Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antigel vs Apa Distilata ca lichid de racire!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Lagunianul
Salutare,

Va solicit atentia si sfaturile pentru a intampina o problema de care nu pot nici eu sa ii dau de cap nici cei de la reno cluj.

Masina mea nu 'inghite' apa distilata. Am avut acum cateva luni probleme grave cu lichidul de racire. Pentru un drum Cluj Oradea imi consuma efectiv tot rezervorul acela ptr lichid de racire. Am crezut ca e termostatul. S-a testat termostatul, termocupla si ce mai e pe acolo si toate au trecut de teste cu brio. A stat masina o vreme (3 zile) in service pentru alte reparatii. In timpul acelor reparatii mi-au golit rezervorul de nevoie si au completat cu Antigel de la Reno. Nu am avut nici cea mai mica problema dupa aceea. In momentul in care am indraznit sa completez cu 1 Pahar de Apa Distilata, a inceput sa faca aceleasi figuri ca inainte. Pe drumul Alba Iulia -CLuj la primul deal mai serios(dupa 63 km), a crescut brusc temperatura la apa. Am ridicat capota, si din nou rezervorul era aproape gol iar in jurul sau era tot ud cum a evacuat supapa lichidul afara din cauza presiunii (nu stiu daca era lichid sau aburi ceea ce a evacuat) Am lasat motorul oprit 15 min timp in care s-a mai umplut rezervorul pentru ca revenea lichid de pe instalatie am completat cu Apa Deionizata ca doar de aia avaem in masina fix 0.5 litri si am plecat. Dupa 10 - 15 km la urmatorul deal aceieasi problema sad.gif . Iar din rezervor iarasi lipsea o cantitate considerabila. A venit un prieten din Cluj cu antigel. Am completat cu antigel si dupa 45 de min am plecat. Nu am mai avut nici o problema pana la Cluj si am avut de urcat si Feleacul care e destul de solicitant.

Mister total pentru mine si pentru cei de la reno. Nu stiu daca e important dar masina a stat in service pentru lucrari la partea electrica pentru ca am avut o portiune de cablaj cu izolatiile firelor si tub protector efectiv corodate in urma unei spalari de motor cu spuma activa (dobi` de spalator nesupravegheat).

Are cineva o idee? smile.gif Multumesc
b_gabi
Păi....în primul rând ai o problemă certă la instalația de răcire pentru că pierzi lichidul pe undeva. În funcționarea vehiculului este normal ca nivelul să scadă și să crească datorită dilatării lichidului. Dar, per total, rămâne la fel de pe o zi pe alta și variază foarte puțin în intervalul în care trebuie schimbat (câțiva ani). Caută pierderea (radiatoare, furtune, garnitură chiulasă, robineți, pompă de apă, bloc motor, chiulasă - sunt multe locuri și majoritatea vizibile).
În al doilea rând ... diferența dintre antigel (glicol în diluție de 50%) și apă (eventual demineralizată că deionizată... blush.gif ) constă în primul rând ca vâscozitate, apoi ca puncte de fierbere/înghețare, proprietăți de lubrifiere a simeringurilor, și, poate părea insignifiant dar în cazul unui por contează, dimensiunea moleculei (vezi comparația dintre un balon umplut cu aer și unul cu heliu care se feștelește în 3 ore).
În concluzia polologhiei asteia: utilizează numai antigel de tipul și cu concentrația specificată de producător și urmărește nivelul. Dacă tot scade caută locul!
Părerea mea!
$$ilvviu
Completand cu apa scazi punctul de fierbere al lichidului de racire, care probabil e deja cam diluat. Drept urmare acesta fierbe si da afara din vas.
Incearca cu un densimetru de antigel sa vezi concentratia lichidului de racire. Fa-l sa reziste pana la -30 grade.
matrix67b
Ai aerisit instalatia, cum ai procedat?
Lagunianul
Matrix: instalatia mi-a fost aerisita de cei de la Reno. Sincer nu stiu care e procedura, sau poate ca stiu dar nu stiu ca aceea procedura se numeste Aerisire. Ok.

