Scartaie o curea
Scartaie o curea
Johnny Bravo |
28 Jan 2005, 15:58
Post
#16
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti |
|
||
-------------------- Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI |
|||
5 Feb 2005, 16:13
Post
#17
|
|
*** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... |
Nu stiu cum este exact la Clio. De obicei cureaua respectiva, din poza, antreneaza alternatorul si/sau compresorul A/C si pompa de apa. Cureaua de distributie "leaga" vibrochenul cu axa cu came si obligatoriu este o curea profilata (lata si cu santuri transversale) special ca sa nu alunece si sa apara desincronizari intre cursa pistonului si supapele aferente acestuia, este prevazut pe circuit un intinzator automat si este protejata (sub o masca, nu la vedere).
Ce v-a scartaie voua este prima curea de care am vorbit. Cauzele ar fi: 1.Cureaua s-a intins si din cauza de umiditate aluneca scotand acel scartait (fluierat, se mai aude pe strada le diverse masini in momentul demarajului deoarece atunci creste turatia motorului si normal a alternatorului si/sau a compresorului A/C). Rezolvare: Intinderea curelei. 2.Cureaua prezinta semne de imbatranire (crapaturi, zdrenturi pe margine). Rezolvare: Schimarea curelei. Repet, nu stiu exact ce antreneaza la Clio, dar daca nu antreneaza si pompa de apa, se poate merge pana la primul service si fara ea, in caz ca se rupe sau se poate inlocui cu o pereche de ciorapi de dama (dres), dar ar fi bine sa nu ajungeti in situatia asta. Raspuns punctual: @flo8200 La tine, se intampla exact ce am explicat, si datorita faptului ca "bagai" multi consumatori electrici, alternatorul trebuia sa incarce "la greu" opunea rezistenta mai mare si cureaua aluneca. @ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala). |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp
|
|
ess1902 |
5 Feb 2005, 21:26
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi |
citat:@ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala).
E posibil ..dar..din seara aia n-am mai auzit zgomotul.E adevarat dimineata cind e fff frig parca se aude o scirtiala,insa cum se incalzeste motorul, dispare. In seara aia a fost insa o situatie speciala: am venit cu viteze ff mare printr-o ninsoare abundenta+fff frig...nu stiu daca are vreo legatura... |
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
ess1902 |
5 Feb 2005, 21:30
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi |
si putin offtopic...la mine de cind masina a fost nou nouta la frig (sub 0)se intimpla urmatoarele:scirtiiala discreta la curea(pe care am observat-o mai tarziu :roll: ),un zgomot de metal (k o tabla lovita) cind eliberez frana de mana,si maartorul abs care ramane un pic aprins/se reaprinde scurt, dupa pornirea motorului dimineata la rece.Aceste fenomene se repeta de fiecare data cind conditiile sunt implinite..asa ca nu ma ingrijoreaza. Nu stiu daca la altii e tot asa... Scuze pt offtopic!
|
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
5 Feb 2005, 22:06
Post
#20
|
|
*** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... |
1. Scartaiala la curea se datoreaza faptului ca nu a fost intinsa foarte tare, iar cureaua fiind noua s-a mai lasat. La urmatoarea revizie atentioneaza-i sa o verifice si sa o mai intinda.
2. Zgomotul de la frana de mana s-ar putea sa fie din cauza eliberarii bruste a sabotilor si probabil ca arcurile care departaza sabotii de oale sunt mai tarii si eliberarea e mai brusca. Verifica daca face la fel si cand apesi tare frana si o eliberezi brusc (stand pe loc). 3. Despre ABS nu stiu ce sa-ti spun. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp
|
|
Anny |
9 Feb 2005, 13:21
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti |
Si la mine scartaie tot cureaua aia (care e in poza) din stanga motorului.
Sa vedem la care pica primul motorul :wink: |
-------------------- Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP 2002 |
|
mallox |
10 Feb 2005, 15:48
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 December 04 From: Bacau |
Am avut si eu problema asta (de altfel am mai spus-o si in alt topic). Problema era de la intinzator care se uzase. A trebuit schimbat: pret 8,5 milioane . Exista nota tehnica conform careia se schimba si cureaua odata cu intinzatorul, dar e mai ieftina doar vreo 500k. Oricum s-a rezolvat si acum nu mai aud nici un chitzait din motor.
