Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bec air-bag aprins ajutor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2
griff
Problema 1 Becul din bord de la air-bag ramane aprins
Problema 2: la rotirea din volan aveam un pacanit regulat, pe care l-am depistat fiind de la o panglica flexibila asemanatoare cu cea de la calculatoare care a iesit de pe pozitie!?! Pentru asta am dat jos capacul de plastic imediat de dupa volan. Ce este acea panglica si cum a ajuns acolo? Oricum era aproape farmata si probabil rupta de undeva. Stie cineva de treaba asta?
Liviu
Din pacate ai o problema scumpa. Se cheama contactor rotativ si in cazul tau a cedat sad.gif .. trebuie unul nou .
Contactorul rotativ ese elementul care are maneta de semnalizare, cea de stergatoare si tot ce tine de conectica intre volan si electrica masinii (adica claxon si airbag).
Din ce am auzit in service, unul nou costa vreo 1000 ron.
mars
Pentru 1. Vezi ca sub scaunul pasagerului e o mufa ce intra sub mocheta. Misca de ea si poate ai norocul sa fie de acolo. Daca nu, poate un senzor de centura (eu am patit la ambele centuri spate). De obicei e mufa aia, daca ai miscat mai tare fiele (la spalatorie cu aspiratorul sau scapat sticle de suc pe jos). Bafta!
desk
NU-I PROBLEMA stai linistit
du-te la un mecanic cu trester ca lumea si iti sterge eroarea
Am mai auzit la multe persoane de probleme ca asta dar5 reprezentanta te usuca de bani pt ca ,zic ei , verifica inainte sa reseteze pe la CB
Liviu
@mars si @desk,

Voi ati citit descrierea omului ? sau doar titlul topicului?

QUOTE(griff @ 19 Aug 2007, 11:47)
la rotirea din volan aveam un pacanit regulat, pe care l-am depistat fiind de la o panglica flexibila asemanatoare cu cea de la calculatoare ...... Oricum era aproape farmata si probabil rupta de undeva
*



Ce va spune citatul de mai sus ? Aveti impresia ca ar fi mufa de la scaunul pasagerului ?
mars
Am citit, dar mai sunt sanse sa fie intreaga banda aia... E de incercat!
Liviu
Da, ai dreptate, scuze .. dar eu m-am "incins" de fapt de la :
QUOTE(desk @ 20 Aug 2007, 20:42)
NU-I PROBLEMA stai linistit
*


nflo75
QUOTE(Liviu @ 20 Aug 2007, 12:22)
Din pacate ai o problema scumpa. Se cheama contactor rotativ si in cazul tau a cedat sad.gif .. trebuie unul nou .
Contactorul rotativ ese elementul care are maneta de semnalizare, cea de stergatoare si tot ce tine de conectica intre volan si electrica masinii (adica claxon si airbag).
Din ce am auzit in service, unul nou costa vreo 1000 ron.
*



si la mine s-adus contactul asta rotativ
in afara de faptul ca se aprinde martorul la airbag si la service, restul functioneaza normal (comenzile de pe volan)
o intrebare am si au: doar aoirbag-ul de la sofer nu merge sau toate?
cj98czh
Cand becul SERV + AirBag este aprins sistemul nu functioaneza...deci toate...
TommyGun
Eu mai patesc chestia asta iarna, cand e frig, dar daca se incalzeste motorul se stinge... tind sa cred ca este o eroare de bord... ca si atunci cand semnalizez si se mai sting bordul+stopurile(daca misc un pic de maneta isi revin)....
radunre
Pt. Megane I, contactul airbag volan se poate inlocui cu cel de Solenza, este identic, acelasi producator, pret: 160RON (bloc complet, lumini/stergatoare/contact rotativ).