O sa incerc o vreme sa utilizez doar antigel sa vad cum merge. Azi fug si pana la Reno cu masina si va dau de stire wink.gif .

O zi optima !
denyradu
Parerea mea e ca ai o problema cu garnitura de chiulasa. Lichidul de racire intra intr-unul din cilindri si e ars. Daca e asa atunci ar trebui sa scoata fum alb pe la esapament. Se mai poate sa ajunga in ulei. In acest caz pe joja vei vedea un soi de "maioneza". Sau poate curge pe asfalt. Sa dispara pur si simplu e imposibil.
Oricum e o problema ce trebuie solutionata pe loc.
Lagunianul
M-am gandit si la prb mentionata de tine Radu, abia maine dim ajung in service. Pe asfalt nu cred ca curge, fum alb nu scot, si sper sa nu am apa in ulei ca e foarte nasol. Am sa aflu maine care e situatia. Si o sa revin. Dar daca mai exista ipoteze va rog sa le mentionati. Nu prea mai am incredere in cei de la reno, pentru ca e o problema mentionata anterior si nu a fost solutionata. Pana acum au reusit sa rezolve doar probleme care le-am indicat precis. Nu au reusit sa identifice ei dupa simptome.

Mersi,

G.
Lagunianul
Am revenit asa cum am promis. Asadar nu s-a gasit nici o defectiune, nu stiu daca sa fiu bucuros sau trist. Ma astept oricand sa se intampla din nou. Problema e ca acum cand foloseste doar antigel masina nu mai are nimic :-/ . Iar cei de la reno nu au gasit nici o problema. Apa in ulei nu este, garnitura de chiulasa e ok, termostat ok, bidonul de apa e ok.

..raman in expectativa si se prea poate ca peste 1 luna sa o bag in revizia de iarna, moment in care voi schimba mai multe pe masina.

Pana atunci va doresc drumuri fara probleme si in siguranta !

Cu prietenie,

George.
denyradu
Vezi daca nu e mocheta uda la picioare! Sa nu fie vreun por pe la calorifer.
sexyrat
Capacul de la pompa de apa mai poate fii, care se schimba odata cu distributia sau un furtun cum ai spus tu ca ai spalat motorul sa ii fii facut un por prin care nu trece antigelul in concentratie normala dar trece cel diluat.
Lagunianul
Salutare..

Revin cu noutati .. am patit si cu antigelul ce pateam pana acum cu apa.. atasez niste poze in care se vede cat de mult imi uda in jurul busonului.. poate e umed doar de la aburi.. in acelasi timp am descoperit ca bidonul ptr apa/antigel e prins si in interiorul aripii ca sa o denumesc asa si chiar si pe acolo se vede o dara umeda.. cel mai mult imi e ciuda ca efectiv nu am timp sa o las in service.. si mai ales ca nu gasesc un service de care sa fiu sigur.. cei de la RENO nu mi-au prea fost de ajutor din pacate..oricum intra masina cam in 2 sapt in revizia completa pentru iarna.. sunt curios ce o sa mai gasesc ..[attachmentid=1627412463][attachmentid=1627412462][attachmentid=1627412464]
Bas|cX
ia si tu 1 prieten cu **** mari si du-te cu gura mare la reno sa-ti dea 1 mecanic si ia-l la o proba ...mergi si tu mai turat poate se mai intampla..si daca se intampla le-o predai si le zici sa ti-o faca ....ca pe tine nu te mai interreseaza nimic

