Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie GPL secventiala pe Clio Symbol 1.4 8V
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Laurentziu83
Fac o prezentare la instalatia GPL montata pe Symbol-ul meu 1.4 8V. Instalatia este Tomasetto Euro 4, electronica este STAG 200, injector pentru fiecare cilindru (nu admisie de gaz in galeria de admisie ca la instalatiile vechi), rezervor toroidal STAKO de 44 litri (util 80%, deci cam 33 de litri) si montajul busonului de alimentare langa busonul de benzina.
Instalatia a costat, cu tot cu montaj, 2014 lei, la Service Automobile Braila, partener AGROM, dealer pentru instalatiile Tomasetto. Am montat-o la Braila deoarece la Galati mecanicul de la service-ul partener se afla in concediu medical.
Montajul l-am facut pe 30 iulie si am parcurs cam 3-4000 de km pe gaz de atunci, nu mai stiu exact kilometrii din bord la montaj, acum am putin peste 35000 de km. Consumul la primele alimentari se invartea la 10% mediu pe gaz, ulterior a coborat la cca 8-8.5%, in conditiile unui stil de condus nu tocmai cuminte. De notat insa ca, consumul nu se poate face doar la un singur plin, ci pe mai multe, si se face o medie, si asta deoarece difera presiunile de oprire a alimentarii la diferitele pompe de alimentare din tara, poti avea surpriza sa consume odata 7%, odata 13-14%, pe moment te sperii, dar, cand tragi linie, observi ca te costa cam 60% din rulajul pe benzina.
La turatii scazute, se simte o oarecare lipsa de putere, dar se compenseaza printr-o tinere a motorului mai sus in ture, dar nu cu mult, cam 3-400 de ture, nu e deranjant, la turatii ridicate oricum poti sa faci o depasire in forta si sa o termini cu succes. Viteza maxima probabil a ramas aceeasi, bine, la mine in paralel am si scos catalizatorul, nu pentru ca as fi vrut, ci pentru ca a cedat, si imi obtura evacuarea. Cand imi voi pune altul (nu prea curand, parca n-as gatui acum masina cu alt catalizator) voi vedea poate ceva diferente.
Pornirea se face intotdeauna pe benzina, trecerea pe GPL este permisa doar cand temperatura agentului de racire trece de 40 de grade, si asta deoarece instalatiile de gaz au in componenta un vaporizator ce are rolul de a trece gazul din stare lichida, in butelie, in stare gazoaza, pentru a fi injectat in admisia fiecarui cilindru si, aceasta trecere se produce cu scaderea temperaturii gazului. Cine a desfacut supapa unei brichete si a lasat sa iasa tot gazul din ea in timp foarte scurt intelege despre ce vorbesc.
Trecerea se face intotdeauna doar dupa ce motorul este turat pana la 1600 de ture, dupa care ramane pe gaz. Singurul indiciu al trecerii pe gaz, mai ales vara, este un click al electrovalvei ce se aude de la motor. Odata cu temperaturile ceva mai scazute, se simte si o scadere a puterii motorului in primele minute (cam 2-3 minute, nu mai mult) pana mai creste temperatura antigelului in instalatie.
Cu rezervorul toroidal, la cca 33 de litri utili, am o autonomie de cam 3-400 de km in functie de regimul urban-extraurban. Cand se termina gazul in butelie, se comuta automat pe benzina, fara ca sa se simta vreo schimbare in comportamentul masinii, doar 3 beep-uri scurte si apoi ledul de gaz ce va clipi vor anunta acest lucru.
Trecerea benzina-gaz in mers este INSESIZABILA, practic se poate face si intr-o depasire fara nici o problema. Singurul indiciu este declicul din compartimentul motor.
Instalatia de gaz, necesita in primele mii de km, cam 2-3 recalibrari, deoarece nu sunt "rodate" toate garniturile din aceasta, se mai "lasa" membrana vaporizatorului, etc. Fara recalibrare, se va simti un usor miros de gaz in masina, in anumite momente, mai ales la pornire, consumul va fi ceva mai mare, in schimb insa masina va trage mai bine ca pe benzina. Dupa recalibrare, facuta in 5 minute cu ajutorul unei interfete conectate la calculator, ce consta in alinierea timpilor de injectie al injectoarelor de gaz dupa timpii celor pe benzina, mirosul de gaz va disparea, masina isi va mai pierde putin din zvac, dar consumul se va situa in limite normale si va avea oricum performante bune.
Multumirea cea mai mare o ai la pompa de gaz, nici o alimentare nu va sari de 50-60 ron, si asta in cazul in care mergi pana se termina tot gazul, si in faptul ca poti sa rulezi cu viteze ceva mai ridicate si sa te doara undeva de consum.
Cam atat momentan, daca mai aveti intrebari, va raspund cu placere, atasez ceva poze cu componentele instalatiei montate pe masina.
Electronica STAG 200, similara ECM-ului motorului. Se vede si mufa de conectare, cu 4 pini
[attachmentid=1627413396]
Filtrul de gaz si, in spatele jojei de ulei, vaporizatorul
[attachmentid=1627413397]
Injectoarele de gaz
[attachmentid=1627413398]
Vaporizatorul
[attachmentid=1627413400]
Busonul de alimentare, cu adaptorul montat (se desurubeaza, permitand inchiderea capacului)
[attachmentid=1627413401]
Rezervorul toroidal de gaz (ceva mai mare decat rezerva de 175/65R14)
[attachmentid=1627413402]
Multivalva de pe rezervor si manometrul de gaz
[attachmentid=1627413403]
Portbagajul, acum (va urma o roata de rezerva subtire in locul celei originale)
[attachmentid=1627413404]
Comutatorul benzina-gaz, impreuna cu indicatorul de nivel (format din 4 leduri verzi de nivel si unul rosu pentru rezerva)
Ledul rotund sta aprins cand motorul functioneaza pe gaz sau palpaie cand functioneaza pe benzina, dar s-a terminat gazul sau nu s-a atins temperatura de comutare pe gaz. Cand se doreste rularea pe benzina, se apasa pe buton si se vor stinge toate ledurile.
[attachmentid=1627413405]
Xpert
Salutare, Laurentiu!
Felicitari pentru instalatia pe GPL. Si eu as vrea sa-mi pun.
Ai putea sa ne raspunzi la cateva intrebari (mie si eventualilor interesati):
1. Masina ta mai este in garantie (Renault)? Se pierde garantia Renault in momentul cand montezi instalatia GPL?
2. Se spune pe alte forumuri ca zgomotul electrovalvelor (sau injectoare) se aude ca un tacanit din habitaclu. E adevarat?
3. Ti-ai pus Tomasetti. Ai studiat si varianta Landi Renzo? (unii zic ca e mai buna). Daca da, de ce ai ales-o pe asta?
4. Ce costuri suplimentare ai avut? (omologare, revizii instalatie GPL, calibrari, etc).
5. Ai reusit sa faci rost de roata ingusta? Cat a fost? Dar de cablu pentru conectare PC si soft?

