Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Poza motor Twingo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
Pages: 1, 2
brasil
salut tuturor
as avea nevoie de o poza cu prinderea motorului de twingo pe partea dreapta a masinii
am fost la mai multi vanzatori de piese si nimeni nu a reusit sa-mi gaseasca tamponul pe care il am eu pe masina
si daca nu-l schimb imi zbarnie totul in interior intrucat cauciucul de amortizare e aproape rupt
am sa atasez si poza tamponului pe care il am montat pe masina dar care nu seamana cu ce e dat in catalog nici ca forma si nici ca prindere
masina este din 98 cu motor d7f
multumesc anticipat celor care ma pot ajuta
R19/16v
zi-mi primele 7 caractere de la seria sasiului.
brasil
VF1C068
dar sa stii ca am cautat suportul asa cum spui tu
uite si o poza cu singurul suport gasit si dat pentru acest motor
pozitia 7
m-ar ajuta foarte mult o poza sa vad cum se prinde pe motor acest tampon
brasil
am rezolvat
multumesc tuturor
brasil
am gasit suportul motor cu 330 RON si l-am montat
pentru cei care intampina o problema asemanatoare
suportul se gaseste cu preturi variind intre 240 si 600 RON
si se gaseste si pe cod de producator nu numai pe cod original
salutari tututror
_182_

zbarnaitul in interior de care zici este o vibratie care se simte numai la relanti ?
de unde anume ai cumparat suportul ?

stii cumva cati suporti de motor are twingo in total ?

merci!
brasil
In total sunt trei suporti motor
l-am cumparat de la un magazin de piese
masina vibra toata la decelerare
bubu782001
Salut si eu am o vibratie naspa si suparatoare in masina (vibreaza tot bordul , volanul si chiar si oglinda din dreapta).
Sa fie tot de la tampoanele alea? Mentionez ca vibratia este sesizabila in special la relanty. In timpul mersului sau la accelerarea motorului pe loc, dispare acea vibratie.
Daca mai am ceva in torpedou (din ala tip plic ca am AC) sau daca pornesc AC-ul..e circ in masina - zornaie totul ca la balamuc.
Ma enerveaza la culme tremuratul ala si nu stiu exact de la ce poate fi.
Motorul merge foarte rotund deci nu prea ma gandesc sa dau vina pe el iar testul de diagnoza arata ca este ok.

Pe partea dreapta a masini vibratia este mai accentuata spun ca vibreaza oglinda iar cand ating usor portiera - aripa pe acolo se simte "la mana".

Pe partea stanga vibratia este mult diminuata (cea dinspre cutie). Tind sa cred ca tamponul ala din dreapta este cam dus. Oricum in acest caz i schimb pe toti 3 ca daca tot fac o treaba sa o fac ca lumea.
brasil
@bubu782001
sfatul meu este sa scoti scutul si sa pui un cric sub motor sa-l sprijini
dupa aceea sa iei o cheie de 16 si sa desfaci suportul din partea dreapta a masinii din cele 4 suruburi (dureaza 1/2 h operatia asta) si te poti edifica
suportul din stanga il poti vizualiza mult mai usor uitandu-te pe sub spoiler
nu te sfatuiesc sa-i schimbi pe toti pentru ca o sa te coste mult
eu am dat numai pe cel din dreapta 350 ron iar cel central 170
cel mai bine sa incepi diagnoza de la suprtul din stanga, apoi cel din dreapta(masinii) si ultimul, cel central
cel mai probabil cel din dreapta e rupt dupa simptomele pe care le prezinti tu
astept sa ne spui ce ai facut
K-PAX
se pare ca problema asta e destul de frecventa...a mai zis si bog19 ca a avut si el aceasi problema.
bubu782001
Multumesc mult baieti. Intrebare: Din cate am observat, cel din stanga dreapta (din dreptul distributiei) pare intreg. Ma intreb NU e posibil cauciucul ala de dedesubt sa fie plastificat? Daca nu mai aiba proprietatile de elasticitate specifica si a devenit mai rigid nu e posibil sa induca in caroserie acea vibratie? ca daca era rupt ajungea sa troncane sa se auda zgomote urate nu?
brasil
cel din dreapta(din dreptul distributiei) nu-l poti vedea pana nu-l dai jos
la mine era rupt jumatate si nu troncanea
doar zbarnaia toata masina la ralanti
desfa-l dupa cum am explicat mai sus si ai sa vezi
bubu782001
Multumesc inca o data mult de tot. O sa ma uit maine seara. Pe la 18 - 19 cand vin de la servici. Problema e ca nu am tubulara de 16, o sa trebuiasca sa-mi cumpar una. Am o din aia cu clicket si am sa iau doar un prelungitor si capul de cheie de 16.

