Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RELANTI CONSTANT LA 900 DE TURE -E NORMAL?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
silvicaaa
ideea este in felul urmator; cu ceva timp in urma(acum vreo luna) mi- a sarit in ochi acul de la turometru care nu mai era la locul lui la relanti unde il stiam si anume la 800 ture. Am mers ce am mers ,opresc la semafor iar ma uit la el de data asta "cuminte" la locul lui. Ma gandesc, cine stie s-a intamplat. Numai ca acest fapt a inceput sa se repete cu o frecventa din ce in ce mai mare pana cand turatia a ramas constant la 900 ture. Am mai citit pe forum de oscilatii a turatiei la relanti, dar la mine sta constant la 900 si din ce in ce mai rar la 800 unde ar trebuii. Si tot stau si adun si informatii si incerc sa le pun cap la cap poate cine stie gasesc rezolvare acestei probleme. Daca e cineva care a avut problema asta sau o are sau stie care ar putea fi cauza, il rog frumos sa scrie cateva pareri, sugestii, observatii legat de chestia asta.
antifizic2
gandesc in felul urmator: unul sau mia multe injectoare sunt nitel infundate, sau nu lucreaza la capacitate optime din cauze multiple: motorina proasta regim de mers, uzura etc.
calculatorul masinii tale vede care injector/injectoare nu functioneaza in parametri optimi si actioneaza pompa sa adauge motorina pentru a acoperi deficitul cauzat de injectoare. de aici vine si aceasta mica variatie de turatie , cel mai usor vizibila la relati, computerul sesizeaza problema si actioneaza prin adaugarea de motorina , actiune care duce la cresterea turatiilor la relanti

eu am aceeasi problema, unu dintre injectoare e pe ducasi cateodata la relanti am 1200 dar ii trece de la sine

acu solutia: cel mai bine este sa te duci la un test clip care sa arate ce injector da eroare, sau ca sa stii cel mai precis ca asta este cauza, dupa care poti incerca o tratare cu ultrasunete , aditivi etc

bafta

L.E. : sfat valabil daca ai dci :-)
andu911
Esti sigur ca sta la 900 si dupa ce se incalzeste ???
przamfiri
salut.......pai la cat trebuie sa stea,motor rece...?
,motor cald...?
Multumesc .
tiberiu.anghel
Bun, dar eu unul nu am inteles un lucru. Motorul tau functioneaza pe motorina, pe benzina, pe GPL, pe pacura, pe gaz lampant, este electric, poate functioneaza pe aburi...
Lamureste-ne! Sau poate doar pe mine. Poate ca ceilalti au inteles ce motor ai.
Dan73
Daca e vorba de diesel e cam mult sa stea la 900 cu socul. La vremea asta sta 2-3 minute pe la 830 (aprox). Alte probleme trebuie cautate.
renoman
QUOTE(przamfiri @ 2 Oct 2007, 23:37)
salut.......pai la cat trebuie sa stea,motor rece...?
                                                 ,motor cald...?
Multumesc .
*




