Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Luneta Exlodata-incredibil
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
andreicri
Salutare tuturor!Ginion de nesansa pe 31 dec:in timp ce indepartam stradul mic de zapada am auzit o bubuitura in spate la masina.Initial am crezut ca a aruncat cineva cu un obiect si a lovit luneta.Cand colo socul socului blink.gif :explodase pur si simplu.Ce m-a frapat era ca umflatura era spre exterior in loc de interior daca ar fi fost lovita de ceva.V-ati mai confruntat sau auzit de asa ceva?Aveti ideea cam cat poate fi o luneta buna (cu tenta verde am inteles) de megane sedan si de unde se poate lua?La reno e cam 11milioane.La Multi Ani tuturor si un an 2008 cu cat mai putine probleme !
amsterdam
1.200 de ron fara montaj
dil
S-a mai discutat pe forum, da si tu o cautare pe forum si ai sa gasesti de exemplu
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=95248&hl=
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=42820&hl=
touche
mai gasesti informatii despre acest luneta sparta si aici

scuze, am postat in acelasi timp cu dil
andreicri
Pai e cam ca Reno....Cautam o solutie mai ieftioara un pic...In fine...Merg pe varianta lor....
Legat de cazurile postate ce m-a frapat este ca nu era motorul pornit si nici dezaburirea...Era la temperatura ambianta,deci tehnic nu exista o diferenta de temperatura si nici afara nu era frigul frigului...de aici si supriza...
meganus_bicorpus
ai casco?use it!
andreicri
asta e faza ca nu am fiindca vreau sa o vand si nu mai renteaza sa ii fac
semit
intreaba la Gimaron si Ager Service smile.gif
andreicri
ok..am rezolvat...insa tot nu imi explic de ce crapa...ca nu era frig afara ,inauntru era apoape la fel de frig.Masina statea,deci nema torsionari...In fine..X-files by Renault!
19vik
I-mi pare rau pentru ce ai patit. Credeam ca numai niste loturi din 2006 au problema asta. Sincer, de cand a patit @lucian cojocaru cu estate-ul din 2005 mi-e frica sa mai apas pe dezaburire, iar acum sedan din 2004 fara sa pornesti dezaburirea... mi-e de-a dreptul groaza... ca am copil mic...noroc macar ca am casco.
Dar cum ai rezolvat asa repede? Sau doar ai intrebat cat costa?
LNG
De cand am citit si eu de problema cu luneta si eu dau drumu cu teama la dezaburire...
semit
eu am folie... macar nu cad cioburile laugh.gif
Cristi39
si eu ma gandesc de doua ori inainte de a folosi dezaburirea!!! am o cunostinta care a patit treaba asta anul trecut la un bicorp.tocmai ce plecase de la Serus de unde o achizitionase...a rezolvat-o cu OPC-ul-cei de la Serus il plimbau...
hellcat
Problema e cunoscuta si de Renault si nu-i singurul fabricant cu astfel de probleme.
Cauza se pare a fi diferentele de tensiune pe care le suporta luneta pe intreaga sa suprafata. La bicorp e mult mai acutizata problema, datorita si formei mult mai arcuite.
meganus_bicorpus
Fuck!Adica sa imi iau o racleta?
19vik
Nu racleta! O folie smile.gif
meganus_bicorpus
Am deja folie, dar nu ma ajuta la dezaburire...Am vazut personal la spalatorie cu o masina proaspat iesita de sub jetul de apa, a dat drumul la dezaburire si...BUUUUM!eu folosesc dezaburirea cu incredere in continuare, asta e, am nevoie de vizibiltate!
gotty
folia rezolva problema cioburilor....dar ramane paguba:)
meganus_bicorpus
cioburile aduc noroc, fiti optimisti! 168.gif
gotty
e bine sa intri in noul an cu cioburi in portbagaj,nu? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
meganus_bicorpus
da, dar nu de la luneta ta..
andreicri
QUOTE(19vik @ 31 Dec 2007, 18:48)
I-mi pare rau pentru ce ai patit. Credeam ca numai niste loturi din 2006 au problema asta. Sincer, de cand a patit @lucian cojocaru cu estate-ul din 2005 mi-e frica sa mai apas pe dezaburire, iar acum sedan din 2004 fara sa pornesti dezaburirea... mi-e de-a dreptul groaza... ca am copil mic...noroc macar ca am casco.
Dar cum ai rezolvat asa repede? Sau doar ai intrebat cat costa?
*



