Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pornire, in mers, macara etc...
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 5
naighba
Salutari membrilor Reno. De curand m-am mutat in Franta unde sunt si acum. Un vecin intr-o zi s-a hotarat sa isi vanda masina veche pe care o folosise de noua...1992. Curios.....ca tot romanu' blink.gif ....intreb si eu pret....omu' zice 150 euro ca la dezmembrari imi da 130.... blush.gif ...eu ma uit...ma invart....zic OK. Asta se intampla acum vreo 3 sapt.....si pot spune ca e cea mai buna afacere pe care am facut-o pana acum. Masina este in stare perfecta de functionare are cauciucuri noi, amortizoare, bucsaraie......la 120 in afara zgomotului......nu se simte ca merge...nu tremura....sta in curbe....(poate ziceti ca sunt nebun...dar sunt pur si simplu uimit). Am uitat sa precizez este un Renault Super5 Campus - motor 1108 cmc - cutie in 4 trepte+marsarier. Si cum romanul e mester din nastere.....m-am apucat si eu sa o mesteresc. Ajung la un centru auto.....si ma uit printre rafturi.....platini - 18 euro, capac delco - 20 euro, fise - 38 euro !!! ......si atunci era sa cad jos.....eu fiind obisnuit cu preturile noastre autohtone. Care este problema mea.......Omul de la care am luat-o facuse verificarea tehnica .... care este foarte foarte stricta acum aproape un an. Eu ca proprietar acum trebuie sa fac si eu verificarea......ma duc acolo.....si de la primul pana la ultimul surub....masina se verifica...pana si santurile cauciucurilor, daca se deschide geamul, daca farurile sut reglate, daca am dezburire etc. Dupa toata tevatura.....primesc o lista cu lucrurile care trebuie remediate. Multe din ele le-am remediat ( dezaburire, lumini numar, stergator spate - fire rupte / lumina interior - siguranta + bec / inchidere portiera stanga - reglare cui / far dreapta faza scurta - curatat contacte / baterie veche !!! - inlocuit - precizez ca ii doare undeva daca bateria merge sau nu....era mai veche de 4 ani asa ca....off - 80 euro / )...urmeaza sa ma apuc de mesterit calumea acum. Am achizitionat 'flexibile de frana' (furtunele care conecteaza etrierul de condcta de frana - trebuie sa le inlocuiesc ca sunt ' imbatranite' )...sper sa fie simplu pe cum pare.....daca a mai facut cineva treaba asta va rog sa imi spuneti.....sa nu imi prind urechile pe undeva wacko.gif
Probleme:

1. Aerisire frana
2. Geam fata stanga - merge foarte greu se aude un zgomot de parca ar freca cauciuc de geam....dar nu vad unde
3. Pornire cu motorul cald - dimineata pe frig porneste la sfert....dar cand motorul se incalzeste.....trebuie sa ii dau oleaca de cheie pana porneste (posibil electromotor)
4. Carbuni electromotor - inca nu am gasit de cumparat dar trebuie ca sunt cam dusi.....daca a mai schimbat cineva va rog sa ma ajutati.......am mai schimbat la Dacie.....sper ca aici sa nu imi prind urechile
5. Motoras tisnitoare spate.......el merge dar nu prea arunca apa in spate. Cei de la piese mi-au spus ca e cam greu de facut rost de unul nou....va trebuie sa incerc sa il desfac....
6. Pierdere de putere in mers - Masina merge ceas....sta la relanti exemplar, se tureaza, are putere la acceleratie ....dar...cateodata...si vad ca se intampla des....isi pierde din putere ex. Eu schimb a 4 a pe la 80 la drum intins si de obicei dupa ce am schimbat daca o calc imediat i-a 100.....dar cateodata nu pot ajunge nici la 80.....pur si simplu nu trage...stau cu acceleratia blana...si masina nu trage.
Am vazut in acte ca schimbul de ulei a fost facut in luna a 2 a - februarie .... si sunt aproximativ 4300 km facuti cu ea de atunci....din care 1300 sunt ai mei. Masina are pe bord 291.300 km.......intr-o sapt am sa il schimb. Apropos......la varsta acestui motor ce imi recomndati....15W sau 20W ?

Multumesc anticipat tuturor celor care au rabdare sa citeasca tot acest post.....m-am cam pierdut in scris blink.gif

In final adaug cateva poze cu...."minunatia"...mea

user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image
user posted image


Era sa uit....."surfind" pe net.....am dat de o mica bomba pe roti....si am fost foarte uimit.....sa vad pretul.....si coincidenta ca se afla in aceasi regiune ca si mine. Pe viitor voi incerca sa achizitionez si asa ceva........am devenit un mic maniac Renault 5 ph34r.gif

http://cgi.ebay.fr/Super-5-gt-turbo_W0QQit...1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.fr/renault-5-gtt-annee-85_...1QQcmdZViewItem
davincu
aerisire frane : 2 oameni. X calca frana si o tine calcata , Y desface surubul de aerisire , lasa sa iasa aer-lichid si strange surubul.X lasa pedala si apoi apasa din nou.Operatia se repeta pana la aerisitorul respectiv iasa numai lichid.Apoi treci la alta roata. Daca tii lene sa stringi destringi tine cu degetul.
Observatie X sanu lase pedala cu aerisitorul liber ca trage aer.Completeaza lichidul de frana din rezervor sa nu ramai fara. In final pedala ar trebui sa fie tare , adica la apasare sa nu fie elastica.
Eu asa stiu , sper ca am fost clar in explicatii.
La geamuri : desfa cu grija panoul de pe portiera si vezi daca nu e nevoie de vaselina sau poate de alta macara. Probabil e prinsa cu nituri de aluminiu de fabricant.Daca o schimbi trebuie sa-ti iei un cleste de nituit si niste nituri pe masura. Sper sa-ti fie de folos !
Pornire : daca pleaca la sfert la rece probabil ai amestecul foarte bogat.Incearca la cald pornirea sa o faci cu pedala la fund fara sa dai pedale ci numai sa o tii calcata si sa dai cheie.Dar la fel de bine asta e si un simptom al masinilor cu compresia dusa. Poate nu strica un test motor dar tu stii cat te costa:
compresie , test aprindere si test carburator. Mai departe las pe altii. Spor la treaba!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.