Mda deci am revenit cu informatii valoroase. Referintele OEM de la aceste tampoane pentru cei ce vor sa le schimbe in viitor.

tamponul din dreapta (situat pe partea cu distributia)
8200025319 (motor D4F)
7700412094 (motor D7F)

tamponul din stanga (situat pe partea cutiei de viteze)
7700425709 (cutie manuala)
770411946 (cutie automata)

tamponul central (situat in spatele motorului)
7700425711 (identic la motoarele D4F / D7F)

Din cele aflate de pe forumuri si alte discutii am inteles ca la aceste motoare tamponul din dreapta este responsabil de vibratiile astea. Deci pe scurt se va schimba acest tampon si de data aceasta Twingo nu va mai "tremura de frica" tongue.gif .
bubu782001
Intrebare de nota 1000000:

Cine poate sa-mi dea un hint de unde pot gasi acel tampon (cel din dreapta) de la Twingo cu motor D4F?

Tamponul asta este diferit de cel de la motorul D7F. Am incercat la Unix Auto Romania si au doar pe cel din stanga si pe cel central insa ala din dreapta nimic. Intentionez sa le schimb pe toate 3 insa primul pe care as vrea sa il schimb este cel din dreapta, ca ala este raspunzator direct de vibratiile alea enervante si este si cel mai scump dintre toate. In august o sa le iau si pe celelalte doua.

Aaa si colac peste pupaza mi sa rupt si o fisa de bujie, sa frecat de ceva si sa uzat pana sa facut praf. Si cum domnii de la Renault au fost foarte inteligenti si au lipit fisele in bobina la acest tip de motor...rezulta schimbarea bobinei cu tot cu fise. Si uite asa se mai duc 360 ron..ca doar stateau prost in buzunar.

Deci in final repet intrebarea:
Unde pot gasi tampon motor dreapta pentru motorizarea D4F ?
K-PAX
@bubu am avut si eu o problema asemanatoare, cu fisa de la bujie. doar una din ele era stricata si imi tremura masina goaznic. cand leam schimbat a zis mecanicul ca trebe schimbate si bujiile si fisele... zicea ceva ca bujia care nu mergea a stat prea mult sau ceva de genu'. Dar dupa a mers masina lux. eh... bafta
si cat mai putine reparatii tongue.gif
bubu782001
Sa stii ca ceva mi-a trecut prin cap. Adica tremuriciul ala sa fie datorat de la o scapare la masa de la respectiva fisa (scanteie + detonatie proasta). Acuma a ajuns la faza in care sa nu mai mearga deloc. O sa vad. Daca este doar din cauza bobinei atunci este NUMAI de bine pentru ca am gasit si mai ieftina bobina cu fisele respective la cca 260 ron.
brasil
@bubu782001
da-mi te rog vin-ul tau sa vad daca gasescpe undeva pe aici un tampon motor pentru d4f
si spune-mi de unde esti sa vedem daca gasesc cum ajunge la tine
bubu782001
Nu stiu la ce ti-ar trebui VIN-ul masinii ma rog...stiu doar inceputul acestui cod VF1C06C05. Oricum restul codului tine de seria masinii (ultimile 8 caractere).

