Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pietricica intre discul de frana si aparatoare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
catalexe
Azi mi-a intrat o pietricica intre discul de frana (fata-dreapta) si aparatoarea de tabla. Nu am mers decat vreo 10 metri printr-o portiune cu pamant batatorit si denivelat si cu putin pietris. Dupa vreo 50 de metri am inceput sa aud un zgomot groaznic si am oprit.
Garantie - chemat platforma - demonstrat mecanic - ridicat pe cric - constatat - remediat. In total 90 min si 10 roni.

Pai daca la nici 500km am patit-o deja in Bucuresti, la ce sa ma astept daca merg pe un drum de tara?
A mai patit cineva asa ceva?
Nu ar trebui sa fie un fel de aparatoare eficienta pentru asa ceva?
octav99
aceeasi problema am avut-o sambata dimineata
in prima faza am crezut ca s-a rupt ceva la directie sau a pocnit vreo placuta de frana , apoi a inceput haraiala, am mers la serus -povestit la baieti ce am patit-bagat masina in atelier -ridicat pe elevator si surpriza.....o pietricica intre discul de frana si aparatoarea lui
au scos-o baietii , au verificat apoi toate rotile am plecat si in 300m am luat alta , m-am oprit la prima vulcanizare ,au dat roata jos au scos piatra si am plecat la brasov unde aveam treaba
cost total 5 ron(la vulcanizare)
apropo este problema deja consacrata la megane 2.2 ; la2.1 nu avea aparatoare la discul de frana deci nu avea unde sa adune pietre asa ca noi cu face-lift n-avem 115cp dar avem tolba pt. pietricele radmasa.gif
catalexe
Tu vorbesti serios? Am crezut ca sunt singurul!

Pai hai sa le dam jos. Se intampla ceva?
kata_voiku
Cred ca pierzi garantia la trenul de rulare smile.gif
FireChief
as ruga un moderator sa extraga din topicul de mai jos strict posturile legate de aceasta problema si sa la lipeasca aici...deoarece problema se pare ca apare la multa lume ....http://www.reno.ro/Feriti-va-de-cribluraand33-t54340.html
octav99
normal ar fi nu sa ne demontam noi masinile ci, impertinentii astia din primarii sa aibe bunul simt sa intretina drumurile mad.gif
tabla asta de protectie a discului are rolul ei si nu cred ca ranault ,care ca si alti producatori incearca sa minimalizeze costurile de productie, o monta
catalexe
Eu nu inteleg de ce la Supernova nu am avut niciodata problema asta.
Nu inteleg de ce atunci cand se fac imbunatatiri unei masini, nu se pastreaza vechile lucruri bune.
ssilviu
Poate e doar o chestie de ghinion. Masina mea a vazut drumuri execrabile si nu am avut problema asta.
FireChief
eu am patit-o ,au patit-o si altii...
e o problema de 2 bani ...dar se-ntimpla....deranjant e zgomotul,eu mi-am bagat picioarele si am mers pina la service si au rezolvat-o ei!
smile.gif de atunci nu s-a mai intimplat...
Bacu
subscriu, si mie mi s-a intamplat acelasi lucru!
Solon
Bun, si daca se intampla minunea asta cand nu esti in garantie, la cat se ridica reparatia?Ca se schimba discul si banuiesc ca si placutele de frana, nu?
ssilviu
Nu se schimba nimic. Se scoate piatra si atat.
FireChief
nu se intimpla nimic nici cu discul nici cu placutele...se zgiriie putin tabla de protectie.....fiind intre disc si tabla are efecte asupra partii cu duritate mai mica adica...tabla aia ordinara
ssilviu
Si care este rolul tablei?
Solon
QUOTE(ssilviu @ 13 Mar 2007, 23:10)
Si care este rolul tablei?
*


Sa fixeze mai bine pietricica aia! radmasa.gif
FireChief
in cazul de fata sa nu lase pietricelele intrate sa iasa radmasa.gif ...
am spus si pe celalat link ,la rotile din spate aparatoarea asta are un guler de citiva cm si aici nu apar probleme...sau eu nu am auzit....dar la cele din fata e o tabla chioara fara guler la citiva cm de disc cred ....cum dracu or intra prin spatiul ala nu inteleg,,,si intra intra dar de ce nu mai ies biggrin.gif
la mine au dat etrierii jos...ca aveam o colectie intreaga de criblura asfaltica
VPP
Asta vara am avut si eu aceasta problema si m-am cam speriat, dar intrun final am vazut piatra cu pricina. Am stat cca o ora cu ea saltata si cu roata jos pana am gasit-o!
manucu
am reusit si eu sa o patesc...de doua ori. Prima oara la un drum catre Hirlau, cand se turna criblura. Am intrat ca bazmeticul, cu viteza mare, si dupa vreo 500 de m de mers prin criblura, dupa ce am intrat pe asfalt normal..sesizez zgomotul super nasol. Opresc la un soi de service pentru tractoare dintr-un sat, dau jos rotile fata (imbracat la costum, cu 30 de grade afara sad.gif ), scot o groaza de pietricele (unele cad, celelalte le sparg cu varful surubelnitei), pun rotile inapoi si plec.

