Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turatie motor 1.4 8v vs. 1.4 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Alonzo
Am un renault 1.4, 16V, clio bicorp, 98CP.E normal ca la 80km/h in treapta 4 sa aiba 3000 rpm?Daca nu e normal e posibil problema sa fie de la bobinele de inductie?pls.cine stie sa-mi zica daca are vreo idee
R19/16v
Raportul turatie-viteza nu se poate schimba (decat in cazul unui disc de ambreiaj uzat)

Parerea mea e ca la 80 intr-a 4a 3000rpm e bine.


PS Iti va zice cmandrei curand smile.gif
cmandrei
Din pacate eu am 8V deci nu prea stiu a zic daca este tocmai la fel sad.gif ... cineva cu 16V poate sa raspunda mai bine smile.gif
moromete
da , e corecta turatia pentru treapta a-4-a;intr-a 5-a la 100km/h -> 3000 ture
hellcat
Da, si eu pot sa confirm...si 1.4 8v si 1.4 16v au aceeasi etajare a cutiei, in treapta a IV-a la 80 km/h - 3.000 rpm...in treapta a V-a la 100 km/h - 3.000 rpm.
R19/16v
eram cam convins smile.gif
cmandrei
Eu nu am stiut
QUOTE
si 1.4 8v si 1.4 16v au aceeasi etajare a cutiei
blush.gif ...
Alonzo
multumesc pentru lamuriri wink.gif
Kr3atorU
Eu am Symbol 1,4 8V si azi am verificat si eu. La 3000 turatii in aIV-a am 8oKm/h.
Credeam ca 1,4 16V are alte rapoarte cutia de viteze...
billabong
As vrea sa stiu si eu daca cele doua modele au si aceleasi rapoarte ale cutiei de viteze?Am un prieten cu Symbol si se plange ca nu ii trage motorul ca la bicorp..amandoua avand aceleasi motorizari 14 16v si find cam din aceeasi perioada:2003
hellcat
Da, au aceleasi rapoarte in cutia de viteze!
sobolan
Daca s-a mai discutat imi cer scuze dar nu am gasit nimic pe aici.....am un clio symbol 1.4 8 valve.....care dintre voi stie cate turatii duce la maxim admis.....
intreb asta ptr ca in a 5-a la 3000 rpm am cam 110 parca.....numai atat duce masinuta asta ? la voi cum e cu rapoartele astea....si ce turatii maxime i-ati dat ?

ps: cu berlina duc 140 la 4000 rpm in a cincea....e mai rapida berlina? radmasa.gif
hellcat
Vezi mai sus...la 3000 rpm in treapta a V-a ai fix 100 km/h. Ce nu inteleg eu...masinuta ta nu se tureaza mai mult de 3000 rpm??
Daca motorul e in temperatura normala de lucru, se poate tura pana in jur de 6200 rpm.
sobolan
mersi de informatie...nu am citit manualul ei...ma gandeam si eu ca tre' sa sara de 3500 fara pb......
Laurentziu83
Si oricum mai mult de 5800 de ture nu ai cum sa atingi in sarcina in a 5-a, ai cam 180 si ceva.
mircea_aq
6150-6200 daca insisti biggrin.gif
wolfin
cum ma rog ai reusit ?. bine nu in treapta inferioara--- si pastrand setarile din fabrica...
mircea_aq
well...A2, iti aduci cauciucurile in temperatura ( adica rulezi 10-15 km @5000 rpm), temp exterioara undeva intre 20-30C, fara vant puternic si urca pana la 6100-6200.
Benzina de 95 (si cu 100 se comporta similar la viteza aia), masinuta este 100% stock si are cam 38700km smile.gif
Acum sa nu te astepti la un nivel de confort acustic sau cine stie ce stabilitate.

