JustMe
15 Sep 2007, 19:48
De cateva zile brusc nu se mai rabateaza oglinzile. Am o Laguna II Privilege din 2001... Stie careva care poate fi cauza? De miscat in sus/jos, dreapta/stanga se misca dar in momentul in care pun butonul pe pozitia de rabatare nimic.... liniste si pace...
tiberiu.anghel
15 Sep 2007, 23:04
Ai verificat siguranta/sigurantele?
przamfiri
15 Sep 2007, 23:06
incearca sa ti putin apasat buton cand il rotesti(poata nu mai face contact) si la mine s-a intamplat de vreo cateva ori
JustMe
16 Sep 2007, 10:42
QUOTE(tiberiu.anghel @ 15 Sep 2007, 23:04)
Ai verificat siguranta/sigurantele?
Nu am verificat inca... Are siguranta diferite pentru rabatare si miscare?
przamfiri
16 Sep 2007, 12:19
poftiti
JustMe
16 Sep 2007, 19:30
Mersi de info, dar care e siguranta care este pentru rabatarea oglinzilor? Ca nu imi dau seama...
catanexus
17 Sep 2007, 11:12
Sa nu ma injure cunascatorii ca ofer o solutie "spartana". La mine s-au blocat o singura data si pur si simpu le-am "rabatat" manual, apoi si-au dat drumul singure la urmatoare rabatare automata.
zero13ro
17 Sep 2007, 12:46
e memo inject ala oglinta retrovizoare cu degivrare
pai are si asta siguranta separata are scrumiera dar apoi oglinzile
)
JustMe
17 Sep 2007, 12:59
QUOTE(przamfiri @ 15 Sep 2007, 23:06)
incearca sa ti putin apasat buton cand il rotesti(poata nu mai face contact) si la mine s-a intamplat de vreo cateva ori
Am incercat si nu merge asa...
QUOTE(catanexus @ 17 Sep 2007, 11:12)
Sa nu ma injure cunascatorii ca ofer o solutie "spartana". La mine s-au blocat o singura data si pur si simpu le-am "rabatat" manual, apoi si-au dat drumul singure la urmatoare rabatare automata.
Am incercat si solutia asta dar nu vrea nici asa...
QUOTE(zero13ro @ 17 Sep 2007, 12:46)
e memo inject ala oglinta retrovizoare cu degivrare
pai are si asta siguranta separata are scrumiera dar apoi oglinzile
)
Merci mult
Dar se pare ca la a mea nu exista Memo Inject ala... asa arata la a mea. Stie careva care e siguranta de la rabatarea oglinzilor?
[attachmentid=1627411950]
Salut,
Am si eu o problema asemanatoare (dar solutia s-ar putea sa fie cu totul alta). Si eu am oglinzi cu degivrare electrica, dar numai oglinda din dreapta se pliaza. Am desfacut-o pe cea din stanga si are motorasul ala care pliaza oglinda. Nu am verificat daca vine tensiune la ea, dar reglajul oglinzii fuctioneaza. Poate imi dati si mie o idee despre ce fire ar trebui sa verific in usa sau pe la oglinda.
JustMe, din cate mi-am dat eu seama, siguranta pe care este pusa degivrarea oglinzilor este asta:
[attachmentid=1627411969]
sb-55-dan
18 Sep 2007, 09:14
Pai la cate sigurante ai acolo iti ia circa 5 min sa le verifici pe toate cu un aparat de masura....
OVIDIUS
18 Sep 2007, 09:23
Mi se pare ciudat sa fie o siguranta pentru reglaj si alta pentru rabatare...Dar oricum, vorba lui Dan, in 5 minute se verifica toate.
Cert este ca nu se puteau strica amandoua deodata...
JustMe
18 Sep 2007, 21:42
Merci:) Cred ca o sa le verific pe toate:) Sper sa fie de acolo si sa nu fie dus motorasul.
AndreiPavel
19 Sep 2007, 13:23
Daca nu functioneaza plierea oglinzilor si s-au oprit amandoua simultan, e posibil sa fie stricat butonul care actioneaza mecanismul.
Oricum sa nu incerci sa le pliezi fortat pentru ca distrugi mecanismul. Mie niste capete patrate de la o spalatorie mi-au aranjat oglinda pe partea stanga fortand-o cu simt de raspundere pana saraca a cedat si s-a pliat dar mi-au rupt niste rotite din angrenaj si a trebuit sa imi iau alta.
JustMe
19 Sep 2007, 15:05
Nu le-am fortat sa le pliez manual. S-au pliat foarte usor manual
. Sper ca nu am stricat ceva la ele. Apropo daca e stricat ceva la comutator stie cineva cum se poate desface si cat de greu e de schimbat?
