Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum schimb un bec din panoul de climatizare?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
Lao
Salutare!

Am și eu puțină nevoie de îndrumare într-o problemă mai veche: mi s-a ars un bec din panoul de climatizare și nu știu cum să ajung la el să-l schimb. Panoul e cu rotițe, numai A/C, nu am climă.

Dacă știe vreunul dintre voi și ce model de bec este acolo... ?
shteffanivlad
Si eu am aceeasi problema, am cerut in service sa-l schimbe si mi-a zis ca dureaza 2 (da, doua) ore si ca demonteaza juma' de masina blink.gif . Sincer, cred ca le-a fost lene, asa ca o sa il schimb singur. Dar inca nu am avut timp sa demontez, insa la prima vedere nu pare foarte complicat.

Insa m-ar interesa si pe mine ce fel de bec este, sa nu demontez de doua ori...
shteffanivlad
Am reusit intr-un final sa aflu ce fel de becuri sunt si sa cumpar cateva bucati. Nu stiu cat au costat, pentru ca le-am luat la gramada cu mlte ale chestii. Ele arata asa[attachmentid=1627414852] [attachmentid=1627414853]

Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, sunt facute cu telefonul...
Pe ele scrie: GE 12V 1,2W. In weekend revin si cu un tutorial (daca este util pentru cineva) pentru schimbarea lor, ca nu mai tine, e prea intuneric...
dragosakis
spuneti-mi si mie daca ati rezolvat problema cu iluminarea la climatizare...
aceeasi probl o am si eu...pe toate cele trei "ceasuri de reglaj"
mafia_ooops
Salut! Daca intereseaza pe cineva un tutorial in legatura cu schimbatul becului la recirculare (ex. meu), rog sa trimiteti PM ca sa nu lungin topicul. Daca sunt cereri pentru tutorial, il voi face in urmatorul interval de timp, e foarte greu cu timpul sad.gif. Atasez si o poza.
[attachmentid=1627453051]
rino
Daaa musai. Tara iti va fi recunoscatoare. (Ma refer la puncte de reputatie)
mafia_ooops
Pe scurt:
In poza 1 se observa ca in partea stânga a panoului de AC, intensitatea luminii este scăzuta - bec ars.
[attachmentid=1627453907]
Poza 2 :
-Se scoate sertarul de sub RCD( cum se vede in poza, se forțează puțin si va ieși.
Poza 3 :
-Se scoate RCD ( in cele 4 găuri de introduce, ceva ascuțit exemplu o șurubelniță) si se scot mufele care alimentează RCD ;
Poza 4, 5 :
-Prin tragere se ridica capacul care include display-ul RCD, inclusiv partea din spate care include senzorul de temperatură.
[attachmentid=1627453908]
Poza 6 :
-Se observa leucoplastul alb pus împotriva greierilor biggrin.gif ;
-Se desfac cele 2 șuruburi încercuite ;
Poza 7 :
-Sub butoanele de la AC , la interior mai sunt 2 șuruburi , se desfac si acestea.
Poza 8 :
-Alte 2 șuruburi , in parte inferioară , chiar lângă mufa de diagnosticare a mașinii (sunt încercuite) se desfac si ele.
Poza 9:
-Pentru a scoate plasticul prezentat in poza 10, la mine a trebuit să scot si o parte din cotieră (planșa de lângă schimbător), cum se scoate aceasta am prezentat in acest tutorial:
http://www.reno.ro/Cum-se-monteaza-cotiera-t101881.html
[attachmentid=1627453909]
Poza 10:
- Planșa din poza 10 se scoate prin tragere (este prinsa de bord cu niște clipsuri cam in dreptul unde am încercuit ( la mine plasticul ala a ieșit cam greu).
Poza 11, 12:
- Se desfac cele 4 șuruburi , iar partea cu cele 2 grile de ventilație, oscilează in fata si va ieși (poza 12);
[attachmentid=1627453910]
Poza 13:
-Se ia modulul de AC si de decuplează mufa de alimentare, si cele 3 pârghii in cazul mașinilor cu AC ( sunt încercuite), sa fiți atenți la pozițiile lor de montaj sa nu le încurcați la remontare biggrin.gif.
Poza 14:
-Modulul de AC , după ce a fost decuplat de la acea mufă, si de la cele 3 pârghii, de desface partea din fata a modulului ( panoul ), desfăcând cele 3 cleme încercuite in poza 14, dar mai sunt si pe partea opusa încă 3 si in lateral parcă cate o clemă.
Poza 15:
- Panoul cu butoane este prezentat in poza 15;
Poza 16:
-Se observa cele 2 becuri si in partea de jos cele 2 leduri portocalii. Becul din stânga este ars.
[attachmentid=1627453911]
Poza 17:
-Pentru un beculeț care a costat 0,6 Ron cumpărat de la un magazin mic de piese auto, am dezmembrat jumătate din bord L.
Poza 18:
-In stânga becul nou , iar in dreapta cel ars, eu l-am scos cu tot cu suport, dar el iese prin tragere din suport, suportul nu trebuie scos neapărat din locașul lui.
-Se ia becul nou, se înfinge in suport si se face proba conectând modulul de AC la mufa de alimentare. Dacă becul se aprinde si totul e oki, se scoate mufa si se începe reasamblarea modulului , operațiune puțin migăloasa după părerea mea sad.gif.
Poza 19, 20:
-Cele 2 poze sper sa va ajute in montarea panoului cu cele 5 butoane. Eu am procedat astfel: am poziționat cele 3 butoane ( recircularea, viteza ventilator si distribuție aer ) exact ca in poza 19, iar pârghiile (poza 20) reprezentate prin săgeți trebuie sa fie ca in (poza 20). Eu zic ca aici e puțin mai dificil. Daca poziționarea butoanelor nu iese din prima mai încercați J.
[attachmentid=1627453912]
In continuare operațiile de executa invers.
Succes!
rino
Felicitari! Si multumesc /multumim!