Pai aveau pe stoc luneta cu tenta verde la Serus si pe 3 o ridic.Intrebarea este : fiind lucrare noua beneficiez de garantie nu?deci sa zicem ca in interiorul acestei perioade crapa iarasi(Doamne Fereste) it's free nu?sau gresesc?
Fuzz
Parca lucrarile efectuate pe garantie beneficiaza de aceeasi garantie ca si masina (cat mai are cel putin).
andreicri
corect,dar masina nu mai e in garantie.eu platesc deci tehnic fiind ceva nou eu trebuie sa am garantie nu,diferenta fiind ca la garantie nu platesc eu iar cand iese din garantie platesc.gresesc?
Fuzz
Nu gresesti. Pai durata garantiei exacta pentru luneta nu o stiu, dar cred ca o sa fie maxim 1 an.
andreicri
bun ,deci in perioada de x luni-ani cat e garantata acea piesa daca iarasi crapa e free .Bine de stiut.
ssilviu
Cand o sa inlocuiesti luneta sa intrebi ce document iti da acest drept de garantie ..
romeo3108ro
factura este si garantia
ssilviu
Conditiile de garantie sunt scrise pe factura?
romeo3108ro
cauzele care duc la spargerea lunetei fara actiunea unor factori externi sunt urmatoarele:
1.proasta tensionare a lunetei(referitor la aceasta problema au fost un lot de masini renault care s-a schimbat luneta pe garantie,firma renault cunoscand foarte bine problema}
2.deoarece rezistenta de pe luneta de la dezaburire nu este in forma de spirala,avand doua bare mai groase stanga dreapta si pe care sunt alimentarile ele fiind unite intre ele prin linii subtiri care o parte dintre se intrerup cu timpul sin in momentul in care raman doar 2-3 linii acestea devin incadescente si data fiind diferenta de temperatura a mediului exterior duc la distrugerea lunetei

1 Jan 2008, 22:30:
daca nu sunt trecute pe spatele facturii tre sa iti dea anexa la factura o hartie in care sunt specificate conditiile de garantie asa este conform legii
gabriel05
andreicri, imi pare rau pentru tine. stiu ce frustrant este. mie mi-a pocnit la vreo luni dupa ce am ridicat masina. mi-au schimbat-o pe garantie dupa ce am facut ceva scandal. acum folosesc frecvent dezaburirea sa vedem daca mai cedeaza. daca se va intampla macar sa o schimb din nou pe garantie biggrin.gif acum am probleme cu radio cd. cand e frig nu mai merge. am inteles ca si la frig si la caldura prea mare face la fel. si cand ma gandesc cat am dat pe masina asta... noi sa fim sanatosi...
RADU__
QUOTE(romeo3108ro @ 1 Jan 2008, 22:29)

2.deoarece rezistenta de pe luneta de la dezaburire nu este in forma de spirala,avand doua bare mai groase stanga dreapta si pe care sunt alimentarile ele fiind unite intre ele prin linii subtiri care o parte dintre se intrerup cu timpul sin in momentul in care raman doar 2-3 linii acestea devin incadescente si data fiind diferenta de temperatura a mediului exterior duc la distrugerea lunetei

<span class='edit'>1 Jan 2008, 22:30:</span>
daca nu sunt trecute pe spatele facturii tre sa iti dea anexa la factura o hartie in care sunt specificate conditiile de garantie asa este conform legii
*



