Salut
Indicatorul de temperatura apa racire de la meganeul meu face figuri. uneori indica corect, uneori sta ca mort, alteori pe la jumatate din cat ar trebui sa arate.
Oare e ceva de contacte? (am curatat contactul de la senzor). sau e senzorul dus?
merci
17 Jul 2007, 10:14:
intre timp am aflat ca e posibil sa existe 2 senzori, unul pentru indicatorul de la bord, si altul pentru comanda ventilatorului. stie cineva unde este cel pentru ventilator?
thx
SANDRINO
17 Jul 2007, 13:31
Din cunostintele mele senzorul de la electroventilator nu are nici o legatura cu afisajul din bord, iar daca ala nu iti mai functiona nu mai dadea comanda de pornire electroventilator , de unde iti dai seama si singur ce rezulta... o posibilitate ar fi sa fie o problema cu afisajul din bord - este totusi un circuit electronic. Verifica si contactele bordului sa nu fie pe acolo ceva ( un contact imperfect)
Succes
cata3233
16 Mar 2010, 21:47
QUOTE(SANDRINO @ 17 Jul 2007, 13:31)
Din cunostintele mele senzorul de la electroventilator nu are nici o legatura cu afisajul din bord, iar daca ala nu iti mai functiona nu mai dadea comanda de pornire electroventilator , de unde iti dai seama si singur ce rezulta... o posibilitate ar fi sa fie o problema cu afisajul din bord - este totusi un circuit electronic. Verifica si contactele bordului sa nu fie pe acolo ceva ( un contact imperfect)
Succes
si eu am aceasi problema ce dracu o fi sa ne ajute cineva daca nu ma duc la ei la un test sa vad ce e k parca si consumul creste k sta mai mult pe soc
playeroooo2000
19 Mar 2010, 21:06
calculatorul de injectie primeste informatii diect de la senzorul de temperatura . daca acul nu se ridica eu cred ca :
1.e o problema la ceasul de temperatura care este format din ac si un motoras pas cu pas , motorul trebuie sa invarta / ridice acul proportional cu semnalul primit de la senzorul de temperatura, daca motorasul e defect nu mai indica bine.
2.e posibil ca senzorul sa isi fi pierdut din calitatile electrice si de aceea semnalul ajunge deformat la calculatorul de injectie si la ceas, aici consumul nu mai e ok, prea mult timp ramane socul.
3.e posibil ca acul sa aiba o problema la cuplajul cu axul motorasului(asta mai putin probabil)
20 Mar 2010, 07:48:
din ce am studiat am inteles ca:
la dci i senzor este pe capsula termostat si alta la radiator, jos in stanga masinii.
la dti are 1 singur senzor, pe capsula termostatului.
cata3233
21 Mar 2010, 11:25
salut, am gasit problema ,am fost in tm si am ramas cu masina acolo , am plecat din parcare si dupa 50 metri sa oprit masina si nu a mai vrut sa porneasca, am tractato pana acasa 50 km ,am dus-o la mecanicu meu si intr-un final i-a dat de capat ,nu mai alimenta pompa de benzina cu curent,,nici o siguranta arsa nici un releu ,nici sigurantele din bord ,nici cele de sub capota. Daca patiti asa ceva vedeti k sub panoul de sigurante din bord daca il desfaci un pic mai in spate sunt niste relee ,nu a mai facut contact un releu ,de la gropile noastre dragi (bine k platim rovinieta) sa miscat releul din contacte si nu a mai facut contact un picorus , eventual strangeti un pic papucii in care sunt bagate releele ,acolo a fost si acela de la indicator apa aceeasi problema. Acum merge impecabil , DECI INCEARCA SI TU K SIGUR DE AIA NU ITI INDICA BINE APA ,SA NU PATESTI K MINE SA RAMAI PE UNDEVA. AM SCRIS TOATE ASEA IN SPERANTA K POATE VA ESTE DE FOLOS .LA MINE ASTA A FOST.
kiss_9me
13 Jun 2010, 15:17
dupa ce imi statea aacul cam la a 2 a linie nu mai crestea niciodata in sus acum nu imi mai indica deloc....la mine e dti an 97 stiti cumva unde e senzorul de temperatura apa care arata in bord in caz ca sunt 2 sau mai multi, am vazut ca cineva o scris ca e pe capsula la termostat. Termostatul din cate stiu e pe furtun inauntru sau ma insel? ca nu inteleg cum sa primeasca comanda in bord daca termostatul e inauntru pe furtun.