Propun moderatorilor/adminilor ca acest thread sa fie mutat la tutoriale. (Ca merita)
VyRuZ
Și eu-s de acord cu mutarea la tutoriale.

Mulțumesc fain OP-ului. Am reușit operațiunea-n mai puțin de 2 ore, în condițiile în care mi-a fost o teamă teribilă să nu rup vreun clips. Totul este OK, am schimbat becul buclucaș. Pe ambele, de fapt, ca să nu mai am surprize și cu celălalt.

Recomandări:

1) Verificați ca becurile să fie BINE înfipte în socluri și să nu licărească la mișcări. Potriviți lamelele lor de contact;
2) Fiți calmi, trageți de planșa de bord de LÂNGĂ clipsuri, ca să nu se rupă ceva. Nu forțați excesiv;
3) La capacul cu display-ul LCD, urmăriți cu degetul marginea capacului a.î. să sară și din clipsurile de la îmbinare. Este articulat la jumate și dacă trageți de el înspre voi, iese din clipsurile din care nu trebuie să iasă;
4) Aveți grijă să intre DREPT casetofonul, la ras cu locul de depozitare.

Becurile sunt cele clasice de 1.2W de bord de Solenza, Logan. Costă 10 lei punga de 10.

P.S. - Am reușit și fără să scot cablurile de la climatizare.
P.S. 2 - La demontare "curg" două țâmburușuri cu arc. Acelea se fixează în găurile de pe capacul climatizării, servind pt. a pune cu "pac" în poziție butoanele.
bebecool
Mii de multumiri pentru sfaturi!Am demontat si eu astazi jumatate de bord. Operatiune realizata cu succes.
Mai am stopul de la luneta.

Ps: cu ocazia demontarii consolei centrale am pus si ''kit-ul anti greierasi'', adica leucoplast.
CRyS`
Becurile ... sunt becurile model T10 pentru pozitii nu? Ca sunt si leduri de genu` ... si T10 sunt si de alte culori!
VyRuZ
Nope, becurile sunt cele din ultima poză atașată în post-ul lui rino.
gigi_kent
La megane 2 faza 2, cel cu lumina alba in bord si consola, sunt aceleasi becuri sau sunt leduri??
costi13
aceleasi becuri -verificate.
valikris2002
ce tip de bec e pana laurma t10 e cu soclu, din poze vad ca e fara soclu, la magazin mi-a aratat w1.2-2.3 e fara soclu
19vik
Nu e bec T10, e T5, soclul e separat. Vezi aici, ultima poza:
http://www.reno.ro/Cum-schimb-un-bec-din-p...ml#entry1407383
valikris2002
pe poza vad ca scrie L2W, nu insistam da le as fi luat din timp, ca nu le au pe stoc trebuie comandate, sa nu stau cu bordul desfacut pana vin becurile.
costi13
mai bine pui led la 12 v pe soclul acela smile.gif si ai probleme mai rare(o data la 10.000 ore functionare).
Tossi
Am schimat si eu becurile de la panoul de clima si nu cred ca a durat mai mult de 15 minute...nu am mai scos cablurile de la clapete, merge si fara.
valikris2002
@tossi poti sa detaliezi drumul cel mai scurt? 04.gif
Tossi
Scos radio cu ajutorul a doua imbusuri subtiri;
Scos spatiul de depozitare de sub radio;
Scos usita de la mufa de diagnoza, prin tras de ea;
Scos capacul de la ceas, prin tragere;
Desfacut 10 suruburi: 2 la mufa diagnoza, 2 la radio, 2 sub panoul climatizare, 2 deasupra grilelor si 2 de la prinderea dintre panou si grile.
Se rabateaza grila fata de panou, cam ca o balama, si nu se rupe nimic.
Se desfac clemele panoului de climatizare, am folosit un briceag, sunt 3 sus, 3 jos si doua pe laterale.

