Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chiulasa de 1.4 pe bloc de 1.1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 5
Pages: 1, 2, 3
iflorin
Salutari la toata lumea!
Sunt nou in acest "domeniu" dar am nevoie de ajutor.
Am achizitionat cat de curand un Renault 5 Five, "ajutat" de un foarte bun prieten, care m-a convins ca este o alegere buna.
Motorul este de 1100, dar eu vreau sa ii fac cateva modificari:
- as vrea sa-i pastrez blocul motor dar as vrea sa ii pun chiuloasa si "restul"de la un alt motor de 1397. Se potriveste???? a mai facut cineva aceste modificari???
-in cazul in care nu se poate modifica, as putea sa-i pun o cutie in 5 trepte la motorul de 1100??? se potriveste cutia la blocul motor??

Sper sa ma pute-ti ajuta, cu cateva sfaturi, inainte sa ne apucam de restaurarea ei.
Merci!
cmandrei
Salut,

Intai ar trebui sa ne spui si nou ce motor ai pe masina (cod) si ce motor vrei sa pui (cod) ... apoi ce cutie ai (cod) si ce cutie vrei sa pui (cod). Spre exemplu eu am avut R5 (super cinq) {cum presupun ca e si cel pe care l-ai cumparat tu - fiind din 1987 asa ar trebui - semnatura} motor 1108 cmc C1E cutie 5 trepte JB3 daca nu ma insel ... deci se poate ...
iflorin
Merci pentru raspunsul urgent,
In acte este trecut:
motor:1100, tip motor CIE67/50, putere:34.00/52/50
In rest chiar nu stiu, eventual am sa ma uit pe cutie sa vad daca e trecut
ceva serie, sincer chiar nu ma pricep....... sorry
Adi R5
in cele din urma masinuta a ajuns la mine..de fapt la varul meu(proaspat posesor de carnet cat B tongue.gif )...dar tinind cont ca eu ma ocup de restaurare...e la mine..dupa cum se poate remarca din postarile mele in alte topice am inceput deja restaurarea...nu ca masina ar fi in stare proasta...pina acum am reusit sa-i fac relantiul printr-o curatenie generala a carburatorului,regajul aprinderii si al tachetilor (aveau jocuri enorme...ma mir cum mai pornea...),diverse pe la instalatia electrica (schimbat becuri,curatat contacte oxidate,stopuri)...maine ,daca nu e foarte frig,ma voi ocupa de directie...

deocamdata masina arata cam asa... user posted image user posted image user posted image

va urma...

sa auzim de bine
Adi R5
hai ca terminaram si cu directia..acum totul e ok..nu mai bate/troncane nimic,s-a ales si cu discuri de frina ca noi (fata de ale ei...fitza de tigara)
cind or fii bani o ducem si la geometria rotilor.

am pus bujii noi cu filet lung 14LP24 (oltcit) si zici ca e alt motor pe buburuza...(stiu ca nu sunt cele recomandate,dar chiar nu am avut altceva la indemina)

mici inbunatatiri la aspect ..schimbare faruri si grila radiator... user posted image

acum lucram la interior...
davincu
Adi R5 , am vorbit cu iFlorin despre masinuta asta in decembrie si vroiam sa i-o cumpar surorii mele dar ea avea alte planuri . Asta-i mai putin important , dar am inteles atunci ca troncane fata. Sunt curios ce ai schimbat si mai ales cat te-au costat piesele . de unde le-ai luat etc
PS sunt mandru ca ai pus masca originala biggrin.gif Am avut divergente cu fiu-meu care afirma ca masca mea (originala) e "naspa" iar a ta (vopsita) e OK , iar eu nu am gusturi ! Acum sunt la fel radmasa.gif Astept sa-i arat ca mai sunt si altii fara gusturi ca mine !
Spor si tine-ne la curent , eu unul chiar te urmaresc cu interes !

