Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Scartaie o curea

Johnny Bravo
post 28 Jan 2005, 15:58
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




Daca se rupe cureaua aia nu se rupe si motorul dar nici bine nu este. Mai nasol e daca se rupe cureaua de distributie, cea care antreneaza supapele ca daca se rupe le strica. Tata a patit-o.


--------------------
Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport
Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 5 Feb 2005, 16:13
Post #17


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Nu stiu cum este exact la Clio. De obicei cureaua respectiva, din poza, antreneaza alternatorul si/sau compresorul A/C si pompa de apa. Cureaua de distributie "leaga" vibrochenul cu axa cu came si obligatoriu este o curea profilata (lata si cu santuri transversale) special ca sa nu alunece si sa apara desincronizari intre cursa pistonului si supapele aferente acestuia, este prevazut pe circuit un intinzator automat si este protejata (sub o masca, nu la vedere).
Ce v-a scartaie voua este prima curea de care am vorbit. Cauzele ar fi:
1.Cureaua s-a intins si din cauza de umiditate aluneca scotand acel scartait (fluierat, se mai aude pe strada le diverse masini in momentul demarajului deoarece atunci creste turatia motorului si normal a alternatorului si/sau a compresorului A/C). Rezolvare: Intinderea curelei.
2.Cureaua prezinta semne de imbatranire (crapaturi, zdrenturi pe margine). Rezolvare: Schimarea curelei.
Repet, nu stiu exact ce antreneaza la Clio, dar daca nu antreneaza si pompa de apa, se poate merge pana la primul service si fara ea, in caz ca se rupe sau se poate inlocui cu o pereche de ciorapi de dama (dres), dar ar fi bine sa nu ajungeti in situatia asta.
Raspuns punctual:
@flo8200 La tine, se intampla exact ce am explicat, si datorita faptului ca "bagai" multi consumatori electrici, alternatorul trebuia sa incarce "la greu" opunea rezistenta mai mare si cureaua aluneca.
@ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala).


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 5 Feb 2005, 21:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




citat:@ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala).

E posibil ..dar..din seara aia n-am mai auzit zgomotul.E adevarat dimineata cind e fff frig parca se aude o scirtiala,insa cum se incalzeste motorul, dispare. In seara aia a fost insa o situatie speciala: am venit cu viteze ff mare printr-o ninsoare abundenta+fff frig...nu stiu daca are vreo legatura...


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 5 Feb 2005, 21:30
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




si putin offtopic...la mine de cind masina a fost nou nouta la frig (sub 0)se intimpla urmatoarele:scirtiiala discreta la curea(pe care am observat-o mai tarziu :roll: ),un zgomot de metal (k o tabla lovita) cind eliberez frana de mana,si maartorul abs care ramane un pic aprins/se reaprinde scurt, dupa pornirea motorului dimineata la rece.Aceste fenomene se repeta de fiecare data cind conditiile sunt implinite..asa ca nu ma ingrijoreaza. Nu stiu daca la altii e tot asa... Scuze pt offtopic!


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 5 Feb 2005, 22:06
Post #20


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




1. Scartaiala la curea se datoreaza faptului ca nu a fost intinsa foarte tare, iar cureaua fiind noua s-a mai lasat. La urmatoarea revizie atentioneaza-i sa o verifice si sa o mai intinda.
2. Zgomotul de la frana de mana s-ar putea sa fie din cauza eliberarii bruste a sabotilor si probabil ca arcurile care departaza sabotii de oale sunt mai tarii si eliberarea e mai brusca. Verifica daca face la fel si cand apesi tare frana si o eliberezi brusc (stand pe loc).
3. Despre ABS nu stiu ce sa-ti spun.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anny
post 9 Feb 2005, 13:21
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




Si la mine scartaie tot cureaua aia (care e in poza) din stanga motorului.
Sa vedem la care pica primul motorul :wink:


--------------------
Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP
2002

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mallox
post 10 Feb 2005, 15:48
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 December 04
From: Bacau




Am avut si eu problema asta (de altfel am mai spus-o si in alt topic). Problema era de la intinzator care se uzase. A trebuit schimbat: pret 8,5 milioane biggrin.gif . Exista nota tehnica conform careia se schimba si cureaua odata cu intinzatorul, dar e mai ieftina doar vreo 500k. Oricum s-a rezolvat si acum nu mai aud nici un chitzait din motor.


