Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot suspensie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Adrian
Apelez din nou la forum pentru rezolvarea unei probleme careia nu ii gasesc rezolvarea.
Cand trec peste denivelari mici,indiferent cu care dintre rotile din fata se aude o bataie(fier pe fier)undeva in zona casetei de directie.E un zgomot tare neplacut si nu ii dau de capat.Mi-am batut capul o gramada,am dat jos rotile,scutul,am strans tot ce se putea inclusiv surubul de la coloana de directie , am inlocuit suportul de la cutia de viteze de sub masina care avea bucsile rupte,nu mai stiu ce sa ii fac...
Am fost si la service dar nu m-au ajutat cu nimik,au verificat jocul la roti,bielete directie,bielete bara stabilizatoare,bucsi,pivoti,flanse dar au zis ca nu sunt jocuri ca e totul ok si ca nu stiu de unde ar putea fi bataia.
Volanul nu bate cand il misc dintr-o parte in alta ,flansele le-am schimbat,bieletele de asemenea nu de mult.Am 68000km
Ce-mi recomandati sa ii fac ca sa remediez problema ?
cipman
Ai verificat cuplajul elastic de pe coloana de directie? Acela din cauciuc, dintre servodirectie si axul extensibil.
radu83
Schimba masina smile.gif.
Aceeasi problema o am si eu, am fost in service, la fel nu au gasit nimic, sau nu au vrut sa gaseasca pt ca ar trebui sa-mi schimbe pe garantie, daca ar gasi.
Eu zic sa te obisnuiesti cu ideea ca ai o masina care face exact atatia bani cat ai dat pe ea.
Sper ca nu te-a dezamagit raspunsul meu.
Oricum daca gasesti o solutie la problema, sa o faci cunoscuta.
ghertzoi
aceeasi problema o am, zgomot la denivelari (puternice in sensul ca trebuie sa am si viteza si sa fie de ceva cm buni) zgomotul pare sa fie de undeva de sub volan, seamana cu un cloncanit. Nu apare frecvent dar as prefera sa scap de el.

Din pacate greu de reprodus ca sa merg in service, ma tem acolo ca voi auzi celebrul asa e normal, mergeti mai incet.

cipman, cuplajul acela unde se vede, sub volan langa pedale? banuiesc ca nu e vorba de celebrul surub de care am mai citit
cipman
La Megane 2.2 nu se vede nicaieri pentru ca lipseste cu desavarsire, nici urma n-a mai ramas smile.gif
cassius_clay
Daca nu ti-au spus nimic din service atunci zgomotul ar putea proveni de la caseta de directie in sine...S-a mai intamplat...
Adrian
Cipman,nu stiu la care cuplaj te referi,da-mi te rog mai multe detalii.
Eu vreau sa vand masina,am gasit si un client care vine vineri sa facem un test cu masina si trebuie sa o rezolv pana atunci neaparat caci vreau sa ii dau masina in buna stare.Cui i-ar convenii sa-si ia masina si sa se apuce imediat si de cercetari sau reparatii?Are timp mai in colo......... biggrin.gif
19vik
Cuplajul la care se refera Cipman e pe coloana de directie, imediat deasupra pedalelor. Daca zgomotul e in genul celui descris de @ghertzoi, se poate diminua temporar modificand pozitia volanului. Mie la service mi-au spus ca e zgomotul "normal" al coloanei electrice.
Adrian
Zgomotul nu este in interiorul masinii ci undeva in exterior si zic eu ca ar fi undeva in zona casetei de directie, nu sunt sigur ca e acolo dar asa pare a fi.
cipman
Ai doua poze cu cuplajul elastic:

user posted image user posted image

si una cu o privire de ansamblu asupra suspensiei si directiei:
user posted image
vezi poate ai sarit ceva de la verificari.

