Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor airbag aprins
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
Pages: 1, 2
mihai mihai
salut, sunt nou aici

date:

twingo / 2001 / quikshift

posesor din 29 nov 2006, cand a fost adus din Belgia, cu 45.600 km.

acum are 53.500 km.


problema : de 3 zile se aprinde martorul luminos de bord pt airbag ! e o chestie f neregulata, uneori dureaza doar cateva secunde, alteori minute intregi. frustrant.

pareri? solutii?

multumesc
yhf
Salut si bine ai venit !
Posibil un contact imperfect. Cel mai bine pune testerul pemasina. wink.gif
mihye
Mi s-a intamplat si mie ,recent, de vreo 3 ori , de asemenea cred ca e un contact imperfect dupa 14mii de km prin gropile mioritice.
mihai mihai
multumesc pt promptitudine!

sper ca asta sa fie problema, sa nu cumva sa ma trezesc cu un airbag in freza, la vreo groapa blink.gif ; sau - mai rau - sa nu se deschida cand o fi nevoie...

saptamana viitoare am sa merg sa ii fac un chech-up.

yhf
succes ! wink.gif

L.E. : apropos, de unde esti ?
ccris
vezi ca sub scaunele din fata exista cate un fir...care are si o mufa. daca ai avut pe jos prin masina obiecte care au lovit firele s-au miscat probabil mufele. incearca sa misti firele si sa infigi mufele mai bine.

vezi ca-n momentul in care se aprinde becul aribagul e dezactivat...in cazul unui accident ai airbag degeaba excl.gif
mihai mihai
am fost plecat, de asta nu am raspuns..

ccris, multumesc, e posibil, pt ca am fost la un drum mai lung, recent. verific cat de curand.

Harghita, Miercurea Ciuc, din martie anul trecut.

sunt curios : in cazul paravanturilor, nu se micsoreaza unghiul de vizibilitatea? (care nu e f generos si asa, din cauza stalpului ...) mi-as cumpara deflectoare de astea de vant, dar daca m-ar incomoda, ar fi cheltuiala inutila..

aici in Ciuc, nu prea am vazut Twingo, sunt, dar cred ca numai vreo 3-4. fiecare intalnire in trafic e o surpriza, nu ne salutam, dar ne uitam unii la altii, luung. asta s-ar traduce si in lipsa pieselor de schimb, a preturilor marisoare.
yhf
mihai m, referitor la paravanturi, iti spun ca nu micsoreaza vizibilitatea, nici cand sunt mai prafuite. am montate pe masina si sunt foarte multumit, cel putin acum pe caldura cand las masina in parcare la servici, pentru ca las geamurile intredeschise, mascheaza bine, iar cand plec dupa ora 17:30, nu mor in masina de caldura smile.gif
brasil
atentie mare cand umblati pe la firele airbagurilor sa umblati cu borna scoasa sau macar cu sigurantele de airbag scoase
se poate declansa accidental si costa destul de mult sa fie pus la loc radmasa.gif
madkat
in plus poti sa trezesti cu un airbag peste ochi... radmasa.gif
ccris
Recomandarea cu borna scoasa e ok in principiu…pe de alta parte trebuie evitat cand e posibil deconectarea de la baterie pt ca se duc setarile calculatorului care retine modul in care a mers motorul in ultimii 1000-1500km, dispare probabil si log-ul de erori.

Eu am umblat la cablul ala si nu mi-a zburat nimic in fata, din cate stiu ala doar confirma ca scaunul respectiv este ocupat si permite deschiderea airbagului in cazul unui accident.

