Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: logan 1.5 dci-85cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Logan
mikipet
Salut! tocmai am vizionat emisiunea promotor,unde a fost prezentat si loganul 1.5dci-85cp cu motorul cu ''i'' rosu pe care il poate achizitiona acum si romanul la o diferenta de pret de 450 euro pt orice tip de echipare fata de motorul de 70 cp.exprimarea comentatorului a fost: diferenta merita "cu ochii inchisi", iar "diferenta de performanta se reflecta mai ales la modelul mcv"- o fi asa deoarece acest model este ceva mai greu,dar se pare ca a avut loc mai mult o ameliorare de cuplu motor decat putereIAR,faptul ca noua,cumparatorilor nu ne prea sta in putinta sa verificam exact daca acesti cai sunt chiar acolo toti prezenti lasa loc din plin MARKETINGULUI sa culeaga "cu ochii inchisi" pe de o parte 450e in plus si pe de alta parte multi amatori de masini cu putere ceva mai mare decat cea a vecinului. Aceasta diferenta"spectaculoasa"de 15 cai si 35 nm cuplu motor a fost obtinuta printr-o crestere a presiunii de supraalimentare cu 0,4 bar de la 1,8 la 2,2bar fiind mentionata si inlocuirea tubulaturii de admisie a aerului din plastic in inox,deci 99%este meritul magnificei piese numita turbina,fara de care mai nou orice diesel este mort,,dar,, stiati ca..orice crestere a presiunii de supraalimentare se mai soldeaza printre altele si cu scaderea duratei de viata atat a motorului cat si a turbinei??,vorba unui bun prieten de-al meu mecanic care nu are o parere buna despre supraalimentari: "incearca sa-ti introduci furtunul de la compresor in gura,eu ii dau drumul si imi spui cum te simti" wacko.gif cam asa se intapla si cu motoarele astea diesel din ce in ce mai puternice la capacitati din ce in ce mai mici,deci cei carora va lipsesc cei 15 cai de sub capota nu fiti tristi ca sunt mai sanatosi astia mai putini. asteptam si alte impresii si pareri !
IRONICK
Intradevar parere de profesionist ... prietenul tau mecanicul ar trebui sa stie ca metalele nu mai sunt ca pe vremea berlinei. Sa mai iasa si el in lume, ca sa zic asa ...
Sunt schimbate mai multe la motorul ala, nu doar turbina si o teava de inox. Alte injectoare, si alte ...
Motoarele de capacitati mici cu puteri mari, sunt de viitor. Asta-i trendul acum.
mtdragos
Chiar nu vreau sa fiu rautacios...din pacate nu ma pot abtine "mikipet" ...pai atunci hai sa ne luam toti SDI de la VAG...si inca ceva...si tu ai turbina...mai functioneaza?
mikipet
mtdragos:da,exact functioneaza bine,dar crede-ma nu vreau sa aflu pe propria-mi piele daca va functiona mai mult decat garantia masinii,in aceeasi ordine de idei,sdi-ul este cu mult mai fiabil decat fratii lui mai fortosi si turbati.de asemenea a achizitiona un t. diesel second hand este o loterie cu sanse minime de economii,mai degraba o reparatie la turbo sau chiar si motor,,la fel cum este tuningul la motoarele supraalimentate prin efectuarea de overspeed la turbina. ironick:eu am vrut sa subliniez tendinta actuala de a forta limitele maxime ale motoarelor respectiv a materialelor si fii sigur ca toate aceste lucruri au un pret(nu doar cost de fabricatie ci si esecuri de fiabilitate) n-am zis sa ne intoarcem iarasi la carburator dar...eu nu vad fiabil un diesel cu-vro suta de cai pe litru si 2500 bar presiune de injectie si chiar daca ar fi fiabil are niste pretentii de..."fata mare". un mic exemplu: am observat ca motorizarile pe benzina la logan sunt cu mult mai frecvente decat dci-urile si asta tocmai la firme si companii unde se efectuaza un nr mare de kilometrii si ar renta la prima vedere un dci,am intrebat pe un inginer sef de coloana la o firma si mi-a confirmat ca nu este vorba de pretul de achizitie care s-ar amortiza rapid ci tocmai de faptul ca benzinarul te "deceptioneaza" mai greu si este pretabil la orice stil de condus iar la t. diesel situatia este inversa(pentru cei care cunoasteti,acele reguli de exploatere a turbinei la rece,la cald, acceleratiile bruste,etc).dar pt unii toate astea nu conteaza,important este sa mance 5% si sa fuga de sa rupa... laugh.gif
AlexC
Firmele au gandirea asta pentru ca stiu ce danga-danga de soferi au, care le trateaza ca pe niste carpe de bucatarie, nu ca pe propria masina sau unealta care le plateste salariul.

