Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chiptuning Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Bas|cX
Daca am bagat topicu' aiurea mii de scuze..stergeti-l...
Daca e cineva care si-a facut asa ceva la masina ...talk 2 me !!!
A mea e 1.9 dci de 102 in final se pare...merita nu merita ??? ce riscuri mi-as asuma ??? Astept pareri si mai ales sfaturi ....mersi !
r&d
Merita, fa-o la cineva care a mai facut-o (eu am tunat fostul dCi de 107 la Voinea, de la TCM) si rezultatele o sa fie mai mult decat multumitoare.
A l e x
Se duce in 130 cp cu chip deci ca si performanta merita. Acum depinde de tine daca vrei sa dai bani sau nu smile.gif

http://www.reno.ro/Chiptuning-Remapari-pen...-t59744-s0.html
Bas|cX
nu e vorba de bani ...e vorba de riscurile "tehnice" ...si fiabilitatea masinii ... blush.gif
Bas|cX
r&d cat te-a costat ??? excl.gif
Nicolas
Merita.Eu am facut la Voinea si sunt foarte multumit .Pina acum nici un fel de probleme.Inca o data MERITA.
vick20
Nicolas....cum ai consumul acum si cum il aveai inainte de remapare?....si cum trage masina?

merci
Nicolas
Consumul no sa crezi dar a scazut,nu cu mult dar a scazut.De trai nici nu poti sa compariMai ales se simte in vitezele 2-3,si are forta.Acum si cu aerul conditionat se infige mai bine .I-ti dau un sfat daca te hotarasti sa o remapezi sa-i cureti si tubulatura,intercoolerul si valva EGR.Vezi ca pt. forumisti pretul este mult mai bun.Bafta si sa ne spui cum e dupa remapare.
Bas|cX
Nicolas ..cati km ai facuti cu ea tunata ??? si alea trei operatii care zici sa le fac in paralele cu chipu ...cat te-au costat ???
vick20
da...treaba cu consumul se confirma vad....cunosc pe cineva cu o Octavia 1, la care a facut remapare de la 90cp la 120cp....si i-a scazut consumul....


deocamdata nu ma gandesc inca sa o remapez...pana nu o sa pot circula cu ea mad.gif


cat te-a costat curatatul egr si restul?....au reusit sa-ti dea jos egr tot?
Nicolas
Am facut vreo 10mii de km.
Si mi-am curatat singur si tubulatura si am scos si EGR-ul singur (intreg),l-am curatat si l-am pus inapoi,era o mizerie de nedescris,si intercoolerul tot,apropo am constatat ca era umflat si l-am schimbat(nu s-a umflat din cauza remaparii,este o problema generala).
tibidragomir
Pentru cei care au Laguna mai de putina vreme, nu vrei sa dai niste detalii mai precise? Care este EGR? Tubulatura? Eventual niste repere?
C a t a l i n
QUOTE(Nicolas @ 21 Apr 2007, 18:15)
Mai ales se simte in vitezele 2-3,si are forta.
*



Îndrăznesc să te contrazic... După o eventuală remapare, DIFERENȚA ar trebui să se simtă în treptele superioare, IV-V, chiar VI, acolo unde demultiplicarea nu mai are influență așa mare...

Concret, Logan 1,5 dCi ridicat de la 65 la 82 de cai, trage mai bine în treptele IV-V...
Iar noi vorbim de 120-145 cai, deci aproape dublu...și tu spui că trage bine în II-III? biggrin.gif In acele trepte oricum trage de rupe, și asta datorită cuplului motor, nu puterii...Diferența la remapare în aceste trepte e mică...
În treptele inferioare II, III orice motor (mai ales diesel) trage foarte bine, diferențele la remapare sunt f mici...

