Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nivel ulei

gruyuss
post 16 Jul 2010, 19:36
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 26 December 09
From: Tulcea/Bucuresti




de azi de la pranz am pornit masina de 3 ori pana acum. de fiecare data mi-a aparut la pornire mesaj cu nivelul uleiului, care se situeaza la 3 din 5 picaturi sau 4 din 6, n-am retinut exact. adica nivelul uleiului a scazut. e posibil asa ceva la o masina cu 8100 km in bord rulata in marea majoritate a timpului linistit?


--------------------
Renault Megane 3 Coupe dec 2009/Dynamique - B 18 EAJ
cu un caracter de fier as fi ruginit pana acum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valy1
post 16 Jul 2010, 22:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 6 October 08




Si mie mi-a aparut la 13.000. Diesel.


--------------------
Renault Megane 2007 80cp - B xx xxx
Renault Megane 3 1.5 dCi 105cp , Dynamique , Noir Nacre.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRY 79
post 16 Jul 2010, 22:36
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.974
Joined: 25 April 09
From: Sibiu




Nici o problema! Asa se intampla. Electrica asta... Nu este din cauza nivelului scazut.


--------------------
Renault Trafic Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi - SB 10 KXF
With under cover face.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruyuss
post 16 Jul 2010, 22:38
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 26 December 09
From: Tulcea/Bucuresti




si la mine tot diesel. ce sa fie?


--------------------
Renault Megane 3 Coupe dec 2009/Dynamique - B 18 EAJ
cu un caracter de fier as fi ruginit pana acum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 17 Jul 2010, 11:46
Post #5


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Intai verificati joja sa indice nivelul corect si daca problema persista sa va duceti la service cu ea. Atunci cand o sa ajunga nivelul sub (nu in cazul vostru) o sa ignorati avertizarea stiind ca e false-positive smile.gif


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lau_swat
post 19 Jul 2010, 09:41
Post #6


Membru si atat


Group: Members
Posts: 405
Joined: 7 September 05
From: Timisoara




Eu zic sa verifici uleiul old-school, eu il verific odata la 2-3 saptamani si cand plec la drum lung. Ce am observat eu e ca dupa un cox, dupa ce o las putin la racit, opresc si pornesc motorul dupa 1-2 min, indica 4 buline, ceea e si normal pt ca el citeste uleiul in baie, dupa 30 de minute de stat cu motorul oprit nivelul era la normal, 6 buline.

This post has been edited by lau_swat: 19 Jul 2010, 09:42


--------------------
Renault Megane III dynamique 1,6 16V
Ce tie nu-ti place altuia nu-i face
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megax96
post 30 Jul 2010, 22:37
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 15 February 07
From: Bucuresti




In primul rand citirea se face cu motorul la rece (adica rece rece ca temperatura).
Se scoate Joja, se curata cu o carpa, se reintroduce si se scoate din nou.
Nivelul indicat la sfarsit este nivelul real al uleiului.

Pot mentiona ca nu este neobisnuit ca o masina in rodaj/cu putini km sa manance ulei. Se mai intampla ca masinile pana in 15.000 km sa manance ulei. Daca mananca dupa... e o problema.

Sau varianta 3... ti s-a stricat senzorul de ulei, de unde si eroarea de pe bord. Iti recomand oricum chiar daca toate sunt ok sa te duci la service sa o verifice. (e posibil sa ai o pierdere de presiune de ulei pe undeva ceea ce nu este ok si de acolo sa indice ca ai nivelul scazut, orice ar fi se numeste operatiune pe garantie in cazul acestei variante, inclusiv uleiul pierdut daca este cazul). Nu sunt sigur cum este plasat acest senzor de ulei daca este pe baza de nivel sau de presiune. Daca este pe baza de presiune si el functioneaza cum ar trebui, chiar daca momentan ai nivelul ok la ulei este posibil sa ai o fisura pe undeva si sa pierzi foarte rapid acest ulei ceea ce are consecinte foarte nefericite. Oricum ar fi in cazul 3 du-te si verifica ce ai la masina.


Poti sa te uiti si daca ai lasat masina peste noapte undeva (inainte sa parchezi sa fii sigur ca locul este curat) daca cand pleci cu ea ai vreo balta si vezi sa fie ulei in acea balta nu apa de condens de la aerul conditionat.


