Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stropitoare parbriz
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Sneferu
Sunt incalzite sau nu? Ca mie mi-au inghetat la un ski in Predeal si nu prea mi-a placut;



Adica am pus concentratie maxima de lichid de spalare (OMV original), teoretic trebuia sa reziste pana la -30 de grade.



Duzele insa au inghetat, de fapt chiar la iesire.



A mai patit cineva asa? Daca nu sunt incalzite ce solutii ar mai fi?



Toate bune.
strumfuadi
nu sunt incalzite

:idea:
claus
din cate am observat eu.. nu sunt duze incalzite pe megane..

doamne, si ce util ar fi fost "gadgetul" asta
cornel_t
Contracarati cu o solutie de spalat parbrizul mai putin diluata, piana acum la mine nu au inghetat, folosind o solutie ieftina diluata 50% cu apa.
bogdan_o
Solutia ideala: alcool tehnic si apa in proportie de 1:1. Azi, ca un facut am ramas fara lichid in vas. Si cum nu puteam vedea din cauza noroiului aruncat pe parbriz de cei din fata am tot cautat alcool tehnic, dar degeaba. Pe la benzinarii nu aveau. In disperare, am luat o sticla de solutie de la Petrom. Nu faceti aceeasi greseala ca si mine. Pe mine m-a luat ameteala de la duhoare. Si alcoolul putea dar nici chiar asa.
SorinV
fara alcool tehnic ! ala ataca plastice, vopsele masticuri si asa mai departe ! nu a inghetat solutia aia sigur ! mai degraba cred ca din cauza condensului si a apei din exterior s-a intamplat !
enageM
Cum sa fac sa maresc presiunea la stropitori?! Abia pisha pana la jumatea parbrizului... le-am desfundat da' tot degeaba...
strumfuadi
cand pisha pana la jumate? pe loc sau la 130km/h??

daca pe loc, atunci sunt infundate, ele sau furtunele. mai verifica.

daca la viteza, atunci stai linishtit, nu au nimic!

in ambele cazuri nu trebuie sa mareshti presiunea pompei (nici nu ai cum..)



bafta!
galileo
vezi sa nu se gatuie furtunul cand inchizi capota, parca mai era un caz pe forum.
enageM
@strumfuadi
pe loc... am desfundat duzele da' degeaba... cred ca atunci a intrat ceva mizerie pe furtunase...
enageM
QUOTE
vezi sa nu se gatuie furtunul cand inchizi capota, parca mai era un caz pe forum.
o sa verific, Merci.
zonkkk
Salut,
Tocmai am observat astazi ca stropitoarele mele de parbriz nu mai functioneaza (nici fata nici spate).
Initial am crezut ca e gol rezervorul, dar cand am pus lichid pt. parbriz au intrat doar 1,5l. Se pare ca mai aveam lichid.

Cu toate acestea cand actionez maneta pentru splare parbriz nu stropeste deloc.

Exista vreo siguranta sau releu pe care pot sa-l verific?
alexxx99
da...exista o siguranta pt stergatoare eu cel putin asa stiam....sper sa nu ma insel....nu stropeste absolut deloc???ma gandesc sa nu fie inghetate sau infundate...dar toate???....sigur e din sigurante....
zonkkk
Pai sigurantele pentru stergatoare le-am gasit. Sunt sub volan in partea stanga. Am verificat toate sigurantele de acolo si sunt OK.

Nu am probleme cu stergatoarele.

Problema mea e ca nu stropesc tasnitoarele alea care trebuiau sa 'spele' parbrizul.
dcsiki
S-au inghetat sau o fi murdara pompita ............eu le-am patit pe ambele la un megane1 ( la distanta de cateva luni ) , la megane 2 am vazut ca vasul este undeva langa radiator si ar trebui sa scoti pompita si sa o cureti ...........
Se aude un zgomot cand dai din maneta ?
Daca da inseamna ca circuitul electric este ok.........


