Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pachet drumuri grele
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
andrei8rea
vad ca pe aici pe la voi functia search are grad mare asa ca am consultat-o dar nu mi-a dat ce doream asa ca iata un topic nou!

a dat cineva jos acest pachet de drumuri grele de pe 2.2?
afecteaza stabilitatea masinii in mod evident fata de generatia 2.1?
in ce consta mai exact? arcuri mai inalte? scut metalic motor? amortizoare diferite?
este posibila micsorarea garzii la sol FARA afectarea garantiei?
j.d
Din cunostintele mele la acest moment, nu aschimbat nimeni de pe aici PDG-ul. Sigur ca afecteaza manevrabilitatea masinii, zic eu intr-un sens negativ...ca un plus, e ceva mai confortabila, insa cui-i pasa la cat de ridicol arata...nu stiu exact in ce consta acest pachet...are un scut metalic intr-adevar. In rest, parerile sunt impartie, unii spun ca sunt schimbate si amrotizoarele si arcuri, altii spun ca sunt pur si simplu inaltate prin alte metode...eu, ca sa stau mai linistit voi pune un kit sport (arcuri+amortizoare) sper ca cel tarziu pana la inceputul verii. Ma indoiesc ca este posibila schimbarea suspensiei fara pierderea garantiei la trenul de rulare.
andrei8rea
ma gandeam ca s-ar putea merge pe o solutie oferita de Renault, adica sa iei de la ei piesele, arcuri si amortizoare si sa faci modificarea.
j.d
Mai bine iti iei Laguna...banuiesc car fi mult prea scump la Renault...si din moment ce nu iti ofera din fabrica asa ceva...ma indoiesc ca ar oferi aftersale...mare pacat oricum.
A l e x
PDG-ul mi se pare practic, dar urateste masina si ii da o anumita nesiguranta in curbe dupa cum spunea si j.d.

Nu stiu daca cineva de aici si l-a scos dar tin minte sa fi vazut 2-3 Megane-uri II.2 destul de joase.

Mi se pare absurd, cum am mai zis, sa ti-l bage pe gat. Ar putea fi macar inclus in pret, dar cu optiunea de a-l scoate (fara sa le dai bani mai putini), si tot ar fi mai ok decat asa.
bogy
QUOTE(j.d @ 20 Apr 2007, 08:56)
Mai bine iti iei Laguna...
*


Nu te contrazic wink.gif, dar si Laguna vine cu PDG
collinro2
Dar de ce ar trebui scos PDG?! Pentru ca arata rau masina?! E o chestie de gust, la urma urmei, opusa unei chestiuni utile. Si a propos de stabilitatea in curbe: cu ce viteze luati curbele, de va afecteaza inaltarea suplimentara a masinii?! Sau se vrea cu tot dinadinsul a se testa cele 5 stele, probabil...
ghertzoi
va nemultumeste la greu PDG, dar nu uitati ca introducerea lui ca standard coincide cu marirea de la 20.000 la 50.000 km a garantiei pt trenul de rulare, ca masina asta ar trebui sa fie masina de teren sa nu aiba probleme pe drumusirle noastre. Asa ca nu va tot plangeti ca daca vi l-ar oferi ca optional si cu +30.000 km garantie in plus daca il luati, toti vi l-ati lua.

Si daca vreti sa mergeti ca la curse pe drumurile noastre, luati-va cu tractiune integrala daca vreti stabilitate in curbe, ca asta ar oferi mult mai multa decat o suspensie joasa....a scuze megane nu are, puteti opta pt un passat 4 motion, de pe la 25.000 euro in sus biggrin.gif

Vitezomanilor tongue.gif

PS. aspectu e singurul ciudat, dar 30k km....
gabriel05
pe asta cu marirea garantiei de la 20000 km la 50000 km pt trenul de rulare de unde ai scos-o? nu e adevarat. nu am auzit de asa ceva! daca m-ai putea contrazice ar fi super! biggrin.gif
A l e x
"Asa ca nu va tot plangeti ca daca vi l-ar oferi ca optional si cu +30.000 km garantie in plus daca il luati, toti vi l-ati lua."