Sper sa nu apara polemici inutile legate de calitate etc.
istudor
Am avut aceeasi problema. Liviu are dreptate "Din pacate ai o problema scumpa". A trebuit schimbat Contactorul rotativ. Operatia in sine este simpla, se afla sub volan, numai ca este scumpa ~ 250 lei, nu mai sti exact, a fost in urma cu un an. Si ai grija cand faci comanda pentru aceasta piesa, sunt de doua tipuri, (am vazut in programul Renault Dyalogis) mie mi-a adus initaial piesa care nu se potrivea si a trebuit sa astept cateva zile (dupa ramburs) sa vine piesa potrivita. Mentionez ca detin auto din semnatura
Shafu
si eu am avut aceasi problema si am gasit piesa la dezmembrari si ca sa fiu sigur ca se potriveste am luat si blocul de lumini si stergatoare cu totul icon_mrgreen.gif a fost ieftin ca tipul nu prea stia preturile acolo.
In fine eu am luat aceea piesa de pe un Megane 1 ('96-99') si am pus-o pe un Megane 1 ph 2. diferenta era ca blocurile mele de lumini si stergatoare erau separat iar la cel mai vechi sunt dintr-o bucata.Piesa am pus-o peste blocurile mele de lumini.
In fine revenind la piesa ta trebuie sa demontezi volanul, scoti surubul ala mare, volanul o sa iasa mai greu dar ..... ai mare grija pune semn pe volan si axul acestuia pentru ca eu am reusit performanta sa pun volanul stramb si chinuite sa il potrivesti dupa aia....
Piesa este exact in spatele volanului si acel cablu care e sfaramat la tine trece prin volan. Piesa este prinsa in 3 suruburi si are o mufa de deconectat. Cat priveste airbagul in proportie de 90% isi va stinge martorul dupa ce vei schimba acea piesa. Succes!
padre1704
Citesc si ma minunez....Dupa o saptamana plina de ghinion, schimbat pompa servo fara rost, reconditionat caseta directie, cu rost, din lipsa de companie la montat caseta de directie am luat un prieten sa ma ajute. Proasta alegere. La montarea axului de la volan in cupla ma cam chinuiam putin si prietenul respectiv a zis sa ma ajute tragand de volan in sus. Dupa ce am montat tot am vrut sa merg sa vad cum "se simte". Observ ca nu se mai stinge becul la air bag. Am zis ca o sa-si revina dar dupa cateva viraje observ ca "hrascaie" ceva pe la volan. Opresc, demontez plasticele alea si observ o panglica incalcita pe acolo. O iau..trag de ea, o descalcesc si apoi o tai....Am nevoie neaparat de masina duminica, sambata e sarbatoare....ma rog trebuia sa fie gata. In afara de faptul ca nu mai funcioneaza air bag-ul....se mai poate intampla ceva daca mai merg vreo 3000 km cu ea asa?
elro
poti sa circuli linistit mai mult de 3000 km cu ea...nu are nici pe naiba,atata tot ca nu iti mai functioneaza airbag-ul de pe volan
dorelyno
m-am trezit si eu de cateva zile cu semnalul de airbag+service aprins...interesant e ca s-a intamplat dupa o ploaie gen rupere de nori.Dupa ce a stat aprins o juma de zi s-a stins ca apoi sa se aprinda periodic cu intermitenta ....tot incercand sa vad daca nu e vb de vreun contact am descoperit ca se stinge si se aprinde in mom in care folosesc butonul de reglaj electric a oglindei retro ... acuma stau si ma intreb k prostu ..nu cumva a intrat apa si a dereglat ceva ...??As dori o sugestie la cat de grav e sa stau asa cu masina sa nu ma duc in service sa ma taxeze aiurea pt vreun contact ruginit de apa
all3ex_wly
acelasi lucru se intampla si la mine:renault megane coupe 2007.s-a aprins airbag+ cheita service.....chiar nu stie nimeni de la ce este?am oprit si pornit masina de cateva ori si s-a stins.cateodata imi mai da eroare:electric fault...si alta data cand pornesc masina noaptea,luminile sunt pe senzor:se aprind luminile dar bordul ramane stins...problema asta o am de cand e masina,adica 0 km....
stoik_bogdan
va salut, aceeasi problema o am si eu....de vreo luna de zile mi se cam aprinde aceleasi becuri air bag+serv, merg cu ea o distanta de peste 3 km dupa care o opresc si o pornesc si nu se mai aprind! nu mi se aprind mereu, si mai am o problema, imi zdrancane tare capacul de la volan, stie cineva o solutie?
Vallybz
daca zici ca iti joaca aibagul de la volan....ai incercat sa il desfaci, sa cureti contactele si sa il pui la loc?
CJ-27-BGM
QUOTE(mars @ 20 Aug 2007, 19:19)
Pentru 1. Vezi ca sub scaunul pasagerului e o mufa ce intra sub mocheta. Misca de ea si poate ai norocul sa fie de acolo. Daca nu, poate un senzor de centura (eu am patit la ambele centuri spate). De obicei e mufa aia, daca ai miscat mai tare fiele (la spalatorie cu aspiratorul sau scapat sticle de suc pe jos). Bafta!
*