Cele scrise mai sus reprezinta parerea mea personala, nu va bazati 100% pe ideile astea, e foarte posibil sa fie gresite…
brasil
este foarte adevarat ce spui tu acolo legat de deconectarea bornei
in carte scrie ca trebuie scoase sigurantele acre se ocupa de airbaguri daca umbli la fire, cabluri sau zonele din jurul lor
cei care nu se pricep sa scoata siguranta (sigurantele) sunt sfatuiti sa scoata borna
calculatorul invata destul de repede noul mod de mers
carloss
SALUT! eu am aceeasi problema cu becul din bord AIRBAG nu se mai stinge, m_am uitat sub scaune sa vad daca era vreun fir dar degeaba, m-am dus pe tester si problema este la un fir din volan nu face contact !
Kostyn Twingo
Salutare oameni dragi si posesori de Twingo, am si eu aceiasi problema cu beculetul de airberg aprins pe bord ... ideea este ca eu am fost undeva la tara si m-am apucat sa curat bornele bateriei nestiind concesintele.( am uitat sa specific il am pe twingo de 3 saptamani iar carnet de un an si ceva luni), acum cum pot repara greseala si daca este aprins inseamna ca nu se ma i declanseaza doamne fereste in caz de probleme ?
Ovitzy
salutare....incearca sa pornesti de pe bord lateral in dreapta...bagi cheia acolo si il sucesti.......sau mergi cel mai bine la un service renault sa iti zica sa nu faci ceva boaca-na...numai bine.....sa ne anunti ce ai reusit sa faci
ionutz83
Daca un martor de defect este aprins in bord e clar ca pe sistemul respectiv este o problema. Specific sistemelor ce tin de sigurnata gen:abs,airbag,servodirectie,etc daca martorul este aprins acel sistem este scos din functie. Deci daca martorul de airbag este aprins in caz de un impact major airbagurile nu vor "sari". Cauzele pentru care se aprinde martorul pot fi multiple si fara o diagnosticare a calculatorului greu se poate poate spune despre ce e vorba. Poate fi contactorul rotativ de la volan, poate fi un contact imperfect la cablajul de sub scaun, etc. Fuguta in service biggrin.gif
Kostyn Twingo
Oameni posesori de Twingo ... inca nu mi-am rezolvat problema cu martorul de airbeg aprins, dar am sa ma duc saptamana asta la un service si am sa va comunic in scris rezultatul si mdul de rezolvare, poate va va fi de folos.Dar acum mai am ceva probleme de ordinul CIORDITORILOR, mi-au furat masca de oglinda de pe partea dreapta, daca aveti sau stiti de unde pot achizitiona piese de renault twingo raman profund indatorat.... si inca ceva, haideti sa organizam o intalnire a iubitorilor de twingo, stabilim locul si data si ne vedem sa vb. si sa schimbam live impresii si pareri.Bafta tuturor si drum asfaltat pe unde mergeti
bubalus
cum ati rezolvat problema cu martorul de airbag?
se pare ca si eu am aceeiasi problema
twingooo
QUOTE(carloss @ 11 Sep 2007, 16:23)
SALUT! eu am aceeasi problema cu becul din bord AIRBAG  nu se mai stinge, m_am uitat sub scaune sa vad daca era vreun fir  dar degeaba, m-am dus pe tester  si problema este la un fir din volan nu face contact !
*


in volan sunt doua lamele care fac contact...nu fire!ce mecanic ti-a zis?sa stiu sa ma feresc!
MIHAELY
va salut ,
am cautat prin topicuri ..dar se pare ca cel putin recent , un s-a confruntat cineva cu aceasta problema !!!
problema este ca de ieri seara martorul airbag , se aprinde dupa ce se sting celelante si sta aprins cu incapatanare , probleme nu am avut pana la ac
easta data cu becurile martor de pe bord.
in cartea masinii specifica clar : RENAULT Service :!!!!? blink.gif
98twingo98
Nu am twingo, dar stiu ca se poate ca senzorul din scaunul lateral sa fie fff sensibil. Verifica in primul rand ca pe scaunul de langa sofer nu este nimica. smile.gif
twingooo
bafta la reparatie
MIHAELY
Multumesc de sfat ,
asa am si facut , am umblat la firele de sub scaun si becul martor nu mai sta aprins , sper ca s-a rezolvat problema !!! biggrin.gif
tunderbird
QUOTE(twingooo @ 1 May 2009, 14:25)

capsa sau traiectul electric de la airbaguri
*




TRAIÉCT s. n. distanță de străbătut între două puncte determinate; traseu, parcurs. ♢ traseu liniar pe care se situează un mușchi, un nerv, o arteră etc. ♢ traiectorie. (< lat. traiectus, după fr. trajet)


Presupun ca este vorba de un cablaj electric si nu de o distanta electrica, traseu electric, traiectorie electrica.

Mihaely, ce ai gasit in neregula? Mufa cu murdarie si pinii oxidati, mufa decuplata, fire rupte?
psymax
si eu am aceeasi problema... candmut pozitia scaunelor de fata, mufele de sub ele fac figuri (probabil sunt pini de care spune tunderbird oxidati) si pac se aprinde martorul airbag in bord, dar trag de ele si se rezolva.

am citit pe undeva pe forum(poate chiar aici) o solutie pentru a evita pentru totdeauna aceasta problema: taiem mufele si le "trecem pe direct" cineva care are un letcon sau un pistol de lipit rezolva problema repede tongue.gif
MIHAELY
SALUT ..
pur si simplu am mai impins firele in mufa mai mare si alba, si se pare ca nu se mai aprinde dupa contact ..!!
periclee
salut baieti am si eu o intrebare mie se stinge si se aprinde martorul de la la airbag cum tre sa arate stins sau aprins icon_mrgreen.gif
twingooo
incearca sa aplici ce au incercat colegii de forum cu probleme similare si revino cu un post
Krisz_14
si la mine e mereu aprins martorul
m-am uitat sub scaune
eu nu am nici un fir.. ce as putea face?
twingooo
niciun fir poate insemna un scaun schimbat, lipsa airbagului lateral
MIHAELY
cauta mai bine sub scaun ... vezi pozele pe care l-eam postat mai sus blink.gif
Krisz_14
eu am airbaguri doar in fata
m-am uitat atent sub scaune si nu exista nici un fir, doar cel de la frana de mana
bubu782001
Chiar daca ai airbag-uri numai in fata, tot ai sub scaune cablurile de conectare.
Cablurile astea se duc la centurile cu pretensionare pirotehnica care fac parte din sistemul AIRBAG-SRP (System for Restraint and Protection).
Sistemul AIRBAG-SRP cuprinde urmatorul ansamblu:

