sonda lambda?
![]() ![]() ![]() |
sonda lambda?
markon |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 February 08 From: iasi ![]() |
|
||
--------------------
renault
clio 1
1998
|
|||
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Se poate verifica....nu suta la suta dar cat de cat, vezi in atasament. Daca vrei informatii mai exacte pune si tu tipul motorului la semnatura.
Ai grija sa folosesti un instrument cu impedanta mare de intrare (de preferat unul digital) si sa ai grija sa nu faci scurt circuit intre pinii c si d ai sondei in timpul functionarii motorului pt ca poti strica atat sonda cat si ECM (cred ca ti-ai dat seama ca masuratoarea asta se face cu mufa de la sonda introdusa, ca sa poti masura trebuie sa gasesti o solutie sa tragi doua fire de la c si de la d). Pentru miros de benzina si consum crescut poate fi de vina si senzorul de temperatura al lichidului de racire de asta ti-am atasat si modul lui de verificare. vezi ca nu este bine sa mergi asa pt ca risti sa contaminezi catalizatorul si sonda lambda in cazul in care nu este ea de vina. This post has been edited by lupo_1.7sdi: 29 Aug 2011, 18:06 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
markon |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 February 08 From: iasi ![]() |
Un lucru important pe care l-am uitat si pt care banuiesc sonda este faptul ca la un moment dat relantiul juca intre 400 si 800 asta pana cand am inceput sa aud zurgalai pe evacuare.
Tot pe aici am citit ca defectarea sondei poate duce la infundarea catalizatorului si absolut la distrugerea lui. norocul meu ca a scuipat tot afara si nu s-a infundat de tot, in concluzie catalizatorul ala nu mai e bun de nimik, e doar de forma, dar nu cred ca s-a aiba legatura cu consumul pt ca nu mai are nici o sonda dupa el care sa masoare datele de iesire, doar la noxe dar asta nu e problema. ps: mufa la sonda mea e cu 3 fire nu cu 4 motor: K7M 702 66kw/90cp 1.6e 8v This post has been edited by markon: 30 Aug 2011, 10:58 |
--------------------
renault
clio 1
1998
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Ai exact acelasi motor ca fratemeu.
Si el a avut probleme cu fluctuatia ralantiului. Rezolvat prin: curatare clapeta acceleratie cu carburol (se poate folosi si spray pt curatarea franelor), iar alta data a trebuit sa schimbe bujiile. Inainte sa schimbe bujiile scotea si ceva fum negru pana se incalzea. Daca ai mai mult de 40-50 mii km iti recomand sa le schimbi si tu. Si la el miroase a benzina cand este rece, dar se pare ca este normal, oricum are sonda lambda dusa (a mers vreo suta de km in trei pistoane - din cauza unei fise - si se pare ca sa contaminat, cel putin asa zice testerul). Sonda lambda dusa nu inseamna neaparat arsa (probabil ca atunci se aprinde bec in bord) ci faptul ca nu mai lucreaza in parametri si in cazul asta nici nu se aprinde becul de check engine. Si la el zornaie catalizatorul (are urma de lovitura), culmea este ca o data i-au iesit noxele si cu el asa, se pare ca inca nu obtureaza evacuarea pt ca masina trege foarte bine si nici nu are consum mare (Brasov - Rupea si retur, intr-o directie mers mai sportiv, iar in cealalta normal, consumul a iesit 5,5 la suta, masurat de la plin la plin). Ti-am atasat cum se masoara la sonda cu 3 fire, nu este garantat cu masuratoarea asta ca merge in parametri dar daca da valorile de acolo inseamna ca merge cat de cat. This post has been edited by lupo_1.7sdi: 30 Aug 2011, 12:39 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
markon |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 February 08 From: iasi ![]() |
ce e drept nu am curatat clapeta dar nu cred ca este de la ea pt ca este curata, iar simptomele s-au oprit odata cu spargerea satelor din catalizator, de atunci nu a mai fluctuat niciodata si a trecut ceva timp.
ps: la diagnoza imi poate spune daca functioneaza fiecare senzor/sonda de la motor in parametrii normali? |
--------------------
renault
clio 1
1998
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Da, daca cine face diagnoza stie sa interpreteze datele, da o cautare pe youtube dupa DDT2000 si o sa vezi filmulete cu ce stie sa faca. Am incercat cu o interfata pe kkl si cu DDT dar nu se conecteaza la calc-ul masinii.
|
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
markon |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 February 08 From: iasi ![]() |
dupa mult, mult timp am reusit si am facut o diagnoza la reno si surpriza, nu era nici o eroare, totul functiona foarte bine. nu era nici sonda, nici sensorul presiune admisie aer, nimic.