|
-------------------- Clio Symbol 1.4 16V
Opel New Astra vine pe 15 aug. |
|
McVic |
10 Feb 2005, 16:00
Post
#23
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti |
La banii astia, deja imi place cum scartaie. are personalitate
|
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
Anny |
10 Feb 2005, 17:28
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti |
pret 8,5 milioane :shock:
Si unde mai pui ca scartaie numa 2-3 minute maxim. Iar daca afara sunt in jur de -5...-6 grade nu mai zice nimika Asa ca mai stam.... |
-------------------- Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP 2002 |
|
Tudor |
6 Jul 2005, 18:28
Post
#25
|
Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti |
Atentie la uzura curelei de accesorii. La Clio pozitionarea ei este putin nefericita si prezinta un risc major: in partea de jos (cea care nu se vede sau se vede foarte greu) este foarte apropiata de cureaua de distributie (iar intre ele lipseste orice element de protectie - cred ca pur si simplu nu au mai avut loc pentru el, ca e inghesuiala mare acolo). Ruperea curelei de accesorii (chiar si partial) poate trimite bucatele de curea in angrenajul curelei de distributie (tine de norocul fiecaruia), care daca patineaza vreun pic sau se rupe cauzeaza buba mare la motor. Situatia mi-a fost detaliata de un mecanic Ipso care tocmai repara un astfel de caz.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
blacklitmouse |
24 Nov 2009, 19:56
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare |
salut baieti am si eu o probleme sau ma rog nu e chiar o problema, imi scartaie cureaua de distributie pana mi se incalzeste motorul cam urat iar dupa ce e cald motorul are un zgomot(greieras mai bine zis)mai usor am observat ca daca pun umpic de apa pe ea sau ulei tace am facut asta odata la recomandarea unui prieten si eram curios va rog sa imi ziceti ce pot sa fac sa dispara zgomotul!imi cer scuze nu stiam unde sa postez! multumesc mult!
|
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
cmandrei |
25 Nov 2009, 09:58
Post
#27
|
NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.437 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures |
Precis, daca scartaie, este cea de accesorii si nu de distributie, plus ca pe aia nu poti turna nimic ca nu ajungi la ea asa usor ...
Trebuie inlocuita, sau poate e o problema la rola intinzatoar - dar eu cred ca este vorba doar despre curea |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
blacklitmouse |
25 Nov 2009, 13:43
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare |
ms mult cmandrei!
|
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
maxtor |
25 Nov 2009, 17:14
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 2 November 09 |
la mine patineaza cureaua de la alternator si scoate un scortait la pornire sau atunci cand pornesc mai multe "consumatoare"de curent ori din cauza ca nu este intinsa ori este uzata.Daca pui apa sau ulei nu faci decat sa "taca" pe moment dar ai sansa sa nu iti incarce bine bateria si o sa ramai fara curent. Verifica curea de la alternator(parerea mea)
|
--------------------
Renault
Clio
1994 1.2 benzina
- BH 57 JBL
|
|
andronic |
25 Nov 2009, 17:52
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 3 August 08 From: Bucuresti |
exact aceeasi problema am avut-o si eu...dimineata pe racoare un fasait asa pt 2-3 min apoi tace. Am fost cu ea la service Filaret de frica sa nu fie ceva pe la distributie. Acolo baietii mi-au dat cureaua de acceosrii jos si au folosit nusht ce cheie cu ajutorul careia au invartit cureaua de distributie. Ce sa vezi fasaitul inca se mai auzea si asa am ajuns sa schimb toata distributia la doar 43.000km, pretul 1,952.25 ron...asa ca fratilor mergeti la Filaret cu cea mai mare "incredere" sa va jupoaie de bani si o sa schimbe tot ce le pica in mana ca sa fie siguri ca nu se va mai repeta. ( ca o paranteza manopera a fost de 3h iar pe factura au aparut 8h , de aici si pretul astronomic )
Nu stiu ce sa zic eu am fost mai preventiv si am zis ca merita sa dau aceasta suma de frica sa nu ma lase in drum, dar sunt sigur ca la o analiza mai amanuntita problema se putea rezolva si cu bani mai putini. Mergeti la un service decent si nu va grabiti sa aruncati cu banii pe reprezentante.!! |
--------------------
Renault
Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord -
2006
|
|
blacklitmouse |
25 Nov 2009, 18:57
Post
#31
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare |
poi tace pe moment sau ma rog o zi doua iar dupa aia face la fel asta cand e frig la fel cum descrieti si voi dar la mine si cand e la relanti greiereste",tocmai am fost si m am uitat la ea nu arata rau deloc nu se vad crapaturi si ce ati scris voi mai sus,oricum la ce preturi am citit lasa sa scartaie pana se satura!