Laurentziu83
Se poate si 6500 de ture, fara nici o modificare, dar nu spun cum, sa nu-si distruga vreunul motorul.
CipiO
QUOTE(Laurentziu83 @ 15 Nov 2007, 22:09)
Se poate si 6500 de ture, fara nici o modificare, dar nu spun cum, sa nu-si distruga vreunul motorul.
*



De ceesti egoiiiist!!! tongue.gif
sobolan
am vazut ca fuge mai bine cu benz de 98....parca s-ar consuma mai repede...asa parca biggrin.gif
syrtybyca
salutare,
la mine cred ca e o problema si nu prea imi dau seama care ar fi buba. la 3000/rot in viteza a 5-a eu am 80-85 km la ora.......poate ma ajuta si pe mine cineva care a mai avut problema asta....clio symbol 2001 dinamique 1.4 8 v
andri1940
Inseamna ca iti patineaza ambreiajul sau nu indica ceasurile bine.

Ca sa excluzi ambreiajul, fa un test simplu: in treapta a III-a, de pe la 30-40 km/h calca acceleratia la podea- daca turatia creste repede, dar fara ca si viteza sa urce, e dus ambreiajul.
Ygi_17
la mine in viteza a-5-a la 3000 rpm am 98 km/h.
theodor2004
La patinarea ambreiajului m-am gabdit si eu...adica apesi, apesi acceleratia, motorul creste in turatii, dar masina nu accelereaza decat greu de tot.
Daca e asa, se schimba tot kit-ul de ambreiaj.
wolfin
cred ca mai mult are cu vechimea 12 ani.... pai nu cred ca nici o masina cu asa vechime nu mai este in parametii max.
andri1940
wolfin, ce legatura are vechimea cu rapoartele cutiei de viteze?

Daca la o anumita turatie nu ai viteza corespunzatoare, ori patineaza ambreiajul ori turometrul sau vitezometrul sunt defecte, dar pariez pe prima varianta.
bardu
Corect, + daca e ambreiajul ar trebui sa se simta mirosul specific.
Daca nu simti in turatia motorului "caderea" la plecarea de pe loc in a 3-a e clar.
wolfin
buna ziua

dragi colegi, pai cu ce am exclus ambreajul?
tot ce am spus ca la o masina veche pot fi multe variabile motor, cv, anvelope etc etc.
+
o diferenta de ~ 10 km\h poate fi daqta foarte bine si de conditiile de trafic, vant, cateva grade panta (insesizabile dar...) benzina etc etc.

depate dorinta mea de a face o polemica si off topic, deci ma opresc aici cool.gif

syrtybyca incearca sa mergi la aspiratie sigur ajungi la 3000rpm si 100km\h

la masinile cu cv hidramate ce patineaza? wink.gif
andri1940
wolfin, daca ambreiajul nu patineaza intelege ca nu ai ce sa schimbi in raportul viteza/turatie- e dependent de cutia de viteze. Poti sa tractezi masina, sau sa-i dai drumul la vale cu motorul oprit, dar daca e bagata in viteza tot 3000 ture arata la 100km/h in treapta a V-a.
wolfin
nu poti avea alta viteza inferioara celei de 100 km\h in 3000 de ture in tr 5 facand exceptie de ambr. care patineaza si lund in calcul ce am spus mai sus???

arinin
nu exista altceva, ambaleaz-o usor incercand sa ajungi la 100 km si da drumu unui gps de pe telefon, daca ai intre 95-100 si pe telefon in 3000 de turatii atunci ceasurile indica bine. daca o ambalezi tare si iti fuge acul turometului ca si cum ai accelera-o pe gheata atunci discul de la ambreiaj trebuie schimbat
Ayden_CJ
@wolfin, greșești puțin, POȚi avea viteză mai mică la 3000 rpm în treapta a Va! urcă tu o rampă luuungă fără să fi avut viteză mai mărișoară la baza ei. La drum drept așa e. 100 la 3000 pentru o stare tehnică normală a mașinii
@arinin: la mine există o diferență de -5 km/h pe bord față de GPS dar la 3000 pe bord arată 100 (jenți de 14"). Poate el a pus jenți de 13??
theodor2004
diferenta de 5km/h intre indicatia vitezometrului si viteza reala (masurata eventual cu GPS) apare la toate masinile. Dar daca diferenta e mai mare, atunci e o problema.
vallixx
QUOTE(Ayden_CJ @ 26 May 2013, 12:15)
@wolfin, greșești puțin, POȚi avea viteză mai mică la 3000 rpm în treapta a Va! urcă tu o rampă luuungă fără să fi avut viteză mai mărișoară la baza ei. La drum drept așa e. 100 la 3000 pentru o stare tehnică normală a mașinii
*