totusi tipul de acolo mi-a spus sa schimb bujiile cu unele de origine renault, fara alte firme oricat de bune ar fi ele. vreau sa mentionez ca bujiile le-am verifucat si sunt bune plus de asta iarna trecuta la temperaturile alea de -20-30 grade masina a pornit la prima cheie. credeti ca ar trebui schimbate? consumul poate l-ar diminua dar cred ca foarte putin, insesizabil |
--------------------
renault
clio 1
1998
|
|
jas2 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Nu exista "Cele mai bune bujii Renault"
Chiar daca marca masinii este Renault sunt acceptate mai multe tipuri de bujii. Recomand NGK This post has been edited by jas2: 28 Sep 2011, 13:18 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
markon |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 February 08 From: iasi ![]() |
am inteles, ms mult jas2
|
--------------------
renault
clio 1
1998
|
|
fuscus |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 10 April 07 ![]() |
Salut ,
Am urmatoarea problema la un scenic 1.6 16 v din '99:din cand in cand masina parca merge in 3 pistoane ,consuma benzina si am mirosit si in uleiul din baie. Am pus-o pe tester si da eroare sonda lamda . Poate cineva sa puna o poza unde este pozitionata sonda sau sa explice cum dau de ea?Din ce m-am documentat pe net este compusa dintr-o rezistenta de 9 ohmi si o sonda de oxigen. As vrea sa o demontez si sa o testez inainte sa o schimb............ Astept si alte opinii............ |
--------------------
Renault
Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp
2001, Break
|
|
markon |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 February 08 From: iasi ![]() |
sonda e pe sistemul de evacuare, daca ridici capota se vede pe galerie, in partea de jos. E singura de pe traseu.
|
--------------------
renault
clio 1
1998
|
|
FuLG87 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 17 May 11 ![]() |
Salutare tuturor,
Am si eu o dilema ...am pus masina pe un tester de cartier si eroarea era "senzor oxigen defect" cand s-a uitat omu pe acolo prin setari a observat ca senzoru ala arata 800...800si ceva mV si brusc 0 ...si iar 800si,,... iar 0 cand o acelera pe la 2500 de ture... si mi-a spus ca este senzoru ala de pe admisie aer ..inainte de clapeta de aer dupa filtru ... sigur e ala sau e sonda lamba?? ca eu asa cred... (am si consumul marit in ultima perioada tocmai de aceea am pus`o pe tester) This post has been edited by FuLG87: 1 Aug 2012, 06:56 |
--------------------
renault
megane 1
1997
- cl03roj
|
|
vladdy99 |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 22 May 11 ![]() |
Salut, re-invii si eu topicul.
Masina tocmai a picat inspectia din cauza co2 ridicat in relanti. Este de la sonda lanbda? Megane 1.4 16V 1999.12. This post has been edited by vladdy99: 25 Oct 2019, 11:14 |
--------------------
Renault
Megane I Phase 2
2000
|
|
vladdy99 |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 22 May 11 ![]() |
QUOTE(vladdy99 @ 25 Oct 2019, 11:11) Megane 1.4 16V 1999.12. Revin cu mai multe detalii. CO 1.8(0.5) ; HC 410(200); (Hidrocarburi) CO2500 5.3(0.3); Senzorul Lambda atinge 0.84 ( 0.97-1.03). Întrebarea mea este daca valorile astea mari de poluare in relanti pot fi de la senzorul Lambda și un furtun de aer defectuos eventual bujii vechi sau este mult mai elaborată problema ? Vă mulțumesc pt orice idee! This post has been edited by vladdy99: 28 Oct 2019, 11:41 |
--------------------
Renault
Megane I Phase 2
2000
|
|
espacern |
![]()
Post
#15
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Incerca o curatare de injectoare/schimb filtre/ulei/benzina/bujii....si apoi masoara inca o data.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
valoarea de la sonda trebuie sa oscileze aprox intre 100 si 1000, de unde esti? iti dau sa probezi cu una buna dar e mai greu cu schimbatul
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
vladdy99 |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 22 May 11 ![]() |
QUOTE(espacern @ 28 Oct 2019, 18:52) Incerca o curatare de injectoare/schimb filtre/ulei/benzina/bujii....si apoi masoara inca o data. Iti multumesc pentru calm. O sa incec sa vad cat costa manopera pt ce ai enumerat + sonda lamba. QUOTE(krapcarasu @ 28 Oct 2019, 19:07) valoarea de la sonda trebuie sa oscileze aprox intre 100 si 1000, de unde esti? Iti multumesc pentru oferta. Sunt in nordul Suediei. |
--------------------
Renault
Megane I Phase 2
2000
|
|
vladdy99 |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 22 May 11 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane I Phase 2
2000
|
|
vladdy99 |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 22 May 11 ![]() |
QUOTE(vladdy99 @ 18 Nov 2019, 12:10) Update: A fost doar sonda lambda! Din cauza ei era relatiul la 1000RPM si avea normele de poluare ridicate. Multumesc pentru ajutorul dat. Fara el nu ajungeam in anul 2020 cu masina asta (Megane din 1999). |
--------------------
Renault
Megane I Phase 2
2000
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 15:27 |