Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turatia in gol dupa sarcina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
roty
Am observat un comportament "inteligent" la motoras...si sunt curios cu ce scop se comporta astfel. Puteti incerca si voi la ale voastre...

Se merge cu masina, eventual in oras pana la o anumita viteza dupa care se lasa pe gol sa mearga din inertie...turatia va scadea la fix 1000 rpm (in gol). Dupa un timp veti frana, pentru stop eventual, iar abia atunci motorul va scadea la ~700rpm, turatia de relanti standard.

Acum intrebarea mea este de ce acest comportament? Urmareste cumva daca masina este in miscare (v>0) si tine turatia mai sus, pregatita pentru o noua viteza sau eventual ca sa alimenteze prompt frana/servodirectia, esentiale in mers?

Este doar o impresie sau este un comportament dorit de constructori si eventual care este scopul acestui comportament - asta daca stiti din surse sigure, nu doar presupuneri cum am facut eu...
prOZac
am observat si eu aceeasi chestie.nu am dat importanta atata timp cat masina se comporta excelent.eu ma gandesc sa nu fie chestia aia ce au facut-o constructorii pentru reducerea consumului(aia cu relantiul foarte scazut).Mai vorbea cineva intr-un post despre asta dar nu mai retin exact unde
r_vlad
Am observat si eu acelasi comportament la motorul meu (1.6).
Nu cred ca ECU este atat de "destept" incat sa aiba un senzor care sa detecteze franarea cand esti la liber. Incearca asa: dupa ce mergi catva timp scoate masina din viteza si trage imediat pe dreapta si ai sa vezi ca desi ai franat (sper rolleyes.gif) motorul ramane turat peste turatia de relanti pentru cateva secunde (cel putin la mine asa face).
Eu m-am gandit la o alta explicatie a fenomenului. Cred ca ECU-ul are o intarziere programata de cateva secunde (2, 5, 10, nu am cronometrat) inainte de a reveni la turatia de relanti. Treaba asta se intampla pentru a reduce cat mai mult sansele sa iti "moara" motorul. De exemplu, ajungi intr-o intersectie unde opresti pentru a acorda prioritate altei masini iar dupa ce aceasta trece trebuie sa pornesti de pe loc (poate chiar intr-un ritm mai alert, ridicand piciorul de pe ambreiaj mai brusc). In aceasta situatie cred ca o turatie de relanti mai ridicata te ajuta sa te strecori mai bine prin trafic sau te fereste de un moment stanjenitor (iti "moare" motorul in mijlocul intersectiei blush.gif si bineinteles, ca un adevarat fan Renault wub.gif, astepti sa se stanga toate beculetele inainte sa repornesti motorul biggrin.gif spre deliciul colegilor participanti la trafic).
Cred ca a fost nevoie de aceasta "smecherie" datorita turatiei de relanti coborata foarte mult pentru a reduce consumul.
RamsesII
QUOTE(r_vlad @ 9 Sep 2007, 01:17)
iti "moare motorul in mijlocul intersectiei  blush.gif  si bineinteles, ca un adevarat fan Renault wub.gif,  astepti sa se stanga toate beculetele  inainte sa repornesti motorul  biggrin.gif


biggrin.gif
roty
Treaba cu turatia foarte redusa este valabila doar la motorul 1.2, la ala avea acea tehnologie "revolutionara".

Am testat si paratestat si sunt 90% sigur ca nu este un delay temporal, este chiar in functie de viteza. Am incercat sa las in gol in mers si peste 10 secunde si tot asa face. DUPA ce opresti mai sta 1-3 secunde si abia apoi cade la turatia nominala.

Oricum nu e mare scofala sa stie ECU daca esti in mers sau nu, doar are acces la vitezometru (acces direct folosit spre exemplu de tempomat).

Si totusi, care este ideea din spate?

Mai lansez o ipoteza - poate este o incercare de a minimiza efectele negative ale acceleratiei pe potentiometru (intarzieri sesizabile la accelerare)?
prOZac
@ roty Mie mi se pare ciudat altceva...
Caz concret:
Luni 10.09.2007 orele 21.30.Locatie Vama Stamora-Moravita(RO)--Vatin(SCG).
Coada la iesirea din tara, se inainteaza 5 metri la fiecare 5 minute.Nu opresc motorul din comoditate(mai mult de groaza asteptarii de a se stinge becurile).Am mai sesizat dar nu am bagat in seama.Sta motorul intr-un relanti de 500-600rpm cam 2-3 minute si dintr-o data sare la 1000.....Nu sta acolo decat 2-3 secunde si revine la 500-600rpm.....Dupa 3 minute povestea se repeta.Oare sa fie aceeasi chestie despre care vorbesti tu?
roty
Nu cred sa fie vreo legatura...si al meu mai face asa, mult mai rar ce-i drept. In cazul asta dau vina pe impuritatile din benzina si personalitatea ECU-ului smile.gif
prOZac
sa inteleg ca tre' sa fac o vizita pe la service:(.Asa m-am saturat de ei nu se mai poate.....Asta e...O fac si pe asta daca trebuie
roty
Nu pare a fi ceva grav, suna a comportament relativ normal...Si la cat de complicat e cu ai nostri prin service, cred ca mai bine te poti lipsi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.