Pai dpdv legile fizicii nu prea functioneaza teoria. Firele subtiri sunt rezistente conectate in paralel la aceeasi tensiune. Deci nu pot sa consume mai mult (individual) daca sunt mai multe sau mai putine, ci doar pe total. Conform legii lui Ohm I=U/R deci U si R fiind constante pentru fiecare sector rezulta si I constant . Deci nu pot sa se incqalzeasca individual mai mult c. de obicei.
Poate vrei sa te referi ca o parte de luneta se incalzeste si alta nu. Aici se poate sa fie adevarat.
romeo3108ro
din punct de vedere al fizici asa este dar fa tu faptic pe masina ta asa ceva si ai sa vezi ca asa este ca mine.Daca lasi decat 3 spire din 15 sa vezi ca se inrosesc
RADU__
prima luneta care o sa o inlocuiesc din diferite pricine indiferent de ce marca am sa incerc...Ciudat lucru. Dupa cum spui, probabil ca ai vazut fenomenul ca prea esti sigur si totusi aprobi legile fizicii.
romeo3108ro
legile fizici nu am cum sa nu le aprob pentru ca sunt electronist,iar referitor la fenomen nu are rost sa te obosesti deoarece treaba este filmata de mine dar din motive de ordin comercial nu iti pot arata filmul
Solon
QUOTE(romeo3108ro @ 1 Jan 2008, 23:25)
legile fizici nu am cum sa nu le aprob pentru ca sunt electronist,iar referitor la fenomen nu are rost sa te obosesti deoarece treaba este filmata de mine dar din motive de ordin comercial nu iti pot arata filmul
*


Nici pe youtube nu se ppoate pune?
adi_ar
QUOTE(romeo3108ro @ 1 Jan 2008, 23:48)
din punct de vedere al fizici asa este dar fa tu faptic pe masina ta asa ceva si ai sa vezi ca asa este ca mine.Daca lasi decat 3 spire din 15 sa vezi ca se inrosesc
*



Romeo, cred ca te lasi "furat" de o impresie sau de o analiza superficiala desi stiu ca ai experianta.
Chiar daca exista un film, eventuala inrosire a uneia din sectiuni NU se poate datora intreruperii celorlalte, daca acestea sunt legate in paralel. Puterea disipata de fiecare in parte, la aceeasi tensiune, este aceeasi, indiferent de numarul elementelor (P=U*U/R).
Ceea ce scrie RADU este corect 100%.

QUOTE(RADU__ @ 1 Jan 2008, 22:48)
Pai dpdv legile fizicii nu prea functioneaza teoria. Firele subtiri sunt rezistente conectate in paralel la aceeasi tensiune. Deci nu pot sa consume mai mult (individual) daca sunt mai multe sau mai putine, ci doar pe total. Conform legii lui Ohm I=U/R deci U si R fiind constante pentru fiecare sector rezulta si I constant  . Deci nu pot sa se incqalzeasca individual mai mult c. de obicei.
Poate vrei sa te referi ca o parte de luneta se incalzeste si alta nu. Aici se poate sa fie adevarat.
*



Singurul lucru care ma pune pe ganduri, in timp ce scriu aceste randuri, este ansamblul de aeratoare spate !!!
Nu-mi dau seama in ce masura curentul creeat de acestea ar putea raci fortat luneta iar absenta curentului sa supraincalzeasca anumite zone ! intrebare.gif
Din cele citite pana aici, se vorbeste mereu de explozii in conditii de stationare !? Este evident (si din fotografiile vazute pe-aici) ca explozia se datoreaza acumularii unor tensiuni in luneta. Toate indica ex...ploxie si nu in...plozie.
Avand in vedere forma lunetei, pare ca marginea este rece (poate datorita aeratoarelor sau disiparii in metal pe margine iar mijlocul este cald (dilatat).