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V
Opel New Astra vine pe 15 aug.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 10 Feb 2005, 16:00
Post #23


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




La banii astia, deja imi place cum scartaie. are personalitate laugh.gif


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anny
post 10 Feb 2005, 17:28
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




pret 8,5 milioane :shock:

Si unde mai pui ca scartaie numa 2-3 minute maxim. Iar daca afara sunt in jur de -5...-6 grade nu mai zice nimika biggrin.gif
Asa ca mai stam....


--------------------
Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP
2002

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 6 Jul 2005, 18:28
Post #25


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Atentie la uzura curelei de accesorii. La Clio pozitionarea ei este putin nefericita si prezinta un risc major: in partea de jos (cea care nu se vede sau se vede foarte greu) este foarte apropiata de cureaua de distributie (iar intre ele lipseste orice element de protectie - cred ca pur si simplu nu au mai avut loc pentru el, ca e inghesuiala mare acolo). Ruperea curelei de accesorii (chiar si partial) poate trimite bucatele de curea in angrenajul curelei de distributie (tine de norocul fiecaruia), care daca patineaza vreun pic sau se rupe cauzeaza buba mare la motor. Situatia mi-a fost detaliata de un mecanic Ipso care tocmai repara un astfel de caz.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacklitmouse
post 24 Nov 2009, 19:56
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 3 November 08
From: baia mare




salut baieti am si eu o probleme sau ma rog nu e chiar o problema, imi scartaie cureaua de distributie pana mi se incalzeste motorul cam urat iar dupa ce e cald motorul are un zgomot(greieras mai bine zis)mai usor am observat ca daca pun umpic de apa pe ea sau ulei tace am facut asta odata la recomandarea unui prieten si eram curios va rog sa imi ziceti ce pot sa fac sa dispara zgomotul!imi cer scuze nu stiam unde sa postez! multumesc mult!


--------------------
renault clio 2002 expression,1.5 dci - MM88LTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 25 Nov 2009, 09:58
Post #27


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.437
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Precis, daca scartaie, este cea de accesorii si nu de distributie, plus ca pe aia nu poti turna nimic ca nu ajungi la ea asa usor ...

Trebuie inlocuita, sau poate e o problema la rola intinzatoar - dar eu cred ca este vorba doar despre curea smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacklitmouse
post 25 Nov 2009, 13:43
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 3 November 08
From: baia mare




ms mult cmandrei!


--------------------
renault clio 2002 expression,1.5 dci - MM88LTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxtor
post 25 Nov 2009, 17:14
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 November 09




la mine patineaza cureaua de la alternator si scoate un scortait la pornire sau atunci cand pornesc mai multe "consumatoare"de curent ori din cauza ca nu este intinsa ori este uzata.Daca pui apa sau ulei nu faci decat sa "taca" pe moment dar ai sansa sa nu iti incarce bine bateria si o sa ramai fara curent. smile.gif Verifica curea de la alternator(parerea mea)


--------------------
Renault Clio 1994 1.2 benzina - BH 57 JBL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andronic
post 25 Nov 2009, 17:52
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 3 August 08
From: Bucuresti




exact aceeasi problema am avut-o si eu...dimineata pe racoare un fasait asa pt 2-3 min apoi tace. Am fost cu ea la service Filaret de frica sa nu fie ceva pe la distributie. Acolo baietii mi-au dat cureaua de acceosrii jos si au folosit nusht ce cheie cu ajutorul careia au invartit cureaua de distributie. Ce sa vezi fasaitul inca se mai auzea si asa am ajuns sa schimb toata distributia la doar 43.000km, pretul 1,952.25 ron...asa ca fratilor mergeti la Filaret cu cea mai mare "incredere" sa va jupoaie de bani si o sa schimbe tot ce le pica in mana ca sa fie siguri ca nu se va mai repeta. ( ca o paranteza manopera a fost de 3h iar pe factura au aparut 8h , de aici si pretul astronomic )
Nu stiu ce sa zic eu am fost mai preventiv si am zis ca merita sa dau aceasta suma de frica sa nu ma lase in drum, dar sunt sigur ca la o analiza mai amanuntita problema se putea rezolva si cu bani mai putini. Mergeti la un service decent si nu va grabiti sa aruncati cu banii pe reprezentante.!!


