Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimbare antigel M1

RaduMan
post 18 Oct 2005, 09:29
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 12 November 03
From: Bucuresti-Ploiesti-Falticeni




A aschimbat careva singur antigelul la M1?
E usor ca la Dacie sau e nevoie de scule speciale?


--------------------
VW Touran 2004 Trendline
NU forta, foloseste un ciocan mai mare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 19 Oct 2005, 21:39
Post #2


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




E mai usor ca la Dacie fiindca n-ai nevoie de pâlnie. Doar daca vrei sa speli circuitul. Indicat ar fi un compresor de aer.
Golire
1. Se desurubeaza colierul si se scoate furtunul de la baza radiatorului (n-are buson)
2. Se desurubeaza aerisitoarele pe care le gasesti pe: radiator, furtunul ce merge la calorifier si pe carcasa termostatului (ultimul - cu exceptia motoarelor E7J si K7M)
3. Se asteapta pana nu mai curge si/sau se sufla aer daca ai cu ce (pe unde poti, pe sus - cu capacul vasului de expansiune pus la loc - sau chiar prin gaura vasului - trebe sa-ti faci un capac prin care treci furtunul de la compresor)
4. Se pune furtunul (si colierul) la loc.

Umplere
1. Se pune lichid in vasul de expasiune
2. Se inchid aerisitoarele (ramase deschise din pct. 2 de la golire) pe masura ce lichidul iese in jet continuu, fara zgomot.
3. Se pune lichid in vasul de expansiune pana da pe dinafara
4. Se insurubeaza capacul (dopul) vasului de expansiune
5. Se porneste motorul si se tine la 2500 rpm pana ce motorul se incalzeste si electro-ventilatorul porneste de 3 ori (o alta specificatie spune ca sa-l tii 4 minute la 2500 rpm) -> se numeste aerisire automata.
6. Se lasa sa raceasca putin (t< 60-70 grade)
7. Se completeaza lichidul din vas daca e cazul.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
INFANTERIST
post 4 Feb 2008, 13:01
Post #3


-


Group: Members
Posts: 146
Joined: 20 January 08
From: Romania




POTI SA NE SPUI CE ANTIGEL AI FOLOSIT
CA CE CANTITATE INTRA
CAT A COSTAT ANTIGELU


--------------------
MEGANE 1400 TCE BREAK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gikwrx
post 12 Nov 2008, 19:52
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 14 September 08
From: Pucioasa




cn poate sa faca niste poze la acele aerisitoare pt ca as dori sa bag eu antigel. trebuie de neaparat un tip de antigel sau nu are importanta???
multumesc celor care o sa ma ajute!


--------------------
Renault Megane I 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 16 Nov 2008, 15:21
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Antigelul folosit de mine (acelasi produs il avea si masina cand am cumparat-o) este acelasi produs cu cel folosit la Dacia Logan, Glaceelf tip D, la orice magazin mai serios, cu piese de dacia il gasesti la ~19Ron/Litru, eu l-am diluat 1:1

LE: Cantitatea totala de lichid in sistemul de racire este de ~7,5 litri pt. motorul meu dar din cauza ca mai ramane prin conducte si in bloc (termostatul e inchis) mie mi-a intrat doar ~6 litri

This post has been edited by radunre: 16 Nov 2008, 15:23


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 24 Nov 2008, 16:12
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




QUOTE(cipman @ 19 Oct 2005, 21:39)
E mai usor ca la Dacie fiindca n-ai nevoie de pâlnie. Doar daca vrei sa speli circuitul. Indicat ar fi un compresor de aer.
Golire
1. Se desurubeaza colierul si se scoate furtunul de la baza radiatorului (n-are buson)
2. Se desurubeaza aerisitoarele pe care le gasesti pe: radiator, furtunul ce merge la calorifier si pe carcasa termostatului (ultimul - cu exceptia motoarelor E7J si K7M)
3. Se asteapta pana nu mai curge si/sau se sufla aer daca ai cu ce (pe unde poti, pe sus - cu capacul vasului de expansiune pus la loc - sau chiar prin gaura vasului - trebe sa-ti faci un capac prin care treci furtunul de la compresor)
4. Se pune furtunul (si colierul) la loc.

Umplere
1. Se pune lichid in vasul de expasiune
2. Se inchid aerisitoarele (ramase deschise din pct. 2 de la golire) pe masura ce lichidul iese in jet continuu, fara zgomot.
3. Se pune lichid in vasul de expansiune pana da pe dinafara
4. Se insurubeaza capacul (dopul) vasului de expansiune
5. Se porneste motorul si se tine la 2500 rpm pana ce motorul se incalzeste si electro-ventilatorul porneste de 3 ori (o alta specificatie spune ca sa-l tii 4 minute la 2500 rpm) -> se numeste aerisire automata.
6. Se lasa sa raceasca putin (t< 60-70 grade)
7. Se completeaza lichidul din vas daca e cazul.
*




Salut. As vrea si eu sa-mi schimb antigelul. Atasez o schita cu tubulatura sistemului de racire la Megane-ul din semnatura. Ai putea, te rog, sa reprezinti pe desen acele aerisitoare si care din tuburile conectate la radiator se desface? (banuiesc ca e cel de jos). Merci.

tubulatura_racire.JPG ( Size: 101.57k ) Number of downloads: 7321


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 25 Nov 2008, 10:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




ISseby, din pacate in imagine nu apare cutia termostatului in clar, eu acolo am gasit singurul ventil e aerisire, este aproximativ unde intra furtunul cu reperul 11.

