probleme electromotor/alternator-nu stiu care
![]() ![]() ![]() |
probleme electromotor/alternator-nu stiu care
vlad_laguna |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 ![]() |
|
||
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|||
boozywoozy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Problemele pot fi multiple insa din geniul meu in ale macanicii banuiesc ca au cazut periile electromotorului.Daca ai acei martori aprinsi inseamna ca ai si erori in computer deci ideal ar fi sa dai un 50 RON ptr un test CLIP unde-ti va spune si ce nu are masina eventual
![]() Mult succes!! |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Și schimbă și aparatul de masură, că minte
![]() Tensiunea la bornele bateriei, cu motorul pornit, trebuie să fie 14.2 volți +/- 0.2... În niciun caz nu puteau fi 20 volți... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vlad_laguna |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 ![]() |
stiu ca aparatul arata eronat, dar trebuia sa arate la fel la ambele masini, sau aproape la fel, cu tot cu eroare. la asta ma refer. in fine. care stie cat costa piesele asta 2 sau daca are cineva de vanzare de pe la vreo epava de masina.
va multumesc |
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
adi_bc |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 16 January 07 ![]() |
vlad_laguna, cand afli ce s-a intamplat povesteste aici...ca si mie mi-a carait 1 data electromotorul...mai ales cum ai rezolvat si cam cat costa. cat despre pornitul impins...eu nu as incerca asa ceva...mai bine rezolva problema ducand masina tractata daca e nevoie, parerea mea.bafta!
|
--------------------
renault
laguna
2001 1.9 dci
- BC.04.SCA
|
|
vlad_laguna |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 ![]() |
astazi am fost la service cu masina si am cerut sa-mi dea alternatorul si electromotorul jos pt verificare. am ramas uimit ce chin este sa dai electromotorul jos. in fine, dupa lungi ore de incercari a iesit si electromotorul si alternatorul. le-am testat pe amandoua si .....stupoare....mergeau amandoua. am luat-o pe fir.....astea 2 mrgeau.ok. dci problema pare ca era intre electromotor si baterie, rspectiv, firul ala mare(ce tehnic sunt). pe borna avea tensiune, imediat dupa borna nu mai avea. am desfacut izolatia si acolo, firul era ca o placuta, care venea peste un suport de plastic, ca mai apoi sa se trasnforme la loc in fir si sa se trmine cu inelul de pe borna(scuze de exprimare dar este singurul mod pe care l-am gasit). placuta aia de pe suportul de plastic, avea la mijloc o taietura(practic o imbinare de 2 placute) iar acea imbinare era rupta (arsa). parerea mea ca acea constructie este de fapt o siguranta de cositor(cu rezistenta electrica mai mica decat a firului)care s-a ars din nu stiu ce motive. tind sa cred ca faptul ca electromotorul a dat in gol a facut ca firul sa se arda , el lucrand in acel moment la putere maxima.alta explicatie nu gasesc.acea zona de imbinare de siguranta nu mai exista acum, neputand sa o fac la loc. am dat o gaura in placuta si am legat inelul de borna direct de ea. ce rol avea rezistenta aceea?(daca este o rezistanta sau fostul proprietar a facut acest lucru din cauza unei probleme similare).electromotrul avea un dinte indoit, asta era singura chestie defectuoasa. parerea mea ca si volanta are ceva dinti rupti sau indoiti pentru ca in momentul cand am pornit-o s-a auzit ca si cum s-ar rupe ceva metal in ea.dupa cateva porniri repetate nu s-a mai auzit.
bendixul mi-a mai dat azi in gol de doua ori la rand imediat ce am iesit din service.o sa ma sune cei de la service sa-mi zica la ce prt pot sa aduca bendixul si volanta. poate le schimb. intrebarea mea este : exista vreo legatura intre caraitul electromotorului si arederea firului? de ce este acea imbinare slab rezistiva acolo? are ceva daca nu o mai pun? la motoarele astea diesel se poate deregla aprinderea? mi se pare ca porneste un pic cam greu.poate am dereglat-o cand am impins masina..... va multumesc |
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Avand in vedere ca distributia e pe curea si nu pe lant nu e prea bine sa se porneasca masina impinsa deoarece risti sa sara cureaua de pe pozitie.Un dinte-doi si e de ajuns sa ai probleme cu ea.Mai multi dinti sariti ... deja e prea grava treaba.Daca stii ca acum porneste greu si motorul si aude altfel,poate mai zgomotos,poate vibreaza mai tare,simti oarecare anomalii,du-o la un mecanic sa-ti verifice distributia.La un dinte sarit nu-ti prea dai seama deoarece motorul merge oarecum bine.Am patit-o eu la un espero....ala era benzinar dar posibil sa se intample la fel si la diesel unde am vazut curea sarita de la semne si nu se mai putea opri motorul de la cheie...