Off-topic: SPuneai ca ti-a cazut catalizatorul. Ce s-a intamplat? S-a spart? Infundat? Cum ai observat? Daca nu este lovit, intra la garantie?

Cu multumiri! Drum bun!
Laurentziu83
1. Nu mai este in garantie. Oricum se pierde garantia, deoarece se aduc modificari in sistemul de alimentare.
2. Nu se aude nimic, poate doar sa dau filtrul de aer la o parte si voi auzi ceva DIN COMPARTIMENTUL MOTOR. Chiar si la instalatiile Secventiale BRC de pe matiz, daca tacane injectoarele, se aude de la motor, dar inauntru nu se aude nimic.
3. Am pus Tomasetto (vorba vine, instalatia mea e poloneza mai mult de 50%, mai degraba 90%, detalii gasesti pe www.ac.com.pl) pentru ca era cea mai ieftina, nu imi permiteam altceva, la veniturile mele de proaspat absolvent.
4. Nu am omologat instalatia de gaz, merg la risc, oricum sunt slabe sansele sa ma opreasca cineva sa ma intrebe de instalatie, pana la ITP mai am aproape 2 ani, se termina si leasingul atunci, etc. Am recalibrat instalatia de 3 ori pana acum, cred ca a fost si ultima data, se spune ca in primii 3-4 mii de km sa nu-ti bati capul cu consumul ei, intrucat trebuie sa se "lase" instalatia. Eu am deja 5500 de km de la montaj (de pe 31 iulie 2007), chiar m-am crucit cand am vazut cat am mers in perioada asta, de unde eu faceam 15000 anual cu clio.
O revizie la instalatia de gaz, doar verificari si pus testerul, costa 25 ron. Daca mai e de schimbat filtrul de gaz, poate mai creste costul, oricum, mai mult de 50-75 ron nu cred ca ar costa o revizie, si asta daca schimbi injectoarele, dar cum instalatia e noua...
5. Riscul ca galeria de plastic sa aiba de suferit in urma montarii GPL a disparut odata cu instalatiile secventiale, la care injectia de gaz se face pe fiecare cilindru in parte, nu mai exista mixerul (pe unde intra gazul) inaintea clapetei de acceleratie, cum era la vechile instalatii (si lucra pe principiul carburatorului, intra gaz acolo si se amesteca cu aerul)

Simptomele de catalizator infundat au fost scaderea treptata a puterii disponibile a motorului, ajunsesem sa nu mai pot trece de 100km/h, mai urca pana la 120 daca mancam o paine in timpul asta si cand stateam pe loc si o turam in gol nu mai ajungea tot timpul in limitare, sau daca ajungea, statea foarte putin acolo, dupa care turatia scadea pana la cca 3500 de ture, semn clar ca se infunda evacuarea (antrenand particulele sparte de ceramica dinauntru).
Catalizatorul trebuie sa intre la garantie, daca nu e lovit, intrucat ceramica dinauntru trebuie sa reziste la temperatura si la turatii mari, la fel cum rezista pe masinile sport.
Xpert
Multumesc pentru informatii, Laurentiu!

Te-as mai intreba ceva:
1. Ai reusit sa faci rost de rezerva ingusta? Daca da, cat de semnificativ este castigul de spatiu? Dar de cablu de conectare si soft?
2. Sa inteleg ca tu ti-ai luat piesele instalatiei separat (spuneai ca sunt 90% poloneze), adica, spre exemplu, asa cum ti-ai configura calculatorul? Faptul ca sunt 90% poloneze se datoreaza faptului ca sunt mai bune sau mai ieftine (spuneai ceva si de bugetul studentesc)?
3. Am gasit in oferta instalatie Tomasetto secventiala Stag 200 cu 1900 lei (mai multi ofertanti, pretul este cam acelasi -
ofertaspeciale.html
tomasetto
oferta
Ce parere ai, aceste instalatii sunt optime, sau este bine ca in cazul unelor piese sa alegi un alt producator (adica sa o configurezi singur)? Desi in cazul asta probabil ca nu mai exista o singura garantie pe toata instalatia, ci ai garantie pe fiecare piesa in parte. Sau ma insel?

