Schimbare antigel M1
![]() ![]() ![]() |
Schimbare antigel M1
RaduMan |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 12 November 03 From: Bucuresti-Ploiesti-Falticeni ![]() |
|
||
--------------------
VW
Touran
2004 Trendline NU forta, foloseste un ciocan mai mare!
|
|||
cipman |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
E mai usor ca la Dacie fiindca n-ai nevoie de pâlnie. Doar daca vrei sa speli circuitul. Indicat ar fi un compresor de aer.
Golire 1. Se desurubeaza colierul si se scoate furtunul de la baza radiatorului (n-are buson) 2. Se desurubeaza aerisitoarele pe care le gasesti pe: radiator, furtunul ce merge la calorifier si pe carcasa termostatului (ultimul - cu exceptia motoarelor E7J si K7M) 3. Se asteapta pana nu mai curge si/sau se sufla aer daca ai cu ce (pe unde poti, pe sus - cu capacul vasului de expansiune pus la loc - sau chiar prin gaura vasului - trebe sa-ti faci un capac prin care treci furtunul de la compresor) 4. Se pune furtunul (si colierul) la loc. Umplere 1. Se pune lichid in vasul de expasiune 2. Se inchid aerisitoarele (ramase deschise din pct. 2 de la golire) pe masura ce lichidul iese in jet continuu, fara zgomot. 3. Se pune lichid in vasul de expansiune pana da pe dinafara 4. Se insurubeaza capacul (dopul) vasului de expansiune 5. Se porneste motorul si se tine la 2500 rpm pana ce motorul se incalzeste si electro-ventilatorul porneste de 3 ori (o alta specificatie spune ca sa-l tii 4 minute la 2500 rpm) -> se numeste aerisire automata. 6. Se lasa sa raceasca putin (t< 60-70 grade) 7. Se completeaza lichidul din vas daca e cazul. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
INFANTERIST |
![]()
Post
#3
|
![]() - Group: Members Posts: 146 Joined: 20 January 08 From: Romania ![]() |
POTI SA NE SPUI CE ANTIGEL AI FOLOSIT
CA CE CANTITATE INTRA CAT A COSTAT ANTIGELU |
--------------------
MEGANE
1400 TCE
BREAK
|
|
gikwrx |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 14 September 08 From: Pucioasa ![]() |
cn poate sa faca niste poze la acele aerisitoare pt ca as dori sa bag eu antigel. trebuie de neaparat un tip de antigel sau nu are importanta???
multumesc celor care o sa ma ajute! |
--------------------
Renault
Megane I
2002
|
|
radunre |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Antigelul folosit de mine (acelasi produs il avea si masina cand am cumparat-o) este acelasi produs cu cel folosit la Dacia Logan, Glaceelf tip D, la orice magazin mai serios, cu piese de dacia il gasesti la ~19Ron/Litru, eu l-am diluat 1:1
LE: Cantitatea totala de lichid in sistemul de racire este de ~7,5 litri pt. motorul meu dar din cauza ca mai ramane prin conducte si in bloc (termostatul e inchis) mie mi-a intrat doar ~6 litri This post has been edited by radunre: 16 Nov 2008, 15:23 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
ISseby |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 9 September 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(cipman @ 19 Oct 2005, 21:39) E mai usor ca la Dacie fiindca n-ai nevoie de pâlnie. Doar daca vrei sa speli circuitul. Indicat ar fi un compresor de aer. Golire 1. Se desurubeaza colierul si se scoate furtunul de la baza radiatorului (n-are buson) 2. Se desurubeaza aerisitoarele pe care le gasesti pe: radiator, furtunul ce merge la calorifier si pe carcasa termostatului (ultimul - cu exceptia motoarelor E7J si K7M) 3. Se asteapta pana nu mai curge si/sau se sufla aer daca ai cu ce (pe unde poti, pe sus - cu capacul vasului de expansiune pus la loc - sau chiar prin gaura vasului - trebe sa-ti faci un capac prin care treci furtunul de la compresor) 4. Se pune furtunul (si colierul) la loc. Umplere 1. Se pune lichid in vasul de expasiune 2. Se inchid aerisitoarele (ramase deschise din pct. 2 de la golire) pe masura ce lichidul iese in jet continuu, fara zgomot. 3. Se pune lichid in vasul de expansiune pana da pe dinafara 4. Se insurubeaza capacul (dopul) vasului de expansiune 5. Se porneste motorul si se tine la 2500 rpm pana ce motorul se incalzeste si electro-ventilatorul porneste de 3 ori (o alta specificatie spune ca sa-l tii 4 minute la 2500 rpm) -> se numeste aerisire automata. 6. Se lasa sa raceasca putin (t< 60-70 grade) 7. Se completeaza lichidul din vas daca e cazul. Salut. As vrea si eu sa-mi schimb antigelul. Atasez o schita cu tubulatura sistemului de racire la Megane-ul din semnatura. Ai putea, te rog, sa reprezinti pe desen acele aerisitoare si care din tuburile conectate la radiator se desface? (banuiesc ca e cel de jos). Merci. tubulatura_racire.JPG ( Size: 101.57k ) Number of downloads: 7321 |
--------------------
Renault
Megane Hatchback RXE
1.6/16v, 79kw, 1999
|
|
radunre |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
ISseby, din pacate in imagine nu apare cutia termostatului in clar, eu acolo am gasit singurul ventil e aerisire, este aproximativ unde intra furtunul cu reperul 11.