14 Jan 2008, 23:31:
In alta parte -pe olcit-forum -ziceai ca ai facut bandourile si plasticurile din gri =negre ! Eu am facut asta cu silicon dar e de scurta durata . Tu cum ai procedat ? Cu ce le-ai dat?
Adi R5
sa le luam pe rind

directia .. am schimbat totul,adica am luat de pe alta masina pe care o tineam ptr piese ptr dizelache...asadar...troncaneala a disparut complect.
ce am constatat la demontare. 1 cap bara praf,discurile de frina erau foaie de tigara (dar asta nu are nimic in comun cu troncaneala) ,pe partea stinga ,bratul/bascula nu era strins si misca in voie in locasul de prindere in lonjeron...oricum ,ptr siguranta am schimbat bratul cu totul iar un pivot am pus de solentza,tot pe acel brat. tot la demontare am constatat jocuri mari la bucsele din capul telescopullui.(si astea sunt un motiv de trancaneala). in rest ,nucile sunt ok.

bandourile...astea sunt pe dizelache...in principiu m-am exprimat gresit,eu vopsind de fapt doar ornamentele de la stopuri si ornamentul de hayon...urmeaza sa vopsesc si barile...cind oi avea timp. (cea din fata mi-au dat-o meseriasi doar cu grund gri si acum a inceput sa se decojeasca ,iar cea din spate e cam decolorata) user posted image

am folosit un spray cu vopsea negru mat .



16 Jan 2008, 00:45:
azi am facut rost de scrumiera...prea urit arata gaura aia in mijlocul bordului...si cum varu nu fumeaza ,ma gindesc sa integrez un termometru digital in capacul ei...

16 Jan 2008, 21:40:
salutare la toata lumea!!!

azi am cam finalizat treburile cu interiorul ...aprox 95%..restul 5% sunt mai mult chitubusuri de rezolvat (aspirat,presuri,un surb pe ici,pe colo) ... poze mai incolo ptr ca ma lasat bateria... mad.gif

Adi R5
ph34r.gif operatiunea continua...am schimbat uleiul la motor si am avut o tentaviva de a schimba si parbrizul...dar omul la care am apelat mi-a fisurat parbrizul care urma sa vina pe masina...deci,alti bani,alta distractie.

azi am comandat placutele de frina...pe maine -daca nu uit- ma duc dupa ele ,iar simbata le montez.
davincu
In Timisoara firma de la care iei parbrizul ti-l si monteaza ! Ai avut tu unul mai vechi si ai apelat la... "specialist"? Daca l-ai cumparat zi si tu de unde cu cat ? Eu as fi curios si cam cati bani ai bagat in masina , dar daca ai avut piese dinainte atunci e mai greu de cuantificat. Spor in continuare !
Adi R5
am avut pe o alta masina...pe care o tineam de piese ptr dizelache...si am apelat la acelasi om care mi l-a montat si pe dizelache..cu succes...acum parbrizul ma v-a costa in jur la 340-360 ron,cu montaj cu tot.

bineinteles ca nu am avut timp sa merg dupa placute....
Adi R5
in cele din urma am juns dupa setul de placute.. trw ... user posted image

Adi R5
au venit si semnalele... user posted image

pina una alta...am reusit sa schimbam interiorul,,adica scaune+banchete,unele plastice user posted image user posted image

stefan si-a luat inima in dinti..si a schimbat comutatorl de faze..acum functioneaza faza scurta+faza lunga si blitzu. user posted image
davincu
Te rog... de unde ai luat comutatorul de faze ? Cat ai dat pe el ? Sau tot de pe masina aia de rezerva? Mi-a soptit cineva ca s-ar potrivi de superNova dar nu am avut ocazia sa verific . Si pe mine ma doare comutatorul ala !
Adi R5
merge cel de R5 (probabil ca sa folosit si la alte modele) ..modelul ala patrat de maneta...de la bordul asta.. user posted image user posted image

e un pic mai scurt,dar merge.
davincu
Stai c-am ametit ! Adica zici ca pe R5 merge cel de R5 ? Ori ai vrut sa spui altceva ori mai exista ceva ce eu nu stiu si deci nu ma prind...
Adi R5
radmasa.gif

vroiam sa zic ca merge modelul din poza...am sa ajung pe la stefan sa pozez modelul care l-am dat jos de pe masina... blush.gif
Adi R5
ultima interventie...curatenie la interior....inca string bani ptr transplant...