Gresit, eu tot nu l-as lua.

"puteti opta pt un passat 4 motion, de pe la 25.000 euro in sus"

E o boala pe forumurile romanesti auto chestia asta cu comparatia intre masini cu 10.000 euro diferenta intre ele. Stiu ca ai fost sarcastic, dar totusi, linisteste-te si tu wink.gif
Zetu
Chiar asa e, masina are garantie la trenul de rulare 50 000 km sau 2 ani.
A l e x
Tocmai asta e penibil, iti vine cu PDG si il scoti, ramai si fara garantie...

Dar oricum 50.000 nu e chiar asa mult. Daca mi-as lua acum Megane, si nu as putea sa-l iau de la inceput fara PDG, as sta sa fac vreo 30-40.000 intai si apoi l-as da jos.
ghertzoi
ok, ok imi recunosc sarcasmul biggrin.gif, provine de la faptul ca pt mine, personal, e mult mai importanta garantia cu 30.000 km in plus decat lipsa pdg, tinand cont de drumurile noastre, (desigur daca as pune si adaugarea esp....probabil m-as mai gandi, dar nu era ca optiune tocmai din cauza PDG).

Gabriel, din cunostintele mele, poate eronate, inainte ca PDG sa fie obligatoriu, la trenul de rulare de la megane era garantie de doar 20k km (sau 25), de la introducerea PDG garantia la trenul de rulare e 50.000km, verifica ce acte vei primi la masina si o sa vezi 50k km la trenul de rulare...nu de acelasi noroc se bucurau cei care si-au luat megane in urma cu 1-2-3-4 ani
andrei8rea
eu conduc un 307 care e mai joasa decat 2.1 chiar si in 40.000 am schimbat un singur amortizor pe garantie; masina sta foarte bine pe viraje. In aceasta idee am intrebat daca a facut cineva vo modificare la acest "PDG" cum ii ziceti voi!
poseidon06
Mie mi se pare ca meganeul 2.1 fara PDG se inclina destul in curbe si asa...Nu stiu ce sa zic, dar tind sa le dau dreptate celor care afirma ca masina pierde din stabilitate in curbe, nu e nevoie neaparat sa ai viteza, doar nu o mai simti asa precisa ca atunci cand ai o suspensie ceva mai joasa si mai ferma. Personal, sunt anti-PDG varat pe gat cu forta. L-as lua optional daca as vrea...
Daca la M2.1, ESP-ul sa zici ca e o chestiune de mentalitate, adica daca ma face mai sigur pe mine si pe masina, il iau, daca nu, si stiu ca o sa conduc mult sub limitele masinii, nu il iau, la M2.2 cu PDG, mi s-ar parea chestiunea mai apropiata de necesitate. Si asa, cu bicorpul fara ESP, m-am speriat cand am intrat cu 35 km/h intr-un ac de par pe care altfel il luam cu 50 km/h fara cea mai mica problema!!! M-a surprins reactia masinii care tindea sa faca o pirueta. Ce sa mai zic daca as fi incercat cu un sedan cu PDG....

Revenind on-topic si dandu-mi cu parerea, cred ca e o combinatie de amortizoare mai moi si arcuri mai tari PDG-ul asta. Teoretic se poate da jos, nu stiu daca ei iti mai ofera garantie daca faci asa ceva. Sunt aproape sigur de altfel ca pierzi garantia pt ca aduci o modificare fata de componentele stock pt care se primeste garantia.
j.d
Masina este instabila in curbe...indiferent cu ce viteza abordezi un viraj tot nu o simti lipita de asfalt...inertia e un fenomen ce poate fi studiat scoala pe un un Megane cu PDG...abia cand mergi cu una cu suspensii sport (cum e al lui Claus) iti sai seama ca diferenta este URIASA...
s_j_teo
PDG pentru mine este util,eu nu merg la raliu cu masina si nu iau curbe cu 170 Km/h! Am garantie mai mare 50.000Km fata de modelul 2.1 care avea 20.000Km si asta conteaza cel mai mult.Restul tine de gust.Eu prefer varianta asta si de cand a aparut PDG nu am mai vazut probleme la flanse!!!!!!!!
Vio
QUOTE
nu de acelasi noroc se bucurau cei care si-au luat megane in urma cu 1-2-3-4 ani