Inainte sa desfaci butonul ala, e mult mai simplu sa desfact plasticul ala de pe interior din dreptul oglinzii, sa desfaci mufa si sa masori Contactele 3B si 3C (am gasit printr-un manual ca alea sunt de la pliere oglinda). Nu iti ia mai mult de 10 minute (daca ai aparat de masura). Comuti butonul in pozitia de pliere si vezi daca variaza tensiunea pe cele 2 fire. Eu nu am incercat, dar diseara vreau sa le masor. La mine problema e numai la una din oglinzi, asa ca, am exclus din start ca ar fi devina butonul. Succes!!
JustMe
19 Sep 2007, 20:40
Merci asa o sa fac
si iti zic rezultatul...
Doooom'le...eu nici nu am stiut ca am optiunea asta. Ia sa incerc si eu maine sa vad...mere. Desi...uite asa ne ingrasam...fara ea ocoleai macar masina o data pt rabatarea oglinzilor in loc de o tura de stadion.
przamfiri
20 Sep 2007, 12:39
nu au toate pliere oglinzi laterale doar cele ce au butonul de mai jos
QUOTE(AndreiPavel @ 19 Sep 2007, 13:23)
Oricum sa nu incerci sa le pliezi fortat pentru ca distrugi mecanismul. Mie niste capete patrate de la o spalatorie mi-au aranjat oglinda pe partea stanga fortand-o cu simt de raspundere pana saraca a cedat si s-a pliat dar mi-au rupt niste rotite din angrenaj si a trebuit sa imi iau alta.
Nu e chiar asa, eu cu capul meu patrat le-am pliat numai manual pana acum ca nu am dat atentie semnului ala interpretand altfel. Azi am probat pentru prima oara dupa 3 luni rabatarea din buton si merge perfect.
przamfiri
20 Sep 2007, 17:43
nu cred ca se strica ceva ,eu odata cand am facut pana ,cand am pus cricul si m-am ridicat I-AM TRAS UN CAP LA OGLIDA DE AM PLIAT-O si merge ......
JustMe
23 Sep 2007, 16:17
QUOTE(maked @ 18 Sep 2007, 09:07)
Salut,
Am si eu o problema asemanatoare (dar solutia s-ar putea sa fie cu totul alta). Si eu am oglinzi cu degivrare electrica, dar numai oglinda din dreapta se pliaza. Am desfacut-o pe cea din stanga si are motorasul ala care pliaza oglinda. Nu am verificat daca vine tensiune la ea, dar reglajul oglinzii fuctioneaza. Poate imi dati si mie o idee despre ce fire ar trebui sa verific in usa sau pe la oglinda.
JustMe, din cate mi-am dat eu seama, siguranta pe care este pusa degivrarea oglinzilor este asta:
[attachmentid=1627411969]
Sigurantele sunt Ok... Deci ramane sa fie de la buton ...
QUOTE(maked @ 19 Sep 2007, 16:16)
Inainte sa desfaci butonul ala, e mult mai simplu sa desfact plasticul ala de pe interior din dreptul oglinzii, sa desfaci mufa si sa masori Contactele 3B si 3C (am gasit printr-un manual ca alea sunt de la pliere oglinda). Nu iti ia mai mult de 10 minute (daca ai aparat de masura). Comuti butonul in pozitia de pliere si vezi daca variaza tensiunea pe cele 2 fire. Eu nu am incercat, dar diseara vreau sa le masor. La mine problema e numai la una din oglinzi, asa ca, am exclus din start ca ar fi devina butonul. Succes!!
Cum se desface plasticul al de pe interior fara a se rupe ceva? Mi-e frica sa nu ii rup chestiile care il prind acolo...
TheAlphonso
23 Sep 2007, 17:21
Tragi de el din toate colturile, e prins in vreo trei stuturi. Butonul de actionare al oglinzilor iese destul de usor si el cu o surubelnita plata - atentie cand la- slabit sa tragi de el in jos ca sa iasa definitiv. nu in sus!
Nicolas
23 Sep 2007, 19:26
Salutari.
Eu am avut o problema cu oglinda din dreapta,depistasem ca s-a rupt un fir galben care alimenteaza motorasul care face rabatarea.Am inlocuit doar firul,cei drept am demontat toata oglinda.
Bafta
JustMe
24 Sep 2007, 09:14
QUOTE(TheAlphonso @ 23 Sep 2007, 17:21)
Tragi de el din toate colturile, e prins in vreo trei stuturi. Butonul de actionare al oglinzilor iese destul de usor si el cu o surubelnita plata - atentie cand la- slabit sa tragi de el in jos ca sa iasa definitiv. nu in sus!