LE
Adila16
Daca la Sedan luneta este arcuita, ce mai putem spune de cea de la BiCorp?... smile.gif

Cat despre explozia lunetei sau a altui geam (parbriz, luneta, n-are importanta: vehiculul stationa, pur si simplu), nu numai la Reno se poate intampla. blink.gif

Si asta de care vreau sa povestesc a fost din cauza de ''linii'' putine ramase pe dejivrator. Cu tot aerul cald suflat de aeratoare, cu tot chederul atermic si anti-dilatare...Rezistentele dejivratorului, cele ramase neintrerupte pe suprafata parbrizului, se pare ca au creat o incarcare termica liniara in masa geamului polistratificat care, cumulata in timp, a dus la ... poc! ... Cu multe cioburi in exterior! nedumerire.gif

Bine macar ca initatorul topicului primit sfaturile necesare referitor la conditiile de garantie pentru noua luneta.
A l e x
Nu auzisem de problema asta desi se pare ca a mai fost discutata, dar chiar m-am intrebat de multe ori daca se poate intampla.

Asta e, eu tot voi folosi dezaburirea fara nicio ezitare, se intampla se intampla, ce sa-i faci ?
mihai_dorin
gabriel05 in legatura cu meganul-face cat ai dat pe el. Asta e. La o masina de peste 40.000euro nu ai sa vezi asa ceva.
adi_ar
In extenso ... sa inteleg ca, nemaiexistand Dacia berlina, daca ne asteptam sa nu-i cada rotile unui "amarat" de Logan, in primii 10.000, sfidam, intr-un fel, bunul simt, la cat costa !?! asteapta nervos.gif
mihai_dorin
Loganul nu e masina sa reziste. E o masina low-cost, sa recunoastem. E atat de apreciat datorita pretului si volumului. Dasta 50% din productie in anul 2007 s-a dus la export mai ales in vest unde se asteptau cel mai putin.

3 Jan 2008, 10:06:
Scuze ca am deviat putin de la subiect.
adi_ar
Interesanta opinie, asa ... in general vorbind, in topicul anterior am avut doar o "senzatie" !
In primul tau post ai intrebat ce scartaie/trosneste in spatele masinii. Pentru ce ai facut-o ? Te asteptai sa nu trosneasca o masina sub 40.000 ? unsure.gif

Ai dreptate, suntem offtopic !
mihai_dorin
smile.gif tocmai ca ma asteptam sa am probleme cu ea, e un renault , nuh? Dar din cate am inteles acea problema nu era din cauza unui defect. tongue.gif

3 Jan 2008, 10:22:
In legatura cu luneta, e ceva general? S-a mai intamplat la mai multi? Nu de alta, dar a venit geru si mie sa nu se sparga tocmai acum cand am mai mare nevoie de masina.
19vik
In posturile #3 si #4 din prima pagina, gasesti link-uri catre celelalte topicuri despre luneta explodata, masinile in cauza sunt din 2005, 2006, 2007 si cea din acest topic din 2004. Cele mai multe sunt bicorpuri. Nu stiu cati membri de pe forum au Megane, dar adunand toate cazurile si tinand cont de cate Megane 2 sunt in RO, eu consider ca nu trebuie sa generalizam problema.
andreicri
QUOTE(19vik @ 3 Jan 2008, 10:54)
. Nu stiu cati membri de pe forum au Megane, dar adunand toate cazurile si tinand cont de cate Megane 2 sunt in RO, eu consider ca nu trebuie sa generalizam problema.
*



Asa este,dar oricum e foarte ciudat de ce a crapat.Din cate am citit aici majoritatii colegilor mei de pe forum le-au crapat cand dezaburirea era pornita sau oricum era cald in masina.Or mie mi s-a intamplat sinistrul cand nu era pornita dezaburirea si nici masina,deci inauntru era teoretic aproape la fel de rece ca afara.Plus de asta temperatura ambianta era tolerabila,adik oricum nu cu mult sub 0.Ma mir cum de a crapat acum si nu a crapat in anii cand afara erau -20 grade si dezaburirea pornita.Misterioase sunt caile tale Reno...... laugh.gif Ca sa dac haz de necaz bine ca a crapat atunci ca daca se intampla acum o puneam laugh.gif laugh.gif
Mihai_E
io n-aveam dezaburirea pornita (nu era cazul ca era cald afara) si a pocnit in momentul cind am plecat de pe loc, deci nu cind am inchis usa, am pornit motorul sau alte alea.

