Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aerisit frane
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
kaferfan
salutare
sunt nou forumist Renault si vreau sa salut pe toti cei ce participa la discutii
am o problema si anume:am schimbat placutele frana la Laguna mea si am observat dupa aceea ca eficienta franelor a scazut cu toate ca m-am straduit sa aerisesc cat am putut de bine
exista vreun secret pe care eu nu-l stiu?
s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?
orice sfat e binevenit,multumesc!
$$ilvviu
Nu inteleg de ce a fost necesara aerisirea.
cipman
salutare si tie si bun venit!

Secretul este: cu rabdarea treci si marea!
adica trebuie sa ai rabdare vreo 1-200 km pana sa "rodeaza" placutele noi pe discurile vechi (care nu mai sunt perfect plane).
toata lumea s-a confruntat cu acest lucru, care nu-i o problema, de la inventarea franei pe disc incoace (inclusiv la dacie).
bh07xyk
Sau daca esti ca mine si n-ai rabdare (azi am schimbat bsi eu placutele) pune vreo 20 de frane "infipte" si ai rezolvat.
kaferfan
problema e ca am facut 3000 km de atunci si tot nu s-au imbunatatit franele
de aerisit a trebuit sa aerisesc ptr ca am desfacut un pic un furtun de la un etrier spate ca sa pot impinge pistonasul si sa introduc placutele cele noi mai groase
si alt simptom ar fi urmatorul:
daca tin apasata pedala de frana in presiune,simt cum cedeaza usor-usor si se duce aproape la podea
e ceva normal?
altfel pot spune ca am frane.....insa parca nu mai sunt la fel de prompte ca atunci cand era cu vechile placute
C a t a l i n
Cum ai aerisit? Ca la vechile Dacii?

Probabil acum pompa de frână este în "modul avarie"...
kaferfan
adica......cum "avarie" ?
trebuie sa-mi apara ceva pe bord?
ca nu-mi apare nimic daca la asta te referi
detaliaza-mi un pic te rog!
C a t a l i n
Nu găsesc acum în documentația pentru legumă...

La Daciile mai evoluate pompa de frână este cu dublu circuit, și are pe ea o sondă ICP, care trebuie demontată înainte de aerisire. Altfel pompa nu mai funcționează în parametrii normali, ci doar pe al 2-lea circuit, cu simptome asemănătoare cu cele descrise de tine.

Acum, aici vorbim de o mașină mult mai evoluată, ce are în circuitul de frânare un repartitor electronic, o pompă ABS, etc...

Nu găsesc procedura CORECTĂ de aerisire, dar 100% nu se face doar prin aerisitoarele de pe etriere...
kaferfan
ok....am inteles
procedeul folosit de mine este depasit si incorect
daca ai timp si gasesti ceva despre cum se face in mod corect.........multumiri nemarginite
ca sa rez treaba asta
andu911
Eu am schimbat tot lichidul din instalatie. Si am aerisit conform tehnicii de la dacie. N-are nici pe naiba.
Am mai fost cu un Passat la service pt treaba asta si la fel au procedat.

Vad ca si in manual scrie ca se aeriseste dupa modelul clasic.
Dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata.
doru07
Mi-am schimbat si eu recent (in urma cu 1000 Km) placutele de frana pe fata si am intampinat unele probleme :
1. Placutele scartaie in timpul mersului.
2. Franele nu mai sunt la fel de bune ca inainte, lucru care ma ingrijoreaza cel mai rau. mad.gif
3. Frana de mana nu mai tine bine, desi placutele de pe spate sunt in stare foarte buna.
Mentionez ca individul care a efectuat schimbarea placutelor a completat lichidul de frana cu PRISTA DOT-4 (cam 150 ml), deoarece mi-a spus ca a trebuit sa dea afara niste lichid pentru a avea loc noile placute, din moment ce acestea sunt mai groase.
As vrea sa aflu cum se face aerisirea "clasica", deoarece asta este prima mea masina si nu am efectuat operatiunea respectiva niciodata. blush.gif
Mai mult, mecanicul meserias care mi le-a schimbat a uitat sa stranga bine un etrier si imi facea mashinutza un zgomot de speriam si pasarile din copac atunci cand mergeam pe drumuri cu denivelari (adica aproape tot timpul, tinand cont ca traim in minunata Romanie)
leonardg
doru07 :
1. Pune pe spatele placutelor vaselina pe baza de cupru (rezista cateva sute de grade) si nu va mai scartai.
2. Dureaza pana se "formeaza" placutele pe discuri care au deja o mica uzura.
3. La etrierele de pe spate introducerea pistonasului pentru a face loc placutelor noi se face prin rotire spre dreapta din cauza mecanismului de la frana de mana. In cazul tau banuiesc ca ti-a demontat conducta ca sa intre pistonasul mai usor. Aeriseste bine circuitul de pe spate care este practic cel mai lung. Pe spate se aeriseste facand "pedale" si cu frana de mana.