--------------------
Renault Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord - 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacklitmouse
post 25 Nov 2009, 18:57
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 3 November 08
From: baia mare




poi tace pe moment sau ma rog o zi doua iar dupa aia face la fel asta cand e frig la fel cum descrieti si voi dar la mine si cand e la relanti greiereste",tocmai am fost si m am uitat la ea nu arata rau deloc nu se vad crapaturi si ce ati scris voi mai sus,oricum la ce preturi am citit lasa sa scartaie pana se satura! radmasa.gif


--------------------
renault clio 2002 expression,1.5 dci - MM88LTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 25 Nov 2009, 21:02
Post #32


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.355
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Tata are la Cielo aceeasi problema si de la service i-au zis ca este vorba de firma care produce curelele. Cureaua respectiva este tronconica si acel con (V-ul care se vede in sectiune), nu este la fel la toti producatorii. Ca atare, unele curele prind fulia "pe varf" altele o prind la baza. In functie si de V-ul fuliei, o uzura nu tocmai mare, face cureaua sa fluiere chiar daca nu este uzata exagerat. Tata ii mai dadea cu un spray cu silicon de ala de dai pe bord.
O lasa sa mearga, pulveriza acolo silicon, cureaua il cara pe fulii si zgomotul disparea. E adevarat ca din cand in cand aparea, dar ii dadea la cap din nou. radmasa.gif
E o solutie iefina sa scapi de zgomot. Uleiul e prea alunecos, apa de de ineficienta si o mai si imprastii prin motor, mai dai si de rugina dupa aia.
Se poate sa fie insa un pic riscant, sa risti sa patineze cureaua. Daca insa nu-i uzata si e bine intinsa.....

This post has been edited by vallixx: 25 Nov 2009, 21:07


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andronic
post 26 Nov 2009, 11:50
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 3 August 08
From: Bucuresti




nu stiu ce sa zic, cat reusesti sa o pacalesti cu spray-ul... vezi sa nu fie vorba de o uzura mai pronuntata si sa fii nevoit sa schimbi alte role mai tarziu.


--------------------
Renault Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord - 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxtor
post 26 Nov 2009, 22:50
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 November 09




Sa va zis eu o chestie legat de distributia la motor , care nu are cum sa scartaie sau ceva de genu. Cureaua de distributie antreneaza mai multe "fulii"sa zicem asa iar aceasta nu are cum sa patineze altfel motorul s-ar sparge sau alte chestii.Singurele care pot face scartait sunt cele de la alternator sau sorvo-directie si restu curelelor care nu am profil dintat cu este cel de la distributie .Treaba cu siliconul sau apa ori uleiul nu fac decat sa uzeze si mai tare cureaua care probabil nu este intinsa destul si aluneca pe fulie ori este uzata peste limita admisa (timp sau km).Aceasi problema o am si eu de 1 an cu clio.Anul acesta am schimbat 6 curele la alternator toate avand aceasi problema cu acel "scartait" pana cand am ajuns sa schimb si bateria pentru ca nu mai incarca destul, totul din cauza fuliei care era roasa si rodea la randul ei si cureaua sau curelele (pe care am dat o groaza de bani degeaba ....si nervii pe care i-am mancat cu ea )


--------------------
Renault Clio 1994 1.2 benzina - BH 57 JBL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sdj_ro
post 27 Nov 2009, 13:06
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 25 February 07
From: Constanta




acelasi lucru l-am patit si eu,asta dupa ce schimbasem si distributia si cureaua de accesorii si rola intinzatoare;la inceput doar fluiera dar acuma se auzea mult mai ciudat,am dat cu putin spray electro cleaner si momentan nu mai face,dar cum spunea un coleg pe aici "ii dau la cap" si poate tace.


--------------------
RENAULT/BMW CLIO SYMBOL/320D E90 2007 1.5 dci 70cp/2006 2.0 163cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andronic
post 27 Nov 2009, 13:23
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 3 August 08
From: Bucuresti




pai daca face asa dupa ce ai schimbat distributia...de ce nu mergi cu ea inapoi in service ca sa-ti dea cei de acolo o solutie, asta cu datu cu sparay e mai mult o amanare ca oricum ceva acolo trebuie schimbat


--------------------
Renault Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord - 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sdj_ro
post 28 Nov 2009, 18:59
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 25 February 07
From: Constanta




momentan fiind weekend nu pot ajunge o sa vad saptamana viitoare ce o sa fac pentru ca problema persista.


--------------------
RENAULT/BMW CLIO SYMBOL/320D E90 2007 1.5 dci 70cp/2006 2.0 163cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jflaci
post 29 Nov 2009, 22:19
Post #38


fiz.