Nope, turatia de 3000 rpm determina aceeasi viteza indiferent ca e panta, rampa sau drept.
La drum drept poti tine 3000 rpm constant si ai fix 100 km/h.
In rampa luuuuunga, daca poti mentine turatia de 3000 vei urca cu 100, daca scade viteza bineinteles ca scade si turatia.
Invers, daca cobori o panta in frana de motor cu a 5-a, iar panta e destul de abrupta incat sa iti creasca viteza peste 100, atunci creste si turatia.

Fara sa ai o porblema tehnica prin cutie sau pe la ambreiaj sau motor, atunci nu ai cum sa ai viteze diferite in aceeasi treapta de viteza la aceeasi turatie.

QUOTE(theodor2004 @ 27 May 2013, 15:59)
diferenta de 5km/h intre indicatia vitezometrului si viteza reala (masurata eventual cu GPS) apare la toate masinile. Dar daca diferenta e mai mare, atunci e o problema.
*


Diferenta creste odata cu viteza, de exemplu la mine la 60 km/h am vreo 57-58, deci 2-3 km diferenta.

La 110 km/h, real pe GPS am cam 101 deci 9 km/h diferenta.
La 150 pe bord am 138 real deci 12 diferenta. ( deci daca merg pe auostrada cu 150 pe bord, nu ma ia Garcea biggrin.gif )
Iar pe la 190 pe bord, real am cam 173....deci peste 15 diferenta.
eduardsebe
Pot sa confirm cele spune referitor la rapoartele cutiei.
Iar pentru curiosi turatia maxima la 1.4 16v, atinsa cu motorul incalzit, este de 6.700 rpm moment in care atinge limitarea,asta fata de 6.200 rpm la 1.4 8v in aceleasi conditii.
Cu motorul rece situatia se schimba...la 1.4 16v limitarea este atinsa mai repede,adica la 5.900-6.000.
vallixx
Nu stiu de ce aveam impresia ca limitarea intervine la o turatie fixa (~6250rpm), indiferent de temperatura motorului sau oricare alti factori.

O singura data am dat si eu in limitare dar eram intr-un demaraj, ma uitam in fata, n-am stat cu ochii in turometru.
wolfin
white_flag.gif

si totusi pana la trimiterea la schimbarea ambreajului mai este cale. nu am spus decat ca totusi o masina veche de 12 ani nu mai are aceleasi "performante" ca o masina noua - ref. la diferenta ~ 10km/h vs 3000 rpm

am inteles pana la urma ca valorile rpm vs km/h sunt fixe/standard
theodor2004
QUOTE(vallixx @ 27 May 2013, 17:42)
Diferenta creste odata cu viteza, de exemplu la mine la 60 km/h am vreo 57-58, deci 2-3 km diferenta.

La 110 km/h, real pe GPS am cam 101 deci 9 km/h diferenta.
La 150 pe bord am 138 real deci 12 diferenta. ( deci daca merg pe auostrada cu 150 pe bord, nu ma ia Garcea biggrin.gif )
Iar pe la 190 pe bord, real am cam 173....deci peste 15 diferenta.
*