Golirea o faci pe la furtunul cu reperul 2 in capatul care intra in radiator (jos). |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
ISseby |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 9 September 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(radunre @ 25 Nov 2008, 10:24) ISseby, din pacate in imagine nu apare cutia termostatului in clar, eu acolo am gasit singurul ventil e aerisire, este aproximativ unde intra furtunul cu reperul 11. Golirea o faci pe la furtunul cu reperul 2 in capatul care intra in radiator (jos). Merci de raspuns. Uite,poate schita aceasta te ajuta mai mult. Cred ca astazi voi face schimbul (astept sa se raceasca motorul si lichidul). Asa cum m-ai sfatuit si tu, voi scoate furtunul nr.2, astept sa se goleasca. Sper sa identific aerisitorul apoi, deoarece nu am compresor, voi folosi o pompa. E destul de mic spatiul. Sper sa ma descurc. radiator.JPG ( Size: 90.01k ) Number of downloads: 8209 Update: cred ca am facut o confuzie intre radiator si cutia termostatului... cred.. This post has been edited by ISseby: 25 Nov 2008, 15:23 |
--------------------
Renault
Megane Hatchback RXE
1.6/16v, 79kw, 1999
|
|
radunre |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
hm, ciudat, la ultima schita apare si un buson care pare a fii pt golire (14) ceea ce la mine nu este (cutia termostatului nu apare deloc). Nu ma mir pt. ca in manualul renault scrie ca trebuie facuta aerisirea la radiator + cutia termostat + circuitul de incalzire habitaclu. Sunt convins ca unele/toate aerisirile apar in functie de varianta de motor si dotari.
La mine in radiator nu am gasit nici una si am cautat vre-o 10 minute ziua in amiaza mare dotat cu o lanterna puternica. Se pare totusi ca am aerisit perfect circuitul cu unicul aerisitor de pe cutia termostatului, de atunci nu a scazut nivelul, nu s-a supraincalzit motorul, nu spumeaza antigelul. Spor |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
ISseby |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 9 September 08 From: Iasi ![]() |
Salut. In ceea ce ma priveste, declar incheiat capitolul "schimbat antigel". Nu l-am mai schimbat eu
![]() |
--------------------
Renault
Megane Hatchback RXE
1.6/16v, 79kw, 1999
|
|
Dodone |
![]()
Post
#11
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Scump dom'le scump. Pe bune. Da' asta e, nestiinta si/sau domnia se platesc...
![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
mitzunator |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 25 December 07 From: Craiova ![]() |
ce parere aveti de un nene care a fost toata viata mecanic la reprezentante citroen,ford,etc,si sofer,are un pasat 1,9 pe motorina din 2002 si pune numai antigel pur ...cika asa e mai bine.....ce parere aveti? ca face ungerea mai bine,si raceste mai bine...ce ziceti face bine???
|
--------------------
Renault
Megane 2
2008 [B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
|
|
Dodone |
![]()
Post
#13
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
El e mai destept decat proiectantul si constructorul masinii. Daca ei au facut un grafic al concentratiei in functie de temperatura si zone climatice, inseamna ca asa trebuie facut.
Nu agreez mecanicii romani mai destepti decat cei nemti, care fabrica masina. Si antigelurile - indiferent ca sunt pe baza de glicoli sau etilene - reactioneaza chimic cu piesele cu care intra in contact, indiferent de natura lor. Dar asta se intampla in timp indelungat, precum si din cauza diferentelor de temperaturi si a numarului acestora. Aceasta reactie e uunul din motivele pentru care constructorii germani recomanda clientilor sa schimbe o data la 8 ani toate furtunurile de cauciuc de la motor. Daca pui doar antigel concentrat, acesta uzeaza mai repede furtunurile. Dar, fiecare cu pasarica lui... |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
radunre |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
si nu doar atat !!! din cate stiu eu antigelul nediluat ingheata mult mai repede decat cel diluat 40%-apa/60% si in plus are o vascozitate mare la temperatura ridicata, motorul ala o sa pateasca ceva grav...
