Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatire sita din rezervor.....clio 1.5 dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
bonk
nush cat de in ordine sunt pozele ..... dar oricum ideile mele sunt in ordine:) cel putin asa cred:D...

1. SE RABATEAZA BANCHETA APASAND PE CELE DOUA BUTOANE CARE SUNT SITUATE IN PARTILE LATERALE ALE SPATARULUI, IN PARTEA DE SUS
2. SE DECONECTEAZA MUFA DE SONDA
3. SE DESFAC CELE DOUA CONDUCTE CARE SE VAD SI IN POZA
4. SE DESFACE CAPACUL NEGRU(seamana cu cel de la butoiul de varza) CU GRIJA FIINDACA ACESSTA ARE O GARNITURA SI NU TREBUIE RUPTA
5. SE SCOATE SONDA CU PLUTITORUL SI TOT ANSAMBLUL ACELA ...LA ACEASTA OPERATIE TREBUIE AVUT IN VEDERE CA SONDA NU SE RIDICA PERPENDICULAR PE NIVELUL MASINII..... EA TREBUIE MISCATA STANGA DREAPTA DAR CU GRIJA SI-I TREBUIE GASITA O ANUMITA POZITIE IN CARE TREBUIE SA IASA FIINDCA MAI ESTE SI PLUTITORUL CARE IESE DESTUL DE MULT DIN CADRUL DECUPAJULUI ACELA DIN CAROSERIE (MA REFER LA GAURA PRIN CARE SE SCOATE SONDA)
6.
DUPA CE ATI SCOS SONDA DIN REZERVOR TREBUIE SA INFILETATI LA LOC CAPACUL CEL NEGRU FIINDCA REZERVORUL SE UMFLA SI NU MAI PUTETI DUPA ACEEA SA-L PUNETI INAPOI DECAT F GERU.
7.SITA CARE SE AFLA IN PARTEA DE JOS A SONDEI SE POATE SCOATE CU UN CUTIT .... ATENTIE SA NU O FORTATI (INTROD CUTITUL INTR-O PARTE SI EFECTUATI UN FEL DE TAIERE INTRE SITA SI PLASTICUL SONDEI )
8. INCERCATI SA SUFLATI PRIN TOATE ORIFIC POSIBILE:d
9. DACA VRETI SA O DEMONTATI DE TOT ASA CUM AM FACUT EU SA VA LASATI GHIDATI DE CLEMELE SONDEI
10. REPETATI OPERATIUNEA IN ORDINE INVERSA , DUPA CARE TREBUIE SA AMORSATI DIN NOU CIRCUITUL (APASAND PARA DE CAUCIUC CARE SE AFLA LANGA FILTRUL DE MOTORINA ) TIMP DE LUCRU` .... MAX 1h.


