Se cumpara una bucata filtru de aer original Renault cod reper: 82 00 371 661.
[attachmentid=54543]
Avem nevoie de urmatoarele scule: O surubelnita cu cap adaptor pt urmatoarele bituri: cruce, Torx nr.27, tubulara nr.10. Eu astea le-am folosit.
Se trece la treaba si anume:
- se ridica capota motorului.
- asa cum se vede in imaginea de mai jos, se scot piulitele 1, 2, 3 cu tubulara de 10.
- se indeparteaza chederul 4
- se ridica tragand usor in sus de capacul de plastic 5.
[attachmentid=54545]
- dupa indepartarea capacului de plastic 5, se poate observa in imaginea de mai jos o portiune de tabla prinsa in surubele 5 si 6. Se scot cu ajutorul tubularei de 10.
[attachmentid=54546]
- se trage tabla usor orizontal in fata, avand acum acces mai usor in identificarea suportului ce contine filtrul de aer (in poza de mai jos - 9).
- urmatoarea etapa presupune indepartarea capacului ce acopera bateria prin scoaterea surubelor 7 si 8, cu ajutorul surubelnitei torx 27.
[attachmentid=54547]
- cu ajutorul unei surubelnite cu cap cruce se scot surubele 9 si 10, cele din imaginea de mai jos.
[attachmentid=54548]
- se scoate prin tragere in sus suportul ce contine filtrul de aer. Cam asa arata un filtru dupa 15k km (negru cu tot felul de mizerii - frunze, muste, etc) in comparatie cu unul nou.
[attachmentid=54549] [attachmentid=54551]
- se va curata in interiorul cutiei unde a fost filtrul de aer cu un aspirator.
[attachmentid=54550]
- se monteaza la loc filtrul cel nou in suportul lui si se introduce inapoi in cutia lui ca in imaginea de mai jos.
[attachmentid=54553]
Acum se reia procedura in sens invers. Dupa montarea filtrului in cutia lui, se va monta capacul ce vine peste baterie, pe urma portiunea de tabla, pe urma capacul de plastic, iar in final vine montat chederul.
Sper sa fie de ajutor acest tutorial. Mie mi-a luat cam 20 minute asa incet ca si batranii, nu m-am grabit deloc.
Atentie la surube si piulite sa nu le pierdeti si strangetile cu simt de raspundere.