Incearca sa gasesti un service care face ITP si pentru masini mai maricele, 4x4, microbuze ... . Astfel de ateliere au standuri hidraulice pentru verificarea jocurilor in articulatii. Se pune masina pe stand si iti misca cate o roata de zici ca ti-o smulge de pe masina. Avand posibilitatea sa te bagi sub masina in timpul asta, poti sa vezi de unde provine bataia. Dar exista si sansa sa nu "faca" pe stand ...
Cristilica
Am acelas simptom ca la Adrian si am doar 28000Km. Am observat ca acest fenomen apare pe piatra cubica sau denivelari si doar daca misti volanul spre stanga. La service la un control vizual si mers pe o denivelare nu a aparut acest troncanit. Binenteles ca m-au lasat sa inteleg ca e normal acest fenomen explicat de mine. Deoarece e foarte greu sa-i duc pe cei de la service pe piatra cubica, iar acestia nu au vrut sa faca alte "teste", cum pot dovedi acest fenomen? De fapt ce teste trebuie sa le cer celor de service-ul Renault (inca am garantia la ei si ar fi in zadar sa ma dul la altii) ca sa pot dovedi acest simptom?
Adrian
Am gasit si am remediat problema!
Imi atingea berceaul de caroserie!Cred ca asa ii spune......e o chestie metalica mare de care sunt prinse toate (bratele,caseta de directie,suportul cutiei de viteze,...)!
Am avut inspiratia sa ridic capacul de plastic situat sub maina in partea dreapta si am vazut sunt urme pe caroserie de lovitura intr-un loc in care era f f aproape berceaul.Motivul:probabil ca s-au slabit bucsile cu care e prins acesta de caroserie!oricum am desfacut,am adaptat un fel de tampoane de cauciuc si gata bataia,parca e alta masina!
Va multumesc mult tuturor celor care ati venit cu idei pentru rezolvare!
cipman
"Berceau" e varianta in franceza, "Cradle" in engleza si "Cadru" pe romaneste (sau Jug - dar suna urat).
Da, bucsile sunt de vina, s-a mai scris pe forum despre ele (si aici si la Laguna).
Ma mir insa ca la service nu au fost verificate ... adica nu ma mir ci, mai bine spus, ma asteptam sa fi fost verificate.
ghertzoi
ca posesor al unui zgomot similar, puteti va rog sa dati mai multe detalii? sub masina?, care capac de plastic? sa stiu pe unde sa ma uit.

Niste poze ar fii miraculoase 1zhelp00.gif
mars
Poti da niste detalii? Unde trebuie sa ne uitam mai exact?
$$ilvviu
Cristi, daca zici ca se aude doar la viraj stanga e posibil sa fie flansa si rulmentul telescopului.
Aceeasi problema o am si eu, astept sa se mai incalzeasca putin sa ma apuc de demontat.
Adrian
Pentru o localizare mai precisa facema asa:
-suntem sub masina
-demontam scutul
-cele 2 suruburi de la scut situate in partea din spate a acestuia sunt prinse de un profil metalic sub forma de H care e prins la randul lui de caroserie in 4 suruburi(2 pe partea stanga si 2 pe partea dreapta) si de "jug" in 2 suruburi (cate unul pe fiecare parte).
La mine jugul lovea in caroserie in partea dreapta a masinii .
Nu a fost prea greu de gasit pt.ca erau urme clare pe caroserie(nu mai era antifon)
Este in partea dreapta sub masina un fel de scut de plastic din fata pana in spate situat sub picioarele pasagerului,probabil ca e protectie pt tevi,cabluri,etc.
Acesta sta sprijinit pe jug iar daca e inlaturat se vedefoarte bine cat loc mai e din jug pana in caroserie.La mine in stanga erau aprox 10 mm iar in dreapta daca mai erau 2-3mm ,mult prea aproape si din aceasta cauza cand treceam pe denivelari lovea in caroserie!
Mult succes pt toti cei ce au aceeasi pb.!
De necrezut este cum de cei de la service nu au verificat si asta,lucru remarcat de Cipman!Am stat acolo langa ei si dupa ce s-au saturat de verificat au venit cu o ranga sa verifice jugul cred dar au bagat ranga doar in fata jugului nicidecum in spate unde lovea!Asta e ,bine ca am depistat de unde venea bataia!Acum am scapat de asta mai tre sa fac fulia caci face groaznic cand o pornesc cu toate ca am mai schimbat-o si la 30de mii ,compresorul de aer care nu mai porneste(nu se mai aude cand cupleaza) si manerele decojite.Apoi e ok,ca noua! biggrin.gif
tuner
poate ai timp sa vii sa vedem si la mine daca e acelasi lucru smile.gif
ghertzoi
Multumim de explicatii, deci trebuie o rampa pt verificat, oricum mai intai voi face niste experimente sa ma asigur daca e de afara sau din interior zgomotul. Sa stiu la revizie ce sa ma plang.

