Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cateva intrebari de mecanica
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25
bighiu77
rugamintea mea e sa-mi raspunda cineva la cateva intrebari care mi se par esentiale:
-inainte de montarea garniturii de chiloasa,este necesara ungerea ei cu ulei?
-daca prezoanele manetonului au fost stranse prea tare...este riscul ca in urma dilatarii la caldura sa plesneasca...stiu ca fonta are o dilatare mica la diferente de temperatura..dar totusi exista riscul asta?
-prezoanele se strang la 20 da nm?
va rog un raspuns exact...riscurile-s mari blush.gif

9 Sep 2007, 22:38:
inca ceva....reglajul aprinderii cu senzor pe volanta...stie cineva cum se procedeaza?mentionez ca toate intrbarile vizeaza un renault 11, motor 1721,benzina.

10 Sep 2007, 13:47:
mda...garnitura nu se unge.dat fiind faptul ca dilatarea in cazul fontei e nesemnificativa,nu exista riscul ruperii prezonului....mai ramane reglajul aprinderii sa-l elucidez wink.gif
fmi03
roteste motorul pina ajunge pe PMS (punctul mort superior) o sa vezi semnul pe volanta,scoti fisa principala, slabest delcoul si il rotest spre stinga(sensul acului de ceas),pui contact, tine fisa la 5mm de motor si rotest incet delcoul spre dreapta, unde da scanteia te opresti si fixezi delcoul.SI GATA.
bighiu77
delcoul e fix.prins in trei suruburi....nu e posibil sa fie miscat...ca la dacie....
andu911
ce ai strans tu la 20daNm ? huh.gif
bighiu77
n-am strans nimic la 20 nm..... tongue.gif le-am strans la 10,la 20...nu stiu ce prezon sau bloc ar fi rezistat... radmasa.gif oricum,normal e la 9-10nm.am citit intr-una din cartile de mecanica auto...alea vechi de pe timpul lui ceasca,in care scria ca cica la dacie s-ar strange la 18-20nm mad.gif sigur...idiotenii am mai auzit,mai grav cand le tiparesti si-si mai pun si numele de autor....raman in istorie blush.gif
spune-mi te rog,daca sti cum se regleaza aprinderea cu cenzorul pe volanta.....se misca cumva bucata aia de plastic care-i prinsa in suruburi in bloc(la volanta)?
Gheorghedracu
Stai asa un pic. Intrebi de 20Nm sau 20daNm? (tu spui "20 da nm" ca un taran care ar spune "douaj' da deca" (de vin) si devine confuz, mai ales ca dupa aia fiecare ii da inainte cu ce a inteles el).

Suruburile de la manetoane (nu stiu exact ce vorbesti tu acolo, banuiesc ca vorbesti de suruburile lagarelor bielelor?) se string cam la 45Nm dar depinde de ce motor ai. In carte se specifica 35ft-lb (foot pound) pentru motoarele de 1289cc si 1397cc, 30ftlb pentru motoarele de 1565, 1647cc. Asta pentru ca cartea mea e americana, si acolo probabil ca exista mai multe versiuni de motoare. Chiulasa se stringe la 45 si respectiv 65 (in functie de motor, inca o data), in doua etape, intii la 40/60, dupa care se porneste motorul, se incalzeste la temperatura normala, se opreste motorul, se lasa sa se raceasca 50 minute, se restring suruburile la 45, respectiv 65. Banuiesc ca motorul tau este de 1397cc.
R25_GTS
@bighiu77

Garnitura de chiulasa nu se unge, toti producatorii de garnituri specifica acest lucru. Suruburile de la chiulasa se strang la valori cuprinse in mod uzual intre 9 - 10 daNm. Oricum trebuie vazut exact la fiecare tip de motor, nu trebuie mers pe o chestie generala. E foarte important sa fie curate canalele in care intra suruburile si filetul sa fie curat. Se curata de ulei si apa si ce mai e pe acolo. E o treaba migaloasa dar care trebuie facuta, altfel risti sa crape blocul cand il strangi. La 20 daNm se strange piulita de la planetara. La aprinderea electronica cu senzor de PMS se regleaza prin deplasarea la stanga-dreapta a senzorului pe bareta de care este prins, asta in cazul in care este posibil acest lucru. Oricum nu e recomandat. Doar daca folosesti benzina cu cifra octanica foarte mica sau foarte mare. Daca nu, lasa-l asa ca stie francezu' de ce l-a facut asa.
bighiu77
QUOTE(R25_GTS @ 19 Sep 2007, 17:03)
@bighiu77

Garnitura de chiulasa nu se unge, toti producatorii de garnituri specifica acest lucru. Suruburile de la chiulasa se strang la valori cuprinse in mod uzual intre 9 - 10 daNm. Oricum trebuie vazut exact la fiecare tip de motor, nu trebuie mers pe o chestie generala. E foarte important sa fie curate canalele in care intra suruburile si filetul sa fie curat. Se curata de ulei si apa si ce mai e pe acolo. E o treaba migaloasa dar care trebuie facuta, altfel risti sa crape blocul cand il strangi. La 20 daNm se strange piulita de la planetara. La aprinderea electronica cu senzor de PMS se regleaza prin deplasarea la stanga-dreapta a senzorului pe bareta de care este prins, asta in cazul in care este posibil acest lucru. Oricum nu e recomandat. Doar daca folosesti benzina cu cifra octanica foarte mica sau foarte mare. Daca nu, lasa-l asa ca stie francezu' de ce l-a facut asa.
*



asa este,multumesc pentru raspuns...corect din toate punctele de vedere.i-am facut segmentarea si am fost putin contrariat de ceea ce era scris in cartile vechi de mecanica auto...cunosteam toate acele.."amanunte",este foarte adevarat riscul,de altfel rezultatul in proportie de 85% de a crapa blocul.acum motorul toarce ca o pisicuta,nu mai mananca ulei....ramane de vazut consumul smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.