaza singura doar cind opresti motorul... in rest deoarece nu citeste gindurile, ca sa stie ce vrei sa faci, trebuie s-o cuplezi manual.La plecare de pe loc, intradevar, nu trebuie s-o mai decuplezi manual, se decupleaza automat la bagarea in viteza si apasarea pe acceleratie.
ciobanucos
era doar o chestiune de timp pana cineva ar fi zis asta asa ca ma arunc eu primul

la passat poti activa recircularea si totusi iti pastreaza setarile tale
-----------------

Nu vreau sa ma lansez in polemici. Vorbim de cu totul altceva. Ai Laguna 3 si ai inteles exact cum functioneaza si care este scopul acelor setari? AC pe L3 este refacut dupa un lung studiu facut de NISSAN in SUA. Deci vorbim de lucruri diferite, ca nu stiu exact la ce dracu de setari te referi.

PEACE!
hellcat
Pai daca tu ai L3 explica-ne si noua scopul acelor 3 setari.

Si pana la urma de ce nu am putea compara climatizarea de pe L3 cu cea de pe Passat??
$$ilvviu
La Passat nu poti decupla compresorul, sa iti bage doar aer. 10561582.gif
ciobanucos
scopul acelor setari difera la alte masini fata de Renault. Sunt un fel de setari rapide. Daca dai pe soft, se optimizeaza temperatura fara sa iti dea aer rece n gura si fara sa faca la fel de mult zgomot, deci baga aer prin alte locuri(picioare, laterale, etc).
Daca dai pe recirculare, RENAULT are un circuit propriu pe care se face acest lucru, de aceea cand dai pe asa ceva, este LOGIC !! ca setarea SPECIALA SOFT nu mai este pastrata, nu are cum dacu sa fie. Nu se refera a viteza cu care baga aerul, ci pe unde este bagat. Si nu, nu se compara cu passatul, care e depasit din multe puncte. SAYONARA!
Daca vreti vw, intrati pe forum la ei si vorbiti acolo.
Adi-Paul
Cu frana de parcare nu m-am lamurit; daca stai o vreme pe loc (in panta zic) si o lasi sa alunece se cupleaza; nu am vazut ca s-a cuplat, am dat sa plec si tremura masina ceva de speriat; am decuplat si am plecat...

Am facut un drum prin marele judetz Constantza si m-am lamurit cum e cu "greierii"
drum de piatra, foarte prost, intrerupt de beton vechi din anii '70... mici urme de asfalt... masina mai "canta" da' putin; cel mai tare se auzeau cd-urile din magazie;
zgomotul a disparut cand am ajuns pe un drum cat de cat normal...
intr-un audi A3 din 2006 zgomotul era mai puternic, pe un drum similar...

Sincer
Frana de parcare la Laguna III este automata dar si cu posibilitate de actionare manuala atunci cand este necesar. Nu are rol de asistenta la rulare in panta. Masinile care au aceasta functiune sunt dotate cu senzori de sesizare a inclinarii si actioneaza corespunzator asigurand cuplul si puterea necesare coborarii sau urcarii.
La Laguna III, la pornire, frana de parcare se decupleaza automat sesizand cuplul aplicat rotilor din spate iar la oprire actioneaza tot automat sesizand oprirea motorului.
Foarte utila este conectarea manuala la oprirea in panta crescatoare (semafor, cedare trecere, etc.) cand suntem scutiti de efortul si chiar indemanarea necesare stapanirii masinii cu motorul pornit si apoi pornirii propriu-zise.
Frana actioneaza cu forta maxima, la actionarea manuala, cand se tine trasa mai mult timp clapeta de actionare din dreapta (sau se actioneaza de doua ori).


