pinion defazor
![]() ![]() ![]() |
pinion defazor
george84 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 17 June 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna III
2009/1.5 dci
|
|||
Johnny78 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.816 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti, Jud. Bacau ![]() |
poti sa ma luminezi cu privire la locatia acestui pinion?
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0
1994/Business
- BC 99 AEB De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
|
|
george84 |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 17 June 07 From: Bucuresti ![]() |
da e la distributie.
1. piston (piesa bleu, in forma de stea sau, ma rog, ca si cum are patru lobi) 2. fulie (antrenata de cureaua dintata) 3. arbore cu came admisie 4. electrovalva Se numeste fulie defazoare - ansamblul format de 1+2+capace (care lipsesc in detaliul din prim plan, cel exterior se vede in imaginea din fundal). Spre deosebire de motoarele clasice, cu lege/diagrama unica de admisie, motoarele VVT (variable valve timing) au, in plus, un mecanism cu rolul de a varia momentul de deschidere/inchidere ale supapelor de admisie. Exista mai multe solutii tehnice pt. asta; renault a ales metoda din desen pt. motoarele K4M si F4R. La ce e buna admisia variabila? Pe scurt, imbunatateste schimbul de gaze. Efecte: pornire mai usoara (in special la rece), mers mai rotund la turatii joase, economie de benzina la turatii joase si medii, poluare redusa, o crestere de cuplu la turatii medii (3-8%), o crestere a puterii maxime. Care e dezideratul (ce vrem sa obtinem)? O modificare a momentelor de inchidere si de deschidere ale supapelor de admisie (s.a.) in raport cu turatia, sarcina si temperatura motorului (de exemplu, cu cresterea turatiei, vrem sa reducem avansul la deschiderea s.a. si sa marim intarzierea la inchiderea lor). Cum se face? Se face prin defazarea (de unde si numele) rotatiei arborelui cu came al admisiei in raport cu rotatia arborelui cotit. Practic: - se rupe legatura directa intre cureaua dintata de distributie si arborele cu came prin folosirea ansamblului numit fulie defazoare; - fulia defazoare e formata din doua piese principale: rola dintata (2) (in contact cu cureaua dintata, antrenata in miscarea rotatie de aceasta din urma) si pistonul (1) montat fix pe arborele cu came; - intre rola si piston se poate introduce ulei, din circuitul de ungere (traseul galben), cu ajutorul electrovalvei (4), pe doua cai: in sensul maririi avansului (traseul rosu) sau in sensul reducerii lui (traseul galben); - rezultatul este umplerea compartimentelor, de pe o parte sau de pe alta, dintre piston si carcasa interioara a rolei, ceea ce face ca pozitia relativa a pistonului (si, deci, a arborelui cu came) sa se modifice in functie de cantitatea/presiunea uleiului si locului in care e injectat de electrovalva; - mecanismul (pistonul) are capacitatea de autoblocare la cap de cursa (nu sunt sigur daca la ambele capete) si asta e una din cauzele defectiunilor. La motorul K4M (1.6 16v) electrovalva primeste comanda sub forma unor impulsuri de deschidere (intr-un sens sau in celalalt) cu frecventa de 250 Hz a.i.defazarea e continua in intervalul 0 - 43° RAC (Rotatie Arbore Cotit), in functie de turatie si sarcina, conform maparii din computerul de injectie, in urmatoarele conditii: - in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului - in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei - in absenta erorilor de injectiei (injection fault) - in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula - temperatura lichidului de racire trebuie sa fie intre 10 si 120°C La motorul F4R (2.0 16V) electrovalva functioneaza dupa regula "totul sau nimic". In sensul ca ori e deschisa ori e inchisa. Cu alte cuvinte, exista doar doua legi de admisie. In mod obisnuit, supapa e inchisa (nealimentata). Electrovalva se deschide (primeste alimentare) in urmatoarele conditii: - in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului - in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei - in absenta erorilor de injectiei (injection fault) - in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula - tensiunea pe baterie > 11.4 V - temperatura motorului > 30°C - turatia intre 1500 si 4300 rpm (peste 4300 electrovalva nu mai este alimentata dar mecanismul defazor are o pozitie de blocare a.i. nu mai este nevoie de injectarea de ulei pt. mentinerea pe pozitie) - sarcina mai mare de 87% (presiunea in galeria de admisie peste 900 mbar) In cazul in care apare suspiciunea vreunui defect legat de admisia variabila se procedeaza in felul urmator: - se verifica varianta de soft din computerul de injectie (se reprogrameaza daca nu e "ultimul strigat") - mai putin probabil - se cauta si se remediaza defectele din circuitul electric: electrovalva stricata (sau care nu e in parametri), traductori de pozitie, de turatie, mufe, cabluri, etc. E vorba de defecte ce apar la diagnoza computerizata; - daca nu e cazul sau au fost rezovate punctele precedente, se inlocuieste fulia defazoare. Asta implica, in plus, inlocuirea setului/kit-ului de distributie (asa scrie la cartulie). Attached thumbnail(s) vvt12349we.jpg ( Size: 88.6k ) Number of downloads: 4556 |
--------------------
renault
laguna III
2009/1.5 dci
|
|
Johnny78 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.816 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti, Jud. Bacau ![]() |
am inteles ce si cum... tot la Renault
This post has been edited by Johnny78: 25 Sep 2008, 11:57 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0
1994/Business
- BC 99 AEB De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#5
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
@george84 - se pare ca ti-ai raspuns singur la primul post. o intrebare - mecanicul care a facut diagnoza a dat jos cureaua de la accesorii si a pornit motorul fara ea?
