se pote pune o turbina pe un motor diesel clasic?, e vreo problema?
![]() ![]() ![]() |
se pote pune o turbina pe un motor diesel clasic?, e vreo problema?
bogdan razvan |
![]()
Post
#1
|
||
bogdan Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 07 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2001 dinamique
- ct 90 box
|
|||
turbodxman |
![]()
Post
#2
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Se poate monta turbina.
Nu iti va rezista motorul prea mult. Cel mai bine fa-ti rost de un turbodiesel de 2068 cmc de Renault 21 sau 25. Daca vrei iti pot spune eu unde sa mergi pt a face acest lucru ![]() In lumea auto, totul este calculat pt a rezista la diferite presiuni, forte, etc. Motorul aspirat (non turbo) este gandit sa functioneze in anumiti parametri. Motoarele supraalimentate (cu turbocompresor sau compresor sau mai multe ...) sunt proiectate, testate ... sa functioneze la alte presiuni forte etc. Componentele motorului (segmenti, pistoane, biele, bolturi, cuzineti ...) nu sunt facute pt a monta o turbina in cazul celui diesel simplu. Piesele nu rezista la solicitarile respective ... Mai ales la francezi unde otelurile lasa de dorit ... fata de Germani ... Nu vorbim aici de Toyota Supra ... In unele cazuri ... unele modele pot avea blocuri motor identice (pt motor aspirat sau supraalimentat) dar difera toate celelalte componente interne. Ai nevoie de compresor, turbina, ungerea si racirea ei ... turbina e "legata" de motor practic ... cu toate ca pare simplu, la prima vedere, nu e chiar asa ... mai ales in Romania... si pt R 25. Mai vorbim si de alezaje diferite, curse diferite ... sunt muuuulllte de discutat. Succes! ... si daca faci acest pas tine-ma la curent ca sunt tare curios ce va iesi ... fie ca montezi un kit turbo pe dieselul aspirat fie ca iti pui un turbodiesel. Stiu ca turbodieselul de pe R 25 nu are suficienta putere in ziua de azi ...depasiri ... demaraje ..., nu mai zic de dieselul simplu ... cel mai bine ar trage un motor de 250-300 cai caroseria de R 25. Dar pt asa ceva ai nevoie de bani fff multi, piese, scule si pricepere ... slabe sanse sa realizezi asa ceva in Romania. ![]() This post has been edited by turbodxman: 10 Oct 2009, 21:18 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Diferenta dintre motorul 2068 diesel si cel TD este data de segmenti... cei pt. TD au forma trapezoidala nu dretunghiulara ... pistoanele sunt identice..
Pt. a pune turbina ai nevoie de o galerie de admisie de pe motorul cu turbo, turbina si tubul care iti face legatura dintre baia de ulei si turbina pt. lubrifiere si racirea turbunei, gaura o ai din fabrica dar este acoperita cu un dop. Mai ai nevoie de intercooler, furtunele de la turbo catre intercooler. Mai iti trebuie evacuarea, prima parte... sau saxofonul cum se mai numeste. In rest putina vointa si munca... si intradevar motorul nu va tine ca si cand era aspitat... dar daca este in stare buna nici nu cred ca o sa apuci sa-l vezi pe butuci... Daca mai ai intrebari sunt bucuros sa-ti raspund. Turbodxman... nu cred in diferenta de calitate dintre otelurile frantuzesti si cele nemtesti... fostul R25 a ajuns la 560.000 km fara a fi desfacut vreodata motorul... si merge impecabil in continuare in conditiile in care avea o turbina mai mare decat cea stock.... deci alte solicitari... This post has been edited by cj98czh: 10 Oct 2009, 23:14 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#4
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@cj98czh: Fiecare e liber sa creada ce vrea.