|
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
vlad_laguna |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 ![]() |
o sa ma duc sambata sa se uite cineva la distributie. intrebarea mea era daca motoarele astea diesel au ordine de aprindere, mai exact daca este cumva dereglata aprinderea. s-ar putea sa vorbesc tampenii dar intreb. nu este o foarte mare diferenta de mers, dar eu o simt ca merge altfel. am pus mana pe cureau de distributie si mi se pare cam moale, cam neintinsa. trebuie sa fie foarte bine intinsa cureau?sau trebuie lasata si o marja.....?
una peste alta abia astept sa ma duc sambata sa vad ce are. va comunic ce am rezolvat. o zi buna tutror |
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
puk |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 22 November 03 From: targu mures ![]() |
trebuia sa verifici prima data bateria:p...caraitul ala vine de la faptul ca nu vine destul curent la electromotor...cel putin eu asa am patit cand a "murit" alternatorul.....si oricum daca nu vine curent nu are rost sa o impingi pentru ca are niste valve electrice care mananca destul de mult curent....si alea nu deschid daca nu au destula tensiune
referitor la cureaua de distributie...ea comanda ordinea deschiderii supapelor...si iti dai seama ce se intampla daca urca pistonu cand se deschide supapa |
-------------------- cine stie??...
|
|
cibernuts |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 5 January 06 From: Alexandria ![]() |
Salutare,
m-a lovit si pe mine problema cu alternatorul;in timp ce am oprit la semafor a incput sintr-o data sa licare STOP +Semnul Baterie pe bord apoi s-a stins,dar dupa 5 min s-a aprins din nou si nu a vrut sa mai sa stinga.Problema este urmatoare daca ii scot mufa de la alternator se stinge STOP +BATERIE daca o bag la loc se aprind,banuiesc ca alternatorul baga prea mult curent,din nefericire aparatul meu de masura a disparut ultima oara cand am dus masina in service asa ca nu pot decat sa banuiesc ca ar fi alternatorul. O alta problema care imi da de gandit este ca atunci cand opresc motorul se aude un harait de la alternator ca si cand ar freca metal pe metal. Intrebarea este c-am cat costa un alternator nou si daca este nevoie sa il schimb complet sau se poate repara? Multumesc anticipat! |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2002 Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004 |
|
boozywoozy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Alternatorul se poate repara,nu e decat un motor electric si orice electrician ar putea sa te ajute.Daca nu o vei face la o reprezentanta,asa cum banuiesc,e bine ca dupa reparatie sa stergi eventualele erori din sistem.
Mult succes si nu da banii aiurea pe alt alternator. |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
se repara nu trebuie schimbat tot,trebuie vazut ce s-a intamplat in el ,o dioda,un contact imperfect,masa ,releul de incarcare......(asta este in alternator sau afara ??? ca la unele masini este in alternator la altele nu, cum este la noi cei cu laguna 2 ???)
|
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
cosminphotog |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 458 Joined: 15 August 07 From: Galați-Tg.Mureș ![]() |
QUOTE(vlad_laguna @ 28 Mar 2007, 16:36) o sa ma duc sambata sa se uite cineva la distributie. intrebarea mea era daca motoarele astea diesel au ordine de aprindere, mai exact daca este cumva dereglata aprinderea. s-ar putea sa vorbesc tampenii dar intreb. nu este o foarte mare diferenta de mers, dar eu o simt ca merge altfel. am pus mana pe cureau de distributie si mi se pare cam moale, cam neintinsa. trebuie sa fie foarte bine intinsa cureau?sau trebuie lasata si o marja.....? una peste alta abia astept sa ma duc sambata sa vad ce are. va comunic ce am rezolvat. o zi buna tutror Parerea mea este ca s-a deplasat cureaua de distributie de la semn cu un dinte doi, cu atat mai mult cu cat spui ca este destul de slaba, ea ar trebui sa fie intinsa, ai acolo rola intinzatoare care o tine tensionata. Daca simti diferente mari la regimul de mers fata de inainte, ar trebui sa mergi cat de curand sa verifici distributia, NEAPARAT. Riscurile sunt prea mari pentru motor ca sa amani, risti sa ramai fara el. Daca s-a deplasat cureaua, motorul tau face admisia, compresia explozia si evacuarea in momente nepotrivite si tot motorul este solicitat, ceva poate sa-ti cedeze oricand, inclusiv(mai ales de fapt) cureaua de distributie (ea a fost fortata si slabita oricum prin impingere) si se poate rupe iar pistoanele sa bata in supape, nu vrei sa vezi asa ceva, crede-ma pe cuvant. Eu cred ca de la bun inceput ai avut ceva dinti care erau buliti si o fi ramas bendixul blocat pe coroana cu electromotorul blocat, de-aia ai auzit caraiturile cand ai pornit la cheie dupa ce ai impins-o. Totodata, electromotorul fiind blocat, ti-a solicitat tare circuitul electric cand ai vrut sa o pornesti (inainte de a o impinge) si ti-a topit si circuitul (imbinarea aia ca o rezistenta cositorita de care ziceai inainte). |
--------------------
Dacia/ ex Renault
Sandero/ex Laguna 1&2
2008 Laureate 1.6
- MS-36-GIN Lagunist aproape versat, renoist profesionist.
