trepidatii motor 1.2 16v d4f d7, clio3
trepidatii motor 1.2 16v d4f d7, clio3
ioan victor |
13 Feb 2022, 09:42
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
|
||
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|||
wolfin |
13 Feb 2022, 10:31
Post
#2
|
n-am gasit cu dacia Group: Members Posts: 8.135 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti |
Salut.
Bieleta antibalans/antirasturnare de la cv cum se prezinta. Eu am avut de la ea vibratii (Symbol 1.4 mpi) This post has been edited by wolfin: 13 Feb 2022, 10:35 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ioan victor |
13 Feb 2022, 13:51
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
vizual arata bine,nu are cauciucul rupt sau cu fisuri , dar pot sa o schimb zilele astea pentru ca nu este chiar asa scumpa ,merci pentru sfat!
|
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|
wolfin |
13 Feb 2022, 15:15
Post
#4
|
n-am gasit cu dacia Group: Members Posts: 8.135 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti |
Pe loc ....turatiile oscileaza? Cand motorul/masina vibreaza.
La plecatul de pe loc..tr 1 ..2? This post has been edited by wolfin: 13 Feb 2022, 15:15 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ioan victor |
13 Feb 2022, 16:33
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
turatiile nu oscileaza ,dupa ce se incalzeste motorul, relantiul sta la 600rpm fara sa fluctueze, masina vibreaza atat la relantii(pe loc) cat si in mers , fara legatura cu treapta in care se afla masina.
|
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|
wolfin |
13 Feb 2022, 18:43
Post
#6
|
n-am gasit cu dacia Group: Members Posts: 8.135 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti |
Deci e ceva mecanic nu electric/alimentare.
Tampon/bieleta/ambreaj..adica volanta deformata Daca cu aceste vibratii..venea si o lipsa de putere...era injector blocat. This post has been edited by wolfin: 13 Feb 2022, 18:48 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ioan victor |
17 Feb 2022, 19:07
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
am comandat tamponul antirasturnare , tamponul din dreptul cutiei de viteze, ulei pt. motor +filtre pentru ca ma apropii de 10mii ,ulei pentru cutie pentru ca nu cred sa fi fost schimbat vreodata
o parte din piese erau pe stoc ,pe restul le ridic maine zilele astea ma apuc sa schimb piesele si revin cu feedback -o sa ma uit si la sistemul(este ceva cu arcuri, nu cu racord flexibil) care prinde esapamentul de galeria de evacuare eventual o sa dau jos tot esapementul sa pot sa-l scot din ecuatie -daca nici cu cele mentionate mai sus nu rezolv o sa incerc cu aditivi , metabond pentru ulei , dura lube pentru conbustibil+un plin de rompetrol alto 101 sau omv carrera 100...Am dat exemplu dura lube si metabond caci astia imi trec acum prin minte. uleiurile sunt elf tranself nfx sae75w pt. cutie si elf evolution sxr 5w40 pt. motor L.E. am incercat sa adaug poze dar nu reusesc nici .jpg nici .bmp (Upload failed. You are not permitted to upload a file with that file extension) This post has been edited by ioan victor: 17 Feb 2022, 19:27 |
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|
Batrânul |
17 Feb 2022, 21:13
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.462 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti |
Și eu am același motor (1.2 l, 16V, D4F 740, Euro 6), dar pe un Clio IV din 2015.
