Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme electromotor/alternator-nu stiu care
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
vlad_laguna
astazi cand am vrut sa plec cu masina, am bagat cartela, am apasat START si electromotorul a inceput sa caraie. la a doaua apasare la fel. chestia asta o facea de cand am luat masina, dar doar o singura data caraia. apoi pornea. si treaba asta o facea destul de rar. astazi, dupa al doilea carait, nu a mai vrut. se aude click, scade putin intensitatea la becurile de bord, apoi alt click si atat. m-am dat pe langa ea, intr-un final a pornit impinsa. problema este ca pe bord raman aprinsi martorii STOP+BATERIE. citesc in carte si vad ca asta inseamna incarcare defectuoasa a bateriei. ma duc si masor cu aparat de masura si imi indica 14 V la mers. nu cred ca este foarte exact aparatul. pe cealalta masina cu motorul pornit indica 20 de V (e dreap ca masina cealalta este benzinara).
poate sa fie electormotorul terminat sau bateria sa aiba putin curent si sa nu poata invarti electromotorul? sau amandoua terminate?(electromotor si alternator).
va rog un sfat. va multumesc
boozywoozy
Problemele pot fi multiple insa din geniul meu in ale macanicii banuiesc ca au cazut periile electromotorului.Daca ai acei martori aprinsi inseamna ca ai si erori in computer deci ideal ar fi sa dai un 50 RON ptr un test CLIP unde-ti va spune si ce nu are masina eventual biggrin.gif
Mult succes!!
C a t a l i n
Și schimbă și aparatul de masură, că minte biggrin.gif ...
Tensiunea la bornele bateriei, cu motorul pornit, trebuie să fie 14.2 volți +/- 0.2...
În niciun caz nu puteau fi 20 volți...
vlad_laguna
stiu ca aparatul arata eronat, dar trebuia sa arate la fel la ambele masini, sau aproape la fel, cu tot cu eroare. la asta ma refer. in fine. care stie cat costa piesele asta 2 sau daca are cineva de vanzare de pe la vreo epava de masina.
va multumesc
adi_bc
vlad_laguna, cand afli ce s-a intamplat povesteste aici...ca si mie mi-a carait 1 data electromotorul...mai ales cum ai rezolvat si cam cat costa. cat despre pornitul impins...eu nu as incerca asa ceva...mai bine rezolva problema ducand masina tractata daca e nevoie, parerea mea.bafta!
vlad_laguna
astazi am fost la service cu masina si am cerut sa-mi dea alternatorul si electromotorul jos pt verificare. am ramas uimit ce chin este sa dai electromotorul jos. in fine, dupa lungi ore de incercari a iesit si electromotorul si alternatorul. le-am testat pe amandoua si .....stupoare....mergeau amandoua. am luat-o pe fir.....astea 2 mrgeau.ok. dci problema pare ca era intre electromotor si baterie, rspectiv, firul ala mare(ce tehnic sunt). pe borna avea tensiune, imediat dupa borna nu mai avea. am desfacut izolatia si acolo, firul era ca o placuta, care venea peste un suport de plastic, ca mai apoi sa se trasnforme la loc in fir si sa se trmine cu inelul de pe borna(scuze de exprimare dar este singurul mod pe care l-am gasit). placuta aia de pe suportul de plastic, avea la mijloc o taietura(practic o imbinare de 2 placute) iar acea imbinare era rupta (arsa). parerea mea ca acea constructie este de fapt o siguranta de cositor(cu rezistenta electrica mai mica decat a firului)care s-a ars din nu stiu ce motive. tind sa cred ca faptul ca electromotorul a dat in gol a facut ca firul sa se arda , el lucrand in acel moment la putere maxima.alta explicatie nu gasesc.acea zona de imbinare de siguranta nu mai exista acum, neputand sa o fac la loc. am dat o gaura in placuta si am legat inelul de borna direct de ea. ce rol avea rezistenta aceea?(daca este o rezistanta sau fostul proprietar a facut acest lucru din cauza unei probleme similare).electromotrul avea un dinte indoit, asta era singura chestie defectuoasa. parerea mea ca si volanta are ceva dinti rupti sau indoiti pentru ca in momentul cand am pornit-o s-a auzit ca si cum s-ar rupe ceva metal in ea.dupa cateva porniri repetate nu s-a mai auzit.