Are dreptate. Si eu am patit asta.
parcat75
La fel am patit si eu.Mi se aprindeau in bord amindoua becurile, cel de la airbag si cel de la service . Ca tot romanu nu am avut incredere in ele si am apucat sanatos mufa cu firele aflate sub scaun si le-am scuturat.Ce sa vezi! becurile s-au stins dar de atunci cind dau cu cirpa sau uit cite o sticla (de vin) in spate se mai aprind.
stoik_bogdan
Va salut, am desfacut air-bag de pe volan si am constatat ca arcurile de la claxon sunt foarte tari si mult prea stranse, deci arcurile nu mai sunt ridicate in asa fel incat sa impinga in capacul de la volan si astfel sa nu mai zdrancane. Stie cineva unde pot gasi acele arcuri?
tykazs
din pacate eu am avut un eveniment... am intrat in spatele unuia la 120km/h plus franare insa nu suficienta sa scap fara sa sifonez binisor fata masinii - in fine, am remediat totul insa am becul de la airbag aprins permanent - mentionez ca nu s-a declansat la impact, cu toate ca in mod normal ar fi trebuit - asta dupa consideratia mea ca poate totusi impactul nu a atins limita declansarii insa becul acum e aprins permanent - ce vreau sa intreb - 1 este vreu pericol sa mi se declanseze acum spontan? si 2, pot scoate eroarea asta? multumesc
alexutz23
Nu cred ca ti se va mai deschide daca nu s-a deschis atunci. Esti sigur totusi ca ai airbag ?Pe la 120 km/h cred ca l-ai sifonat pe "colegul" binisor .. deci ar trebui sa se fi deschis
tykazs
tocmai ca pe el nu l-am sifonat deloc! aveam 120 km/h inainte de a frana, nu stiu la ce viteza a fost impactul ca am avut frane de 25metri. Nici macar bara din spate nu i-am stricat-o...e vb de un audi A6 din 2002. Eu in schimb m-am sifonat destul de frumos biggrin.gif Si da, sunt sigur ca am airbag
jordyy
Am si eu o problema cu martorul de la airbag+ service dar problema apare la rece la o temperatura mai mica de 12 grade afara dupa ce merg un timp se reseteaza eroarea, am incercat cu mufele de sub scaune le-am desfacut le-am curatat dar nimica am fost cu ea pe tester a vazut o eroare la airbag a resetato dar ce sa vezi dupa ce am plecat de acolo a aparut iara mad.gif avantaj vara ca nu se aprinde smile.gif Are careva ceva idee de la ce poate fi?
radunre
tykazs, parerea mea e becul este aprins pt. ca s-a activat pretensionarea de la centura (daca ai), verifica si inlocuieste piesa respectiva. E posibil sa fie nevoie si de o inlocuire a computerului airbag.