Încă de la început m-am confruntat cu aceeași problemă: trepidație la ralanti (motorul nu „merge rotund”). În cei patru ani de garanție am fost atât la reprezentanța Renault de unde am cumpărat mașina (Meridian Vest București), cât și la alte service-uri autorizate (Serus și AutoCobălcescu), cu această problemă, dar nu s-a rezolvat nimic. De fiecare dată diagnosticul pe calculator a fost OK, iar motorul care trepida aiurea nu a impresionat pe nimeni. Turația măsurată efectiv a fost de 675 rot/minut - mi s-a spus că este normală, dar eu cred că aici e buba: dacă ridic puțin turația, până pe la 750-800 rot/minut (de exemplu pornind aerul condiționat) motorul merge mult mai rotund. Mi-au schimbat bobina (!), mi-au modificat strângerea tampoanelor, au curățat clapeta de accelerație, am schimbat bujiile, dar degeaba... După ce am ieșit din garanție, am renunțat să mai caut cauza acestei trepidații, m-am obișnuit cu ea... Nu cred că „așa face toate”, cum mi s-a spus. Eu bănuiesc în continuare turația prea mică la cald, dar care nu poate fi reglată (decât poate din soft). |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
wolfin |
17 Feb 2022, 21:22
Post
#9
|
n-am gasit cu dacia Group: Members Posts: 8.135 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti |
O variatie a turatiei in gol e acceptata..parca 50r/min.
La suzi..in gol e setata pe la 550 r/min. Daca las usa deschisa efectiv zici ca urmeaza sa se rupa. Daca dau drumul la ac inceteaza. Din ce povesteste colegul nu pare sa fie asta. El are vibratii si peste 1000 r/min. Un tampon ceva... Colegul ar putea..dar e ff subiectiv si tine mult de interpretare...cu mana sa vada ce intra in rezonanta cu caroseria. Adica sa puna mana pe toate componentele care nu il lasa fara degete. Motor...tampoane ....cv...radiator....roti...daca se aude sunet mecanic.... This post has been edited by wolfin: 17 Feb 2022, 21:32 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
clau166 |
18 Feb 2022, 17:11
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 29 May 10 From: Arges |
Parerea mea e sa verifici atent reglajul supapelor. Nu vad cum ar putea fi corect doar 0.05mm pe admisie. Ma asteptam la 0.2mm admisie si 0,3-0.35mm evacuare. Poate cineva iti ofera datele din manual si se rezolva problema mai usor dar eu iti recomand sa iei acele date din manual si sa reglezi supapele pe maxim nu pe minim. Daca ai admisie 0.15-0.25 regleaza la 0.25. Nu-mi dau seama daca problema ta e de la supape dar cred ca le-ai reglat prea stranse.
|
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
18 Feb 2022, 19:05
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.117 Joined: 10 May 20 |
Din cate stiu pentru ClioIII 1.2 16V 2006 55kW motor D4F740 D7 valorile la rece (valabile si pentru D4F742) sunt:
- arbore cu came fara canelura: admisie 0,10 - 0,17 mm ; evacuare 0,20 - 0,27 mm - arbore cu came cu canelura intre camele de pe cilindrul 2: admisie 0,25 - 0,32 mm ; evacuare 0,35 - 0,42 mm |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
ioan victor |
21 Feb 2022, 11:17
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
am schimbat tamponul antirasturnare , tamponul din dreptul cutiei de viteze vibratiile mari intre 1000rpm si 2000rpm au disparut , acum nu mai zornaie bordul -merci wolfin pt. solutie.
-raman trepidatiile mici si constante indiferent de rpm , se simt pe volan ,se simt daca pun mana pe motor ieri m-am urcat intr-un sandero 2010 acelasi motor ,avea acelasi trepidat. 21 Feb 2022, 11:27: Gil26 in autodata asa sunt cum zici tu, dar eu am luat datele dintr-un manual de service urcat de un coleg de pe forum , o sa folosesc un aditiv liqui moly engine flush pentru curatare motor ,dupa care o sa desfac admisia si o sa setez la 0.10 tachetii, ocazie cu care vad daca isi fac treaba aditivii pentru ca eu aveam chiulasa cam uratica. o sa ma uit mai bine dupa marcaj sa vad exact unde ma incadrez cu reglajul-problema este ca nu prea stiu cum arata canelura .in autodata am poza cu pozitia ei,dar nu stiu cum trebuie sa arate This post has been edited by ioan victor: 21 Feb 2022, 11:27 |
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|
Gil26 |
21 Feb 2022, 12:00
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.117 Joined: 10 May 20 |
Valorile acelea nu sunt din Autodata, iar ca info vezi si aici: Link topic D4F
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
wolfin |
21 Feb 2022, 15:04
Post
#14
|
n-am gasit cu dacia Group: Members Posts: 8.135 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti |
cu placere.