--------------------
Renault Megane Coupe 2009/Dinamique - B-03-XLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_67
post 27 Dec 2010, 18:21
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 12 December 10




aceeasi problema o am si eu la un M3. De la Service mi s-a spus ca e normal ca motorul sa consume ulei. Am avut 3 buline din 5. Cica daca nu se aprinde martorul in bord, e ok. Cine poate sti adevarul daca trebuie sau nu sa consume ulei motorul? Am un M3 diesel 1,5


--------------------
renault megane 3 2009 - gl 77 sil
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 29 Dec 2010, 09:27
Post #9


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.556
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Este absolut normal ca un motor să consume ulei.
O foarte mică parte din ulei ajunge la fiecare ciclu pe pereții cilindrului și astfel participă și el indirect la ardere - deși uleiul e conceput să nu ardă. La o medie de 2.000 rpm de-a lungul unui ciclu de întreținere se adună o cantitate de ulei care se pierde.

Întrebarea este: cât consumă?

Unele motoare consumă destul de mult ulei. Exemplu: TDI PD, care este un motor notoriu pentru consumul de ulei și pentru faptul că este foarte pretențios cu tipul de ulei folosit.

1.5dCi nu este un motor care consumă mult ulei. Nivelul de ulei nu scade decât foarte puțin între schimburi.

Verifică nivelul de ulei dimineața, înainte de prima pornire, cu mașina la orizontală și notează nivelul. Nivelul se verifică exact cum a spus și megax96:

QUOTE
Se scoate Joja, se curata cu o carpa, se reintroduce si se scoate din nou.
Nivelul indicat la sfarsit este nivelul real al uleiului.


Parcurge măcar 1.000Km (preferabil mai mult) și fă exact aceiași operațiune, tot cu motorul nepornit și la orizontală și vezi care este diferența.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chitsro
post 7 Jan 2011, 17:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.192
Joined: 4 August 07




eu zic ca in decurs a 10 k e normal sa scada cateva gradatii pe joja/sa sonzorul de ulei,oricum afisaju de pe bord nu cred ca este asa exact ,cel mai bine verificati la joja cu masina orizontala


--------------------
BMW 320D Steptronic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 7 Jan 2011, 17:58
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




Ma gandeam sa verific maine nivelul de ulei pe joja.
In bord arata la nivel ulei = 5 picaturi, adica maxim.
A avut cineva surprize cu nivelul uleiului, la motorizarea din semnatura?
Stiu ca uleiul din motor face si ungerea turbinei. Este corect, sau sunt in eroare?
blush.gif


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megax96
post 7 Jan 2011, 19:40
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 15 February 07
From: Bucuresti




Nu cumva la 1.4 tce trebuie schimbat uleiul la 10k km oricum? Parca asa vazusem in cartea masinii... hint... hint...


--------------------
Renault Megane Coupe 2009/Dinamique - B-03-XLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 8 Jan 2011, 08:59
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




QUOTE(megax96 @ 7 Jan 2011, 19:40)
Nu cumva la 1.4 tce trebuie schimbat uleiul la 10k km oricum? Parca asa vazusem in cartea masinii... hint... hint...
*



Da, la 10k de km sau 1 an. Cred ca voi avea 10k atunci cand voi avea si un an. Ce sa-i faci daca mai mult oras mananca. smile.gif


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 9 Jan 2011, 18:34
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Daca vrei, poti sa-l verifici. Daca nu, nu-i nici o nenorocire. tongue.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 9 Jan 2011, 19:42
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




QUOTE(Laurentziu83 @ 9 Jan 2011, 18:34)
Daca vrei, poti sa-l verifici. Daca nu, nu-i nici o nenorocire. tongue.gif
*



Am verificat azi la joja. sters, luat nivelul din nou, e la nivelul maxim.
e bine. pana acum 6500 km, fara probleme.


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 9 Jan 2011, 19:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




QUOTE(alex_67 @ 27 Dec 2010, 18:21)
De la Service mi s-a spus ca e normal ca motorul sa consume ulei.
Cica daca nu se aprinde martorul in bord, e ok.


Si nu i-ai bagat / trimis undeva?
Cand se aprinde becul din bord e jale, de multe ori prea tarziu.
Uite de aia nu imi plac mie masinile fara manometru ulei in bord.