Din postul tau sa inteleg ca motorul ala este faorte bun la Megane dar este praf la Logan, care e cu ~200kg mai usor.
mikipet
nu era vorba de ce este pus motorul sa faca,respectiv de raportul kg\cal putere,ci despre rezistenta,fiabilitatea unor motoare "prea evoluate" fata de altele la orice conditii de exploatare,excluzand procentul de sub 1% pe care il reprezentam noi de pe forum si altii care au cultura tehnica in acest sens,dar nu e vina lor asta-i evolutia,si oricum aceste motoare euro4 de 85 si 105 cp inca nu si-au dovedit fiabilitatea fata de cel de 65cp-euro 3 care a facut-o de cativa ani buni.sa nu ma intelegeti gresit ador caii putere organizati in herghelii cat mai mari dar care"au un organism sanatos" nu "dopat"si presurizat pana la limite maxime..
IRONICK
Pai atunci TFSI-urile de 1,4 de la vag sunt niste motoare foarte proaste. Cu fiabilitate 0 (zero). Clientii care si-au cumparat trebuie sa se astepte sa le cada motorul la 10.000km. Gandeste si tu ... cine si-ar cumpara Golf (sau orice alta dracie din grup) cu un motor de 170CP sa mearga cu el fara sa-i dea un pic de talpa ? Motorul ala trebuie sa reziste la toate conditiile. Daca tie ti se pare mult din 1,5 > 105CP la 1,4 > 170CP ce sa mai zic ...
mikipet
aici ai trecut deja la motoare pe benzina domnul meu,care daca n-ai stiut se impaca bine cu turatiile mari(n-au raport de compresie doar la jumatatea din valoarea dieselelor,ceea ce implica solutii constructive ,forte interne,materiale,si greutate totala diferite),scot cai putere din ele lejer fara sa fie turbionate(vezi vti-ul care de vro 20 ani scoate 100cp\l si fara nici un turbo)iar un turbo pe benzinar lucreaza cu mult mai curat si fara depuneri de funingine de la gaze nearse,rezulta fibilitate mai mare...si oricum un tfsi de 140 sau 170 tine mai mult decat un dci(parerea mea) E si era sa uit: alimentarea la mii de bari la diesel fata de solutiile cu mult mai simple si fiabile la otto.
andrei8rea
asta e un nou diesel vs benzina fara doar si poate! "Aceste motoare de 85 si 105" sunt de mult in gama Renault! Ca abia au ajuns la noi, asta e cu totul altceva... Dieselul turbo necesita o MICA perioada de acomodare din partea soferului si atat! Este un obiect care vine cu niste instructiune de folosire. Ti se spune cum sa schimbi vitezele (de fapt ti se recomanda, nu ti se spune) tocmai ca sa te poti bucura de el la capacitatea lui maxima si pe o perioada de timp cat mai lunga! Daca tu vrei s-o lasi mostenire asta e altceva... Pentru un rulaj de 20-30 de mii pe an - extrem de mult pentru o familie din romania - n-ar trebui sa ai probleme cu turbina sau cu motorul in general timp de macar 3-4 ani. Deja dupa 5-6 ani si aproape de 200.000 de km nu prea mai merita sa tii o masina , dar pana la acest prag orice diesel modern poate face fata!