Acest cod VF1C06C05 i-ti da urmatoarele informatii:

VF1 - Indica faptul ca este o masina frantuzeasca produsa de renault- (Voiture Particuliere France Renault)

C - Indica faptul ca autoturismul are 3 usi

06 - Indica faptul ca este un Twingo

C - Indica faptul ca are motorizare D4F

05 - Indica faptul ca are cutie de viteze BV5

Din cate am cautat NU AM GASIT decat original renault.
Dupa multe investigatii am aflat ca tamponul asta este facut de firma SASIC (este o firma frantuzeasca ce lucreaza cu renault) si are codul 4001743 (codul SASIC). Exista si la noi o firma importatoare de piese SASIC.

SC VALTICA COM IMPEX SRL.
Adresa: B-dul Iuliu Maniu nr. 71 Bloc 4 scara 3 apt 122 Sector 6
Tel: 0744 653 113

Oricum daca gasesti si tu brasil e numai de bine dar nu pot promite ca il iau sigur (un raspuns 100% sigur o sa il dau sambata sau duminica cand o sa dau tamponul jos si o sa vad ce e acolo).

Multumesc mult.

PS daca poti sa aflii ceva nu e problema (daca e busit tamponul il schimb nu merg cu ea asa). Sunt din Constanta insa locuiesc in Bucuresti happy.gif - deci Bucuresti.
brasil
uite poze de la motor d7f
bubu782001
Uite am revenit si eu cu pozele de la tamponul din dreapta motor D4F.

Se pare ca ar fi la fel..cel putin asa arata..cand este montat. Cer parerea altor useri de pe acest forum sa confirme daca este asa (sa fiu mai sigur).
K-PAX
Pare a fi la fel ... dar poate nu e la fel la dimensiuni... distanta intre suruburi/gauri...
Mersi wink.gif

28 Jun 2008, 23:47:
si apropo smiley asta care ar trebui sa traga cu ochiu nu prea pare fericit desi ar trebui radmasa.gif
bubu782001
1. Sunt la fel

2. Al meu este intact, impecabil..tot ce se poate spune adica pe scurt... NU TREBUIE SCHIMBAT.

3. Happy end.

PS sa vad acuma cum il pun inapoi ca de scos a fost easy.

Multumesc mult baieti. Cred ca vibratia de la ralanty se datora aprinderii proaste pe cilindrul 2.
brasil
Nu uita sa pui pozele...
bubu782001
Aaa am uitat sa va zic. Acuma pleaca foarte bine (am schimbat bobina aia cu probleme). In momentul asta problema sta cam asa: NU MAI vibreaza la relanty in schimb cand bag aerul conditionat iar apare vibratia mai sus mentionata si motorul parca se tureaza mai mult. Ma gandesc sa nu fie "obosit" cauciucul ala de la tampon (chiar daca este intact) sa fi pierdut proprietatile de elasticitate si sa fi devenit rigid? Sa ii schimb pe toti 3? Nu stiu unde sa o duc (la ce mecanic) unul bun sa zic asa. Pai daca ajung sa bag atatia bani in masina asta o sa ma bage in boala. Sau este careva dintre voi care se pricepe sa "citeasca" anumite simptome de genul asta? Mi-a zis unul cica sa schimb sondele lambda (astea stiu ca apar cu probleme pe diagnostic ..de ce sa le schimb asa de aiurea?) In plus mi se pare motorul cam zgomotos...asa suna normal motorul pe 16v ? big_wheel.gif

Ps tamponul a fost spalat in prealabil ca sa pot observa cu usurinta orice evenuala problema (eventualele "umbre" sunt de fapt pete de de apa inca neevaporata).

Eu unul zic ca este impecabil tamponul.
MSn
Parerea mea e ca nu prea e impecabil tamponul ala smile.gif

Uite cum arata un tampon bun, fata de al tau.

Tabla aia in care intra surubul de prindere, trebuie sa faca parte din tampon, adica e prinsa de tampon cu 2 nituri. dry.gif

Ieri cand am schimbat distributia, am constatat ca am tamponul rup din cauciuc si tabla aia desprinsa din cele 2 nituri.
bubu782001
Al tau ala cu nit-uri este aftermarket sa stii.
Am mai vazut din asta la cineva cand a schimbat acel tampon - iar diferenta dintre al lui original (care de fapt era uzat - nu rupt) si cel aftermarket era ca cel aftermarket avea tablita aia prinsa cu nituri.