user posted image user posted image user posted image user posted image


cheers.gif
Adi R5
azi am pregatit puntea spate ptr transplant..maine o saltam sus..
Adi R5
gata si cu puntea spate...e pe masina si se simte diferenta...am rezolvat si frinele pe spate odata cu schimbarea puntii...(pe puntea veche cilindrii receptori erau blocati pe ambele parti)....acum am dus-o la mesterul tinichigiu sa se ocupe putin de fundul ei...
Adi R5
cam asta a iesit pina acum....

user posted image user posted image user posted image user posted image

..daca timpul tine cu noi ,urmeaza partea de cosmetizare...machiajul.. biggrin.gif
costy R5
salutare la toata lumea.....sunt varuuu'....
azi am mai facut un pas in reconditionarea masinii 124.gif
Adi R5
QUOTE(Adi R5 @ 15 Mar 2008, 00:22)
cam asta a iesit pina acum....

user posted image user posted image user posted image user posted image

..daca timpul tine cu noi ,urmeaza partea de cosmetizare...machiajul.. biggrin.gif
*



user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image

...urmeaza saptamina asta spalarea mochetelor,vopsirea elementelor de plastic,antifonarea buzunarelor si transplantul de motor+CV....

Adi R5
...si munca a continuat ..asa printre picaturi...de timp de lucru

am dat un strat de insonorizant...daca tot am descoperit podeaua

user posted image user posted image

am spalat mocheta...s-a cam largit in urma spalaturii radmasa.gif
user posted image

semi-pregatire ptr vopsit , vopsit/montat plastice+ bara spate,montat instalatia electrica pe spate...din pacate sa rupt un fir de la pozitie si mai tre sa desfacem inca o data sa remediem...poate cu ocazia aia vom monta si emblemele daca vor fii gata pe sistemul original,adica cu sigurante..daca nu ,cu banda dubla adeziva..

user posted image user posted image user posted image

am reusit transplantul de motor si CV..in CV a intrat 3.2 L ulei... si am inlocuit si planetara lunga...mai ramine de facut geometria si 4 gume+echilibrat pe la directie/suspensie...in rest drum bun.

obiectivul urmator, inlocuirea parbrizului... ph34r.gif







Adi R5
1.am reusit sa schimbam si parbrizul..
2.motorul merge de rupe..
3.am tapitat masca portbagaj...

poze mai tirziu...lipsa baterie...

30 Mar 2008, 01:27:
intrebare? cum se poate verifica daca functioneste sonda/termocupla ce da impuls la eletroventilator?
dumy_c
Adi R5, Salut,as avea si eu nevoie de o parere de la tine,vad ca esti din Arad.Cum pot sa vb cu tine?Id: dumy_c.sau un nr de tel. daca poti sa-mi lasi.Ms.sal.
davincu
Dai jos termocupla , o duci in bucatarie si legi un bec cu baterie - in serie cu termocupla , apoi pui un ibric la fiert si termocupla in el . Ar trebui sa se aprinda becul inainte de fierbere !
Daca ai un aparat de masura e mai comod decat cu bec si baterie . Poti masura direct pe masina daca inchide circuitul cand apreciezi ca motorul e fierbinte (cu ohmetrul - indica 0 cand trece curentul si 1 cand nu trece.
Hai ca ai facut chestii mult mai tari !!!
SPOR!
Adi R5
io nu zic ca nu am facut ..dar asta cu apa m-a cam lasat masca...un pic.
electroventilatorul l-am alimentat direct de la baterie...merge
termocupla asi mai vrea sa vad ca e ok...si daca e asa ,atunci nu imi ramine decit sa fac un traseu separat..termocupla-electroventilator..
davincu
Un sfat : vezi daca la borna termocuplei -cea care nu e legata cu ventilatorul- ai curent. Asta aflii chiar si cu un bec - un cotact pe borna aia si unul la masa. Daca acolo nu ai curent , ai gasit buba !
Am o intrebare : stii cumva cam ce trebuie sa demontez ca sa schimb semeringul (cel din partea opusa ambreiajului)? Imi curge ulei pe acolo !
Adi R5
semeringul de la distributie?