Aceasta deplasare pe verticala a jugului doar intr-o parte afecteaza tinuta de drum? Adica masina va fii mai lasata cu ceva mm pe o parte?
Danezu
" Sa stiu la revizie ce sa ma plang. "
Te plangi degeaba smile.gif ,asa se aude si la mine si nu au gasit nimic la revizie....
ghertzoi
smile.gif singura modalitate prin care pot sa ii oblig este sa le dau de inteles (sa le indici mai exact) ca stiu sursa zgomotului (cam asta incerc sa gasesc). La service nu ii suspectez de rea vointa in mod special, mai repede de incompetenta in a gasi anumite probleme. Nu ma derajeaza problema in mod special pt ca apare rar (daca dau intr-o denivelare serioasa cu viteza), dar poate o sa reusesc sa o rezolv.
Danezu
Daca reusesti sa rezolvi sa ne anunti si pe noi sa le facem o vizita smile.gif
Eu i-am amenintat cu OPC-ul,le-am zis ca am copil mic si directia este foarte importanta la o masina,mi-au zis sa merg linistit ca nu se rupe nimic,iar in 5000 KM,cat am facut de atunci, se aude la fel dar nu s-a rupt nimic,iar eu nu prea menajez masina smile.gif
ghertzoi
ok, probabil ca nu voi reusi nimic 04.gif , dar daca da o sa anunt bineinteles
Adrian
Am uitat sa mentionez ca jugul se misca pe orizontala nu pe verticala,contactul cu caroseria era cand jugul se deplasa spre spatele masinii.
Suspensia nu e afectata cu nimic in afara de zgomotele greu de suportat.
ghertzoi
am mai experimentat: zgomotul apare intradevar in niste conditii speciale (rare) la mine (si pare totusi a fii interior, pe sub volan, cum spunea mai sus 19vik): viteza 50-70 km/h si dat in denivelare abrupta (stil asfalt decupat, perpendicular) de 4-5 cm. Adica doar accidental, totusi in situatii nu tocmai uzuale, pt ca de obicei abordez mult mai incet asemenea gropi. De altfel prima data cand a fost deranjant a fost pe un drum nasaud-borsa, plin de gropi in care am mers putin mai repejor....

Daca e tehnologic...treaca mearga, nu e un capat de lume, si nu il voi considera un minus! Atat ca la revizie o sa il mentionez mai mult cu scopul de a verifica atenti baietii directia sa nu aiba probleme. Cam atat!
19vik
Nu e tehnologic, adica nu e "normal", de aia am pus intre ghilimele. Daca masina e in garantie, tine-te de capul lor, pune-i sa-ti inlocuiasca coloana (am citit pe forum ca s-au mai inlocuit in garantie), bucsile la jug sau ce o fi acolo...
ghertzoi
tu ai reusit sa descoperi exact motivul zgomotului? (din ce scriai mai sus am dedus gresit ca ar fii ceva normal), sau ai renuntat pt moment a gasi problema?

A nu se intelege ca incerc sa fac pe mecanicul sau vreau sa imi repar singur masina in garantie, vreau doar sa ma informez cat mai mult in caz ca se va incerca aburirea mea la service sa stiu ce sa raspund biggrin.gif
19vik
La AMG, la revizia a doua, mi-a spus ca e de la coloana, inlocuirea costa vre-o 9000 de lei si ca dupa un timp tot asa va face (asta prin mai anul trecut). L-am intrebat si pe Romeo si mi-a spus ca la Renault nu repara coloanele, le inlocuiesc. De cand am schimbat pozitia volanului, nu mai facea decat la socuri mai puternice, in special cand roata "cade" de pe denivelare, insa in ultimul timp, de cand cu sleaurile inghetate de pe stradute, parca a devenit mai frecvent. Nu am avut timp sa demontez sa vad ce e de facut, e destul de complicata coloana aia electrica. De mentionat ca pe asfalt bun, nu se aude absolut nimic, nici macar greierasi...
andu911
Fieru' ala 90 de milioane ? huh.gif