Si atat.
gigi_kent
Este o operatiune foarte usoara. Prima data e mai greu smile.gif.
Mare atentie la suruburi deoarece cred ca trei sferturi din timpul de lucru, eu cel putin, am cautat suruburile scapate ba printre scaune, ba in gaurile care au aparut odata cu desfacerea consolei.
Fara aceste inconviente toata treaba ar fi durat mai putin de 15 min.
Pentru a nu rupe clipsurile cu care sunt prinse diferite elemente este bine sa folositi un card (bancar, metro, selgros ... etc) sau ceva asemanator (cartela de telefon public, daca mai exista).
Pentru radio am facut exact "cheile" pe care le folosesc cei de la reprezentanta, nu am folosit cuie. Dintr-o sarma de sudura, de 1 - 1.5mm indoita conform gaurilor din radio. E e mai usor de scos cu ele, mai elegant si nu risti sa deformezi gaurile in care le bagi. O sa masor cheile pe care le-am facut si voi posta dimensiunile lor putin mai tarziu.
mihutz25
Felicitari pentru tutorial. Eu l am schimbat in 5 minute.daca observati in pozele de mai sus becul are soclu ( ala negru) si ca orice bec cu soclu se schimba prin spate. Soclul este aproape patrat si sunt 2 , acele chestii negre de o parte si de alta a mufei centrale cu cabluri multe. Uitati pasii:
-se scoate cd playerul si se deconecteaza din toate mufele pt spatiu mai bun
- se introduce mana prin spate si se simte soclul , repet, va ghidati dupa mufa centrala.
-cu un clestisor mic rasuciti soclul si se scoate, da asa e ,locul este mic dar se poate, cu o mana manevrati clestisorul si cu un deget dirijati varful cestelui pe peretii soclului
-se schimba becul si se fac pasii invers

Spor la treaba, eu am procedat asa fiindu mi frica sa desfac bordul sa nu rup cleme si alte chestii.
Recomand ca inainte sa incepeti urmariti atent pozele din tutorialul de mai sus pt a identifica elementele.
valikris2002
ar fi super daca se poate inlocui asa, o sa astept sa se mai incalzeasca un pic afara, sa pot schimba si eu becul, ca deja imi face figuri, la socuri se mai aprinde, mai nou vad ca nici asa nu mai merge. Sper sa nu fi fost de la el mesajul cu electronic fault mi a aparut de 2 ori pana acum pret de cateva secunde. Pana la urma ce tip de bec e? t10 sau t5 ca si forma vad ca e ca cel de la lampa de numar insa mai mic cel de la numar e w5
Hack
De la becul ala sigur nu-ti apare "Electronic Fault" in bord, altundeva e problema.
mihutz25
Eu m am dus la magazinul de piese auto cu poza din tutorialul colegului de mai sus salvata pe tel si mi a dat exact becul. In legatura cu mesajele de eroare nici eu nu cred k este strict de la bec. Poate spune ceva pe tester. Bafta!
cosmin_69
Vreau sa stiu si eu daca este lumina si la bricheta ca eu nu o vad ?
Este ? sad.gif