![]() Fostul TD, care a ajuns la 560 000 KM, cu o turbina mai mare decat cea stock, (depinde cu cat mai mult "baga" aceasta decat cea stock - ca se poate regla presiunea pe care o "baga" turbina) ![]() Nu inseamna k dak un motor produs de francezi sau mai multe au ajuns la 560 000 km sau au depasit cifra aceasta otelurile din care sunt facute componentele sunt la fel de bune sau superioare calitativ celor Germane sau Suedeze! ![]() Ce tuning poti face cu un "ursulet", ma refer acum strict la mecanica si ce se poate face cu un 25 sau altele franceze (vorbesc de masini din aceeasi perioada). Sa nu mai amintesc de celebrul Mercedes "Cobra" sau "bot de cal" ce numar de kilometri parcurgeau aceste modele? echipate fie cu motoare diesele sau benzinare??? Si eu am masina franceza, imi place alaturi de altele dar nu pot contesta calitatea, durabilitatea si robustetea celor germane, suedeze ... Sa nu mai amintesc de Volvo 240, 740, 760 etc... Sa fim lucizi! Legendele nu mor niciodata si nici nu pot fi ignorate sau banalizate daca traiesti cu picioarele pe Pamant si esti putin cunoscator si realist! ![]() ![]() This post has been edited by turbodxman: 11 Oct 2009, 09:58 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
bogdan razvan |
![]()
Post
#5
|
bogdan Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 07 ![]() |
va multumesc pt promtitudine,ideea cu chitul turbo a veni in urma unor drumuri mai lungi in tara unde am constat ca masina mea este deplorabila la capitolul depasiri si va rog sa ma credeti ca ,eu unul ma consider sofer,cu destui km la bord sa stiu desopre ce vb.in rest nu pot sa ma pling mai ales la consum dar la capitolul depasiri si la serpentinele din sinaia nu imi raman decat 2 variante,ori schimb masina ori ii maresc puterea.de cumparat un motor nu imi mai doresc pt ca sint deja la al 2-lea,deci nu ma consider chiar atat de impatimit dar am sa mai cintaresc ideea si sa vad ce decid,ca la urma urmei decat sa iau un turb de ateva sute de euro si sa imi cada motorul dupa 10000 de km mai bine mai pun bani si imi iau lata masina.va multumesc din suflet pt sfaturi si pt promtitudine,respect
|
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2001 dinamique
- ct 90 box
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#6
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@bogdan razvan: Placerea este intotdeauna de partea mea
![]() Tu sti cel mai bine cum vei face, dar, te sfatuiesc sa nu renunti la R 25 daca ti la confortul tau pt ca, iti spun din proprie experienta: am mers cu destule masini ... de la mici, premium, limuzine ... doar Mercedes S 600 din anii 90 il depaseste la confortul interior ... deci ... cred ca merita sa incerci un turbodiesel ... poate il dai la schimb pe al tau ... faci tu o combinatie. Oricum va fi ... Succes! ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
bogdan razvan |
![]()
Post
#7
|
bogdan Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 07 ![]() |
multumesc turbodxman
|
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2001 dinamique
- ct 90 box
|
|
ADELL |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 27 June 07 ![]() |
iti dau eu motor cu tot cu turbina las si pompa si injectoarele pe el 300 euro
|
--------------------
renault
25
1986
- is-03-bbj
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#9
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@bogdan razvan: Chiar ma gandeam ca avea ADELL un motor de vanzare. Iata ca a sosit oferta chiar din partea lui
![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
bogdan razvan |
![]()
Post
#10
|
bogdan Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 07 ![]() |
pai adell daca spuneai ieri azi nu mai aveai motorul dar faptul fiind consumat dami cateva detalii te rog frumos despre motor,km,in ce stare este ,ce acte poti sa imi oferi la el pt ca as vrea sa il inscriu in talon,de unde esti si de ce il vinzi ca nu pot sa nu intreb asta,pt ca sint curios.si daca ma mai poti ajuta cu citeva poze ,ar fii super,pt ca ochiul cere,ma intelegi,daca pe linga astea mai vrei tu sa imi spui ceva despre motor ei nu ma supar,din contra,dar asa rau imi pare ca nu mi-ai scris ieri,omule,of of