Golirea o faci pe la furtunul cu reperul 2 in capatul care intra in radiator (jos).


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 25 Nov 2008, 15:09
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




QUOTE(radunre @ 25 Nov 2008, 10:24)
ISseby, din pacate in imagine nu apare cutia termostatului in clar, eu acolo am gasit singurul ventil e aerisire, este aproximativ unde intra furtunul cu reperul 11.

Golirea o faci pe la furtunul cu reperul 2 in capatul care intra in radiator (jos).
*



Merci de raspuns. Uite,poate schita aceasta te ajuta mai mult.

Cred ca astazi voi face schimbul (astept sa se raceasca motorul si lichidul). Asa cum m-ai sfatuit si tu, voi scoate furtunul nr.2, astept sa se goleasca. Sper sa identific aerisitorul apoi, deoarece nu am compresor, voi folosi o pompa.
E destul de mic spatiul. Sper sa ma descurc.

radiator.JPG ( Size: 90.01k ) Number of downloads: 8209


Update: cred ca am facut o confuzie intre radiator si cutia termostatului... cred..

This post has been edited by ISseby: 25 Nov 2008, 15:23


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 25 Nov 2008, 22:58
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




hm, ciudat, la ultima schita apare si un buson care pare a fii pt golire (14) ceea ce la mine nu este (cutia termostatului nu apare deloc). Nu ma mir pt. ca in manualul renault scrie ca trebuie facuta aerisirea la radiator + cutia termostat + circuitul de incalzire habitaclu. Sunt convins ca unele/toate aerisirile apar in functie de varianta de motor si dotari.
La mine in radiator nu am gasit nici una si am cautat vre-o 10 minute ziua in amiaza mare dotat cu o lanterna puternica. Se pare totusi ca am aerisit perfect circuitul cu unicul aerisitor de pe cutia termostatului, de atunci nu a scazut nivelul, nu s-a supraincalzit motorul, nu spumeaza antigelul.

Spor


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 26 Nov 2008, 22:05
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Salut. In ceea ce ma priveste, declar incheiat capitolul "schimbat antigel". Nu l-am mai schimbat eu smile.gif Am incercat sa o fac singur, insa m-am lovit in prima faza de acele coliere f.bine stranse, si sincer aveam emotii ca nu cumva sa le fortez si sa se rupa, iar al2lea impediment era nestiinta. Asa ca am mers azi la un service si pt 25ron mi-au schimbat ei antigelul.


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 26 Nov 2008, 22:23
Post #11


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Scump dom'le scump. Pe bune. Da' asta e, nestiinta si/sau domnia se platesc... sad.gif


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzunator
post 30 Jul 2009, 12:52
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 25 December 07
From: Craiova




ce parere aveti de un nene care a fost toata viata mecanic la reprezentante citroen,ford,etc,si sofer,are un pasat 1,9 pe motorina din 2002 si pune numai antigel pur ...cika asa e mai bine.....ce parere aveti? ca face ungerea mai bine,si raceste mai bine...ce ziceti face bine???


--------------------
Renault Megane 2 2008
[B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 30 Jul 2009, 13:09
Post #13


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




El e mai destept decat proiectantul si constructorul masinii. Daca ei au facut un grafic al concentratiei in functie de temperatura si zone climatice, inseamna ca asa trebuie facut.
Nu agreez mecanicii romani mai destepti decat cei nemti, care fabrica masina.
Si antigelurile - indiferent ca sunt pe baza de glicoli sau etilene - reactioneaza chimic cu piesele cu care intra in contact, indiferent de natura lor. Dar asta se intampla in timp indelungat, precum si din cauza diferentelor de temperaturi si a numarului acestora.
Aceasta reactie e uunul din motivele pentru care constructorii germani recomanda clientilor sa schimbe o data la 8 ani toate furtunurile de cauciuc de la motor.
Daca pui doar antigel concentrat, acesta uzeaza mai repede furtunurile.
Dar, fiecare cu pasarica lui...


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 30 Jul 2009, 14:11
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




si nu doar atat !!! din cate stiu eu antigelul nediluat ingheata mult mai repede decat cel diluat 40%-apa/60% si in plus are o vascozitate mare la temperatura ridicata, motorul ala o sa pateasca ceva grav...


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzunator
post 30 Jul 2009, 14:29
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 25 December 07
From: Craiova




din gura ziceti pe cap sa ii cada!