bendixul mi-a mai dat azi in gol de doua ori la rand imediat ce am iesit din service.o sa ma sune cei de la service sa-mi zica la ce prt pot sa aduca bendixul si volanta. poate le schimb.
intrebarea mea este : exista vreo legatura intre caraitul electromotorului si arederea firului? de ce este acea imbinare slab rezistiva acolo? are ceva daca nu o mai pun?
la motoarele astea diesel se poate deregla aprinderea? mi se pare ca porneste un pic cam greu.poate am dereglat-o cand am impins masina.....
va multumesc
boozywoozy
Avand in vedere ca distributia e pe curea si nu pe lant nu e prea bine sa se porneasca masina impinsa deoarece risti sa sara cureaua de pe pozitie.Un dinte-doi si e de ajuns sa ai probleme cu ea.Mai multi dinti sariti ... deja e prea grava treaba.Daca stii ca acum porneste greu si motorul si aude altfel,poate mai zgomotos,poate vibreaza mai tare,simti oarecare anomalii,du-o la un mecanic sa-ti verifice distributia.La un dinte sarit nu-ti prea dai seama deoarece motorul merge oarecum bine.Am patit-o eu la un espero....ala era benzinar dar posibil sa se intample la fel si la diesel unde am vazut curea sarita de la semne si nu se mai putea opri motorul de la cheie...
vlad_laguna
o sa ma duc sambata sa se uite cineva la distributie. intrebarea mea era daca motoarele astea diesel au ordine de aprindere, mai exact daca este cumva dereglata aprinderea. s-ar putea sa vorbesc tampenii dar intreb. nu este o foarte mare diferenta de mers, dar eu o simt ca merge altfel. am pus mana pe cureau de distributie si mi se pare cam moale, cam neintinsa. trebuie sa fie foarte bine intinsa cureau?sau trebuie lasata si o marja.....?
una peste alta abia astept sa ma duc sambata sa vad ce are. va comunic ce am rezolvat. o zi buna tutror
puk
trebuia sa verifici prima data bateria:p...caraitul ala vine de la faptul ca nu vine destul curent la electromotor...cel putin eu asa am patit cand a "murit" alternatorul.....si oricum daca nu vine curent nu are rost sa o impingi pentru ca are niste valve electrice care mananca destul de mult curent....si alea nu deschid daca nu au destula tensiune

referitor la cureaua de distributie...ea comanda ordinea deschiderii supapelor...si iti dai seama ce se intampla daca urca pistonu cand se deschide supapa
cibernuts
Salutare,
m-a lovit si pe mine problema cu alternatorul;in timp ce am oprit la semafor a incput sintr-o data sa licare STOP +Semnul Baterie pe bord apoi s-a stins,dar dupa 5 min s-a aprins din nou si nu a vrut sa mai sa stinga.Problema este urmatoare daca ii scot mufa de la alternator se stinge STOP +BATERIE daca o bag la loc se aprind,banuiesc ca alternatorul baga prea mult curent,din nefericire aparatul meu de masura a disparut ultima oara cand am dus masina in service asa ca nu pot decat sa banuiesc ca ar fi alternatorul.
O alta problema care imi da de gandit este ca atunci cand opresc motorul se aude un harait de la alternator ca si cand ar freca metal pe metal.
Intrebarea este c-am cat costa un alternator nou si daca este nevoie sa il schimb complet sau se poate repara?

Multumesc anticipat!
boozywoozy
Alternatorul se poate repara,nu e decat un motor electric si orice electrician ar putea sa te ajute.Daca nu o vei face la o reprezentanta,asa cum banuiesc,e bine ca dupa reparatie sa stergi eventualele erori din sistem.