4. Vizavi de catalizator (off-topic), de la un timp a inceput sa-mi creasca consumul (aprox 0.5-1l la suta). Asta e de aproape doua luni. Cam acum doua luni mi s-a mai intamplat si ceva ciudat. Intr-o seara (dupa ce vreo 3 zile nu mai pornisem masina) cand am pornit-o, motorul mergea foarte urat si nu avea putere. Am plecat cu ea si nu tragea deloc. Am hotarat ca a doua zi sa merg la service sa ii puna diagnosticul. A doua zi dimineata, cand am pornit-o nu a mai zis nimic (desi in seara precedenta incercasem de mai multe ori sa merg cu ea cu aceleasi simptome). De atunci am mers cu ea fara probleme (a fost la inceputul lui septembrie), dar consumul a crescut (nu pot sa identific cu siguranta momentul din care a inceput sa creasca) undeva in timpul acesta. La service nu am mai dus-o pentru ca mi-a spus un prieten care se mai pricepe la masini ca poate a facut de la umezeala (in seara respectiva ploua intr-adevar) si poate a fost aerul prea umed... Si oricum nemaifiind simptomele, mi-ar fi zis baietii ca inventez! Banuiala mea este ca poate catalizatorul este afectat (crapat sau spart) iar gazele de evacuare trec mai greu prin el ceea ce duce la o fortare a motorului si, implicit, la o crestere a consumului. Am sa incerc si eu partea cu turatul pe liber sa vad ce se intampla, desi, din cate am auzit nu-i face bine motorulului sa-l turezi tare daca nu e in sarcina.
Laurentziu83
1. Nu am facut inca rost de rezerva ingusta, am gasit ceva la o vulcanizare, se potrivea la prezoane, din pacate avea gaura de pe centru prea mica si ar fi trebuit sa o largesc la un strung. Momentan merg tot cu rezerva normala in portbagaj. De soft am facut rost, gasesti aici tot ce te intereseaza. De fapt, de aici am tras concluzia ca instalatia mea e cam facuta in totalitate in Polonia, deoarece seamana componentele mele cu ce au ei pe site, calculatorul de injectie are carcasa identica (cel metalic, doar ca eu am STAG 200-4), nu prea inteleg de la ce vine numele de Tomasetto, probabil sa "dea bine" alaturi de ce se vinde in rest pe la noi, probabil daca as fi vazut din prima ca e poloneza as fi fugit de ei. Dar oricum sunt multumit de instalatie, nu sunt probleme.
Cablul de date il caut in continuare, am trimis si un mail la importator, dar n-am primit nici un raspuns, se pare ca nu are nimeni nici un interes sa-mi cumpar interfata. Polonezii o au pe site-ul lor (interfata cu conectare prin RS 232), dar nu stiu cum as putea sa fac rost de ea. Cred ca ma voi orienta spre un electronist bun, sa mi-o faca el.
2. Piesele instalatiei mi-au fost cumparate de catre service, eu doar am facut comanda de instalatie si apoi am venit sa mi-o monteze. Atat.
3. Pretul este acelasi peste tot, indiferent ca o cumperi din Praktiker sau de la un service autorizat. Eu personal recomand un service autorizat, deoarece iti vor vedea masina si vor sti ce ti se potriveste si, in functie de asta, vor comanda componentele de care ai nevoie si ti-o vor si monta. Daca vii cu ea din Praktiker, s-ar putea sa strambe din nas, pot sa lipseasca componente din pachet, in plus trebuie sa-si deconteze costul montajului de la Agrom, etc, mai mult le convine sa le dai lor banul in mana. Intra pe site-ul Agrom si vezi ce dealer e mai aproape de tine si la ei te duci. E bine sa fie unul apropiat, deoarece ii vei vizita ceva mai des in primele mii de km de la montaj, sa ti-o recalibreze, in primele 3-4 mii de km sa nu-ti bati capul cu consumul.
4. Catalizatorul spart nu se simte la mersul urban, intrucat nu este prea turat motorul, la mine se simtea de-abia de la 3000-3500 de ture in sus. Ca sa-l verifici, tureaza motorul in gol (sa fie cald, bineinteles) la 5500-6000 de ture si tine-l asa cateva secunde. Daca motorul isi pastreaza turatia si urca usor in ture dupa 3500-4000 de ture, totul e in regula, cel putin nu e de la catalizator. La mine in prima faza am constatat ca ma facea la mers in tandem Loganul de 1.4 condus de cineva nepriceput in condus, dupa care s-a agravat si nu mai urca peste 100 la ora.
lpaduraru
Cum sunt setati parametrii corespunzatori imaginii din fisierul atasat?
Laurentziu83
Cred ca te-ar ajuta foarte mult instructiunile de aici.
[attachmentid=1627418951]

Cum nu am facut inca rost de interfata si nici nu voi face prea curand, nu sunt in masura sa dau sfaturi.
Pot doar sa-ti spun sa setezi temperatura de trecere la minim 40 de grade sau mai mult, daca simti ca masina nu trage in minutele urmatoare trecerii.
Daca simti un soc cand masina trece pe gaz, eventual dimineata la prima ora, sa verifici sa nu ai pierderi de gaz intre vaporizator si injectoare.
Turatia de trecere eu as seta-o la relanti, daca stiu ca instalatia este reglata bine si nu sunt pierderi de gaz. Nu e nici o problema.
lpaduraru
Buna ziua!

Sunt un fericit! Am rezolvat toate problemele!

Ieri a venit un inginer de la Bucuresti si totul e OK.

1. A setat temperatura de trecere de la GPL la benzina la 0 grade Celsius;
2. A setat turatia de trecere de la GPL la benzina la 0;
3. A anulat releul de oprire a pompei de benzina cind trece pe GPL;
4. A facut autocalibrarea (inainte nu mergea autocalibrarea pentru ca era releul mentionat la punctul 3);
5. Am plecat in teste unde a mai facut reglaje de finete, dar totul era perfect imediat dupa recalibrare;
6. A montat din nou releul mentionat la punctul 3.