Părerea mea este că trebuia să evidențiezi diferențele de accelerare în treptele superioare...
Deci, reformulezi? biggrin.gif
Bas|cX
o diferenta tre' sa fie si in treptele inferioare ..paote I-a nu ..dar nici a III-a ?? mi-e greu sa cred ...oricum a III-a dupa parerea mea nu prea mai e treapta inferioara smile.gif e undeva la mijloc ...si stau sa ma gandesc la batrana Dacie cu (virgula) cutie in 4 ,tot treapta inferioara ar fi a III-a ???
Nicolas
Deci reformulez:a 2-a,a 3-a,a4-a .Asta am vrut sa spun mai exact,dar cu mai putine vorbe.
Si am vrut sa mai spun ca urca mult mai repede in turatii 2000-3000 rot/min
laguna_2_interceptor
- avand in vedere ca ma incadrez in categoria celor resoftati indraznesc sa imi dau si eu cu parerea... in primul rand am toata aparatura necesara pentru resoftare si am si mai multe softuri pentru laguna DCi... am si softurile celor de la TCM cat si alte softuri de la firme de specialitate din Italia, Germania si Franta... avand in vedere ca am avut ocazia sa le testez pe toate, ca o concluzie un lucru este cert... diferenta fata de softul original si cele de tuning indiferent de provenienta si de cresterea de putere (am softuri cu cresteri diferite de putere) este observabila (poate nu tuturor celor care nu au un ochi avizat) in toate cele 6 viteze pe care le posed... ce nu nteleg este de ce este exclusa treapta I ? sa inteleg ca dintre cei resoftati ati scos totul din treapta I respectiv plecare de pe loc si nu ati sesizat nici o diferenta??? imi vine greu sa cred acest lucru... poate incearca cineva si apoi ne expune niste impresii...

- inca un amanunt... de meritat se merita... de fiabil... asta depinde de sofer... daca stie sa exploateze cum trebuie, eficient si in limite normale aceste optimizari sunt perfect fiabile...
andu911
La Laguna e monitorizat ambreiajul ?
Bas|cX
si cu ambreiajul cum stati baieti dupa chip tuning? eu as vrea sa imi fac la masina din semnatura dar ma gandesc sa nu fie probleme la ambreiaj.. precizez ca eu merg mai in demaraje si cand am unde schimb pe la 6000rpm..


--------------------

VW Passat 1.9TDI

sper sa n-am prbl. cu copyright radmasa.gif u' ph34r.gif dar se poate asa ceva ???
andu911
ambreiajul se uzeaza un pic mai mult, e adevarat
dar de la chestia cu 6000rpm...Passat e avion.
rmg
@Bas|cX: nu vorbim de tuning la NFS!
In mod normal, eu cand ies cu masina la arat, pe la tara schimb la diesel la maxim 4500. Mai mult nu poate, saracu'!
Stiam eu ca Passat-ul are ceva in plus fata de Laguna dar niciodata nu am reusit sa-mi dau seama ce era!

tongue.gif
laguna_2_interceptor
- mai tragic este ca nu esti singurul... smile.gif)

@Bas|cX... eu zic sa incerci cu un VTEC pe Passat...
tonyto333
eu nu am reusit sa schimb la mai mult de 3000
nu obisnuiesc sa imi bat joc de masina. Apoi va intrebati de ce aveti probleme cu ele wink.gif
daca le schimbati in 6000, nu mai are rost sa va puneti cip.
Care e ideea anyway? :-?? de ce sa schimbi la 6000 si nu la 2500 - 3000 ?
VF1BG0
la laguna diesel ai cum sa schimbi la 6000? Greu de crezut smile.gif
Doar la benzina.
Eu am 5500 max la turometru. Ati incercat sa accelerati pana la capat ca sa vedeti ce se intampla?
rmg
@tonyto333: una e sa nu reusesti, ceea ce nu e cazul tau, alta e sa nu vrei (cazul tau).
Si tine minte ca utilizarea masinii in parametrii in care ea a fost gandita nu e bataie de joc. Din pacate, foarte multi soferi nu cunosc principiile de functionare ale unui motor cu ardere interna si din acest motiv aplica tot felul de teorii in condus, de cele mai multe ori ghidate dupa zgomot: cu cat masina face mai putin zgomot cu atat ii este mai bine.