--------------------
Renault Megane 2 2008
[B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 30 Jul 2009, 22:16
Post #16


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Sorry, da' nu am mai auzit expresia wacko.gif . Reformuleaza, te rog.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzunator
post 3 Aug 2009, 10:49
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 25 December 07
From: Craiova




si la 1,9 dti din 2000 cum se schimba? ajung greu la furtunul de jos al radiatorului si nu am acces decat pe deasupra,ma cam chinuii ca nu am loc sa bag mana bine pe acolo si in plus clemele alea sunt greu de scos....


--------------------
Renault Megane 2 2008
[B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 3 Aug 2009, 11:57
Post #18


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Tot la fel... este cel mai jos punct al circuitului de racire...

Nici la mine nu este loc mai mult... dar cu un pic de perseverenta se poate...

Ai grija ca stiutul radiatorului pe care vine furtunul este din plastic... nu-l forta..

This post has been edited by cj98czh: 3 Aug 2009, 11:58


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzunator
post 4 Aug 2009, 21:47
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 25 December 07
From: Craiova




mersi ma bag maine mai cu atentie,abia imi intra mana,dar nu am un patent ceva sa desfac colierul acela,sti e din ala fara surub asa ca un arc..... da vad cu ce il apuc sa il strang...


--------------------
Renault Megane 2 2008
[B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 15 Oct 2009, 16:45
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




ca sa nu mai deschid alt topic postez aici

din cauza ca pierd lichid pe la termostat (s-a bulit garnitura) vreau sa rezov aceasta problema (o sa curga cand o sa il desfac) si tot odata vreau sa schimb si antigelul. ce antigel imi recomandati sa pun. astept raspunsurile voastre.


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 15 Oct 2009, 18:43
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




blink.gif
Rosu. Sau Verde.
icon_mrgreen.gif

This post has been edited by Madriann: 15 Oct 2009, 18:44


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 15 Oct 2009, 22:10
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




si ca producator? si cati litri sa cumpar?


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 16 Oct 2009, 09:44
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




antigel de Logan, Glaceelf tip D, este verde fluorescent, diluat 1:2 e perfect.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 16 Oct 2009, 10:10
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Sau Glaceol RX tip D . Tot de Dacia.(fabricat in Belgia)


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
felixneagu
post 16 Oct 2009, 12:59
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 17 September 08
From: Galati




Salutare...ca sa nu mai deschid alt topic pun si eu o intrebare aici legata tot de antigel. Ieri am schimbat antigelul la megane classic al meu. In totalitate. Cel vechi care l-a scos era negru. Am zis ca probabil din cauza ca nu a fost schimbat de mult timp. (sincer nu stiu de cat timp , pt. ca eu am luat masina anul trecut in primavara). Ca urmare am schimbat antigelul (roz), astazi am vrut sa verific nivelul ca sa mai pot completa, dar surpriza, era din nou negru. E normal sa se inegreasca dupa numai o zi?

Mersi de orice raspuns, sugestie.


--------------------
Renault Megane Classic 1.6, 16v 2003 - Galati
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 16 Oct 2009, 13:06
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




ai spalat si tu circuitul pana sa pui noul antigel? ca se poate sa fi ramas din cel vechi?


ps: cati litri de antigel ai cumparat?

This post has been edited by Vallybz: 16 Oct 2009, 13:09


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
felixneagu
post 16 Oct 2009, 13:35
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 17 September 08
From: Galati




Daca as fi stiut ce operatii trebuiesc facute, as fi facut. CA urmare m-am dus la un ''specialist''. El zice ca a scos tot antigelul vechi. A desfacut cateva furtune si a curs un lichid negru. Spalatura sigur nu a facut ca as fi remarcat. 4 litri de antigel diluat a intrat.

This post has been edited by felixneagu: 16 Oct 2009, 13:42


--------------------
Renault Megane Classic 1.6, 16v 2003 - Galati
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Oct 2009, 16:07
Post #28


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Mie mi-au intrat aproape 6... deci nu stiu ce sa zic.... nu cred ca a insistat sa scoata cat mai mult...

Antigelul roz este G12.... si nu este ok pt. motorul tau.... tie iti rebuia galben... sau de Tip D.... efectul o sa-l vezi in cateva luni cand iti va manca garniturile..... eu zic ca nu a prea citit mecanicul tau ce antigel trebuie pt. motorul tau...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
felixneagu
post 16 Oct 2009, 16:13
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 17 September 08
From: Galati




Si este posibil ca negreala sa fie de la ce a dizolvat antigelul?

Prin garnituri ce sa inteleg? Furtunele de cauciuc?

This post has been edited by felixneagu: 16 Oct 2009, 16:15


--------------------
Renault Megane Classic 1.6, 16v 2003 - Galati
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Oct 2009, 20:47
Post #30


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




nu cred sa afecteze furtunele cat semeringurile si garniturile de etansare..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2025 - 14:29
Dacia