daca despre ala vorbim...la dacie,fiind locul mai bun merge mai usor...sa revenim,sistemul e asemanator,doar ca pozitia de lucru e alta,un pic mai nasoala..
1dai jos cureaua de alternator
2dai jos roata din dreapta ptr a avea loc de acces mai mult si plasticul ce tine pe post de aparatoare de noroi intre roata si motor..daca ami exzista
3slabesti surubul de la fulia motor , cheie de 19 .. ptr a fii mai usor de desfacut bagi un levier pe dintii de la coroana ,intre motor si CV
4 rotesti apoi fulia ,in asa fel incit canalul in care vine pana sa vina in sus...sa nu ai surpriza sa pice pana de pe vibrochen
5cu o surubelnitza bagi si scoti semeringul vechi din capac
dupa ce l-ai scos pe cel vechi,cauti o teava sau cheie tubulara care sa iti vina exact pe marinea semeringului
pui un prelungitor la tubulara si bati usor cu ciocanul ,in asa fel incit semeringul sa intre drept,pina la nivelul capacului.
inainte de montare ungi marginea exterioara a semeringului cu vaselin/ulei
cind pui fulia la loc,mare grija sa o bagi cu canalul peste pana din prima,o bati usor sa intre pina la nivel ,stringi piulita si gata...




31 Mar 2008, 01:50:
slabirea fuliei se poate face si in pasul 1 ...cureau tinind-o mai fixa...
davincu
Esti sigur ?!
Il pot schimba fara probleme la fata locului , intrebam in ideea de a aprecia cat timp imi va lua . Eu sunt mereu in criza de timp...
Acolo ar trebui sa dau de lant de distributie ce trebuie desfacut , initial are si un capac... Poate va trebui sa dau jos si baia de ulei si aia are multe suruburi incomode... Daca e asa , e mult de lucru.
Multumesc de raspuns dar mai intreb o data :esti sigur ca-i asa simplu ?? M-as bucura !
Adi R5
nimic nu-i simplu..mai ales cind esti in criza de timp...
daca scoti doar fulia ,nu ai treaba cu lantul de la distributie...asta va ramine pe pinioane,care sunt in spatele fuliei...

daca vrei sa demontezi capacul de la distributie pentru a schimba semeringul pe masa,nu trebuie data jos baia....numai slabita,mai ales din suruburile dinspre fulie...dar daca tinem cont ca e lipita ci silicon de bloc,e pacat sa umbli la ea.

ptr a schimba semeringul de distributie,ala din capac,nu este obligatoriu sa demontam capacul de distributie de pe motor...cu un pic de rabdare si rabdare se poate schimba la fata locului. dupa arsenalul meu de scule de prin garaj ...in fata garajului ,eu apreciez lucrarea la 1-3 ore.


3 Apr 2008, 23:53:
poze de la interior...

user posted image asa a iesit masca


user posted image user posted image user posted image




davincu
A fost exact cum ai spus ! L-am schimbat si a durat 45 min fara sa fie concurs . Imi permit sa spun prescurtat un banc: Un tip la psihiatru: Am inebunit!-Cum? Eram la amanta si a venit sotul. Am iesit pe balcon. Am trecut balustrada si m-am tinut in maini ! Tipul m-a descoperit si mi-a dat foc la degete apoi cu ciocanul peste unghii ! -Si cum ai inebunit? -Am inebunit cand am descoperit ca statea la parter !
Asa si eu ! Din septembrie pun ulei in prostie (de atunci am masina) si imi fac planuri de reparat ! Cand colo a fost o nimica toata ! Acum nu mai curge !
Daca nu-mi spuneai ca-i asa simplu mai dura mult si bine !
Sincera si vesnica recunostinta !
Adi R5
cu placere si altadata !
costy R5
Dupa multe zile de nervi,stres,efort si multe altele reconditionarea masinii mele se apropie de sfarsit,ce a fost mai greu a trecut.Urmeaza sa ii fac mici retusuri,in rest merge ca ceasu' biggrin.gif
Adi R5
aha..numa benzina sa nu uiti sa pui...