12 Oct 2009, 13:52: A SI INCA CEVA ADELL,EU NUS TIU EXACT CE CONTINE UN motor turbo si nici masina mea nu are instalatie pt asa ceva deci vreau exact sa imi specifici ce anume imi oferi si ce anume imi mai trebuie ca sa stiu si eu ce fac ca daca nu o las asa cum e si gata ,ms oricum astept un ras[puns de la tine 12 Oct 2009, 14:31: pt turbodxman si cj98 czh.am o intrebare pt voi.recent am purtat o discutie cu un amic care spune ca are un pasat diesel si ca mecancul lui ,in urma aprinderii repetate a senzorului de la apa pt racirea motorului,la sfatuit sa schimbe garnitura de chiuloasa ca e fisurata sau ciupita sau ceva de genul,pt ca ii csade apa din borcan si pt care are presiune,atentie presiune in borcan,motiv pt care se aprinde senzorul.acum eu a sezizat in repetate rinduri la al meu 25 ca scade apa din borcan si ca si amicul meu am presiune in borcan,motiv pt care u umblam cu capacul de la bidonas desfacut un filet doua ca sa iasa presiunea dar din cand in cand mai completam si eu cu cateva sute de grame de apa.mentionez ca motorul este schimbat si ca nu imi scoate gram de fum nic macar cand il turez mai tare asa,decat la pornire cateva secunde scoate fum in rst merge ceas.credeti ca e necesar sa schimb garnitura de chiuloasa sau ...........e alta chestie,in cazul meu.si mai am o intrebare ,ce inseamna in pt voi un motor care nu te tine mult adica ma refer la supraalimentarea motorului meu,avind in vedere ca eu intretin motorul numai cu consumabile noi si de calitate.inseamna 10000 de km,20000 de km,sau insemna mai putin de atata ca sa fac si eu un raport de pret ,ce castig si ce pierd.va multumesc.respect This post has been edited by bogdan razvan: 12 Oct 2009, 13:31 |
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2001 dinamique
- ct 90 box
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#11
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@ bogdan razvan: Avand in vedere ca nu costa mult garnitura de chiuloasa, oricum motorul tau este batran, garniturile nu au fost inlocuite ... si simptomele de care imi vorbesti ... o poti schimba linistit.
![]() Cat despre supraalimentarea motorului tau, nu iti pot spune cat te va tine ... nu am facut asemenea experiente ... e bine de stiut, de la bun inceput, ca daca motorul nu a fost gandit pt asa ceva ... te poti astepta la orice (defectiune). Deci ... vei vedea Oricum ... succes! ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
bogdan razvan |
![]()
Post
#12
|
bogdan Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 07 ![]() |
am inteles,ms pt sfat
|
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2001 dinamique
- ct 90 box
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#13
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@bogdan razvan: Poti sa ma ti la curent cu ceea ce vei face in legatura cu motorul, kit turbo sau inlocuire ... sau altceva ... sunt curios ce va iesi la final
![]() ![]() ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
bogdan razvan |
![]()
Post
#14
|
bogdan Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 07 ![]() |
ok am sa te tin la curent dar mai dureaza ca nu sint in tara
|
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2001 dinamique
- ct 90 box
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#15
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@bogdan razvan: OK. Nu e nici o graba. Sunt curios care va fi rezultatul. Bafta!
![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
bogdan razvan |
![]()
Post
#16
|
bogdan Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 07 ![]() |
numai bine si daca mai ai vreo inf ceva pe viitor,poti sa imi alsi scris aici ca eu verific destul de des forumul,ms si numai bine
|
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2001 dinamique
- ct 90 box
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#17
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@bogdan razvan: OK. Bafta!
![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 02:07 |