motor rece: 830
motor cald: putin sub 800 cam 790
silvicaaa
pentru tiberiu.anghel- e motor diesel 1.9 dci (am omis aspectul asta, care era cel mai important)
cand este rece turatia sta la 1000 iar cand se incalzeste scade la 900. Din cate am vazut chiar azi, mai sunt perioade scurte in care turatie scade la 800 unde ar fi normal sa stea .
andu911
probabil a luat-o razna senzorul de temperatura de la racire, daca sta la 1000 cand afara sunt 20 grade
Fa-i un test...
przamfiri
a mea ,la cald sta la 900 de ture, nici turata nici subturata,zic eu huh.gif
voi ce ziceti ????
Dan73
Acul ala trebuie sa stea pe la aprox 800 de turatii. La mine fix acolo sta, pe linie, constant (la relanti bineinteles biggrin.gif ) si nu are decat aproape imperceptibile oscilatii daca ma joc pe la clima. De treaba cu turatiile motorului se ocupa calculatorul care se informeaza de la niste senzori, banuiesc ca de temperatura, fie ea a combustibilului sau a aerului asa ca buba acolo trebuie cautata. Cum zicea nea Nicu: parerea mea.
tiberiu.anghel
Azi m-am uitat atent la turometru. La pornire rece, motorul urca undeva la putin peste 1000 rpm, apoi se stabilizeaza la aproximativ 900 rpm. Cand este cald, se stabilizeaza la 800 rpm. Acum nu stiu cat de exacte sunt valorile astea. Turometrul la mine are intre valorile 0 si 1 3 liniute care ar corespunde valorilor 250, 500, 750 rpm. La cald sta putin peste liniuta de 750 rpm.
M-am uitat acum la niste printscreenuri ale testului CLIP de la revizia de 20k si imi apare in 2 locuri regimul motorului: 835 rpm si 839 rpm.
@silvicaaa: poate ca cel mai bine ar fi sa faci un test CLIP pentru a afla cauza neregularitatilor turatiei de ralanti. Zic test CLIP fiindca pot fi destul de multe cauze si asa afli cel mai usor cauza reala.
Bafta si anunta-ne cand ai un rezultat.
Dan73
Mie mi se pare cam mare ecartul de variatie. Nici pomeneala de asemenea cifre. Adica de la 1000 la 830 ...hai 850 cat imi sta mie acul la pornire, la rece, mi se pare mult. Dupa 2-3 minute, dupa ce se incalzeste nitel, cade brusc la 800 si acolo sta. Sunt curios cum o sa fie cand va veni frigul (daca va mai veni biggrin.gif ). Cadranul turometrului cred ca e impartit la fel, adica din 200 in 200 (acolo unde apar cifrele). Sper ca vorbim de aceleasi conditii de temperatura (cred ca nu esti din Miercurea-Ciuc, Tiberiu biggrin.gif )

Da, vad ca masina ta e de anul trecut...poate de aici diferentele
silvicaaa
uitandu-ma pe manualul de service pentru Laguna am gasit ceva interesant; potentiometrul de la pedala de acceleratie ar putea fi printre cauze.....am extras o pagina din pdf-ul respectiv
tiberiu.anghel
Corect. Este posibil sa fie si asta cauza. Doar ca ma gandesc ca daca era defect potentiometrul de la pedala de acceleratie aveai si alte bube, nu doar turatia de ralanti neregulata. Insa in continuare cred ca primul pas in rezolvarea problemei ar fi un test CL:IP. astfel nu mai umbli pe bajbaite. Descoperi rapid "vinovatul".

Nu stiu daca m-am facut pe deplin inteles la faza cu 1000 rpm. In momentul in care porneste motorul, in momentul in care nu mai functioneaza electromotorul, la primele explozii in cilindri, motorul sare la putin peste 1000 rpm, apoi se stabilizeaza undeva intre 800 si 9000 rpm, urmand ca in momentul in care a ajuns la temperatura optima sa stea la aproxmativ 800 rm. Chiar 835-840 daca ma uit la rezultatele testului CLIP.
La mine cadranul este impartit la valori de cate 250 rpm.
Hai ca am bagat o poza cu bordul sa se vada mai clar.[attachmentid=1627413954]

Nu sunt din Miercurea Ciuc. smile.gif Am trecut pe acolo in vara asta dar nu erau temperaturi negative...

