Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce tip de ulei folositi?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2, 3
Duyu
Dupa cum spune si titlul topicului: Ce fel de ulei folositi si de ce? tongue.gif
R19/16v
Elf c-asa a zis francezu' wink.gif
Duyu
Si de ce utilizezi 5W40? tongue.gif
R19/16v
10W40, tot ca asa a zis francezu'.

5W30 mai la iarna wink.gif
poseidon06
ELF 5W40 la ambele masini...de ce? nu stiu....asa.... smile.gif
mihye
5w40, ca e sintetic si mobil1 ca asa a fost sa fie, dar trec pe total quartz 9000 pe care l-am luat pt urm schimb. E sintetic si "subtire" ideal iarna la porniri la rece si ok vara daca nu il mananca.
Laurentziu83
Elf 5W40 ca sunt multumit de cum merge motorul cu el.
La uleiuri, primul grup de numere sunt un indiciu despre temperaturile scazute, adica, cu cat il folosesti intr-un mediu mai rece, cu atat trebuie sa fie primul grup cat mai mic, iar al doilea grup conteaza pentru temperaturile ridicate, atinse de motor in timpul functionarii. Pentru motoarele ce nu se incalzesc prea tare, e suficient W30 (la Matiz era suficient, ca nu trecea acul de temperatura peste jumatate nici sa-l impusti), la cele la care creste mai mult temperatura, e necesar 40.
10w40 nu merita sa pui la un motor Renault de generatie noua cu mai putin de 100 de mii de km in bord, de 15w40 nu mai discut, asta era ulei de Oltcit, 20w50 e de dacie d-aia zabaloasa, astea le pui doar la urgenta, pana la primul service.
0w30 nu merita la conditiile climatice de la noi, poate doar in Suedia, Norvegia, Rusia, etc. Cat timp demarorul invarte usor iarna la minus 15 grade, nu e nevoie de sub 5w(30 sau 40).
Insa mai sunt si altele care diferentiaza uleiurile, si aici enumar clasa acestuia, S pentru benzinare si C pentru diesel, la benzinare intalnim API SJ, SK, SL, SM si la diesel, CE, CF, etc.
Ar mai fi apoi specificatiile producatorilor, un tip de ulei poate sa fie excelent pentru un tip de motor si dezastruos pentru altul, nu se aplica regula "scump si bun" intotdeauna, un ulei LongLife pentru VAG (care poate fi tinut zeci de mii de km in motoarele VAG) ar putea fi inferior in motoarele Reno, de exemplu, chiar consumat.

De aceea, in alegerea unui ulei, cand te uit pe bidon, in primul rand te uiti la tip, si anume sa fie cel cerut de motor, gen 5W40, 10W40, etc, apoi pe spate, la specificatii, sa cautati specificatiile fiecarui producator, veti vedea acolo scris VW 505.11, sau BMW Longlife, sau GM LL, etc, Peugeot, etc. Cautati specificatiile Renault pe bidoane. Ele sunt garantia ca uleiul cautat este potrivit pentru motorul vostru, in caz contrar va puteti trezi ca uleiul este consumat de catre motor, fara a exista o uzura la mijloc.
adip
5w-40 elf excellium, "c-asa a zis francezu"™ smile.gif
Ma bate, totusi, un gand sa incerc un Mobil Synt S. Parca, totusi, dupa 7-8k elf-ul arata cam prea negru pe joja.
Duyu
Am o intrebare in legatura cu uleiul ELF Excellium. De ce este mai scump fata de celelalte uleiuri ELF? Are ceva in plus? unsure.gif
M i h a i
Este sintetic..celelalte sunt semi..sau minerale..
Duyu
Cred ca la primul schimb de ulei pe care-l voi face, voi baga Excellium 5W40! blush.gif
Laurentziu83
5w40 e full-sintetic, 10w40 e semisintetic (si mineral adica) iar de la 15w40 incolo sunt uleiuri minerale. Valabil la toate uleiurile, nu numai la ELF.
De aceea un ulei gen 5w40 costa cam 25-30 ron litrul, iar unul gen 20w40 costa 30 ron 5 litri.
Daca vreti ulei ELF, trageti o fuga pe la Metro, Selgros, unde gasiti 4 litri la sub 100 ron, in timp ce in oras dati 130 ron pe acelasi bidon, nu-mi dau seama de unde e diferenta asta enorma. Nu va pacaliti cu "schimb gratuit", schimbul de ulei costa 15 ron pe oriunde.
Mai adaugati si cca 15-20 ron pentru filtrul de ulei.
cmandrei
ELF 10w40
padre
5W40 Elf Excellium. Pentru ca e recomandat de Renault si pentru ca pana acum motorul a mers foarte bine cu el.
Dan73
Se apropie momentul sa fac schimbul si nici acum nu m-am hotarat intre 5w40 unsure.gif si 10w40.