Totul e OK si va multumesc pentru toate sfaturile Dvs.

O zi buna!

Liviu PADURARU

dry.gif
Laurentziu83
Mersi de informatii, am sa le notez.
Laurentziu83
Iata ca de 2 saptamani sunt fericitul posesor al unei interfete de comunicatii pentru instalatia GPL. Intrucat AGROM-ul nu a fost deloc receptiv la cererea mea de a achizitiona o astfel de interfata, mi-am confectionat-o singur, pe genunchi tongue.gif, dar a mers. Am mai avut nevoie si de un adaptor serial-usb si merge brici acum.
Prima data cand m-am conectat, am avut grija sa setez turatia de trecere pe gpl la 700 rpm (ca sa nu mai fie nevoie sa accelerez motorul ca sa o fac sa treaca), am crescut temperatura de trecere pe gaz la 38 de grade (ca sa fie gazul suficient de cald si sa mearga bine masina) si apoi am trecut la calibrare. Nu mi-a iesit din prima, mai apoi am invatat cum sa o fac, din pacate nu cred ca voi vedea prea curand un consum mai scazut de gaz, deoarece, in lipsa catalizatorului, sonda lambda citeste nitel eronat informatiile, am sa ma mai documentez despre cum voi rezolva aceasta problema.
Totusi, am reusit sa fac motorul sa mearga mai bine pe gaz, sa il pot tine si la turatii mai scazute (inainte, din cauza calibrarilor facute aiurea, nu mergea chiar perfect), si sa mearga pe gaz fara sa simt vreo diferenta.
Mai am de reglat mai bine ledurile de gaz, si astea se pot regla, in praguri de stingere a lor in functie de tensiunea indicata de manometrul de pe butelia de gaz. Ceva discutii despre calibrarea instalatiei am mai facut si pe topicul "Logan pe GPL" de pe daciaclub.

Per total, sunt multumit ca nu mai trebuie sa ma deplasez 27 de km pana la service-ul GPL de la iesirea din Braila, si ca nu trebuie sa mai dau ciubuce si atentii la service ca sa-mi regleze cate-un parametru.
x_men_clio
poti sa imi dai si mie schema la interfata sau daca esti din bucuresti un numar de tel.????
Laurentziu83
Nu sunt din Bucuresti.
http://www.gplclub.ro/forum/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=184
Pe topicul de aici gasesti experientele mele in a experimenta interfata, reglaje, etc. Iti trebuie cont ca sa vezi pozele.
BTW, interfata e usor de realizat, un electronist o face in 20 de minute.

<span class='edit'>19 Apr 2008, 10:25:</span>
Iata si cum se prezinta bujiile mele dupa 15 mii de km de mers pe GPL, ultimele 2 mii preponderent extraurban.

Rugina din dreptul hexagonului s-a format acolo probabil datorita umiditatii mentinute de insectele ce se strang acolo.
emy39
Poteti sa-mi dati o informatie in legatura cu pretul manoperei la montarea si reglarea instalatiei gpl . Va multumesc.
renaultclio
Cat iti consuma pana la urma in oras si cat iti consuma in afara?

A crescut consumul fata de mersul pe benzina,cu cat?
sageata albastra
Va salut!Mi am montat si eu instalatie de gpl pe un Twingo 2003,motor 1,2 75 cai 16v si am probleme cand merge pe benzina,da in nas,intreruperi .pe gpl e totul k.Nu stiu ce sa mai fac.am fost la doua service gpl si......
Aveti idee ce ar putea avea?
Laurentziu83
Incearca sa mergi pe benzina cateva zile si vezi ce se mai intampla.
Daca dupa cateva zile de mers pe benzina, motorul incepe sa mearga ok, atunci ai un amestec prea bogat pe gpl.

Ecu benzina functioneaza si citeste parametrii motorului si atunci cand se merge pe gaz si, in cazul in care simte (prin sonda lambda) un amestec bogat de gaz, va cauta sa saraceasca amestecul micsorand timpii de injectie pe benzina. Cum motorul merge pe gaz si nu pe benzina, nu se va simti nici o schimbare pe moment in mersul motorului. Se va simti insa foarte bine a doua zi dimineata, cand se va face pornirea obisnuita pe benzina si te vei trezi ca nu prea merge bine masina.

Asadar mergi la service-ul care ti-a montat instalatia sa iti saraceasca amestecul de gaz. Daca ai instalatie Tomasetto, pune pe tehnicianul de acolo sa-ti conecteze interfata la un laptop si sa iasa cu tine in proba, sa-ti regleze instalatia de gaz in asa fel incat, pe mapa de injectie, linia verde sa se suprapuna peste linia albastra, iar acest reglaj nu se poate face decat in sarcina, in mers.