Aerisirea se face clasic ca la orice masina deoarece traseul conductelor este cam la fel la toate masinile cu volan pe stanga.
Referitor la mecanicul care nu ti-a strans un etrier : daca te pricepi cat de cat si vrei un lucru bine facut, fati-l singur !
tacufmr_lagunaII
Pt kaferfan, am avut aceeasi problema (pedala de frana se ducea incet la fund). Am incercat aerisirea sistemului de franare, schimbarea garniturilor si tot degeaba, singura solutie a fost sa schimb pompa de frana. Nu vreau sa te sperii, dar a fost solutia finala.
byby
Iar eu vreau sa iti spun ca este perfect normal acest comportament. Nu te speria, asa se intampla la masinile diesel dotate cu servofrana, la tinerea apasata a pedalei de frana se pierde din depresiunea din servofrana , dar eficienta franarii nu este afectata. Fii pe pace , nu are nimic.
tacufmr_lagunaII
byby in momentul in care se pierdea depresiunea din pompa si aceasta ajungea la podea masina pleca de pe loc daca se afla in panta. Trebuia sa fac din nou pedala ca sa pot sa o tin pe loc sau sa trag frana de mana. Vacuumul si instalatia de vacuum a fost verificata la service-ul Bosch. In nici un caz nu puteam sa stau linistit ca este normal sa faca asa si nu are nimic.
byby
Eu vorbeam de cazul general, nu de al tau in particular. Nu ai precizat ca pierdeai frana, si tocmai de aceea am spus ca e perfect normal. In foto gasesti explicatia pentru ceea ce am spus. La tine e defectiune. Colegul nostru a precizat ca are frana, chiar daca pedala se duce la fund.
doru07
La mine treaba sta cum zicea byby.
Am aerisit franele si am dat cu vaselina in spatele placutelor si vad ca nu imi lai scartaie.
Franele parca tin mai bine, insa frana de mana se comporta cam ciudat, in sensul ca in panta abrupta masina nu imi pleaca de pe loc, daca incerc sa plec cu frana trasa abia o urnesc de pe loc, insa daca la 20km/h trag frana de mana, masina abia daca simte o usoara franare.
matrix67b
Eu nu inteleg ce sa cauti cu vaselina pe acolo. Este prima data cand aud de vaselina pe baza de cupru. O fi si nu stiu eu dar in orice caz tot unsoare este si chiar si in instructiunile de montaj cu care vin placutele se subliniaza a nu se umbla cu grasimi prin zona aceea.
Nu stiu ce placute ai folosit . Eu am pus FERODO si sunt foarte multumit. E adevarat ca la inceput si ale mele au scartait si mi se pare normal sa faca asa pana se rodeaza pe disc.
byby
Nu se pune vaselina pe zona activa a placutei ci in spatele acesteia, pe placa metalica ce intra in contact cu pistonul de frana si cu etrierul. In nici un caz nu este vaselina de gresaj ci o pasta de cupru, speciala pentru astfel de operatie.
matrix67b
Ok, nu stiam de ea. Oricum nu mi-am inchipuit ca ar putea da cu vaselina pe partea activa a placutelor. Am vrut sa dau de inteles ca poate ajunge unde nu trebuie. Sunt curios ce placute a folosit @doru07 si cu ce vaselina a dat.
doru07
Am dat cu vaselina normala, nu pe baza de cupru. Nu mai scartaie, insa nu stiu pentru cat timp. Sunt convins ca la un moment dat(nu indepartat) aceasta se va topi.
Placutele pe fata nu mai stiu ce firma sunt, insa le-am luat ieftine... 85 RON parca. Le-am luat fara sa am nevoie de ele, la schimb cu nishte capete de bara care nu s-au potrivit pe masina mea. Le aveam de vreo 6-8 luni in portbagaj si am zis ca este momentul sa le schimb. Mentionez ca, inainte sa le schimb, pe masina aveam placutele cu care era echipata masina cand am luat-o din Franta, acum 40K Km.
byby
Daca ai dat cu vadrlina, a face bine sa iei un spray degresant si sa cureti de urgenta acea vaselina, altfel la franari mai puternice placutele se vor incinge si odata cu asta vaselina se topeste si poate contamina placuta si suprafetele de franare. E in joc viata ta, asa ca ai face bine sa ma asculti.
Referitor la placute, la pretul ala sigur ai luat palcute de calitate scazuta, si din aceasta cauza franarea are de suferit. Eu iti recomand placute Ferodo, sau Ate deoarece sunt firme consacrate si produc piese de calitate superioara. Verifica si grosimea discurilor, pentru ca daca ai depasit brosimea minima atunci discurile de incalzesc la o temperatura superioara celei optime de lucru, iar eficienta franarii scade drastic.
leonardg
Mai bine nu dai cu nimic decat sa pui vaselina normala. Cum zice byby se va topi in scurt timp si va curge peste tot inclusiv pe discuri.