bine ca s a rezolvat...chiar si partial. This post has been edited by wolfin: 21 Feb 2022, 15:05 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
dainese1100 |
21 Feb 2022, 16:15
Post
#15
|
Membru Group: Validating DaciaClub Posts: 117 Joined: 6 February 22 From: Tziganistan |
@ioan victor folosește un flush de calitate, nu lucruri ieftine. Schimba uleiul mai des, ca sa nu mai ai depuneri. Mergi mai turat un pic. Nu cum conduc dieselarii si taximetriștii 1500-2000rpm.
Poti sa atingi 3000-3500rpm fara probleme, sa stii. |
--------------------
Dacia
Logan 2
2016 1,5dci 75cp k9k626
|
|
Gil26 |
21 Feb 2022, 23:25
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.117 Joined: 10 May 20 |
@ dainese1100 , despre mersul mai turat "nu cum conduc dieselarii si taximetriștii" colegul a scris destul de clar (plus postul #5):
QUOTE(ioan victor @ 21 Feb 2022, 11:17) ... -raman trepidatiile mici si constante indiferent de rpm , se simt pe volan ,se simt daca pun mana pe motor ieri m-am urcat intr-un sandero 2010 acelasi motor ,avea acelasi trepidat... Iar "un flush de calitate, nu lucruri iefttine .." nu cred ca rezolva o binecunoscuta problema la unele motoare D4F (despre care a scris si initiatorul) This post has been edited by Gil26: 21 Feb 2022, 23:27 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
dainese1100 |
21 Feb 2022, 23:43
Post
#17
|
Membru Group: Validating DaciaClub Posts: 117 Joined: 6 February 22 From: Tziganistan |
nu stiu, scuze ca te-am deranjat.Te las pe tine sa dai sfaturi de acum inainte.
21 Feb 2022, 23:49: QUOTE(ioan victor @ 21 Feb 2022, 11:17) o sa folosesc un aditiv liqui moly engine flush pentru curatare motor ,dupa care o sa desfac admisia si o sa setez la 0.10 tachetii, ocazie cu care vad daca isi fac treaba aditivii pentru ca eu aveam chiulasa cam uratica. cat despre engine flush,a zis initiatorul ca vrea sa foloseasca This post has been edited by dainese1100: 21 Feb 2022, 23:49 |
--------------------
Dacia
Logan 2
2016 1,5dci 75cp k9k626
|
|
Gil26 |
21 Feb 2022, 23:51
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.117 Joined: 10 May 20 |
Eu nu am dat "sfaturi", am oferit doar cateva informatii (si acelea foarte putine\scurte si doar ca info), atata tot....
LE: cat despre engine flush (de calitate pe care l-ai recomandat) bine ar fi ca asta sa fie rezolvarea, poate o aplica si ceilalti posesori de 1.2 16V cu aceasta problema. This post has been edited by Gil26: 22 Feb 2022, 00:02 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
22 Feb 2022, 12:41
Post
#19
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.438 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
de ce ai schimbat doar discul de ambreiaj si nu si placa???
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dainese1100 |
22 Feb 2022, 13:04
Post
#20
|
Membru Group: Validating DaciaClub Posts: 117 Joined: 6 February 22 From: Tziganistan |
|
--------------------
Dacia
Logan 2
2016 1,5dci 75cp k9k626
|
|
wolfin |
22 Feb 2022, 13:31
Post
#21
|
n-am gasit cu dacia Group: Members Posts: 8.135 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti |
La 200 de lei vine si placa de presiune plus rulment.