Nu stiu daca are mare legatura ca masina mea are sub un an...
Dan73
Pai exact la bordul (ceasuri) diferit ma refeream cand am pomenit de anul diferit de fabricatie. Acum m-am lamurit...credeam ca socul o tine la 1000 pana se incalzeste.
silvicaaa
...pana la urma am gasit un raspuns la problema cu turatia; aceasta din urma este efectul unei alte probleme aparute la care sincer nu ma asteptam....sa va povestesc
am veit ieri de dim de la ploiesti am ajuns acasa iar dupa jum de ora am vrut a plec ,si am fost surprins sa constat ca bateria era dusa, nu a reusit nici macar sa invarta putin motorul. Am reusit pana la urma sa plec cu ajutorul unei alte masini care mi-a dat curent, m-am intors si am pus multimetrul pe baterie sa vad ce se intampla iar tensiunea era 11,9-12 V fara nici un consumator cu turatia la relanti de 900.
Nu am facut analogia cu turatia pana azi cand fiind pana in oras turatia a scazut la 800 si am oprit si am masurat tensiunea la borne si am fost placut surprins sa vad ca este 14.4 V.
Deci concluzia ese urmatoarea; sunt momente in care alternatorul incarca bateria iar turatia este normala(800) si sunt perioade in cr enu se incarca iar turatia creste la 900. Am mai facut doua drumuri azi si vad ca totul e ok acum. Urmeaza sa vad zilele astea ce se intampla. Ma gandesc sa nu fie vreun contact imperfect ceva. Ma gandesc ca dc se ardea ceva pe la alternator sau pe la releu nu mai incarca deloc.
przamfiri
se mai intampla sa faca figuri alternatorul !!! atunci cand nu incarca el se incinge deci se poate verifica,.punand mana pe el
se poate sa creasca turatia nu daca nu incarca ci daca incarca intr-o baterie dusa pt ca acea baterie nu primeste curentul dat de alternatorsi de aici .....
aa apropo de turatie:
la rece 830-900 ture
la cald 800 de ture fix
ps
am gresit ...... abia acum am vazut ca turatia se masoara din 200 in 200 de ture
ai ce tantalau sant blink.gif deaceea ziceam eu ca sta la 900 de ture ...
andu911
sta si peste 1000 cand e frig rau
vlad_laguna
salut.
ieri de dimineata am plecat la servici cu masina si totul a fost ok. seara, cand am plecat inapoi acasa, am observat ceva ciudat: masina a pornit, relantiul statea la aprox 900 de rpm. stiam ca trebuie sa stea asa o perioada de timp, pana se incalzeste motorul. am stat in parcare cam 2 min, nu si-a revenit. am plecat si timp de 10 minute asa a ramas, la 900 de rpm. (astea 10 min au fost in mers, in trafic). intrebarea mea este de ce a stat asa mult mai turata,de ce a ramas socul (nu stiu daca asta e cuvantul potrivit) pornit mai mult decat obicei. adica incepuse sa se ridice acul binisor de la temperatura apei, dar masina a ramas la 900 de rpm. intr-un final s-a calmat si a revenit la normal. pe la 11 noaptea a trebuit sa plec iar. aceiasi poveste, ca sa va faceti o idee, am stat 2 min in parcare, am mers din regie pana la pasajul de la lujerului si abia la iesirea din pasaj, la plazza si-a revenit. nu este cam mare perioada de timp in care actioneaza socul? precizez de asemenea ca aseara la 11 temperatura exterioara era de 1 grad celsius. parca iarna trecuta nu isi tinea socul asa de mult pornit.
astept opinii si sfaturi.
multumesc
tiberiu.anghel
Se mai discuta si aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=88071&hl=relanti