Eu unul marturisesc ca am renuntat la a mai merge pe gaz, facand un bilant, durerile de cap si pretul instalatiei au fost mai mari comparativ cu economia obtinuta, urmatoarea masina va fi tot pe benzina, dar nici nu imi va mai trasni prin cap sa-i pun gaz. Cat timp nu va sari de 7.5% extraurban de benzina (exceptional e ok si 8) si cum in oras merg suficient de putin incat sa imi permit si 13-14% consum, si cum merg maxim 20 de mii de km anual (medie ce s-a mentinut in cei 7 ani de cand am permis), nu imi mai bat capul cu consumul.
ionutt daniel
Si eu am G.P.L. Tomasetto si sunt extrem de multumit. Majoritatea problemelor voastre cred ca s-au datorat proastei calibrari. In toata perioada nu am avut nici cea mai mica problema cu aceasta instalatie, nici mersul motorului nu a fost afectat. Singura diferenta este ca a crescut consumul cu pana la 1.5 litri la suta de km, ceea ce nu este prea mult, tinand cont de pretul GPL. Probabil au fost cu adevarat profesionisti cei cu montajul, mai ales ca mai am cativa prieteni cu Logan care au acelasi rezultat. Pentru cei interesati pot recomanda pe privat pe baietii care mi-au montat pentru reglaje si chiar montaje/reparatii in Bucuresti.
kti
azi am aflat ca la inst. tomass. daca scoti bateria trb. sa o calibrezi din nou
pai ce nu i-si pastreaza setarile ?
pe prietenul meu l-au pus sa vina a doua zi din nou cand au auzit ca va schimba bateria cu una noua si i-i va copia mapa din nou pe masina.
pai ce nu ar trebui sa faca alta recalibrare ca doar masina i-si mai schimba functionarea ,nu au vrut sa-i dea mapa facuta de ei ,cum asputea sa o copiez ca sa o aiba pe viitor daca moare bateria si o pierde.
la mine ii fac autocalibrare periodica si am vazut ca gasesc altceva de fiecare data ,ar trebuii sa fac si eu o mapa pe care sa o copiez de fiecare data mai ales la curatirea filtrelor ?
aditza26
Miercuri am facut si eu acesta operatiune pe Symbol-ul meu 1.4 8V. Operatiunea in sine a durat in jur de 2 ore, 3 oameni s-au ocupat de ea. Rezervorul este tot toroidal de 42 de litri. Modificarile aduse sunt aceleasi.

Primul drum a fost de 135 km, inapoi in Calarasi. Mentionez ca nu am avut parte de aglomeratie in Bucuresti, doar pe o portiune mica pe centura. Mers pe A2 cu maxim 110 km/h (doar 30 km) in rest prin sate regulamentar.

Am facut plinul la plecare din Bucuresti (in sectorul 5) si apoi am facut plimul la Calarasi. Tot ceea ce am consumat a fost 10 litri, exact 20 RON.

Masina la prima vedere se comporta foarte bine. Nu sunt genul care sa conduca sport deci nu am simtit nicio diferenta de putere. Singurul lucru care ma deranjeaza este acela ca, eu plecand foarte usor de pe loc, nu turat, cu GPL trebuie sa accelerez. Ideea este ca in primele 3 plecari de pe loc mi s-a oprit motorul, ceea ce pe benzina nu se intampla.

Investitia de 2200 RON se va amortiza in 15-18 luni in functie de km facuti.
ReiMNs
sper sa imi pun si eu in w-end, dar as vrea sa pun stag300, fiind o versiune mai noua . diferenta nu o stiu intre ele. poate ma ajuta cineva.

si inca ceva: sa pun rezervor toroidal sau cel normal? inca nu sunt hotarat in privinta asta.
aditza26
Cineva mi-a spus ca stag300 este recomandata motoarelor puternice. Nu stiu insa cat de adevarat este, insa stiu ca este cu 400 RON mai scumpa.

Am ajut 4 ani butelie normala pe un Cielo si pot spune ca cea toroidala este fantastica. Gasesti si roata de rezerva ingusta si nu ocupi asa de mult porbagajul ca in prima varianta.

Iti sugerez sa optezi pentru rezervor toroidal, chiar daca este mai scump si de o capacitate mai mica.
ReiMNs
un prieten si-a pus pe golf 6 1.4 80hp GPL si e stag 300plus.

okk voi tine cont de rezervor.
ReiMNs
astazi mi-am montat si eu GPL pe renault smile.gif.

am pus STAG200 cu rezervor toroidal de 43 L total 2100ron.
instalatia am montat-o la buzau, pentru ca nu mai am incredere in cei din bucuresti si am preferat sa fac 200km sa fiu cu inima linistita.

pretul gpl in buzau e 2.19 , dar am pus in bucuresti cu 2.06 tongue.gif fata de pretul benzinei, 4.48 ron /L.

ReiMNs
poza cu comutatorul de gaz, sper ca asa se numeste tongue.gif
andurs
Bravo!
Sa revii si cu impresii dupa ce parcurgi ceva km.
Eu am aproape 40.000 pe gaz si n-am avut probleme cu nimic pana acum. Sper s-o tin tot asa, ca economia se simte la buzunar biggrin.gif
ReiMNs
da o sa revin dupa ce pargurg 2000-3000km, am avut o mica problema, imi comuta dupa gaz pe benzina, am fost cu ea la baieti si au mesterit pe acolo si acum e ok.

acum nu mai trebuie sa o turez la 1600 sa intre pe gaz, intra direct dupa ce temperatura ajunge la 30 grade.
aditza26
Si eu m-am plans celui care mi-a montat instalatia de faptul ca as vrea sa trec manual pe GPL dupa ce trec de 3000 rpm astfel incat sa treaca pe benzina dupa ce s-a ajuns la temperatura dorita (30 de grade in cazul meu). Mi-a spus ca are senzori si nu este nicio problema, ea trece la temperatura setata.

Am facut 1000 de km intr-o saptamana, am fost la revizie unde nu am stat mai mult de un minut.

Ca si bani, un drum Calarasi - Bucuresti (130 km) ma costa 20 RON. Bucuresti - Constanta cu 4 persoane in masina si mers cu 120-130 km/h pe A2 m-a costat 52 RON iar Constanta - Calarasi - Bucuresti cu 2 persoana si mers cu 110 km/h pe A2 m-a costat 38 RON.

Se simte foarte mult cand masina este grea, mult prea mult cred eu.

Laurentziu83
Instalatia poate fi reglata ca sa ai un amestec mai bogat pe gaz si sa compenseze sarcina suplimentara. Trebuie doar sa faci o reglare a instalatiei in mers.