Mai bine o vinzi si-ti iei altceva.
dansora
cate service-uri...atatea explicatii
mie mi s-a spus pentru aceeasi problema...ca "asa trebuie sa faca"
se produce o detensionare a sistemului de directie la trecerea peste denivelari pentru ca "directia de la megane e foarte smechera" blink.gif
asa ca m-am linistit cu gandul ca am o masina foarte smechera si asa trebuie sa faca wacko.gif
ecologic
Puteti sa ma ajutati si pe mine? De fiecare data cand pornesc de pe loc, decelerez sau trec peste denivelari imi apare un sunet de "fier pe fier" in zona rotii din fata, dreapta. Am schimbat bucsi, rotule etc. pe ambele parti (meritau), dar sunetul a ramas si a devenit chiar deranjant. Are cineva idee cam ce ar putea fi? Mersi
Bhal
iti bate cumva si la viraje?

ma gandesc la planetare. sunt relativ putine chestii care ar putea pocani la plecarea de pe loc. daca nu planetare, atunci cauta pe la suportii de motor, de cutie, eventual la conexiunea dintre cutie si motor...

claudiu_diu
ati verificat si bucsile de la telescoape? eu de abia la al 5-lea servis a depistat de unde vine bataia, se auzea tot asa f. tare si mai mult la denivelari wacko.gif
ecologic
Multumesc Bhal si Claudiu. Zgomotul apare mai mult la plecare de pe loc, dar il aud si in mers, cand fac accelerari sau decelerari, adica atunci cand masina se balanseaza fata-spate. Si inca ceva, doar la inceputul miscarii, nu continuu. Probabil e vorba de ceva bucsi sau suporti, treaba cu planetarele care bat in curbe o stiu si eu, dar nu se aude atunci, din fericire. Voi verifica la un service, desi mi-e cam graoza sa ma duc. Multumesc inca o data
Dodone
La uzura avansata planetarele bat si in linie dreapta, mai ales cand treci peste denivelari, gropi, etc.
Incearca sa gasesti pe cineva mai experimentat si sa asculte zgomotele de la masina ta. Ar putea sa depisteze rapid sursa.
rino
problema similara

rezolvare temporara: cu wd40 spray-at la imbinarea buclucasa din podea a coloanei de directie (probabil ca se scurge si in locul indicat ca bataie in caroserie) dar si cu paiu bagat (in sus) in imbinarea coloanei de directie
tzagu
Si eu am acelasi zgomot. S-ar putea sa fie surubul din capatul telescopului, pentru ca locasul s-a largit, si din aceasta cauza sa tremure si arcul de la telescop. Din cate am inteles e o problema standard la megane, aproape toate au un sunet mai ciudat la gropi...sau alte denivelari.
rino
La revizie (efectuata recent) maestrul vrea sa-mi schimbe nustiu ce bucsi de la bara de torsiune (poate are dreptate)
rino
Revin ... Schimbat bucsi bara torsiune acum doua zile la TSI CTA, dar cloncanitul nu a disparut. Tind sa cred ca e din axul telescopic al coloanei de directie
TRANCA
...tamponul motor dreapta a fost verificat?...
rino
nu ... da' ce poate sa aiba vreo legatura cu cloncanitul?
TRANCA
...ai sa fii surprins...la Megane I 1.9dci la pornire/oprire motor si in deccelerare/accelerare sigur asta este=tampon motor superior dreapta = legat de balansul motorului...la Megane II 1.6 16V 2005 incearca sa restrangi surubul axului casetei la imbinarea cu coloana volanului = fiindca ai zis ca ai rezolvat teporar astfel in acea zona... altfel e posibil sa fie zgomot in axul retractabil si crucile acestuia...eventual bieletele de bara stabilizatoare...
rino
Problema mea e la viraj plus groapa si nu la accelerare decelerare. SI ESTE PROPORTIONAL CU VITEZA (creste viteza creste cloncanitul)

Am uns toate imbinarile la rotile din fata (dupa ce au fost date jos rotile) cu un spray cu teflon inclusiv axul telescopului iar zgomotul ( cloncanitul pentru search) s-a redus 90 %.

