Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scoala de pilotaj auto
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Motor Sport
Frank SF
Pornesc aceasta discutie pentru ca sunt curios de opiniile voastre.

Ideea e urmatoarea: cum sunt pasionat de masini si, cred eu, destul de bine dotat dpdv al talentului la sofat, m-ar interesa sa imi perfectionez abilitatile si sa urmez o scoala de pilotaj sportiv. Am vazut ca in vest exista multe astfel de posibilitati, insa la noi nu sunt asa multe optiuni.

Primul meu scop este sa ajung sa conduc mai bine si mai eficient, si sa pot sa stapinesc intr-o maniera mai organizata si formala tehnici de contrabracare, optimizare traiectorie pe viraj etc. de ce nu si drift ... smile.gif. Ma intereseaza de asemenea sa decelez diferentele de comportament intre tractiune, propulsie si integrala si care sunt lucrurile de stiut pentru a controla masina in conditii dificile (ploaie, acvaplanare, gheata etc).

Al doilea scop pentru a face aceasta scoala este ca in masura in care apar si la noi circuite pe care sa te poti duce sa te dai in weekend contracost, doresc sa imi fac putina placere cu un pilotaj sportiv cit mai aproape de unul profesionist.

In cele din urma, daca imi place si merge bine, de ce nu, inscrierea intr-un campionat local de raliu sau viteza in coasta - de exemplu Dacia Logan Cup cred ca ar fi o varianta draguta de a imi satisface pasiunea pt auto si a avea putin fun la volan.

Acuma din cite am sapat eu, alternativele nu sunt prea multe:

1. Scoala de pilotaj a lui Stefan Vasile - http://www.pilotaj-auto.ro/. Omul e o legenda vie, tata l-a cunoscut si mi-a povestit numai de bine, preturile par ok comparativ cu altii, cursurile se fac relativ aproape de bucuresti, undeva spre tirgoviste-titu

2. Scoala de pilotaj Titi Aur - http://www.pilotaj.ro/ - beneficiind de numele campionului contemporan, tarifele sunt mult mai piperate, plus ca orele se tin la Tuzla-Constanta, deci daca bagi un curs de weekend nu poti face naveta ca la Titu ci trebuie cazare acolo. Am inteles ca niste baieti de pe insomnia racing parca au fost si s-au declarat foarte incintati.

3. ar mai fi varianta aia facuta de tipul de la Promotor cu George grigorescu in cadrul cursurilor Qualians, http://www.qualians.ro/index.php/mentors/e...e-grigorescu-86, insa sincer cred ca nu se compara cu cele de mai sus, si costa cam cit la Stefan Vasile - a fost un prieten de-al meu si s-a declarat destul de dezamagit, plus ca la un scurt check tipul nici nu intelesese bine cum faci contrabracarea.

4. unii zic ca e esential sa inveti sa conduci bine cartul si recomanda scoala de karting - www.scoaladekarting.ro/ sau poate in Tunari, nu stiu ce sa zic, stiu ca Schumi a pornit de la carturi si ador senzatia pe cart insa cred ca e mai utila o scoala de pilotaj pe masini adevarate.

Ce parere aveti ? Bat cimpii ? ati avut contact (voi sau cunoscuti) cu scolile de mai sus ? pe care sa o aleg ?
St
Interesant subiectul.
LA scoala Stefan Vasile ar costa 200E ,cu masina personala, cursul "Hobby", cel necesar pentru a invata sa stapanesti masina mai bine. Eu zic ca e OK.
pastrama
Ziua 1
Pozitie corecta la volan
Folosirea coracta a volanului
Conducere defensiva
Tehnici de pilotaj:
- Modalitati de abordare viraje
- Tehnici de franare
- Transferul de mase
Ziua 2
Analiza zilei precedente
Alegerea corecta a anvelopelor
Diferenta intre conducere pe asfalt si zapada
Tehnici de pilotaj:
- Tehnici de derapaj controlat
- Folosirea franei de mana
- Franare cu stangul
- Tehnica de abordare a virajelor pe asfalt
- Tehnica de abordare a virajelor pe suprafete cu aderenta scazuta

As da 200 de euroi da mi-e ca-mi sar rotile de la masina. smile.gif
A l e x
Au acolo ceva, dai cu 100 in plus si faci cu masina scolii...

Oricum, imi surade ideea !
C a t a l i n
Eu am văzut ceva activitate la cele 2 școli de mai sus...Fac "practica" pe aerodromul Strejinic, lângă Ploiești...
Am văzut mașini personale (Lancer Evo IX, Octavia Combi 4x4...), precum și cele furnizate de școli (o Nova de raliu, un BMW seria 3 mai vechi, un Lancer parcă tot așa...)
Traseul nu m-a încântat foarte mult, sunt niște "opturi" pe câmp...


