Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rodaj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Paranoia
De vreo saptamana sunt fericitul posesor al unui Megane. A fost o trecere cam brusca, ce-i drept, ultima masina fiind un Matiz. Si m-a cam luat valu' sofer1.gif ... adica... am cam uitat de rodaj si i-am "ars" vreo 130-140 de vreo doua ori si de mai multe ori sigur am depasit 2000-2500 ture 017.gif

Credeti ca o sa-mi afecteze garantia in vreun fel? Promit ca nu mai fac frustrat.gif

Si pana la urma, de ce trebuie facut acest rodaj de 1000km?

mister
numele tau spune tot. stai linistit. nu s-a intamplat nimic. in schimb, nu abuza.
orice motor nou are nevoie de "putina liniste". dupa, "scandal la greu".
traffictours
Se zice ca motoarele moderne(noi) vin deja rodate din fabrica, dar in primii 1500-2000 de km e de preferat sa fie menajat, cu cat se respecta acest principiu, cu atat i se va prelungi "viata".
Cypher4laguna
nu numai motoarele se rodeaza, ci si piesele din trenul de rulare...

paranoia, inteleg ca ai chef sa o calci, nu patesti nimic ca ai calcat-o putin, dar las-o mai moale, nu pentru revizie, ci pentru tine.

oricum ocazional mai poti depasi fara griji indicatiile fara griji la garantie, dar cum o tii asa o ai! tongue.gif
FireChief
la mine rodajul din carte este 1500 km ,maxim 2500 de ture....ocazional poti sa te duci si in 3000....ocazional
pablo
si numai dupa ce s-a incalzit motorul
Paranoia
Multumesc pentru sfaturi.. o sa-ncerc s-o las mai moale de acum wink.gif
octav99
stai linistit din punct de vedere mecanic nici o problema nu o sa ai
DAR tocmai pt. cei ca tine exista acel ''rodaj'' pt. a te obisnui cu comenzile masinii si cu masina in general
majoritatea cumparatorilor de masinii sunt dornici sa vada ce pot noile achizitii si nefiind obisniuti cu fiecare chichita a masinii ii vezi pe stalpi sau pe camp
motoarele nu mai au nevoie de rodaj sunt alezate din fabrica la cota de lucru normala de asta si lipsa uleiuluim de rodaj sau revenirii la revizie pana in 1000-2000 km ; asa ca obisnuieste cu masina , cu comenzile ei si apoi da-i blana cat vrei , dar pe autostrada nu in oras
sa o stapanesti sanatos! smile.gif
RS/STI
Heiiiii usurel cu rodajul nu conteaza, de ce la schimbarea setului de segmenti conteaza asezarea pistoanelor in aceleasi camasi de unde au fost scoase? Se formeaza o uzura pe pistoane si camasi iar aceasta uzura conteaza. In afara de motor mai avem si o cutie de viteze . La subaru se recomanda un rodaj de 1500km , la turatii diferite si in trepte de viteza diferite. Si vorbind despre frecari , placutele de frana Ferodo Racing 2500 dupa montare ........se face rodaj !!!! si se incepe cu franari de la 70km/h aplicandu-se progresiv o forta de franare incepand cu 20% dintr-o franare puternica.
Apropo, cel mai bun rodaj se face fara bujii, pe banc, se numeste rodaj la rece ( restul componentelor motorului sunt in functiune)
Asa zisul rodaj care se face in uzina ( cel putin la Pitesti) este de aproximativ 1-3min la 3000r/min , care este o proba a motorului pentru a vedea daca lucreaza in parametri normali
octav99
@rs/sti
este vb. despre o masina cu motor nou nu una careia i se face segmentarea ,cat despre rodaj pe banc la vw, audi ,mercedes ,renault , alfa si multe altele nu exista asa ceva ,totul este alezat la cote de functionare normale; la dacia se poate sa fie cum spui tu !
FederalMogul
Prietena mea si-a luat un Ford Fiesta 1.4 TDCI noua nouta. Cand a venit avea vreo 8 km si curios sa vad cum merge am facut un drum TM-Arad. Nu am tinut cont absolut deloc ca masina e noua si ar avea nevoie de rodaj. Ba dimpotriva am fortat-o la maxim sa vad ce poate; poate 170km/ora si are o vlaga la peste 4000 rot... de speriat tongue.gif . Acum masina are 3000 km si tot asa se merge cu ea (asta cand conduc eu) si nu are nici cea mai mica problema. Deci faza ca nu trebuie depasiti 2500 de ture in primii 2000 km este o mentalitate de conducator de dacie veche. Pur si simplu te duci la dealer iei masina si te duci sa vezi ce poate.