6 Oct 2007, 14:32:
Si daca nu reusesc sa ma hotarasc, ce ar fi daca le-as amesteca in proportii egale, 50% -5W40, 50% -10W40 biggrin.gif ?
Duyu
QUOTE(dan73205 @ 5 Oct 2007, 20:55)
Se apropie momentul sa fac schimbul si nici acum nu m-am hotarat intre 5w40  unsure.gif  si 10w40.


De asta am deschis si eu topic-ul... ca eram nehotarat. Dar intre timp m-am hotarat si am ales: ELF Excellium 5W40. wink.gif
Dan73
Eu nu am pus chiar aiurea intrebarea. Am citit undeva un material ce parea bine documentat, cum ca nu e bine sa schimbi brusc tipul de ulei folosit, chiar e indicat ca la proximul schimb sa faci un melanj intre vechiul tip si noul ulei pe care vrei sa il folosesti. Problema mea e ca atunci cand am cumparat masina din Germania nu mi-a trecut prin cap sa il intreb pe fostul proprietar ce ulei foloseste si nici in portbagaj nu avea vreun bidon
Duyu
Sincer eu n-am auzit de chestia asta cu 50% -5W40, 50% -10W40...o fii nu te contrazic... ph34r.gif
octav99
dane , NICIODATA nu se amesteca doua tipuri de ulei diferite; si cand cumperi ulei sa completezi ,in timp, cumperi acelasi tip si marca de ulei ca cel din motor!
Dan73
Pai eu te cred Octav, dar problema e ca nu stiu ce ulei a pus in motor tipul care a avut masina (care, apropo, era mecanic in reprezentanta/service-ul de unde am luat masina). Eu am completat un pic cu 5W40....insa nu o sa mai fie nevoie de completare pana la schimb.

A, uite ca am realizat unde am citit ceva asemanator, in postul lui R19/16V si cu permisiunea lui il reiau, dar mai era un alt site in care se zicea expres chestia asta dar nu mai dau deloc de el.
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Dan73
Schimbat uleiul. Nu am gasit Elf excellium 5W40 si am pus Elf Evolution SXR 5W40 (cam acelasi pret). Cica e conceput special pt motoarele diesel cu common rail. Ce parere aveti?
S-au scurs din motor fix 4 litri desi aveam doar doua liniute si restul cerculete. Au intrat 4.6 L si acuma e la maxim si pe joja si la bord. Sa fie diferenta de la filtrul de ulei? Cam mare oricum.
corvinarh
si mie mi-au bagat la revizia de 50.000 tot evolution... cand am intrebat de excellium, au spus ca este acelasi ulei, dar din ratiuni de marketing au schimbat eticheta...
gheorghe1
renault recomanda elf dar nu impune aceasta marca. specificatile tehnice sunt importante. eu folosesc 5W40 texaco havoline.
Dan73
Poate cineva sa explice de ce au intrat in motor 4.6 l cand s-au scurs din el doar 4 litri? Acuma e la maxim iar inainte de schimb arata uneori doua linii alteori o linie (in functie de pozitia mai mult sau mai putin inclinata a masinii, banuiesc). Mi se pare cam mare diferenta cu atat mai mult cu cat, nu sunt 100% sigur, dar, filtrul a fost scurs tot in acelasi vas.
cj98czh
Elf 10W40 Turbodiesel ca asa a recomadat constructorul... si il schimb la 10.000 de km la ambele masini impreuna cu toate filtrele..
Vio
Elf 5W30, ca asta se pune la reprezentanta unde imi fac eu intretinerea masinii.
sqryn
10w40 Mobil1 si Elf , depinde de cum gasesc. Am facut 3 schimburi de ulei si merge bine, nu consuma ulei si nu am alte probl. Masina are 145k km.
Am inteles ca daca nu schimbi uleiul (tipul, firma) nu trebuie sa schimbi neaparat si filtrul, (bineinteles ca daca nu faci operatia la reprezentanta). Eu le-am schimbat ca deh, pt 25 roni stai linistit.
Laurentziu83
Nu merita sa te zgarcesti la 20 de ron la filtru.
De obicei, cand schimbi tipul de ulei, se recomanda un "Engine flush", care curata eventualele depuneri. Costa cam 10 ron. Solutia se toarna in uleiul vechi, se lasa motorul la relanti 5-10 minute, dupa care se scurge uleiul, se schimba filtrul, se toarna ulei nou si "Drum bun".
adi_ar
La Dacie am facut "Engine Flush" si a avut un efect benefic.
Imediat dupa acel schimb de ulei (pe la 30.000), motorul parca mergea mai "lin".
La Megane ... hmm ... parca mi-e teama.
Voi ati facut asa ceva?
Laurentziu83
N-are treaba, tot fier e si la dacie si la Reno.
Symbol07
Elf 5W40.
IvanCG
Aral 10W40
r&d
Daca nu schimbi filtrul impurifici si uleiul nou. La fiecare schimb de ulei se schimba si filtrul.
dandutulescu
Am primit cadou 5l ulei Mobil Synt 5w40, merge pus la megane ?, mentionez ca pana acum nu am pus decat Elf 5w40 si pe eticheta de la Mobil am vazut scris compatibil cu Opel si Wv.
edv_ro
Merge foarte bine. Exact acest ulei am folosit la prima revizie a Megane-ului, dar si la fiecare revizie a Loganului avut inainte.
Meghitzanul
5W50, nu e trecut in poll... eu mai mult de asta folosesc si uneori 5W40
adi_ar
intrebare.gif De ce?
Meghitzanul
de ce, ce?
de ce folosesc 5W50 sau de ce nu e trecut in chestionar?.. oricum in cartea masinii e trecut deci ar fi trebuit trecut si aici wink.gif
adi_ar
De ce ... amandoua ?!
La o parte ai dat semnalul wink.gif , dar pe tine ce te face sa folosesti 5W50, exista un motiv?
Meghitzanul
da, uite am scris aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=419...ndpost&p=784489
romeod
Liqui Moli 5w40, un ulei ffff bun. Am 80000 cu masina si nici un fel de probleme sau consum de ulei.
GeX
Acum am 10W40.
La revizia de 30000 am cerut 5W40 cum aveam inainte. Mi-au zis la service ca pt mersul in Bucuresti e mai bine 10W40, 5W40 fiind recomandat pt mers mai sportiv sau mai mult pt drum lung, ceeace nu e cazul la mine (85% merg zilnic in oras). M-au convins si am acceptat 10W40.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=506...ndpost&p=986163
poseidon06
As vrea sa schimb tipul de ulei la urmatoare revizie. Acum am Elf 5W40, dar dupa 10.000 km mi se pare cam negru si urat. As vrea sa il inlocuiesc cu Mobil 1 ori 0W40 ori 5W40....Problema este ca in cartea de intretinere, Renault nu zice nimic de 0W40. Nu este indicat sa pun un ulei cu o astfel de vascozitate la rece ? Sau nu era ulei din ala cand au scris ei cartea ? tongue.gif

