andu911
30 May 2007, 18:21
Salut. Ce are masina asta se blegeste asa tare cand merg cu aerul pornit ?
Asa fac si ale voastre ?
Am 1.9dci de 107 cp.
vlad_laguna
30 May 2007, 18:43
si a mea se leneveste dar nu asa mult cum zici tu.e normal sa se leneveasca pt ca motorul are de tras inca ceva dupa el.acum nu stiu ce inseamna putoare la tine.nu mai poti face mare lucru cu ea? sau e doar sesizabila diferenta?
andu911
30 May 2007, 19:20
mi se pare ca aerul consuma cam multa energie
C a t a l i n
30 May 2007, 19:25
Ca o informație generală, nu am pretenția că e foarte exactă, compresorul de aer condiționat (climă) absoarbe 3-5 CP. Deci nu cred că ar trebui să se simtă...
andu911
30 May 2007, 19:27
Pai si exista varianta sa fie ceva defect la compresor si sa manance mai multa putere ?
vlad_laguna
30 May 2007, 19:45
eu nu am auzit pe nimeni sa spuna ca in mom cand cupleaza AC sa nu existe o pierdere de putere cat de mica. (ce este adev este ca pierderea este intr-adevar f mica.)
andu911
30 May 2007, 19:50
Eu n-am zis ca nu trebuie sa existe o pierdere de putere.
Eu intreb daca pierderea de putere generata de AC poate fi mai mare decat normal, in cazul in care e ceva defect ?
C a t a l i n
30 May 2007, 19:51
Compresorul defect probabil trebuie să facă zgomot mare și să nu fie eficient.
vlad_laguna
30 May 2007, 19:53
ma refeream la ce zice catalin_marinarul. nu stiu cat de posibil e sa existe o pierdere mai mare decat cea prescrisa. sistemul cred ca e simplu: o rola este invartita de o curea si actoineaza un compresor. poate doar sa se invarta mai greu fulia aia....
)zic si io. altceva nu vad decat opunerea unei rezistente suplimentare.daca e cineva de alta parere ...rog sa ma contrazica
C a t a l i n
30 May 2007, 19:57
Nu e așa simplu. Fulia se învârte mereu, compresorul nu, deci apare un ambreiaj comandat electric între fulie și axul compresorului. Acum nu știu exact, probabil compresorul e centrifugal, deci nu văd ce rezistențe suplimentare ar apărea la defectare, decât o eventuală gripare / spargere a rulmenților, dar ar apărea și zgomot cum am spus...
N-am zis ca nu apare o pierdere a puterii motorului, dar e sesizabilă la motoare mai mici, pe benzină... Andu spune că se simte o evidentă îmblânzire, ceea ce nu cred că e normal.
tiberiu.anghel
30 May 2007, 20:15
Intr-adevar, cuplarea compresorului se face in mod electro-magnetic.
@andu911: la ralanti, daca cuplezi compresorul, se simte vreo scadere a turatiei?
Sau fa altfel. In viteza III sau IV, motorul fiind la ralanti, cupleaza compresorul. Zic sa faci asta intr-o viteza superioara fiindca motorul este oricum solicitat destul de mult sa mentina viteza corespunzatoare turatiei de ralanti in acea treapta si va fi destul de usor de observat cat de mare va fi acea pierdere de putere.
La a mea nu se observa nici o scadere de turatie sesizabila pe turometru la ralanti pe loc sau la ralanti in viteza a II-a. E drept ca e si varianta de 120 CP.
R19/16v
30 May 2007, 20:17
Daca nu vrei sa fie lenesa, cand ai nevoie de putere apasa acceleratia la maxim. Atunci compresorul se opreste.
Eu am acelasi motor pe Scenic, si nu-mi pare sa se simta cand merge a/c.
Ce intelegi tu prin "compresor centrifugal"? Din cunostintele mele, in compresor sunt 7 pistonase, care urca si coboara pe axa compresorului.
C a t a l i n
30 May 2007, 20:20
Hm...Dar oare e relevant acest test?
Eu știu că, la ralanti, în momentul cuplării compresorului de AC, calculatorul comandă o creștere a turației de ralanti, prin motorașul pas cu pas, pentru a compensa surplusul de sarcină. (mi se pare că pornește simultan și electroventilatorul, dar nu sunt sigur
)
@R19/16v Am presupus că e centrifugal, nu am spus că sigur așa este. Dacă are pistonașe, atunci nu e centrifugal
.