...noroc despre care pot spune ca mie oricum nu mi-ar fi folosit la nimic, fiindca prima schimbare de piesa de tren de rulare a devenit necesara la mine dupa 50.000 km parcursi...
ghertzoi
in cazul tau e nasol, dar sunt multi cu garatie de 20k km care au avut multe probleme spre sf. garatiei sau chiar dupa terminarea ei
Hack
Intr-adevar garantia pentru trenu de rulare nu mai e de 20.000km, ca la megane 2.1, ci este de 50.000km ceea ce inseamna ceva, nu? mellow.gif
Singurul lucru care nu imi place la masina este faptul ca e prea ridicata de spate, arata ca o capra radmasa.gif radmasa.gif , in rest nu ma plang.
dorriinn
PDG-ul nu ma deranjeaza nicicum, mai ales la ce drumuri bombardate avem in orase (mai ales pe langa liniile de tramvai mad.gif ). aspectul masinii cu pdg cu ma supara, dar asta e o chestiune de gust cum s-a mai spus. eu zic ca a fost o idee buna instalarea lui pe facelift! biggrin.gif
poseidon06
Nimeni nu zice ca a fost o idee rea instalarea lui. Eu as zice doar ca nu e o idee asa buna sa ni-l vare pe gat tuturor....
Paranoia
PDG mi s-a parut la inceput ce-a mai proasta idee - masina parea cocotata, de-a dreptu, insa dupa ce mi-am luat masina (acum 1 saptamana biggrin.gif) pot zice ca sunt foarte multumit de optiunea asta.

Am un prieten cu un Opel Astra, si vreau sa zic, ca-mi muta rinichii din loc cand lua vreo groapa cu masina - se simtea ca e mult mai rigida.

Singurul lucru pe care-l pot reprosa e ca nu trebuia sa bage pe gat PDG-ul...
andrei8rea
e optiunea fiecaruia, cum si pe unde merge si tocmai de aia am lansat acest subiect. Nu am vrut sa provoc o cearta ci o simpla discutie pe tema "PDG"-ului Am in plan mai multe masini printre care si Megane si de aceea ma intereseaza.

Nu fac raliuri pe drumuri publice, dar nici nu franez la fiecare curba. Merg mai alert dar destul de aproape de limita impusa de lege. Ma gandeam ca daca renunt la acest PDG si il schimb cu un kit care sa fie montat de Renault (nu unul sport, ci unul normal ne suit in pod) as putea beneficia de garantie in continuare. Citesc de ceva vreme ce scrieti pe aici si imi aduc perfect aminte de 2.1 si problemele la directie. Credeti ca schimbarea de care am pomenit eu ar aduce din nou aceste probleme?
poseidon06
Nu te gandi ca problemele la directie sunt la toate meganele 2.1. Tata conduce sedanul zilnic pe traseul televiziunea romana - arcul de triumf - spitalul CFR2 (adica cam 50% piatra cubica) si nu pot sa zic ca merge cu 40 la ora. Ba de cate ori merg cu el imi zice, da-i ca aici merge cu 70, adica pe piatra aia cubica...Deci nu menajeaza masina (din pacate). Si totusi, am nimerit-o buna, ca pana acum singura problema la directie a fost ca facea clanc la capat, s-a remediat prin strangerea unui surub. Flanse, ioc, altceva la directie sau tren de rulare, ioc schimbat. Pot sa zic ca masina rezista eroic, cand merg pe portiunea aia mi se rupe sufletul cand vad ce prost e drumul...
Vio
QUOTE
in cazul tau e nasol

