Probleme sistem franare, la ITP
![]() ![]() ![]() |
Probleme sistem franare, la ITP
bubalus |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
Attached thumbnail(s) scan0002.jpg ( Size: 87.29k ) Number of downloads: 901 scan0003.jpg ( Size: 71.1k ) Number of downloads: 917 scan0004.jpg ( Size: 49.93k ) Number of downloads: 843 |
||
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|||
renotgo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Bubulas ,dezechilibrul franelor pe fata poate fi datorat uzurii placutelor ,aer pe instalatie (pierderi lichid) ,blocarea unui pistonas ,discuri foarte uzate .Schimbarea placutelor este foarte simpla dar...aerisirea ,sau schimbarea lichidului de frana te sfatuiesc sa le faci la un service .Lichidul de frana se schimba la 120000 km sau la 6 ani.Numai bine !
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubalus |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
mersi mult retongo..
oricum cand intru in posesia placutelor ma voi duce la un service sa mi le schimbe ei. tot atunci am sa-i zic mecanicului sa-mi faca si o aerisire ...si sa-mi schimbe uleiul de frana (masina are 6 ani). apropo cati litri de ulei de frana trebuie pusi sa cumpar din timp? cam cat ar costa decent cele 3 operatii (schimbare placute, schimbare lichid si aerisire)...ca nu am idee si sa nu ma faca ala prea rau. dupa ce voi face operatiunile ma voi duce iar la ITP. daca tot sunt probleme voi folosi programarea de peste 2 saptamani de la service renault...poate e ceva mai complicat. 30 Aug 2008, 19:22: deci am mai studiat un pic cartea de service. zice ca lichidul de frana trebuie schimbat la 120 000 km sau la 4 ani. este necesar DOT 4...banuiesc ca producatorul nu e important. revin cu intrebarea...cati litri de lichid de frana trebuie sa cumpar? si cam cat ar costa manopera la schimbarea placutelor, a lichidului de frana si o aerisire? This post has been edited by bubalus: 30 Aug 2008, 19:22 |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Litrii? Da ce ai camion? Fii serios..700ml lichid de frana intra in TOATA instalatia (conform manualului). 2 bidonase de 500 ml e indeajuns (mai mai ramane ceva in unul pentru completare). La mine pe capacul de la rezervorul de lichid de frana scrie DOT3 sau DOT4 adica poti pune de care vrei cu conditia sa nu le amesteci - ori DOT3 ori DOT4. In schimb in manual scrie doar de DOT4. Eu am pus DOT4 sa fiu sigur ca nu o incurc cu ceva. Problema e sa ai grija la aerisire sa nu prinda aer ca e mai greu de scos in cazul in care masina e dotata cu ABS. Daca nu ai ABS atunci pedale cat cuprinde + un prieten bun sa slabeasca/stranga stutul de aerisire. Tot manualul specifica schimbarea lichidului la fiecare 2 ani.
This post has been edited by bubu782001: 30 Aug 2008, 19:33 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
lichidul de frana trebuie schimbat in urma unui test cu un "creion" special pentru asa ceva.
Dezechilibru poate sa fie si din alte motive decat placute. Aveai roata fata deformata. Ai remediat problema. Mai fa un test de frana inainte. Nu cred ca costa o avere. Si asta numai daca placutele aparent sunt in regula. Daca nu ai scurgeri de lichid, cam greu sa ai aer in instalatie numai daca ai avut o interventie a unui mecanic nepriceput, sau daca lichidul este contaminat cu condens (se vizualizeaza cu testerul de lichid) |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
bubalus |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
QUOTE(bubu782001 @ 30 Aug 2008, 19:31) Litrii? Da ce ai camion? Fii serios..700ml lichid de frana intra in TOATA instalatia (conform manualului). 2 bidonase de 500 ml e indeajuns (mai mai ramane ceva in unul pentru completare). La mine pe capacul de la rezervorul de lichid de frana scrie DOT3 sau DOT4 adica poti pune de care vrei cu conditia sa nu le amesteci - ori DOT3 ori DOT4. In schimb in manual scrie doar de DOT4. Eu am pus DOT4 sa fiu sigur ca nu o incurc cu ceva. Problema e sa ai grija la aerisire sa nu prinda aer ca e mai greu de scos in cazul in care masina e dotata cu ABS. Daca nu ai ABS atunci pedale cat cuprinde + un prieten bun sa slabeasca/stranga stutul de aerisire. Tot manualul specifica schimbarea lichidului la fiecare 2 ani. am abs...probabil ca o sa ma duc la un mecanic. in manualul pe care il am eu...scrie 4 ani sau 120 000 km... ma rog ideea e ca vreau sa-l schimb ca e totusi frana de serviciu...si nu cred ca in 6 ai a fost schimbat vreodata. cat despre cantitate...nu trebuie sa te miri...chiar nu am habar...de aia am si intrebat. QUOTE(RADU__ @ 30 Aug 2008, 19:31) lichidul de frana trebuie schimbat in urma unui test cu un "creion" special pentru asa ceva. Dezechilibru poate sa fie si din alte motive decat placute. Aveai roata fata deformata. Ai remediat problema. Mai fa un test de frana inainte. Nu cred ca costa o avere. Si asta numai daca placutele aparent sunt in regula. Daca nu ai scurgeri de lichid, cam greu sa ai aer in instalatie numai daca ai avut o interventie a unui mecanic nepriceput, sau daca lichidul este contaminat cu condens (se vizualizeaza cu testerul de lichid) intradevar...jentile fata erau deformate ...una dintre ele chiar deformata rau. pierdeam presiunea la cateva zile. si "ciocanaru" a avut mult de indreptat la ea... la cealalta a fost mai putin de munca. cat despre tester de frana am tot cautat in constanta si nu am gasit...am intrebat la n service-uri si toti mi-au zis sa ma duc la o statie itp... o sa schimb totusi si placutele si lichidul sa stau linistit (am masina din februarie si nu stiu inainte cand sau daca au mai fost schimbate vreodata). in plus inspectorul de la itp a zis ca placutele sunt la limita uzurii...nu a scris in raport...dar probabil ca in viitor oricum v-a trebui sa le schimb. dupa ce le schimb ma duc direct la itp. This post has been edited by bubalus: 31 Aug 2008, 01:32 |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
bubalus |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
se pare ca s-a descoperit problema dezechilibrului la franare.
