Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se inlocuiesc becurile la Clio 3?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
bogdan1978buc
Am o problema pe partea dreapta, de cateva zile bune: pozitia si faza scurta; am cumparat becurile, si astept, dar nu stiu cum sa incep.
Ma poate ajuta cineva?
Ca si alte probleme: cadranele si indicatoarele de viteza se pot stinge fara nici o problema, pentru ca isi pot reveni la o repornire; acest lucru l-am patit la 2 masini, si am auzit ca ar face si altele. Ma abtin de la alte probleme, lasand topicul pentru schimbare becuri.
Multumesc.
fade2black
Sal,

Eu am schimbat doar becurile de semnalizare, e destul de usor si mai e si documentata in manual. Pentru pozitie/faza nu am fost curios, nu scrie nimic in carte?

Eu
MKX
Salut !

Mie mi s-a ars faza scurta pe partea dreapta. M-am dus in service, mi-am luat bec (voiam sa iau set de becuri, dar nu aveau pe stoc). Toate OK.
Am plecat din service, am parcat si am inceput muncitoreste sa schimb becul.
Mi-a luat 15-20 min numa pana sa ajung cu mana la el, si acolo am constatat ca e prins cumva cu 2 cleme aiurea de tot.
M-am dus inapoi in service si au inceput aia sa faca misto de mine de genu "haha, nu ai reusit sa schimbi becul?"
De la ei am aflat ca e destul de greu sa schimbi becul pe dreapta, adica tre sa dai jos "gatul" de la sticla de lichid de parbriz si sa te chinui sa faci exercitii de contorsionism sa bagi mana pana la bec. Mi-a schimbat un mecanic de acolo becul, dar si lui i-a luat cam 20 min.
Cat despre becurile de pe partea stanga, mi-a zis ca nu ai loc de baterie sa le schimbi, si ai 2 optiuni: a) dai jos bateria si schimbi becul (dupa care tre sa bagi codul la cd-player) si cool.gif dai jos bara, scoti farul si schimbi becul.

Eu personal o sa ma duc deacum incolo numai la ei sa imi schimb becurile dupa ce am vazut ce inseamna (e adevarat ca e masina de firma si plateste firma tot, in cazul asta cam 13 lei manopera de schimbat becul).

lukici
Am si eu o intrebare: becurile nu intra in garantie?
Inteleg sa le platesti tu ca or fi cumsumabile, dar schimbatul nu le revine lor in baza garantiei...???

bogdan1978buc
Se considera consumabile.
Pe mine ma bate gandul sa aflu cum se face dintr-un singur motiv, si aici am sa va dau un exemplu: acum cateva saptamani ma indreptam spre Danemarca (cu Megane-ul), si prin Germania, am ramas fara ambele faze scurte, era noapte si destul de frig. M-am chinuit eu cat de cat, m-au apucat dracii, si am pus mana pe telefon, l-am sunat pe Romeo si ia-l la intrebari; mi-a dat indicatii care m-au ajutat in schimbarea becurilor.
Asa ca te pot lasa cand ti-e lumea mai draga si nu suntem in stare sa schimbam un amarat de bec, atunci este de toata jalea; acum... ce-i drept si producatorul nostru mult iubit s-a gandit sa puna fel si fel de obstacole in calea indemanarii noastre, dar chiar si la asemenea chestii care sunt obligatorii, ca doar n-o sa mergi cu faza mare si plus ca esti obligat sa ai faza cel putin pe partea stanga, mi se pare scrupulos.
Ideea acestui topic se vrea a fi un fel de tutorial.
spy_oh_joy1389
Eh, acu-i acu! Dupa ce mi-am cioplit mana destul de mult ca sa reusesc sa schimb faza scurta la Clio, nu-i destul de subtire sa schimb becul de pozitie pe stanga. Voi ati reusit? La 1.5dCi vin cablurile de la baterie peste capac. Am reusit sa scot capacul dar abia reusesc sa ating cu varfurile degetelor mufa de la becul de pozitie. Presupun ca ar trebui sa scot bateria? Cat e schimbatul in service (mult presupun)?
bogatu
Buna ziua!
Becurile de pe stanga se schimba doar dand bateria jos. Este nevoie de julituri doar pentru becurile din dreapta... Cel putin mie nu prea imi incape mana.
Mult succes!
PS: daca esti din Bucuresti si ai chef de plimbare in berceni, te ajut eu... Cu ocazia asta poate facem si niste poze sa ramana pe forum. Nu prea imi vine sa imi julesc mainile doar pentru poze smile.gif)
spy_oh_joy1389
Urat mad.gif !
Din pacate nu am timp sa dau raite prin Bucale pentru ca la mine urmeaza saptamani de foc ca-s ultimul an la facultate. Se pare ca acel bec va astepta pana la revizia din aprilie. Multumesc de indicatii!
bogatu
pai zi-mi pentru ce parte te intereseaza si poate iti pot explica... si depinde, presupun, daca e diesel sau benzina.... eu am diesel
spy_oh_joy1389
Pai am zis mai sus si scrie si in semnatura: 1.5dCi 68CP s-a ars becul de pozitie pe partea stanga. Capacul am vazut ca e din doua bucati si am reusit sa il dau jos dar mai departe mi-e frica sa pun mana si de asta ziceam ca oricum mai e putin pana la revizie si dau cei 20 de lei sau cat or fi pentru schimb.
bogatu
Nu ma cheama Bogatu degaba smile.gif) sunt zgarcit.
ca sa schimbi becurile de pe stanga trebuie sa dai bateria jos. Iti trebuie o cheie de 10 fixa si o tubulara de 13, lunga de cel putin 17 cm (ca alea de bujii).
1. dai capacul de la baterie jos (e din 2 bucati)
2. cu cheia de 10 dai bornele de la baterie jos (mai intai negativul -negru- si dupa pozitivul -rosu-)
3. cu cheia tubulara de 13 desfaci siguranta de la baterie (este intre baterie si peretele din fata a cutiei de protectie a bateriei)
4. scoti tubul de racire al bateriei (un tub de plastic care e infipt in partea din stanga)
5. scoti bateria de pe pozitie
6. scoti grupul de sigurante de pe baterie (este prins cu 2 cleme in partea din fata a cutiei de protectie a bateriei)
7. scoti cutia de protectie a bateriei (este prinsa cu cleme in partea inferioara)
8. scoti capacul de cauciuc de la lumina de drum+lumina de stationare
9. schimbi becul de pozitie (este prins f simplu, fara cleme. Cel cu clema este lumina de drum -faza lunga-)