Se da cu vaselina pe baza de cupru care rezista undeva pana la 1000 grade si nu se topeste. Se da un strat fin atat in spatele placutelor cat si la contactul placutelor cu suportul de etrier.
Bas|cX
au dreptate colegii ... spala bine acolo..sa n-ajungi unde nu trebuie...plus ca scartaitu' se produce intre placuta si disc .. n-are nici-o treaba pistonasul sau spatele placutei ..
Lucian_19
dati-mi si mie va rog o marca de vaselina pe baza de cupru ca am cautat pe la mine prin oras si cand am intrebat de asta vanzatoarele se uitau la mn ca vaca la laptop.poate reusesc sa gasesc pe net!multumesc!
renodood
Apropo de frana de mana, voi puteti porni cand e trasa? Ca eu da, si nu mi se pare normal sa pot porni cu ea trasa...

4 May 2009, 17:17:
Nimeni nimic? biggrin.gif
andu911
mai strange-o
Dan73
Nu pot porni cu ea trasa. Am incercat odata la viteza mica, pana in 10 km/h sa trag frana de mana si s-au blocat rotile pe spate. E adevarat ca era pe un drum de tara, de pamant. Asa ca la tine sigur mai trebuie stransa.
TRANCA
Ar fi indicat sa faci aerisirea completa si cu tester inclusiv pe sistemul de ABS, pentru actionare electrovane in aceasta faza de aerisire.
Posibil daca ai actionat prea brusc pompa de frana la incercarea de aerisire, atunci sunt mari sanse sa fie garniturile interne "intoarse", si cum zicea tacufmr_lagunaII schimbarea pompei poate rezolva problema ta.

andu911
Pai si ce treaba are frana de mana cu aerisitul rotilor ?
renodood
De unde se strange , apropo ? biggrin.gif
Intreb o data, ca sa stiu pe viitor...
b_gabi
Se desface cotiera (2 suruburi in spate si 2 sau 3 in fata sub scrumiera) se ridica putin cat sa ai loc sa bagi mana cu o cheie si strangi piulita a.i. frana sa tina cam pe la al 7-lea dinte. Poti verifica ca sa nu fie prea stransa suspendand o roata pe spate si rotind-o cu frana de mana lasata. Parerea mea blush.gif
renodood
Multam, maine ma duc sa o rezolv.
andu911
hey...nu trebuie sa desfaci cotiera... In interiorul cotierei exista un fel de fereastra-capac de vizitare. O deschizi si ai acces, direct la reglaj.
jamaica
Am si eu problema la frana,am umblat la etriere si sa dus tot lichid`ul din borcanas,am completat tot am facut aerisire si numai tine frana,adica daca franez brusc tine dar dupaia se duce la fund iar daca sunt in rampa o ia la vale .Am fost la remat am luat alta pompa am schimbat`o si la fel nu`s frane.Ce mama naibi are? un numar de reprezentanta renault din constanta are cineva?