Insa aspectele astea fac parte din alta emisiune! Eu mai devreme faceam putina bashcalie de colegul forumist legat de turatiile atinse de Passatul lui (no offence). tongue.gif
Bas|cX
RMG ...colegul tau forumist laugh.gif are laguna 2 ..nu passat ....ce-am scris mai sus a fost copy paste de vwforum blink.gif ..si oricum am scris dedesubt de "copyright" ....asa ca tre' sa-ti faci cont la nemtalai ca sa-i zici lu ala cate ceva ... tongue.gif ...fara rautate ! tongue.gif

tonyto ...tu vrei sa zici ca nu treci niciodata de 3000rpm ??? nici in depasiri nimic ??? greu de crezut....
rmg
Eu de fel sunt iubitor de masini in general. Daca se poate sa fie si bune e si mai bine!
Nu am nimic cu colegii de la VW, fiecare cu masina lui. Pt ca nu am dispus de atatia bani sa-mi pot permite marca preferata, voi avea acea masina care-mi va satisface la un moment dat nevoile. Maine poate fi Passat, poimaine poate fi Ford.

In plus nu-mi plac excesele si fanatismul. Nu duc la nimic bun.

@Bas|cX: eram convins ca ai Passat! Asta e, am halit-o! biggrin.gif
Bas|cX
biggrin.gif no problem .. wink.gif
geo_sim
Va recomand cu toata increderea resoftarea la dl.Voinea. Eu am facut astazi la masina din semnatura, chiar la Coramex Deva (dealer Renault)-dupa softurile lui Dragos.
Concluzii dupa prima suta de km...din 2in 3 a intrat ESP-ul! Nu mai vorbesc de treptele 4,5 sau 6.Este cu totul alta masina, sincer!
Toate cele bune.
George
dj_qveta
poti sa spui te rog cam cat te-a costat toata treaba asta? ca m-ar interesa, si vad ca avem cam aceeasi masina.ma rog, aveam... tongue.gif
geo_sim
Costa 280eur dar merita
Byțu
biggrin.gif geo_sim, felicitari dar inainte de a te amuza ca intra ESP-ul ar trebui sa te gandesti sa-ti achizitionezi si un kit de ambreaj nou.Parerea mea...
Bafta,sa auzim de bine.
geo_sim
Bytu-tocmai am reparat cutia si am pus tot nou, inclusiv volanta aia de 780Eur smile.gif.Deocamdata merge ceas...
Byțu
Atunci e ok, ideea era ca se duce mai repede kit-ul de ambreaj.
Oricum fai praf in trafic, pe astia cu masini "tari", care se uita la Laguna ca la o masina mai ....
Intelegi tu. tongue.gif Bafta.
Seba Sama
Stie cineva cam ce se poate scoate din 1.6 16V? Acuma am 104 CP, cam la cat ar urca cu un tunning?
Bibanu
Cred ca trebuie sa fii, hai sa zic eufemistic vorbind, "naiv" sa crezi ca poti scoate, si cu bani putini, mai mult dintr-un motor decit a putut scoate constructorul!!!
Seba Sama
Nu vreau sa ma "umflu" dar chestia cu software-ului este ca si la orice alt program: o versiune noua are ceva in plus, s-a reusit o optimizare mai buna etc. Nu am auzit de posibilitati de re-softare la modele noi de masina, tocmai pentru ca au ultima versiune de soft.
Parerea mea... blush.gif

Apropo, stie cineva unde se poate re-softa chip-ul in Timisoara?
Dan73
QUOTE(Seba Sama @ 14 Jul 2008, 16:43)
Stie cineva cam ce se poate scoate din 1.6 16V? Acuma am 104 CP, cam la cat ar urca cu un tunning?
*