...asta era acum un an aproximativ...
MihaiD
Un mic preview la o lectie de pilotaj data de Titi:

http://www.youtube.com/watch?v=NgDK4wiZJ_M
jack
Recomand Stefan Vasile. Cu masina scolii - 350 EUR.
Cursurile se tin pe aerodromul de la Strejnic (langa Ploiesti).
Daca vrei sa te dai la coasta sau raliu, oricum iti trebuie atestatul.
pes
din cate am auzit eu de la un prieten, Titi Aur ar fi cea mai indicata varianta pentru ca pregatirea se face pe masinile lui si e bine totusi sa inveti de la maestru.scoala dureaza 3 saptamani.Cazarea si masa nu cred ca costa o avere pe langa pretul scolii pentru perioada asta de timp.Eu asta as alege.
DomnulK
dar ceva prin bucuresti nu exista?
ROBY 06-TFA
Recomand Stefan Vasile!
Am urmat cursurile acestei scoli si este ok.Merita!
antifizic2
amanunte ai??

cate poti invata in 2 zile? asta e una din marile mele nelamuriri, plus te rog sa imi spui cate masini are, daca sunt 3-4 participanti la curs pe o sg masina nu pre ai timp la volan mia deloc
han_1.6 mpi
foarte buna explicatia lui titi aur cu volanul. si cati smecheri conduc cu podul palmei pe volan si mana cealalta pe telefon..... sleep.gif
Frank SF
am scris mail in 2 rinduri la Stefan Vasile in vreo doua rinduri dar fara raspuns...

legat de Titi, opiniile sunt impartite, sunt unele lucruri pe care el le face si le predica diferit de toti ceilalti, ceea ce ridica in unele cazuri semne de intrebare... unii se intreaba daca este pilot din nastere sau invatat/format... ma rog... cred ca si cursul lui e foarte util, doar ca e mult mai scump
ROBY 06-TFA
Nr de telefon al lui Stefan Vasile:0722529783.
Voi reveni si cu amanunte.Mai pe scurt s-au tratat toate acele subpuncte de mai sus in prima zi.A doua zi s-a tinut cursul practic cu o Nova de Gr H pe un camp de langa Titu.Fiecare cursant era la volan o ora.Multora o sa li se pare putin dar va spun sincer ca e foarte util.























mister
Lectii de pilotaj (in episoade ) cu regretatul Colin McRae.
Episodul 1 - startul si aderenta
antifizic2
QUOTE(han_1.6 mpi @ 25 Jan 2008, 13:50)
foarte buna explicatia lui titi aur cu volanul. si cati smecheri conduc cu podul palmei pe volan si mana cealalta pe telefon..... sleep.gif
*



unde ai vazut explicatia de care mentionezi? link sau live?
Schumy1
www.madd cars.go.ro pe vremea cand scolile de pilotaj nici nu existau in romania.......diferenta e ca aici aveai posibilitatea sa te dai si peste cap pe 300 lei 5 ture la vremea respectiva si invatai live ce inseamna o greseala fara sa te ranesti sau sa petesti ceva.Domnul Titi Aur este un foarte bun pilot.....dar din pacate la capitolul comunicare elev profesor sta cam prost.....poate si datorita aerelor de campion national probabil.....ce-i drept meritate.....
memyselfandI
la treaba cu "aere" te contrazic.
Am facut scoala si intr-adevar nu este la fel de bun pedagog pe cat este pilot.clar.
Cat despre aere nici nu poate fi vorba.

bafta.

Acum cursurile se tin la Ciolpani langa pista de motocros.
A l e x
Intrebarea e, merita diferenta de 600 euro pentru Titi Aur decat pentru Stefan Vasile ?

memyselfandI
da si nu.
da pentru ca ai ocazia sa mergi cu trei tractiuni ( Clio RS fata, M3spate, Evo Integrala).
Nu, pentru ca diferenta de bani e mare.
Cunoscandu-i pe amandoi, am ramas mult mai placut impresionat de talentul D-lui Vasile ca si pedagog, ceea ce pana la urma e cel mai important lucru.
einstein1984
Mai simplu ar fi sa faci cursul ieftin mai intai, cel al lui Stefan Vasile. Si daca dupa aia inca mai poti/vrei sa inveti sa faci investitia in cel mai scump.
dj_sweat
Sal,
am vazut in site ca la ambele scoli sunt 2 zile de curs, ajunge aceasta perioada pentru insusirea teoretica si practica?
Mersi.
AlexanderCarstoc
Dar cele 15 sedinte de 2 ore de la scaola de soferi...ajung? Acolo te invata baza sau cel putin iti dau cateva indicatii despre cum si ce sa faci in continuare. Restul tine de tine, de cat de mult vrei sa aprofundezi cele invatate.