11 May 2009, 16:11:
sau un service din constanta capabil sa imi faca franele ,ca deja am fost la 2 si n uau rezolvat nimic.
dondan
sigur m-ai ai aer pe instalatie.
daca ai schimbat pompa de frana trebuia sa o amorsezi jos,inainte de a o pune la loc.
prinzi pompa in menghina si bagi lichid in ea pe sus pe la pahar si impingi cu o surubelnita pistonasul pina se simte ca opune rezistenta.
in mod normal trebuie sa te ajute cineva pentru ca trebuie sa tii degetele pe gaurile din pompa pe unde iese lichidul pina face presiune.
Babeste dar tine.
Si daca nu pierde lichid de frina pe nicaieri trebuie sa ai frana.
jamaica
dry.gif altceva inafara de pompa,ce ar mai putea fi?
b_gabi
furtunele si racordurile de vacuum? Zic si eu.... blush.gif
stefanitza_liviu
salut tuturor sunt nou pe aici si vreau sa pun si eu o problema pe care o am cu frana cateodata. La cativa km facuti cu masina mi se inareste pedala dar eficienta masini la franare ramane ca la inceput buna si inca una la franare brusca adica calcat pedala la fund imi apare pe ecran mesajul stop si martorul de frana. Multumesc astept sfaturi de la voi
przamfiri
vezi lichidul de frana sa fie la nivel
Dan73
De ceva vreme franele mele nu prea mai au eficienta pe care o aveau. Placutele sunt la jumatate. Desi am 50000 km cu ele mai au inca 6 mm aprox. Azi am avut surpriza in mers sa apas frana, pedala sa opuna rezistenta dar masina sa mearga mai departe fara sa intre ABS-ul. Senzatie destul de nasoala. Frana dar foarte slab. Mi-a mai repetat figura de vreo 2 ori in 2 km. La reapasarea franei prindea mai bine. La fel a facut si cand am lecat de la servici pe franare la primul semafor. In parcare la bloc am facut mai multe probe. Am oprit motorul, am facut mai multe apasari pana s-a intarit pedala si am tinut apasat in timp ce porneam motorul. Frana a coborat dar nu complet si cam greu mi s-a parut. Nu stiu ce sa zic despre asta, cat de repede sau usor ar trebui sa se inmoaie frana dupa pornirea motorului ca nu am mai facut operatiunea asta insa daca turam motorul peste 2000 de ture se inmuia sensibil mai repede si cobora mai jos. Insa nu atinge podeaua in nici una din situatii...mai raman vreo 2 degete. Am verificat furtunele de la vacuum si imi par in regula. Nu pierd lichid de frana. Am plecat cu ea mai devreme, am facut cam 40-50 de km si nu a mai repetat figurile de azi cand apasam si nu frana.
E posibil ca pompa de vacuum sa nu mai faca vacuum cum trebuie din varii motive? asociez asta si cu mieunatul turbinei la turatii joase. O aud mieunand acum si de pe la 1000-1200 de ture pe loc.
Am dat masina si unui prieten care era foarte incantat de franele lagunei. Acum a zis ca sunt sensibil mai proaste.
vlad_laguna
am si eu o problema la frane de cateva zile. de dimineata, cand plec cu ea, nu am frane aproape deloc. situatia asta se mentine vreo 3-4 franari, dupa care, masina isi revine. acelasi lucru se intampla si seara, dupa ce ies de la servici si masina a stat in parcare vreo 10 ore. e posibil sa fie vreo problema la sistemul de franre? mentionez ca in rest am frane foarte bune si nu ddau semne de oboseala. e vorba numai de primele 3-4 franari.
VRS_80
Am aceeasi problema cu vlad_laguna.Cand am plecat ieri dimineata dupa ninsorile astea(masina era nefolosita de cateva zile) am avut neplacuta surpriza ca nu am frane la primul viraj si era sa lovesc alta masina din parcare.Pedala era destul de tare si sus dar nu se oprea.Am apasat cat am putut si intr-un sfarsit s-a oprit la citiva cm.A mai facut asa cam 2-3 km adica primele 4-5 franari...sentimentul de nesiguranta ca nu pot opri era foarte mare.Franam cu mult inainte.Dupa asta isi mai revine dar parca nu chiar ca inainte.La intoarcere a facut la fel.Ce poate fi?
vlad_laguna
exista posibilitatea sa fie o pelicula fina de gheata pe discuri care sa faca franarea ineficienta?
evox
discuri umede la plecare... pot face primele franari ineficiente... calca mai tare frana, eventual faci cateva franari mai energice preventiv ca sa le incalzesti...
vlad_laguna
de fiecare data am calcat frana foarte puternic, pentru ca vroiam sa vad de ce face asa. de cateva ori, chiar pe zapada, ABS-ul nu a schitat nimic, cu pedala de frana la fund. apoi, si-a revenit. o sa incerc sa fac cateva franari mai energice la inceput, sa vedem de unde vine problema.
Dan73
Fost azi la Mach1. Gasit placuta interioara de pe spate-stanga pusa prost. Una din sarmele de pe spatele era stramba si si calca etrierul pe ea...sau pistonul ala ce-o fi el. Asa ca s-a tocit mult mai repede si stramb. E aproape la fier celelalte fiind la jumatate, cum spusei mai sus. Mecanicul a probat sa vada daca tine supapa unisens si cica tine. A mai mers cu ea si zice ca nu i se pare ca nu ar tine. Insa eu stiu mai bine ce am avut sub c...In rest a facut inspectie vizuala...a controlat sa nu fie blocat vreun piston...Maine schimb placutele pe spate...vreau nu vreau...asta e. As fi vrut sa faca si un test de vacuum ...sa masoare acolo dar....cica nu a auzit de pompa vacuum stricata. Dar daca pe circuit pe furtunele alea e o gaurica, nu e acelasi efect?
silvicaaa
Avand in vedere topicul se numeste aerisit frane, o sa vin cu o intrebare scurta si la obiect.
In momentul in care o conducta/furtun cedeaza si pierzi tot lichidul din borcan, care este procedura de aerisire a sistemului de franare?
Nu imi vine sa cred ca este necesar sa se scoata pompa si sa se puna pe menghina si sa se amorseaze actionand cu o surubelnita pistonasul din interior. Vorbim de o masina totusi evolutata la care, cred eu ca exista o procedura la fel de evoluata de aerisire in astfel de cazuri.