Parametrii de trecere de pe benzina pe gaz si invers (temperatura, turatie, timp, etc), se pot regla dupa dorinta din tester.
Pentru cine are laptop, ceva notiuni de mecanica auto, isi poate cumpara o interfata de diagnoza pentru instalatiile GPL de aici si isi poate regla singur instalatia dupa preferinte. Va avertizez insa ca reglajul desi este relativ simplu dupa ce ai inteles parametrii, poate afecta performantele masinii si poate chiar sa strice motorul sau altele. Recomand interfata pe USB, intrucat nu mai trebuie convertor USB-serial si merge si mai bine.
Pentru cine nu se descurca cu reglatul, pot sa il ajut eu daca vine in GL.

Eu unul am vandut Clio-ul si nu ma mai intereseaza subiectul, intrucat nu am fost prea multumit de GPL pe masina mea suficient de mult cat sa ma determine sa imi montez alta instalatie pe noua masina.
ReiMNs

Eu unul am vandut Clio-ul si nu ma mai intereseaza subiectul, intrucat nu am fost prea multumit de GPL pe masina mea suficient de mult cat sa ma determine sa imi montez alta instalatie pe noua masina.
*

[/quote]

poti sa ne zici de ce? ce probleme ai avut, sau ce te-a deranjat cel mai mult?
Laurentziu83
In primul rand m-a deranjat faptul ca n-am putut niciodata sa reglez masina sa mearga bine atat pe gaz, cat si pe benzina. Cand intr-adevar gasisem un reglaj optim pe gaz, cu un amestec suficient de bogat cat sa am performante bune, sa traga masina, etc, si consum mic, mergea ca naiba pe benzina. Daca o reglam sa obtin un compromis intre gaz si benzina, adica mai strangeam surubul, nu consuma sub 9% extraurban pe gaz nici s-o impusti. Ce era curios, era consumul, care era identic indiferent ca mergeam cu masina cu 80-90-100 la ora, fie ca mergeam cu 120-130. La 140 la ora se schimbau putin socotelile, urca la 10% consumul.
Practic, problema era aici la calculatorul de injectie benzina al masinii, ce nu se impaca cu faptul ca masina avea si gaz, el functioneaza si cand masina e pe GPL, citeste parametrii si incearca sa-i corecteze asa cum a fost programat. Din pacate insa nu a fost programat si pentru asa ceva, cel putin la masina mea.
In al doilea rand, habarnismul montatorilor din service-urile ce se ocupa cu montajul GPL. N-am gasit nicaieri un montator care sa aiba un laptop portabil (ca dintr-alea de stau mereu in priza aveau toti) si care sa iasa in proba ca sa faca un reglaj in mers al instalatiei. Toti faceau reglajele static, mai lucrau ei putin mapa de gaz si aia era, ce iesea acolo, dumnezeu stie. Cand mi-am schimbat filtrul de gaz, la service la Braila, montatorul mi-a ciupit o-ring-ul de la carcasa filtrului, de ma scotea din masina duhoarea de gaz, practic pierdea gaz instalatia mai mult decat consuma. Bine ca ma lasasem de fumat, mai bubuiam naibii. wacko.gif
In fine, satul de a mai umbla pe la montatori ca sa-mi faca ei reglajele, am cautat sa-mi cumpar o interfata de diagnoza. Ciuciu sa gasesti asa ceva in RO, Agrom nici nu voia sa auda de asa ceva, considerand ca eu unul nu-s calificat sa fac reglaje la masini. De parca montatorul care m-a lasat sa plec din service cu pierderi sesizabile de gaz (se auzea fasaitul) daca era calificat, ii folosea la ceva...
Apoi ar mai fi pretul relativ ridicat al GPL-ului in Ro, pentru cine nu stie, peste Prut, la Giurgiulesti, la 10 km de Galati, litrul de gaz e 1.5 ron, fata de 2.2 ron cat e in Ro. Tot te costa 100 ron un drum obisnuit de vreo 500 de km. Daca alimentez cu benzina Megane-ul din rep. Moldova, ma costa 130 ron acelasi drum, pentru mine nu merita economia, oricum alimentez de peste Prut, nu ca m-ar interesa economia de 50 de lei la un plin, ci pentru ca m-am saturat sa platesc incompetenta guvernului. Cand sunt in alta parte in tara, aia e.
M-a mai deranjat si roata de rezerva ce imi ocupa locul in portbagaj si alte cateva maruntisuri.
Mai adaug aici ca am fost nevoit sa fac un reglaj al supapelor de evacuare, care s-au strans ca urmare a mersului pe GPL? Asta a fost picatura ce a umplut paharul.
Supapele stranse se manifestau printr-un mers ceva mai lenes al motorului, insotite de o crestere a consumului.

Megane-ul acum imi consuma 7% la mers lejer si 8% la mers alert, si 9% la mers urban (cred, ca merg foarte putin in urban cu el), dar sincer, prefer sa platesc mai mult la pompa decat sa mai am neajunsurile pe care le-am avut la Clio din cauza GPL-ului, eu nu pot spune ca mi-am scos banii pe instalatie in cei 25000 de km cat am folosit-o.
ReiMNs
eu am luat aceasta hotarare din cauza pretului foarte mare al benzinei 4.48 dar am inteles ca o sa ajunga si mai sus..iar cand plec in orasul natal pun benzina de 300ron intr-un w-end..si asta facand economie, mers linistit.

acum de sarbatori o sa vad adevarata economie smile.gif si un consum la %.
Eu nu prea simt pierderi de putere, mi se pare ca merge la fel motorul am 51000km si o cam cunosc. o sa mai postez daca apar probleme sau interventii la instalatie.
ReiMNs
iar am probleme cu instalatia..imi comuta de pe GAZ pe benzina, sta cam o sec si apoi nu mai merge..

mi-am program o vizita la service, mi-au promis ca vor rezolva sa nu imi fac griji dry.gif
le-am zis: ok..bine nu imi fac, dar daca mai face o singura data, o puteti demonta de pe masina si faceti ce vreti cu ea. mad.gif
aditza26
Eu am fost sa imi monteze instalatia la Ultra Gaz. Acolo este un inginer mecanic care are firma lui si echipamente de la Agrom. Garantia este pe firma Agrom insa el imi rezolva problemele.