Ce ma sfatuiti....cu uleiul nu prea e de jucat....sa pun 5W40 (de la ELF sau Mobil 1) sau sa incerc 0W40 ? Multumesc smile.gif
nick58
Votat: 5W40
cj98czh
QUOTE(poseidon06 @ 17 Nov 2007, 18:03)
Acum am Elf 5W40, dar dupa 10.000 km mi se pare cam negru si urat. As vrea sa il inlocuiesc cu Mobil 1 ori 0W40 ori 5W40
*




La diesel poti pune ce marca vrei dupa 50 de km va fi negru ca taciunele, datiruta functionarii motorului diesel...
poseidon06
Stiu....dar....chiar nu stiu ce sa fac..sa pun ceva despre care producatorul nu specifica nimic, sau sa merg pe calea deja batuta...dauneaza cu ceva faptul ca este mai putin vascos la rece? Daca este 0W40? Eu cred ca dimpotriva, ar trebui sa fie mai bine...se face ungerea mai bine la rece, deci consuma si mai putin un pic. Pareri?
$$ilvviu
0W40 e un ulei foarte bun, daca ti-l permiti si bineinteles daca nu ti-l consuma.
Cam cati km are masina?
Oricum si 5W40 e foarte bun, incearca Castrol.
poseidon06
Masina mea ? Pai cred ca peste 150.000 km biggrin.gif Nu stiu exact, a avut km dati inapoi 256.gif Acum am 5W40 si in 10 k Km, mi-a consumat 2 liniute pe joja...mers sportiv toti astia 10.000 km.
$$ilvviu
Inseamna ca nu consuma ulei. Poti pune 0W40 daca doresti, desi nu cred sa se observe o imbunatatire nici in consum, nici in mersul motorului.
Cat despre faptul ca uleiul se innegreste... nu e nici o problema atata timp cat isi pastreaza vascozitatea. Innegrirea e ceva normal, mai ales la diesel (daca la diesel te referi, pt ca vad in semnatura si un 1.6).
O parere personala... am observat ca, Castrolul se innegreste mai greu, dar se poate sa fie doar o impresie de-a mea, plus ca nu stiu daca acest aspect e de bine sau de rau.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.