user posted image
Adi R5
user posted image

inca o bibilitura...
Adi R5
azi am facut unghiul de fuga..geometria rotilor... cost 60Ron ..fara factura...

user posted image


Adi R5
intre timp buburuza a mai primit 4 anvelope fulda,eco contact, 165/65R14 si a parcurs un plin (aprox 680km) fara probleme...acum becul galben trage cu ochiul si ne asteapta sa re/stringem chiulasa si sa regalm tachetii... wink.gif
Adi R5
am si vopsit-o home made...o singura poza am avut si pe aia am pierdut-o sad.gif

11 Jun 2008, 23:45:
am gasit-o! smile.gif

user posted image
davincu
Am nevoie de niste sfaturi :
-Mi-a fiert apa , gaze motor in sistemul de racire .
Am schimbat garnitura de chiuloasa si degeaba... Cred ca va trebui sa inlocuiesc garniturile de etansare ale camasilor-cilindru.
Intrebarea este : ce trebuie sa demontez ca sa pot schimba acele garnituri ?
Trebuie oare sa dau jos motorul ?

Spre marea mea dezamagire becul de temperatura nu numai ca nu a semnalizat supraincalzirea , dar observ ca fara sa fie conectat senzorul , la pornirea motorului becul se stinge . Nici termometru nu am...Astea insa alta data !
cmandrei
Eu cred ca tot din cauza garniturii de chiulasa e sad.gif
davincu
cmandrei@ , asa-i ! Am rezolvat problema si am ajuns la concluzia ca numai pe la chiloasa sau garnitura pot ajunge gaze in apa .( Am fost alarmat de un om cu bune intentii dar nu indeajuns de priceput)
Constatare ! Motorul care si pana acum mergea bine , acum merge super .
Cred ca asta dupa reglarea tachetilor ! Am impresia ca s-a redus si consumul , dar nu am facut calculul standard , plin-mers-plin.
Recomand cu caldura tuturor celor care nu au verificat tachetii sa si-i verifice si sa regleze , nu dureza mult si ...diferenta merita efortul.
Salutare tuturor !
Adi R5
salutari! imi pare rau ca am vazut asa tirziu postul tau..dar imi pare bine ca i-ai dat de cap.
Adi R5
saraca masina noastra...asteapta sa o ducem la vopsit.
Adi R5
ura!!!!
au ''venit'' banii ptr vopsit!!!!
Adi R5
..iar masina a ajuns la vopsitor...

user posted imageuser posted image

dumy_c
Salut Adi.
Ce mai aveti de facut pe masina?numai vopsit?
Stii ce te rog...daca cumva dai de un spoiler fata si bara aia din fata radiatorului pt R5 meu.Ms.Sal
Adi R5
masina asta se naste ptr a2a oara acum...dupa vopsit urmeaza instalatia electrica schimbata,apoi motorul+cv (1.4+5tr),suspensii fata /spate total....air intre timp interiorul cu fel si fel de ghidushii..

dc ajungi in week-end in arad sa dai un semn de viatza..in legatura cu bara fata cred ca am gasit o solutie...insa nu am avut pe ce sa probam...deci,ai fii primul care face proba
Adi R5
normal ca daca meseriashii au vazut parbrizul fisurat nu l-au mai izolat...asa-i la noi...

user posted imageuser posted image
Axe
minunat proiect, da-i inainte ca merita, eu am avut doua r5, unul diesel si unul benzina, foarte multumit de ambele smile.gif
Atentie te urmaresc smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.