Le pui pe toate la loc fara sa ramai cu piese si e totul in regula smile.gif
Bafta!
PS: nu e asa de greu pe cat suna smile.gif)
spy_oh_joy1389
Multumesc! Sper sa reusesc vineri daca am timp. Scot indicatiile la imprimanta si fac poze intre timp.
Daca incearca cineva intre timp, sa nu uiti de codul de la radio-cd!

Apropo, ca sa nu mai caut manualul, becul de pozitie este w5w cumva?
Mephistooo
eu am reusit sa schimb toate becurile pe ambele parti fara demontez nimik, dar iti trebuiesc niste manute dibace si destul de subtiri, oricum am iesit cu niste mici zgarieturi... tongue.gif
spy_oh_joy1389
Ce motor ai?
bogatu
da, e w5w.
probabil ca are benzina, pentru ca la diesel nu are cum sa iti incapa mana. In caz ca nu stiti codul de la rcd, mergeti cu VIN-ul la orice reprezentanta Renault. Ar trebui sa il dea pe loc si gratuit.
spy_oh_joy1389
Din postarile sale pe alte topicuri inteleg ca are dCi. Sigur ai schimbat pe partea soferului pozitia? Eu doar cu varful degetului ating mufa si atat!
MMVI
pai daca ai reusit sa atingi mufa poti apuca de firele care intra in mufa si tragi; ar trebui sa iasa mufa cu tot cu bec; dupa inlocuirea becului se infige la loc mufa, nu este asa complicat ca la schimbarea becului de faza scurta pentru ca poti sa atingi becul si odata infipt in mufa nu iti ramane decat sa nimeresti locasul (fara a avea grija becului)
Mephistooo
am diesel, 1.5 dci si intradevar am reusit cu 2 degete, becul il bagi in mufa afara, apoi cu 2 degete il fixezi pe gaura si te uiti in far daca e pe pozitia buna, asa am procedat si la celelalte becuri, am reusit sa schimb toate becurile in 30 de min ( am avut o instalatie de xenon pe masina si am fost la itp si pentru ca nu am lupa pe far, a trebuit sa dau jos xenon-ul si becurile albastre de pozitie si sa le montez pe cele galbene in 30 de min, deoarece venea nu stiu ce control de la rar la respectivul service )
spy_oh_joy1389
MMVI o ating cu buricele degetelor si atat. Nu ajung sa o prind.
Mephistooo
am vazut la altcineva ca a folosit un cleste cu varful ascutit..
MMVI
spy_oh_joy1389 pai si firele care ies din mufa nu poti sa le prinzi?
bogatu
Probabil ca voua va intra mainile... la mine nu prea merge tehnica asta. Oricum eu sunt mai mult decat fericit sa demontez si sa remontez ceva decat sa imi zdrelesc degetele.
Din cate imi aduc eu aminte, in cartea aia zicea ca se recomanda scoaterea alimentarii de curent la schimbarea becurilor.
Legat de pretul de schimbat in service, e cu dus si intors. In reprezentanta e 90 de lei ora. Daca se face totul ca la carte, adica montat-remontat baterie plus schimbat de bec, dureaza intre 30 si 45 de min. Deci, vorbim de 45-65 lei + becuri (si vor monta becuri de 30 lei/bucata). Eu unul nu sunt dispus sa dau pe niste becuri 125 lei. Un prieten al meu a fost in service pentru becuri de faza scurta, i-au luat banii si cand a ajuns acasa a constatat ca i-au fost schimbate becurile de faza lunga pe megane...
Acum ca tot a venit vorba de becuri, am avut pe ea toate felurile de becuri si toate se ard intr-o veselie, mai ales la mine ca merg mult cu ele aprinse pentru ca fac drumuri multe pe DN-uri.