fish
Sunt intru totul de acord cu mikipet, chiar daca nu mi-a cerut nimeni parerea. A reusit sa faca o paralela intre motoarele Diesel supraalimentate dci(1.5 dci 85 cp sau 105 cp) si cele otto, din punctul de vedere al fiabilitatii. A surprins esentele si le-a punctat corect, poate chiar mai bine decat as fi facut-o eu. aplauze.gif
Exact acestea au fost si argumentele mele cand am decis sa bag banii intr-o benzinara: teama de fiabilitatea relativ scazuta a acestor 1.5 dci cu raport de compresie peste 18. Chiar daca m-au incantat cand e vorba de performante, consum, confort, silentiozitate, etc. E binecunoscuta problema "piliturii" pe acest forum, si doamne-fereste sa ai parte de ea!
ursulici
Eu am Megane 1,5 dci 101CP, e fabr 2004, am 158000 km la bord si masina inafara de revizii nu a avut altceva schimbat, cu exceptia valvei de pilotare turbo, asta acum vreo 9000 de km in urma, si care m-a costat cu tot cu manopera la Renault in BV doar 200 ron. Deci nu vad problema de fiabilitate a unor astfel de motoare, acuma nu stiu daca or fi diferente la cele fabricate Turcia, pt ca al meu Megane e fabricat Franta. Deci cu incredere luati 1,5 dci 85 CP! sofer1.gif
strumfuadi
QUOTE(ursulici @ 5 Dec 2007, 19:50)
Deci cu incredere luati 1,5 dci 85 CP!

Am un bun prieten, a avut pana prin august un clio bicorp 1.5dci -65CP, adus din germania.
Eu tot i'am zis ce mai citisem pe forum: "Bai, ai grija, vezi ca e nasoala cu pilitura!"
Imi radea in nas.
Pana prin iunie cand nenorocirea i s'a intamplat. E ca in matrix: "the sound of inevitability".
A dat aproape 2000Euro s'o faca pentru a o putea vinde.
Drept urmare... cumparati cu incredere DCI cu injectie Delphi.
Eu unul nu'mi doresc sa stau cu morcovul la poponeata in asteptarea nenorocirii, pentru cativa euro in minus la suta de km. sleep.gif
AlexC
Aici discutam de motorul EURO4 de 85CP, nu de cel EURO3 de 65CP!!! pe varianta de 85CP nu s-a mai auzit de asa ceva, si s-au vandut destule masini cu motorul ast ain Romania...
adrian1985
oameni motorul e facut pt 1.9diesel blocul motor arbore cotit el are decat alezajul diferit in rest e la fel nu se pune problema k motorul 1.5dci nu e facut pt putere pt k tot el poate dezvolta 160cp clio sport 1.5dci expl. ce recomand pt turbina este un aditiv pe baza de teflon rom se numeste se pun doua cuti la 4 litri ulei se gaseste prin selgros reduce frecare cu 50% e ceva nu? si eu am dieselul de 50 000km e k nou motorul si inca ceva fata de motorul de 65 cp cel de 85 cp nu are decat alt soft sa va uitati in catalog toate piesele sunt la fel doar softul e altul recomand o remapare chiar pe 100cp merge si consumul e mai mic culmea pt k arderea e mai violenta din pricina turbinei. dar nu fara aditiv!!!!!

31 Jan 2008, 09:08:
legat de pilitura doamne de unde a venit si asta ce pilitura metalica???
totul e din teflon in pompa pistoane iar in urma frecarii cu respectiv cama din otel rezulta pilitura? e o gluma proasta cine nu stie mai bine nu vb!! pompa e de inalta presiune iar daca tot crede careva e o problema se gasesc pompe italiene 18luni garantie pt renault dci la 10mil cine cauta gaseste si astea sunt povesti cu pompa lucrez in domeniu si exista probleme la alte masini golf 4-5 polo au probleme grave deoarece au marit presiunea si au lasat vechea pompa cu mici modificari k asa pt rampa comuna copie renault ha ha ha
meganus_bicorpus
Prietene, problema cu pilitura din pompa o stie un forum intreg, nu cred ca e cazul sa ne spui ca e din..roata de rezerva.In afara de softul de la 65la 85 mai sunt unele mici diferente...alte injectoare, pompa are urcata presiunea maxima la 1600 bar fata de 1400, EGR-ul este motrizat si gestionat electronic printr-o supapa de presiune, mai apare si un intercooler..niste nimicuri.