21 Sep 2007, 17:53:
si intreaba-i unde sa te duci sa-ti rezolvi problema ..la service la wartburg sau la piata ?? radmasa.gif
Lagunianul
ai scapat o steluta.. nu de ***** era vorba smile.gif).. oricum am facut deja proba cu un mecanic.. iar de dus la piata nu vreau sa o duc cu probleme smile.gif ..
$$ilvviu
La tine problema e la instalatia de racire.
Iti creste temperatura si da afara din vas.
La bord nu arata temperatura anormala?
Daca acul sta pe mijloc posibil sa fie capacul vasului de expansiune defect.
Lagunianul
da, pe mijloc sta tot timpul .. esti primul care imi zice ca nu trebuie sa stea pe mijloc...e enervant ca cei de la reno nu s-au gandit sa srie niste grade pe aceea scala.. macar minim si maxim..in fine.. o sa vad.. inca nu am avut vreme sa ajung cu ea in service sad.gif ... sper ca nu e de rau .. si mai am ceva drumuri mai lungi de facut cu ea.. gen 300 km unde stiu ca la prima urcare mai indelungata o sa imi goleasca vasul ... smile.gif) .. asta e..
antifizic2
Daca acul sta pe mijloc posibil sa fie capacul vasului de expansiune defect.

nu am inteles ce vrei sa spui.
acul de la temperatura nu ar trebui sa fie la mijlocul gradatiilor, dupa incalzirea motorului???
$$ilvviu
Daca sta pe mijloc temperatura e normala, adica undeva in jur la 90 grade, posibil 96.... in functie de termostat.
La aceasta temperatura antigelul isi mareste volumul si daca vasul de expansiune are capacul stricat da pe afara.
Incercati un experiment (dar cu mare grija) smile.gif
Dupa cateva minute de mers cu masina, cand acul temperaturii e in pozitia normala, desfiletati usor capacul vasului de expansiune si veti vedea cum creste nivelul, poate chiar da afara.
Lagunianul
asta am facut deja.. si chiar da afara... dar nu mi-ai zis cum sa interpretez testul smile.gif) ... e de bine sau de rau ? Oare ma pot porni la drum cu ea asa? Cluj Napoca - Oradea? si intors?
antifizic2
$$ilvviu
e foarte corect ce spui tu,am vzut asta intamplandu-se cand opresc cei cu dacii sa complecteze cu lichid si cand deschid capacul sare antigel fierbinte pestetot ph34r.gif

am o intrebare, eu mi-am schimbat de buna voie si nesilit de nimeni capacul de la vasul de expansiune cu altul mai nou de pe logan
de atunci nimic nu s-a schimbat, e posibil ca asta de deacie sa fie calibrat altfel si sa imi strice motorul?!?
$$ilvviu
Testul e pt a te convinge ca antigelul isi mareste volumul, nu ai ce interpreta. E normal sa dea afara cand desfaci capacul.
Nu pot sa-ti raspund daca e sigur sa pleci cu ea la drum. Nu-mi dau seama unde este problema la instalatia ta.
Daca pleci la drum fi cu ochii pe indicatorul temperaturii. La mine sta putin sub mijloc. Daca trece de jumatate opreste de urgenta pe dreapta si vezi fenomenul. Pierde apa pe la capac, nu porneste ventilatorul...
Antifizic zice ca si-a pus de logan, eventual daca vezi ca scapa apa pune si tu unul nou de logan, o fi mai ieftin ca de renault, desi e posibil sa coste la fel.
Antifizic... nu inteleg de ce ai schimbat capacul. Nu cred totusi sa existe o incompatibilitate. Normal capacul are o supapa care deschide pe la 1 atm, sper sa nu ma insel.
Oricum temperaturile de lucru sunt cam aceleasi, deci nu vad ce problema ar fi.
antifizic2
am schimbat capacul de pe masina mea cu unul de logan, deoarece capacul meu isi pierduse vopseaua aia galbena de pe el, si ala de pe loganul de la serv era ca nou, asa ca m-am gandist sa fac un schimb. tongue.gif
de curs nu vad sa curga pe langa si nici acul nu se misca aiurea, sta la mijloc fara nici o problema
myky

M-am lovit si eu de o probleme ciudata,daca se poate numi problema.

Nu de mult mi-am schimbat distributia si bine inteles si pompa de apa,
de atunci nu imi mai curge lichid de racire prin furtunul subtire ce intra
in gitul de umplere al vasului de expansiune.
Furtunul vine dinaintea termostatului in vasul de expansiune.
Lichidul de racire imi este la nivel, nu scade nu se dilata,acul de temperatura din
bord imi sta la valoarea normala.
Atasez o poza in care am marcat teava subtire,ma folosesc de poza lui Lagunianul
sper sa nu se supere.