Am facut peste 3000 km si nu am avut nicio problema. Sunt foarte multumit de consum (nu insa si de cel din Bucuresti). Singurele lipsuri de putere le simt cand masina este plina (4 persoane + bagaje si multe urcari).

Nu vad unde este problema sa am in portbagaj o roata de rezerva ingusta. Chiar volumul rotii care este de vreo 15 litri nu ma incomodeaza. Daca foloseam masina la carat marfa foloseam o masina break.

Ca si student sa ai o masina care consuma putin chiar daca nu ai portbagajul la capacitate maxima, chiar si motorul este putin mai "puturos" este foarte bine.

In plus de asta merg cat se poate de regulamentar, nu imi trebuie viteza, chiar si pe autostrada masina nu trece de 3500 rpm. De ce oare sa regret benzina care are un pret foarte mare pentru buzunarele oamenilor de rand din Romania?
ReiMNs
am rezolvat cu problemele, au demontat niste chestii pe acolo le-au inlocuit, s-a constat un defect din fabrica, am parcus cam 380 km de cand au inlocuit cei de la service piesele si vad ca nu am mai avut probleme, acuma ii fac consumul smile.gif
ReiMNs
8.4% mediu tongue.gif
aditza26
Detaliaza stilul in care ai condus, sunt foarte curios.
ReiMNs
mers normal, uneori si sportiv.

acum am scos 7.6% mers doar normal in oras si in afara.
ftitus
Laurentiu, te rog da-mi si mie schema de cablu pentru interfata. Ti-am trimis si un mail, dar nu stiu daca l-ai primit. Nu gasesc nicaieri de cumparat. Sunt si eu super satul de "mecanicii autorizati". Multumesc, Titus 0.7.4.6.1.9.9.4.2.7
andurs
Se gaseste de cumparat, dar la pachet cu altele si era cam 180 lei.
darousddj
QUOTE(ftitus @ 6 May 2010, 21:58)
Laurentiu, te rog da-mi si mie schema de cablu pentru interfata. Ti-am trimis si un mail, dar nu stiu daca l-ai primit. Nu gasesc nicaieri de cumparat. Sunt si eu super satul de "mecanicii autorizati". Multumesc, Titus 0.7.4.6.1.9.9.4.2.7
*



va dau eu schema dar acuma nu o am la mine
iti trebuie un integrat max232 restul sunt piese banale
ftitus
Va rog sa-mi trimiteti schema pe mail: laredocomp@yahoo.com
Nu ma sperie electronica. Va multumesc foarte mult!
Titus

13 May 2010, 22:29:
eu nu pricep cum merge forumul asta, nu pot sa dau quote la un mesaj!!!

13 May 2010, 22:30:
QUOTE(darousddj @ 7 May 2010, 13:55)
va dau eu schema dar acuma nu o am la mine
iti trebuie un integrat max232 restul sunt piese banale
*



va rog sa imi trimite-ti schema pe mail, daca o aveti. laredocomp@yahoo.com
va ramin dator wink.gif
mersi

13 May 2010, 22:31:
QUOTE(andurs @ 7 May 2010, 08:30)
Se gaseste de cumparat, dar la pachet cu altele si era cam 180 lei.
*



unde??? daca stiti, spuneti-mi si mie.
defrag
Si pe mine ma intereseaza o interfata pentru STAG 200. Multumesc anticipat.
andurs
Se gaseste aici
E pe USB. Pe paralel e mai ieftina, gasiti tot acolo. Chestia e ca mie imi trebuie numai un cablu din toate alea si n-as da atata sa le iau pe toate.
ftitus
Am facut rost de cabluri de la www.autoscan.ro costa 180lei si merg. O intrebare: la mine "mesterii calificati" nu au legat sonda lamda la UCE gaz, spunind ca oricum nu conteaza blink.gif Inca nu am legat-o nici eu, masina a mers relativ bine. Consumul e la o medie de 10, insa la un mers pe autostrada (ungaria - austria) cu 140 tot timpul (pedala in fund - mai mult nu putea) consumul a fost peste 12. (logan 1.4). A aparut miros de gaz de aprox 2-3 luni, inca n-am depistat pe unde curge. Am facut o recalibrare de citeva zile si am mers cu laptopul legat la instalatie pe autostrada. Valorile se modifica tot timpul. Intrebarea e? cind salveaza mapa??sau ea se modifica tot timpul in functie de sarcina? Eu i-am ridicat manual linia portocalie (a ridicat automat linia verde) ca sa fie peste cea albastra, astfel, un amestec bogat pe gaz. Pare sa mearga mai vioi, dar n-am apucat s-o testez mai mult. Astept pareri
Laurentziu83
Intrucat eu nu mai urmaresc acest topic, nemaiavand GPL pe nici o masina, atasez aici schema interfetei de diagnoza GPL, pe port serial, pentru cei ce nu doresc sa achizitioneze interfata de la autoscan.ro. Forumul www.gplclub.ro vad ca nu mai functioneaza.
Precizez insa ca si eu am achizitionat pana la urma interfata de la autoscan, intrucat functioneaza mult mai bine si nu exista riscul de a se deconecta in timpul mersului, e construita direct pe USB, nu mai sunt problemele care erau inainte cand interfata trebuia conectata la calculator printr-un adaptor USB-serial.
Ca si precizare, dupa ce se realizeaza schema, etc, la mufa ECU GPL e preferabil sa se lege doar firele de transfer de date, respectiv Rx si Tx, firele de + si - e mai bine sa fie legate separat, preferabil intr-un stecher de bricheta si alimentand interfata de acolo.
Firele de Rx si Tx le legasem la pinii din mijloc ai mufei de diagnoza, nu se intampla nimic daca se lucreaza "pe incercate", doar nu functioneaza interfata.
[attachmentid=1627627613]
titilev
Ma incinta si pe mine idea GPL-ului.