http://www.uploadhut.com/id171952/25-11-07_1545.jpg
http://www.uploadhut.com/id171953/25-11-07_1533.jpg
http://www.uploadhut.com/id171954/25-11-07_1539.jpg
http://www.uploadhut.com/id171955/25-11-07_1531.jpg
http://www.uploadhut.com/id171956/25-11-07_1530.jpg
http://www.uploadhut.com/id171957/25-11-07_1529.jpg
http://www.uploadhut.com/id171958/25-11-07_1540.jpg valuri.gif
rados
cu ce ocazie ai facut operatiunea asta?doar control sau ai avut ceva probleme cu alimentarea?(parca am vazut ca avem acelasi an de fabricatie... tre sa ma uit si eu la sita mea biggrin.gif ?
bonk
am avut pe vara probleme cu alimentarea ... am gasit sita aceea plina de o depunere(parca era namol amestecat cu scame ...)aveam numai bule de aer pe instalatie ....... si nush daca trebuie sa te uiti neaparat la sita din rezervorul tau
74mik
cand ai facut aceasta operatie de demontare,acum in perioada de iarna,ca este posibil ca acel "namol"sa fie parafina din motorina.aceasta este o depunere de la motorina de calitate inferioara
rak
Eu nu am reusit nicicum sa deschid acel capac (ca de butoi) care arata ca si un inel, e atat de tare strans incat nu pot sa-l desfac cu mainile goale. Mi-e teama sa nu-l fisurez daca il lovesc cumva cu o surubelnita sa-l slabesc . A mai avut cineva astfel de probleme?
Si eu am acum instalatia plina de bule de aer , intentionez sa schimb filtrul de motorina dar cred ca si in rezervor la sita respectiva exista ceva impuritati , mai ales ca am bagat motorina numai rompetrol mai si de la camioane.
bonk
pe vremea asta nu cred ca e indicat sa-l lovesti cu surubelnita .... , sau incearca sa infasori capul de la o surubelnita lata intr-o carpa si lovesti usor
rak
Am reusit sa-l desfac , doi oameni am batut incet din doua parti cu doua bucati de lemn si sa desfacut. La mine difera putin sonda in partea cu sita respectiva, practic nu are sita , are numai un sorb micut care era infundat cu parafina plus partea decantoare a sondei care era si ea plina de parafina. Am scos toata motorina afara ,am adunat cat am putut din parafina de pe fundul rezervorului cu o carpa curata , am bagat 20 de litri motorina noua si am agitat in rezervor dupa care am scos si acei 20 de litri afara si iarasi am sters cu o carpa ce a mai ramas. am bagat 45 de litri motorina noua si am pompat de pe instalatie mizeriile ce au mai ramas. Astept filtrul de motorina sa-mi vina si cu un drum schimb toate filtrele si uleiul. Incep sa-i inteleg pe cei care zic ca isi schimba filtrul de motorina din 5 in 5 mii de km.
cocio
Salutare.
Am si eu un "tractoras" de clio 1.5 dci din 2003.Il am de vreo 3 luni si pana acum 2 sapt nu am avut nicioproblema cu el,pana cand intr-o seara..cand am vrut sa plec de la munk a trebuiet sa recurg la RATB:CLIO DOWN.numai pornea.Invartea dar parca nu tragea motorina.Am fost la un service din berceni pe care sincer nu-l recomand:'' La viorel"-unservice de cartier...S- a uitat la ea.. si mi a zis ca nu trage motorina.. si mi -au skimbat filtrul de motorina(metionez ca in urma cu 3 sapt facusem toate skimburile de filtre si ulei) si mi au pus o supapa de sens.a doau zi de dimineatza la fel.. clio down.Cei de la service mi-au recomandat un spray.. cica de pornire..-Am aflat dupa ca nu pre a ok sa dau cu asa ceva-In acea dimineata a pornit dupa ce am dat cu spray...Am vazut ca pe instalatie am aer.. si cred ca asta s-a intamplat la ultimul skimb de filtre.Acum ca sa fiu sigur ca porneste.. amorsez o pompita de langa filtrul de motorina,, si vad cum se duce motorina pe conducte.. si sunt si foarte multe bule de aer...
cine stie ce ar putea fi??
P.s. mi au fost verificate bujiile


Multumesc


Ciprian

id mess :cprngrgn
Jovanny
Am si eu o probleme ... am dus masina la un "mecanic" mi sa doveditu dupa accea ce mecanic este ... si mi-o desfacut si mie sonda asta si mi-o curatat-o si acuma am probleme ca nu ii mai pot face plinul la masina pt ca imi curge pe dinafara pe undeva nu am gasit de unde ... pot baga motorina pana un pic mai sus de jumate... se poate sa fi facut ceva si din cauza aia .... ca inainte sa o duc la el puteam sa ii fac plinul si nu curgea pe langa de loc ... numa de cand o umblat el si o zis ca mi-o curatat rezervorul ...
astept un raspuns daca ma puteti ajuta ...
bonk
nu ti-a pus garnitura de la capac bine .... eventual a infiletat gresit capcul
lucian907
[B]Salut am patit si eu am tractat pe cineva la servis si in fata servisului mi a murit motorul . Am lasat masina acolo aer pe instalatie si am bagat o si eu in servis ghinion . Au verificat instaltia si au ajuns la concluzia k este sita infundata.
Explicatile colegului de mai sus sunt corecte exact asa au facut probleme au fost cand au pus sonda la loc dadea motorina si s-au chinuit de 3 ori pana au infiletat capacul bine . :rolleyes:
Era de la motorina asa k aveti grija de unde bagati am scos tot si am alimentat de la MOL cea mai buna evo la recomandarea mecanicului.
Pretul la servis mare rau m-am certat cu ei 150 ron curatare sonda alimentare
ATENTIE :angry: 50 ron demontat montat bancheta spate eu am versiunea HATCHBACK se ridica cu un deget si plus 100 lei tester pe laptop sa vada daca merge pompa de motorina :angry: DAR AU FACUT TESTUL DUPA CE AU TERMINAT TREABA SI MASINA MERGEA PERFECT.
TOTAL 300LEI 150 LEI NEJUSTIFICAT :excl:

SERVIS RADACINI GARA DE NORD
Bosch Car Service
Str. Iacob Negruzzi nr. 40, Sector 1 BUCURESTI
biker46
buna!

Am un Symbol din 2008 1.5 dci si am desfacut si eu la rezervor sa curat sita.... dar nu am reusit sa dau de sita nu se poate dezasamba prostia aia din rezervor.