jordyy, e posibil sa fie un contact imperfect la airbag-ul soferului, verifica contactul rotativ si banda flexibila.
bogdaaa
am incercat sa scriu alt topic dar nu mi-l afiseaza daca dau la cautare imi il arata si zice ca o fost sters sau mutat nu intelegde ce. Am schimbat scaunul de la sofer ca mi s-a stricat si cel care il am acum are si airbag de pe un megan 1 an 2002 si are mai multe fire si nici nu vine la mufa. Stie cineva cum sa le mufez ca imi sta becul de la airbag aprins in bord. A mai schimbat cineva scaun fara airbag cu unul cu airbag ? cum ati legat firele?
cibo
Si eu am aceasta problema cu cele doua becuri (AIRBAG+SERV). Prima data cand am patit lucrul asta(acum vreo 2 ani)am reusit sa remediez problema prin aceeasi metoda amintita (am umblat la mufele de sub scaunul din dreapta) si a functionat. insa, de vreo 2-3 zile s-a aprins si nu se mai stinge. Am scos mufele, le-am curatat, dar nimic. tot nu se stinge. Nu stiu ce sa fac... Ce imi recomandati?

Multumesc!
radunre
Verifica si contactul rotativ/panglica din spatele volanului.
cibo
am inteles! o sa imi fac curaj sa dau jos volanul... sa inteleg ca e posibil sa fie dezlipita panglica respectiva? se poate lipi?
Multumesc!
Mrija
Se inlocuieste
yomarius
la mine martorul airbag se aprinde atunci cand pun contactul, odata cu serv, si se stinge odata cu el, dupa 4-5 sec.
cibo
Pai cam asa fac toate. azi am dat jos volanul si am desfacut tot ansamblul de sub volan. panglica nu era rupta si nici nu cred ca se poate rupe, pentru ca este destul de lunga si nu are cum sa se stranga atat de tare din cursa volanului. cert este ca acum nu se mai aprind martorii in bord. Nu stiu exact ce i-am facut, dar s-au stins. Banuiesc ca simpla interventie acolo a fost suficienta.
morta_lis_18
am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva.am vrut sa dau scaunul de la sofer jos sa l ung sa nu mai scartaie,si am desfacut mufele de sub scaun,pe amandoua,si de atunci becul serv+aibag se aprinde si se stinge.am verificat mufele nu sunt fire rupte sau ceva de genu.tin sa mentionez ca atunci cand am scos mufele,cheie era in contact biggrin.gif cineva si a dat cu parerea si a spus ca mi a ramas eroare si ca trebuie stearsa,dar nu inteleg de ce se stinge si se aprinde,si nu ramane aprins tot timpul.astept niste sugestii,multumesc
espacern
Identificarea exacta a problemei se face doar cu testerul.
Dar daca tu spui sa problema a aparut dupa ce ai umblat la mufele de sub scaun atunci se poate ca de acolo sa fie.....deranjul.
Scoate mufele afara si curata bine cu spray de contacte exteriorul si interiorul mufelor.
Fixarea cablurilor sub scaun cu ajutorul dispozitivelor speciale este benefica.

@+
morta_lis_18
mersi pentru sfat,incerc maine cu spray de contacte sa vad daca rezolv ceva.

20 Aug 2012, 09:07:
astazi am dat cu spray de contacte pe mufele de sub scaunul soferului si degeaba,tot se aprind si se sting becurile serv si airbag.deocamdata nu am cum sa ajung la un tester,dar totusi va mai astept cu niste sugestii ceva,multumesc
cj98czh
Incearca la ambele scaune nu doar la cel al soferului ... vezi ca mifele sa fie bine fixate in suporti si s-ar putea sa ai o surpriza placuta biggrin.gif
morta_lis_18
@cj98czh am dat la amandoua cu spray si sunt fixate la locul lor.se poate sa fi ramas eroarea memorata sau ceva de genu?astept alte sugestii,nu prea am bani de tester momentan:(
morta_lis_18
alte pareri?ce ma mai sfatuiti sa fac?multumesc
morta_lis_18
chiar nu a mai patit nimeni ceva asemanator? sad.gif
radunre
Am patit si eu asa ceva, incarcand masina cu mobila de la Ikea am fost nevoit sa trag scaunul pasagerului cat mai in fata si am avut neplacuta surpriza cu eroare airbag... mi-am spus ca ceva o fi atins firele, dar nu. Era liber sub scaun, am desfacut mufele, spray WD40, inspectie vizuala, totul parea in regula dar eroarea aparea. Fiind in pana de timp si la multe ore distanta de casa, am ridicat din umeri si condus cu atentie sporita pana acasa (culmea ca in Sinaia am prins 15 cm. din prima zapada a anului si dupa Brasov am intalnit 8 accidente din cauza ploii fine si a noroiului format dupa luni de seceta) unde am ajuns cu bine.