Imi puteti spune cum afecteaza garantia masinii montarea de GPL pe masina?

Masina e noua.Asi mai avea 5 ani garantie.
Laurentziu83
Sa nu te manance undeva ideea GPL-ului. Pierzi garantia la motor si la instalatia electrica.
Eu am avut GPL pe masina si am ajuns la concluzia ca nu merita.
Daca la o masina te deranjeaza consumul pe benzina, in conditiile in care ai cumparat-o de noua, mai degraba o vinzi, scapi de rate si iti iei un Logan 1.4 SH la jumatate din bani, si iti raman bani si de carburant. Eu asa as face.
La cate batai de cap mi-a dat GPL-ul pe masina, trebuie sa fiu nebun sa mai arunc 2500 ron pe fereastra ca sa am batai de cap.
andurs
biggrin.gif Eu chiar asta recomand, sa-ti pui GPL cat mai devreme, sa faci economie cat mai mare. Eu am deja 40.000 km pe GPL (am montat instalatia pe la 13.000 km) si nicio problema, n-am cheltuit nimic in plus fata de costul initial de 2400 lei. Banii mi i-am scos, masina are 3 ani acum si cred ca o mai folosesc inca vreo 7, deci scot ceva profit rolleyes.gif . Consum 10-12% in oras si 7-8% afara, 10% pe autostrada, in conditiile in care nu se simte o lipsa de putere fata de benzina. Motorul n-are nimic, supapele sunt ok, verificate. Ca unii au avut probleme, nu neg. Sa stii oricum ca majoritatea montatorilor GPL sunt cam varza. Eu m-am documentat foarte bine inainte (multumesc pe aceasta cale si lui Laurentziu83 pentru postari) si am stat calare pe ei, 60% eu le-am spus ce sa faca cand au montat-o, nu mai zic ca am facut vreo 5-6 drumuri cu un nene prin oras si pe-afara pana a calibrat-o cum mi-a placut, timp in care am probat si vreo 4 diametre la duze (1,75; 1,90; 2; 2.25) biggrin.gif Erau disperati aia cand ma vedeau ca mai vin cu cate o idee si tot au ramas cateva chestii pe care nu am reusit sa le mai rectific. La RAR la omologare si la ITP ceva mai tarziu am trecut din prima fara niciun fel de grija, ba la noxe si-au mai listat aia cateva exemplare sa aiba de rezerva.
Acum, ce sa-ti zic, eu am avut garantie la masina 2 ani si mi-am bagat picioarele in ea, nefacand oricum nicio revizie la reprezentanta, tu stii mai bine ce sa faci in cazul tau.

P.S. Care are drum prin Iasi ma poate contacta fara probleme sa vada cum functioneaza masina pe GPL
titilev
Garantia masinii este pe primul loc.Fiind o masina model mai nou,pot sa mai apara probleme.
Loganul nu ma incinta deloc.Puteam sa il iau direct cu GPL
ReiMNs
am deja 7500km pe GPL si pot spune ca merge ok, sa faci plinul cu 72 ron ( 32L ) parca e ceva.

Intradevar motorul e de 1.4 trage greu, iti mai gauresc aia masina, dar asta e. Oricum pe viitor ma voi orienta la un disel.

chiar te sfatuiesc sa-i pui gaz si asa o sa ai consumul mare pe benzina, pe mine ma rupea la bani.

ai intrebat de garantie: poti sa suni la reprezentanta si sa intrebi exact. pierzi garantia la motor, dar la cutie si restul tot o sa ai.

oricum daca te duci sa faci reviziile la ei, o sa cam te "mute" cu bani. totusi mi se pare absurd sa schimbi ulei + filtre+ bujii si sa ceri 550 ron. asa ca de ceva vreme mi-am bagat picioru in ea de garantie si fac singur reviziile si mai mult de 170 ron nu ma ajunge. acum trebuie sa-i schimb distributia dar oricum scap si acolo ieftin.

ca sfat poti sa-ti spun sa mai astepti si sa faci macar o revizie la ei, la mine la prima revizie au descoperit o problema de etansare la cutie, au rezolvat "rapid" ( 6 ore ) in rest nu am avut probleme cu ea, momentan am 58500km.
Prima oara am ezitat sa pun gaz, am vrut sa-mi pun pe la 40 mii , dar am zis ca nu se justifica si tot asa, asa cum ii auzi pe alti, pui gaz faci supapele praf, strici aia si tot asa, chiar sunt curios sa vad ce cedeaza la motor, vorba aia nu s-a stricat motoru de dacie si cade asta, mai ales ca loganurile sunt echipate cu acelas motor.

Foarte important: sfaturile cele mai bune ti le pot da cei care au/ au avut GPL pe masina noua. Aia care nu au avut niciodata dar au auzit de la stramosi ca GPL nu e bun mai bine le multumesti de sfat si intrebi pe cineva care chiar ar putea sa te ajute.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.