Merci. O sa incerc sa fac cum ai zis sa nu rup ceva pe acolo
przamfiri
24 Sep 2007, 09:40
JustMe hai sa schimbam butoanele sa facem proba , de unde esti ???.....asa vezi dac este din buton
JustMe
24 Sep 2007, 14:19
QUOTE(przamfiri @ 24 Sep 2007, 09:40)
JustMe hai sa schimbam butoanele sa facem proba , de unde esti ???.....asa vezi dac este din buton
Eu sunt din Cluj... Daca esti din Cluj le schimbam.
Am verificat sigurantele, sunt bune. Am masurat 3b si 3c nu vine nimic cand modific pozitia... Singura chestie mai ramane butonul..
przamfiri
24 Sep 2007, 20:06
oooooo eu sant din Dambovita,Moreni.....departe dar daca ai drum prin zona.....
daca nu ti-l trimit prin posta sau il trimiti prin posta...
JustMe
25 Sep 2007, 09:37
Merci de intentie... E greu sa il trimitem la asa distante ca dureaza pana ajunge dintr-o parte in alta... O sa incerc sa gasesc pe cineva prin zona cu care sa verific...
vali1971ro
25 Sep 2007, 11:23
uite o schema electrica ,poate te ajuta .(asa stii ce si unde sa masori
)
succes!
JustMe
26 Sep 2007, 09:28
Merci mult. Le-am masurat si se pare ca problema e de la buton. Stie cumva careva cat e unul nou?
OVIDIUS
26 Sep 2007, 09:34
Nu cred ca e nevoie de unul nou. Foarte posibil sunt contactele imperfecte. Daca il desfaci si il cureti, posibil sa mai arcuiesti un pic lamelele, cred ca totul va fi ok...
JustMe
26 Sep 2007, 09:44
L-am desfacut si l-am curatat si tot nu merge. Ma gandesc sa nu cumva sa fie dioda de acolo dusa... Altceva nu am mai vazut pe schema ce ar putea fi.
$$ilvviu
26 Sep 2007, 10:06
Cu un aparat de masura verifici contactele.
Un astfel de aparat e 15 lei, mult mai putin decat un buton.
JustMe
26 Sep 2007, 11:55
Le-am verificat deja...
$$ilvviu
26 Sep 2007, 14:46
Pai butonul nu se poate desface sa ajungi la mecanismul din interior?
Probabil are niste contacte care au oxidat.
GARDIANUL PUBLIC
26 Sep 2007, 22:33
QUOTE(JustMe @ 26 Sep 2007, 10:28)
Merci mult. Le-am masurat si se pare ca problema e de la buton. Stie cumva careva cat e unul nou?
Cod original Renault - 8200002443 = undeva la
MAXIM !!! 270 RON cu TVA...
JustMe
27 Sep 2007, 12:52
Merci... se pare ca cei de la noi de la Renault continua sa ne surprinda cu preturile lor. Am vazut acuma ca in Franta unu ii 45 EU. Dar asta e suntem in Ro.
vali1971ro
28 Sep 2007, 17:37
Acea dioda din schema este defapt un led care nu are treaba cu rabatarea oglinzilor. Ai verificat functinarea butonului cu aparatul de masura pentru pozitia respectiva ?(rabatat oglinzi) Se inchide contactul? Daca da , este o problema cu modulul A195 , daca nu se inchide butonul... chiar nu se poate repara nenorocitu' ala de contact??? Mai poti face urmatoarea chesti , cu o bucata de cablu "strapeaza" contactul respectiv si vezi daca lucreaza oglinzile .
Succes!
JustMe
28 Sep 2007, 21:20
Care e modulul A195, unde il gasesc in masina?
Care contacte trebuie "strapate" ? Poti sa fii putin mai explicit te rog? Si daca e modulul A195 atunci nu ar mai trebui sa aiba si alte simptome. Se poate strica atat cat sa nu mai mearga doar rabatarea oglinzilor?
vali1971ro
29 Sep 2007, 10:05
Ce ti-am spus mai sus a rezultat doar din citirea schemei . Nu stiu unde este amplasat modulul , dar pana sa ajungi la el , desfaci butonul , urmaresti ce contacte se inchid atunci cand actionezi rabatarea oglinzilor , si cu o bucata de cablu le "strapezi". Nu posed laguna 2 ci doar 1 iar la mine nu se rabateaza oglinzile....Daca asi fi desfacut asa ceva .. Nu este obligatoriu sa cedeze tot modulul , dar eu sunt 90% pentru buton (care cred cu tarie ca poate fi reparat).
Succes!
