Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

probleme bujii, oare apa din rezervor are vreun efect asupra bujii

MARIUSSESCU
post 18 Sep 2008, 20:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 16 December 07




sa intamplat sa alimentez de la Petrom (mare greseala) dupa care masina a inceput sa dea in nas foarte des, dupa care sa aprins si becul in forma de rezistenta la bord(asta in decursul a unei saptamani). Am schimbat bujiile ,a mers o perioada fara sa se mai aprinda rezistenta dar tot dadea in nas si pe urma iar sa aprins rezistenta ,am schimbat bujia prima din stanga cum te uiti la masina( lundule prin eliminare pana nu a mai stat aprinsa rezistenta) o perioada nu sa aprins dupa care iar se aprinde .Mentionez ca se arde aceiasi bujie de fiecare data si nu se stinge decat daca ii fac o repornire a motorului.I-am facut si un tratament cu aditiv pentru apa in rezervor si nimic , o arde din nou (bujia).Acum da in nas mai rar sau deloc dar imi arde acea bujie( cred ca am schimbat-o de aproximativ 4 ori) oare care e buba ? e cumva un injector dus si de aceea se arde bujia sau un releu? am mai observat ca daca merg pe un drum prost cu multe denivelari da foarte des in nas( adika apas acceleratia si nimic timp de 1-2 sec dupa care isi revine) chestie care nu se mai intampla pe un drum lin


--------------------
renault LAGUNA 1.9 dci 120 cp 2001 - b-49-wpe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 18 Sep 2008, 20:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Bujiile oricum nu le folosesti decat la pornire, nu au legatura cu mersul motorului.
Curios cum se arde.... dry.gif
Ai verificat tu bujia direct pe baterie sau cu un ohmmetru si ai vazut ca e arsa???
Sa te uiti la filtrul de motorina poate are apa sau mizerie.
Nu ar strica sa o pui pe tester, rezistenta portocalie are multe cauze de la injectoare la turbina.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 18 Sep 2008, 20:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




problema la tine e mult mai complicata decat pare asa ca iti recomand sa nu mai dai bani pe bujii ci sa faci un test clip...


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MARIUSSESCU
post 18 Sep 2008, 21:13
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 16 December 07




pe tester o sa o bag curand , dar curios e ca aprox. 400 km dupa ce schimb bujia respectiva e ok masina , probabil ca apa din rezervor (daca este) o arde

18 Sep 2008, 21:14:
dar poate fi din cauza injectorului ca de fapt asta ma doare cel mai tare

This post has been edited by MARIUSSESCU: 18 Sep 2008, 21:14


--------------------
renault LAGUNA 1.9 dci 120 cp 2001 - b-49-wpe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanny69
post 18 Sep 2008, 21:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 499
Joined: 6 April 08




Lasa jos apa, daca ai, din filtrul de motorina, sau mai bine schimba filtrul(recomand MAHLE), iar injectorul se curata si mai merge.

Si baga si tu motorina de la OMW, premium diesel, eu de vreo 4 plinuri numai aia bag si masina merge mult mai bine, se simte la accelerari bruste si nici nu scoate asa de mult fum negru.

This post has been edited by Kanny69: 18 Sep 2008, 21:20


--------------------
Ex Renault Laguna II 2002 1,9 dci 140 Cp
Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 1 Mar 2009, 17:21
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




O chestie legata de bujii... Am pus laptopul pe masina si mi-a dat ca am o eroare la releul de pre-incalzire.
Zic, hai sa vad ce s-a mai intamplat. 2 bujii aveau rezistenta in parametrii, celelalte nu.
Acum care-i problema mea... fiele care alimenteaza bujiile au intotdeauna 6v tensiune pe ele... ca e cartela in contact, ca e cartela scoasa, arata 6V.
Am inversat releul R1 cu R3, care sunt identice... si la fel... 6V.

Masina porneste tot timpul, la fel de usor... nu-mi face probleme, dar ma enerveaza ca pana acum nu aveam eroarea aia. Si mi-e sa nu fure curent, daca alea au mereu 6V tensiune.

E posibil daca o bujie nu functioneaza, sa nu fie alimentate nici celelalte ?