Eu banuiesc sa imi fie termostatul blocat pe deschis.


A mai intalnit cineva aceasta problema?

MatzuJr
salut,de ceva vreme incoace am observat ca antigelul parca face un fel de spuma in vasul de expansiune deasupra de antigel,am mers cu masina la drum lung dar nu am probleme cu temperatura,cel putin asa indica in bord , sta putin sub jumatate
Ar trebui golita instalatia si bagat alt antigel.Un mecanic mi-a recomandat sa bag doar antigel in instalatie fara apa.Pana unde trebuie sa fie nivelul ca sa fie OK,cu semnele mini si maxi nu pot sa imi dau seama?
gabize
Probabil mecanicul ti-a recomandat sa bagi ANTIGEL GATA PREPARAT nu ANTIGEL CONCENTRAT. Nu se pune niciodata antigel concentrat, e puternic coroziv si risti sa-ti creezi mari batai de cap.

Poti pune antigel pana spre limita maxima, pornesti motorul, si dupa ce-si face circuitul complet si iese tot aerul de pe instalatie, completezi iar pana la nivelul maxim.
MatzuJr
Salut,m-am uitat mai atent si nu face pe suprafata antigelului spuma , doar pe peretele vasului face un strat subtirel cat o unghie de spuma,de fapy nu e spuma ca nu bolboroseste , este un strat subtire de culoare alba,specific ca am si completat antigel acum 2 saptamani,probabil incompatibilitati intre ce era inauntru si ce am bagat eu?Am pornit motorul astazi si am lasat pana a pornit termocupla,radiatorul frigea la acel moment si absolut toate furtunele ce duc si pleaca de la vas frigeau.
dondan
Nu lichidul de racire e problema.Eu nu bag niciodata apa distilata ci doar antigel.
Se poate ca atunci cand ai pierdut prima data antigelul sa se fi deformat chiulasa si de acolo toata bataia asta de cap.
Din cauza termostatului nu face asa.Si nici radiatorul nu e infundat daca se incalzesc toate furtunele.
De aia nu vezi aburul ala pe esapament ca nu e garnitura de la chiulasa arsa ci chiuloasa deformata.Si daca e aia va trebui sa o desfaci si sa o duci la planat.
MatzuJr
Salut,Dondan sper ca ultimul tau reply nu se refera la mine sad.gif .
Nu as vrea sa schimb chiuloasa ca nu am bani ....
Radocanu
Intervin si eu cu o problema, mi s-a spart furtunul de la instalatia de racire, si am pierdut tot lichidul, am completat iara cu lichid, imi pierdea pe la o garnitura, m-am enervat, am completat cu apa de la robinet ( intre timp am schimbat si garnitura aceea), pentru proba, sa vad daca imi mai pierde
Am vrut sa merg cateva zile cu apa normala, sa vad daca mai pierde, si daca nu pierde, sa o golesc, si sa pun antigel
Din comoditate, si din lipsa de timp am mai facut 10.000 km ( am fost plecat pe afara) tot am zis ca o schimb, o schimb , o schimb ...Acum 2 zile cat an mai verificat pe la motor , apa OK, la nivel, presiune in borca, totul ok
Ieri, dupa ce am fortat-o unpic la un deal ( vreo 20 minute urcat cu a 2-a si a 3-a) , am vazut ca iesea fum de la motor, cand desfac capota, in vasul de expansiune era doar apa cu rugina, si prin jurul vasului de expansiune roseata
Mentionez ca apa era toata, si presiune in borcan era
Acum stiu ca trebuie sa schimb apa, cu antigel, dar posibil sa fi facut vreo prostie de mi-a iesit dintr-o data, o gramada de rugina din motor...
Intrebarea mea, de unde rogina aceea ? O fi corodat ceva pe dinauntru ?
dondan
Nu bagati apa potabila in motor.Decat daca se intampla sa ramai asa in drum fara apa in vasul de expansiune.Si atunci mergi putin cu ea si bagi antigel inapoi.
Nu stiu daca ai vazut chiulasa data jos sa vezi pe unde circula apa prin blocul motor.Sant si niste gaurele mici acolo care se infunda din cauza depunerilor din apa potabila.
Cand dispare apa din vas se poate sa piarda si la pompa de apa si aia nu se vede pompa de apa se afla in zona distributiei si este acoperita cu,capacul de plastic.
nu se vede nici cand curge destul de bn deoarece se evapora de la caldura motorului.Dar cand arunca apa din vasul de expansiune si nu intra apa in ulei atunci suspecta e chiulasa si nu ca ar fi garnitura arsa ci chiulasa deformata cum am scris mai sus.
Nu trebuie neaparat schimbata ca sant firme care le planeaza.
Instalatia se aeriseste foarte usor.Unul dintre furtunele care intra in habitaclul masinii are o rotita pe el.aia se desfileteaza un pic dupa ce in prealabil motorul a fost incalzit si termostaul deschis.
Daca tin bine minte era o poza pusa pe aici pe forum cu furtunul la care se aeriseste.
maxop09
Pt cei la care le este aruncata apa pe la buson sunt cateva cauze:
- termostat blocat pe inchis
- aerisire necorespunzatoare a instalatie (de obicei se aeriseste singura)
- supapa de la buson care nu mai tine presiunea
Iar cea mai grava garnitura sau chiuloasa cu pori. In acest caz compresia din cilindri este "scapata" in sistemul de racire si alt simptom nu ai decat ca iti arunca apa pe la buson.
liman64br
salutare ...si eu am patit sa ajung sa bag apa de la robinet in motor intre buzau si ploiesti , acum ca am ajuns acasa vreau sa o scot ...pe unde si cum goloesc motorul de apa ?