La 110 km/h, cand merg cu Octavia, am fix 5km/h diferenta intre GPS si indicatorul de bord. Fixez masina pe pilot automat pe viteza de 110 km/h, pt ca e cea mai economica la motorul meu, si GPS-ul imi indica 105 km/h. Dar nu asta vreau sa accenutez. In postul de mai sus vorbeam de viteza de de croaziera de 100km/h, unde e normal sa ai diferenta de maxim 5km/h intre vitezometru si GPS. Syrtybica spune in postul nr. 22 ca are o viteza de 80-85km/h, deci clar e o eroare. E exclus sa ai diferenta de 15-20km/h intre GPS si vitezometru, la viteza de 100km/h.
Ayden_CJ
ok
vallixx
QUOTE(theodor2004 @ 28 May 2013, 09:26)
E exclus sa ai diferenta de 15-20km/h intre GPS si vitezometru, la viteza de 100km/h.
*


Asta clar, la 110 km/h pe bord, am 101 -102 reali. Deci 8-9 km/h diferenta.
Insa ce am vrut sa subliniez este ca acea diferenta creste odata cu cresterea vitezei.
Cel putin la mine.

N-am nimic modificat la masina, jante stock de 14, cauciucuri dimensiune identica cu cele cu care a venit masina, deci......
theodor2004
QUOTE(Ayden_CJ @ 26 May 2013, 12:15)
@wolfin, greșești puțin, POȚi avea viteză mai mică la 3000 rpm în treapta a Va! urcă tu o rampă luuungă fără să fi avut viteză mai mărișoară la baza ei. La drum drept așa e. 100 la 3000 pentru o stare tehnică normală a mașinii
[


Nu, nu poti. Daca asa are cutia rapoartele, aia e viteza cu care mergi la turatia respectiva si in viteza respectiva (adica 100km/h la 3000 rotatii in vit a V-a), chiar daca urci o rampa.
Iti dau un exemplu: eu merg mult cu Octavia pe pilot automat. In vit a III-a, la 50km/h, am 2050 rotatii/minut. Cand urc o rampa, pilotul automat mentine viteza de 50km/h, turatia ramane tot la 2050 rot/min, dar consumul instantaneu imi creste simtitor.
Blueflower77
QUOTE(eduardsebe @ 27 May 2013, 21:17)
Pot sa confirm cele spune referitor la rapoartele cutiei.
Iar pentru curiosi turatia maxima la 1.4 16v, atinsa cu motorul incalzit, este de 6.700 rpm moment in care atinge limitarea,asta fata de 6.200 rpm la 1.4 8v in aceleasi conditii.
Cu motorul rece situatia se schimba...la 1.4 16v limitarea este atinsa mai repede,adica la 5.900-6.000.
*




Nu cred ca este importanta temperatura motorului in cazul unei limitari date de cutie/motor.

La CVA insa, apasand la fund si decis acceleratia, aceasta schimba aprox la 6250rpm smile.gif Daca apasarea pedalei este mai putin ferma, la 5000rpm...daca mergi normal, schimba la 2250rpm.
helldriver11
Confirm abaterea importanta expusa de vallixx, intre viteza reala data de GPS si cea indicata de vitezometrul de bord.
In ceea ce priveste turatiile indicate de Blueflower77, as nuanta putin: cutia este autoadaptativa, practic poti sa alegi folosind pedala de acceleratie si alte turatii de schimbare a treptelor, intermediare intre valorile limita comunicate de colega noastra.
eduardsebe
QUOTE(Blueflower77 @ 2 Jun 2013, 09:53)
Nu cred ca este importanta temperatura motorului in cazul unei limitari date de cutie/motor.

*



Limitarea nu este data nici de motor si nici de cutie...ci de ECU(Engine Control Unit) care gestioneaza astfel incat uzura sa nu fie la fel de mare cand motorul este rece comparativ cu uzura data de turatia mai mare atunci cand motorul este cald.
BMW are un sistem asemanator din ce stiu sigur,iar cand motorul este rece,limitarea este atinsa chiar la ~4.500 rpm.
Limitarea data de motor si cutie sunt limitari mecanice nu electronice.
Limita mecanica a motorul de 1.4 16v este undeva la 8.000 rpm dar in acest caz se renunta din start la fiabilitate.
In concluzie,limitarea este pusa cu un scop bine determinat si anume fiabilitate si durabilitate cat mai mare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.