Mai demult mi s-a ars faza scurta pe stanga pe o ceata foarte foarte densa. Daca nu stiam sa le schimb pe loc, nu mai vedeam nimic. Deci, sincer, e bine sa stii sa le schimbi si sa ai rezerve de becuri in masina, tot timpul.
MMVI
un bec w5w costa intre 1 si 2 roni nu are cum sa coste un schimb, chiar in service de reprezentanta, mai mult de 10-20 roni
AndreiMR
Eu m-am dus mai demult la reprezentanta sa schimb ambele becuri de faza scurta, aveam becurile mele. Nu am platit decat o "atentie" unui mecanic de acolo, nu au mai inregistrat operatiunea la receptie si restul de birocratie. Mai greu a fost sa gasesc pe cineva care sa se ocupe de treaba asta, un meserias de acolo m-a intrebat ce masina e, i-am aratat masina apoi s-a razgandit brusc smile.gif
dan22y
Am schimbat si eu acum 2 zile, becurile pt. pozitii. Am pus ceva cu mai multe leduri.
Daca pentru cel de pe dreapta a fost destul de ok, la cel de la sofer, mi-a luat 15min plus ceva piele zdrelita pe maini si sfinti coborati tongue.gif
nicu rares
am incercat sa schimb becurile pe dreapta la faza scurta un H7 si la fel m-am zdrelit rau de tot, la stanga am renuntat si am dat bara jos si farul de asemenea, daca la megane 2 are cat de cat acele capace in aparatorile de plastic de noroi la aceasta masina e infiorator, nasoleala mare este ca becul se arde exact cand ti-e lumea mai draga sau cand vrei sa pleci la drum.
spy_oh_joy1389
Consoleaza-te cu ideea ca ar poate și mai rău smile.gif.
[attachmentid=1627963043]
Eu o puneam pe sotie sa scoată becul ca mie nu îmi intra mana
CataRux
Salut,
Stie cineva cum se schimba becurile de la iluminat numar?
Merci
dan22y
La iluminat numar din ce retin este cu o clema, care te ajuti de o surubelnita lata sa o apesi si in acelasi timp faci parghie.

In schimb, pentru faza scurta am schimbat H1, la ambele faruri si nu s-a putut fara a da bara jos... sad.gif
ash
Se schimba foarte usor, ai nevoie de o surubelnita dreapta. Ai grija ca plasticul este casant.
CataRux
am incercat deja cu surubelnita, si am spart un geam.
ma gandeam ca am facut ceva gresit, dar o sa mai incerc asa
multumesc de ajutor
75AIM
QUOTE(dan22y @ 3 Nov 2017, 10:17)
La iluminat numar din ce retin este cu o clema, care te ajuti de o surubelnita lata sa o apesi si in acelasi timp faci parghie.

In schimb, pentru faza scurta am schimbat H1, la ambele faruri si nu s-a putut fara a da bara jos... sad.gif
*


sunt h7 la faza scurta si se schimba pe sus fara a demonta bara.pe dreapta merge usor dar pe stanga am dat bateria jos.
dan22y
Eu am faruri cu lupa pe scurta... deci H1. Au alta siguranta si alt soclu fata de H7.
H1 face masa prin soclu, nu are decat un fir pt plus.
Dory_Dodo
La mine e fix ca si la Dany22 : Faza Lunga H7 -Faza scurta H1(Cu lupa)-Becul pentru viraje H7.Becurile de la faza scurta le schimb pe sus fara a da bara jos.Doar la stanga (H7 pentru viraje) am fost nevoit sa desfac jumatate din bara pentru a schimba becul
ash
Eu am H7 pe faza scurta si lunga, am schimbat becurile si pozitia la ambele faruri fara sa demontez bara, baterie, etc. Este complicat dar merge. Se lasa si cu cateva zgarieturi pe mana daca nu esti atent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.