13 Jun 2010, 18:59:
m-am uitat unde e termostatul si vad ca are 2 senzori la cel alb din foto incercuit cu verde era sarita mufa, am puso inapoi dar tot nu indica apa. si mai e si senzorul cel verde incercuit cu rosu. care dintre cei 2 indica temperatura apei in bord sau nici unul dintre ei?
black_alienware
14 Jun 2010, 17:21
Cine doreste un senzor de temperatura nou, am eu unul, si il dau ieftin.
kiss_9me
15 Jun 2010, 07:36
se pare ca dti-ul are doi senzori: cel alb este pentru computer de injectie sau cum s-o chema, iar cel verde este pentru afisajul in bord si ventilator. Se poate verifica foarte simplu daca e de la senzor. Scoti mufa cea verde si cu o surubelnita cu bec (cea pentru verficat daca are curent) sa fie de 12 nu de 2/20 pui pe fiecare pin al mufei si cand pui pe pinul de la firul care da comanda se ridica acul si asa stii ca 1 firul are curent si 2 e bun acul care afiseaza in bord apa.
mihai.td
22 Dec 2011, 20:23
Am avut in seara asta niste probleme de la racierea motorului. De doua ori, in mers bara la bara, temperatura a ajuns la doua gradatii peste jumatate. Pana acum nu mi s-a mai intamplat asta, nu trecea niciodata de o gradatie peste jumatate.
Banuiesc ca problema a fost ca n-a mai pornit ventilatorul de racire cand trebuia. Dupa ce am ajuns acasa am incerca sa vad daca are vreo problema ventilatorul. Am tinut-o vreo 5 minute la 2500 rpm si totul a mers brici, n-a ajuns niciodata acul nici macar la o gradatie peste jumatate, ventilatorul a pornit de fiecare data cand se apropia.
Intrebarea mea e - ventilatorul e comandat direct de senzorul de temperatura de pe radiator, sau de calculator? Ar trebui sa fie vreo diferenta intre felul in care porneste ventilatorul in mers si cel in care porneste cand masina sta pe loc?
23 Dec 2011, 11:21:
M-am mai gandit putin si cred ca e posibil totusi ca ventilatorul sa fi pornit cand trebuia, dar pur si simplu sa nu fi facut fata, pentru ca turatia fiind mica in mersul bara la bara volumul de lichid de racire trecut prin radiator e mult mai mic fata de ce se intampla cand o tii la 2500. Asta ar fi o varianta cam nasoala, ca daca nu face fata acum, iarna, insemna ca la vara am pus-o.
Am schimbat acum vreo luna radiatorul (cu un Nissens, deci nu original), si bujiile (spun asta ca poate cu bujiile noi face mai multa caldura motorul).
Am sa incerc sa imit cumva regimul asta de mers al motorului intr-un loc in care sa ma pot da repede jos din masina sa verific daca pleaca radiatorul.
snowdream
12 Jun 2013, 13:17
am o problema asemanatoare cu al meu benzinar am observat ca daca stau in aglomeratie se ridica indicatorul cu aproape o liniuta peste jumatate,daca e la drum intins nu e nimic anormal.
A doua chestie observata e daca opresc masina dupa ce merg o perioada si olas ceva timp 5-10 min max si ii dau cheie indicatorul il gasesc la 1/3 de max sau mai sus un pic. Daca o pornesc revine la la normal in 1 min maxim. cred ca dupa ce s-a facut circuitul apei prin motor
Sa fie termocupla pe moarte?
radunre
13 Jun 2013, 13:24
Prima data verifica termostatul dupa aceea senzorul de temperatura pt. indicatorul din bord.
mie imi creste apa in bord foarte repede,si porneste termocupla.nu trece de jumate acul.in vasul de expansiune creste putin dar revine la normal cand se raceste,deci nu pierde antigel,vreo idee????
cj98czh
13 Jun 2013, 15:24
QUOTE(takle @ 13 Jun 2013, 15:38)
Da, este absolut normal ce se intampla ..
snowdream
13 Jun 2013, 16:18
cum verific termostatul? sau ce sa verific la el?
@snowdream, dar ventilatorul porneste cand indicatorul e mai sus decat normal?
snowdream
14 Jun 2013, 13:02
Da pleaca, dar am impresia ca ciclul ala de dupa oprire care continua ceva timp s-a mai scurtat. Cred, dar nu sunt sigur ca sunt dati in care nu porneste la oprirea motorului dupa ce am mers mai mult cu ea de exemplu 50 -60 km. In regim de drum intins nu se ridica indicatorul sta acolo aproape de jumate un pic sub, ceea ce e ok.
radunre
19 Jun 2013, 14:43
snowdream, il demontezi si observi, daca e blocat pe deschis il schimbi, daca e blocat pe inchis (il arunci in apa clocotita si sta nemiscat sau se deschide f. putin) il schimbi.