De ce sa fie nasol?!!! blink.gif Ca in 50.000 am schimbat numai barele stabilizatoare cand altii au schimbat in intervalul asta caseta plus de 2 ori bieletele de directie???!!! Eu zic ca e foarte bine!!!
pablo
pt.andrei8rea
Daca schimbi suspensia ca sa scoti PDG te costa scump la service reno sau pierzi garantia la trenul de rulare.Cred ca nici una nu e o optiune de luat in seama.
Exista insa o diferenta destul de mare in comportamentul masinii in curbe cu pneuri pe 205/55 R16 fata de 195/65 R15.
Cel putin pe perioada garantiei asta poate fi o optiune pentru imbunatatirea comportamentului masinii.
andrei8rea
aha, multumesc...
deci jantele de 16 din aliaj mai salveaza problema... am inteles
ciobi
Io am o Ibiza din 2003 si va spun ca intr-adevar senzatie la curbe, la drum lung...din punct de vedere al suspensiilor este foarte buna.Dar...si aici urmeaza un mare dar.Dabia pot urca o bordura de dimensiuni mici cu ea...tre sa caut loc de parcare fara bordura inalta.Si cand zic inalta zic o bordura pe care un Megane se urca lejer fara sa studieze problema prea mult. Din pricina suspensiilor relativ sport pe care le are simti fiecare groapa...gropita...caci de groapa nu poate fi vorba....acolo nu trec si gata. Sunt avantaje si dezavantaje ale PDG totul depinde f mult de ceea ce doreste fiecare.Megane-ul normal (nu cel sport) asa e el...si cu PDG si fara nu va fi si nu se va comporta ca o masina cu suspensii sport.Este o masina cu suspensii moi, cu amortizoare mari...ce se comporta relativ bine la drumurile de pe la noi. Cand imi cumpar cafea de la OMV beau o mare gura din ea inainte sa plec cu masina de pe loc pentru ca la fiece groapa cat de mica imi zdrangane dintii iar cafeaua risca sa curga toata in mp3 player....asa ca.Sub Ibiza nu exista nici un scut metalic...doar cel din plastic al carui rol este sa protejeze cat de cat de praf si pe care l-am facut praf de cateva ori.Exista avantaje dpdv al protectiei masinii si al abordarii drumurilor ceva mai rele si dezavantaj pentru cei care vor ceva mai sport.
andrei8rea
nu l-am condus pe cel cu PDG, dar am mers intr-un 2.1 ca pasager in spate. Am 1.85 si 80-90 de kg (ups... cred ca trag spre 90) si am stat f comod. Proprietarul venea de pe 1310 si era suuuuper multumit asa ca orice il intrebam, raspunsul era "pfai, e mortal"

intrebarea mea e urmatoarea: ai sentimentul de barca cu panze la curbe din cauza PDG-ului? Cu ce masini ati mers tot din clasa meganului cu care ati putea face o comparatie?
Hack
Nici chiar barca cu panze icon_mrgreen.gif da-o incolo de treaba, eu am condus si megane 2.1 si sincer nu vad o prea mare diferenta intre 2.1 si 2.2(cu PDG), singura diferenta majora pe care o simti este probabil atunci cand iei virajele cu viteza mare si cea estetica wink.gif binenteles.
Totusi cred ca este putin cam dura suspensia, sau mi se pare numai mie??? unsure.gif
A l e x
QUOTE(poseidon06 @ 20 Apr 2007, 15:51)
Nimeni nu zice ca a fost o idee rea instalarea lui. Eu as zice doar ca nu e o idee asa buna sa ni-l vare pe gat tuturor....
*



Exact. Am 110.000 acum cu Megane-ul din semnatura, a vazut multe "drumuri grele" dar n-are pachet. E totul ok.

andrei8rea
la ce pot pierde garantia in cazul in care renunt la acest pachet?
A l e x
Cand spui renunti, te referi iei masina cu PDG si o cobori tu dupa ? Atunci cred ca pierzi garantia la trenul de rulare, care totusi e pe 50.000 km deci nu e de ignorat.