Multumesc
cj98czh
Daca nu merge prin metoda clasica... adica facut nivelul de lichid si aerisit... exista metoda cu testerul la reprezentanta... se aeriseste unitatea ABS, pompa etc...
onu_sm
Salutare tuturor. Vreau sa adaug si eu cateva randuri aici in speranta ca o sa va fie de ajutor in legatura cu aerisitul franelor.
Asa cum intreaba Silvicaaa,in momentul cand ai avut o problema,cu un furtun ori o conducta si dupa inlocuirea lor nu trebuie decat sa puneti lichid de frana in vasul pompei de frana,sa desfaceti aerisitoarele de la etriere,la rotile din fata si la cele din spate,sa lasati sa curga (fara a apasa pe pedala de frana) pana cand vine lichid curat,urmariti la fiecare roata, cum a inceput sa iasa lichid curat imediat ii strangeti aerisitorul,mare atentie sa urmariti si lichidul din vas,sa mai completati in caz ca scade... Ca sa fie mai usor,asa cum am mai vazut la altii ca au procedat,cu furtunase dinalea de stropitor de parbriz si 4 borcanele,cum sunt cele de la farmacie pentru analize... Se taie 4 furtune scurte,se pune cate un capat pe aerisitor iar celalalt capat in borcanelel acelea transparente si se observa mult mai bine cum curge lichidul de frana,in schimb nu faceti mizerie cu lichid imprastiat pe jos si asa mai departe.....
Baftaaaa.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.