Ce înțeleg prin centrifugal? O elice ce se învârte și aruncă lichidul spre exterior, într-o incintă închisă... asta fiind o "definiție neliterară"...
bingo_floryn
30 May 2007, 20:22
eu am o laguna pe benzina de 1.6. si al minese simnte p piedere de putere dar e foarte mica.
in schimb la peugeotul de servici care e diesel 1.9 daca merge AC-ul si ventilatorul trebuie sa o terez mereu la peste 1500 ture daca nu vreau sa ma opresc in mijlocul intersectiei. eu am pus acest fapt pe seama freonului sau mai bine spus pe lipsa acestuia
tiberiu.anghel
30 May 2007, 20:29
Este relevant fiindca se observa o scadere a turatiei motorului urmata imediat de o crestere.
Spre exemplu, la blocul bunicilor, am o rampa de urcat, de inclinatie mare, dar este destul de mica. Cand urc acea rampa intr-a II-a, la ralanti, motorul da putin in nas, scade turatia cu vreo 100-150 rpm, dupa care calculatorul comanda un surplus de motorina si turatia ajunge pe la aproximativ 1100 rpm. Acelasi lucru se intampla si la cuplarea compresoruluim AC doar ca la o scara mult mai mica. Din cauza asta sugeram ca testul sa se faca intr-o treapta superioara, pentru a fi mai usor de observat.
Hai ca o sa fac eu maine testul asta. In seara asta nu pot ca am baut deja o bere si 100 de Ballantines
vlad_laguna
30 May 2007, 20:31
eu vb despre momentul cand cuplajul este realizat. nu stiu cum se face acest cuplaj. important este ca exista pierderea de putere. rulment nu cred ca e spart cum zicea un coleg de forum anterior. poate se misca greu rulmentul.asta trebuie sa aiba ceva cu rol de lubrefiere?
C a t a l i n
30 May 2007, 20:36
se mișcă greu = gripat
Andu poate să vadă asta...sau mai bine spus, să audă.
vlad_laguna
30 May 2007, 20:38
ce se aude mai exact? eu am ascultat motorul cu ac pornit. peste motor se mai aude un fasait. banuiesc ca este grupul electro-ventilator.
R19/16v
30 May 2007, 20:49
uite cam asa e ce am vazut eu desfacut:
ionut2000
30 May 2007, 21:22
este normal sa apara o pierdere de putere. cu cat puterea motorului este mai mica cu atat este mai sesizabil. pe langa pierderea de putere, care poate ajunge si la 10 cai, creste si consumul cu aproape 1 litru in plus la suta de kilometrii.
la motorul meu este sesizabila pierderea......mai ales in treptele inferioare de viteza. eu cred ca apare in primul rand o pierdere de cuplu.
andu911
30 May 2007, 23:20
la ralanti e aceeasi turatie, fiindca aia se regleaza automat, in functie de consumatori
Eu m-am obisnuit sa plec de pe loc cu 1000-1200 rpm. Iar cand pornesc AC trebuie turata mai mult ca altfel moare motoru.
Bas|cX
31 May 2007, 10:47
a mea are 74kw ..100cp ...
-turatia la relanti cand pornesc ac nu se modifica
-incearca sa o lasi pe prima treapta ..in carte scrie ca comp. calculeaza ce si cum ca sa nu influenteze puterea si consumul
-in schimb la mine , in mers, cand merge ac si schimb vitezele ma smuceste de mama focului ...
OVIDIUS
31 May 2007, 11:04
Toate masinile pierd din putere cand se da drumul la aer. Super Nova abia mai tragea cand ii dadeam drumul. Dar eram fericit ca uitam de transpiratie asa ca nu mai conta...
R19/16v
31 May 2007, 11:09
supernova n-avea cuplul dciului... aia e ideea!!
@dutch
31 May 2007, 14:40
QUOTE(ionut2000 @ 30 May 2007, 21:22)
este normal sa apara o pierdere de putere. cu cat puterea motorului este mai mica cu atat este mai sesizabil. pe langa pierderea de putere, care poate ajunge si la
10 cai, creste si consumul cu aproape 1 litru in plus la suta de kilometrii.
la motorul meu este sesizabila pierderea......mai ales in treptele inferioare de viteza. eu cred ca apare in primul rand o pierdere de cuplu.