oricum folosesc dezaburirea de cite ori e nevoie, dar cind e foarte frig dimineata, parca am o stringere de inima.

oricum, consolati-va ca poate s-a spart ghinionu, ca io alte problema n-am avut pina acum, singura chestia de care imi pare rau e ca nu mai abtipildu ala cu ELF biggrin.gif
andreicri
QUOTE(Mihai_E @ 3 Jan 2008, 13:41)
singura chestia de care imi pare rau e ca nu mai abtipildu ala cu ELF  biggrin.gif
*



radmasa.gif radmasa.gif bine zis radmasa.gif radmasa.gif
Cristi39
QUOTE(itzy_shaolyn @ 3 Jan 2008, 10:06)
Loganul nu e masina sa reziste. E o masina low-cost, sa recunoastem. E atat de apreciat datorita pretului si volumului. Dasta 50% din productie in anul 2007 s-a dus la export mai ales in vest unde se asteptau cel mai putin.

<span class='edit'>3 Jan 2008, 10:06:</span>
Scuze ca am deviat putin de la subiect.
*




scuze de putin off-topic.nu mai faceti oameni buni afirmatii gratuite despre logan...
este o masina prea buna pt romania.sunt loganuri pe post de masini de scoala -am un amic care e instructor-care au 135.000 km facuti in marea lor majoritate prin bucuresti si la care proprietarii nu au schimbat nici macar un pivot.si stiti si voi ce inseamna masini de scoala...dar boala noastra a romanilor sa criticam tot ce nu e facut in germania...
Adila16
Hehehe! Bine zis Crisxx... smile.gif
Dar suntem oarasi off-topic.
Si ne amendeasa nenea moderatoru'... smile.gif

Cat despre lunete / parbrize / geamuri explodate, parerea mea e ca se intampla atunci cand exista o hiba in fabricarea si/sau montarea geamului respectiv. O bula de aer care se dilata / contracta dupa cum ii dicteaza legile termodinamicii...Sau o fluctuatie de densitate in masa de material...Sau..Cauze sunt multe. Si, de regula, cum e cand e sa se intample, se suprapun, converg catre necaz.

Am postat mai devreme informatiile pe care le detineam despre acest fenomen. M-am ''updatat" intre timp si pot sa spun mai multe: geamul cu pricina, adica parbrizul unei masinarii ''peste 40.00'', a bubuit pur si simplu in conditii de stationare efectiva. Dejivrarea pornita, intr-adevar, climatizarea, pe cald, in "blana''.. Expertiza facuta de flacaii cu responsabilitati in diagnosticare si service a condus la concluzia: "cumularea de fatori termici si mecanici, independenti de vointa umana". Proprietarul, un tip dibaci, cu prezenta de spirit, a cerut lamuriri (probabil ca oricare altul ar fi zis ''Bogdaproste!'' ca n-a fost declarat responsabil si ar fi lasat-o asa cum a picat!) si le-a primit:
- factori termici: intreruperea unor linii ale dispozitivului de dejivrare a condus la crearea de puncte de concentrare termica pe o suprafata redusa;
- factori mecanici: montarea din fabrica ''sub tensiune'' a geamului respectiv, pe care chederul anti-dilatare nu a mai putut-o compensa.
Si d-acilea tot ''dansul''...

post-336-1110552475.gif Intrebarea mea stupida a fost daca acele linii de dejivrare se vedeau. Raspunsul omului a fost ca nu, nu se vedea nimic. Ci doar efectul acestuia era sesizabil, destul de repede de la apasarea butonului cu pricina.

Masina e un post-336-1110552459.gif Rexton pe comanda (sau "customizat" smile.gif ), cu certitudine in valoare de ''peste 40.000"...

No other comments.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.