Bafta
19vik
Cred ca ti-a inghetat solutia in rezervor si in pompa. La mine nu mai functioneaza de vre-o zece zile si nici pompa nu se aude. M-a prins frigul cu lichid de vara, mai aveam o jumatate de bidon de 3 L in portbagaj si e bocna. Am luat 1 L de lichid pentru -20 grade, am pus jumatate in rezervor, ca atat a incaput si nimic. Din restul am turnat ieri direct pe parbriz, am dat drumul la stergatoare si a inghetat la -5 grade, cat erau afara... ce sa mai zic sad.gif
Vullpee
si la mine au inghetat lichid-ul in acel rezervor, am pus astazi unul sa reziste si la -20 de grade.. si degeaba.. pana gand se mai incalzeste afara ( la vara ) nu prea mai am ce sa ii fac...
M i h a i
zonkkk>> http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=86264&hl=schimbarea Daca ai pus lichid de iarna nu avea voie sa inghete..Este o problema cu motorasul care pompeaza apa pe parbriz..Este o problema des intalnita din cauza piesei care este slab calitativa.. wink.gif
meganus_bicorpus
daca ai pu minunatul lichid JetX la punga de 2-4 l, temp de inghet la -20...fii linistit ca l-am verificat eu la servici si mi-a dat o temp de -9-10C.Deci am fost iar fraierit, dar pe 2 l am dat 80 mii, deci e clar, cat dai atata face!
19vik
Eu am luat o sticla de 1 L cu -20 grade, nu stiu ce marca e ca e in portbagaj, era vre-o 4 lei, nu ingheata o,5 L ramasi in sticla la -5 grade, dar ingheata pe parbriz stratul subtire care se formeaza (cand e masina rece)! Deci ai dreptate, cat dai atata face...sau nici atata nu face! Cred ca o sa caut alcool rafinat de cel putin 80 de grade biggrin.gif
meganus_bicorpus
daca are si o aroma buna...bem un pahar impreuna!Na, ca fac si versuri deja!
bebecool
ahhh!aceasi problema si la mine, cred ca mi-a inghetat tot circuitu(furtunasele care duc la duzele stropitoare cred).Tocmai acum am sosit si ce sa spun a fost super nasol ca trebuia sa trag pe dreapta si sa sterg parbrizu din cauza mizeriei.Un spray,solutie,ceva pt.dezghetat motorasu,furtunasele exista?
Avani
Salut. Anunt si eu, ca si la mine s-a intamplat sa ma prinda iarna cu lichid de vara. Astfel in momentul in care dadeam sa stropeasca geamu (doar fata ca am sedan) se auzea motorasul si incepeau stergatoarele sa functioneze, dar apa... nici vorba. Am mers cu masina cca 200 km (Braila - Bucuresti) si ma tot opream din 50 in 50 km sa mai spal parbrizul ca apa din bidon, dupa care am mai completat si in rezovor, dat fiind lichidul de parbriz special de iarna are mai mult alcool. Dupa inca vreo 30 km, cand motorul deja era foarte cald (si eventual apa de vara s-a dezghetat) a inceput sa-mi dea timid niste apica pe parbriz. Problema poate fi asemanatoare, inainte sa incerci sevice sau alte sigurante, incearca sa pui ceva diluant cu concentratie mare de alcool pentru dezghetare. Mentionez ca dupa 200 km mers la peste 3500 ture a inceput sa se dezghete...deci.... ori o incalzesti ca lumea ori.. astepti primavara.
19vik
S-ar pare ca la mine e pompa din pacate. Am sanse sa o desfac fara sa dau jos spoilerul?
mykys
Incearca sa pui lichid concentrat de la OMV. E un bidon de 1l verde care nediluat zice ca rezista pina la -70 de grade.
Mergi cu masina mai mult de o ora pentru a se incalzi motorul si ai sanse mari sa sa poti folosi si iarna asta instalatia de spalare parbriz
M i h a i
QUOTE(19vik @ 6 Jan 2008, 10:45)
S-ar pare ca la mine e pompa din pacate. Am sanse sa o desfac fara sa dau jos spoilerul?
*