Acu vreo catvea saptamani, fac un drum la Piatra Neamt. Vad ca se toarna criblura, si incep sa suflu in iaurt mergand cu viteza melcului. Din sens opus vine un nene cu-n megan 2 care scartia demential...zambesc si ma rog sa nu mi se intample, iarasi, si mie. Ies din zona, si merg vreo 3 km fara zgomot, multumit ca am scapat. Insa la prima franare...scaaaartzzzzzz. Iarasi la costum, iarasi peste 30 de grade afara, dam jos ambele roti fata si scoatem cate un pumn bun de pietricele. Am tras de tabla de protectie sa lase sa cada cat mai multe pietre, dar tare cred ca la urmatoarea trecere iar fac sport cu cricul, cheia de roti si surubelnita.

Spunea cineva pe aici ca nu e nimic grav, insa discul fiind in miscare fata de pietre, nu tabla de protectie, cred ca cel mai mult are de suferit discul. Asa ca recomand tuturor sa nu circule asa, sa se doteze cu o surubelnita lunga si subtire si sa incerce sa le scoata imediat ce se aude zgomotul.

Problema apare totusi si la case mai mari, a oprit in spatele meu un Audi A6 care a facut si el aceeasi operatie. Evident ca cei de la drumuri s-au umplut de carnita...smile.gif
prise
l-a mine sa deteriorat discul de frana are niste cercuri adanci pe el unde s-a atins cu pietricelele ... sa turnat griblura din asta intre barlad si vaslui si faceam drum zilnic, eram satul de ele ... dar totusi tin sa mentionez ca am auzit si audi si opel-uri cu acelasi scartait ... deci nu cred ca e o problema la reno ... am gasit totusi o solutie ca sa opreasca zgomotul , nu stiu daca sar pietricelele dar dispare zgomotul si anume maxim de volan stanga si respectiv dreapta, mi-a spus un nene care cica e sofer profesionist si a functionat ce e drept. La 2 zile am dus masina la revizie si am vazut efectele pe discuri ... acum sper sa nu afecteze sistemul de franare ...
salut!
manucu
la mine nu s-a rezolvat prin bracarea rotilor. Voila...discul are de suferit, deci pietricelele trebuie indepartate ASAP, chiar daca este foarte incomoda procedura...
cuza26
acelasi drum Roman-Piatra Neamt, aceeasi griblura nenorocita, dupa o curba, intru cu 90-100 pe pietricele....va inchipuiti cu ce groaza am apasat pe frana cand a inceput ploaia sub mine. Aceleasi pietricele la rotile fata, am fost la o vulcanizare de se crucea ala ce tot scartaie, am scos cativa pumni buni de pietricele pline de smoala care se lipisera pe interior peste tot si totusi au mai ramas. M-am dus la Dedeman Onesti parca ii zicea si mi-au suit-o pe rampa, dat rotile jos curatat inca vreo cateva pietricele(oamenii foarte amabili nici nu mi-au luat bani) ies fac 200 de metri scartait si mai groaznic. Ma intorc si de data asta au desfacut tot ansamblul de frana si ce mai e pe dedesubt la rotile fata si au mai scos cateva. In plus pe drumul respectiv spre Piatra Neamt am luat si 2 bolostanci aruncate de un cretin cu camion cu 80-90 pe parbriz. Am scapat fara nici o zgarietura desi am crezut ca s-a spart instant la ce zgomot s-a auzit. Ce de carne le-am dat la aia de la drumuri...nici macar un semn de redus viteza....nimiiiiiic... direct pe draciile alea.

P.S.: am bracat si eu mai tarziu aceeasi zi la maxim pentru niste parcari si nu a disparut problema.
j.d
QUOTE(prise @ 23 Jul 2007, 16:48)
sa turnat griblura din asta intre barlad si vaslui si faceam drum zilnic, eram satul de ele ...