28 Jul 2008, 17:07:
Si tot legat de frana automata.
Vibratiile masinii, la pornire sau oprire, mentionate intr-un mesaj de mai sus, nu sunt, in nici un caz, datorate franei automate.
Cred ca, daca masina nu are vreo defectiune, este vorba poate de o oarecare neindemanare, in situatia mentionata, a soferului.
Am frana de parcare automata atat pe Laguna II faza 2 cat si pe Laguna III, am condus in diferite situatii si regimuri de exploatare a masinilor si niciodata nu am avut vreo problema cu aceasta.
Adi-Paul
eh, asha o fi, da' soferu' in cauza (se intampla absolut intamplator sa fiu eu) are peste 150.000 km pe foarte multe marci auto...
Sincer
Stimate Adi-Paul,
Si eu am circa 200 000 km 'la bord', este adevarat, nu pe foarte multe marci de masini ci numai pe vreo cinci.
Am enuntat probabilele cauze ale comportamentului ciudat pe care l-ai descris relativ la manifestarea masinii corelat cu functionarea franei automate si mi-am exprimat concluziile prin prisma propriei experiente in exploatarea masinilor cu frana automata de tipul celei de pe Laguna II si III.
Cu siguranta ca acum stii care este cauza si, ca urmare, 'vinovatul': masina, soferul, pozitia astrelor, presedintele SUA (joke!).
Am sa repet aici un gand care-mi place si pe care l-am mai enuntat, in legatura cu ceea ce stim, sau credem ca stim, fiecare dintre noi: 'cand vom sti totul vom fi morti demult'.
Adi-Paul
Intre timp am lovit, prima oara in viatza, masina smile.gif
nu din vina mea, da' tot lovita a ramas
are tabla extrem de tare ce-i drept;
sunt dezamagit de service Ipso; au 3 viteze: incet, incetisor si marsarier
la Serus mi-au facut programare si va fi gata saptamana asta, Ipso propunea 28 septembrie
preturile pieselor sunt aproape identice cu cele de la BMW seria 5
ssilviu
Poti sa fii mai exact cu pretul pieselor?
Adi-Paul
Abia m-am intors, da' uite cateva preturi:
fata de usa (fatza), cleme si vopsea (incluzand manopera) 2600 ron
janta de aluminiu de 17 - 800 ron

de fapt: fata usa, aripa fata, protectie pasaj roti (de plastic), (toate de vopsit), vopsit prag zgariat, geometrie roti, manopera, corectat punct de vopsea sarita cant usa spate, corectat indentatie in prag (de la o piatra mare, nu din accident), cleme prindere pt toate chestiile astea cca 10500 ron

si mai are si amortizor stramb pe care nu l-au vazut de la inceput, vine din franta - ramane de vazut cat va fi + geometrie roti inca o data + manopera
ssilviu
Asa, si cele de la Seria 5 unde sunt?
Adi-Paul
fata de usa fatza la Seria 5 costa 760 euro

14 Aug 2008, 08:44:
restu' nu le stiu ca nu-s dealer de piese
ssilviu
Si daca nu le stii atunci cum poti face generalizarea de mai sus? Pornind de la un singur exemplu?
dili
Am descoperit ceva ce ma enerveaza cumplit (pe langa pachetul de drumuri grele mad.gif ): maneta de deschidere a capotei motor. De ce Doamne iarta-ma nu au lasat-o verticala? Au pus-o orizontal si trebuie sa tragi de ea in sus pana-ti bagi degetele sub bord.
Adi-Paul
Nu stiu daca m-am facut inteles; desi o lista lunga, reparatia inseamna doar: schimbat si vopsit fatza usa si aripa, vopsit prag, inlocuit pasaj plastic si manopera; in aceste conditii 10.000 ron este un pret de Seria 5.
Eu am luat acu' vreo 2 ani un X5 din service; reparatia a costat 5700 euro cu tot cu tva si erau asha: aripa fata, usa fata bara fata, far cu tot cu cablaj si mecanism (xenon), janta, anvelopa si protectie pasaj

as spune ca generalizez aiurea, da' nu mi se pare

piesele sunt extrem de scumpe, cam de 3.3 ori valoarea lor de "pus pe masina" in fabrica
manopera e si ea destul de scumpa, da' nu mi se pare foare rau la 110 ron/ora
Adi-Paul
Epopeea Service revine:

Am fost la Ipso initial, am cerut o estimare a pretului pentru reparatii, mi-au dat un deviz de vreo 10.000 ron
Am dus masina la reparat la Serus, n-am mai intrebat cat costa (oricum e pe casco)
Vine factura si ... surpriza:
manopera, piese , vopsea: cca 5600 ron in conditiile in care in locul jentii am schimbat un amortizor (la Ipso mi-au spus 800 ron pt janta) si la Serus un amortizor fata a costat vreo 430 ron

Mi-a mai venit inima la loc, preturile astea sunt cu totul altceva...
Nu vreau sa ma gandesc ce adaos are Ipso si nici ca sunt magari si fac programari dupa 2 luni...