A observat careva ca burduful de cauciuc de la telescop "e stat in stat" adica nu e prins in partea inferioara cu un colier, de exemplu. E normal?

LE. mai si daca toate service-urilor spun ca e normal si din forumuri se pare ca e normal NU E O PROBLEMA DE UNGERE?
ghertzoi
hmmm reducerea de 90% inseamana ca aproape a disparut, e posibil sa fie mai zgomotos ansamblul din cauza neungerii.

Totusi aceasta aplicare de spray cu teflon nu poate strica ceva pe acolo la telescoape etc., stie cineva ? pt ca daca nu atunci e o idee buna!

aa si legat de burduf cineva mi-a zis ca ala ar fii de fapt sursa zgomotului, neavand nici o problema functionala. Pareri si pareri...
rino
Nu poate fi de la burduful telescopului (decat daca nu protejeaza de praf calumea, iar acesta - praful - intra in telescop) deoarece cloncanitul e fier pe fier. Stie cineva cum e telescopul in sectiune longitudinala (adica ce contine)?


@ghertoi operatia am facut-o la schimbarea cauciucelor de iarna cu alea de vara ocazie cu care am periat (perie plastic) toate articulatiile si le-am uns + bagat (prelins) ulei cu teflon in axul telescopului (deci s-a dus in telescop)

<span class='edit'>26 Apr 2008, 21:02:</span>
Problema nu se rezolva de la uns in totalitate. ... si nici de la surubul din podea nu e. Nici cuplaj elastic nu am. Mai caut.

27 Apr 2008, 20:27:
pe vreme umeda zgomotele dispar

28 Apr 2008, 10:14:
nici prin modificarea pozitiei volanului nu se rezolva
radu83
confirm faptul ca pe vreme umeda zgomotele dispar
adrian 24
Nu am vrut sa deschid alt topic pe teme de cloncanituri si batai.....Problema mea e un pic diferita.La mine se aude un zgomot la viraj pe loc stanga dreapta,insotit de o trepidatie a rotii.zgomotul a aparut in urma cu trei zile,la interval de doua zile dupa ce am demontat si montat bieletele.Nu e nici bataie de pivot nici capat de bara,bieleta nici atat.Nu bzte in mers,nici la gropi,ci doar la miscare pe loc a volanului.Am verificat cat am putut pe acolo dar nici semn de miscare.doar roata are o mica trepidatie,asociata cu cloncanitul acela........nu cu nosc provenienta sunetului,nu stiu in ce masura mai rezista sau cat de nesigura a devenit masina.nu as vrea sa ma trezesc cu ea prin ceva sant sau mai grav pe contrasens..........va multumesc pt sfaturi......
Io_mi_s
Nu-i vreo flansa de la amortizor (rulmentul de sus)?
segcm
Am avut o astfel de problema:
Am schimbat scutul de plastic cu unul metalic si usor usor a inceput sa faca un zgomot la gropi si se accentua in timp.... mai rau ca la Dacia lu' tata. M-am dus in service fiindca suspectam ca sunt bucsile la bara stabilizatoare. Au tras baietii de toate "matzele"de la suspensia fata si mi-au zis ca totul este ok. Pana m-am bagat si eu sub masina daca tot era pe elevator.....si am tras si eu de toate....pana am vazut ca un surub de la scut nici nu mai era, practic ala zanganea. Au pus prinderea la scut si zdranganeala a disparut.
rino
@adrian 24 e de la surubul din podea. e topic despre acest surub + inregistrari 3gp ... da' totusi cum adica trepideaza roata? (adica in timp ce rotesti de volan roata are o zmucitura? - daca da e valabil ce am scris mai sus)
@pitzy_is eu inca am scut din plastic, iar cloncanitul pare a fi de metal pe metal (deci nu e de la scutul metalic smile.gif dar e bine de stiut)
@Io_mi_s e vorba de flansa de la rulmentul telescopului ? (daca da ... aceasta nu a fost verificata pentru ca NU AM LA DISPOZITIE SERVICE-URI PROFESIONISTE cel putin pentru o perioada)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.