Hai ca 10 cai este cam exagerat...cum merg atunci masinile cu putere mult mai mica ca laguna cu AC-ul cuplat
La mine aproape ca nici nu se simte,nici la relanti, nici in mers, si de cand am masina nu stiu sa fi oprit vreodata clima manual.
Pornesc masina cu clima pusa,merg cu clima,opresc cu clima
QUOTE(@dutch @ 31 May 2007, 15:40)
Hai ca 10 cai este cam exagerat...cum merg atunci masinile cu putere mult mai mica ca laguna cu AC-ul cuplat
Nu vrei sa stii cum se simte pe dCi-ul de 65.
As zice ca 5-10CP si 20-30Nm (la roata) sunt aproximari corecte.
Claudiuw
31 May 2007, 15:54
La Laguna 1 Ph2 1.6 16V, se simte cand intra A.C. in functie, problema e la plecarile de pe loc, trebuie turat motorul mai tare, cu min. 500 - 600 rpm.
ionut2000
31 May 2007, 17:59
nu este exagerat cand spun 10 cai. pe laguna 2 mecanismul compresor este aproape identic pe toate modelele, cu cat ai motor mai mare cu atat se simte mai putin sau nu se simte incepand cu 2.0T in sus (nu se simte deloc), sau motorinele cu litraj mare. in schimb pe alte tipuri de masini cu motoare mai mici si cai mai putini ansamblul compresor este diferit, mai mic, mai usor de angrenat, astfel incat pierderea de putere sa nu fie mare, se pasteraza un raport. eu garantez ca daca s-ar putea monta compresorul de pe laguna pe un twingo cu motor de 1 litru, de abia ar pleca de pe loc, cu clima on.
in plus dci-ul este avantajat fata de benzina pentru ca are un cuplu mai bun la turatii mai mici. daca luam de exemplu un dci si o benzina avand puteri apropiate, este clar ca la dci se va simti mai putin pierderea de putere decat la benzina, in trepte de viteza inferioare.
laguna_2_interceptor
1 Jun 2007, 19:12
- este foarte normal sa se simta deoarece apare lucru mecanic suplimentar... conteaza foarte mult si litrajul masinii... cu cat motoarele sunt mai mici cu atat este evident efortul motorului in raport cu lucrul mecanic suplimentar si cu cat litrajul creste efortul depus de motor este mai mic... astfel se explica si consumul suplimentar avand clima conectata... e ca si cum ai pune o remorca atasata masinii... vei simti automat ca trage mai greu, consuma mai mult si in functie de motorizarea discrepanta este mai mica sau mai mare...
tiberiu.anghel
2 Jun 2007, 11:37
QUOTE(tiberiu.anghel @ 30 May 2007, 21:15)
Sau fa altfel. In viteza III sau IV, motorul fiind la ralanti, cupleaza compresorul. Zic sa faci asta intr-o viteza superioara fiindca motorul este oricum solicitat destul de mult sa mentina viteza corespunzatoare turatiei de ralanti in acea treapta si va fi destul de usor de observat cat de mare va fi acea pierdere de putere.
In treapta III, la ralanti, am cuplat compresorul si nu am observat absolut nici un fel de scadere a turatiei sau de dificultate a motorului in a mentine viteza corespunzatoare ralantiului in III.
@andu911: verifica la un service specializat angrenajul compresorului.
Și eu constat o pierdere de putere mai ales la demaraj! Dezavantajul motoarelor pe benzină - cuplu motor modest la turații mici. Iar constatarea la ralanti nu este relevantă pentru că suplinește calculatorul puterea absorbită de consumatori pentru a menține turația la 850-900 rpm.
nicck4name
5 Dec 2008, 17:38
stie cineva sa-mi spuna unde pot gasi un rulment ( sau daca are cineva) pentru fulia de la compresor,doar rulment fara ambreiaj sau fulie.am inteles ca astea vin cu totul adica compresorul complect cu fulie si se ajunge undeva la 1500 ron .pentru un model laguna 2 din 2002 1.9 dci 120 cp.
multumesc .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.