Group: Members
Posts: 60
Joined: 17 February 09




Salut!

Si mie mi-a scartait la pornire (motor rece), si tacea dupa un timp. Acest timp s-a tot lungit si am ajuns ca si dupa 15 minute de functionare (motor cald) tot mai scartaia. L-am dus la service, unde l-au demontat (cureaua) si
au ajuns la concluzia ca poate e de la alternator, de la rulmenti. Toata poanta in povestire este ca, dupa ce am decis ca nu am bani acum pentru alternator sa-l schimb, s-a remontat cureaua si nu mai suna. Asta 3 zile, o sa vedem ce se intampla mai departe.

Laci.

PS: nu dati vina pe curea sau role intinzatoare in cazul meu, s-au schimbat in februarie 2009.


--------------------
Renault Clio Symbol RNA 1.4 8V 2001 - MS-06-JIE
Ansmann MadRat 1/10
Tamtech Gear Brushless Hornet 1/18
Tamiya TL-01 alias Bonzer 1/10
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 30 Nov 2009, 10:06
Post #39


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.437
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Alternatorul de obicei bazaie nu scartaie (cand este de la rulmenti).

Rolele pot sa faca urat fara nici o problema, chiar daca sunt montate in februarie (am eu un exemplu pe masina sad.gif ) si cureaua de asemenea. Spor,


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sdj_ro
post 3 Dec 2009, 23:45
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 25 February 07
From: Constanta




am schimbat rola intinzatoare,problema persista.


--------------------
RENAULT/BMW CLIO SYMBOL/320D E90 2007 1.5 dci 70cp/2006 2.0 163cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jflaci
post 9 Dec 2009, 10:17
Post #41


fiz.


Group: Members
Posts: 60
Joined: 17 February 09




Iara suna sad.gif(


--------------------
Renault Clio Symbol RNA 1.4 8V 2001 - MS-06-JIE
Ansmann MadRat 1/10
Tamtech Gear Brushless Hornet 1/18
Tamiya TL-01 alias Bonzer 1/10
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marutz
post 14 Jan 2010, 10:27
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 14 January 08




Problema este la rola de pe alternator


--------------------
renault clio 1,5 dci 2004 - b 78 cmy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lq182
post 14 Jan 2010, 17:54
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 14 January 10




Salut,

Am si eu o problema asemanatoare ... sau nu. Dimineata, dupa pornirea motorului se aude un "suierat" / " vuiet" in interior. Am deschis capota si de la motor nu se aude nimic suspect. Se aude doar inauntru si sunetul este destul de puternic. De asemenea, daca accelerez, frecventa sunetului este mai mare insa intensitatea sa audio este mai redusa. Dupa cateva minute de mers , sunetul dispare.

Masina inca este in service si cei de acolo nu stiu sigur de la ce ar putea fi. Suspecteaza radioatorul.
O fi insa aceiasi problema cu cureaua raportata de userii de mai sus ?

Multumesc!


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol 2005
80cp dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krokos
post 14 Jan 2010, 19:16
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 12 March 08
From: Bucuresti




lq182 exact aceeasi problema o am si eu. Am descris problema aici, ai cumva climatronic?


--------------------
Renault Megane Estate 1,5dci 110cp 2012 - Numar mic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lq182
post 15 Jan 2010, 12:05
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 14 January 10




Nu am climatronic ci AC normal. Mie imi face zgomotul respectiv indiferent pe ce pozitie este sistemul de climatizare.
Cei de la service au aplicat urmatoarea procedura:
- au pornit masina --> se auzea zgomotul
- au oprit masina si au obturat furtunasele ce alimenteaza radiatorul
- au pornit masina --> nu se mai auzea zgomotul
- au oprit masina si au eliberat furtunasele ce alimenteaza radiatorul
- au pornit masina --> in continuare nu se mai auzea zgomotul .... deci nu pot spune 100% ca este la de la radiator... dar el este singurul care ar putea face zgomoptul respectiv ce se aude doar in interior (??)

Mi s-a recomandat schimbarea radiatorului dar nu vreau sa dau atatia bani doar pentru un zgomot ce dispare in 2-3 minute....

Aveti idee daca exista solutii sau modalitati de a curata radiatorul ? In ideea ca s-a depus ceva ce produce acest zgomot....



--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol 2005
80cp dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2024 - 02:56
Dacia