Daca este , cum se schimba becul sau ledul ?
cosmin_69
quote

mihutz25 Postat 1 Dec 2011, 18:16
Felicitari pentru tutorial. Eu l am schimbat in 5 minute.daca observati in pozele de mai sus becul are soclu ( ala negru) si ca orice bec cu soclu se schimba prin spate. Soclul este aproape patrat si sunt 2 , acele chestii negre de o parte si de alta a mufei centrale cu cabluri multe. Uitati pasii:
-se scoate cd playerul si se deconecteaza din toate mufele pt spatiu mai bun
- se introduce mana prin spate si se simte soclul , repet, va ghidati dupa mufa centrala.
-cu un clestisor mic rasuciti soclul si se scoate, da asa e ,locul este mic dar se poate, cu o mana manevrati clestisorul si cu un deget dirijati varful cestelui pe peretii soclului
-se schimba becul si se fac pasii invers

Spor la treaba, eu am procedat asa fiindu mi frica sa desfac bordul sa nu rup cleme si alte chestii.
Recomand ca inainte sa incepeti urmariti atent pozele din tutorialul de mai sus pt a identifica elementele.

Am sa incerc si eu sa fac operatiunea asta pe lumina si cu o lanterna buna, fara sa desfac toate clipsurile.

Dupa cum arata soclul si becurile se scot si se introduc printr--o rotire ferma dar usoara .

Asa-i ?
cosmin_69
Am si eu o intrebare
Topicul lui Mafia-Ooops este super.

Daca desfac panoul de la AC cu modul cu tot, de ce trebuie sa mai decuplez si cablurile de la AC, fiindca din poza 12 am observat ca in spatele modulului se vad soclurile negre ale becurilor si banuiesc ca se pot roti si apoi trage prin spate soclurile cu bec cu tot.

Asa-i ? wink.gif

29 Jan 2012, 20:42:
Si alta intrebare, ce leduri se pot fixa in locul acelor becuri ca sa nu mai desfacem mereu acolo si sa pastrez culoarea portocalie ?
cosmin_69
QUOTE(mafia_ooops @ 8 Jun 2008, 01:32)
Pe scurt:
In poza 1 se observa ca in partea stânga a panoului de AC, intensitatea luminii este scăzuta - bec ars.
[attachmentid=1627453907]
Poza 2 :
            -Se scoate sertarul de sub RCD( cum se vede in poza, se forțează puțin si va ieși.
Poza 3 :
          -Se scoate RCD ( in cele 4 găuri de introduce, ceva ascuțit exemplu o  șurubelniță) si se scot mufele care alimentează RCD ;
Poza 4, 5 :
          -Prin tragere se ridica capacul care include display-ul RCD, inclusiv partea din spate care include senzorul de temperatură.
[attachmentid=1627453908]
Poza 6 :
          -Se observa leucoplastul alb pus împotriva greierilor biggrin.gif ;
          -Se desfac cele 2 șuruburi încercuite ;
Poza 7 :
          -Sub butoanele de la AC , la interior mai sunt 2 șuruburi , se desfac si acestea.
Poza 8 :
          -Alte 2 șuruburi , in parte inferioară , chiar lângă mufa de diagnosticare a mașinii (sunt încercuite) se desfac si ele.
Poza 9:
          -Pentru a scoate plasticul prezentat in poza 10, la mine a trebuit să scot si o parte din cotieră (planșa de lângă schimbător), cum se scoate aceasta am prezentat in acest tutorial:
http://www.reno.ro/Cum-se-monteaza-cotiera-t101881.html
[attachmentid=1627453909]
Poza 10:
          - Planșa din poza 10 se scoate prin tragere (este prinsa de bord cu niște clipsuri cam in dreptul unde am încercuit ( la mine plasticul ala  a ieșit cam greu).
Poza 11, 12:
            - Se desfac cele 4 șuruburi , iar partea cu cele 2 grile de ventilație, oscilează in fata si va ieși (poza 12);
[attachmentid=1627453910]
Poza 13:
            -Se ia modulul de AC si de decuplează mufa de alimentare, si cele 3 pârghii in cazul mașinilor cu AC ( sunt încercuite), sa fiți atenți la pozițiile lor de montaj sa nu le încurcați la remontare biggrin.gif.
Poza 14:
            -Modulul de AC , după ce a fost decuplat de la acea mufă, si de la cele 3 pârghii, de desface partea din fata a modulului ( panoul ), desfăcând cele 3 cleme încercuite in poza 14, dar mai sunt si pe partea opusa încă 3 si in lateral parcă cate o clemă.
Poza 15:
            - Panoul cu butoane este prezentat in poza 15;
Poza 16:
              -Se observa cele 2 becuri si in partea de jos cele 2 leduri portocalii. Becul din stânga este ars.
[attachmentid=1627453911]
Poza 17:
              -Pentru un beculeț care a costat 0,6 Ron cumpărat de la un magazin mic de piese auto, am dezmembrat jumătate din bord L.
Poza 18:
                -In stânga becul nou , iar in dreapta cel ars, eu l-am scos cu tot cu suport, dar el iese prin tragere din suport, suportul nu trebuie scos neapărat din locașul lui.
                -Se ia becul nou, se înfinge in suport si se face proba conectând modulul de AC la mufa de alimentare. Dacă becul se aprinde si totul e oki, se scoate mufa si se începe reasamblarea modulului , operațiune puțin migăloasa după părerea mea sad.gif.
Poza 19, 20:
                -Cele 2 poze sper sa va ajute in montarea panoului cu cele 5 butoane. Eu am procedat astfel: am poziționat cele 3 butoane ( recircularea, viteza ventilator si distribuție aer ) exact ca in poza 19, iar pârghiile (poza 20) reprezentate prin săgeți  trebuie sa fie ca in (poza 20). Eu zic ca aici e puțin mai dificil. Daca poziționarea butoanelor nu iese din prima mai încercați J.
[attachmentid=1627453912]
In continuare operațiile de executa invers.
Succes!
*