Sau nu-ti mai pierzi timpul si-l schimbi pur si simplu, pt. 25-35ron eu spun ca merita.
dan.gorea
26 Feb 2015, 13:11
Îmi spune cineva pozitia corecta a acului de la ceasul de temp.apa . La 90 de grade unde trebuie sa stea acum si la ce linie porneste termocupla. La mine sta la a 4-a liniuta,e bine asa?
La jumatate
Gmv-ul porneste cand trece intre jumatate si urmatoarea linie.Cel putin asa este la mine.
Dreamer
26 Feb 2015, 18:10
La mine sta la 4 liniute si jumatate. Nu am observat cand porneste ventilatorul. Cu cat e mai frig cu atat se ridica mai putin indicatorul de temperatura al motorului:)
dan.gorea
27 Feb 2015, 17:07
Astăzi am facut un drum prin oraș si sa ridicat acul pana la a5-a liniuta dar nu a pornit termocupla. Îmi poate spune cineva la care liniuta este motorul la 90grade si la care porneste termocupla?
Gabi1991
24 Dec 2016, 22:50
Aveti idee daca e normal sa scada temperatura motorului (1.6 16V -megane 2.2) foarte putin in momentul cand merg constant cu 1500 de rot/min la o temperatura exteriora de -5 grade? Daca o calc putin pana la 1800-2000 de rot/min revine imediat la temperatura optima de functionare.
cristiddy
14 Apr 2018, 15:11
Salutare,am o problema,atat pe timp de iarna cat si pe timp de iarna,acul de la temperatura apei trece cu o linie de jumatate in stationare si in trafic,in mers sta fix la jumate uneori mai scade cand deschide termostatul si imedist urca inapoi,am incercat si cu alt senxor de temperatura dar statea sub jumatate,nu ajungea la 90 grade decat in forje ,e normal?
Gabriel-Iulian
16 Apr 2018, 20:43
Aceeasi chestie mi se intampla si mie, in stationare/blocat in trafic trece cu o linie, iar in mers sta fix la jumate.
Eu cred ca e normal.
cj98czh
17 Apr 2018, 12:05
In vreo 8 ani de utilizare M1, apa a stat cu o linie sub jumate, iarna/vara ... nu mi-am batut capul .. era 1.9 dCi ..
cristiddy
17 Apr 2018, 18:36
Probabil pentru ca era diesel si nu benzina....
Gabriel-Iulian
17 Apr 2018, 21:17
Posibil sa fie si asta, mai am 2 masini, ambele diesel (alte marci) si acul de temperatura pur si simplu sta NEMISCAT la jumate .Mie unul cel putin, masina asta mi-a mancat sufletul cu acul ala de temperatura si cu apa. Am avut foarte multe probleme (schimbat radiator incalzire, schimbat carcasa termostat, schimbat termostat, schimbat pompa apa) ...am cumparat de 4 ori intr-un an antigel, cred ca am dat putin mai multi bani pe antigel decat pe schimbul de ulei.
Treaba cea mai misterioasa ca sa zic asa este faptul ca atunci cand aveam problemele astea si pierdea lichid de racire, acul ala statea cum si unde trebuie ...cum am rezolvat problemele, nu mai pierde lichid, dar ba creste apa, ba e ok. Acum ceva timp, crestea acul ala pana la rosu, ventilatorul nu pornea...am inteles de la cineva de pe forum ca a patit asa ceva si sa schimb borna (-) fiindca apa e posibil sa aiba temperatura ok, dar sa indice acul ala eronat ....intr-adevar odata am actionat geamul si ma uitam la ac cum se ridica.
Acum ...sper sa fie totul ok, momentan nu am mai avut probleme (nu stiu daca ce ni se intampla acum este ok, in carte scrie ca acul trebuie sa stea la jumate...) si SPER din tot sufletul sa nu mai am vreo problema cu apa cand sunt plecat pe undeva si sa pierd iar antigel, sa opresc la benzinarii din 10 in 10 km sa completez cu apa pana ajung acasa (am patit chestia asta, mi-a stricat un concediu).
Nu stiu acum daca sunt eu perfectionist si vreau sa fie totul STAS (am dat 1800 pe masina si am mai bagat 1500 in ea) , dar ...cert e ca daca mai patesc ceva in legatura cu apa, turbez.
Din punctul meu de vedere, asta este singurul defect al masinii Renault Megane 1, 2002, 1.6 16V.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.