Eu sincer, nu cred ca ai vreo problema. Ai in vedere si ca temperaturile au fost mai scazute. Revine mai greu la 800-850 rpm datorita temperaturilor. Nu mai stationa in parcare pentru a incalzi motorul fiindca nu se incalzeste. Trebuie sa se incalzeasca in mers. Doar ca pana ajungi la temperatura normala de functionare incearca sa nu depasesti 2000 rpm.
Uite, iti propun un test. Cand temperatura apei din circuitul de racire este in jur de 30-40 grd C ( acul indicator sa fie undeva in primul sfert al cadranului ) si temperatura exterioara este negativa incearca sa lasi motorul la ralanti 4-5 minute. Vei observa ca temperatura apei scade.
vlad_laguna
ok. am inteles. nu stau sa incalzesc motorul in parcare, stau putin sa se prinda uleiul ca tre sa o ia la goana prin motor. maxim 2 minute. dar mi s-a parut cam mult sa stea asa turata la 900 de rpm. masina nu da semne de oboseala la nivelul injectoarelor, trage bine, nu scoate fum decat foarte putin, insesizabil. astept sa vad maine de dimineata cum se comporta. multumesc mult
Dan73
@vlad_laguna...am pornit-o si eu dimineata si am tinut-o asa pe loc vreo 10 min. Acul turometrului a stat undeva pe la 950 si nu voia sa coboare desi temperatura la apa vrescuse destul. Mi-a trecut prin cap sa o opresc, am scos cartela si am pornit-o din nou. Dupa pornire acul a stat la 800 de ture. Parerea mea e ca si calculatorul masinii o ia uneori razna.
vlad_laguna
am observat ca o mai ia si calc razna. cateodata cand e foarte frig face, cateodata nu face, chiar daca e la fel de frig.nu stiu ce sa zic. poate e mai destept ca noi calcu' asta. dracu sa-l ia. o stii el ce face acolo.
cosminclc
salut, aduc in prim plan topicul asta (cam vechi), in speranta ca s-au mai descoperit cauzele unui relanti fluctuant. sa va explic, de prin vara a inceput sa fluctueze relantiul intre 800 si 1000 ture, dimineata cu motorul rece relantiul este undeva la 900 ture, si desi temperatura apei ajunge la 89 grade, el se incapataneaza sa ramana asa. Revine la 800 decat daca opresc motorul si-l repornesc. Alta problema cu relantiul este la semafoare sau la cozi in trafic (cand ai roata oprita), fluctueaza intre 800 si 1000 ture, se tureaza pentru o secunda- doua, apoi revine la 800 si tot asa. Destul de des si enervant.
masina este laguna combi din 2001 1.9dci 120cp, daca ati inalnit si rezolvat problema astept si accept orice sfat. Va multumesc.
gsalexandru
Ar putea fi multe cauze. Una din cauze ce am patit eu a fost debitmetrul defect sau murdar. Scoate mufa debitmetrului si mergi o zi/doua asa sa vezi daca fluctueaza in continuare. Filtrul de aer cat are de cand e schimbat? Ar mai putea fi de vina motorina, sistemul de injectie...etc
cosminclc
filtrul de motorina si de aer schimbate acum trei zile, pe bord nu da nici o eroare, mai nou la viteza constanta a inceput sa dea in nas, de accelerat accelereaza bine. Cu ce se pot curati senzorii din interiorul debitmetrului?


pe inserate printre picaturi de ploaie mai aruncai un ochi pe la motor, cu un prieten care m-a ajutat cu acceleratia, la relanti totul se aude bine, dar la acceleratie piesa din pozele atasate, scoate un bazait pentru cateva secunde, apoi se opreste zgomotul, face asa la fiecare accelerare. daca stiti cumva cum se numeste si daca si la voi face acel zgomot.
va multumesc
mihnis
Salut Cosmin.Se numeste TRS si este responsabil pentru comanda turbinei.are un surubel de reglaj dar de recomandat sa mergi la un mecanic priceput.Poti sa o pui in cap:)
Cat depre dat in nas....verifica EGR.cat e de curat +galeria de admisie-evacuare.
Verifica si circuitul de motorina sa nu aibe bule de aer mai ales intre filtru si pompa de inalta presiune.
Spor la munca!
P.S.am vazut si postul cu relanti fluctuant abia acum:verifica si senzorul de pe pompa de injectie.
cosminclc
salut mihnis si mersi de raspunsuri, am sa incerc astazi cate ceva. aseara am pus un ddt2000 si la debitmetru fluxul de aer la relanti fluctueaza intre 30 si 50 kg/h cred, asa ca asi incerca sa curat senzorii din debitmetru in prima faza, si sa o las putin si fara mufa de la egr, din ce am vazut prin unele topicuri, daca umbli la egr acesta ar trebui reinitializat, eu l-am scos in vara si l-am bagat la loc fara sa-l mai reinit.
mihnis
CU DDt2000 poti reinitializa Electrovana EGR.