Pe de alta parte la capitolul geometrie nici Serus nu a excelat; au umblat la geometrie si vibreaza usor volanul si se aude un zgomot la interval de o secunda' juma'...
ma intorc la service sad.gif
Adi-Paul
Identificat zgomot.
Rulment ciupit in cursul primei modificari la geometrie. Desigur, service-ul nu recunoaste ...
Rulment vine pe jos din Franta si face 2 saptamani
Adi-Paul
la 10.000 km computerul s-a resetat singur...
o face asha la fiecare 10.000?
inca nu am invatat sa-l resetez eu...
R19/16v
Manualul l-ai citit?
dragantt
Tii apasat unul din butoanele de navigat prin meniul comp. de bord pana se reseteaza (parametrul pe care vrei sa-l resetezi trebuie sa fie afisat pe ecran cand tii apasat).
JADRRO
si la mine s-a resetat singur la 10.000 computeru de bord
dragantt
Cand plec de pe loc sau schimb vitezele a doua si marsarier daca tin geamul deschis se aude un clic metalic care se repeta mai des daca motorul trage mai greu ( cand urc o bordura mai inalta la parcare de exemplu) . Are cineva idee despre ce este vorba? E ceva defect?
gorjeanul
Si la a mea facea la fel...acum, la 14.000 km, parca nu se mai aude...ori e posibil sa ma fi obisnuit eu cu zgomotul.
golfy03
domnilor,
in primul rand drumurile noastre sunt mult depasite pentru a exploata o masina,mai ales una noua si in al doilea rand cand nu cunoasteti preturile pentru aceeasi piesa de la mai multe reprezentante nu va mai pronuntati ca in alta parte ar fi mai ieftin.nimeni nu o sa va plateasca factura decat voi.
si in al treilea rand,nu faceti comparatie de pret intre renault-reprezentanta si vw,opel sau bmw -producator.
Adi-Paul
click-ul metalic banuiesc eu ca e de la clima; am incercat mai multe variante si am stat cu geamul deschis si urechea ciulita
se aude clar dinspre ventilatia de sub masina a climei...

Am citit manualu' da' nu l-am invatzat pe dinafara;
Merci pt explicatiile despre computer

in al treilea rand, ma bucur ca IPSO e pe receptie
(desigur nu astept nimik sa se schimbe)
Adi-Paul
Venit rulment, reparat masina, merge struna.
Am programat-o la revizia de 15.000 ca e aproape de suma...
Pt motor 2 litri benzina 140 cp, ulei, filtru ulei, filtru benzina si filtru polen 650 lei +/- cativa leutzi
mi se pare super ok
gorjeanul
Parca reviziile erau din 20.000 in 20.000 km.

Vezi sa nu cheltui banii de pomana!
cj98czh
Asta este cu cu revicziile din 20 in 20.000???? radmasa.gif excl.gif radmasa.gif


Mie si 15.000 mi se pare foarte mult pt. praful din Romania....
Adi-Paul
Masina e noua, prima revizie, scrie in carte (nu credeam ca o sa zic asta) se face la 15.000 km
Urmatoarele se fac din 20.000 in 20.000 km...
DAR: am fost avertizat la service: DEPINDE de stilul de mers; au schimbat placutze frana la L2 la 10.000 km, la 20.000, la 30.000 si RECORDUL, la 35.000 km
Nu am mai intrebat ca am banuit singur: uleiu' se arde altfel la 190km/h si altfel la 110 km/h...
Eu merg pe autostrada cu 190km/h.... smile.gif

Filtrele ... stau in afara Bucurestiului, da' peste 40% din timpul la volan il petrec in centru unde e praf, unde e fum si unde namolu' e ca la Techirghiol
Sigur la 15.000 km vor fi saturate....