Daca te referi sa cumperi masina fara PDG, in cazul ca se va putea intr-un viitor, atunci nu pierzi nimic, dar e posibil sa-ti dea doar 20.000 km garantie cum a fost la II.1.

Daca-ti iei cu PDG, eu zic sa stai asa cu el macar 20.000 km si apoi sa-l dai jos. Nu stiu cum e la tine dar la mine masinile nu prea apuca sa stea, deci eu as sta pana la a 3-a sau a 4-a revizie cu el, daca totul e ok il dau jos dupa. Asta daca mi-as lua acum un II.2 cu PDG.
Liviu
QUOTE(andrei8rea @ 21 Apr 2007, 16:19)
intrebarea mea e urmatoarea: ai sentimentul de barca cu panze la curbe din cauza PDG-ului? Cu ce masini ati mers tot din clasa meganului cu care ati putea face o comparatie?
*



Raspunsul e DA .. meganul, dpdv al suspensiei, e ca o barcuta (chiar barca nu e).

Eu m-am plimbat (din clasa compacta) cu megane, astra H, octavia, focus, logan tongue.gif , 307 ...

Ca "moliciune" a suspensiei, meganul, octavia si focusul stau pe plan egan .. sunt masini facute in primul rand pentru confort. Astra H (asta nou) are suspensiile tari caci se pretinde a fi o pseudo-sportiva.

Intre M2.1 si M2.2 eu am impresia ca diferenta la suspensii este inaltimea un pic mai mare si poate o idee mai dura la 2.2 .. cam atat.

Sincer, daca nu ai pretentii sportive, suspensia de la megane incepe sa iti placa dupa o perioada si asta doar pentru confortul pe care ti-l ofera. Deci cu sau fara PDG, megane ramane o masina ptr confort.
gabriel05
stie cineva sa imi spuna 100% daca la meganul cu pachet de drumuri grele cu facelift s-a marit garantia pentru trenul de rulare de la 20000 la 50000 km?? urmeaza sa imi vina masina peste 3 saptamani si as vrea sa stiu la ce sa ma astept. am trimis n e-mailuri la celebra "voce a clientului" si pana acum nu am primit nici un raspuns. multumesc anticipat!

Fuzz
Da, e de 50.000.
andrei8rea
QUOTE(gabriel05 @ 22 Apr 2007, 18:58)
stie cineva sa imi spuna 100% daca la meganul cu pachet de drumuri grele cu facelift s-a marit garantia pentru trenul de rulare de la 20000 la 50000 km?? urmeaza sa imi vina masina peste 3 saptamani si as vrea sa stiu la ce sa ma astept. am trimis n e-mailuri la celebra "voce a clientului" si pana acum nu am primit nici un raspuns. multumesc anticipat!
*




hai mai... tu nu esti de loc atent? vezi ca s-a scris de vo doua ori chiar in topicu asta!

hatchback-ul sta mai bine pe drum decat sedanul? Da' break-ul?
cris_a
QUOTE(andrei8rea @ 22 Apr 2007, 19:47)
hai mai... tu nu esti de loc atent? vezi ca s-a scris de vo doua ori chiar in topicu asta!