Am si eu o intrebare mafia.

Trebuia sa schimb un bec de la AC.

Cand desfac capacul de la afisajul cu ceas si trag de el in sus se rupe vreo clema ceva ?

14 Mar 2012, 10:07:
Si alta intrebare.

Am gasit leduri (SMD) in locul becurilor, cu suport negru cu tot.

Am de ales intre leduri albe sau galbene .

Care sunt bune ca sa ramana culoarea portocalie a masinii ?


Albe sau galbene ?
cosmin_69
Am o intrebare,
Pun poza lui mafia spre exemplificare.

Am AC doar.
De ce trebuie sa scot si panoul de la afisajul RCD ?
Nu merge tras doar panoul de la AC unde sunt cele 3 butoane ?
Apoi doar cele 4 suruburi care tin cutia une de gacesc cele 2 becuri de la AC ?
Astfel nu mai risc sa rup clemele de la partea de sus adica cea de la display-ul RCD ?

ASTEPT RASPUNS URGENT !

16 Mar 2012, 22:52:
Ma refer la pozele 10 si 11 de la mafia.

16 Mar 2012, 22:53:
De ce mai trebuie desfacute si acele grile de deasupra cutiei AC ?
VyRuZ
Afișajul RCD trebuie scos ca să poți extrage "grilele" de aer. Grilele acelea trebuiesc desfăcute pentru că sunt prinse de corpul panoului de climatizare. Dacă nu separi cele două elemente, nu ai cum să detașezi fața panoului de climatizare ca să ajungi la bec. Așadar urmează tutorialul ad literam, că nu include operațiuni care nu-s necesare.
cosmin_69
QUOTE(VyRuZ @ 17 Mar 2012, 13:57)
Afișajul RCD trebuie scos ca să poți extrage "grilele" de aer. Grilele acelea trebuiesc desfăcute pentru că sunt prinse de corpul panoului de climatizare. Dacă nu separi cele două elemente, nu ai cum să detașezi fața panoului de climatizare ca să ajungi la bec. Așadar urmează tutorialul ad literam, că nu include operațiuni care nu-s necesare.
*



Astazi am incercat sa scot panoul acela din fata sub care se afla cutia AC- ului, panou pe care sunt prinse si butoanele unde intra cardul . avaria si butonul de blocat usi.

Cum se trage de panou si ce suruburi se desfac pt. a fi scos ?
cosmin_69
QUOTE(VyRuZ @ 17 Mar 2012, 13:57)
Afișajul RCD trebuie scos ca să poți extrage "grilele" de aer. Grilele acelea trebuiesc desfăcute pentru că sunt prinse de corpul panoului de climatizare. Dacă nu separi cele două elemente, nu ai cum să detașezi fața panoului de climatizare ca să ajungi la bec. Așadar urmează tutorialul ad literam, că nu include operațiuni care nu-s necesare.
*




Mi-am luat inima in dinti si am schimbat becul ars de la AC.
De fapt le-am schimbat pe amandoua pentru mai multa siguranta.
Celalalt bec nu era ars dar era usor innegrit sa ca mult nu mai tinEA.
Asa cum au zis si colegii de topic, recomand sa le schimbati pe amandoua, chiar daca este ars numai unul.