Centuri (de fapt contactul de centura)
Pretensionarea pirotehnica a centurilor
Airbag-uri
Contactul dezactivare airbag pasager
Martorul de centura
Martorul de Airbag
Martorul dezactivare airbag pasager
Airbag-uri
ACU (Airbag Computer Unit)

Cand soferul nu are centura pusa, computerul de airbag, nu da voie sa se declanseze airbag-urile sau pretensionatorul pirotehnic de la centuri in caz de impact. Asta se intampla datorita contactului care este montat la centura soferului.
renotgo
Corect ! up.gif
hellcat
QUOTE(bubu782001 @ 1 Jun 2009, 12:13)
Cand soferul nu are centura pusa, computerul de airbag, nu da voie sa se declanseze airbag-urile sau pretensionatorul pirotehnic de la centuri in caz de impact. Asta se intampla datorita contactului care este montat la centura soferului.
*



Imi pare rau...sunteti informat gresit si invatati si pe altii gresit. Airbag-urile se declanseaza indiferent de pozitia centurii!
bubu782001
Din cate stiu eu proiectantii auto chiar au obligatia sa faca acest sistem conditionat de senzorul de centura. In conditiile unui accident FARA CENTURA corpul este logic proiectat in fata. Eee inchipuie-ti in forta de proiectie a corpului sa fii lovit in cap de ceva care are 300 km/h viteza (asta este viteza de declansare al airbag-ului). Sunt sanse sa-ti sara capul de pe umeri, sau sa-ti rupa coloana cervicala (mai precis gatul).
Senzorul de centura din cate stiu este direct comanda in computerul de airbag. Este posibil ca la unele masini sa fie legat "pe direct" insa unde e pus e normal sa fie asa.
Si tot asa este posibil sa ai dreptate - stii ma gandeam la o posibilitate: sa zicem ca masina este cumparata de o tara in care nu sunt reglementari cu privire la obligativitatea centurilor. Atunci acolo ce facem in conditiile unui accident? Nu mai sar airbag-urile. Este posibil totusi sa fie un banal click (o setare din UCE Airbag).
hellcat
Daca ai placerea lectureaza topicul asta http://forum.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=56069&hl=, unde eu, cmandrei si altii am discutat despre cum functioneaza un airbag.

La renault nu exista nici o legatura intre centura si airbag, sunt sigur 100%.

Nu stiu la alte marci de autovehicule, insa din tot ce-am citit nu am gasit undeva mentionata aceasta legatura.
Daca ai vreo sursa in care este prezentat vreun sistem de siguranta in care airbag-ul ia in calcul si centura poti sa-l prezinti.

Insa pana atunci airbag-urile se declanseaza independent de centura!
bubu782001
Nu am negat. Este foarte posibil (sincer mie mi se pare si normal ca sistemul sa nu depinda de centura).
renotgo
Eu am cartea tehnica a masinii si acolo scrie foarte explicit despre rolul centurii in declansarea airbag-urilor .La Renault Twingo centurile au 100 % legatura cu declansarea airbag-urilor . smile.gif
bubu782001
Asa stiam si eu...scrie ceva si in manualul pe care l-am postat pe forum (e in italiana insa). Sincer nu mai ma contrazic cu nimeni. Totusi am auzit si situatii in care airbagurile au sarit la masina fara purtarea centurilor.
Nici nu mai stiu pe care sa o cred. Toata treaba e sa nu se ajunga la airbag-uri pana la urma.
Parerea mea e ca nu trebuie sa nastem o polemica din asta. Oricum cel mai bine e sa purtam centura. Povestile de genul ca "daca nu avea centura scapa...", ma fac sa ma intreb la ce nivel de inconstienta se ajunge. Pai ganditi-va in cazul unei viteze de 80km/h la un impact, 100% "rupi volanul" cu capul sau cu pieptul daca nu ai centura. Intr-adevar in cazul unei plonjari in apa, centurile ar putea creea probleme. Insa la noi nu prea am vazut din astea. Depasiri pe contrasens, adormiti la volan, derapaje in curbe periculoase, si alcool. Pe scurt: purtati centura ca intr-adeva salveaza viata. In rest noi sa fim sanatosi.
renotgo
smile.gif
hellcat
QUOTE(renotgo @ 1 Jun 2009, 20:46)
Eu am cartea tehnica a masinii si acolo scrie foarte explicit despre rolul centurii in declansarea airbag-urilor .
*


Dar acest aspect nu inseamna faptul ca airbag-ul nu se declanseaza daca centura nu e pusa. Poti sa fii gica contra cat vrei tu.