This post has been edited by andu911: 1 Mar 2009, 17:22


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 1 Mar 2009, 20:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Pe bujii ar trebui sa ai tensiune 12V NUMAI cateva secunde, inainte de a porni motorul. In rest, dupa mintea mea nu ar trebui sa ai tensiune deloc. Si alea cateva secunde sunt in functie de temperatura motorului, la un moment dat e posibil sa nu se mai activeze deloc bujiile daca motorul e cald. Bujiile ar trebui sa fie controlate de un releu, pt protectie. Ele sunt puse in paralel. Eu am facut verificarea bujiilor scotandu-le si punandu-le la baterie pe direct, fiecare in parte. Trebuie sa se aprinda capatul iar zona inrosita sa fie la fel la toate cele 4 bujii.
Daca scoti releul mai ai tensiune pe bujie? Cu releul bagat, daca bagi cartela si dai la contact, primesti 12V pe bujie?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 1 Mar 2009, 23:05
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




nu am verificat fara releu si cu motorul pornit, incerc dimineata pe lumina si o sa revin cu detalii...

Ma gandesc sa nu fie cutia de preincalzire, aia de la roata din stanga... I-am scos mufa si i-am dat cu putin spray, dar oricum nu erau oxidate contactele, ca e si o garnitura care etanseaza.

Asta este piesa: 7700115078 .. costa in jur de 140 lei la renault.
5417853658.jpg

Cica e universala pentru toate Renault.

Daca apa din motor are peste 20 grade, atunci nu se mai aprind bujiile. Iar de la -30 grade in jos, stau 12 secunde.

EDIT: mie imi da eroarea 1816, ceea ce inseamna circuit comanda cutie preincalzire, circuit deschis... si daca ma duc in manual ma pune sa verific 2 cabluri dintre ECU si cutia de preincalzire si daca aceasta e alimentata cu +12V.
Din cutia asta am inteles ca pleaca mai departe catre bujii.

Daca cele 2 cabluri sunt bune iar cutia primeste 12V, atunci este defecta.

Nu stiu daca am timp zilele astea, sa ma ocup de ea, ca e ceva de munca... demontat baterie, roata, calculator...etc. Dar sunt chiar curios... oricum nu stiu ce cablu se intrerupea asa de nebun...

Inca o intrebare: ce tip de bujii exista pe F9Q754 ? Lente sau rapide ?

This post has been edited by andu911: 2 Mar 2009, 02:24


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 2 Mar 2009, 21:11
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Nu stiu ce-i cutia asta de preincalzire. Ce rol are ea? Comanda de incalzire bujii ar trebui sa fie data de ECU in functie de senzorul de temperatura de pe motor.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 2 Mar 2009, 21:16
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




pai ECU da comanda catre aceasta cutie, care alimenteaza bujiile. E ca un fel de releu.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 7 Mar 2009, 17:17
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




gata, am rezolvat-o...
Un fir intrerupt in instalatia electrica. Am tras altul paralel de la ECU la releu. Era firul care controleaza releul. Pinul C3 mufa maro din mijloc de la ECU nu mai avea legatura cu pinul 8 de la releu.

EDIT: cu ocazia asta am schimbat si 2 bujii care erau arse... am pus tot BERU, identice cu cele originale...55lei buc.

ATENTIE cand strangeti bujiile, sa nu strangeti mai tare de 15nm.

This post has been edited by andu911: 7 Mar 2009, 20:29


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 7 Mar 2009, 21:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




QUOTE(andu911 @ 7 Mar 2009, 17:17)
ATENTIE cand strangeti bujiile, sa nu strangeti mai tare de 15nm.
*



Foarte buna informatia chiar daca nici unii mecanici (bag mina in foc) nu o stiu...pentru ca nu-i intereseaza sau nu au cheie dinamometrica.Pe cit posibil stati pe linga masina cind vi se face ceva,macar sa dati impresia ca va pricepeti.
Eu am benzina si am facut chestia asta cred ca pentru foarte mult timp de acum inainte pentru ca am pus bujii NGK cu electrozi de iridium care se schimba (bujiile) la 100000km.
Asa e,din cite imi amintesc de la diesel,bujia e alimentata exact cit arata spirala in bord,cu motorul cald puteti da "cheie" imediat.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dudulag
post 7 Mar 2009, 22:47
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 7 March 09




salut,bujiile iti recomand sa le verifici cu un aparat de masura pe loc sa nu muncesti degeaba si legat de becul galben la renault poate fi o problema electrica. Verifica mufele de la injectoare daca firele pana la ele sun ok.Pentru ca, capacul de plastic ce acopera motorul daca nu are tampoanele alea micute de cauciuc coboara putin mai jos si sta pe mufele de la injectoare si de la vibratii se intrerupe cate un cablu.


--------------------
renault laguna 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 7 Mar 2009, 22:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




rezistenta bujiilor nu trebuie sa fie mai mare de 2ohmi


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 07:58
Dacia