Nu mai stiu exact pe unde era dar stiu ca se numea Apretissaje vane EGR, ceva de genu.Cat despre debitmetru incearca sa scoti mufa si sa circuli asa cu ea.Motorul va functiona dupa niste valori implicite.
cosminclc
salut, doar ce am urcat in casa de la masina, am desfacut cate ceva pe acolo, si mai am cateva intrebari daca este posibil si aveti idee.
Pana acum am gasit furtunul dintre epurator si furtunul de aer care duce la intercooler, cred, acela gros care are un senzor pe el(poza) rupt undeva sub camasa de protectie, si am mai gasit supapa control admisie aer, cea din poza cu sageata, care cred ca are un furtun lipsa pe stiutul acela- sau poate nu- si daca imi lipseste vreun furtun nu vad unde ar trebui sa duca, deci este posibil sa nu existe, daca aveti vreo idee va multumesc
si inca ceva piesa aia ca un butoias negru care se vede in poza cum se numeste?

<span class='edit'>19 Jan 2014, 02:18:</span>
inca ceva, in poza din postul #27, cea incercuita cu rosu, mie furtunele de la TRS imi pleaca, cel de jos catre turbo si cel de sus catre catre butelia aia de vacuum, si vazand ceva poze putin neclre prin alte topicuri, imi face impresia ca furtunele ar trebui sa mearga invers, adica cel de sus catre turbo.
blink.gif
Oare sa merg asa de 4 ani si sa nu-mi faca nici o problema, daca ma puteti ajuta sa-mi ziceti la voi cum este? huh.gif
Multumesc
postasu
Electrovalva incercuita in prima poza actioneaza dumperul.
E simplu de verificat daca functioneaza sau nu... te uiti la motor si rogi pe cineva sa opresca motorul... daca clapeta de la dumper se inchide e ok. Toate sunt asa fara 1 furtun.

Furtunul din ultima poza duce toate gazele de carter in turbina. Pleaca de la epuratorul de la gaze la furtunul de la filtrul de aer(care duce in capul turbinei)
cosminclc
ok. mersi de raspuns.

am rezolvat intr-un final problemele descrise in postul #27 cred, mai exact ce am facut, ca poate ajuta si pe altii cu simptomele astea:

- desfacut, curatit, verificat toate furtunasele alea de la trs, dumper, etc. si gasit furtunul dintre epurator si furtunul de aer, retezat, deci schimbat acel furtun
- desfacut si curatit dumper-ul (mustea uleiul acolo)
- desfacut si curatit furtunul dintre turbo si debitmetrul de aer, suflat debitmetrul cu aer (era oricum foarte curat)
- verificat jocurile in ax la turbo
- desfacut egr-ul in doua bucati, una curatita in diluant, cealalta cu bobina curatita cu spray de contacte
- trs-ul facut bucati si curatit cu sprey fara a umbla la reglaj
- toate mufele si contactele pieselor de mai sus curatite cu spray de contacte
- schimbat ordinea furtunelor in trs: cel de la turbo sus, cel de la vacuum jos ( la mine erau invers si timp de 4 ani asa am mers cu ea fara probleme)
- am mai curatit cu spray si senzorul de pe furtunul de aer
- am mai schimbat si vreo 2 coloiere care mi s-au parut mai suspecte
- dat jos epuratorul (nu l-am curatit in interior), si etansata talpa cu gasket negru, ca mai pierdeam ceva ulei pe acolo, pus coiere si pe furtunele de vin la epurator

si cam atat...
deci problema si-a gasit rezolvarea intr-una de mai sus...dar in care....Dzeu stie

drive safe
petretpa
Salutare colegi!!am si eu o problema asemanatoare cu a colegilor poate ma poate ajuta cineva.laguna 2 88 kw 120 cai nu imi merge vitezometrul si nici abs dar nici in bord nu mi se aprind martori.la test imi da ventil electric abs si nu stiu care o fi acela la vitezometrul nu stiu ce are ca nu arata,pe test.ma puteti ajuta?
espacern
Daca pe tester apare eroarea referitoare la ABS trebuia sa se aprinda in bord martorul respectiv......daca nu s-a umblat/demontat ceva pe acolo sa nu se mai aprinda!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.