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
mitzunator |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 25 December 07 From: Craiova ![]() |
din gura ziceti pe cap sa ii cada!
|
--------------------
Renault
Megane 2
2008 [B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
|
|
Dodone |
![]()
Post
#16
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Sorry, da' nu am mai auzit expresia
![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
mitzunator |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 25 December 07 From: Craiova ![]() |
si la 1,9 dti din 2000 cum se schimba? ajung greu la furtunul de jos al radiatorului si nu am acces decat pe deasupra,ma cam chinuii ca nu am loc sa bag mana bine pe acolo si in plus clemele alea sunt greu de scos....
|
--------------------
Renault
Megane 2
2008 [B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Tot la fel... este cel mai jos punct al circuitului de racire...
Nici la mine nu este loc mai mult... dar cu un pic de perseverenta se poate... Ai grija ca stiutul radiatorului pe care vine furtunul este din plastic... nu-l forta.. This post has been edited by cj98czh: 3 Aug 2009, 11:58 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
mitzunator |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 25 December 07 From: Craiova ![]() |
mersi ma bag maine mai cu atentie,abia imi intra mana,dar nu am un patent ceva sa desfac colierul acela,sti e din ala fara surub asa ca un arc..... da vad cu ce il apuc sa il strang...
|
--------------------
Renault
Megane 2
2008 [B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
|
|
Vallybz |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.475 Joined: 26 October 08 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
ca sa nu mai deschid alt topic postez aici
din cauza ca pierd lichid pe la termostat (s-a bulit garnitura) vreau sa rezov aceasta problema (o sa curga cand o sa il desfac) si tot odata vreau sa schimb si antigelul. ce antigel imi recomandati sa pun. astept raspunsurile voastre. |
--------------------
Renault
Megane 1 Facelift, 1.6, 16v
Coupe 1999 K4M-A7-00
- BZ 87 BVM
|
|
Madriann |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
![]() Rosu. Sau Verde. ![]() This post has been edited by Madriann: 15 Oct 2009, 18:44 |
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
Vallybz |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.475 Joined: 26 October 08 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
si ca producator? si cati litri sa cumpar?
|
--------------------
Renault
Megane 1 Facelift, 1.6, 16v
Coupe 1999 K4M-A7-00
- BZ 87 BVM
|
|
radunre |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
antigel de Logan, Glaceelf tip D, este verde fluorescent, diluat 1:2 e perfect.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Sau Glaceol RX tip D . Tot de Dacia.(fabricat in Belgia)
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
felixneagu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 17 September 08 From: Galati ![]() |
Salutare...ca sa nu mai deschid alt topic pun si eu o intrebare aici legata tot de antigel. Ieri am schimbat antigelul la megane classic al meu. In totalitate. Cel vechi care l-a scos era negru. Am zis ca probabil din cauza ca nu a fost schimbat de mult timp. (sincer nu stiu de cat timp , pt. ca eu am luat masina anul trecut in primavara). Ca urmare am schimbat antigelul (roz), astazi am vrut sa verific nivelul ca sa mai pot completa, dar surpriza, era din nou negru. E normal sa se inegreasca dupa numai o zi?
Mersi de orice raspuns, sugestie. |
--------------------
Renault
Megane Classic 1.6, 16v
2003
- Galati
|
|
Vallybz |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.475 Joined: 26 October 08 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
ai spalat si tu circuitul pana sa pui noul antigel? ca se poate sa fi ramas din cel vechi?
ps: cati litri de antigel ai cumparat? This post has been edited by Vallybz: 16 Oct 2009, 13:09 |
--------------------
Renault
Megane 1 Facelift, 1.6, 16v
Coupe 1999 K4M-A7-00
- BZ 87 BVM
|
|
felixneagu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 17 September 08 From: Galati ![]() |
Daca as fi stiut ce operatii trebuiesc facute, as fi facut. CA urmare m-am dus la un ''specialist''. El zice ca a scos tot antigelul vechi. A desfacut cateva furtune si a curs un lichid negru. Spalatura sigur nu a facut ca as fi remarcat. 4 litri de antigel diluat a intrat.
This post has been edited by felixneagu: 16 Oct 2009, 13:42 |
--------------------
Renault
Megane Classic 1.6, 16v
2003
- Galati
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Mie mi-au intrat aproape 6... deci nu stiu ce sa zic.... nu cred ca a insistat sa scoata cat mai mult...
Antigelul roz este G12.... si nu este ok pt. motorul tau.... tie iti rebuia galben... sau de Tip D.... efectul o sa-l vezi in cateva luni cand iti va manca garniturile..... eu zic ca nu a prea citit mecanicul tau ce antigel trebuie pt. motorul tau... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
felixneagu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 17 September 08 From: Galati ![]() |
Si este posibil ca negreala sa fie de la ce a dizolvat antigelul?
Prin garnituri ce sa inteleg? Furtunele de cauciuc? This post has been edited by felixneagu: 16 Oct 2009, 16:15 |
--------------------
Renault
Megane Classic 1.6, 16v
2003
- Galati
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
nu cred sa afecteze furtunele cat semeringurile si garniturile de etansare..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 14:29 |