Mult succes si nu da banii aiurea pe alt alternator.
przamfiri
se repara nu trebuie schimbat tot,trebuie vazut ce s-a intamplat in el ,o dioda,un contact imperfect,masa ,releul de incarcare......(asta este in alternator sau afara ??? ca la unele masini este in alternator la altele nu, cum este la noi cei cu laguna 2 ???)
cosminphotog
QUOTE(vlad_laguna @ 28 Mar 2007, 16:36)
o sa ma duc sambata sa se uite cineva la distributie. intrebarea mea era daca motoarele astea diesel au ordine de aprindere, mai exact daca este cumva dereglata aprinderea. s-ar putea sa vorbesc tampenii dar intreb. nu este o foarte mare diferenta de mers, dar eu o simt ca merge altfel. am pus mana pe cureau de distributie si mi se pare cam moale, cam neintinsa. trebuie sa fie foarte bine intinsa cureau?sau trebuie lasata si o marja.....?
una peste alta abia astept sa ma duc sambata sa vad ce are. va comunic ce am rezolvat. o zi buna tutror
*


Parerea mea este ca s-a deplasat cureaua de distributie de la semn cu un dinte doi, cu atat mai mult cu cat spui ca este destul de slaba, ea ar trebui sa fie intinsa, ai acolo rola intinzatoare care o tine tensionata. Daca simti diferente mari la regimul de mers fata de inainte, ar trebui sa mergi cat de curand sa verifici distributia, NEAPARAT. Riscurile sunt prea mari pentru motor ca sa amani, risti sa ramai fara el. Daca s-a deplasat cureaua, motorul tau face admisia, compresia explozia si evacuarea in momente nepotrivite si tot motorul este solicitat, ceva poate sa-ti cedeze oricand, inclusiv(mai ales de fapt) cureaua de distributie (ea a fost fortata si slabita oricum prin impingere) si se poate rupe iar pistoanele sa bata in supape, nu vrei sa vezi asa ceva, crede-ma pe cuvant.
Eu cred ca de la bun inceput ai avut ceva dinti care erau buliti si o fi ramas bendixul blocat pe coroana cu electromotorul blocat, de-aia ai auzit caraiturile cand ai pornit la cheie dupa ce ai impins-o. Totodata, electromotorul fiind blocat, ti-a solicitat tare circuitul electric cand ai vrut sa o pornesti (inainte de a o impinge) si ti-a topit si circuitul (imbinarea aia ca o rezistenta cositorita de care ziceai inainte).
cibernuts
Am impresia ca totul se afla in interiorul alternatorului deoarece din alternator nu iese deca cablul mare(masa ) si un firicel subtire.Sper sa nu fie prea costisitor totul biggrin.gif
przamfiri
pai si la mine iese doar un fir si merge bine
cibernuts
Am scchimbat carbuni ieri la alternator a mai ramas de schimbat doar regulatorul sper ca sa functioneze ca cei de la reprezentanta mi-au zis ca un alternator nou costa in jur de 12 mil. sad.gif
cibernuts
Am verificat astazi diodele,statorul,rotorul ,absolut tot si toate sunt functionale chiar am schimbat si releul si tot nu vrea sa incarce are cineva vreo idee?
likos
salut
cibernuts
unde le ai verificat?
vezi ca firicelul subtire de care ziceai mai sus sa fie pus bine(adica sa faca contact) sau chiar sa verifici daca are tensiune caci fara el nu incarca!!
bafta
silvicaaa
iddeea e ca am si eu problema asta cu incaractul bateriei.....tensiunea la borne in mers la mine este 12.4V si mai sunt momente in care se duce la 13Vmaxim.....am schimbat azi releul de incaracare(BOSCH) , (erau cam tociti carbunii) (220 RON) si nici o schimbare.....tensiunea pe firicelul subtire de care vorbeati am masurat-o chiar acum si este 11.61V in mers.....mai ramane sa cumpar si puntea rederesoare si sa o schimb(240RON) iar daca nu o sa fie nici o schimbare cred ca o schimb cu totu(masina)...