Nu vad ce mecanic ar schimba pe bucatele.... Acum trageti concluzii .... fara info. Not ok. |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
dainese1100 |
22 Feb 2022, 15:52
Post
#22
|
Membru Group: Validating DaciaClub Posts: 117 Joined: 6 February 22 From: Tziganistan |
QUOTE(wolfin @ 22 Feb 2022, 13:31) La 200 de lei vine si placa de presiune plus rulment. +1 probabil ca avea mecanicu un disc de ambreiaj de vânzare și inițiatorul l-a cumpărat, vezi postul colegului einstein1984 This post has been edited by dainese1100: 22 Feb 2022, 15:54 |
--------------------
Dacia
Logan 2
2016 1,5dci 75cp k9k626
|
|
wolfin |
22 Feb 2022, 16:31
Post
#23
|
n-am gasit cu dacia Group: Members Posts: 8.135 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti |
Enstain e la Paris?
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ioan victor |
22 Feb 2022, 20:18
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
gil26 din linkul acela mi-am luat informatiile- admisie 0,05(rece)-0,12(cald) si evacuare 0,15 (rece) la 0,22(cald)
dainese1100 eu schimb pe la 2000(dupa ureche) o sa incep sa schimb pe la 3000 einstein1984 initial imi comandase tot kitul de la luk dar ceva nu s-a potrivit, i-a facut retur si a comandat doar discul pentru ca a zis ca placa arata f bine (discul cel vechi avea un singur rand de arcuri si jucau,discul nou avea 2 randuri de arcuri, arcurile erau bagate unul in altul),nu a fost vorba de bani diferenta dintre kitul ala si placa pe care o am acum a fost de ~100 ron,de altfel piesele le-am luat cu discountul pe care il are la bardi fara adaos,tva ,si nu am platit nici manopera (pretenas) Batrânul am citit postarea dvs intr-un topic initiat de alt user, si m-am gandit la treaba asta ....masina in garantie cu trepidatii....(((( am bagat liqui moly engine flush dupa care am schimbat uleiul si filtru si am bagat aditiv liqui moly mos2 (amandoua au reviewuri bune pe emag) ,masina trepideaza la fel la relanti ,nu am apucat sa merg cu ea. maine ma apuc de tacheti ,o sa ma uit mai bine de marcaj ,daca am marcaj inseamna ca motorul este d4f 728 si atunci reglajele ar fi 0.25 admisie, 0.35 evacuare , daca nu il gasesc o sa-i reglez 0,12 admisie si 0.22 evacuare(maximele) problema mea este ca nu stiu cum trebuie sa arate marcajul(canalul) 22 Feb 2022, 21:23: am gasit cum trebuie sa arate marcajul : https://www.youtube.com/watch?v=Rp-3JtDoV9k 23 Feb 2022, 14:45: motorul meu este fara marcaj ,am reglat tachetii admisie 0.15 si evacuare 0.25 , rezultatul este dezastruos ,au reaparut trepidatiile foarte mari pana dupa 2000rpm ,sezutul parca este scaun cu masaj . in primul link este masina din interior cum se aud trepidatiile si poate o sa va ganditi ca am usile sau haionul crapate dar va asigur ca sunt bine inchise,iar in al 2=lea link tin capota deschisa putin tensionata in cui . motorul este cald ,la rece e mai nasol https://www.youtube.com/shorts/OVFdQ8Jm1G0 https://www.youtube.com/shorts/YM4oKL7n_Vs 24 Feb 2022, 14:39: astazi am desfacut din nou admisia,dar afara pentru ca este frumos si am vazut marcajul acoperit de rugina pe blocul motor . motorul este d4f 740 . nu am gasit info despre exact versiunea asta de d4f asa ca ma apuc sa reglez tachetii conform autodata la 0.10 admisie si 0.20 evacuare.......vedem ce iese This post has been edited by ioan victor: 24 Feb 2022, 14:39 |
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|
einstein1984 |
24 Feb 2022, 15:52
Post
#25
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.438 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
D4F 740, arbore cu canelura
0.35 and 0.42 mm . evacuare 0.25 and 0.32 mm . admisie fara canelura inlet valve clearance: 0.10 to 0.17 mm , exhaust valve clearance: 0.20 to 0.27 mm . informatiile sunt din manual. Dar eu zi ca mai degraba ambreiajul ar fi de vina. Vibratia dispare cand debraiezi? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Gil26 |
24 Feb 2022, 16:46
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.117 Joined: 10 May 20 |
Aceleasi informatii si valori le-am oferit in postul #11.