Partea cu softul e cea mai frumoasa si mai usor de crezut, pun un soft si am inca 150 de cai...siiigur!!!!
tvstar1
da asa este cu spune si colegul de mai sus injectoarele difera si intercoolerul si se pare ca si softul este putin modificat desi este cam greu eu personal am schimbat ecu si masina mergea la fel ecu de la 65 cp pe una de 85 cp nu sa simtit nicio diferenta dar la schimbul injectoarelor de 85 cp pe masina de 65 sa schimbat sesizabil puterea motorului.
a_daniel1980
Poate nu am nimerit bine topicul, dar sa va impartasesc din experienta mea.
In vara mi-a picat turbina (masina din semnatura) asa din senin. Aveam 43.000 km. Distrusa rau. Palele dintr-un capat al axului lovise in "peretele" turbinei si s-au facut praf. Macel. Am stiu ca mi-a picat turbina in momentul cand am calcat acceleratie si nu mai vroia sa se miste. Mergea la fel ca motorul SDI de la Skoda.
Am mers la service Renault (Galati). Desi le sugeram la fiecare 30 sec ca ar putea fi turbina nu vroiau sa priceapa. Mecanicul imi spunea ba ca poate fi ambreiajul, ba ca nu stiu ce. Test de drum si apoi pusa la tester. Privit in parametri 2 ore. Raspuns sistematic: "e in parametri, functioneaza f bine". Cat de suparat eram imi venea sa rad. Symbolul meu era un melc si ei imi spuneau ca e f bine.
In fine. La un moment dat s-au gandit sa verifice in parametri nu stiu ce chestie legata de presiune. Abia atunci au realizat ca ceva nu e in regula. Meseriasi, n-am ce zice. Au trecut la demontat, au vazut turbina praf, mi-am luat intercoolerul si niste conducte ca sa le curat la spalatorie cu solutie degresanta si apa cu presiune apoi cu jet de aer. Chipurile sa nu ramana span prin ele de la turbina.
La Renault turbina era 3300 lei (TVA inclus). Mi-a picat fata. Din discutii cu baietii de pe la dezmembrari si cu cei de la firma de masini amintita am inteles ca se potriveste si turbina de pe Megane 1.5 60 kw. Si asa si e. Am acum turbina de pe Megane. Nu mai stiu sigur, dar am impresia ca din cele 4 coduri de pe turbina numai unul nu era la fel. Oricum codul mare in relief era acelasi (54391015080). Apropos, pe turbina KKK scrie "Made in Germany" (ce i-am mai spurcat si pe nemti si pe francezi!). Chiar si placuta galben-auriu cu celelalte coduri era la fel. Pe turbina SH am dat 1000 lei si inca 700 la service pt manopera si schimbul de ulei care a fost obligatoriu datorita turbinei.
In alta ordine de idei, mecanicul mi-a spus sa-i dau jar, sa nu mai patesc la fel. Ca imi garanteaza el ca nu explodeaza nimic in motor. Oricum, ma rog in fiecare zi sa nu-mi pice iar.
Pana la momentul nefericit o iubeam (pe masinuta), dar de atunci avem o relatie de dragoste-ura laugh.gif

PS : de am batut campii aiurea, "comenduirea" sa mute postul unde i-o fi locul 04.gif
mihaicip03
Nu fi suparat ca se intampla si la alte case...ex mie la megan....am reconditionato si mi-am schimbat stilul de condus..adica... acum mananca jar..schimb numai la 3500 si nu o tin sub 2500....inainte incetisor sa nu cumva sa ii sara mortorul... si mi-a traso...acum e randul meu... 243.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.