Poate nu am nimerit bine topicul, dar sa va impartasesc din experienta mea.
In vara mi-a picat turbina (masina din semnatura) asa din senin. Aveam 43.000 km. Distrusa rau. Palele dintr-un capat al axului lovise in "peretele" turbinei si s-au facut praf. Macel. Am stiu ca mi-a picat turbina in momentul cand am calcat acceleratie si nu mai vroia sa se miste. Mergea la fel ca motorul SDI de la Skoda.
Am mers la service Renault (Galati). Desi le sugeram la fiecare 30 sec ca ar putea fi turbina nu vroiau sa priceapa. Mecanicul imi spunea ba ca poate fi ambreiajul, ba ca nu stiu ce. Test de drum si apoi pusa la tester. Privit in parametri 2 ore. Raspuns sistematic: "e in parametri, functioneaza f bine". Cat de suparat eram imi venea sa rad. Symbolul meu era un melc si ei imi spuneau ca e f bine.
In fine. La un moment dat s-au gandit sa verifice in parametri nu stiu ce chestie legata de presiune. Abia atunci au realizat ca ceva nu e in regula. Meseriasi, n-am ce zice. Au trecut la demontat, au vazut turbina praf, mi-am luat intercoolerul si niste conducte ca sa le curat la spalatorie cu solutie degresanta si apa cu presiune apoi cu jet de aer. Chipurile sa nu ramana span prin ele de la turbina.
La Renault turbina era 3300 lei (TVA inclus). Mi-a picat fata. Din discutii cu baietii de pe la dezmembrari si cu cei de la firma de masini amintita am inteles ca se potriveste si turbina de pe Megane 1.5 60 kw. Si asa si e. Am acum turbina de pe Megane. Nu mai stiu sigur, dar am impresia ca din cele 4 coduri de pe turbina numai unul nu era la fel. Oricum codul mare in relief era acelasi (54391015080). Apropos, pe turbina KKK scrie "Made in Germany" (ce i-am mai spurcat si pe nemti si pe francezi!). Chiar si placuta galben-auriu cu celelalte coduri era la fel. Pe turbina SH am dat 1000 lei si inca 700 la service pt manopera si schimbul de ulei care a fost obligatoriu datorita turbinei.
In alta ordine de idei, mecanicul mi-a spus sa-i dau jar, sa nu mai patesc la fel. Ca imi garanteaza el ca nu explodeaza nimic in motor. Oricum, ma rog in fiecare zi sa nu-mi pice iar.
Pana la momentul nefericit o iubeam (pe masinuta), dar de atunci avem o relatie de dragoste-ura
PS : de am batut campii aiurea, "comenduirea" sa mute postul unde i-o fi locul