Ca am luan warn pentru ca mi-am permis sa ironizez pe unii care inteleg chiptuning-ul ca pe ceva cu care fac praf pe altii pe sosele inteleg dar ca mi s-a sters postarea foarte la obiect adresata lui Seba Sama nu mai inteleg mai ales ca obiectul discutiei suna exact asa: "chiptuning Laguna, pro si contra"
Deci repet si ma adresez lui Seba: dintr-un motor pe benzina normal nu prea poti scoate mai mult de cativa cai in plus fata de cei cu care a venit din fabrica spre deosebire de un turbodiesel din care poti scoate sensibil mai mult. Parerea mea e ca mai ieftin ar fi fost sa iti iei o Laguna de 1.8 sau chiar de 2 litri decat sa incepi sa o modifici pe cea pe care o detii.
Eu raman la parerea, exprimata si ieri si stearsa, ca pe termen lung sau chiar mediu sporul asta de putere facut prin chiptuning se va reflecta in uzura prematura a altor componente ale masinii. E foarte credibil sa fie asa pentru ca fabricantul a pus ambreiaj, volanta, cutie si altele optimizate sa reziste un timp rezonabil la un motor ce scoate 120 de cai nu 150 ca doar nu sunt tembeli cei de Renault sa ne puna ambreiaj sport pe masina gandindu-se la un eventual chiptuning.
Bibanu
@dan73205, ai dreptate, reno atunci cind a scos pe piata 2.0 dCi, a schimbat si cutia de viteze, nu mai e PK-6, ci PK-4 care are pinioanele intarite ca sa reziste la noul cuplu.
Da' daca exista amatori sa dea bani ca sa l-i se uzeze masina mai repede, in afara de citiva care atragem atentia ca nu fac bine, ce sa-i faci...?
$$ilvviu
Laguna este o masina "business", se conduce cu gratie, nu sportiv.
Nu este pentru cei insetati de adrenalina.
Drept urmare nu vad rostul unui tunning. Are suficienta putere sa te duca la 170-180 km/ora, pe soselele noastre zici mersi daca prinzi o bucata de drum in care sa atingi viteza asta.
Cu Laguna nu se pleaca cu scartait de roti, eu unul de multe ori nici nu ating acceleratia la plecarea de pe loc.
Daca as vrea neaparat adrenalina imi iau un Clio sau ceva usor cu un motor mare pe care il tunez dupa buzunar, dar Laguna nu e pt asa ceva.
tzavalau
QUOTE($$ilvviu @ 15 Jul 2008, 20:55)
Laguna este o masina "business", se conduce cu gratie, nu sportiv.
Nu este pentru cei insetati de adrenalina.
Drept urmare nu vad rostul unui tunning. Are suficienta putere sa te duca la 170-180 km/ora, pe soselele noastre zici mersi daca prinzi o bucata de drum in care sa atingi viteza asta.
Cu Laguna nu se pleaca cu scartait de roti, eu unul de multe ori nici nu ating acceleratia la plecarea de pe loc.
Daca as vrea neaparat adrenalina imi iau un Clio sau ceva usor cu un motor mare pe care il tunez dupa buzunar, dar Laguna nu e pt asa ceva.

blush.gif cu muuuuult respect ,impartasesc aceeasi opinie blush.gif
claus
dan73205, ai luat warn pentru "domnu' cu acnee", nu pentru postarea ta super la obiect
in cazul in care nu stiai, apesi pe casuta unde scrie nivelul warnului (10% in cazul tau) si ti se deschide o fereastra in care ai mai multe detalii referitoare la warn

eu nu prea inteleg treaba asta cu masina "business".. sau "nu se pleaca cu scartait de roti" samd
pana la urma, masina e masina.. daca vrei adrenalina, trebuie sa primesti adrenalina.. sau nu e asa ? trebuie neaaaparat masini sport?
a, si daca era o masina business.. atunci nu stiu daca se gasea laguna la 5-6000 euro, cu vechime de cativa ani.. nu ? (sau asta n-are legatura cu business? )

seba sama, din pacate, ai un motor la care nu prea ai ce sa ii faci. chiar si cu chiptuning, fiind aspirat, nu castigi mare lucru sad.gif
geo_sim
Sincer n-am vrut sa ofensez pe nimeni, pur si simplu am redeschis topicul asta ca sa stie si altii ca nu sunt chiar bani aruncati pe geam cu se zicea mai devreme, chiar merita.In privinta consumului la un drum facut ieri Deva-Alba Iulia a iesit o medie de 5,6 deci super Ok zic eu .Sunt multumit, deci recomand si la altii.
Toate cele bune
George
FLOEXE
Nu știți cumva pentru motorul dCi de 2,2 de 137 cp se mai poate face ceva în sensul creșterii puterii ??
Dan73
QUOTE(claus @ 16 Jul 2008, 01:22)
dan73205, ai luat warn pentru "domnu' cu acnee", nu pentru postarea ta super la obiect
in cazul in care nu stiai, apesi pe casuta unde scrie nivelul warnului (10% in cazul tau) si ti se deschide o fereastra in care ai mai multe detalii referitoare la warn
*