cum pot sa imi dau seama dc e o problema cu puntea , se poate masura pe masina?? parca nu as ma da inca 240 RON si pe aia si sa nu mearga apoi
mulțam mult
cibernuts
Tensiunea pe firicelul ala e doar pentru excitatie ,pt stator,iar tensiune la bornele bateriei cu motorul pornit trebuie sa fie de 14.4 volti daca nu ai atat ai probleme cu alternatorul,eventual dute la cineva care are un banc de lucru sa ti-l puna pe banc si sa vada exact ce se intampla,eventual sa nu ai vreun scurt pe la rotor.Eu am rezolvat problema ,asta dupa ce am cumparat releul degeaba,era de la rotor avea una dintre spire care se rupsese,am lipito la loc si acum merge biggrin.gif.Ca sa raspund si la intrebarea lui Likos toate astea mi le-am verificat eu odata apoi le-a verificat si mecanicul meu.
Punte(diodele) se pot masura numai daca dai jos alternatorul.Ar fi bine daca poate sa ti le masoare pe toate 6 desi de multe ori am vazut cazuri in care masoara doar 3 din ele pentru ca electricianului ii este "lene" sa dezlipeasca statorul si sa le masoare pe toate.
vlad_laguna
care vrea sa-si dea jos alternatorul sa se astepte la destule ore de munca. eu asa am patit cel putin. mare atentie cum il da jos nenea ala care repara ca e delicat.
silvicaaa
pana la urma am schimbat si puntea cu diode iar rezultatul a fost bun 14.4V.....ideea e ca nu a ramas asa , am mai scazut ceva iar acum e pe la 14-14.1V constant oricat as accelera
intrebarea este urmatoarea: la ce valoare minima a tensiunii trebuie sa se ajunga cu consumatori(clima, CD, proiectoare, faruri, etc) cu motorul pornit ???.....la mine scade pe la 13.2V cu consumtorii enumerati mai sus
e bine asa sau trebuie sa fie mai mult??
cibernuts
La mine a revenit problema,se tot rupe spira aceea mereu de pe rotor,cred ca singura solutie este inlocuirea rotorului ,am inteles ca se poate cumpara si separat,dar trebuie sa mai ma informez.Stie careva daca se poate cumpara doar rotorul? si de pe unde?
Multumesc!
vali1971ro
dezmembrari? daca il gasesti vezi inelele rotorului sa nu aiba uzura mare (santuri)
Demian
si eu am o problema similara miam schimbat acumulatorul de vreo 2 zile doar ca tensiune ii sub 13v cand pornesc climatronicul la maxim iar cand reduc debitul de aer scade tensiune mai mult nu stiu ce sa cred ii ceva normal sau ar trebui sa ma duc la un electrician auto sa vad care ii problema? cand ii oprita caldura tensiunea ii normala
cibernuts
Demian la tine problema poate sa fie din alta parte,poate fi vreun scurt pe undeva la sistemul climatritronic,aeroterma ....Mai bine te duci la un test CLIP si eventual la un electrician.
WaxLaguna
@cibernuts
haraitula ala ca si cand se freaca o tabal
90% e de la fulia alternatorului, pe aia merge si cureaua de la clima si servo
am avut exact aceeasi problema....si asta era rezolvarea
Demian
va multumesc pt sfaturi sunteti de mare ajutor toti care postati pe acest forum tinetio tot asa numa bine si aveti grija de voi si de masinutzele voastre
gruita2005
Salut tuturor!
De sapatamana trecuta mi s-au aprins in bord martorii "stop" si "baterie" iar dupa cateva minute mi se stingeau. Nu apareau tot timpul. Am fost la un electricean si mi-a verificat incarcarea, aparatul arata 14 V dar fara martori aprinsi. De ieri insa mi-au aparut de fiecare data cand porneam si mi se stingeau si se aprindeau cand vroiau ei. Am observat ca atunci cand mi se aprind martorii turatia este la 1000 de turatii cand pornesc apoi scade la aproximativ 900-950 de turatii. De pornit pot sa zic ca porneste normal. Ieri cand am plecat de acasa nu mai mergea nici geamul electric din dreapta. Am oprit motorul am scos cartela, l-am pornit din nou si apoi a mers geamul dar mai incet decat de obicei, asta cu martorii aprinsi de stop si baterie. Nu stiu ce cauza ar putea fi. Prin luna Mai am schimbat periile la alternator si l-am verificat atunci cand mi s-a blocat fulia la alternator. Poate cineva are vreo idee cam ce ar putea fi. Azi dupa masa o sa schimb bateria cu alta sa vad daca nu cumva e bateria de vina.