JustMe
29 Sep 2007, 15:51
Merci mult... o sa incerc sa fac ce ai zis
Eu am folosit schema asta. [attachmentid=1627413470]
vali1971ro
1 Oct 2007, 11:46
Conform schemei postate de tine verifica :
-siguranta F15(daca este arsa nu functioneaza nici reglajul oglinzilor dar totusi se verifica
)
-prezenta tensiunii (+12v) la pinul 5 al conectorului de la buton
-verivicarea functionarii butonului (fara tensiune) prin masurarea continuitatii contactelor butonului la pinii 5 cu 10 si 5 cu 1 (pentru cele 2 pozitii -rabatare , extindere)
-prezenta tensiunii la pinii 1 si 10 , cate unul pentru fiecare sens (rabatare , pozitie normala ) - tensiune lipsa buton defect
-continuitatea traseelor intre pinul 10 conector buton si 3c conector oglinda si respectiv 1 si 3B
Ce nu am inteles din schema respectiva este cum se face schimbarea polaritatii la alimentarea motoraselor , dar pana acolo verifica ^(tind sa cred ca nu este desenat ceva in schema butonului , am sa postez mai jos ).
succes!
Ce este reprezentat cu rosu CRED ca a fost omis in schema originala , altfel nu inteleg cum se schimba polaritatea la alimentarea motoraselor .Daca am dreptate strapurile se fac cu butonul scos din conector intre 5 cu 10 si 1 cu 4 simultan pentru un sens, si respectiv 5 cu 1 si 10 cu 4 simultan pentru celalalt sens.
Alte pareri?
Ok. Merci asa am sa fac. Doar o mica intrebare. In mufa conectoare din schema reise ca ar fi asezati asa?:
5 10 8 6 3
2 1 9 7 4
Am dreptate? Daca e asa atunci in 5 am tensiune:) ca am verificat, si am verificat si siguranta. deci si aia ii buna... Restul o sa le mai verific asa cum zici.
vali1971ro
1 Oct 2007, 13:07
normal pinii trebuie sa fie numerotati pe mufa
De cand mi-am cumparat masina, am aut o problema cu oglinzile electrice, in sensul ca daca rotesc butonul pe oricare din pozitiile stanga/dreapta, incep sa mi se roteasca oglinzile(doar sticla, nu intreaga oglinda) in sus. Nu este foarte grav, avand in vedere ca numai eu conduc masina, le-am orientat manual de la bun inceput si asa au ramas. Dupa un an de zile, de cand am masina, abia astazi am descoperit ca am oglinzi rabatabile electric. Mare noroc am cu forumul reno. java script:add_smilie(":D","smid_7")
vali1971ro
6 Oct 2007, 18:29
QUOTE(doru07 @ 6 Oct 2007, 14:30)
daca rotesc butonul pe oricare din pozitiile stanga/dreapta, incep sa mi se roteasca oglinzile(doar sticla, nu intreaga oglinda) in sus.
probabil un scurt circuit , se incepe cu verificarea butonului s.a.m.d.(vezi schemele)
JustMe
10 Oct 2007, 10:19
Inca nu am avut vreme sa fac verificarile. O sa o fac si o sa va spun ce a fost:)
JustMe
13 Oct 2007, 15:58
Am facut verificarile si acestea sunt rezultatele:
-siguranta F15 ---> OK
-prezenta tensiunii (+12v) la pinul 5 al conectorului de la buton ---> OK
-verivicarea functionarii butonului (fara tensiune) prin masurarea continuitatii contactelor butonului la pinii 5 cu 10 si 5 cu 1 (pentru cele 2 pozitii -rabatare , extindere) ---> OK
-prezenta tensiunii la pinii 1 si 10 , cate unul pentru fiecare sens (rabatare , pozitie normala ) - tensiune lipsa buton defect --->OK
-continuitatea traseelor intre pinul 10 conector buton si 3c conector oglinda si respectiv 1 si 3B ---> OK
In plus am verificat ce se intampla in momentul in care invart buntonul la 3B si 3C si curent vine si se schimba polaritatea cand trec de pe o pozitie de extindere pe una de rabatare si invers...
Concluzia mea e ca in cazul acesta s-au dus motorasele de rabatare din ambele oglinzi simultan... Aveti alte idei??? Stie careva cum pot sa desfac oglinzile sa vad care e treaba cu motorasele si daca pot fi reparate?
JustMe
14 Jul 2008, 12:44
Nimeni nu stie cum pot testa motorasele de rabatare din oglinzi? E clar ca acolo e ceva. Butonul functioneaza pe alta masina, deci e ceva la mine.
Se poate daca e dus motorasul la una sa nu mai mearga nici cealalta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.