Pe acelasi traseu, imediat dupa Barlad mi-a sarit o piatra fix in mijlocul parbrizului inflorindu-l putin...asta la dus...la intors, tot pe aceeasi portiune de drum o alta piatra...pana inapoi in Bucuresti s-a fisurat tot partbrizul...noroc ca nu eram cu Megane-ul blush.gif Drumurile noastre sunt sub orice critica... mad.gif
chitsro
salut
cmandrei
Din ce stiu eu cu surubelnita nu faci mare lucru in aceste cazuri ... poate cu un aparat cu aer comprimat sau ceva ce sa sufle aer puternic smile.gif ... de ce ? pai daca e ceva se pune intre placuta si disc unde locul e foarte stramt + ca mai e si suportul de placute (etrierul ... etc) care nu-ti dau voie sa "sapi" pe acolo ... dar nu e nimic grav ... in cel mai rau caz se face o zona mai adancita pe disc care in timp se reface smile.gif {oricum nu pot intra pietre asa cat un bob de mazare sau asa ceva ... }
FireChief
am patit-o eu anul trecut,discul nu pateste nimic,se zgiriie doar aparatoarea de tabla
se rezolva doar macinindu-se in timp,sau cu dat jos etrierul
dragos_p
Am patit-o si eu dupa 30 de km de mers pe drum forestier in Apuseni. Initial am crezut ca raman pe acolo, dar dupa ce am efectuat vreo cateva manevre mers inainte, frana brusca, mers inapoi, frana brusca de vreo 3 ori, am scapat de pietricele biggrin.gif
M i h a i
La 2.1 nu este aparatoare... biggrin.gif ...sunt curios care a fost motivul de le-au pus pe 2.2... unsure.gif (am vazut in seara asta si un Audi A8 si are aparatoare..sunt curios daca i-au intrat pietricele laugh.gif )
andu911
QUOTE(kata_voiku @ 13 Mar 2007, 01:03)
Cred ca pierzi garantia la trenul de rulare smile.gif
*



La trenul de rulare in niciun caz. Poate la sistemul de franare.
czs
nu suntem singurii care o patesc asa... au pus nebunii astia de la drumuri griblura si ipe drumul dintre tusnad si miercurea ciuc, paradoxal, acolo unde drumul era mai bun!!!!! dar au turnat la pietricele de nu puteai sa mergi pe jos pe drum, pe cuvantul meu. era chiar in timpul maratonului si dupa aproape 36 de km de alergat, cand am intrat pe griblura am crezut ca imi rup picioarele. faza este ca circulatie era oprita doar pe un sens si in celelalt circulau masini. atunci am auzit o octavia, un vectra, un passat, toate scartaiau cand au trecut pe langa mine de credeam ca se rup... nu masinile sunt de vina... mad.gif
ssilviu
Ieri m-a palit si pe mine norocul. Pe frumusete de drum intre Craiova si Slatina boii au inceput sa puna griblura. Cand am ajuns la Vulcanizare cu ea ala de acolo stia deja ce are radmasa.gif . Curios este ca totusi pentru ceva timp dupa aceea am avut un huruit la franare mai tare.
czs
probabil ca pietricica era intre placuta si disc si a lasat urme in placuta, pana s-a tocit un pic
andu911
si de ce nu va scoateti aparatorile alea ?
czs
zicea cineva mai sus ca poate se pierde garantia. eu am fost norocos pana acum, nu am reusit sa adun pietricele biggrin.gif
ssilviu
QUOTE(andu911 @ 21 Aug 2007, 17:34)
si de ce nu va scoateti aparatorile alea ?
*



Pentru ca francezul ala nu a pus-o de prost acolo.
andu911
se pierde garantia daca arunci tabla
Cine te opreste sa o pui la loc cand te duci la garantie ? biggrin.gif

Francezul ala a pus-o de prost, ca nu se gandea ca Meganu facut de el o sa ajunga sa faca Camel Trophy prin Romania.