Eu stiu ca era pentru expresia aia care oricum era un raspuns...nu conteaza asta. Totusi nu e prea placut cand, desi mergi cu 140-150 si esti in depasirea unei coloane de tiruri pe autostrada vine unul cu prea mult testosteron nefolosit (ca sa repet) care gandeste ca are supermasina si e supersofer si iti pune de la 10 m in spate faza lunga tu fiind cu copilul de 1 an in spate. Ei bine eu am asociat treaba asta care mi s-a intamplat cu o seara inainte cu modul asta de a gandi cum ca o masina tunata este foarte potrivita sa "faci praf" pe altii. In sfarsit, eu nu am inteles de ce a fost sters un post care nu avea nici o legatura cu cele expuse mai sus dar poate era din greseala si oricum nu mi-a fost prea greu sa il rescriu.

@FLOEXE...eu stiam ca motorul de 2.2 cu cutie automata are 140 de cai nu 137, dar nu te contrazic ca tu stii mai bine ce detii. Daca ai fi avut cu cutie manuala ai fi dispus de 150 de cai. Cred ca in cazul transmisiei automate e si mai putin indicat sa ii faci chiptuning si probabil ca uzura prematura a cutiei automate te va costa si mai mult. Insa eu banuiesc ca majoritatea celor care fac treaba asta vand masina la primele semne de oboseala unora de mai buna credinta care vor suporta consecintele.
cj98czh
QUOTE(FLOEXE @ 16 Jul 2008, 09:25)
Nu știți cumva pentru motorul dCi de 2,2 de 137 cp se mai poate face ceva în sensul creșterii puterii ??
*



Motorul de 2.2 dCi eu stiu ca are 150 de cai nu 137...si raspunsul la intrebarea ta este DA, se mai poate face un chiptuning.....o crestere de putere de aprox. 20%, ar urca undeva la 180 de cai... + o crestere de cuplu...de la 320Nm cat are acuma la aprox. 370...depinde cine iti face chipul...
Dan73
@cj98czh....el are cutie automata si de aia are mai putini cai, banuiesc ca la asta se refera cuvantul "automat" din semnatura lui.
cj98czh
N-am mai auzit de asa ceva pana acuma........sunt si 1.9dCi automate dar nici una nu are cai mai putini...este prima data cand aud de 2.2 dCi de 137 de cai si nu de 150...

Oricum ce am scris este valabil...cresterea de putere este de aprox. 20% prin chiptuning...
Dan73
Nu tin neaparat sa te contrazic si ma scuzi...dar pana in 2005 erau intr-adevar tot cu 150 de cai dupa care din 2005 apar numai motoare de 2.2 cu 140 de cai.
Sursa:
http://www.wisebuyers.co.uk/motoring/car-s...+%282001-07%29/
La o cautare sumara pe mobile.de se pare ca motoare cu cutie automata pe laguna sunt cele de 1.8, 2.0 si 3.0 V6 pe benzina si cele de 2.2 pe motorina.
Revenind la subiect eu va spun din proprie exterienta: masinii mele fostul proprietar i-a facut chiptuning si se pare ca are un pic uzura la motor....ca o fi la supape sau la scaunele supapelor nu stiu inca exact, cert e ca am pierderi de ulei nejustificate (turbina e absolut in regula, verificata dar pierde pe la epurator si in zona dumper/egr)
FLOEXE
Pe motoare de 1,9 dCi nu sunt cutii automate. Iar ca și putere are 102 kw care înseamnă 136,78423 cp, dacă nu mă minte convertorul din telefon. Și automate la diesel mai sunt pe motorul 2.0
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.