hatchback-ul sta mai bine pe drum decat sedanul? Da' break-ul?
*



eu zic ca break-ul sta cel mai bine wink.gif
FireChief
avind in vedere calitatea drumurilor si faptul ca mai bintui si pe coclauri in calitate de pescar....prefer oricind PDG-ul in fata oricarei aprecieri stilistice...
manolash
parerea mea...am condus megane cu PDG, megane fara PDG iar acum, mai nou, megane fara PDG dar cu suspensii sport..Ce sa va zic..la drum lung cam transpiri cu PDG-ul..e aiurea tare.In schimb cu II.1 cu suspensii sport e parfum biggrin.gif. Iar pe drumuri "grele" eu nu am avut probleme fara PDG.Merita PDG-ul doar daca stai in Iasi unde strazile sunt ca in Berlin dupa bombardamente.Cam atat am avut de spus....out.
yce
Am un megane 2.1 brek din franta si as vrea sa-i pun PDG, are ESP. Aveti idee daca se poate si cam cat ma costa? Ce s-ar inlocui la montarea PDG-ului?
mefmef
Asa cum zicea si @Liviu, Megane este construit pt. confort. Pachetul pt. drumuri grele mi se pare foarte util pt. drumurile nostre, desi diminueaza intr-o anumita masura stabilitatea.

Daca faci 70% din kilometri pe autostrada si pe drumuri foarte bune nu o sa apreciezi suspensiile de la Megane, mai ales cu PDG. Pt. asta ai nevoie de BMW. smile.gif
Dar daca faci mare parte intr-un oras cum este Bucurestiul, unde liniile de tramvai sunt ridicate cu 5 centimetri fata de restul drumului si capacele de canal coborate cu 10, ajungi sa apreciezi PDG-ul. smile.gif

Pana la urma depinde ce vrei de la o masina. Vrei stabilitate la viraje luate cu viteza mare, alegi suspensii sport, dar vei simti si toate denivelarile din orase. Vrei confort, alegi suspensii mai moi, dar pierzi din acea stabilitate.

Sau iti iei o masina mai desteapta (si mai scumpa) care permite mai multe setari ale suspensiei. smile.gif

Off-topic: FireChief, iti sta bine in poza asta. biggrin.gif
ggmorariu
Am si eu un Megane II.2 cu "PDG" si sunt foarte multumit de suspensii. Sunt foarte confortabile si inca nu am simtit probleme de stabilitate la curbe. Dar oricum... un pic de comportament supravirator cred ca ar incanta orice fan al genului... Oricum Sedanul, parerea mea e ca nu face parte din categoria masinilor sport, si ceea ce s-a dorit la el a fost in primul rand un confort cat mai mare. Una peste alta mie imi place.
j.d
Pana la urma in ce consta pachetu asta nenorocit? Sunt alte amortizoare sau sunt amortizoarele normale de pe un Megane fara PDG dar cu inaltatoare? Se pot da jos...haideti sa gasim un raspuns si poate cateva solutii...ca sunt destui multumiti de PDG dar si destui nemultumiti...
A l e x
"prefer oricind PDG-ul in fata oricarei aprecieri stilistice..."

OK, Emil, si te-ar deranja cu ceva daca ar fi gratis, dar nu standard ? Sa le includa in pretul masinii cum e acum, dar sa poata fi scoase, atata cerem. Astfel cine vrea PDG il ia "gratis", cine nu, nu-l ia.
rac
E simplu, cu PDG ii costa mai putin cei 50 k garantie tren rulare.
andrei8rea
la ce pierd garantia daca scot PDG-ul? Concret:
1.
2.
3....
ssilviu
Daca vor aia de la Renault, la tot!
Bhal
QUOTE(andrei8rea @ 29 Apr 2007, 22:28)
la ce pierd garantia daca scot PDG-ul? Concret:
1.
2.
3....
*



1. La trenul de rulare
2. la trenul de rulare
3. la trenul de rulare

smile.gif In afara de asta... PDG nu afecteaza semnificativ comportamentul masinii. Cine is-a luat megane sedane sa faca VTM a luat o decizie proasta. E o masina buna, cu stabilitate decenta. Daca esti atent, masina se tinde sa se incline in curbe si iti da senzatia de instabilitate, dar nu este instabila. Eu nu am reusit sa fortez masina suficient de mult incat sa imi derapeze, insa am facut o medie de aproape 90 de km la ora de la Sibiu la Bucuresti pe Valea Oltului.

E doar o impresie ca ar fi instabila. Acordati-i o sansa...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.