Delphinul
7 Aug 2007, 10:18
Am si eu o mica mare problema
). Am masina de apropae 2 luni am avut probleme cu directia si toata lumea credea ca ori e bucsa de la caesta de directie, ori caseta de directie, ori numai melcul din caseta, cand colo ce sa vezi? pivotii erau facuti praf, am schimbat pivotii si merge brici se mai aude doar un troncanit subtil probabil din caseta sau din bielete ( ca sunt bielete de nova) la virajele maxime, adica cand iau maxim stanga sau dreapta.
Bun , am rezolvat-o pe asta. Acum am alta problema se intampla cateodata ca atunci cand dau la cheie sa se auda doar un simplu pac si atat, mai exact bobina nu imi arunca bendixul eu cred ca e din electromotor, taicamiu spune ca e din contact ca daca dai de vreo 5-10 ori la cheie o ia pana la urma si mai imi spune el ca daca imipingi cheia tare in contact si ridici putin de ea o ia mai repede acum nu stiu ce sa mai cred... Un singur lucru e clar mititica nu prea porneste. Am descoperit ca in compartimentul motor este tras un fir pentru a pune electromotorul direct la baterie, dar si cu acela este o problema , daca de la contact nu imi cupleaza bendixul, de acolo se intampla sa nu imi cupleze bobina si electromotrul se invarte in gol. Deci contactul sau electromotorul? Si daca e electromotrul spuneti-mi si mie cum il dau jos, ca e destul de mare si nu prea ai cum sa il desfaci e prins in 2 puncte si e pe sub galerie.... Totusi am fost azi pe la magazine de piese de schimb sa intreb de contact mi-au spus ca nu prea am sanse sa gasesc contact pt masina mea ca e sub `90. Stiti cumva daca se potriveste un alt tip de contact? Multumesc anticipat
grd80radu
7 Aug 2007, 14:00
si contactu meu imi facea probleme si cea mai rapida rezolvare a fost sa il inlocuiesc cu unu de dacia 1310, si mere la fix in locasu celui vechi
S-ar putea sa fie din electromotor
Excitatia e la locul ei?
E cumva imbacsit de ulei vaselina ceva?
Cel mai bine il scoti ca nu dureaza mult si il probezi pe baterie
Se poate resuscita cat de cat
Asa am patit si eu si a mers dupa ce l-am curatat un pic si am pus firele ca lumea
Insa... poate fi la fel de bine terminat electromotorul sau contactul dar cel mai bine e il scoti si sa te uiti intai la el
Delphinul
7 Aug 2007, 16:45
@grd80radu e diesel masina? ca daca ar fi asa ar fi bine, da nu am de gand sa imi pun butoane prin bord pentru bujii sa tin apasat si alte alea.
Nu R1der, nu e imbacsit acum nush ce sa zic... tu spui ca e usor de scos, dar eu nu prea vad cum... doar pe o rampa ceva sa il dai jos. cred ca la asta te referi...
ma rog nu usor ci relativ usor
parerea mea totusi e sa incerci sa te uiti la el
un opel, o dacia si de cateva ori R5-ul meu facea asa cum descrii tu si de fiecare data a fost de la electromotor
parerea mea
dr_andres22
7 Aug 2007, 23:35
am avut exact aceeasi problema ca a ta acum o luna.
Electromotorul iese relativ usor...eu l-am scos si l-am probat direct pe baterie.Prima oara a cuplat iar apoi nu se auzea decat ticaitul ala.L-am dus la un electrician si l-a desfacut....rotorul era bulit ,dadea la masa Locasul pe care fac contact carbunii era dus in 2 locuri si de aceea el cupla doar cand carbunii nu era in directia locurilor respective.Eu am cumparat unul Sh cu 250 de lei,pt ca nu am gasit rotor separat.
Asa...daca e pe benzina si vrei sa scoti singur electromotorul sa stii ca e prins in 2 maxim 3 suruburi de carcasa de la cutia de viteze,dar inainte de asta sa scoti plusul de la baterie.Ar fi bine sa o duci pe o rampa ceva, ca e mai simplu.
Poti sa il gasesti si la 120-150 RON in Buc
La benzina 3 suruburi are
grd80radu
8 Aug 2007, 15:11
(pt.Delphinul) nu din pacate a mea ii pe benzina, la tine mai e si treaba cu bujiile la pornire, da mai complicat
Delphinul
8 Aug 2007, 15:51
din pacate pt mine, dinfericire pt tine
electromoturl pti sa il scoti numai pe rampa ca e fix sub galerie si nu ai pozitie e prin pe cutia de viteze si mai are inca un suport care il sustine in fata. Oricum e cam ciudata chestia sunt zile cand porneste de 20 de ori la prima cheie si sunt zile cand o ia la a15a cheie, totusi tind sa cred ca e contactul ( de fapt asta sper)... daca nu asta e... schimb electromotorul.
dr_andres22
8 Aug 2007, 17:09
Eu l-am scos in spatele caminului in iasi singur ,cu cheia care o folosesc la roti.(altceva nu aveam)referitor la faptul ca porneste de 20 de ori din prima intro zi iar cateodata nu vrea, e acelasi simptom pe care il aveam si eu la a mea.Am desfacut contactul am luat fiecare fir in parte de pe la motor si in final tot la electromotor am ajuns.In maxim 10 minute il dai jos si il probezi pe baterie si afli raspunsul la intrebarea ta
cred ca acea chestie care o vezi tu ca il acopera e un fel de ...scut daca il pot numi asa
oricum ar fi nu e greu de demontat - incearca sa vezi ca iti va lua putin timp daca te apuci daca nu raman doar presupuneri si sincer mecanica se poate interpreta doar din ce citim
grd80radu
8 Aug 2007, 17:58
R1der are dreptate mecanica nu se face doar din presupuneri, asa ca pune mina pe chei si da jos electromotoru si apoi daca totu e ok uitate si la contact
stiti care e problema?In primul an cand am luat masina m-am lovit de aceste aspecte ( printre altele reparat alternator cu releu de SuperNova de incacare )
La fel ajunsesem la concluzia ca mai bine ii pun un buton de pornire ca la moto.Intr-un final am desfacut electromotorul si am vazut ca era busit
Contactul sincer sa fiu cred ca prea greu se duce
Parerea mea
grd80radu
9 Aug 2007, 02:30
da dar asta ii cam problema la ele din cite am auzit de la multi posesori de renault 11 mai ales daca tinem si cont de vechimea contactului,si contactu meu sa dus dracu dar eu lam inlocuit cu unu de dacia 1310 si mere la fix parca ii de la mama lui, tinind cont ca mere pina si sistemu de blocare al volanului
se poate si contactul
e greu sa faci mecanica din ce spune lumea pe un forum
desfaci si vezi si apoi intrebi
Delphinul
9 Aug 2007, 11:57
sunt 80% sigur ca e contactul, daca imping cheia mai tare in contact porneste, contactul are 20 de ani cred si eu ca e uzat... si cheia joaca in el... Acum intrebare de baraj: De unde imi pot cumpara un contact nou sau macar in stare buna de functionare? Nu vreau sa aud de varianta contact de 1310+buton pentru bujii!
de unde esti?
in Buc sunt cateva centre de dezmembrari si poti gasi acolo
Delphinul
9 Aug 2007, 15:26
Galati, am fost pe la magazine de piese auto, dar... nu prea am sanse sa gasesc nou
singura solutie sunt centrele de dezmembrari, o sa incep sa caut si pe acolo sa vad...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.