11 Oct 2011, 16:13:
si daca trebuie spalat intai cu apa distilata si apoi sa bag antigel?
ciprian.oltean
Salut liman64br,

Urmarind acest topic ma gandeam sa te intreb cum ai reusit sa golesti apa din motor?
Si eu am o problema la sistemul de racire ca pierd foarte repede lichidul si am completat cu apa ca se golise complet recipientul.
cj98czh
Desfaci furtunul de la radiator, cel de jos ... si curge, cat curge ... tot nu vrei reusii sa scoti, dar vreo 5 litrii din 7 tot ies ...
liman64br
Eu unu nu am reusit sa desfac furtunul de jos deorece nu aveam spatiu , doar daca as fi avut canal poate era mai usor , solutia aleasa de mine a fost mai neprofesionala -am scos busonul de aierisire si am suflat cu gura in borcan , apoi fix 5 litri de antigel au intrat, pana am restabilit nivelul initial

Ca o recomandare a problemei tale , verifica pompa de apa sau pe langa ea, si eu am scapat pe acolo pana mi-am schimbat ditributia cu tot cu pompa
gsalexandru
Eu am mai putin de o saptamana de cand am schimbat kitul de distributie si accesorii. Si eu pierdeam apa dar nu pe la pompa, ci pe la blocul din plastic al termostatului. La mine a fost usor sa-mi dau seama ca nu pierdeam pe la pompa, deoarece vedeam picaturi de antigel curse pe partea opusa pompei de apa (zona bateriei)
LiviuIonut
Stiu ca cei de la Reno pot sa scoata tot lichidul de racire prin purjare, daca nu ma insel in termeni. Au un dispozitiv care il monteaza la gura vasului de expansiune (in loc de buson) care verifica presiunea in vas in timpul functionarii si care determina daca ai scurgeri. Acela este un aparat special pentru asta. Cica acel aparat poate sa si introduca cu presiune aer in instalatie (cand motorul este oprit) si apoi apa/lichidul de racire va iesi prin cel mai de jos loc (aici nu sunt sigur unde desfac cei de la Reno pentru a il scoate). Se goleste fortat toata instalatia cand se schimba lichidul de racire. Aceasta metoda este singura care cica! garanteaza ca se scoate tot lichidul si se poate inlocui tot.
Alta metoda mai era cand schimbi distributia, pt ca se scoate pompa de apa si se curge tot lichidul si din acea zona interna a motorului.
In amandoua cazurile trebuie desfacut sistemul de racire pe undeva pe jos, iar eu nu am vazut vreun dop conceput pentru asa ceva (precum cel de la aerisire)