Ai avut drepate VyRuZ .
Trebuie urmati toti pasii cu suruburile si clemele.
Dar se poate sari peste debransatul cablurilor de la AC si se poate desface doa partea din fata a cutiei AC.
TheSting
Acum 1 an am schimbat si eu becul de la AC. Cand l-am schimbat eu nu exista tutorial asa ca am facut singur operatia prin incercari, si l-am schimbat destul de repede. Ce mi-se pare inutil in acest tutorial este faptul ca sa dat jos consola de la display (deasupra dispersoarelor de aer) intrucat nu este nevoie sa misti dispersoarele pentru a da consola AC afara. O poti scoate si in jos fara sa-te lovesti de alte probleme.
cosmin_69
Am o intrebare legata de reglarea butoanelor de la AC.

Eu nu am debransat cablurile ci doar am scos capacul de la modulul AC lasand butoanele in pozitia in care erau pana sa desfac modulul.

La montare le-am pus exact in pozitia in care le-am scos si apoi am verificat cursa butoanelor AC-ului si merg pana la capat bine.

Va intreb:

Mai exista vreo posibilitate sa nu fie bine reglate ?
costi13
daca cablurile lucreaza dintr-o parte in cealalta,atunci e ok
TheSting
Pai ti-ai raspuns singur la intrebare cand ai zis ca ai invartit de ele si merg bine.
Singurul lucru care se poate intampla este ca rotita sa nu ajunga la capat de cursa. Pentru a fi sigur ca totul iti merge bine verificale si tu pe fiecare pozitie, dar nu cred ca au nimic daca zici ca ajunge la capat de cursa.
costi13
eu am incercat sa pun leduri superflux albe,dar datorita sistemului de dispersie a luminii apareau la bord albastre,asadar aviz amatorilor.
am schimbat becurile,am pus ceva mai mari ca putere si a devenit mai luminoasa consola.
TheSting
QUOTE(costi13 @ 19 Mar 2012, 21:03)
eu am incercat sa pun leduri superflux albe,dar datorita sistemului de dispersie a luminii apareau la bord albastre,asadar aviz amatorilor.
    am schimbat becurile,am pus ceva mai mari ca putere si a devenit mai luminoasa consola.
*




Te rog frumos ai cumva o poza la indemana?
costi13
cu leduri nu am,daca doresti cu becuri in zilele urmatoare incerc sa urc o poza.
TheSting
Eram curios cum se vede cu acele leduri. Sau becuri de alta culoare.
costi13
zona care este alb "arctic" devine albastra(pozitii aeratoare,zona de recirculare,numerele) restul ramane la fel,dar trebuie umpic de maiestrie electrica.
cosmin_69
QUOTE(costi13 @ 19 Mar 2012, 20:03)
eu am incercat sa pun leduri superflux albe,dar datorita sistemului de dispersie a luminii apareau la bord albastre,asadar aviz amatorilor.
    am schimbat becurile,am pus ceva mai mari ca putere si a devenit mai luminoasa consola.
*




Am incercat si eu, in locul becurilor sa pun leduri SMD albe, dar fiind zi nu am vazut ce

fel de lumina imi da noaptea asa ca am renuntat si am lasat tot becuri, mai ales ca

ledurile intrau prea lejer in soclu si mi-a fost teama ca scapa .

Am gasit unele cu soclu cu to,t dar colturile ledului nu mi-au dat voie sa le fixez in locasul din modulul de AC.

Care ati mai pus leduri la AC, ce culoare ati pus ca sa pastrati culoarea portocalie ?
TheSting
QUOTE(costi13 @ 19 Mar 2012, 21:20)
zona care este alb "arctic" devine albastra(pozitii aeratoare,zona de recirculare,numerele) restul ramane la fel,dar trebuie umpic de maiestrie electrica.
*




In cazul acesta mai bine stau cuminte si imi pun smd-uri. Nu de alta dar eu in nici un caz nu detin maiestrie electrica

radmasa.gif
cosmin_69
Nu gasesc un forum cum se demonteaza o grila de aerisire-ventilatie laterala(partea soferului) pentru renault megane II.