Si unde vezi tu la mine tamponul RUPT din cauciuc?

Iti recomand sa te uiti pe pozele de la mine si de la brasil (cele facute pe masina) si arata-mi tu pe tabla aia vreo URMA de gaura de nit - se presupune ca ca daca ar fi avut nituri ar trebuit sa ramana macar gaurile in tabla aia nu?

Cum arata un tampon BUN? Ce are prost al meu si il mananc - urme de apa (ca il spalasem), tabla aia? Fii serios..

Eu zic ca ce ai tu in poza arata de 100 de ori mai nasol lucrat decat de am eu. Nu compara o piesa aftermarket cu una de origine.
MSn
Nu zic ca ar conta foarte mult ca e prinsa sau nu tabla de tampon, doar ca asa trebuie sa fie, si daca tabla aia s-a rupt din nituri, atunci motorul a fost lovit de ceva si impins in sus spre capota. (am patit eu. si baia de ulei o am putin indoita)

Nu stiu daca la alea ce le-ai vazut tu, nu au fost si alea rupte....
La mine sa vede clar ca sunt rupte.
Tamponul asta rupt e original si am facut comanda de altul nou la reprezentanta, iar poza atasata este de pe net, dar cu siguranta ca si tamponul nou are tabla aia fixata de el (vedem cand il primesc)

Nu am spus ca ai si tu tamponul rupt din cauciuc, ci eu il am rupt, la tine doar vada ca tabla nu este prinsa pe tampon prin acele nituri.

In fine, am vrut sa se stie cum arata un tampon ok.... si nu sa supar pe cineva tongue.gif
bubu782001
Deci, logica este alta...DACA in tabla nu sunt gauri de nit, de unde naiba sa vezi tu nituri? Uita-te si la mine si la brasil. Eu, l-am dat jos pe al meu din alte motive - credeam ca are o problema (intre timp am gasit problema - nu avea nici o traba cu tamponul - evacuarea rasufla tongue.gif )
"Asa trebuie sa fie" radmasa.gif ai ca esti tare... radmasa.gif

Dar nu ma superi absolut deloc tongue.gif ideea e ca nu vad logica acelei chestii (in sensul ca ar fi mai bun sau mai rau).

La mine se vede clar ca nu sunt gauri de nituri.
Poate or fi versiuni OEM si FARA si CU nituri (probabil depinde de motorizare, de an, de alegere facuta de Renault la momentul respectiv samd).
Insa nu poti spune ca nu este impecabil doar pentru faptul ca difera fata de al tau - impecabil ma refer la faptul ca nu prezinta defectiuni si este ok dpdvd constructiv.

Mai pune problema si ca Twingo dupa 2000 este phase 3 care prezinta diferenta fata de phase 2 (cum este al tau). Poate asa o fi...
dany_ing3r
msn cat ai dat pe tampon?
ca se prea poate sa fie si mie dus tamponul ala.
cateodata imi baga niste vibratii sanatoase in masina (de obicei in viteza I la urcare) si il banuiesc ca ar fi de vina.
deocamdata la unix am intrebat si e cam 350 de ron(asta fara sa am codul lui) si apoi m-am uitat si pe site la ei si e la 500 ron (dupa codul de original ce e pus aici pe site).
la dezmembrari am gasit la 200 de lei dar mi se pare cam mult.
MSn
Momentan am lasat la reprezentanta Renault un avans de 200 lei ca sa aduca piesa.
Am inteles ca ar costa in jur la 550 lei.
danvespa
Si eu am vibratii puternice in caroserie, la decelerare mai ales si la turatii joase, sau cand e motorul rece. M-am urcat si in alte Twingo-uri si la unele vibra la altele nu. Se poate ca asta e boala lor. Daca insa se rezolva cu schimbarea tamponului, atunci te rog mult anunta-ne, caci si eu as fi bucuros sa scap de problema daca se poate. Apropo ai spus ca ai observat ca e rupt dupa ce l-ai dat jos, insa pana acum dadea vreun semn ca ar fi ceva in neregula cu el, gen vibratii in caroserie?
MSn
Nu pot spune ca am vibratii la caroserie, poate putin, dupa ce am derapat intr-o curba, cu viteza (zapada cam de 1-2 cm pe carosabil) si apoi pe contra-sens, dupa care intr-un sant de cam 30 cm de pe marginea drumului, (dar am ramas cu roata stanga din spate la 1,5 m ridicata de sol) si atunci cred ca s-a rupt tamponul (o sa pun poze cu el dupa ce il inlocuiesc)