Eu vreau sa imi inlocuiesc lichidul de racire, acum am unul de culoare rosie G12, si pt Reno se foloseste cel de culoare verde de tip D.
Iarna nu am probleme cu racirea. In sezonul cu temperaturi medii, am mai vazut mici scurgeri pe la garniturile din cauciuc (cred ca din cauciuc sunt) de la radiator (intre tuburile radiatorului si pilonii laterali in care intra toate aceaste tuburi cu lamele atasate; cred ca aceste garnituri au rol si de preluare a dilatarii materialului) Nu tot timpul curge pe la radiator, dar in sezonul cald (temperaturi ridicate) imi scade nivelul la antigel si completez cam 1litru la fiecare 2 luni (vara trecuta am bagat 3-4 litri de apa distilata toata vara)

O intrebare in legatura cu sistemul de racire:
Senzorul de temperatura exterioara de pe oglinda din dreapta are o influenta in pornirea ventilatorului de pe radiator ? (sau in nivelul turatiei acestuia)
Stiu ca senzorul este folosit impreuna cu cel de temperatura interioara aflat in piciorul oglinzii centrale pentru reglarea automata a climei (puterea de racire/incalzire).
Ventilatorul de la radiator porneste cand folosesti aerul conditionat (turatie mai mica), cand motorul trece de anumite turatii si le mentine un interval de timp sustinut (chiar daca nu au crescut temperaturile la senzori), sau cand senzorul de temperatura antigel atinge un anumit nivel.

Eu cred ca are influenta pentru ca eu il am stricat si arata mult sub temperatura normala (arata 20 de grade pe cea mai mare canicula). Ventilatorul nu porneste la turatie mare (doar la turatie mica) cand merg in trafic bara la bara pe canicula distante mari prin oras. Compartimentul motor se incalzeste la aproape peste 75 grade celsius (am montat un termometru propriu cu fir) si aerul care intra in motor are peste 85 grade. Antigelul are cam 96-100 grade celsius. (toate informatii in grade sunt aflate de pe un senzor bluetooth montat pe OBD.
Stiu ca la alte masini pe langa care am mers ventilatorul huruie foarte tare (cand ajungi in parcare/relanti) pentru a raci moturul si compartimentul motor cand este canicula. La mine nu am patit sa huruie tare sau sa ramana pornit dupa oprirea motorului (chiar daca scrie pe o avertiare chiar langa el)
La voi porneste ventilatorul la turatie mare pentru a raci motorul/compartimentul motor cand este ff cald afara?
alex_maf2007
am si eu o problema...ceva asemanator voua....cand pornesc Ac-ul incepe sa-mi fluctueze acul de la indicatorul apei la motor in sus si in jos. astazi mi-a ajuns pana in 100 grade si mi-au aparut martorii de stop si apa la motor...am completat cu ceva apa dar in continuare imi face probleme....cred ca este o problema cu un ventilator...poate cineva sa-mi spuna ce se intampla? precizez ca atunci cand nu pornesc AC-ul nu am probleme....
mada74
daca golesc pe aici are ceva pentru ca am schimbat antigelul acum 2 saptamani si exact pe acolo curge , este spart furtunul si trebuie inlocuit si daca puteti sa imi spuneti ce busoane de aerisire mai sunt inafara de cel de pe celalalt furtun
espacern
Aerisirea corecta la umplere se face dupa desfacerea surubului aflat pe corpul termostatului (cel vizibil in poza)....pana curge lichid!
mada74
poti te rog sa indici mai exact in poza mea care este acel surub.Multumesc.
espacern
Langa cercul rosu sunt 3 suruburi cel de aerisire este aflat in prelungirea furtunului....la pozitia "ora" 6.35
mada74
cel cu rosu sau cel cu albastru multumesc
espacern
Rosu...evident!
mada74
rezolvat ......aerisit
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.