Daca stie careva vreo solutie.
alexxutzu
Intrebare: Daca indicatorul de motorina nu-mi arata corect cantitatea din rezervor ( se duce deodata in jos cu jumatate de liniuta apoi revine peste cateva minute) as rezolva ceva daca desfac sita asta si daca o curat impreuna cu ce mai este pe acolo?
Alex Z
Si a mea face la fel depinde cum e parcata si cum se misca motorina in rezervor

8 Apr 2012, 23:29:
Cred ca am sa incerc si eu operatiunea, as vrea sa dau jos si rezvervorul sa il spal a am bagat motorina de calitate indoielnica in iarna asta. fain tutorial
crisolro
alexxutzu-le, eu zic sa stai mumos ... eu ii fac plinul parcand-o cu botul in jos smile.gifsmile.gifsmile.gif

cea mai sensibila zona a acului de la combustibil este pe la jumatate (zona e cam de la 1/4 la3/4) si efectiv se plimba acul sus-jos si in mers la coborat/urcat dealuri ceva mai lungi sau stationat la semafoare in zone cu inclinatii

chiar din contra, plimbarea asta usoara a acului ma face sa cred ca sonda e ok - e clar ca nu e intepenit nimic sau ceva care sa se miste greu pe la sonda

cat despre corelatia si exactitatea cantitatii de carburant in functie de ceas, am cam inteles ca-i relativa urmarind forumul si alte pareri
Alex Z
Normal ar trebiu sa aiba un mic delay, mie mie la schimbarea pozitiei masinii misca cam cu o intarziere de 1-2 min...
La Dacia 1310 1.4c era cel mai enervant instrument din bord, la fiecare curba, inclinatie se zbatea acolo ca o pendula....
In cazul tau fluctuatia este rapida??
Alex Z
Cu ce pot sa desfac si eu capcul de la butoiul cu varza? daca nu am cum sa fac rost de cheia speciala ?
espacern
Cheia originala care ajuta la desfacerea piulitei de plastic de la sonda rezervor are cod:Mot.1264-01.
Se poate fabrica usor ceva asemanator dar atentie la cei care folosesc ciocan/dalta ca piulita este destul de fragila.
Daca desfaceti piulita(nu recomand sa se umble acolo)nu lasati gura filetata fara piulita ca se deformeaza si apoi nu mai etanseaza perfect.
Desfaceti piulita apoi scoateti sorbul si imediat puneti piulita la loc cat timp se repara/curata pe acolo.

@+
Alex Z
Vre-o ideee cum sa curat rezervorul de pilitura?
espacern
La prezenta"pilitura"in instalatia de combustibil rezervorul se poate curata prin demontare completa de pe masina.
Spalare cu detergent special hidrocarburi si degresare+uscare completa.
Dar asta este cea mai usoara operatiune la incidentul cu"pilitura".....trebuie schimbata/reparata pompa generatoare+injectoare+conducte+filtru ....ca"pilitura"se regaseste prin toate astea.
Alex Z
Inca nu am probleme dar as vrea sa previn....am doar 60 k
espacern
Pentru preventie schimba filtrul de combustibil...mai des decat este recomandabil.
Km rulati nu reprezinta un etalon pentru ca sunt cazuri cand pompa a generat span si la 30000Km.
Alex Z
Filtrul l-am schimbat la fiecare 15.000km, vroiam sa fiu sigur ca nu am surprize.
Erwintz
Foarte bun tutorialul si pozele atasate. Felicitari.
Am curatat si eu ieri sita aceea, la fel era plina de mal depus arata de parca avea "viermi" pe ea blink.gif
Am scos toata motorina si am sters bine pe interior rezervorul. La fel am gasit si acolo mal depus pe fund si apa.
Recomand si eu ca dupa scoaterea sorbului sa se infileteze la loc piulita de strangere pentru evitarea deformarii rezervorului.
Atentie mare la garnitura de etansare, mi-a luat ceva timp pana am potrivit-o cum trebuie.
Si inca ceva, ca scula pentru desfacerea si strangerea piulitei am folosit o banala foarfeca de tabla, una sanatoasa. ( stati linistit nu am taiat-o). am incercat s-o desfac batand usor cu un ciocan de cauciuc intr-o coada de ciocan, dar nu am reusit decat sa-i rup 2 urechiuse, m-am potolit si am asteptat sa-mi fete mintea ceva.
deci am apucat foarfeca de manere, le-am bagat intre picioruse, am strans de ea si am fortat-o odata bine si am reusit sa desfac piulita, e greu pana o ia din loc. La strangere la fel am procedat.
Bafta si drumuri bune.
Alex Z
Asteptam o scula pentru desfacrerea piulitei, eu sincer nu am atatia muschi. smile.gif
schreech
Salutare,

Eu am o problema cu acel capac ca vibreaza rau de tot la relantii si in turatii pana in 2000. E foarte deranjant. Ceva recomandari? A mai patit cineva asa ceva? Mentionez ca am miscat de el stanga dreapta asa sa il fixez da nimic.
RazvanF
3 picaturi de silicon sanitar in punctele in care sunt clemele, sa faca contact intre capac si caroseria masinii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.