Toate cele bune!
gruita2005
Ieri am lasat masina la electricean dupa ce mi s-a descarcat bateria in timp ce mergeam acasa. Am pus bateria de la alta masina dar o descarca si pe aia. Electriceanul mi-a zis ca este releul de incarcare sau vreo dioda la alternator. O sa vad astazi ce a avut.
Toate cele bune!
gruita2005
Abia azi am luat masina de la electricean pt. ca nu avut timp sa dea jos alternatoru si am mai stat vreo 2 zile dupa piesa. Problema a fost rotorul de la alternator era desprinsa infasurarea de ax. Cred ca a inceput sa se desprinda cand mi s-a blocat fulia de la alternator, acum vreo cateva luni. Rotorul l-a gasit electriceanul la un magazin aici in Baia Mare la 300 de lei, alternatoru este Valeo. Bine ca am azi masina sa merg la nunta deseara!!!!! coolspeak.gif Toate cele bune!!!!!!!
audiofilu'
Fiind topic de electromotor postez aici:cit dureaza in medie demontarea unui electromotor de pe masina,curatarea lui (am un ciriit la pornire-trebuie gresat) si montarea?Si costul acestei interventii.
iri
salut.am cumparat o baterie noua.75ah 750EN.masurat incarcarea=14,5.stiu ca trebuie sa fie 14-14,4.e vreo problema.aparatul era unul digital bosch?
stefanTM
Am si eu o problema cu electromotorul de la meganul meu. In urma cu 4 luni am urcat in masina,am pus contact,am asteptat sa refuleze pompa si cand am dat sa pornesc motorul nu s-a intamplat nimic. Am batut putin in electromotor cu un ciocan micut si motorul a pornit imediat. Dupa ce a repetat figura de cateva ori am hotarat sa merg cu masina pt o verificare a electromotorului. Am schimbat periile cele vechi(care erau inca in stare bunicica) cu unele noi,mi-a fost verificat si curatat electromotorul si dupa ce electricianul care s-a ocupat a spus ca alta problema nu vede a montat electromotorul pe masina si a pornit imediat. Am plecat multumit dar in urma cu 3 zile m-am izbit de aceiasi problema. Pun contact si nu se intampla nimic iar daca il ciocanesc putin porneste imediat. Voi ce credeti? A mai avut cineva problema asta? Mi s-au mancat iarasi periile in doar 4 luni in conditii de exploatare normala?
ford gt 500
Acu cateva saptamani s-a intors un prieten din anglia , am fost noi la o beuta(fara alcool) si noaptea cand am plecat sa il duc acasa pe respectivul prieten intr-un delusor se opreste motorul. Am zis eu in gand "ce dracu a intrat a treia". Dau sa pornesc si nimic, saracu electromotor invartea de zor si masina nu pornea. Ba am zis "acu am dat de dracu", pe deasupra mai era si vreo 2-3 nopatea. Am tot incercat la demaror de cateva ori si niumic. Verific in masina sigurantele toete ok, Ma apuc si ma uit pe la motor poate a curs ceva, poate naiba stie ce s-a putut intampla. Cand ma uit mai atent vad ca chestia aia(cred ca TRS) care se pune in tablita care se afla desupra la bieleta care vine de la suportul motor, si vad ca nu mai este pusa. Imi aduc aminte ca in ziua respectiva m-am apucat si am schimbat bucsa de la suportul motor si am uitat sa pun la loc in tablita chestia respectiva( este inconjutata de un cauciuc gros, eu cred ca e TRS-ul). Ei o caut eu peacolo si o gasesc atarnand, eu iau ma uit la ea si vad ca unul din fire era putin desizolat , probabil s-a frecat de caroserie si a facut scurt.