Am simtit insa bataie puternica in dreapta cand dau prin cate o groapa mai maricica la roata din dreapta, insa nu stiu daca e de la tampon sau de la flansa amortizoare, care avea joc mare cand era masina pe elevator.

Am schimbat ieri si flansa amortizoare, dar nu am mai nimerit gropi, si nici nu prea circul cu masina (prefer bicicleta) pe traficul infernal de aici din oras.

Doar la anumita turatie, imi vibreaza bordul, dar la decelerare sau turatii joase, nu.

In poza e tamponul vechi rupt care il am si acum pe masina pana il primesc pe cel nou.
MSn
Azi am schimbat tamponul dreapta motor.
Va atasez poze cu cel nou si cu cel vechi rupt si cauciucul se vede clar ca e imbatranit.
433 de lei a costat, la reprezentanta Renault de pe Calea Sagului.
bubu782001
Ai dat bine pe el. La Unix era 355 ron insa pentru diferenta de 80 ron merita sa iei unul de origine (parerea mea).
Tamponul meu cand l-am verificat nu era rupt asa. Se si vede in poza ca are cauciucul ok si nu e crapat (semnele clasice de imbatranire ale cauciucului).

In fine...eu nu o sa il schimb pe al meu pentru tablita aia..

Daca e neaparat sa o vad fixata, se poate rezolva foarte simplu.
Unde erau niturile alea, dau 2 gaurele in aluminiu (5-7mm adancime maxima, pe diametrul original al niturilor), le trag frumos un filet cu o filera si fixez tablita aia cu 2 surubele. Si ca treaba sa fie "profi" facuta, dau un sanfren la gaurile alea 2 din tablita aia, in asa fel ca suruburile sa fie cu capul ingropat sa nu incurce la montaj. Job done! Treaba de maxim o ora (cu tot cu demontatul si remontatul).
Yorick
Salutare tuturor!

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un raspuns?

Cum se numeste acest furtun,unde poate fi gasit si la ce pret.

Ps. Am sa revin cu prezentarea masinii.Mai am cateva intrebari dar inca sap pe forum dupa raspunsuri. smile.gif
bubu782001
Ala este un furtun de admisie aer. Un tub chior, gol.
Si cu el si fara el, la fel merge motorul. El intra in carcasa filtrului.
Ce ai cu el, de ce vrei sa il schimbi ? Daca cumva este rupt (se desfasoara) poate fi lipit foarte frumos cu prenadez, de zici ca nu a fost desfacut vreodata.

Ce vad eu in poza aia...? Tu ai motorul de 1.0 16v - adica D4D (999cmc) ?

E prima oara cand vad unul... laugh.gif
Yorick
Ei bine tubul ala chior biggrin.gif eu nu il am!
L-am gasit desfasurat si incarligat pe galeria de admisie.Cum a ajuns acolo....nu ma intrebati laugh.gif Totusi,fara el trage aer cald si se cam incalzeste masina.

In ceea ce priveste motorul,poza am luat-o de aici de pe forum.Motorul meu e de 1,2 16 V.
bubu782001
Deci stutul ala de plastic care intra in carcasa filtrului inseamna ca il mai ai.
Te invat eu cum se face:
Vezi un aspirator care vrea cineva sa arunce si ii iei tubul ala. ESTE THE BEST !!! Si arata si foarte bine (crede-ma). Eu chiar caut unul din ala - arata fain tare.