Nu va mai inchipuiti ca tot ce pleaca din fabrica e bun. Sunt atatea exemple, inclusiv pe forum, cand anumite componente n-au fost bine gandite de la inceput.
ssilviu
Eu ma gandesc ca aparatoare aia e pusa acolo ca protectie impotriva stropirii cu apa. Si decat sa ma aleg cu niste discuri ovalizate la prima ploaie, mai bine risc sa dau din cand in cand roata jos sa stau sa curat la pietricele.
andu911
Apa ajunge imediat la disc si cu tabla si fara. Sunt modele de megane care nu au tabla aia si au aceleasi discuri ca ale tale. Nici a mea nu are tabla.
Tu faci ce vrei, eu dadeam un sfat pentru cei care vor sa le scoata. Si cand vor sa le puna la loc, se duc la o vulcanizare si in 5 min le au la loc pe masina.
czs
eu "astept" pana imi intra si mie o pietricica la roata, pana atunci chestia aia e foarte bine acolo. eu zic ca face parte din pachetul drumuri dificile dry.gif
gabriel05
cred ca am patit si eu chestia asta! dupa un drum inspaimantator prin muntii Buzaului pe la Manastirea Carnu, (super zona dar te cam doare sufletul dupa masina), am auzit un scartait groaznic, ca de fier pe fier. unii mi-au zis ca s-au incalzit placutele, altii ca am luat o piatra. chestia e ca am avut de coborat niste pante mai ceva ca pe Transfagarasan. oricum nu regreet deloc excursia. recomand zona! voi ce parere aveti ? poate fi de ela incalzirea franelor?? zgomotul a fost ca si cum ai zgaria cu o sarma pe o tabla tongue.gif
czs
eu zic ca nu putea fi de la incalzirea franelor, nu are logica. dar de la pietricica....e alta chestie
gabriel05
am uitat sa spun ca de atunci mai scartaie rareori cand o las pe liber si vreau sa opresc. un scartait foarte timid cum faceau Daciile. biggrin.gif Deocamdata nu ii dau mare importanta!
Turkish
am patit-o si eu in baneasa pe drumul spre feeria din pipera cand puneau aia asfalt.

a intrat o pietricica care avea si niste bitum topit pe ea.
zgomot infernal

am ridicat-o pe cric in parcare la feeria am fortat un pic in lateral tabla si am scos pietricica afara cu o lama de briceag
cuza26
daca se incing franele teoretic materialul incepe sa se inmoaie si parerea mea zgomotul ar trebui sa nu mai fie. daca ai zgomot e clar o pietricica...te duci in service la renault....dai vreo 500 de mii si ti verifica toate rotile...sau te duci la orice vulcanizare si cu 100 de mii faci aceeasi treaba....

@gabriel05-de cand am luat si eu pietricele mai scartaie si la mine doar cand iau de volan si pun frana in acelasi timp dar foarte rar si la viteza f mica....doamne ajuta astea sa fie cele mai mare probleme care le vom avea la megane smile.gif
ssilviu
QUOTE(gabriel05 @ 23 Aug 2007, 00:30)
zgomotul a fost ca si cum ai zgaria cu o sarma pe o tabla tongue.gif
*


Aia e! cool.gif . Pietricica ma-sii!
hco
Am patit si eu "buba" cu pietricica pe drumul dintre Barlad si Murgeni.
Am oprit in primul sat si am scos pietricica.
In acest timp vine un om de-al locului si-mi spune ca si masina politiei a patit la fel !!! Nu l-am intrebat daca era Logan deoarece nu aveam chef de dsicutii dupa o asemenea intamplare (era un zgomot de credeam ca merg cu trenul si oprim in gara!!!!!!!!!).
Chiar nu puteau cei de la Renault sa proiecteze in alt mod aparatorile respective? Pentru ce naiba au tot felul de centre de proiectare si testare?
ssilviu
Eu cand am oprit la vulcanizare mi-au zis baietii ca vin toate marcile la ei cu asa ceva. Drumurile noastre de trei lei sunt problematice.
catalin_t
si eu am luat una, eram cu masina in rodaj prin strehaia. cand am auzit zgomotul am zis ca mi-a cazut toba. am oprit in fata unei vile. toate ciorile au venit sa se uite si ei. eu eram bagat pe sub masina. apoi mi-am adus aminte ca am citit pe forum de pietricelele care intra la disc. tare urat face.
denisCT
Bifez si eu prezent, mi s-a intamplat si mie undeva la munte nu mai tin minte exact locatia. Intr-adevar se auzea groaznic, am oprit dupa cativa km, dat jos roata, gonit 4 pietricele. Am avut noroc totusi, intrasera doar la o roata. In timp ce le alergam cu surubelnita a trecut si un BMW prin zona suierand la fel de urat, m-am mai calmat smile.gif
cassius_clay
Problema cu pietricica apare nu numai la Renault Megane.Apare si la Skoda si la VW si la...toate masinile care au o astfel de aparatoare acolo.Deci nu va mai apucati sa scrieti de oamenii care se chinuie sa proiecteze masini ca au pus-o degeaba acolo-ca tot acolo o pune si neamtul.Daca se intampla,opriti,ridicati masina pe cric si o scoateti cu o surubelnita ceva...nu e capat de tara.La service e chin ca nu e caz de garantie si daca te apuci si platesti transport platforma + manopera...
megane1
am patit o si eu la plecarea din Lacul Rosu...daca nu citeam inainte pe forum , ma s fi chinuit un pic sa mi dau seama ce e rolleyes.gif

mare chestiune,dle , impartasirea experientelor wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.