Nu ai nici o sansa...Trebuie dat jos spoilerul neaparat ca sa ai acces la 'pompa''...De schimbat se schimba foarte repede....
LNG
Sigur sunt inghetate. Ale mele dabia aruncau un jet slab ieri pt ca era gheata deasupra lor.
Norocul meu ca am pus lichid de -30 de grade cand era viscol inainte sa vina gerul, ca mai avea putin lichid de vara icon_mrgreen.gif
19vik
Ieri am reusit sa scot lichidul cu un furtun, cam 2,5l, nu mai era inghetat, probabil in combinatie cu lichidul de iarna si de la caldura motorului. Am pus un amestec de lichid de iarna -30 grade 0,5l si alcool medicinal 0,5l, dupa ce l-am incalzit in prealabil pe aragaz si... nimic, nici dupa o jumatate de ora...nimic, pompa nici nu se aude. De asta zic ca e pompa. Am suflat in teul de sub capota spre duze si sunt libere, nu era nici lichid macar.
LNG
Trebuia sa nu fortezi atunci cand ai vazut ca nu stropeste, probabil s-a ars motorasul care actionaza pompa ...
19vik
Nu l-am fortat, ca ma enervau stergatoarele care mergeau pe uscat. Nu are siguranta comuna cu stergatoarele? Nu trebuia sa se arda siguranta daca-l fortam?
bebecool
revin cu informatii!!cred ca si mie mi-a inghetat motorasul:(.Daca acum cateva zile erau inghetate doar duzele care stropesc,acum mi-a inghetat si furtunase si lichidul din bidon(rezistent pana la -16 grade,in realitate se pare ca e altfel).Care ar fi solutia,fara sa dau bara jos si alte nebunii?
Avani
@ bebecool: incearca sa pui un diluant in rezervorul tau, sa mergi cu masina minim o ora, astfel caldura degajata de la motor sa-ti dezghete lichidul deja existent in rezervor. Cum am postat mai sus, daca in momentul in care actionezi maneta de steregere si se aude un zgomot doar ca apa nu tasneste, singura solutie e sa incalzesti motorul bine si ulterior sa incerci sa stropesti. La mine a mers. Bafta !
19vik
Am demontat pompa, fara sa dau spoilerul jos, dar am desfacut aparatoarea de noroi. Pompa e curata,dar motorasul e varza: ruginit si plin cu namol sad.gif
$$ilvviu
Eu am pus lichid de spalat din supermarket.
Nu mai stiu exact denumirea, e albastru, in bidon de 5L, la 6-7 lei bidonul.
Pe el scrie ca rezista pana la -20 grade si asa e. La -17 stropea, la -24 cat au fost sambata nu am fost curios.
Problema e ca stratul fin de pe parbriz ingheata.
meganus_bicorpus
Din carrefour am luat si eu lichid albastru la 5 l si a inghetat, am luat 2l de jetx care ingheat la -20 si la -10 nu vedeam nimic afara de la gheata lasata pe parbriz de stropgelul meu.Aceeasi firma dar cu slt produs, la -40 a mers frumos, fara strat subtire gheatat sau alte inconveniente.
Morala e...luati lichid cu temperatura de inghet cat mai mare, se comporta mult mai bine decat cel de "iarna obisnuita"
mars
QUOTE(meganus_bicorpus @ 7 Jan 2008, 23:13)
Aceeasi firma dar cu slt produs, la -40 a mers frumos, fara strat subtire gheatat sau alte inconveniente. Morala e...luati lichid cu temperatura de inghet cat mai mare, se comporta mult mai bine decat cel de "iarna obisnuita"
*



Haoleo, dar unde ai mers matale cu masina la -40 de grade? La vanatoare de ursi polari?
M i h a i
QUOTE(19vik @ 7 Jan 2008, 20:53)
Pompa e curata,dar motorasul e varza: ruginit si plin cu namol sad.gif
*




Poti pune poze? blink.gif cum ai scos motorasul din carcasa?
meganus_bicorpus
"Haoleo, dar unde ai mers matale cu masina la -40 de grade? La vanatoare de ursi polari?"

Asta am gasit in comert, doua produse cu doua temperaturi diferite de inghet.Nu conteaza ca e -40, ideea e ca se comporta excelent si asta face toti banii (12 Ron la MOL).
Pe de alta parte, de ce s-ar mai vinde asa ceva in Romania si nu se pastreaza doar pt Siberia sau Alaska?




19vik
[attachmentid=1627426651][attachmentid=1627426652]
Din prima poza rezulta si ordinea asamblarii. Carcasa neagra din mijloc are umeri care intra in niste canale circulare din carcasa alba si din corpul pompei (cel negru din stanga). Trebuie sa tragi foarte tare de ele sa le desfaci. Piesa rotunda dintre carcasa neagra din mijloc si turbina e o garnitura de etansare cu rol si de simering, care nu si-a facut treaba si lichidul de parbriz a ajuns in motoras.
In a doua poza se vede ca unul dintre carbuni nu mai exista, s-a tocat (rotorul nu e ars, am verificat).
[attachmentid=1627426675] Daca inlocuiesti piesa din stanga jos din a a treia poza cu una avand doua stuturi pentru furtune, rezulta pompa bidirectionala (pentru parbriz si pentru luneta).
Pe carcasa scrie France si are siglele Renault, Peugeot si Citroen, deci nu conteaza ca e sedan.
M i h a i
19vik>>multam' de poze...chiar nu stiam ca se poate desface.....eu am schimbato direct...la mine cand mergea cand nu mergea ,plus ca am gasit apa la mufa de la alimentare...deci garnitura era dusa...si pe a mea scrie made in france si are siglele celor 3..oricum cele de sedan au o singura iesire pt lichid iar cele de bicorp 2 iesiri...sunt curios cate iesiri are pompa la cele prevazute cu xenon..