|
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
vallixx |
25 Nov 2009, 21:02
Post
#32
|
Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.355 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti |
Tata are la Cielo aceeasi problema si de la service i-au zis ca este vorba de firma care produce curelele. Cureaua respectiva este tronconica si acel con (V-ul care se vede in sectiune), nu este la fel la toti producatorii. Ca atare, unele curele prind fulia "pe varf" altele o prind la baza. In functie si de V-ul fuliei, o uzura nu tocmai mare, face cureaua sa fluiere chiar daca nu este uzata exagerat. Tata ii mai dadea cu un spray cu silicon de ala de dai pe bord.
O lasa sa mearga, pulveriza acolo silicon, cureaua il cara pe fulii si zgomotul disparea. E adevarat ca din cand in cand aparea, dar ii dadea la cap din nou. E o solutie iefina sa scapi de zgomot. Uleiul e prea alunecos, apa de de ineficienta si o mai si imprastii prin motor, mai dai si de rugina dupa aia. Se poate sa fie insa un pic riscant, sa risti sa patineze cureaua. Daca insa nu-i uzata si e bine intinsa..... This post has been edited by vallixx: 25 Nov 2009, 21:07 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
andronic |
26 Nov 2009, 11:50
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 3 August 08 From: Bucuresti |
nu stiu ce sa zic, cat reusesti sa o pacalesti cu spray-ul... vezi sa nu fie vorba de o uzura mai pronuntata si sa fii nevoit sa schimbi alte role mai tarziu.
|
--------------------
Renault
Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord -
2006
|
|
maxtor |
26 Nov 2009, 22:50
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 2 November 09 |
Sa va zis eu o chestie legat de distributia la motor , care nu are cum sa scartaie sau ceva de genu. Cureaua de distributie antreneaza mai multe "fulii"sa zicem asa iar aceasta nu are cum sa patineze altfel motorul s-ar sparge sau alte chestii.Singurele care pot face scartait sunt cele de la alternator sau sorvo-directie si restu curelelor care nu am profil dintat cu este cel de la distributie .Treaba cu siliconul sau apa ori uleiul nu fac decat sa uzeze si mai tare cureaua care probabil nu este intinsa destul si aluneca pe fulie ori este uzata peste limita admisa (timp sau km).Aceasi problema o am si eu de 1 an cu clio.Anul acesta am schimbat 6 curele la alternator toate avand aceasi problema cu acel "scartait" pana cand am ajuns sa schimb si bateria pentru ca nu mai incarca destul, totul din cauza fuliei care era roasa si rodea la randul ei si cureaua sau curelele (pe care am dat o groaza de bani degeaba ....si nervii pe care i-am mancat cu ea )
|
--------------------
Renault
Clio
1994 1.2 benzina
- BH 57 JBL
|
|
sdj_ro |
27 Nov 2009, 13:06
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 25 February 07 From: Constanta |
acelasi lucru l-am patit si eu,asta dupa ce schimbasem si distributia si cureaua de accesorii si rola intinzatoare;la inceput doar fluiera dar acuma se auzea mult mai ciudat,am dat cu putin spray electro cleaner si momentan nu mai face,dar cum spunea un coleg pe aici "ii dau la cap" si poate tace.
|
--------------------
RENAULT/BMW
CLIO SYMBOL/320D E90
2007 1.5 dci 70cp/2006 2.0 163cp
|
|
andronic |
27 Nov 2009, 13:23
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 3 August 08 From: Bucuresti |
pai daca face asa dupa ce ai schimbat distributia...de ce nu mergi cu ea inapoi in service ca sa-ti dea cei de acolo o solutie, asta cu datu cu sparay e mai mult o amanare ca oricum ceva acolo trebuie schimbat
|
--------------------
Renault
Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord -
2006
|
|
sdj_ro |
28 Nov 2009, 18:59
Post
#37
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 25 February 07 From: Constanta |
momentan fiind weekend nu pot ajunge o sa vad saptamana viitoare ce o sa fac pentru ca problema persista.
|
--------------------
RENAULT/BMW
CLIO SYMBOL/320D E90
2007 1.5 dci 70cp/2006 2.0 163cp
|
|
jflaci |
29 Nov 2009, 22:19
Post
#38
|
fiz. Group: Members Posts: 60 Joined: 17 February 09 |
Salut!