Trepidatii pot sa fie generate atat de ambreiaj cat si de motor. This post has been edited by Gil26: 24 Feb 2022, 16:48 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
ioan victor |
24 Feb 2022, 21:35
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
Am reglat admisia la 0,10 si evacuarea la 0,20 cum a zis si Gil26(merci) ,mai am vibratii intre 1000 si 1500rpm ,pe la 1200rpm zornaie putin bordul,dar nu mai simt in scaun trepidatii si nici haionul nu mai trepideaza,motorul nu se mai aude ca la tractor,dupa 2000rpm in sus nu mai este absolut nici o vibratie
--in postul 12 am scris ca dupa ce am schimbat tamponul antirasturnare si tamponul de pe cutie au disparut vibratiile mari si au ramas unele mici si constante indiferent de rpm (atunci aveam admisie 0,05 mm si evacuare 0,15 mm),ceea ce am uitat sa mentionez este ca dupa un drum de 70km au aparut iar intre 1000 si 2000rpm,drept urmare incepui sa caut probleme pe la tampoane. cu tamponul antirasturnare, cel de sub cutie dat jos vibratiile erau la fel ceea ce ma face sa cred ca nu el este responsabil de vibratiile pe care le am in caroserie.la un moment dat bagai un cric sub cutia de viteze si ridicai foarte putin (sub un cm) dupa care ma urcai in masina si ....ZERO trepidat indiferent de rpm, ralanti sau accelerata. Maine ma uit la tamponul de sub baterie care prinde cutia Poate fi si o problema de ambreiaj, poate volanta (desi nu este cu masa dubla) dar pe de alta parte eu am obtinut rezultate diferite umbland la supape. merci pentru reply einstein, la 0.10 admisie si 0.20 evacuare o sa le las si incep sa caut prin alta parte probleme This post has been edited by ioan victor: 24 Feb 2022, 21:39 |
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|
Gil26 |
25 Feb 2022, 01:45
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.117 Joined: 10 May 20 |
Da, atat acel tampon cat si volanta sunt potentiale cauze ale trepidatiilor (si nu doar la masina\motorizarea ta), tinand insa cont si de postul #5 si turatia prea mica poate genera "zdruncinaturi", primele doua se pot verifica\rezolva destul de usor, despre ultima poate sa fie alta discutie...
This post has been edited by Gil26: 25 Feb 2022, 01:56 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
ioan victor |
25 Feb 2022, 11:39
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 August 21 |
ma jucai toata dimineata la tamponul de sub baterie care prinde cutia , intr-un final pusei cate doua saibe de cauciuc intre tampon si suportul tamponului + o bucsa de drujba pe surubul care prinde tamponul, mai am mici trepidatii pe care le simt in volan pe la 1200rpm. Ceea ce facui nu cred ca este o solutie de durata si mai degraba rezolva din efectele unei probleme , nu problema. O sa merg asa o perioada sa vad cum se comporta iar intre timp o sa comanda tamponul+suportul de pe cutia de viteze (acesta are surubul care prinde tamponul imbracat in cauciuc si poate am si aici uzura).in link este video cu improvizatiile descrise mai sus.
https://youtu.be/vxEr5aEOEQM |
--------------------
renault
clio 3
2006
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th September 2024 - 22:50 |