Imi permit sa pun aici articolul din Ieseanul, ca am mai vazut eu articole disparand de pe net:
QUOTE
La ciupeală
Oricât ar fi de eficient un dispozitiv antiradar, el nu va putea să vă apere în cazul în care polițiștii care folosesc aparatul de detectare a vitezei îl pornesc cu câteva secunde înainte de a trece prin dreptul lor. Chiar dacă regulamentele Ministerului Administrației și Internelor interzic această practică, mulți dintre cei de pe mașinile Poliției Rutiere încă se mai joacă în acest fel. "Aparatele radar au o funcție de stand-by, se cheamă «instant on», iar dacă aceasta este activată nu emite fasciculul radar. În general, polițiștii ghicesc viteza cu care se apropie un vehicul și vor activa aparatul doar cu câteva secunde înainte ca mașina să intre în raza lor", a spus un ofițer al Poliției Rutiere Iași, sub protecția anonimatului. În general, această metodă poate fi dovedită ușor prin faptul că pe înregistrarea video folosită drept probă, mașina vizată apare doar câteva secunde.
De-a șoarecele și pisica
A doua metodă folosită este pusă la dispoziție chiar de minister. Se cheamă VG2 și Spectre 1 și sunt dispozitive electronice atașate radarului. Cum funcționează? Aceste aparate "simt" antiradarele din mașinile oamenilor și-l avertizează pe polițist care are posibilitatea de a trece radarul în "stand by" și să-l deschidă doar câteva secunde cât să prindă vitezomanul. Practic, această metodă funcționează ca prima, fiind însă mai sofisticată. Aceste aparate sunt acum teoretic în afara legii. Ele erau valabile pe vremea când antiradarele erau ilegale.
Într-o zonă cu antene
În sfârșit, o a treia metodă este amplasarea radarului într-o zonă cu antene radio sau de telefonie mobilă. Acestea bruiază dispozitivul antiradar al șoferului care va da semnale de avertizare non-stop. De cele mai multe ori, șoferii ignoră aceste semnale considerându-le, pe bună dreptate, de la antene. Astfel, calcă pedala accelerației și sunt "prinși" de radar.
Radar neînvins
Metoda legală utilizată de polițiști este cea a radarului nedetectabil. Unul dintre puținele modele de acest fel din țară este Speedophot, de producție germană, care realizează fotografii-martor pe film foto clasic. Aparatul este compus dintr-o antenă care se montează în locul numărului din față al mașinii de Poliție, radarul, amplasat pe bord și un aparat foto clasic, ce se declanșează automat la viteze considerate ilegale. "Este un aparat excepțional, care nu poate fi detectat sub nici o formă de antiradare. Cred că poate fi prins de aparate de la maxim un metru distanță, când deja este prea târziu. Realizează fotografii și ziua și noaptea, iar calitatea lor permite utilizarea drept martor", a spus Cătălin Roșu, subofițer în cadrul Poliției Rutiere Iași. Aceasta este o metodă de învins antiradarele considerată perfect legală și care nu va da câștig de cauză șoferilor vitezomani, în cazul unor contestații.
Contestația
Este important de știut că toate cele trei trucuri ale polițiștilor sunt ilegale. Cei care sunt amendați pentru depășirea vitezei, aflându-se în unul din cele trei cazuri pot contesta amenda. Șoferii au mari șanse să câștige.
Zonele cu radare
În județul Iași, cel mai des sunt întâlnite radare pe drumul european spre Roman. "Zonele vizate de Poliția Rutieră sunt Valea Lupului, Lețcani, Podu Iloaiei, Budăi, Târgu Frumos și Sârca, din cauza numărului mare de accidente care se produc în aceste comune. În oraș, polițiștii amplasează radare fixe sau mobile pe străzile drepte, care permit viteza: Independenței, Păcurari, Primăverii, Splai Bahlui sau Chimiei", a spus inspectorul Cristian Mândru (foto)din cadrul Poliției Rutiere Iași.
Contestarea amenzii
Cel care se consideră nedreptățit de amenda primită pe baza înregistrării radar poate depune contestație la Judecătoria Iași, în baza unei simple cereri. În această situație, Poliția Rutieră va trebui să aducă dovezile care să ateste faptul că șoferul a încălcat legea. Câteva secunde de film, spre exemplu, vor fi de ajuns pentru anularea amenzii, fiind dovada clară a faptului că aparatul radar a fost pornit doar înainte ca mașina să treacă prin dreptul polițistului.
Viteze record
Anul trecut, polițiștii ieșeni au depistat la Iași câteva viteze record, pe drumurile europene. Cea mai mare a fost de 176 de km/h, înregistrată în Lețcani. Șoferul conducea o Honda Accord. Au mai fost depistate viteze de 173 km/h, între Lețcani și Podu Iloaiei, și de 133 km/h km/h la Cristești, pe drumul european spre Suceava.
Oricum, observ profesionalismul jurnalistilor, din nou, jurnalisti care nu fac diferenta intre "antiradar" si "detector de radar"