This post has been edited by vali1971ro: 25 Sep 2008, 20:13 |
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
george84 |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 17 June 07 From: Bucuresti ![]() |
pinionul asta nu e pe cureaua de accesorii e pe distributie. cureaua de distributie si cea de accesorii nu e recomandat sa le dai jos si sa le pui la loc deoarece cand le pui a doua ora nu se mai tensioneaza cum trebuie.
intrebarea mea era daca stie cineva pe unde gasesc pinionul asta in afara de renault si cat costa. 26 Sep 2008, 09:14: pinionul e in capul unui ax cu came This post has been edited by george84: 26 Sep 2008, 09:14 |
--------------------
renault
laguna III
2009/1.5 dci
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#7
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
hai sa-ti spun ce am patit eu , se auzea o bataie la motor , un fel de tacanit . acest zgomot venea din zona axelor cu came in dreptul fuliilor , acelasi gand ca si tine l-am avu si eu si inca o duzina de mecanici , insa ultimul dintre ei a dat cureaua jos si surpriza! nu mai batea nimic ! zgomotul provenea de la pompa de apa . de aici a rezultat intrebarea care ti-am pus-o . cureaua de la accesorii poti sa o dai linistit jos si sa o pui la loc ., iar daca totusi crezi ca s-a compromis , 50 ron nu este un capat de tara. asta bineinteles daca te intereseaza opinia mea , pentru ca vad ca pui intrebari pentru a-ti raspunde tot tu ...foarte detaliat chiar .
succes! |
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
george84 |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 17 June 07 From: Bucuresti ![]() |
merci pentru sfat, o sa incerc si asta ca nu e un cap de tara.
o singura chestie , pompa de apa nu e pe cureaua de distributie? eu nu zic ca nu poate fi pompa, spun doar ce au zis oamenii de la serus. acum sunt convins ca se pot insela, ca e cam greu sa-ti dai seama de unde se aude... sigur e pe cureaua de accesorii pompa de apa? merci pt sfat. orice sfat e binevenit. |
--------------------
renault
laguna III
2009/1.5 dci
|
|
Johnny78 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.816 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti, Jud. Bacau ![]() |
dat fiind faptul ca fiecare are motoare diferite, hai sa incercam sa lamurim treaba asta.
Din documentatia de phase 2 pe care o am la dipozitie, nu reiese ca pompa de apa ar fi pe cureaua de distributie... George, cred ca am nevoie de ceva lamuriri... |
--------------------
Renault
Laguna 2.0
1994/Business
- BC 99 AEB De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#10
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
este , cel putin asa arata manualul . apropos de manual , daca esti interesat , id-ul meu de YM este valentin_ionita2001 . in seara asta nu stiu daca ma mai gasesti , poate pe la 22- 23. si maine e o zi
![]() |
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
Johnny78 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.816 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti, Jud. Bacau ![]() |
multumesc mult.
deja am ID-ul de mess cred ca ne citim maine ca in seara asta ma duc la adunarea forumului...daca s-o mai tine pe vremea asta... |
--------------------
Renault
Laguna 2.0
1994/Business
- BC 99 AEB De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
|
|
george84 |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 17 June 07 From: Bucuresti ![]() |
pai daca e pe cureau de distributie daca tot o dau jos iti dai seama ca o sa schimb si role, si cureau de accesorii adica tot ce trebuie la o distributie schimbata,
cu toate ca as mai avea vreo 20.000 km pana sa schimb distributia. apropo cat mai costa o distributie si ce service i-mi recomandati? ma pot baza pe dl parvulescu (pt johnny) ? eu cand am fost mi-a lucrat un baiat care sincer nu prea mi-a creat impresia ca se pricepe(avea vointa si isi dadea interesul da nu prea se pricepea) si nu era mare lucrare, o faceam si eu... |
--------------------
renault
laguna III
2009/1.5 dci
|
|
Johnny78 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.816 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti, Jud. Bacau ![]() |
Nu stiu nu am mai fost de mult
eu mi-am pus acolo distributia dar... mai demult in orice caz nu pleca de langa masina |
--------------------
Renault
Laguna 2.0
1994/Business
- BC 99 AEB De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#14
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
@johny-se pare ca am postat in acelasi timp!
@george - stai bre cuminte ! lasa rolele in pace, si cureaua la fel !du-te si da cureaua jos si vezi care-i buba! nu te apuca sa schimbi de dragul de a schimba! te asigur ca temai tin! cureaua de accesorii sigur te mai tine !a postat JOHNNY cum o poti verifica(empiric -sic) dar e functinabil! nu te apuca sa dai cu banii ! intreaba ! succes! |
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
Johnny78 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.816 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti, Jud. Bacau ![]() |
empiric, empiric dar eficace
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2.0
1994/Business
- BC 99 AEB De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 06:25 |