Vazand asta am zis sa ma uit si la sigutantele de langa baterie si surpriza : o siguranta din aia mica, cum sunt cele din panoul de sigurande din masina, era arsa. O inlocuiesc si sa vezi ca masina a pornit. Opresc motorul ca sa pun capacul motorului la loc si capacul de la sigurante si cand dau sa pornesc : "clanc"si atat, electromotorul nu mai invartea deloc. Lual-ar de drac ca scap de unu si dau de taicasu. Fiind si eu obosit de toata noaptea ma apuc de impins la masina s-o pornesc ca nu mai aveam rabdare sa vad ce s-a intamplat. Masina a pornit usor si am luat-o direct spre casa ca nu mai puteam de draci.
A doua zi( Duminica) ma apuc frumusel si desfac electromotorul sa vad ce se intampla ca din alta parte nu pute fi. Cand desfac ce gasesc acolo: ambii carbuni de la platou cu carbuni care veneau de la stator erau dezlipiti. A mai fost odata umblat la elecrtomotor si "meseriasul " care l-a reparat a lipit firele aprorape de carbuni cu cositor si carbunii incalzinduse au dus la topire cositorului si desprinderea de firul de la stator.
Si ma apuc de cautat carbuni ca la aia nu mai aveam ce le face si nici nu vroiam sa fac si eu ca meseriasu dinaintea mea. Intreb de platou cu respectivii carbuni pt modelul de demaror de pe masina si nu gasesc. Am gasit doar carbunii separat si costau ..vreo 30 de lei. Dupa cateva ganduri de bine adresate producatorilor ma duc si caut carbuni de Dacie, modelul pt elecromotorul mai vechi care avea doi carbuni, la modelele mai noi are 4 dar sun mai subtiri si mie in trebuiau mai grosi.
Iau doua seturi a cate 4lei fiecare si ma duc acasa. Pe drum trec si prin bazar si imi iau un ciocan de lipit de 20 de lei . Cand ajung acasa dau sa pun carbunii si vad ca sunt mai mari, ii pilesc un pic si gata intra ca si cum ar fi fost deacolo. Pun electromotorul la loc, nu inainte de a-i face o proba si surpriza: merge.
Si cel mai important e ca din banii care i-as fi dat pe carbunii originali am cumparat si un letcon care mi-a ramas pt alte interventii, oricum daca imi luam carbuni originali tot trebuia sa imi cumpar si letcon.
In legatura cu cei care zic ca se da greu jos electromotorul, la mine a durat 10 minute, nu stiu cum este amplasat la celelalte motorizari dar la 2.2 DCI se da destul de usor jos.
Acum am o intrebare pt cei care spun ca se forteaza cureaua de dispributie cand este impinsa masina: de unde vine constatarea asta ca eu nu am mai auzit???
Fie ca invarte electromotorul , fie ca invarte cutia, ambele actioneaza asupra placii de presiune nu??? De ce sa sara dintii de la distributie ca nu inteleg???
Tot ce-am scris mai sus ar fi pt cei care se pricep cat de cat la mecanica si electricitate, au ceva timp liber si nu isi permit sa arunca cu bani in caini, ca sa nu mai zic cam cat ar costa toata operatiunea intr-un service ca ma ustura ochii.
Toate bune si multi kilometri fara incidente si poate pe drumuri mai bune.... blink.gif
foravis
Salut!

Am probleme cu ambele (electromotor si alternator). Eroarea cu rosu de la baterie abia mi-a aparut in bord si urmeaza sa ma ocup de alternator in zilele urmatoare.
Problema e cu electromotorul. Acum vro 3 luni a inceput sa nu mai porneasca. Se auzea doar un clanc si nimic. Nu insistam foarte mult asa ca reuseam sa o pornesc la cateva zile. Am dus-o la un service si mi-au inlocuit starterul de la electromotor.
Totul a mers bine pana ieri cand n-a mai vrut sa porneasca. Acelasi clanc urmat de nimic.
Am reusit s-o pornesc dupa vro 20 de incercari (sper sa nu se strice si altceva de la atatea incercari). Ce alte cauze pot duce la efectele de mai sus si daca pot afecta un starter nou in 2 luni.

Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.