|
|
cibernuts |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 5 January 06 From: Alexandria ![]() |
Am impresia ca totul se afla in interiorul alternatorului deoarece din alternator nu iese deca cablul mare(masa ) si un firicel subtire.Sper sa nu fie prea costisitor totul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2002 Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004 |
|
przamfiri |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
pai si la mine iese doar un fir si merge bine
|
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
cibernuts |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 5 January 06 From: Alexandria ![]() |
Am scchimbat carbuni ieri la alternator a mai ramas de schimbat doar regulatorul sper ca sa functioneze ca cei de la reprezentanta mi-au zis ca un alternator nou costa in jur de 12 mil.
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2002 Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004 |
|
cibernuts |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 5 January 06 From: Alexandria ![]() |
Am verificat astazi diodele,statorul,rotorul ,absolut tot si toate sunt functionale chiar am schimbat si releul si tot nu vrea sa incarce are cineva vreo idee?
|
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2002 Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004 |
|
likos |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 7 June 07 From: oradea ![]() |
salut
cibernuts unde le ai verificat? vezi ca firicelul subtire de care ziceai mai sus sa fie pus bine(adica sa faca contact) sau chiar sa verifici daca are tensiune caci fara el nu incarca!! bafta |
--------------------
renault
laguna
1998 grandtour 1.6 16v concorde
- 79KW
|
|
silvicaaa |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 5 August 07 From: Ploiesti ![]() |
iddeea e ca am si eu problema asta cu incaractul bateriei.....tensiunea la borne in mers la mine este 12.4V si mai sunt momente in care se duce la 13Vmaxim.....am schimbat azi releul de incaracare(BOSCH) , (erau cam tociti carbunii) (220 RON) si nici o schimbare.....tensiunea pe firicelul subtire de care vorbeati am masurat-o chiar acum si este 11.61V in mers.....mai ramane sa cumpar si puntea rederesoare si sa o schimb(240RON) iar daca nu o sa fie nici o schimbare cred ca o schimb cu totu(masina)...
cum pot sa imi dau seama dc e o problema cu puntea , se poate masura pe masina?? parca nu as ma da inca 240 RON si pe aia si sa nu mearga apoi mulțam mult |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 Expression 1.9dci 79kw
|
|
cibernuts |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 5 January 06 From: Alexandria ![]() |
Tensiunea pe firicelul ala e doar pentru excitatie ,pt stator,iar tensiune la bornele bateriei cu motorul pornit trebuie sa fie de 14.4 volti daca nu ai atat ai probleme cu alternatorul,eventual dute la cineva care are un banc de lucru sa ti-l puna pe banc si sa vada exact ce se intampla,eventual sa nu ai vreun scurt pe la rotor.Eu am rezolvat problema ,asta dupa ce am cumparat releul degeaba,era de la rotor avea una dintre spire care se rupsese,am lipito la loc si acum merge
![]() Punte(diodele) se pot masura numai daca dai jos alternatorul.Ar fi bine daca poate sa ti le masoare pe toate 6 desi de multe ori am vazut cazuri in care masoara doar 3 din ele pentru ca electricianului ii este "lene" sa dezlipeasca statorul si sa le masoare pe toate. |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2002 Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004 |
|
vlad_laguna |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 ![]() |
care vrea sa-si dea jos alternatorul sa se astepte la destule ore de munca. eu asa am patit cel putin. mare atentie cum il da jos nenea ala care repara ca e delicat.