Daca nu, cauta pe la Solenza / DSN sau Clio. Toate pe 1.4.
Au toate tubul ala si este si mai lung (cam dublu). Il tai dupa cum vrei tu. Vezi aici la o DSN http://images04.olx.ro/ui/2/29/16/24302316_2.jpg
Yorick
La el ma gandisem si eu,doar ca as vrea sa arate a original.Ca sa nu mai vb ca nu a trecut mult timp de cand am aruncat aspiratorul cu totul.Dar....asa e....ai nevoie intotdeauna de ele cand nu le mai ai.Murphy asta.... blink.gif

Totusi daca trece cineva pe la dezmembrari inainte sa ajung eu sa puna o intrebare si pt mine daca nu e cu deranj prea mare.

Merci inca o data Bubu!
bubu782001
Pentru putin.
Yorick
Doamneee..inca mai rad...
Am sunat acum la un parc de dezmembrari.Stiti cat mi-au cerut pe furtunul ala "chior"(vb lui Bubu)???

150 leiiii blink.gif
dj_tzk
smile.gif)))))))) doamne .... pune si tu un furtun oarecare ... smile.gif)) dar sa se potriveasca pe gaura ... mare folos nu are ...
Yorick
Folos are.Incearca sa mergi fara el sa vezi cat de tare se incinge motorul.
Pana gasesc un furtun de aspirator am zis sa caut..si cum cine cauta..gaseste... radmasa.gif

Ps - daca ii pun furtun de aspirator asta inseamna ca twingo e aspirator de femei biggrin.gif
bubu782001
ALO Yorick - racirea la motor NU este facuta prin aerul aspirat. In nici un caz.

Pur si simplu ti se pare ca se incinge mai tare daca nu are ala...

Poti sa pui tuburi si furtune cate vrei - ca la Trabant, sa o faci soba radmasa.gif ca la fel se va incinge.

Sa stii ca motorul asta LA RELANTI, se incinge FOARTE tare. Este logic pentru ca racirea este deficitara cand masina stationeaza. Numai in mers se raceste bine motorul.

PS e valabil cam pentru toate motoarele asta.
renotgo
Cu ajutorul acelui furtun se evita aspirarea aerului incalzit de langa motor .Aerul cald si foarte cald este mai sarac in oxigen si cum motorul are mare nevoie de oxigen pentru a da randamentul mult asteptat de noi, furtunul isi face corect treaba mai ales pe timpul verii .
Yorick
Adevarat grait-ai @renotgo smile.gif

Ideea e ca am observat ca se incing foarte tare sinele de la scaune.Nu cred ca e normal.
Are cineva vreo idee la ce ar trebui sa ma uit/verific?Se intampla si la noi la fel?

bubu782001
Daca se incing tare alea inseamna ca ai dereglat traseul de la evacuare - sta prea sus. Sau ai probleme cu ecranele alea termice (vezi daca le mai ai).
Yorick
Prea sus?Adica prea lipite de masina?
Cat despre ecranele termice ma declar batut.Chiar nu stiu despre ce e vorba.Poate cineva sa puna o poza la traseul de evacuare si ecranele termice sa-mi dau si eu seama unde sunt?
Cu multumiri,

Yorick.
bubu782001
Uite tabla aia argintie de aluminiu, este ecranul termic (sau scut termic ii se mai spune).
Si da la Twingo apare aceasta problema (prea sus sau prea jos evacuarea) din cauza faptului ca exact in acea zona (sub scaune) este suspendata iara acolo se afla o imbinare. Practic toata linia de evacuare este prinsa in 3 puncte.
Unul este la racordul flexibil de la iesirea din saxofon, urmatorul se afla cam la jumatatea distantei dintre toba de detenta (toba mica) iar ultima se afla dupa toba mare. Toate segmentele (2 la numar) sunt aflate intre aceste 3 prinderi.
MIHAELY
Poate te lamuresc pozele astea..:
(la un schimb de ulei m-am distrat putin cu telef....pe sub masina)biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.