Si mie mi-a scartait la pornire (motor rece), si tacea dupa un timp. Acest timp s-a tot lungit si am ajuns ca si dupa 15 minute de functionare (motor cald) tot mai scartaia. L-am dus la service, unde l-au demontat (cureaua) si au ajuns la concluzia ca poate e de la alternator, de la rulmenti. Toata poanta in povestire este ca, dupa ce am decis ca nu am bani acum pentru alternator sa-l schimb, s-a remontat cureaua si nu mai suna. Asta 3 zile, o sa vedem ce se intampla mai departe. Laci. PS: nu dati vina pe curea sau role intinzatoare in cazul meu, s-au schimbat in februarie 2009. |
--------------------
Renault
Clio Symbol RNA 1.4 8V
2001
- MS-06-JIE Ansmann MadRat 1/10
Tamtech Gear Brushless Hornet 1/18 Tamiya TL-01 alias Bonzer 1/10 |
|
cmandrei |
30 Nov 2009, 10:06
Post
#39
|
NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.437 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures |
Alternatorul de obicei bazaie nu scartaie (cand este de la rulmenti).
Rolele pot sa faca urat fara nici o problema, chiar daca sunt montate in februarie (am eu un exemplu pe masina ) si cureaua de asemenea. Spor, |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
sdj_ro |
3 Dec 2009, 23:45
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 25 February 07 From: Constanta |
am schimbat rola intinzatoare,problema persista.
|
--------------------
RENAULT/BMW
CLIO SYMBOL/320D E90
2007 1.5 dci 70cp/2006 2.0 163cp
|
|
jflaci |
9 Dec 2009, 10:17
Post
#41
|
fiz. Group: Members Posts: 60 Joined: 17 February 09 |
Iara suna (
|
--------------------
Renault
Clio Symbol RNA 1.4 8V
2001
- MS-06-JIE Ansmann MadRat 1/10
Tamtech Gear Brushless Hornet 1/18 Tamiya TL-01 alias Bonzer 1/10 |
|
marutz |
14 Jan 2010, 10:27
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 14 January 08 |
Problema este la rola de pe alternator
|
--------------------
renault
clio 1,5 dci
2004
- b 78 cmy
|
|
lq182 |
14 Jan 2010, 17:54
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 14 January 10 |
Salut,
Am si eu o problema asemanatoare ... sau nu. Dimineata, dupa pornirea motorului se aude un "suierat" / " vuiet" in interior. Am deschis capota si de la motor nu se aude nimic suspect. Se aude doar inauntru si sunetul este destul de puternic. De asemenea, daca accelerez, frecventa sunetului este mai mare insa intensitatea sa audio este mai redusa. Dupa cateva minute de mers , sunetul dispare. Masina inca este in service si cei de acolo nu stiu sigur de la ce ar putea fi. Suspecteaza radioatorul. O fi insa aceiasi problema cu cureaua raportata de userii de mai sus ? Multumesc! |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol 2005
80cp dci |
|
krokos |
14 Jan 2010, 19:16
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 12 March 08 From: Bucuresti |
lq182 exact aceeasi problema o am si eu. Am descris problema aici, ai cumva climatronic?
|
--------------------
Renault
Megane Estate 1,5dci 110cp
2012
- Numar mic
|
|
lq182 |
15 Jan 2010, 12:05
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 14 January 10 |
Nu am climatronic ci AC normal. Mie imi face zgomotul respectiv indiferent pe ce pozitie este sistemul de climatizare.
Cei de la service au aplicat urmatoarea procedura: - au pornit masina --> se auzea zgomotul - au oprit masina si au obturat furtunasele ce alimenteaza radiatorul - au pornit masina --> nu se mai auzea zgomotul - au oprit masina si au eliberat furtunasele ce alimenteaza radiatorul - au pornit masina --> in continuare nu se mai auzea zgomotul .... deci nu pot spune 100% ca este la de la radiator... dar el este singurul care ar putea face zgomoptul respectiv ce se aude doar in interior (??) Mi s-a recomandat schimbarea radiatorului dar nu vreau sa dau atatia bani doar pentru un zgomot ce dispare in 2-3 minute.... Aveti idee daca exista solutii sau modalitati de a curata radiatorul ? In ideea ca s-a depus ceva ce produce acest zgomot.... |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol 2005
80cp dci |
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2024 - 02:56 |