OVIDIUS
Scrie clar in cartea tehnica ca rodajul este necesar. Nu stiu la ce "mentalitate de Dacie" te referi, dar daca vrei sa ai o masina buna, "vezi ce poate" dupa rodaj. Daca tu nu ai avut rabdare, treaba ta. Dar rodajul se face si asa e normal. Pe langa rodaj este recomandat sa nu se puna frane puternice, sa nu se tureze foarte mult motorul si sa nu depasesti frecvent 3000 de turatii. Problema fiecaruia daca vrea sau nu sa-l respecte. Asa cum, pana la urma, aruncam sau nu la cos o hartie...
octav99
@ ovidius
sa-mi arati si mie porschele care are nevoie de rodaj radmasa.gif , sau ala e avion si nu are nevoie de asa ceva?
poseidon06
Am si eu o intrebare prosteasca: la masinile echipate cu cutie de viteze automata, cum naiba nu treci de 3000 rpm...e programata cutia cumva sa nu depaseasca 3000 pana nu trece de 1000 de km? Stiu ca am un prieten care isi ia numai masini cu cutie automata (chrysler 300C Hemi, 300 C SRT8, Grand Cherokee 5.7 Hemi etc) si la absolut nici una nu si-a pus problema ca se tureaza motorul sau ca nu stiu ce se intampla pana la 1000-1500 km....
Io_mi_s
Au mai fost discutii pe tema asta... Se vorbea acolo de aparitia microfisurilor in blocul motor. Eu personal, la toate masinile care mi-au cazut pe mana, am mers pe principiul rodajului 'diversificat', incalcand recomandarea manualului de utilizare si preferand experienta proprie (lucrez in distributie, am schimbat 4 autoutilitare pana acum si am peste 200 de colegi 'motorizati' dispusi la schimb de experienta). De ex., masina din semnatura a cunoscut peste 4000 rpm si nu avea nici 100 km. Pe intervale scurte de timp, distante mici, toate treptele de viteza... Am colegi cu C3 HDI (ca sa ma refer la turbo-aspirate): prima (60.000) condusa nebuneste (cu ura, chiar) inca de la iesirea de la dealer, a doua, tot 60.000, condusa normal, dar mai mult in oras. Oricat ar suna de aiurea, prima, cu trenul de rulare zob, e mai fasneata. Niciuna nu papa lacrima de ulei. Consider ca in manualul de utilizare, la capitolul asta, avem de-a face cu o recomandare, si nu cu vreo impunere. Bineinteles, n-au scris ei degeaba treaba asta, asa cum nici pana aia nu-i desenata aiurea pe pedala de acceleratie... Oricum, pe perioade scurte (depasiri mai la limita etc.) nu cred ca se ajunge la stricarea motorului. Pe de alta parte, m-am intrebat si io, la fiecare noua masina, neavand incredere in tabelul cu [,] caracteristici tehnice: 'Oare cat baga?' biggrin.gif . La benzinare nu vad de ce s-ar aplica alt principiu. Sunt regimuri de turatie mai ridicate? Si ce, e alt ulei, poate alt otel la segmenti, camasi pistoane (exista la benzinare motoare monobloc?). In esenta, dupa umila mea parere, motoarele moderne tin, da-le dreaq smile.gif
RS/STI
Apropo de Porsche , in primi 1000 km se recomanda sa nu se depaseasca 3000r/min. Masina are cutie automata iar in ultima treapta la 3000r/min are 190km/h . Masina a fost cumparata de noua din Germania si acolo s-au primit recomandarile.
In 2004 cand a fost lansat Loganul , masina de drive test a facut 2700km in 3 zile. Uracandu-ma la volan primul si folosnd masina in fiecare seara am simtit cum s-a lasat motorul . Daca aveti o masina de firma, normal ca te urci si o omori ,dar daca ai muncit pentru banii aia si e masina ta, parca nu iti mai arde sa iti bati joc de ea. ( Porsche Chayane este masina in cauza, la 911 Carrera4 au fost aceleasi recomandari, la Carrera pistoanele erau din ceramica )
OVIDIUS
QUOTE(octav99 @ 24 Apr 2007, 10:10)
@ ovidius
sa-mi arati si mie porschele care are nevoie de rodaj radmasa.gif  , sau ala e avion si nu are nevoie de asa ceva?
*