Am un prieten care a facut la Stefan Vasile si este super multumit, In primavara merg si eu, apoi... multa practica si o masina special pentru omorat smile.gif

adrian mgn
avand in trecut ceva legatura cu lumea asta a sporturilor cu motor imi permit sa fac cateva recomandari

cursul acesta de 2 zile este unul intensiv ... acum in functie de talent ,capacitate de intelegere si memorare si nu in ultimul rand de materialul ( notite , cursuri tiparite ) cu care pleaca acasa cursantul ,se poate spune ca este suficient pt. familiarizarea cu anumiti termeni si manevre specifice pilotajului ... de aici incolo e munca independenta.
si aici incep problemele ... pt. ca dupa 2 zile de ascultat povesti si cateva ture cu masina nu se pot emite pretentii de pilot ... e nevoie de multa practica , pe care insa unde sa o faci ... si cu ce masina? tineti cont ca masinile de raliu ,chiar daca par in unele cazuri, nu sunt identice cu cele de strada si aici nu ma refer doar la puterea motorului ,suspensii ,frane ... ci si la alte aspecte cum ar fi pozitia in masina a pilotului ... lungimea si distanta dintre pedale ... demultiplicatorul casetei de directie etc.
deci acest curs dupa parerea mea poate fi un inceput bun insa fara antrenamente in continuare nu prea cred ca isi atinge scopul ( mentionez ca in opinia mea scopul nu este acela de a deveni pilot ci de a dobandi ceva abilitati practice in plus fata de un sofer obisnuit )
A l e x
Nu cred ca se asteapta nimeni sa se duca varza la acea scoala, si dupa 2 zile sa iasa pilot de prima mana...

Dar, cum ai spus si tu, daca esti talentat, acel curs poate sa te transforme intr-un sofer mai bun si chiar semi-pilot, dar experienta vine conducand.

La fel cum oricat de talentat ar fi cineva la 18 ani cand da de permis, pana nu face cateva zeci de mii de km (macar) nu poate deveni un sofer prea bun.

Asa si cu pilotajul. Cursul e curs, dar iti trebuie mult timp sa devii cu adevarat pilot, dupa.
Tince1290
depinde si asta....cu talentul....eu cred k dak e "cultivat" din timp...e o diferenta enorma...

eu am facut karting la 11-12 ani..si n-am avut frica de viteza...deci am experimentat cu kartul fara sa-mi fie frica...am gresit...am invatat din greseli...si apoi am mai tot condus asa aiurea masini...si cand am fost la scoala de soferi am realizat ca eram la a 3-a ora de conducere mai bun decat cei cu 25 ore ce se pregateau sa intre in examen (scuzati lipsa de modestie dar chiar asa e tongue.gif)....daca vreti sa mergem mai departe....uite inca un exemplu: si schumi a facut karting de mic.....altfel se face adaptarea la o varsta mai frageda....ca la gimnastica tongue.gif...in fine si eu as vrea sa urmez un curs dinasta dar prin zona mea nu exista asa ceva....si de karting m-am lasat pt ca nu puteam pe vremea aia sa merg in paralel si cu scoala....dar de cate ori dau de o pista de karting nu ezit sa intru si sa forjez kartul la max....

ce vreau sa zic e ca e mult mai accesibil kartingul...si in general daca esti bun si mergi la un concurs esti vazut si luat wink.gif....de acolo totul e simplu...in schimb la raliuri...slabe sanse daca nu ai bani multi si timp...

in plus difera si perioada in care asimilezi informatiile...la karting e mai mult si concentrare si tupeu sa spun asa...la raliuri e altfel...trebuie sa sti cum se comporta masina pe diverse suprafete....si sa poti sa reactionezi instant....in functie de viteza aderenta si altele..

multi cred ca trebuie doar sa inveti sa controlezi derapajul...dar e mult mai complex...trebuie sa fi si rapid...sa risti..sa ai stapanire de sine...in fine....oricum in romania....nu prea ai posibilitati sa fi remarcat...la straini sunt foarte multe curse locale de karting si sunt recrutati cei mai buni....sponsori tot....la noi...daca nu ai bani...pa si pusy...revin...oricum kartingul e mult mai accesibil...pt ca acolo inveti sa controlezi frica de viteza...pt k multi cred k ei sunt barosani ca au condus cu 180km/h....dar la karting cand atingi 100 si esti doar la o palma de sol altfel simti viteza....si asta te pregateste pt raliuri unde e cam acelasi lucru...doar k iluzia de viteza acolo e data de altceva...anume de traseului ingust tongue.gif....deci daca ati mers cu 180 cu dacia nu inseamana ca aveti calitati de piloti (nu bat apropouri....spuneam la general tongue.gif)....sper k nu v-am plictisit prea tare biggrin.gif...
sfigmo
La Cluj exista NRS (Napoca Rally School), iar instructori sunt Danny Ungur si Vlad Cosma...iata cum se desfasoara o zi de antrenament:
http://www.on-board.ro/video/194/Impreza-M...ca-Rally-School
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.