Aveti idee?
Trebuie sa o desfac fiindca rotita aceea care directioneaza aerul prin fante, nu mai are stabilitate la capatul cursei.

Astept raspuns.
TheSting
Este extrem de greu de dat jos. Mie mi-a luat 2 ore sa-mi dau seama, si pana la urma am gasit si cateva poze.
Trebuie dat jos plasticul de pe laterala bordului si plasticul unde vin sigurantele sub bord. Apoi se baga mana pe dedesupt pe la sigurante dupa de demontezi toate plasticele acolo si aerisitorul are niste clipsuri care pe care trebuie sa apesi cu degetul pe sub bord si sa tragi de aerisitor spre exterior.
Precum am mai zis este extrem de greu.
Cel mai bine cauta aici ca sigur gasesti. Tot de aici am invatat si eu.
http://translate.google.com/translate?hl=e...tion-t2397.html
cosmin_69
Daca tot desfaceti panoul de la AC ca sa schimbati becurile, puneti si ,,kitul" antigreieri wink.gif ca sa nu desfaceti de mai multe ori.La mine se auzea de deasupra carcasei afisajului RCD scartait de greieri.
Am pus leucoplast si am rezolvat si problema asta .
manuiel2001
LED versus BEC CU INCANDESCENTA?..

Super OK topic-ul. Nu sunt adaugate operatii INUTILE. CAND AJUNGETI LA PANOUL DE CLIMATIZARE AVETI DOUA VARIANTE:

Sfatul meu...NU DESFACETI CABLURILE DE LA PANOUL DE CLIMATIZARE.

1. Pentru cine se hotaraste DOAR SA INLOCUIASCA BECUL ARS cu un bec nou este mult mai simplu sa decupleze mufa de alimentare a panoului de climatizare si pe urma sa il rabata (panoul de climatizare) in plan orizontal. In felul acesta are acces, in spatele panoului, la SOCLURILE BECURILOR.

2. Pentru cine se hotaraste SA INLOCUIASCA BECUL ARS cu LEDURI SMD trebuie sa desfaca, din clemele de prindere, partea frontala a panoului de climatizare. In felul acesta ai acces la circuitele electrice din interior. ATENTIE LA SCURTURI PENTRU CA MUFA DE ALIMENTARE TREBUIE SA RAMANA CUPLATA pentru a afla polaritatile circuitului.

Atasez o poza dupa ce am inlocuit ambele becuri cu 2 grupuri de 4 LED SMG alb rece - in total 8 LED SMD.


Este evident faptul ca tot panoul de climatizare are acum o NUANTA ALBASTRA...din pacate.
cosmin_69
QUOTE(manuiel2001 @ 3 May 2012, 11:19)
LED versus BEC CU INCANDESCENTA?..

Super OK topic-ul. Nu sunt adaugate operatii INUTILE. CAND AJUNGETI LA PANOUL DE CLIMATIZARE AVETI DOUA VARIANTE:

Sfatul meu...NU DESFACETI CABLURILE DE LA PANOUL DE CLIMATIZARE.

1. Pentru cine se hotaraste DOAR SA INLOCUIASCA BECUL ARS cu un bec nou este mult mai simplu sa decupleze mufa de alimentare a panoului de climatizare si pe urma sa il rabata (panoul de climatizare) in plan orizontal. In felul acesta are acces, in spatele panoului, la SOCLURILE BECURILOR.

2. Pentru cine se hotaraste SA INLOCUIASCA BECUL ARS cu LEDURI SMD trebuie sa desfaca, din clemele de prindere, partea frontala a panoului de climatizare. In felul acesta ai acces la circuitele electrice din interior. ATENTIE LA SCURTURI PENTRU CA MUFA DE ALIMENTARE TREBUIE SA RAMANA CUPLATA pentru a afla polaritatile circuitului.

Atasez o poza dupa ce am inlocuit ambele becuri cu 2 grupuri de 4 LED SMG alb rece - in total 8 LED SMD.
Este evident faptul ca tot panoul de climatizare are acum o NUANTA ALBASTRA...din pacate.
*



Si eu am procedat ca tine si nu am scos si cablurile si a mers.
De curiozitate te intreb.
Ce culoare au ledurile SMD pe care le-ai pus ?
Si eu luasem tot SMD albe si galbene (fiind zi nu mi-am dat seama ce culoare putea sa ramana)dar mi s-a parut ca intra prea lejer si de teama ca ies de acolo, am lasat tot becuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.