Ah, nu-mi fac griji de cheltuiala, gonesc cu masina si-mi ia 9.6 litri/100 km in medie; n-am ce face, am treaba si sunt mereu in intarziere
deci pana la revizie voi fi consumat vreo 1400 litri benzina
Cam 1 din 3 alimentari se intampla cu Austria 100 sau 98, deci cca 4.3 lei/litru
Un generos 5900 lei din 30 iunie pana la 1 octombrie
sandman_
Eu zic ca e posibil sa-l arzi mai rau la 110kmh decat la 190kmh... daca faci o alegere corespunzatoare a treptelor de viteza biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ce motorizare ai?
dili
QUOTE(Adi-Paul @ 21 Sep 2008, 18:25)
Masina e noua, prima revizie, scrie in carte (nu credeam ca o sa zic asta) se face la 15.000 km
Urmatoarele se fac din 20.000 in 20.000 km...
*



Chiar e valabila chestia cu prima revizie la 15000?
Intreb pentru ca, la cumparare, mie mi s-a atras atentia ca s-a marit la 20000 si mi-au si umblat la calculator in momentul cumpararii si au modificat intervalele de revizii la 20000, inclusiv pentru prima revizie. Chiar asa s-a exprimat inginerul de acolo: cartea e tiparita cu intervalele vechi asa ca ne vedem peste 20000km sau peste 1 an, care vine primul. Deci?
Acum, la mine treaba e simpla pt ca 20000 nu fac sigur in primul an (poate nici 15000 sad.gif ), asa ca voi merge la service in august viitor (la un an) dar ce fac cei care parcurg kilometrii astia in mai putin de 12 luni? Merg la 15 sau la 20 de mii?
csorin66
La diesel se face la 15.000 si la benzina la 20.000

La an daca nu se atinge pragul de kilometri
Adi-Paul
Pt Sandman, 2.0 benzina 140 cp (nu e cazu' sa ard uleiu', schimb des vitezele)

Dili: eu am scos 15.000 in 3 luni jumate; la ritmul asta e mai sigur sa fac revizia la 15.000;
daca depasesti un an, te duci cu masina la service si-i faci revizia chiar daca nu ai facut kilometri....
eu as face totusi la 15.000 km; uleiul si filtrele sunt cele care acumuleaza resturile de particule rezultate din "pasuirea" motorului

nu e cazul de aschii de la Dacii, nu faci nici revizia de 500 km smile.gif
da' ceva ceva tot lasa in primii 10.000...
sandman_
Eh, partea cu uleiul era de dragul conversatiei.

Cum e comporta 2.0 pe L3? Eu il am pe M2 si sunt multumit, dar am auzit pe multi ca ar fi nemultumiti de rapoarte...
Tie cum ti se pare?
Adi-Paul
Vitezele 1 si 2 sunt cam scurte, a 6-a cam lunga...
Daca nu dormi in trafic e ok; eu oricum schimb des vitezele asha ca nu e o problema.
E bun motorul, cutia e precisa, se putea imparti o idee mai bine dar nu ma deranjeaza.
Este silentios iar acceleratia se petrece uniform; curba de putere este potrivita greutatii masinii si daca o "calci" acceleratia e foarte buna.
Mi-ar fi placut totusi vreo 180 cp smile.gif
sandman_
Asa si mie mi-ar fi placut 2.0t de 175CP pe a mea, dar daca in Romania nu s-a putut, ma multumesc si cu 136 biggrin.gif
csorin66
Sal, eu cu a mea am o problema mica dar enervanta, nu merg claxoanele cum trebuie,adica suna cand vor ele cand pe rand cand deloc cand scote doar cate un bip, am sunat la ipso ploiesti si mau prgramat sa-mi faca o constatare, dar imi este teama ca atunci cand o sa ma duc la ei or sa functioneze si nu o sa rezolv nimic, ce ma invata-ti sa fac? Am observat chestia asta cand am vrut sa claxonez mai lung, mai antai a murit claxonul cu tonul gros si apoi cel cu tonul subtire, de atunci a inceput sa-mi faca probleme.Iar cand ploua scote doar cate un bip amarat. Sa fie vreun contact imperfect?
Adi-Paul
LOL
stiu ca pt tine nu e funny, da' mie mi se pare a fi
da, probabil ca are probleme cu contactele
cel mai bine ar fi sa o inregistrezi pe telefon sau asa ceva, cand se manifesta
ca intr-adevar n-o sa te creada...
csorin66
Am rezolvat-o, mi-au schimbat claxaonele, a trebuit sa stau vreo 2 ore pe langa ei, claxoanele ptr laguna 3 costa vreo 680 ron si le trebuia o confirmare de la renault, masina fiind in garantie.

Stie cineva un service autorizat renault la care poti veni tu cu uleiul tau? Eu as face un schimb de ulei mai devreme si as baga ulei de motor Mobil 5-50w, cei de la ipso stiu ca nu-ti da voie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.