|
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
silvicaaa |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 5 August 07 From: Ploiesti ![]() |
pana la urma am schimbat si puntea cu diode iar rezultatul a fost bun 14.4V.....ideea e ca nu a ramas asa , am mai scazut ceva iar acum e pe la 14-14.1V constant oricat as accelera
intrebarea este urmatoarea: la ce valoare minima a tensiunii trebuie sa se ajunga cu consumatori(clima, CD, proiectoare, faruri, etc) cu motorul pornit ???.....la mine scade pe la 13.2V cu consumtorii enumerati mai sus e bine asa sau trebuie sa fie mai mult?? |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 Expression 1.9dci 79kw
|
|
cibernuts |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 5 January 06 From: Alexandria ![]() |
La mine a revenit problema,se tot rupe spira aceea mereu de pe rotor,cred ca singura solutie este inlocuirea rotorului ,am inteles ca se poate cumpara si separat,dar trebuie sa mai ma informez.Stie careva daca se poate cumpara doar rotorul? si de pe unde?
Multumesc! |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2002 Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004 |
|
vali1971ro |
![]()
Post
#24
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
dezmembrari? daca il gasesti vezi inelele rotorului sa nu aiba uzura mare (santuri)
|
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
Demian |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 27 September 07 ![]() |
si eu am o problema similara miam schimbat acumulatorul de vreo 2 zile doar ca tensiune ii sub 13v cand pornesc climatronicul la maxim iar cand reduc debitul de aer scade tensiune mai mult nu stiu ce sa cred ii ceva normal sau ar trebui sa ma duc la un electrician auto sa vad care ii problema? cand ii oprita caldura tensiunea ii normala
This post has been edited by Demian: 9 Jan 2008, 23:50 |
--------------------
Renault Laguna 1.8
Renault Laguna 1.8
1996 RT 1.8 I
- 67-76-HC
|
|
cibernuts |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 5 January 06 From: Alexandria ![]() |
Demian la tine problema poate sa fie din alta parte,poate fi vreun scurt pe undeva la sistemul climatritronic,aeroterma ....Mai bine te duci la un test CLIP si eventual la un electrician.
|
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2002 Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004 |
|
WaxLaguna |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 29 November 07 ![]() |
@cibernuts
haraitula ala ca si cand se freaca o tabal 90% e de la fulia alternatorului, pe aia merge si cureaua de la clima si servo am avut exact aceeasi problema....si asta era rezolvarea |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 Privilege 1.8 16v
- TM xx WAX
|
|
Demian |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 27 September 07 ![]() |
va multumesc pt sfaturi sunteti de mare ajutor toti care postati pe acest forum tinetio tot asa numa bine si aveti grija de voi si de masinutzele voastre
|
--------------------
Renault Laguna 1.8
Renault Laguna 1.8
1996 RT 1.8 I
- 67-76-HC
|
|
gruita2005 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru de la Baia Mare Group: Members Posts: 1.220 Joined: 22 February 08 From: Baia Mare ![]() |
Salut tuturor!
De sapatamana trecuta mi s-au aprins in bord martorii "stop" si "baterie" iar dupa cateva minute mi se stingeau. Nu apareau tot timpul. Am fost la un electricean si mi-a verificat incarcarea, aparatul arata 14 V dar fara martori aprinsi. De ieri insa mi-au aparut de fiecare data cand porneam si mi se stingeau si se aprindeau cand vroiau ei. Am observat ca atunci cand mi se aprind martorii turatia este la 1000 de turatii cand pornesc apoi scade la aproximativ 900-950 de turatii. De pornit pot sa zic ca porneste normal. Ieri cand am plecat de acasa nu mai mergea nici geamul electric din dreapta. Am oprit motorul am scos cartela, l-am pornit din nou si apoi a mers geamul dar mai incet decat de obicei, asta cu martorii aprinsi de stop si baterie. Nu stiu ce cauza ar putea fi. Prin luna Mai am schimbat periile la alternator si l-am verificat atunci cand mi s-a blocat fulia la alternator. Poate cineva are vreo idee cam ce ar putea fi. Azi dupa masa o sa schimb bateria cu alta sa vad daca nu cumva e bateria de vina. Toate cele bune! |
--------------------
Ford
Mondeo II
1997, 1.6 16V, 90CP
- MM 05 PMD
|
|
gruita2005 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru de la Baia Mare Group: Members Posts: 1.220 Joined: 22 February 08 From: Baia Mare ![]() |
Ieri am lasat masina la electricean dupa ce mi s-a descarcat bateria in timp ce mergeam acasa. Am pus bateria de la alta masina dar o descarca si pe aia. Electriceanul mi-a zis ca este releul de incarcare sau vreo dioda la alternator. O sa vad astazi ce a avut.
Toate cele bune! |
--------------------
Ford
Mondeo II
1997, 1.6 16V, 90CP
- MM 05 PMD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:33 |