Ti-a dat raspunsul RS/STI, mai sus...
Afara de faptul ca, atunci cand ai Porsche, probabil iti pasa prea putin. Daca ai muncit pentru masina (sau muncesti inca pana o achiti), iti pasa. Tot RS/STI a zis si asta, pe buna dreptate...
RS/STI
Si la motoarele de avion se face rodaj si se masoara in ore de functionare, iar dupa ce se supun la toate testele, se da un timp de functionare care se numeste resursa. Motorul de avion are 3 tipuri de functionare , de baza , de rezerva si de avarie. Iar dupa terminarea resursei si a reviziilor, motorul se caseaza ( se arunca) pentru ca nu se poate repara pe drum smile.gif
octav99
@rs/sti
tot respectul pt. datele in ceea ce priveste aeronautica ,dar
1 pistoane de ceramica nu exista ( singurul loc unde se foloseste ceramica este sistemul de franare )
2 discuta cu un ing. mecanic scolit pe afara si o sa-ti confirme cele spuse de mine mai sus
3 si eu am muncit pt. bani si nu cred ca este vreun inconstiient care sa-si omoare masina de dragul de a merge ca la raliu , fara sa intrebe pe cineva in masura
RS/STI
off topic. La Porsche optiunea este X51 costa 12480 euro si consta in galerie de evacuare ,electronica,capul pistoanelor modificat ( aici mi s-a spus ca este ceramica si daca intradevar intrebi orice inginer pasionat auto si care sa fie la curent cu tot ce inseamna nou, iti va spune ca o camera de explozie daca ar avea peretii oglinda explozia ar fi aproape perfecta, transferul de caldura spre chiuloasa ar scadea, in concluzie am avea o forta de impingere a pistonuli mai mare) admisie aluminiu, filtru aer.
Borla facea pentru Subaru Impreza WRX STI galerie de evacuare cu peretii din ceramica.
Pentru mine subiectul porsche,ceramica si altele se incheie aici. Revenind la masinutele noastre recomand roadjul. Chiar daca ai fost nevoit sa o accelerezi mai mult in depasire sau atceva, totusi nu exagera. Daca vrei sa te convingi de rodaj, dupa prima revizie ia filtrul de ulei de la service, fa-l bucati si pune un magnet pe elementul filtrant din carton . Asa poti vedea cata pilitura de fier ai avut in motor . Daca ai multa si ai mers normal inseamna ca piesele care se misca in motor nu au avut o cota de fabricatie prea perfecta, dar....s-au asezat toate dupa 10.000km . Fa acelas lucru si la a doua revizie .
FederalMogul
QUOTE(RS/STI @ 26 Apr 2007, 08:18)
Daca vrei sa te convingi de rodaj, dupa prima revizie ia filtrul de ulei de la service, fa-l bucati si pune un magnet pe elementul filtrant din carton . Asa poti vedea cata pilitura de fier ai avut in motor .
*



radmasa.gif de unde naiba scoateti chestiile astea. si cam cat strangi din filtru un kil, doua?
arc
FederalMogul sunt de acord cu tine, mari golani si producatorii astia de masini, pun recomandari aiurea sa ne sperie. Cand se face mai rece afara iti recomand sa iei masina prietenei si sa-i dai pana pe rosu PANA se incalzeste motorul, numai dacia veche era sensibila la asa ceva. Tot asa, reviziile alea nu e nevoie sa le faca la intervalele stabilite (niste nesimtiti astia de la service, ei pun intervalele scurte ca sa ne ia bani mai multi, de fapt masina merge si fara revizie). Eu numai asa merg cu ea si merge perfect. Doar de doua zile s-a aprins ceva in bord, seamana cu o cheie sau ceva de genul. Stie cineva ce e?



















Nu inteleg de unde atata mandrie privind bataia de joc cu bunul altuia...Cica noi eram miticii...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.