In manualul meu de clio scrie asa: "Airbag-ul si centura sunt 2 componente ale aceluiasi sistem de securitate. Este obligatorie purtarea centurii. In caz contrar va expuneti la riscuri majore in cazul unui accident. IN ACELASI TIMP CRESTE SI RISCUL RANIRII DATORATE UMFLARII AIRBAG-ULUI."

Discutia ca centura e esentiala in protectia in caz de accident si ca airbag-ul nu mai are nici o eficienta e alta.
renotgo
Intrebare ! In caz de accident ,soferul nepurtand centura ...ce ajuta la declansarea airbag-urilor ?

O ruda a mea are un Suzuki Swift si acum ceva timp a avut un "mic" accident ,n-a purtat centura ...nu s-au declansat airbag-urile ...impactul a fost frontal . huh.gif


Era vorba de legatura dintre centura si airbag ...Ce spui ,este vreo legatura intre cele doua ...? smile.gif
bubu782001
Am o idee ca sa linistim spiritele. Postez schemele originale de la Renault Twingo la sistemul airbag SRP respectiv sistemul contactului de la centura.

Deci avem 2 scheme:

1. Schema sistemului Airbag-SRP
2. Schema circuitului de la contactul de centura.

Legenda schema sistem Airbag-SRP:

260 - Panou sigurante si relee habitaclu
899 - Airbag volan
860 - Contact spirala airbag volan
757 - Pretensionator pirotehnic centura sofer
758 - Pretensionator pirotehnic centura pasager
1414 - Contact dezactivare airbagb pasager
295 - Bloc martori (martor dazactivare airbag pasager)
645 - UCH (Unitate Control Habitaclu)
295 - Bloc martori (martor defectiune sistem airbag/SRP)
225 - Priza diagnoza OBD
756 - ACU (Airbag Computer Unit)
1026 - Airbag lateral sofer
1027 - Airbag pasager
1028 - Satelit lateral sofer
1029 - Satelit lateral pasager
1250 - Masa airbag pasager

Schema aditionala alimentare pretensionator (schema din dreapta jos)

774 - Alimentare pretensionator centura
757 - Pretensionator pirotehnic centura sofer


Legenda schema circuit contactul de centura:

295 - Bloc martori (martor centura)
333 - Contact centura sofer


Deci in concluzie se pare ca nu are nici o legatura contactul de centura cu sistemul airbag (singura conexiune nedocumentata pe care o are contactul de centura este cea cu UCH-ul pentru avertizare sonora cand nu porti centura).
RadNoise
srp la renault, srs la mercedes si alte marci este un sistem de "protectie" care declanseaza airbagurile doar daca soferul/pasagerii poarta centura.
masinile care nu au sistemul srp/srs declanseaza in caz de impact airbagurile si fara ca centura sa fie purtata.
de regula aceste sisteme s-au instalat pe masini care in caz de impact au tendinta de a arunca soferul spre parbriz (peste volan, nu in directia acestuia. ex: dube, van-uri etc.) dar nu este o regula. pt genul respectiv de masini a fost gandit sistemul, dar unii constructori au considerat ca este util si pt restul modelelor.
catalin_bv
salut
am o noua prblema mi sa aprins pe bord martorul pt. airbag , cine imi spune unde e mufa de diagnoza la twingo?
R19/16v
Un test Clip ai facut?
bubu782001
Mufa de diagnoza pentru Twingo cu motor C3G (pana in Iulie 1996) se afla in compartimentul motor - pentru detalii consultati prima poza atasata.

La Twingo fabricate dupa 1997 mufa de diagnoza este in spatele mini-torpedoului din stanga soferului, pe panoul de sigurante habitaclului. De data asta mufa este OBD2 compliant - pentru detalii consultati a 2-a poza atasata.
dj_tzk
Si eu am aceeasi problema ... am un fir sub scaunul soferului , respectiv sub scaunul pasagerului ... mufele sunt deconectate . Le-am conectat dar degeaba ... care ar fi problema ? Airbag-urile nu au fost sarite . Ciudat este ca am trecut si RAR-ul cu acel martor aprins in bord .
bubu782001
Rar-ul nu se leaga de alea. Vezi pretensionatoarele pirotehnice de la centuri (centurile fata) sa nu ai vreunul sarit sau mufa scoasa (contact imperfect).

Martorul ala indica o anumalie pe sistemul de airbag / pretensionatoare pirotehnice centuri
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.