This post has been edited by $$ilvviu: 9 Jan 2011, 19:49


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megax96
post 9 Jan 2011, 20:23
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 15 February 07
From: Bucuresti




Tot la capitolul asta va recomand sa aveti atentie si la culoarea uleiului si vascozitatea lui.
1) Pe bune sa puneti ce recomanda producatorul pentru ca este cel mai bun ptr acel motor, nu va zgarciti la cateva zeci de lei pentru ca o sa simtiti aceste "economii" cand va este lumea mai draga prin piese sau prin consumuri mai mari sau alte probleme.
2) Uleiul nou este transparent-galbui pe masura ce se invecheste/uzeaza/isi pierde din proprietati se transforma la culoare si atingere. un ulei de cateva mii de km (max 5000) este portocaliu-transparent, cu cat este mai uzat peste acest nivel el se inchide la culoare. Uleiul uzat seamana cu carbunele lichefiat adica este un fluid negru foarte vascos(puteti verifica prin atingere gradul de vascozitate).
In concluzie verificati din cand in cand uzarea/nivelul uleiului pentru ca dependent de conditiile de exploatare s-ar putea sa fiti nevoiti sa schimbati uleiul mai des decat in este mentionat in manualul de service.
Uleiul este sangele motorului.
Exemplu: eu am 1.6 16v iar uleiul tr schimbat conform cartii la 20.000 km sau 1 an iar eu il schimb cam la 10-12 mii pentru ca folosesc masina numai in bucuresti toata ziua deci utilizez mai intens motorul, implicit uleiul.

@$$ilvviu masina are indicator de nivel. cand pornesti motorul si apesi oricare dintre butoanele de meniu in timp ce ea zice "system checking" sau "OK" iti arata nivelul de ulei.

This post has been edited by megax96: 9 Jan 2011, 20:26


--------------------
Renault Megane Coupe 2009/Dinamique - B-03-XLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 9 Jan 2011, 22:34
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Stiu asta, eu ma refeream la presiune.
Cand se aprinde martorul rosu din bord indica presiune sub 0.8-1 bar.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Jan 2011, 09:27
Post #19


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(megax96 @ 9 Jan 2011, 20:23)
2) Uleiul nou este transparent-galbui pe masura ce se invecheste/uzeaza/isi pierde din proprietati se transforma la culoare si atingere. un ulei de cateva mii de km (max 5000) este portocaliu-transparent, cu cat este mai uzat peste acest nivel el se inchide la culoare. Uleiul uzat seamana cu carbunele lichefiat adica este un fluid negru foarte vascos(puteti verifica prin atingere gradul de vascozitate).
*




Asta la benzina ... la diesel este negru dupa 10 km .... si este absolut normal ... biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
22spy
post 11 Mar 2011, 10:59
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 15 December 09




salut
am si eu un M3 si pana la prima revizie (15000km) am completat cu aproximativ 400ml ulei, pe la 25000km a aparut in bord mesajul (top up oil level) am completat cu aproximtiv 400 ml, ulterior pe la 29000km iarasi acelasi mesaj (top up oil level). Mecanici de la renaul au spus ca este normal.
nu stiu ce sa mai cred. wacko.gif


--------------------
renault megan III 2009 DIESEL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 11 Mar 2011, 21:20
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




QUOTE(22spy @ 11 Mar 2011, 10:59)
salut
am si eu un M3 si pana la prima revizie (15000km) am completat cu aproximativ 400ml ulei, pe la 25000km a aparut in bord mesajul (top up oil level) am completat cu aproximtiv 400 ml, ulterior pe la 29000km iarasi acelasi mesaj (top up oil level). Mecanici  de la renaul au spus ca este normal.
nu stiu ce sa mai cred. wacko.gif
*



nu stiu ce sa zic, dar mie imi suna ca ai prea mult ulei in motor.
cat despre mecanici, sa-ti dea scris pe semnatura ca totul este in regula si sa vezi apoi cum vor fi rezervati in a mai da verdicte.


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai leu
post 11 Mar 2011, 21:39
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 17 March 06




dry.gif este normal sa mai ia ulei la diessel, dar la benzine nu, siu chiar si asa mi9 se pare mult 400 ml pentru o masina noua chiar si diessel, dar daca mecanicii spun ca e normal asa safieeu am clio 16 v
si are joja din aia mica de bagi mana sa o scoti nu am verificat NICIODATA uleiul intre intercvalele de revizie imi zice doar ca oil ok si gata in bord, Niciodata nu mi s-a aprins vre-o atentionare referitoare la ulei in 4 ani
si il schimb la 10 12 mii sau 1 an


--------------------
Dacia 1999 1310 - B 19 EIF
mai este timp pana la fericire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 12 Mar 2011, 00:28
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




nu are voie sa consume ulei nici la diesel nici la benzinar, ceva nu-i in regula mai ales ca tu complectezi cate jumatate de litru aproape, poate ai pierederi undeva


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 23:44
Dacia