im momentul cand mecanicul a schimbat placutele de frana a descoperit un surub culisabil gripat (banuiesc ca asta e pistonasul despre care vorbeati)...nu s-a putut scoate...si in cele din urma s-a rupt.... abia am reusit sa scot corpul surubului din etrier (prin sudarea unui fier de restul surubului...si incalzirea suportului de etrier).... problema e ca nu am gasit acele suruburi culisabile...decat prin comanda pentru maine (30 ron / 2 buc). acum masina e desfacuta in service .... placutele de frana ATE pe care le luasem initial la 104 ron nu s-au potrivit....le-am schimbat cu altele tot ATE care au costat 171 ron (cam mult...dar asta e). mecanicul a spus ca sunt la fel ca alea de logan. 3 Sep 2008, 15:39: gata am terminat....dar nu fara alte emotii... suruburile culisante de la etrier pe care le-am comanda ieri...nu s-au potrivit cu ce aveam nevoie (desi din pozelel lor...alea erau)...dar a venit al'ceva. in cele din urma am incercat la singurul loc unde nu mersesem ieri (Dacia /Renault Service). nu mi-au putut da un astfel de surub (nu au vrut sau nu au avut)...dar am incercat la magazinul de piese de schimb din incinta Dacia Service. dupa numele masinii si serie..mi-a gasit ce am nevoie. a cautat apoi codul piesei si intradevar o avea chiar pe stocul de piese pentru dacia logan ...pretul cam mare 130 ron / setul de 2 buc...dar asta e.... trebuia sa o rezolv. le-a montat mecanicul ...si fuga la ITP...pentru un nou test de frana. de data asta ..testul a iesit ceva mai bine...dar tot cu un dezechilibru de 21% pe franele fata... asta doar la franarea lenta...la frana brusca iese dezechilibru cam 4 %... in cele din urma mi-a dat viza ITP (2 ani sa nu mai aud de ei) si mi-a recomandat dupa ce fac 500 - 1000 km cu placutele noi sa mai fac un test de frana...ca e posibil si de la asta sa fie (am fost la itp direct de la service...placutele aveau nici 10 km). totusi am intrebat care sunt riscurile la care ma supun datorita acestui dezechilibru...si mi-a zis ca la 21% cat mi-a iesit...nu sunt riscuri f mari doar ca o sa traga masina inspre roata care franeaza mai usor...oricum la frna brusca a iesit bine. This post has been edited by bubalus: 3 Sep 2008, 15:39 |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
psymax |
![]()
Post
#8
|
![]() ................ Group: Members Posts: 93 Joined: 13 August 08 From: paradis ![]() |
salut bubalus, la franele de spate ce procent a scos la test?
|
--------------------
renault
twingo
-
- -
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
Dezechilibru la franare inseamna ca o roata se blocheaza mai repede decat alta, iar in conditii de mazga masina va avea tentinda sa se rasuceasca pe sosea, sa piarda traiectoria liniara.
Daca te consideri mester si suficient de experiementat incat sa nu ramai cu piciorul pe frana daca observi ca s-a blocat vreo roata ai un avantaj. Insa trebuie sa stii ca in unele cazuri daca miscarea de rotatie data de derapaj a inceput, posibil sa nu mai rezolvi nimic daca iei piciorul de pe frana. In fine, daca ala de la ITP si-a riscat pielea si ti-a dat stampila, inseamna ca nu e chiar atat de grav. This post has been edited by Thanatos: 4 Sep 2008, 06:46 |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
bubalus |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
QUOTE(psymax @ 3 Sep 2008, 23:55) habar nu am... foile cu testul au ramas la dosarul de la ITP. oricum..primul test la scanat si postat aici...vezi in primul post...daca se vede... @Thanatos masina are abs...deci roata nu se blocheaza... in alta ordine de idei..la franarea brusca testul iese bine (dezechilibru minor)... acel dezechilibru era de 21% doar la o franare normala. prima oara cand am fost la test... iesea dezechilibru mare de 35% la orice fel de frana. (max admis este de 20%). |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
salli_18 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 October 08 ![]() |
apropo de franare twingo meu din 97(130000km). a primit placute noi lucas in urma cu 100 km. ideea era ca nu imi blocau rotile,si credeam ca sunt de acolo.surpriza dupa km efectuati fenomenul nnu ma parasise in ciuda sfaturilor primite de la prieteni.
e voi ce spuneti???? ce sa fie??? pompa nu are destula putere sau lichidul trebe schimbat??? ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by salli_18: 16 Oct 2008, 01:47 |
--------------------
renault twingo
renault twingo
1997
- zzz
|
|
bubalus |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
o sa-ti raspund doar la ultima parte...
si a mea sare de 7 in oras... cam 7,5. oras inseamna constanta in afara ia in jur de 5 - 5,5. afara de oras inseamna drum zilnic constanta (tomis 3) - 23 august - pecineaga...deci se merge destul si prin oras fiindca se traverseaza orasul. in conditiile astea ia cam 5,5. masina e condusa de nevasta-mea...deci nu e supusa la viteze mari. |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th June 2025 - 12:50 |