LE : am desfacut si eu acum 'jucaria'' si se pare ca era motorasul plin de apa...cum ai zis si tu ''varza si plin de namol'' ...''namolul'' daca se poate numai asa este de la carbuni care sunt praf si la mine...Sa vedem cat o sa reziste piesa noua... biggrin.gif
19vik
La mine era curata la mufa de alimentare. Mufa are alta garnitura. Cred ca pentru xenon e alta pompa separata. Asta pentru geamuri are in corp doar doua gauri de refulare, cate una pe sens de rotatie.




LE: Am reusit sa repar pompa, am schimbat carbunii, am pus vaselina din belsug intre motoras si simering. Merge ca noua. Sa vedem cat rezista reparata biggrin.gif
sadsmile
La mine nu mai stropesc deloc desi motorasul merge si nu am furtunele infundate.Sa fie dusa pompa?Si daca da cum ajung la ea ca am impresia ca e in aripa:9.Am un megane coupe din 99

Eu am un megane coupe din 99 si am oi pb asemanatoare.Cand dau sa stropesc se aude motorasul dar nu vine apa deloc.Apa am in rezervor,furtunele nu sunt infundate,deciu ramane sa fie paletele duse sau motorasul.Dar pb e ca am impresia ca toata instalatia asta se afl aundeva in bara dreapta si nu stiu cums a ajung acolo.Daca aveti careva habar de cum pot face asta va rog mult sa ma ajutati si pe mine.Ms

<span class='edit'>6 Mar 2008, 12:02:</span>
Am vrut sa zic in aripa dreapta:)
19vik
Eu pot sa-ti spun cum e la M2: vasul e in partea dreapta a spoilerului si e fixat pe niste urechi de tabla de contraaripa, dar iese tragand-ul inspre fata, numai daca dai jos spoilerul. Pompa e infipta pe lateral jos, in partea din fata (opusa rotii). Am reusit sa scot pompa si sa o pun la loc desfacand doar aparatoatea de noroi (scoica) din fata rotii, pe o vreme oribila (frig, noroi, zapada). Daca e la fel si la M1, ar trebui sa-ti fie mai usor acum. Spor la treaba smile.gif
cipman
Demonteaza roata dreapta fata, scoate protectia de plastic a contra-aripii si o sa ai acces la rezervor si pompa. Mai departe o sa te descurci.
dcsiki
Am dat roata dreapta jos , apoi aripa interioara ( este din 2 bucati ) si bazinul era prins intr-un surub si busonul de umplere in alt surub.
Apoi : este un tub sau 2 ( depinde daca are tasnitoare la spate ) care merg de la tasnitoare la duze ..... si am scos tot ansamblul ( pompa electrica are o cupla )
Am desfacut pompa bucati si am spalat-o ..................
Proba poti sa o faci pe loc ii bagi cupla si cineva da comanda de spalare ....... trebuie sa tasneasca tare ...
Asamblare in ordine inversa.

POTI SA INCERCI SA SUFLII AER CU PRESIUNE PE DUZE POATE SCAPATI MAI USOR ...


BAFTA
AlexC
La mine pana acum 2 saptamnai imi mergeau stergatoarele foarte anemic, mai ales de cand am bagat solutie de iarna, ceva mai groasa decat aia de vara.

Pana sa ma apuc sa le desfac ca in tutorial, am bagat apa simpla pe teava, de 3 ori cate ~1 litru. Bagam apa si apoi o dadeam pe toata pe parbriz. La sfarsitul exercitiului aruncau si stergatoarele apa mai sus si am vazut si eu ca iese prin duze apa curata, nu solutie cu teflon/sapun/sampon/rahat. Acum am bagat solutie cu teflon diluata 1:1 cu apa chioara, iar urmatorul "plin" o sa il fac direct cu solutie de vara.
Dodone
QUOTE(enageM @ 31 Jan 2005, 14:14)
Cum sa fac sa maresc presiunea la stropitori?! Abia pisha pana la jumatea parbrizului... le-am desfundat da' tot degeaba...
*




Schimba diuzele.
CataT
Cum se scot, eu am tras de ele si nimic, nu as vrea sa le stric.
19vik
Vezi la Tutoriale: http://www.reno.ro/Desfundare-duze-pt-spal...riz-t85884.html
CataT
Multumesc @19vik.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.