A 2-a zi am luat la puricat tot sistemul, diagnoza, etc. eroarea era la scaunul pasagerului, airbag lateral, cel mai rau e ca se manifesta aleator si cand vroiam sa-i dau de cap, eroare ioc... Am scapat de problema prin interventie mecanica asupra mufelor de sub scaunul pasagerului, cu toate ca nu afisa urme de oxizi am retensionat usor lamele de contact dupa care eroarea a disparut.

Sistemul airbag foloseste capse pirotehnice cu rezistenta mica ceea ce ingreuneaza semnificativ procedura de reparatie in cazul mufelor contaminate.

Cam asta e povestea mea smile.gif
snowdream
Contactul rotativ (melcul așa îi zic mecanicii) de pe volan poate fi... al meu... e pe moarte si din când în când am pe bord aprins Airbag + serv... la reprezentanță sare de 700 roni fără manoperă. Eu unu am zis pas, nici de la dezmembrări, nu prea mă încumet să iau. smile.gif
argon
Daca nu facea contact, si s-a restabilit ulterior, nu ramane nici o eroare, sau ramane, dar nu se aprinde nimic in bord.
morta_lis_18
am incercat cu spray de contacte dar tot nu merge...o sa mai incerc sa retensionez putin lamelele mufelor,cum ai spus tu.exista vre un risc ceva sa mi sara airbag-urile din senin daca merg asa cu ea?multumesc pentru pareri!
radunre
morta_lis_18, cand e vorba de munca la airbag, este recomandat in mod expre' sa deconectezi bateria cu 10-30 min. inainte de a te atinge de orice element din sistem... personal, am riscat si interventia de sub scaun am facut-o cu bateria conectata dar cu motorul oprit si fara contact smile.gif

snowdream, spirala pt. volan gasesti de la Logan in magazine specializate Dacia, mult mai ieftin decat pretul specificat de tine, dezavantajul e ca trebuie sa pui osul la treaba.
morta_lis_18
prima oara cand am umblat la mufe am umblat cu borna pusa si cheia in contact,dar fara sa fie pus contactul...cand am dat cu spray am scos borna.mai incerc intr o zi cand o sa am timp sa mai scot mufele si sa dau cu spray iarasi,si sa tensionez putin lamelele alea,poate dispare,daca nu,tind sa cred ca e din spirala aia de la volan.are ceva daca merg cu masina asa,fara sa rezolv problema asta?exista riscul sa sara airbag urile in mers asa din senin?
espacern
Cand este aprins martorul de avarie in bord sistemul NU functioneaza.
Asa ca atat timp cat este defect nu te astepta sa se intample ceva......minune.

@+
morta_lis_18
@espacern,banda aia de la airbag nu este si pentru claxon?ma gandesc,daca ar fi fost banda dusa,sau pe duca,claxonul nu mai functona nici el,nu stiu ce sa zic.astazi am dus masina la service sa dau caseta de directie jos sa o trimit la reconditionare,sper sa nu mi rezolve baietii banda de la airbag,le am spus sa aiba grija cu pozitia volanului,acum sa vedem,poate o rezolva de tot biggrin.gif multumesc pentru sfaturi,sanatate!
espacern
Pentru claxon este mufa cu fire separate.
Spirala arata ca in poza.

@+
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.