Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu se mai opreste motorul ... 1.9 dti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Diaboliq
Salut... am si eu o problema... Clio 1.9 dti overclockat... biggrin.gif si dupa drumuri mai lungi pot sa opresc din cheie ca motorul ramane vreo 10 secunde in continuare pornit... suspectez contactul dar astept alte pareri
cmandrei
Adica invarti cheia sa opresti motorul, dar continua sa functioneze si se opreste singur inca aprox. 10 secunde ?
wolfin
asta suna a dacie =>cand facea autoaprindere. dar pe motorina nu am auzit........ si nu cred ca este posibil din dpdv tehnic
C a t a l i n
biggrin.gif N-ai auzit? biggrin.gif

Păi exact pe asta se bazează principiul de funcționare al motorului DIESEL...

La benzinare se taie aprinderea, deci bujiile nu mai dau scânteie, și motorul se oprește...

La diesel bujiile au alt rol, sunt incandescente, ajută doar la pornire...

În rest motorina se autoaprinde datorită presiunii mari din cilindrii...

Prin urmare, pentru a opri motorul, se taie alimentarea cu motorină și se obturează galeria de admisie aer...

Probabil clapeta ce închide galeria de admisie nu mai fucționează...astfel motorul oprindu-se doar după ce se consumă toată motorina aflată "pe traseu"...

cj98czh
Eu zic ca este o problema electrica si anumecontactul incepe sa cedeze..
Abu
Catalin are dreptate, este vorba de electrovalva care taie alimentarea cu motorina.
Hi_Ducu
Domnilor, nu as vrea sa ma aberez (nu sunt mecanic de meserie) dar am auzit de o problema asemanatoare de la un mecanic bun de la Renault care a vazut un Kangoo 1.5 DCI caruia nu i se mai oprea motorul...si era de la o conducta sparta de ulei care lubrefiaza lagarele turbocompresorului. Practic motorul a functionat cu ULEI...pana a consumat tot uleiul din baie. blink.gif
In cazul de fata, faptul ca e "tunata" masina si banuiesc ca s-a umblat putin si pe la turbocompresor cred ca e posibil sa scape ceva ulei pe la garnituri pe acolo si sa apara acest fenomen.
...daca e poveste, va rog nu dati cu pietre. Poate informatia iti este de folos.
raszvan
La masinile mari si vechi, gen roman sau dac, am vazut ca motorul se opreste apasand cu piciorul o chestie langa ambreiaj. Am intrebat un sofer si mi-a zis ca motorul diesel se opreste prin decompresare.... nu prea am inteles, dar banui ca se taie presiunea din pompa de injectie. Cred ca si acum este acelasi principiu, cu diferenta ca decompresarea se face cu ajutorul unei electrosupape....
Parerea mea este sa nu te apuci sa schimbi contactul, ca nu-i ala defect.
diesel_power
La camioanele vechi motorul trebuia turat inainte de a putea fi oprit. Acesta nu se oprea prin taierea injectiei (injectia functioneaza atata timp cat motorul se invarte) ci printr-o frana pneumatica. Daca nu se tura motorul inainte de oprire nu putea sa functioneze acea frana si deci nu se oprea motorul.
Diaboliq
Aseara chiar nu s-a mai oprit... am stat 1 minut si tot merge cu cheia scoasa... Am fost la IPSO ploiesti ca-s in deplasare... si s-au minunat... Pe langa faptul ca nu se opreste, bordul ramane aprins, se poate accelera, volanul se blocheaza insa, compresorul de AC nu mai merge, semnalizarea si stergatoarele merg la fel si casu' (ala mergea oricum).

La turbina nu am umblat iar ulei nu consuma.

Am inteles ca daca era de la contact trebuia sa se stinga bordul.

Si mai e o problema ... cateodata kompresorul de AC o ia rasna.... cu ventilatorul si butonul AC oprite, se aude si se simte la turatii cum se cupleaza si se decupleaza... pana mea... cred ca cedez de draci...
AndreiPavel
Daca iti merg semnalizarile si stergatoarele e o problema de contact. Parca dupa ce scot cheia nu mai merg nici semnalizarile si nici stergatoarele. E posibile sa nu se inchida unele din contacte din butucul de contact si sa mai mearga motorul si o parte din accesorii. Eu zic sa mergi la Bucuresti sa intrebi ca astia din provincie nu se confrunta des cu asa ceva.
hellcat
Da, da...astia din provincie este mai prosti... radmasa.gif
montainred
sunt sanse mari sa fie o problema din calculatorul de injectie sau din dispozitivul antidemaraj. E posibil sa nu se poata sincroniza calculatorul de injectie cu pompa de inlta presiune
Diaboliq
Apropos... Eu locuiesc in Bucuresti... dar nu prea m-ai stau pe acasa smile.gif

Azi m-am intors de la un teambuilding si vreau sa spun ca nu am mai avut probleme... oricum am aflat de la ce e problema... e o valva la pompa... costa cam 750.000, una bosch...

Am verificat in felul urmator (daca m-ai pateste cineva): Am lasat motorul pornit cu cheia scoasa si am scos o mufa de la pompa. Minuneeeee... s-a oprit biggrin.gif

Cu AC-ul mai vad...

Hellcat, nu as zice "astia din provincie sunt mai prosti" pt ca vreau sa-ti spun ca mi-au facut o impresie foarte buna Ploiestenii (incepant de la atentia fata de client). Faptul ca nu erau liberi decat in doua saptamni denota (nu obigatoriu smile.gif ce-i drept) ca e ceva de capul lor.

As putea sa ma duc sa "dau la baiat ceva sa ma bage in fata" dar in ultimul timp am inceput sa sper ca poate poate ne indreptam si noi romanii...
hellcat
Pai nici eu n-as zice ca cei din provincie sunt mai slab pregatiti, sau nu sunt in stare sa puna un diagnostic si apoi sa-l rezolve...din contra...iar mesajul era adresat user-ului AndreiPavel, care asta vroia sa se inteleaga din interventia lui wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.